Şimdi Ara

PASSAT 1,6 MPI 102 BG KULLANICILARI (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.746
Cevap
5
Favori
312.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Muradovski arkadaşımız;

    GOLF, JETTA ve PASSAT'TA ( 2.0 fsi hariç) FSI motor kullanılmamaktadır.... Yerini TSI motor almıştır.... FSI Motor evet kısa sürede üretilip kısa sürede tarihe karışmıştır....Benim de çevremde FSI motor kullanan kişiler var onlarda daha önceki yazımda belirttiğim noktalarla ilgili sıkıntılarını dile getirdiler.... FSI motorlu araç olmadığı ile ilgili wv sitesinden görebilirsin.... Ayrıca Oto show dergisi genel yayın yönetmeninin görüşü de senin görüşünden yüzbin kat daha değerlidir benim için.... Her işi bir bilenine sormak lazım....Uzmanlığa saygı diyoruz biz buna....


    Sevgili Legoas

    3000 bakımı ile ilgili görüşlerini ve neler yaşadığını paylaşırsan sevirim.... Nelere dikkat etmeliyiz özellikle....

    TÜM 1.6 MPI KULLANICILARINA SEVGİLER...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: showtime333

    Muradovski arkadaşımız;

    GOLF, JETTA ve PASSAT'TA ( 2.0 fsi hariç) FSI motor kullanılmamaktadır.... Yerini TSI motor almıştır.... FSI Motor evet kısa sürede üretilip kısa sürede tarihe karışmıştır....Benim de çevremde FSI motor kullanan kişiler var onlarda daha önceki yazımda belirttiğim noktalarla ilgili sıkıntılarını dile getirdiler.... FSI motorlu araç olmadığı ile ilgili wv sitesinden görebilirsin.... Ayrıca Oto show dergisi genel yayın yönetmeninin görüşü de senin görüşünden yüzbin kat daha değerlidir benim için.... Her işi bir bilenine sormak lazım....Uzmanlığa saygı diyoruz biz buna....


    Sevgili Legoas

    3000 bakımı ile ilgili görüşlerini ve neler yaşadığını paylaşırsan sevirim.... Nelere dikkat etmeliyiz özellikle....

    TÜM 1.6 MPI KULLANICILARINA SEVGİLER...



    Yazdıklarımı iyi okursan sevinirim.
    FSI motor tarihe karışmamıştır. TSI motor 1400 cc lik FSI motora aşırı besleme uygulanarak imal edilmektedir. Dolayısıyla FSI motor hala güncel bir motordur. TSI başlığından okursan konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsin.
    1600 cc FSI motor üretilmiyor dersen onu anlarım. FSI motor tarih olmuştur deyip genelleme yaparsan yanlış bilgi vermiş olursun. Ayrıca istersen Audinin internet sayfasına bak. Audi TSI demiyor. TFSI kodunu kullanıyor. Turbo FSI yani.
    Bizde buna emin olunmadan yazılmış yanlış bilgilendirme diyoruz.........
    Uzmanın bu konuyu bilmiyorsa ona uzman denirmi irdelenmesi gerekeceği kanaatindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 25 Aralık 2009; 13:06:34 >
  • Sevgili showtime333 arkadaşım,

    Otomobil üreticileri önce

    KARBÜRATÖRLÜ, sonra
    TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU sonra (EFI)
    ÇOK NOKTADAN ENJEKSİYONLU sonra (MPI)
    DOĞRUDAN ENJEKSİYONLU (FSI, GDI vb.)

    geliştirmiş, VOLKSWAGEN doğrudan enjeksiyonlu araçlara bir de Turbo veya Turbo+Kompressor uygulamıştır. Ortaya MPI, FSI, TSI, T-FSI gibi motorlar çıkmış, teknolojik gelişime ve piyasaya koşullarına bağlı olarak da bazı motorlar üretime devam etmiş, bazılarının adı değişmiş ve bazıları tercih sıralamasında yer değiştirmiştir.

    Almanya'da 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC 148 NM 5 İleri manüel motorlu PASSAT pek tercih edilmezken ülkemizde piyasada bulunmamaktadır, sebebi de uygun fiyatı, LPG uygunluğu ve TSI/TDI motorları arasındaki yarı yarıya yakın fiyat farkı.

