Şimdi Ara

Parayı faize yatırmak mantıklı mıdır ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
2
Favori
29.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drazy

    Parayı faize yatırmak eğer herhangi bir ticari faaliyette bulunamayacaksan mantıklıdır. Burada paranın değeri şu anki oranlarda azalsa dahi en azından anaparayı korumak ve üstüne bir miktar zarar telafi etmek amaçlıdır.

    Arkadaşlar bankaya yatırılan paranın çok az bir kısmı bankanın kendisiyle ilgili yaptığıu ticarette kullanılır ve kalanı diğer kişilere borç olarak verilir. Bazı arkadaşlar bankanın parayı başkasına borç vererek günaha girdiğini yada ekonomiyi bozduğunu söylüyor. Sermayenin daha büyük ölçekli işlerde kullanılabilmesi için biryerlerde toplanması gerekir. Bunun adı bankadır yada holdingtir yada başka bişeydir. Bu işlevi yerine getiren bir kurum elbette kar almak isteyecektir. Buda para yatıran ile parayı kullanmak isteyenin aldığı ve verdiği faiz oranı arasındaki farktır.

    Bazı akıllı bankalar kar payı adı altında sermaye toplayıp helal kazanç adıyla piyasaya duyuru yapıyorlar. Geçen yıl bankaların ortalama karlılık oranları yıllık %50 nin üzerindeydi acaba hangisi bu kadar kar payı vermiş merak konusu?

    Bir evi kiraya verdiğinizi düşünün oturduğun yerden para geliyor????? Bu çalışmak mı? Nakit ile gayrimenkulun arasında bir fark yoktur bu açıdan. Para değişim aracıdır. sen evini 125000 tuğla iken kiraya veriyosun ama bakıyorsun yılsonunda +12500 tuğla daha eklenmiş. 137500 tuğla yatarak nasıl oldu ?

    Para yada karşılığı olan şey karşılıksız verilebiliyorsa o sisteme geçilsin ama bunuda kimse yapmaz. Bana evini 1 sene ödünç verebilirmi kimse?

    Alıntıları Göster
    alıntıdır:http://www.bugun.com.tr/haber-detay/142828-iki-devden-52-milyar-kar-haberi.aspx (doğrudur demiyorum )

    " Bankanın KAP’a gönderdiği ve vergi dairesine sunduğu sonuçlara göre, Yapı Kredi’nin net faiz gelirleri 3.2 milyar lira olarak gerçekleşirken, net ücret ve komisyon gelirleri ise 1.6 milyar lira oldu. Yapı Kredi 2011’de 1.200 kişilik yeni istihdam planlıyor."


    17bin personel çalışanı düşünürsek mesela, bir çalışanına bir aylık maaş kaça denk geliyor bunu bir hesap yapabilir miyiz sonra konuşmaya devam ederiz. gayrımenkul ile parayı kıyaslama konusunda ben karşıt görüşteyim. bu arada banker kastelli geldi aklıma, iflas etmişti galiba..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drazy

    Parayı faize yatırmak eğer herhangi bir ticari faaliyette bulunamayacaksan mantıklıdır. Burada paranın değeri şu anki oranlarda azalsa dahi en azından anaparayı korumak ve üstüne bir miktar zarar telafi etmek amaçlıdır.

    Arkadaşlar bankaya yatırılan paranın çok az bir kısmı bankanın kendisiyle ilgili yaptığıu ticarette kullanılır ve kalanı diğer kişilere borç olarak verilir. Bazı arkadaşlar bankanın parayı başkasına borç vererek günaha girdiğini yada ekonomiyi bozduğunu söylüyor. Sermayenin daha büyük ölçekli işlerde kullanılabilmesi için biryerlerde toplanması gerekir. Bunun adı bankadır yada holdingtir yada başka bişeydir. Bu işlevi yerine getiren bir kurum elbette kar almak isteyecektir. Buda para yatıran ile parayı kullanmak isteyenin aldığı ve verdiği faiz oranı arasındaki farktır.

