Şimdi Ara

PATLAK AIRBAG VS ADAM ÖLDÜRMEYE TEŞEBBÜS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Youtube da Tarcanları izledikten sonra nerdeyse ikinci el her arabanın airbaglerinin patlak olduğu kanısına vardım. Şimdi bu araçlar bi kaza anında sizi korumayacak. Siz airbag var diye kemer takacaksınız ama kemerlerdeki airbaglarde çalışmayacak. Bu resmen adam öldürmeye teşebbüs değil mi? Bu şekilde arabaları satanların ağır bir ceza alması gerekli. Araba dediğiniz şey 4 teker ve demirden oluşan bir materyal olmamalı. Yıllarca testlerden geçiyorlar kaza anında yolcuları korumak için bir sürü teknoloji geliştiriyorlar ama 3-5 bin lira için bunları tamir ettirmeden satan insanlar yüzünden ölümler gerçekleşiyor. Acil bir çözüm getirilmeli bu satışlara.

    Bu videoda görüldügü gibi airbag arabanın en önemli parçasıdır. Hayatta kalmanızı sağlar.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rockandemir84 -- 5 Aralık 2019; 15:49:40 >







  • Airbag patlaması nedeniyle pert olmuş araçlar, tamir edilip satışa hazır hale gelince, TÜV Türk'e gidip airbaglerin aktif olarak çalıştığına dair belge almalı. Belgesi olmayan aracın satışına izin verilmemeli. Valla CB bana bir yetki verse var ya bu ikinci el piyasasını adam ederim. Üçkağıtçıları ise öttürürüm.
    tuvtürk bu yükün altından kalkabilir mi bilmiyorum. Ama muhakkak denetlenecek bir ortamdan geçmeli. Her aracın resmi bir belgesi olmalı. Sanayide işleme sokulsa bile bu belge mutlaka doldurulmalı. Aracın geçmişi kayıt altına alınmalı. Sanayici esnafı zaten merdiven altı hastane gibiler. her türlü yasal olmayan şeyi yapıyorlar. Dirençle kandırmak nedir ya. Sahte bal satar gibi.
  • Yapılacak şey belli. Ekspertiz hizmeti sadece Tüvtürk benzeri kurumsal firmalarda yapılacak ve verdikleri raporlardan sorumlu tutulacaklar. İçeride kurulacak sistemle ekspertiz yapan uzman aracın kimin olduğunu, kime satılacağını bilmeyecek. Bu rapor olmadan araba satılamayacak.
  • Airbag patlaması nedeniyle pert olmuş araçlar, tamir edilip satışa hazır hale gelince, TÜV Türk'e gidip airbaglerin aktif olarak çalıştığına dair belge almalı. Belgesi olmayan aracın satışına izin verilmemeli. Valla CB bana bir yetki verse var ya bu ikinci el piyasasını adam ederim. Üçkağıtçıları ise öttürürüm.
  • tuvtürk bu yükün altından kalkabilir mi bilmiyorum. Ama muhakkak denetlenecek bir ortamdan geçmeli. Her aracın resmi bir belgesi olmalı. Sanayide işleme sokulsa bile bu belge mutlaka doldurulmalı. Aracın geçmişi kayıt altına alınmalı. Sanayici esnafı zaten merdiven altı hastane gibiler. her türlü yasal olmayan şeyi yapıyorlar. Dirençle kandırmak nedir ya. Sahte bal satar gibi.
  • iquique kullanıcısına yanıt
    Ülkeyi yönetenlerde bu kadar zihniyet olsa taş devrinden kalma motor hacmine dayalı vergi sistemimiz olmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Yapılacak şey belli. Ekspertiz hizmeti sadece Tüvtürk benzeri kurumsal firmalarda yapılacak ve verdikleri raporlardan sorumlu tutulacaklar. İçeride kurulacak sistemle ekspertiz yapan uzman aracın kimin olduğunu, kime satılacağını bilmeyecek. Bu rapor olmadan araba satılamayacak.
    İyi de adam 1 gün sonra arabayı vurunca TÜVTÜRK sorumlu mu olacak? Kim niye girsin böyle bir şeyin altına? Sen kur gir bakalım tüm arabalara sorumluluklu analiz yap.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    Airbag patlaması nedeniyle pert olmuş araçlar, tamir edilip satışa hazır hale gelince, TÜV Türk'e gidip airbaglerin aktif olarak çalıştığına dair belge almalı. Belgesi olmayan aracın satışına izin verilmemeli. Valla CB bana bir yetki verse var ya bu ikinci el piyasasını adam ederim. Üçkağıtçıları ise öttürürüm.
    TÜVTÜRK'e ödünç lastik ile giden millet airbag'e de bir çare bulur. Söküp takması tekerden bile kolay.