    Almanya'da bu farklar yoktur. Motor hacmine göre hiçbir vergi alınmadığından en çok satılan motor ve vites kutusu 2.0 TDI 6-DSG ama ülkemizde her dönem motor tercihi değişmiştir.

    Şu anda VW tarafından üretilen FSI motorlar 2.0 FSI 150 HP (4 MOTION için), 3.2 FSI 250 HP (Avrupa), 3.6 FSI 280 HP (Amerika) ve 3.6 FSI 300 HP (Avrupa). Silindir sayısının yüksek olmasından dolayı bu 6 silindirli motorlar turboya veya aşırı beslemeye ihtiyaç duymamakta, silindirler içerisinde hareket eden pistonlar motora hava çekmektedir.

    TSI'nin 1.4 122 HP, 1.8 160 HP ve 2.0 TSI 200 HP motorlarda tam açılımı TURBO ASSISTED FUEL STRATIFIED INJECTION, diğer motorlarda açılımı TWINCHARGED FUEL STRATIFIED INJECTION.

    Benim 1.4 TSI de aslında turbolu FSI motordur.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili showtime333 arkadaşım,

    Otomobil üreticileri önce

    KARBÜRATÖRLÜ, sonra
    TEK NOKTADAN ENJEKSİYONLU sonra (EFI)
    ÇOK NOKTADAN ENJEKSİYONLU sonra (MPI)
    DOĞRUDAN ENJEKSİYONLU (FSI, GDI vb.)

    geliştirmiş, VOLKSWAGEN doğrudan enjeksiyonlu araçlara bir de Turbo veya Turbo+Kompressor uygulamıştır. Ortaya MPI, FSI, TSI, T-FSI gibi motorlar çıkmış, teknolojik gelişime ve piyasaya koşullarına bağlı olarak da bazı motorlar üretime devam etmiş, bazılarının adı değişmiş ve bazıları tercih sıralamasında yer değiştirmiştir.

    Almanya'da 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC 148 NM 5 İleri manüel motorlu PASSAT pek tercih edilmezken ülkemizde piyasada bulunmamaktadır, sebebi de uygun fiyatı, LPG uygunluğu ve TSI/TDI motorları arasındaki yarı yarıya yakın fiyat farkı.

    Almanya'da bu farklar yoktur. Motor hacmine göre hiçbir vergi alınmadığından en çok satılan motor ve vites kutusu 2.0 TDI 6-DSG ama ülkemizde her dönem motor tercihi değişmiştir.

    Şu anda VW tarafından üretilen FSI motorlar 2.0 FSI 150 HP (4 MOTION için), 3.2 FSI 250 HP (Avrupa), 3.6 FSI 280 HP (Amerika) ve 3.6 FSI 300 HP (Avrupa). Silindir sayısının yüksek olmasından dolayı bu 6 silindirli motorlar turboya veya aşırı beslemeye ihtiyaç duymamakta, silindirler içerisinde hareket eden pistonlar motora hava çekmektedir.

    TSI'nin 1.4 122 HP, 1.8 160 HP ve 2.0 TSI 200 HP motorlarda tam açılımı TURBO ASSISTED FUEL STRATIFIED INJECTION, diğer motorlarda açılımı TWINCHARGED FUEL STRATIFIED INJECTION.

    Benim 1.4 TSI de aslında turbolu FSI motordur.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde


    Murad bey ve Taner bey durumu gayet net, açık bir şekilde açıklamıştır. Gerçekten bir şeyler iddia etmeden iyice araştırılması gerektiğinin kanaatindeyim.

    Bilgiler için teşekkürler.
  • Taner bey

    Bu bahaneylede ilk defa sizi 1.6 mpı sayfalarında görmüş olduk.... Şeref verdiniz hoş geldiniz.....


    Ben FSI motorlarla ilgili Oto Show dergisi genel yayın yönetmeninin "Aman sakın ha" dediğini duydum.... Muhakkak ki hayatını bu işe adamış birisinin bu sözünde bir bildiği vardır... Kim ne derse desin.... Teknik olarak TSI-FSI farklılığını ve ortaklığını bilmiyorum....