    Bazı akıllı bankalar kar payı adı altında sermaye toplayıp helal kazanç adıyla piyasaya duyuru yapıyorlar. Geçen yıl bankaların ortalama karlılık oranları yıllık %50 nin üzerindeydi acaba hangisi bu kadar kar payı vermiş merak konusu?

    Bir evi kiraya verdiğinizi düşünün oturduğun yerden para geliyor????? Bu çalışmak mı? Nakit ile gayrimenkulun arasında bir fark yoktur bu açıdan. Para değişim aracıdır. sen evini 125000 tuğla iken kiraya veriyosun ama bakıyorsun yılsonunda +12500 tuğla daha eklenmiş. 137500 tuğla yatarak nasıl oldu ?

    Para yada karşılığı olan şey karşılıksız verilebiliyorsa o sisteme geçilsin ama bunuda kimse yapmaz. Bana evini 1 sene ödünç verebilirmi kimse?



    Hocam kira geliriyle faizi karşılaştırmışsınız,son derece yanlış içersindesiniz. Kira geliri,kullanım değerinden doğan gelirdir,o zaman ver arabanı ben geziyim akşam getiririm ? bu mantık yanlış. Faiz karşılığı olmayan paradır,karşılığı borçtur,borçta yok olmaz,faizin ilk çıktığı günden bugune borç birikiyor. borç köleleştirir. bu yüzden islamda haramdır faiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.mta

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drazy

    Parayı faize yatırmak eğer herhangi bir ticari faaliyette bulunamayacaksan mantıklıdır. Burada paranın değeri şu anki oranlarda azalsa dahi en azından anaparayı korumak ve üstüne bir miktar zarar telafi etmek amaçlıdır.

    Arkadaşlar bankaya yatırılan paranın çok az bir kısmı bankanın kendisiyle ilgili yaptığıu ticarette kullanılır ve kalanı diğer kişilere borç olarak verilir. Bazı arkadaşlar bankanın parayı başkasına borç vererek günaha girdiğini yada ekonomiyi bozduğunu söylüyor. Sermayenin daha büyük ölçekli işlerde kullanılabilmesi için biryerlerde toplanması gerekir. Bunun adı bankadır yada holdingtir yada başka bişeydir. Bu işlevi yerine getiren bir kurum elbette kar almak isteyecektir. Buda para yatıran ile parayı kullanmak isteyenin aldığı ve verdiği faiz oranı arasındaki farktır.

    Bazı akıllı bankalar kar payı adı altında sermaye toplayıp helal kazanç adıyla piyasaya duyuru yapıyorlar. Geçen yıl bankaların ortalama karlılık oranları yıllık %50 nin üzerindeydi acaba hangisi bu kadar kar payı vermiş merak konusu?

    Bir evi kiraya verdiğinizi düşünün oturduğun yerden para geliyor????? Bu çalışmak mı? Nakit ile gayrimenkulun arasında bir fark yoktur bu açıdan. Para değişim aracıdır. sen evini 125000 tuğla iken kiraya veriyosun ama bakıyorsun yılsonunda +12500 tuğla daha eklenmiş. 137500 tuğla yatarak nasıl oldu ?

    Para yada karşılığı olan şey karşılıksız verilebiliyorsa o sisteme geçilsin ama bunuda kimse yapmaz. Bana evini 1 sene ödünç verebilirmi kimse?



    Hocam kira geliriyle faizi karşılaştırmışsınız,son derece yanlış içersindesiniz. Kira geliri,kullanım değerinden doğan gelirdir,o zaman ver arabanı ben geziyim akşam getiririm ? bu mantık yanlış. Faiz karşılığı olmayan paradır,karşılığı borçtur,borçta yok olmaz,faizin ilk çıktığı günden bugune borç birikiyor. borç köleleştirir. bu yüzden islamda haramdır faiz.