    K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam toplum olarak değişmedikten sonra hangi sistemi getirirsen getir toplum olarak o sistemin açığını buluruz. Öyle de nalet bir toplum olduk.

    Patlayan emniyet kemerini dirençle kandırıyorsan söyle ibinenin evladı. Söyle ki alan adamda bilsin. Airbag’ı patladıysa takmadıysan söyle ki alan adam çözümünü bulsun ya da almaz. İlla insanları düdüklemek mi zorundasınız ibinenin evlatları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=vj8XoTzIRo8&app=desktop

    Galiba bu video icin yaziliyor bu yazilar.
    Yine linc yiyecegim ama yinede yaziyorum.

    adam kemerleri degistiriyor direksiyon airbag tamir oluyor ama lamba yanmiyor diye burada paylasim yapiliyor. Airbag beyin kodlamasi tas catlasin 150tl olan bir islem bunu mu yapamamislar o kadar para harcayan adamlar? Kemerlerin tanesi en az 400 tl direksiyon tamiri en az 400 tl. 1200 tl verip 150 tl mi verememisler? Kabloyu kendilerinin direksiyonu sokerken zorlayip cikarmadiklari ne malum ? Lamba konusunda birsey diyemeyecegim ama gostergeyi sokup bakmislar mi lamba sokuldu diye.... Cihaza baglayip keske airbag hatalarini gosterselermis.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    bu ve bunun gibi onlarcası için. Kaza yapan her aracın airbagı açılıyor nerdeyse. pahalı diye de kimse yaptırmıyor. nede olsa kontrol eden yok diye. Sorun tek araçta değil sorun böyle bir zihniyetin olmasında.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    bilgisayar da cikmamis airbeg hatasi ayrica aracta calisirken de yanmiyo aracin dis kaportasi saglam alttan vuruyo arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Adamlar airbag yerlerinin daha önce söküldüğünü tespit edersek söküyoruz diyorlar. Yani öyle her gelen arabanın direksiyonunu sökmüyorlar direk.

    Expertiz firman mı var hayırdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zQrba

    Adamlar airbag yerlerinin daha önce söküldüğünü tespit edersek söküyoruz diyorlar. Yani öyle her gelen arabanın direksiyonunu sökmüyorlar direk.

    Expertiz firman mı var hayırdır?
    Anlamada problem yasiyorsunuz galiba. Airbag tamir firmam var bi tekrar okuyup kafaniza sokun yazdigim seyi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    bilgisayar da cikmamis airbeg hatasi ayrica aracta calisirken de yanmiyo aracin dis kaportasi saglam alttan vuruyo arac
    Bilgisayarda airbag arizasi cikmiyorsa airbag saglamdir. Sargi oncesi direnc atmis olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 6 Aralık 2019; 9:56:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Bilgisayarda airbag arizasi cikmiyorsa airbag saglamdir. Sargi oncesi direnc atmis olabilirler.