    Neticeye bakacak olursak... 7-8 yıldır kullanılan ve artılarıyla eksileriyle kendini kabul ettirmiş bir MPI motor vardır.... TSI motorla dediğim gibi 100 KM'de 1 litre daha fazla yakmaktayız... Ayrıca evet TSI motorlar MPI'lara göre bir kaç saniye daha seridir.... Tüm bunların karşılığı da 15 milyar liradır.... Biz herkesi uyaralım herkes tüm gerçekleri bilsin.... 15 milyar lira ile bir yıl geçinenler var.....

    Malum Wv'lerde oluşan ilgi, talepte bizim bu açıklayıcı bilgilerimizin etkisi olduğunu düşünüyorum... Bugün her yerde TSI var... MPI bulmak imkansız.... Demek ki insanlar birçok oyunun farkında.....
  • Sevgili showtime333,

    Dostum, PASSAT forumunda da belirttiğim gibi, 2008'de değil de 2010'da alacak olsaydım PASSAT aracımı benzin fiyatına bir daha bakar, ülkenin durumunu tekrar gözönünde bulundurur, sonra PASSAT 1.6 MPI 102 HP ile 1.4 TSI 122 HP'nin fiyat ve teknik verilerini karşılaştırır, bildiğim ve kullandığım LPG'den de vazgeçmemek ve en az 15 bin TL'nin de cebimde kalmasını sağlamak için Şenol beye de aldığım aracın aynısını alırdım. Ülkemizde şartlar insanların satın alacağı aracın motorunu seçmekte dahi etkili olmakta.

    FSI motoru sadece piyasadan bilen, hiç kullanmamış olan, kulaktan dolma, sorunlu motorları tamir eden servis elemanları ile görüşen ve bu motorların imal edildiği Almany'daki hiçbir internet sitesini, haber grubunu, kullanıcı forumlarını Almanca dilinde takip etmeyen birisinin "sakın FSI alma" demesi çok büyük talihsizliktir. Kendisi Oto Show dergisinin yönetmeni olabilir ama yetkili bir ağız değildir.

    Otoparkta, alışveriş merkezinde, yetkili serviste bir PASSAT 1.6 FSI veya 2.0 FSI kullanıcısına sorun, aracınızdan memnun musunuz diye, çoğunun verdiği cevap aynı: (çok) memnunum ama biraz fazla yakıyor. İşte bu fazla yakma olayı aracın kullanımı ile ilgilidir, forumumuzda Sedat arkadaşım kendi 1.6 FSI ile benim 1.4 TSI aracımdan kesinlikle daha fazla yakmıyor. Çok yakıyor diyenler de genelde 1.6 FSI 6-Tiptronic kullananlar çünkü tork konvertörlü bir vites kutusunda motor gücünün bir kısmı şanzıman tarafından kullanılmakta (zaten bu nedenle de 1.4 TSI 6 ileri vitesli motor 200 NM ve 7 ileri DSG motor 210 NM'dir) ama DSG'de böyle bir durum sözkonusu değildir.

    Gerçekten de gecikme ile de olsa 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motor hakettiği değere biraz geç de olsa ulaşmış, piyasada bulunmaz hale gelmiştir, ancak FSI ve TSI motorlar için 1 yıldan önce piyasaya çıkacak uygun LPG sistemi ile rüzgar tamamen bu motorların lehine de dönebilir. Aynen sıralı sistem LPG'ler çıkmadan önce MPI motorlara boğazdan mikserli LPG takıp backfire (gerialev) olayına karşı emme manifolduna "patlama kapağı" taktıkları gibi.

    Herşey zamana bağlı, FSI/TSI motorlara er veya geç uygun LPG sisteminı forumda tanıttım (LPdi) ve en geç 1 yıldan önce bu sistem Avrupa'da ve Türkiye'de olacak.

    Oynanan bir oyun değil, Doğuş Otomotiv'in planlı ve proğramlı bir satış taktiğidir. Doğuş Otomotiv en az bizim kadar hangi araçların piyasada daha fazla talep gördüğünü bildiğinden siparişlerini de ona göre veriyor. Kimse 2.0 TDI almıyor, çok az 1.4 TSI ve 1.8 TSI satılıyor, herkes 1.6 MPI 102 HP alıyor, siz olsaydınız alırdınız, aldınız, ben olsaydım ben de alırdım, ama ben 2 yıl önce 1.4 TSI aldım, fakat ben arkadaşlarıma aldırdım. Kendilerine 2 seçenek sundum: 40 bin TL'lik 1.6 MPI ve 55 bin TL'lik 1.4 TSI... Arkadaşlarım 40 bin TL'lik 1.6 MPI seçtiler.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: showtime333
    Kim ne derse desin.... Teknik olarak TSI-FSI farklılığını ve ortaklığını bilmiyorum....