    Alıntıları Göster
    Tavsiyem paranızı internet bankacılığı kullanarak altın alıp satmanız. Eğer devamlı internet erişiminiz varsa oturduğunuz yerden faizden daha fazla ve içiniz rahat olarak para kazanabilirsiniz. Biraz piyasa haberlerini takip etmelisiniz ama.

    Öte yandan faiz konusunda İslam'ın hükmü açık ve nettir, "faizin her türlüsü haramdır" hadisi şerif.. veda hutbesinde de buyurulmuştur. Bundan sonra o faiz değil de bu olabilir vs. gibi tartışmalar gereksizdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Tavsiyem paranızı internet bankacılığı kullanarak altın alıp satmanız. Eğer devamlı internet erişiminiz varsa oturduğunuz yerden faizden daha fazla ve içiniz rahat olarak para kazanabilirsiniz. Biraz piyasa haberlerini takip etmelisiniz ama.

    Öte yandan faiz konusunda İslam'ın hükmü açık ve nettir, "faizin her türlüsü haramdır" hadisi şerif.. veda hutbesinde de buyurulmuştur. Bundan sonra o faiz değil de bu olabilir vs. gibi tartışmalar gereksizdir.


    Katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.mta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Tavsiyem paranızı internet bankacılığı kullanarak altın alıp satmanız. Eğer devamlı internet erişiminiz varsa oturduğunuz yerden faizden daha fazla ve içiniz rahat olarak para kazanabilirsiniz. Biraz piyasa haberlerini takip etmelisiniz ama.

    Öte yandan faiz konusunda İslam'ın hükmü açık ve nettir, "faizin her türlüsü haramdır" hadisi şerif.. veda hutbesinde de buyurulmuştur. Bundan sonra o faiz değil de bu olabilir vs. gibi tartışmalar gereksizdir.


    Katılıyorum

    Alıntıları Göster
    kira örneği çuk oturmuş, inşaat maliyetleri belli ama aynı niteliklerdeki bir ev istanbulda 1500, izmirde 1000 daha küçük bir şehirde 400-500 ee çimento, demir vs illere göre farklı fiatlarda mı değil, bankaya para yatırırsan haram ama bir eve 1500 lira kira helal; öncelikle islam ekonomik teorilerini üretmediği için bugünkü koşullarda ekonomik faaliyetleri 1400 sene öncesinin haram ve helal kavramları ile çözümlemek imkansızdır. bunu da ötesi bir şekilde eline bir miktar para geçmiş birisine ne yapabileceği konusunda hiçbir islami yaklaşım yardımcı olamaz adamcağız emekli olmuş elie 25000-35000 lira para geçmiş olsun ne yapabilir bu parayla ev alsa alamaz, iş kursa ne işi kuracak adam devlet memuru ya da işçi ne yapacak büyük şehirde yaşıyorsa hiçbir bilgisi ilgisi olmadığı halde köye yerleşip tavukçuluk mu yapsın? zaten geçmişte de bunu deneyen ve paralarını batıran insanlar çok üzüldü. bu nedenledir ki insanların paralarını nasıl değerlendireceği konusunda din referanslı kurallar kapitalizmin içimize işlediği şu dünyada hiçbir anlam taşımaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felsefeus

    kira örneği çuk oturmuş, inşaat maliyetleri belli ama aynı niteliklerdeki bir ev istanbulda 1500, izmirde 1000 daha küçük bir şehirde 400-500 ee çimento, demir vs illere göre farklı fiatlarda mı değil, bankaya para yatırırsan haram ama bir eve 1500 lira kira helal; öncelikle islam ekonomik teorilerini üretmediği için bugünkü koşullarda ekonomik faaliyetleri 1400 sene öncesinin haram ve helal kavramları ile çözümlemek imkansızdır. bunu da ötesi bir şekilde eline bir miktar para geçmiş birisine ne yapabileceği konusunda hiçbir islami yaklaşım yardımcı olamaz adamcağız emekli olmuş elie 25000-35000 lira para geçmiş olsun ne yapabilir bu parayla ev alsa alamaz, iş kursa ne işi kuracak adam devlet memuru ya da işçi ne yapacak büyük şehirde yaşıyorsa hiçbir bilgisi ilgisi olmadığı halde köye yerleşip tavukçuluk mu yapsın? zaten geçmişte de bunu deneyen ve paralarını batıran insanlar çok üzüldü. bu nedenledir ki insanların paralarını nasıl değerlendireceği konusunda din referanslı kurallar kapitalizmin içimize işlediği şu dünyada hiçbir anlam taşımaz