    Alıntıları Göster
    evdeki ikinci araç pert kayıtlı. ön konsol ve direksiyonda tamirat yok, sanırım çıkma parçalarda yenilenmiş. airbag ışığı ilk kontakta yanıp sonra 7 saniye sonra sönüyor normal otomobillerdeki gibi.

    ama motor tarafına baktığımızda, aracın side impact sensör denilen çarpışma sensörlerinin yerinde olmadığını tespit ettim. ayrıca sarı renkli airbag kabloları da motorun içerisinde sallanıyordu. yani airbag'ler aktif değil.

    bilgisayarda da airbag arızası filan çıkmıyor. yüksek ihtimalle dirençle kandırma işlemi var. ama işçilik başarılı. hiç bilmeyen bir adamı kötü niyetli bir insan olsan airbag'leri sağlam sadece ön tampon kaput değişti diye dolandırabilirsin. ben aracın bu durumunu bilerek aldım 45 bin km oldu sürüyoruz. normal piyasası 35 filanken ben 19 bin liraya aldım. hiç mekanik, elektronik arıza çıkartmadı başıma dört senedir. ama kaza yapsam airbag'lerin patlamayacağını bilmek üzüyor insanı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    evdeki ikinci araç pert kayıtlı. ön konsol ve direksiyonda tamirat yok, sanırım çıkma parçalarda yenilenmiş. airbag ışığı ilk kontakta yanıp sonra 7 saniye sonra sönüyor normal otomobillerdeki gibi.

    ama motor tarafına baktığımızda, aracın side impact sensör denilen çarpışma sensörlerinin yerinde olmadığını tespit ettim. ayrıca sarı renkli airbag kabloları da motorun içerisinde sallanıyordu. yani airbag'ler aktif değil.

    bilgisayarda da airbag arızası filan çıkmıyor. yüksek ihtimalle dirençle kandırma işlemi var. ama işçilik başarılı. hiç bilmeyen bir adamı kötü niyetli bir insan olsan airbag'leri sağlam sadece ön tampon kaput değişti diye dolandırabilirsin. ben aracın bu durumunu bilerek aldım 45 bin km oldu sürüyoruz. normal piyasası 35 filanken ben 19 bin liraya aldım. hiç mekanik, elektronik arıza çıkartmadı başıma dört senedir. ama kaza yapsam airbag'lerin patlamayacağını bilmek üzüyor insanı...

    Alıntıları Göster
    Airbag beyninin oldugu yere bakin oralarda herhangi bir islem var mi. Darbe sensorunu kandirmak oyle direncle vs olmuyor emulator koymak gerekiyor ve baya maliyetli oluyor. Bazi araclarda hat olmasina ragmen darbe sensoru bulunmayabilir bu normaldir. ( Airbag beyni icerisinde ivme sensoru bulunuyor ve buradan ani ivmeyle airbagler aciliyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 6 Aralık 2019; 10:9:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Airbag beyninin oldugu yere bakin oralarda herhangi bir islem var mi. Darbe sensorunu kandirmak oyle direncle vs olmuyor emulator koymak gerekiyor ve baya maliyetli oluyor. Bazi araclarda hat olmasina ragmen darbe sensoru bulunmayabilir bu normaldir. ( Airbag beyni icerisinde ivme sensoru bulunuyor ve buradan ani ivmeyle airbagler aciliyor)

    Alıntıları Göster
    kontrol edeceğim. çok teşekkür ederim bilgi için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-530508BB2

    İyi de adam 1 gün sonra arabayı vurunca TÜVTÜRK sorumlu mu olacak? Kim niye girsin böyle bir şeyin altına? Sen kur gir bakalım tüm arabalara sorumluluklu analiz yap.

    Alıntıları Göster
    Rapor aldıktan sonra satış max. 2 gün içerisinde yapılacak şartı konur. Herşeyin bir çözümü bulunur. Bence işlemler o kadar karmaşık ve zor olmalı ki al-sat yapan kesimin bu şekilde önü kesilmeli. Ancak arabaya çok ihtiyacı olan kimseler araba alıp satma işine girişmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 6 Aralık 2019; 12:29:30 >




  • ekspertiz raporu geçerliliği kralı gelse 24 saati geçemez.

    git en kral yerde ekspertiz yap. eksper çıkışı aracın ne kadar kontrol edilen parçası varsa değiştirebilir, kusurlu hale getirebilirsin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.