    Anahtar kelime burada.
    Bilmemek ayıp bir şey değildir. Ama kesin emin bir şekilde iğneleyici yazı yazarak ( ki yanılmıyorsam halkla ilişkiler ile ilgili çalışıyorsun ) bu mesajı okuyan kişileri yanlış bilgilendirmenin doğru olmadığı kanaatindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 25 Aralık 2009; 21:54:30 >
  • Murad abi selam,

    Sana Pm atmak istiyorum ancak başaramıyorum.

    Yardımcı olur musun?

    Teşekkür, Emre
  • Bende 1.6 trend. donanımlı passat siparişi vermiştim daha öncede belirtmiştim, ben yaklaşık 10 senedir vw kullanıcısıyım, bir çok modeline sahip oldum...
    Ülkemizde fsi motor ve eski akl yeni bfq diye adlandırılan 1.6 mpı 102 hp bir motorun aynı anda satışta olması bana zaten ilk zamanlardada çok saçma geliyordu...

    Neyse doğuşta bunu farketti ve genel olarak fsı motorları çekti daha sonra tsı teknolojisine geçilince bu motorların yerini tsı'lar aldı bu demek değilki FSI'lar kötü motordu üretimden kalktı, daha öncede belirtildiği gibi tsı motorlarda fsı aslında yani turboyu çıkartın alın size fsı motor...
    Ama şu var ülkemizde biraz bilinçsiz kullanıldı Fsı motor çünkü 1.6 mpı motora göre biraz daha nazik bir makina ve koycağınız benzin, oktanı çok önemli buna dikkat edilemeyince doğal olarak bazı sorunlar çıkardı ve ülkemizde maalesef herşeyde olduğu gibi kötü damgasını yedi...
    herkes usta olduğu için ülkemizde sorun çıkardığında sanayiye götürünce ustalar ben bu motora dokunmam diyincede insanların kafasında psikolojik olarak sorunlu motorlar oldular... Fakat doğru ve bilinçli bir şekilde yakıtını ve bakımlarını yapınca son derece sorunsuz kullananlar var etrafımızdada çok örnekleri var...
    Gelelim 1.6 mpı ve tsı arasındaki farka evet bu bizde anormal fiyat farkı altında satılıyor bunun nedeni tabiki Doğuş ve klasik politikaları, benim o aradaki farkı verecek imkanın su an için olmadığından vede sadece gezme amaçlı kullanacağımdan (hafta sonları bile çalışıyorum ve işe ticari aracımla gidiyorum) gereksiz olduğunu düşünerek 1.6 trend. sipariş ettim ama durumum farklı olsaydı kesinlikle 1.4 veya 1.8 tsı alırdım aradaki fiyat farkını hiç düşünmeden...

    Saygılar
    Emre Özşener...
  • Sayın Emre Özşener,

    FSI motorunu Doğuş "çekmedi" ... Esasen Doğuş otomotiv şirketinin VOLKSWAGEN'a hangi motoru üretmesi gerektiğini dikte etme hakkı dahi yok. Sadece üretim paletinde bulunan motorlar arasından ithal etmek istediğini getirir ve satar. Bazen hatalı, bazen doğru seçimlerle olur bu. Almanya'da çok sayıda satılan 1.9 TDI 105 HP 8V SOHC motorlu PASSAT'ı Türkiye'ye getirmedi, bu doğru bir karar, ama 6 silindirli modelleri getirmedi, Sportline modelini getirmedi, 1.4 TSI'nin HIGHLINE modelini getirmedi ve 1.6 MPI'nın sadece TRENDLINE ve sedan olanını getirdi, bu yanlış bir karar.

