Şimdi Ara

Passat ikinci el seçimi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ikinci el passat highline-2 paketi araştırması yapıyorum. Sizce bu paketin en çok tutulan kasası (B5, B6 , B7 .. vs ) hangisi?

    Highline-2 paketinde kronik bir sıkıntı denebilecek bir hatası var mı?

    Highline-1 ile highline-2 karşılaştırması yapılırsa gelişim gösteren ne gibi özellikler var?

    İkinci el alımlarında özellikle de B6 kasa için highline-2 paketinde km aralığı için ne önerirsiniz? Bir çok ilanda gördüğüm kadarıyla 2005-2006 model highline-2 paketileri 200000 km yi devirmiş durumda. Bu bana çok fazla geliyor bir tereddüt yaşıyorum. Bu konudaki fikrinizi öğrenebilir miyim? Mesela 2.0 lt TSİ dizel motorlarda bunun sıkıntı olabileceğini düşünüyorum malum dizelllerde bir ömür biçilme durumu var. Ancak 1.8 lt TSİ benzin seçeneği sanki bir adım önde gibi.. Ancak fiyat araştırması yaptığımda 2.0 lt dizel motorlar daha pahalı..

    İşin kısacası, highline-2 paketin 2005-2008 aralığında modellerinden bir seçim yapacağım. 2.0 lt dizel ile 1.8 lt benzin arasındayım gibi. Benzinli seçenek için lpg takma gibi bir avantaj var. Ama dizeller daha pahalı. Bir de millet çok binmiş ya ilanlara bakıyorum 2005, 2006 model araçlar 230000 km, 265000 km falan.. Güvenemiyorum bu nedenle aslında. Özellikle de dizel araçlarda "yorgun motor" uyarısını çok duydum.

    Fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wikioogle -- 29 Temmuz 2014; 0:55:25 >







  • Tsi sadece turbo benzinlidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten 2.0 tdi o kmden az olursa oynanmış demektir.
    140 lıklarda bi kronik sorun yok diye biliyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • wikioogle W kullanıcısına yanıt
    2.0 TDI 140 B6 En mantıklı en iyisi
  • 1.8t + lpg mükemmel tercih, zaten başka şansın yok.edit: 1.8 tsi değil 1.8t.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gazozvar -- 30 Temmuz 2014; 1:22:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler arkadaşlar. Beninm gözümden kaçmış bir olayla karşılaştım bu arada. Yukardaki arkadaşın uyarısı üzere fark ettim ki ben hepsini tsi sanıyorudum. Aşağıdaki makaleyi buldum. Ben illaki injektion motor olması taraftarıyım. Bu nedenle tsi ya da tdi seçeneklere yöneldim gibi. Fsi seçeneğine sıcak bakmıyorum zira hakkında çok şikayet duydum..


    quote:

    Dizel Motor:
    TDI : Turbo Diesel injection

    Benzinli Motorlar:
    FSI : Fuel Stratified injection
    TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
    TSI : Twincharged Stratified injection

    Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
    FSI
    1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

    TFSi
    2.0 200 hp--2.0 240 hp

    TSI
    1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

    TDi
    1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
    2.0 140 hp--2.0 170 hp
    2.5 130 hp--2.5 174 hp
    3.0 233 hp
    4.2 275 hp
    5.0 313 hp


    TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
    Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

    FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
    Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

    Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

    Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

    TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wikioogle

    Arkadaşlar ikinci el passat highline-2 paketi araştırması yapıyorum. Sizce bu paketin en çok tutulan kasası (B5, B6 , B7 .. vs ) hangisi?

    Highline-2 paketinde kronik bir sıkıntı denebilecek bir hatası var mı?

    Highline-1 ile highline-2 karşılaştırması yapılırsa gelişim gösteren ne gibi özellikler var?

    İkinci el alımlarında özellikle de B6 kasa için highline-2 paketinde km aralığı için ne önerirsiniz? Bir çok ilanda gördüğüm kadarıyla 2005-2006 model highline-2 paketileri 200000 km yi devirmiş durumda. Bu bana çok fazla geliyor bir tereddüt yaşıyorum. Bu konudaki fikrinizi öğrenebilir miyim? Mesela 2.0 lt TSİ dizel motorlarda bunun sıkıntı olabileceğini düşünüyorum malum dizelllerde bir ömür biçilme durumu var. Ancak 1.8 lt TSİ benzin seçeneği sanki bir adım önde gibi.. Ancak fiyat araştırması yaptığımda 2.0 lt dizel motorlar daha pahalı..

    İşin kısacası, highline-2 paketin 2005-2008 aralığında modellerinden bir seçim yapacağım. 2.0 lt dizel ile 1.8 lt benzin arasındayım gibi. Benzinli seçenek için lpg takma gibi bir avantaj var. Ama dizeller daha pahalı. Bir de millet çok binmiş ya ilanlara bakıyorum 2005, 2006 model araçlar 230000 km, 265000 km falan.. Güvenemiyorum bu nedenle aslında. Özellikle de dizel araçlarda "yorgun motor" uyarısını çok duydum.

    Fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.

    yakın zamanda 2008 model b6 highline dizel passat aldım, bende çok araştırma yaptım almadan önce.. 2.0 tdı passatlar beygir olarak 2 tiptir.. 140 beygir ve 170 beygir olmak üzere.. ve yine motor olarak 2 tiptir, pd ve cr.. pd eski tip, cr yeni tip.. aralarında çok fark yok, çalışma sesileri falan aynı.. yakıt olarak yarım litre oynar.. benim aldığım 140 beygirlik pd gayet yeterli, km olarak motor ve turbo sağlıklı çalışıyorsa ve egzoztan siyah duman atmıyorsa usta kontrollü alınabilir.. almadan önce enjektörlerinin serviste ücretsiz değişip değişmediğini mutlaka sor, değişmediyse alma..

    mekantronik dedikleri bir parça var, vites geçişlerini sağlayan robot beyin.. ona çok iyi bak ya da baktır.. kendin bakarsan 2. viteste giderken hızın yavaşken aniden gaza bas, sanki boştaymış gibi bir vuruntu sesi gelirse mekantronik arızalı demektir.. ama 6 ileri dsg'ler sorunsuz olarak bilinir, ben sadece kontrol etmen ya da ettirmen için söylüyorum.. boya, değişen konusunu söylemiyorum onları zaten kafadan baktırırsın..

    bütün bunların dışında arabayı yetkili serviste bilgisayara bağlat arızası var mı yokmu öğren.. sonra servis kayıtlarını incele, en son kaç km'de bakıma girmiş ne yapılmış ve şuan kaç km'de ve ne yapılması gerek.. alt takım, üst takım yetkili serviste kontrol ettir hatta test sürüşüne çıkın..

    varsa sormak istediğin birşey yardımcı olmaya çalışırım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: wikioogle

    Arkadaşlar ikinci el passat highline-2 paketi araştırması yapıyorum. Sizce bu paketin en çok tutulan kasası (B5, B6 , B7 .. vs ) hangisi?

    Highline-2 paketinde kronik bir sıkıntı denebilecek bir hatası var mı?

    Highline-1 ile highline-2 karşılaştırması yapılırsa gelişim gösteren ne gibi özellikler var?

    İkinci el alımlarında özellikle de B6 kasa için highline-2 paketinde km aralığı için ne önerirsiniz? Bir çok ilanda gördüğüm kadarıyla 2005-2006 model highline-2 paketileri 200000 km yi devirmiş durumda. Bu bana çok fazla geliyor bir tereddüt yaşıyorum. Bu konudaki fikrinizi öğrenebilir miyim? Mesela 2.0 lt TSİ dizel motorlarda bunun sıkıntı olabileceğini düşünüyorum malum dizelllerde bir ömür biçilme durumu var. Ancak 1.8 lt TSİ benzin seçeneği sanki bir adım önde gibi.. Ancak fiyat araştırması yaptığımda 2.0 lt dizel motorlar daha pahalı..

    İşin kısacası, highline-2 paketin 2005-2008 aralığında modellerinden bir seçim yapacağım. 2.0 lt dizel ile 1.8 lt benzin arasındayım gibi. Benzinli seçenek için lpg takma gibi bir avantaj var. Ama dizeller daha pahalı. Bir de millet çok binmiş ya ilanlara bakıyorum 2005, 2006 model araçlar 230000 km, 265000 km falan.. Güvenemiyorum bu nedenle aslında. Özellikle de dizel araçlarda "yorgun motor" uyarısını çok duydum.

    Fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.

    yakın zamanda 2008 model b6 highline dizel passat aldım, bende çok araştırma yaptım almadan önce.. 2.0 tdı passatlar beygir olarak 2 tiptir.. 140 beygir ve 170 beygir olmak üzere.. ve yine motor olarak 2 tiptir, pd ve cr.. pd eski tip, cr yeni tip.. aralarında çok fark yok, çalışma sesileri falan aynı.. yakıt olarak yarım litre oynar.. benim aldığım 140 beygirlik pd gayet yeterli, km olarak motor ve turbo sağlıklı çalışıyorsa ve egzoztan siyah duman atmıyorsa usta kontrollü alınabilir.. almadan önce enjektörlerinin serviste ücretsiz değişip değişmediğini mutlaka sor, değişmediyse alma..

    mekantronik dedikleri bir parça var, vites geçişlerini sağlayan robot beyin.. ona çok iyi bak ya da baktır.. kendin bakarsan 2. viteste giderken hızın yavaşken aniden gaza bas, sanki boştaymış gibi bir vuruntu sesi gelirse mekantronik arızalı demektir.. ama 6 ileri dsg'ler sorunsuz olarak bilinir, ben sadece kontrol etmen ya da ettirmen için söylüyorum.. boya, değişen konusunu söylemiyorum onları zaten kafadan baktırırsın..

    bütün bunların dışında arabayı yetkili serviste bilgisayara bağlat arızası var mı yokmu öğren.. sonra servis kayıtlarını incele, en son kaç km'de bakıma girmiş ne yapılmış ve şuan kaç km'de ve ne yapılması gerek.. alt takım, üst takım yetkili serviste kontrol ettir hatta test sürüşüne çıkın..

    varsa sormak istediğin birşey yardımcı olmaya çalışırım..