    Alıntıları Göster
    Ona bakılırsa el dokuması hem yavaş hem de el emeği olduğundan pahalı sanayi devrimi geldi şimdi vırt vırt üretim yapılıyor ama bakıyorsun saçma sapan iki tutam kumaş ayakkabılar 150 tl,tshirtler 30 tl,el insaf mübarek bunların maliyeti 2-3 tl değil,işte bu marka denilen şey kapitalizmin kendisi hiç bir şeye kendi değerini değil marka değerini ödüyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.mta

    Ona bakılırsa el dokuması hem yavaş hem de el emeği olduğundan pahalı sanayi devrimi geldi şimdi vırt vırt üretim yapılıyor ama bakıyorsun saçma sapan iki tutam kumaş ayakkabılar 150 tl,tshirtler 30 tl,el insaf mübarek bunların maliyeti 2-3 tl değil,işte bu marka denilen şey kapitalizmin kendisi hiç bir şeye kendi değerini değil marka değerini ödüyoruz.

    Alıntıları Göster
    Hariçten gazel okuyan alimler çıkmış gene piyasaya. Bu zamanda bu haram olmaz, idare et falan vs. Kardeşim siz kendinize haramı helal diye yedirin, kendi fetvanızı kendi nefsinize verin. Ama tutup da güya ilahiyat profesörü, bir kutup, bir imam-ı azam gibi fetvalar saçmayın etrafa. Sizin dediğinize göre Allah haşa bu zamanı bilememiş, yanlış hükümler vermiş öyle mi? Bunu diyebilmek için bırakın müslümanlıktan çıkmayı, Allah'ı bile inkar edebilecek kadar dinden çıkmış olmak gerek. Ya da cahilliğin en echeliyetinde olmak gerek ki bilmediği halde biliyor sanmak kendisini...

    "Şu faiz helaldir bu zamanda" diye söylenenlerin hepsi ayak altındaki uydurmalardır.

    Haramlar, Allah emrettiği için haramdır, dünyanıza yarar versin falan diye değil. Dünyanıza tamamen faydası olsa bile haram olan birşey haramdır uzak durmak gerektir. Sebebi de Allah rızasıdır. Namaz spor olsun diye kılınmayacağı gibi, haramlar da dünyamıza zarar vermesin diye uzak durulmaz. Sebep Allah'ın emridir.

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...

    Cennetteki yasaklanan meyve Hz. Adem'in midesini ekşiteceği için yasaklanmadı... tek sebep Allah'ın öyle emretmiş olmasıdır.!!

    Evet haramların dünyada zararı, helallerin de faydası olabilir, ama asıl sebep ne o zararlardan kaçınmak, ne de o faydalara ulaşmak değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Hariçten gazel okuyan alimler çıkmış gene piyasaya. Bu zamanda bu haram olmaz, idare et falan vs. Kardeşim siz kendinize haramı helal diye yedirin, kendi fetvanızı kendi nefsinize verin. Ama tutup da güya ilahiyat profesörü, bir kutup, bir imam-ı azam gibi fetvalar saçmayın etrafa. Sizin dediğinize göre Allah haşa bu zamanı bilememiş, yanlış hükümler vermiş öyle mi? Bunu diyebilmek için bırakın müslümanlıktan çıkmayı, Allah'ı bile inkar edebilecek kadar dinden çıkmış olmak gerek. Ya da cahilliğin en echeliyetinde olmak gerek ki bilmediği halde biliyor sanmak kendisini...