    1.6 MPI 102 HP motor ise VW'nin "STAMMMOTOR" olarak nitelendirdiği baz motor (1.9 TDI 105 HP ile birlikte) ve her ikisi de her modelin en ucuz olan benzinli veya dizel motorlarıdır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • Çekti dediğimden kasıt sizinde dediğiniz ithal etmedi anlamındaydı zaten aynı görüşteyiz, tabiki Almanya ile Türkiye pazarı çok farklı aradaki farklılıkları ve doğuş'un enteresan politiklarından bahsedersek Doğuş grubunun epeyce düşmanı olur ama neticede yine araç yok, yine en çok zam neredeyse vw'de ve yine kıyamet gibi satıyor... Kısacası doğuş'ta bulmuş kendisi için mükemmel olan bu pazarı keyfini çıkartıyor ne diyelim gerçi R32 gelse r36 gelse fox, sharan, r-line paketler v.s. v.s. gelse burada ne kadar tutulacak oda ayrı bir konu Doğuş'ta bunları biliyor neticede...
  • Showtime, kusura bakma soruna cevap yazamadım, ş.dışındaydım.
    Bildiğim kadarıyla 3bin bakımı diye birşey yok. Ben aracımı 1000km tamamlandıktan sonra servise götürdüm. Genel bir kontrol yaptılar, 15bin yada 1 yıl tamamlanınca gelirsiniz dediler.. Diğer markalarda da böyle oluyor diye biliyorum. Kullanma kitabında da 3bin bakımından bahsetmemiş. Farklı bir şey öğrenirsen paylaşırsan sevinirim..
    Selamlar..
  • Hafta sonu 1000 km.den fazla uzun yol yaptım. Arabamı bir kez daha çok sevdim. Çekiş konusunda daha önce yazılanlara bir kez daha güldüm
    Araba gaza yüklenince kesinlikle sizi üzmüyor ve hakkını veriyor. Düz yolda ve rampada hızlanma çekiş çok güzel. Ancak: basınca da yakıyor.. ş.dışı ortalamam 8,2 lt/100km oldu Ama yakıtı hiç düşünmeden zevk alarak bastım..
  • bu gün 15000 bakımını yaptırdım yetkili serviste.244 lira tutuyormuş %15 indirim 208 tl ye indi .Faturada 12 tl sarf yazıyordu bu ne dedim kem küm ettiler kelepçe vs dediler.Tamam almayalım ozaman dediler 195 tl tuttu.

    5w30 yağ litresi yazmıyor ama adet olarak 3 yazıyor 3lt galiba.(hangi yağ diye sordum castrol dediler)
    hava filtrsi
    yağ filtresi
    polen filtresi
    camsuyu
    tıpa


    arac tertemiz yıkanmış şekilde teslim edildi,hizmetve güleryüz üst seviyedeydi.Memnu kaldım.Dışarda sordum bu yapılanlara 160 tl istediler.
  • Merhabalar,

    İzninizle bende aranıza katılayım, imzamdaki aracı 21 ekimde teslim aldım ve 1000 km de iken BRC KİT uygulandı, şu an aracım 9500 km de, bildiğimce sorularınızı yanıtlamaya çalışayım araç /lpg hakkında
  • nasıl yakıtı falan araçtan memnunmusunuz?
  • Beyler bizde almayı düşünüyoruzda bu arabayıda araç nasıl yani hızlanması yakıt tüketimi olarak tsi ye 13000 bin fark biraz fazla geliyorda..ve bu aracında performansı biraz düşündürdüğü için tsi almak yüzünden beklemeye geçtik belki yenisi çıkarda eski kasaya indirim falan gelir diye ama aralarda çokta bir fark yok ise bunu alalım diyoruz ne dersiniz acaba??
  • Değerli arkadaşlar,,