    Tesekkürler verdiğin bilgiler için. Bahsettiğin ayrıntıları dikkate alıp tekrar bir araştırma-incelemeye gireyim sorum olursa yazarım kardeş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wikioogle

    Arkadaşlar ikinci el passat highline-2 paketi araştırması yapıyorum. Sizce bu paketin en çok tutulan kasası (B5, B6 , B7 .. vs ) hangisi?

    Highline-2 paketinde kronik bir sıkıntı denebilecek bir hatası var mı?

    Highline-1 ile highline-2 karşılaştırması yapılırsa gelişim gösteren ne gibi özellikler var?

    İkinci el alımlarında özellikle de B6 kasa için highline-2 paketinde km aralığı için ne önerirsiniz? Bir çok ilanda gördüğüm kadarıyla 2005-2006 model highline-2 paketileri 200000 km yi devirmiş durumda. Bu bana çok fazla geliyor bir tereddüt yaşıyorum. Bu konudaki fikrinizi öğrenebilir miyim? Mesela 2.0 lt TSİ dizel motorlarda bunun sıkıntı olabileceğini düşünüyorum malum dizelllerde bir ömür biçilme durumu var. Ancak 1.8 lt TSİ benzin seçeneği sanki bir adım önde gibi.. Ancak fiyat araştırması yaptığımda 2.0 lt dizel motorlar daha pahalı..

    İşin kısacası, highline-2 paketin 2005-2008 aralığında modellerinden bir seçim yapacağım. 2.0 lt dizel ile 1.8 lt benzin arasındayım gibi. Benzinli seçenek için lpg takma gibi bir avantaj var. Ama dizeller daha pahalı. Bir de millet çok binmiş ya ilanlara bakıyorum 2005, 2006 model araçlar 230000 km, 265000 km falan.. Güvenemiyorum bu nedenle aslında. Özellikle de dizel araçlarda "yorgun motor" uyarısını çok duydum.

    Fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.

    0 alanlar garantisi bitmeden elden çıkartmaya çalışıyor sen gidip ikinci el vw mi alacaksın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: wikioogle

    Arkadaşlar ikinci el passat highline-2 paketi araştırması yapıyorum. Sizce bu paketin en çok tutulan kasası (B5, B6 , B7 .. vs ) hangisi?

    Highline-2 paketinde kronik bir sıkıntı denebilecek bir hatası var mı?

    Highline-1 ile highline-2 karşılaştırması yapılırsa gelişim gösteren ne gibi özellikler var?

    İkinci el alımlarında özellikle de B6 kasa için highline-2 paketinde km aralığı için ne önerirsiniz? Bir çok ilanda gördüğüm kadarıyla 2005-2006 model highline-2 paketileri 200000 km yi devirmiş durumda. Bu bana çok fazla geliyor bir tereddüt yaşıyorum. Bu konudaki fikrinizi öğrenebilir miyim? Mesela 2.0 lt TSİ dizel motorlarda bunun sıkıntı olabileceğini düşünüyorum malum dizelllerde bir ömür biçilme durumu var. Ancak 1.8 lt TSİ benzin seçeneği sanki bir adım önde gibi.. Ancak fiyat araştırması yaptığımda 2.0 lt dizel motorlar daha pahalı..

    İşin kısacası, highline-2 paketin 2005-2008 aralığında modellerinden bir seçim yapacağım. 2.0 lt dizel ile 1.8 lt benzin arasındayım gibi. Benzinli seçenek için lpg takma gibi bir avantaj var. Ama dizeller daha pahalı. Bir de millet çok binmiş ya ilanlara bakıyorum 2005, 2006 model araçlar 230000 km, 265000 km falan.. Güvenemiyorum bu nedenle aslında. Özellikle de dizel araçlarda "yorgun motor" uyarısını çok duydum.

    Fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.

    0 alanlar garantisi bitmeden elden çıkartmaya çalışıyor sen gidip ikinci el vw mi alacaksın?

    7 ileri dsg sahipleri yapıyor o dediğinizi, nedeniyse garanti bittikten sonra olası bir şanzıman arızasında çok para vereceklerini bildikleri için.. her ne kadar sorunlar çözüldü giderildi denilsede 7 ileri dsg'ler hala riskli..

    ama konuyu açan arkadaşın almak istediği modellerde 6 ileri dsg şanzıman kullanıldı ve oldukca sağlam bir şanzımandır, yağlı ya da ıslak tip olarakta bilinir.. temiz b6 kasa passat bulunursa üzülmeden ve bakımlarını aksatmadan senelerce binilebilir..

    vw b8 kasalarda şanzıman tipi olarak tekrardan yağlı yani ıslak tipe geri dönüş yapıyor mesela..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.