    "Şu faiz helaldir bu zamanda" diye söylenenlerin hepsi ayak altındaki uydurmalardır.

    Haramlar, Allah emrettiği için haramdır, dünyanıza yarar versin falan diye değil. Dünyanıza tamamen faydası olsa bile haram olan birşey haramdır uzak durmak gerektir. Sebebi de Allah rızasıdır. Namaz spor olsun diye kılınmayacağı gibi, haramlar da dünyamıza zarar vermesin diye uzak durulmaz. Sebep Allah'ın emridir.

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...

    Cennetteki yasaklanan meyve Hz. Adem'in midesini ekşiteceği için yasaklanmadı... tek sebep Allah'ın öyle emretmiş olmasıdır.!!

    Evet haramların dünyada zararı, helallerin de faydası olabilir, ama asıl sebep ne o zararlardan kaçınmak, ne de o faydalara ulaşmak değildir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Cennetteki yasaklanan meyve Hz. Adem'in midesini ekşiteceği için yasaklanmadı... tek sebep Allah'ın öyle emretmiş olmasıdır.!!






  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...



    Elini tutmak için önce nikahımıza alacaz yani? Gerçi kolay, günlük hocalar var, çağırıyon yapıyo imam nikahını, işini görüyon boşuyon veriyon parayı gönderiyon. Hukuka göre fuhuş suçu var (imam nikahıda yasak oda suç resmi nikah olmadan) ama islama göre sorun yok..

    Yemin ederim neyin kafasını yaşıyorsunuz harbi harbi merak ediyorum. Hocam peki karşı cinsle el sıkışabilir miyiz? tokalaşmak yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...



    Elini tutmak için önce nikahımıza alacaz yani? Gerçi kolay, günlük hocalar var, çağırıyon yapıyo imam nikahını, işini görüyon boşuyon veriyon parayı gönderiyon. Hukuka göre fuhuş suçu var (imam nikahıda yasak oda suç resmi nikah olmadan) ama islama göre sorun yok..

    Yemin ederim neyin kafasını yaşıyorsunuz harbi harbi merak ediyorum. Hocam peki karşı cinsle el sıkışabilir miyiz? tokalaşmak yani?

    yahu sen ne yaparsan yap sana demiyorki adam sen kime neyin sorgusunu yapıyorsun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...



    Elini tutmak için önce nikahımıza alacaz yani? Gerçi kolay, günlük hocalar var, çağırıyon yapıyo imam nikahını, işini görüyon boşuyon veriyon parayı gönderiyon. Hukuka göre fuhuş suçu var (imam nikahıda yasak oda suç resmi nikah olmadan) ama islama göre sorun yok..

    Yemin ederim neyin kafasını yaşıyorsunuz harbi harbi merak ediyorum. Hocam peki karşı cinsle el sıkışabilir miyiz? tokalaşmak yani?



    evet sapık meshepler var onu yapan

    sen nereden biliyorsun bu sapık mesheplerin bu özelliklerini? oda bir ilginç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...



    Elini tutmak için önce nikahımıza alacaz yani? Gerçi kolay, günlük hocalar var, çağırıyon yapıyo imam nikahını, işini görüyon boşuyon veriyon parayı gönderiyon. Hukuka göre fuhuş suçu var (imam nikahıda yasak oda suç resmi nikah olmadan) ama islama göre sorun yok..

    Yemin ederim neyin kafasını yaşıyorsunuz harbi harbi merak ediyorum. Hocam peki karşı cinsle el sıkışabilir miyiz? tokalaşmak yani?



    evet sapık meshepler var onu yapan

    sen nereden biliyorsun bu sapık mesheplerin bu özelliklerini? oda bir ilginç

    Alıntıları Göster
    Peki, diğer müşterilere "para satan" ve faiz "yediren" bankalarla çalışmayı hangi kategoriye koyacağız? Sonuçta bir "günah makinası" var, bizim faizle işimiz olmuyor ama örneğin elektrik faturasını yatırıyoruz ve söz konusu bankaya para kazandırıyoruz ya da maaşımızı ordan çekiyoruz.