    Aracımızı almaya düşünen arkadaşlarımıza aracı gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum... Aracın hızlanması gayet iyi... özellikle ilk hızlanmaları çok iyi....4 üncü vites ile beşinci vitese geçerken ağırlaşıyor.... beşinci viteste iken kısa zamanda 110 dan 140'a çıkıyor.... Ben araca şimdiye kadar fazla yüklenmedim... en fazla 150 yaptım... Ama legoas arkadaşımız 190'ı görmüş... Kesinlikle bir performans aracı değil.... arabaları sağlıyım bir makas atayım vs gibi düşünceleriniz varsa bu araç size uygun olmaz... Fakat 1.4 tsi motordan 2 saniye daha az bir sürede 100 km hıza ulaşmayı ve 100 km'de 1.5 litre daha fazla yakmayı kabul ediyorsanız... hemen buyrun... tabi ki aradaki 15 000 liralık farkı unutmayın.... Bu araç şu anda bayilerde yok diye biliyorum.... Bulursanız hemen alın.... Bu araçta ön ve arka park sensörleri de hem sesli ve görüntülü yer alıyordu... Ekim ayından itibaren bu donanımını araçtan çıkarmışlar.... Ayrıca 500-600 liraya da sis farını taktırmanızı öneririm... Tüm bunların haricinden çok konforlu, sessiz, dikkatli kullanıldığında 6.5 şehir dışı 9.0 şehir içi yakıt ortalamasına sahip.... 100 milyarlık passattan (deri koltuğu, sunroofu) çok fazla donanım farkı olmayan bir araca, inanılmaz bir fiyata sahip olacaksınız... Aynı özelliklerdeki mondeo 54 000- aynı özelliklerdeki insigna 56 milyar... Bulun ve alın bu aracı 15-20 yıl kullanabilirsiniz....
  • Bende aynen böyle düşündüğüm için hiç tereddüt etmeden sipariş ettim bu aracı son 5 senedir 7. vw aracım olacak zaten bu motoruda iyi tanırım bana yeter evet performans beklenmez çok fazla tabi ama şahsım adına en son 120 km'yi ne zaman geçtiğimi hatırlamıyorum heleki bu zamlardan sonrada geçmek hayal olur onun dışında süper bir fiyata süper bir araç gerçi sahip olmak için biraz beklemek lazım benim 1.5 - 2 ayım kaldı günler geçmiyor valla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arguss -- 6 Ocak 2010; 18:32:43 >
  • 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC Motorlu 2010 Model VOLKSWAGEN Marka PASSAT Tipi TRENDLINE Donanımlı BRC Sıralı Sistem LPG'li aracı ben de test ettim. Almanya'dan 10.000 adet daha getirseler 5 güne satacaklarından eminim: Türkiye'de böyle bir otomobil böyle bir fiyata, bir daha bulunmaz bir fırsat!


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili arkadaşlarım

    2010 MODEL VOLKSWAGEN PASSAT 3C
    SEDAN
    1.6 MPI 102 HP 148 NM 8V SOHC MOTOR
    5-İLERİ MANÜEL VİTES
    METALİK REFLEKS GÜMÜŞ
    TRENDLINE DONANIM
    Milwaukee Hafif Alaşım Jant ve 215 Pirelli P7 Lastik


    BRC Marka Sıralı Sistem LPG ve Bağajda 60 Litre Silindir Tank

    Dün akşam Şenol bey, ben ve bir iş arkadaşımızla aracın silecekleri iyi silmediğinden (silecek lastikleri) Adana VW Bayi ve Servis AYKAN'a gittik. Silecek lastiklerinin kusurlu olduğu anlaşıldı ve Şenol bey bu kusuru araç 550 km'de iken servise bildirmiş, ancak yeni silecek lastikleri dün geldiğinden ve aradan geçen zamanda araç 1150 km'ye geldiğinden silecek lastikleri birden garanti dışı kalmış. İlginç bir durum ama silecek lastiği ilk 1000 km içerisinde değiştirilebiliyormuş garantiden, ondan sonra kullanıcı hatası olarak ne yazık ki kesip atılıyormuş. Araya girmem ve nezakete dayalı müdahalemle sorun iş emri açılarak garantiden değiştirildi.

    Bu işlemden sonra ADANA'dan TARSUS'a TEM'den gittik.

    İzlenimlerim

    1. Çekiş: Araçta evli ve yetişkin 3 erkek vardı. Yolculuk boyunca çekişte hiç zorlanmadı araç. İlk göze çarpan motorun daha yüksek devir çevirdiği. Yani 1.4 TSI 122 HP'nin 1750-2750 devir bandı aralığında yaptığı hizmeti 1.6 MPI 102 HP 2.250-3.250 devir bandında yapıyor. Benzinden LPG'ye geçişi hissetmedim.