    Yani,aynı şekilde ağzına içki sürmeyen bir müslümanın meyhanede garson olarak çalışması...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vural_kral

    Peki, diğer müşterilere "para satan" ve faiz "yediren" bankalarla çalışmayı hangi kategoriye koyacağız? Sonuçta bir "günah makinası" var, bizim faizle işimiz olmuyor ama örneğin elektrik faturasını yatırıyoruz ve söz konusu bankaya para kazandırıyoruz ya da maaşımızı ordan çekiyoruz.

    Yani,aynı şekilde ağzına içki sürmeyen bir müslümanın meyhanede garson olarak çalışması...

    Alıntıları Göster
    değildir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...



    Elini tutmak için önce nikahımıza alacaz yani? Gerçi kolay, günlük hocalar var, çağırıyon yapıyo imam nikahını, işini görüyon boşuyon veriyon parayı gönderiyon. Hukuka göre fuhuş suçu var (imam nikahıda yasak oda suç resmi nikah olmadan) ama islama göre sorun yok..

    Yemin ederim neyin kafasını yaşıyorsunuz harbi harbi merak ediyorum. Hocam peki karşı cinsle el sıkışabilir miyiz? tokalaşmak yani?


    Birader şimdi dervişin fikri neyse zikri de o olurmuş dicem kızacan... Birilerinin yapıyor olması o işin doğru olduğunu göstermez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Örneğin bir erkek bir bayanın elini tuttu diyelim. Bayan eğer eşi ise haram olmaz, ama komşunun kızıysa haram olur. Bakın yapılan iş aynı ama dinen hüküm farklı. Biri helal diğeri haram. Neden? Çünkü Allah böyle emretmiş, başka sebepler olsa da olmasa da asıl sebep budur...



    Elini tutmak için önce nikahımıza alacaz yani? Gerçi kolay, günlük hocalar var, çağırıyon yapıyo imam nikahını, işini görüyon boşuyon veriyon parayı gönderiyon. Hukuka göre fuhuş suçu var (imam nikahıda yasak oda suç resmi nikah olmadan) ama islama göre sorun yok..

    Yemin ederim neyin kafasını yaşıyorsunuz harbi harbi merak ediyorum. Hocam peki karşı cinsle el sıkışabilir miyiz? tokalaşmak yani?


    Birader şimdi dervişin fikri neyse zikri de o olurmuş dicem kızacan... Birilerinin yapıyor olması o işin doğru olduğunu göstermez.

    Alıntıları Göster
    Konunun %90 ı dine kaymış gene sorunun cevabı nedir faiz mantıklımı değilmi?




  • Şu ara oranlar güzel.

    İyi paranız varsa emlak falan almaktansa faiz daha mantıklı.

    Akarı yok, kokarı yok
  • Arkadaşlar gerçekten bilgili bir arkadaş detaylı olarak aciklarsa cok iyi olur.Faiz oranları enflasyon oranlarından yüksek midir?Yüksekse ne kadar yüksek?Bir miktar parayla ev almak mi mantıklıdır?Yoksa parayi faize yatırmak mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Big-Long-Pink-Strong

    Arkadaşlar gerçekten bilgili bir arkadaş detaylı olarak aciklarsa cok iyi olur.Faiz oranları enflasyon oranlarından yüksek midir?Yüksekse ne kadar yüksek?Bir miktar parayla ev almak mi mantıklıdır?Yoksa parayi faize yatırmak mı?

    Miktar nedir??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Big-Long-Pink-Strong

    Arkadaşlar gerçekten bilgili bir arkadaş detaylı olarak aciklarsa cok iyi olur.Faiz oranları enflasyon oranlarından yüksek midir?Yüksekse ne kadar yüksek?Bir miktar parayla ev almak mi mantıklıdır?Yoksa parayi faize yatırmak mı?

    Miktar nedir??

    Özelden devam edelim.
  • Haramdir hocamm.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.