    2. Yol Tutuşu: Kendi aracımdan farksız, çok başarılı. Motor 100 km/h'yi 5. viteste 3.000 devire yakın ulaşıyor. 190 km/h'ya kadar çıkabildim TEM'de, devir 5.500'ü geçti ama araç LPG'de dahi en ufak bir çekiş, gaz yeme, ivmelenme, vibrasyon, titreme, balans hatası veya kusuru göstermedi. GOLF ve JETTA'da 7-DSG ile de satılan bu motorun bence SEAT EXEO'daki gibi 6 ileri vitesli bir şanzımanı çoktan hakettiğini düşünüyorum.

    3. Konfor: Kendi aracımla kıyasladığımda (2008 vs. 2010) malzeme kalitesinin gözle görülür değil de parmakla hissedilir derecede arttırıldığını söylersem doğru olur. Araç bana daha sessiz geldi ama bu kulağımın 1.4 TSI'nin turbo sesine alışmış olmamdan da kaynaklanabilir. Direksiyona alışmam gerekiyordu, direksiyonu kavradığım noktalarda ince/kalın geçişler olduğundan biraz değişik geldi.

    Araçta 220V elektrik prizi de var(mış) ve Şenol bey de öğrenmiş oldu. Klima, havalandırma ve buğu giderici ile arka rezistans da aynı, en ufak bir fark yok. Araç yeni olmasına karşı yeni araba kokusu benim PASSAT'taki gibi çok keskin değildi. Kullanılan malzemeler ve/veya tutkallar değiştirilmiş olabilir diye düşündüm.

    Şenol bey daha önce RENAULT MEGANÉ II 1.5 dCi EXTREME kullanıyordu. PASSAT'ta dikkat ettiği veya aklına takılan tek şey herkese ilk önce yaba ncuı gelen ama çoğumuzun daha sonra alıştığı "POLTERN" yani amortisörlerin sert olmasından ötürü yoldaki dengesizlikleri sönümlendirmesinden sonra hemen çıkış noktasına geri dönmemesi ile hemen geri dönen helezonların aldığı yolun farkı arasında çıkan ses. Bunu yürür aksam/alt takımların Türkiye'ye özel ayarlanmasına bağladım ve esas olarak de bu böyle. Bir süre sonra zaten dikkat da edilmiyor.

    Sonuç: Dostlarım, 1.6 MPI 102 HP motorlu PASSAT'ı kendi aracımdan farksız, bazı noktalarda daha ileride buldum. Olumlu noktalar çok fazla, bilhassa LPG uyumu ve motorun sıfır dahi olsa en ufak bir uyumsuzluk göstermemesi. Bu fiyata bu araç kaçmazdı ve Şenol bey de kaçırmadı. Sensörlerin olmaması bu aracı satın almaktan vazgeçiren bir durum değil. Akşam yolculuğunda dikiz aynasını gece konumuna aldım. Sorun çözüldü mesela. Ön sis farları, iç denetimli alarm yok, ama AUX IN var mesela. RCD 310 ve radyo yayını kusursuz.

    Karter muhafazası almaya karar verdik. VW Bayi ve Servis Aykan'da 2008 model bir VW PASSAT 1.6 MPI 102 HP daha vardı. RCD 300 ve klasik gösterge panelli. ATİKER Sıralı Sistem LPG takılmış ancak Osmaniye'de bunu yapan bayi çok başarılı bir şekilde enjektörleri ve evaporatörü gizlemiş, ben bile zor fark ettim, LPG ECU'sunu orjinalmiş gibi monte edildiğini gördükten sonra anladım. Tank da arka koltuğunun hemen arkasında, dipte ve LPG dolum boruları ve kapağı da iç taraftaydı. Osmaniye ATİKER Bayisine teşekkür. İlk defa gizli bir LPG montajı da görmüş oldum.

    2 yıldır forumda olan, Passat'ın içini ve dışını hatmetmiş bir arkadaşınız olarak 2010 model bu aracı gözü kapalı alabileceğinizi, yakıt sorununun LPG ile çözülebileceğini, benzinde de uzun yolda 100 km/h ve 5 viteste 6.6 litreye gördüğümü belirtmek isterim.

    Bu fiyata böyle bir Passat benim deyişimle bedava.

    Sevgi ve saygılarımla,

    Taner Göde

     PASSAT 1,6 MPI 102 BG KULLANICILARI

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.