Şimdi Ara

palio speedgear (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
522
Cevap
19
Favori
117.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşım zahmet edip cevap yazdığınız ve düşüncelerimin netlesmesine yardim ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Bahsi geçen arabayı almaktan vazgeçtim, alın terimizi böyle bir arabaya bağlamak doğru olmayacak.
  • semur51 S kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Mümkünse binicisinden bakın. Çok el değiştirmemiş, uzun sahiplik süresi olan. Al-satçılar bu ara bu tür arabaları, otomatik olduğu için istediğim fiyata rahat satarım düşüncesi yarım ağız ufak tefek kusurları var diye alıp satmaya başladı. Fiyatlarda arttı; ciddi paralar verip araba alacaksınız ve üstüne bitmeyen masraflar gelecek. Yaşı gereği bu arabalarda en çok dikkat edilmesi gereken öncelikle şanzıman kusursuzluğu, ikincisi motorun durumu. Bitik motora dikkat etmeniz gerekir. Üçüncüsü ve en önemlisi yedek su deposunda antifriz olması. O anlık değil. Sürekli oluyor olması. Ola ki radyatöre antifriz yerine su koyup kullanılmış ise motor su kanalları, devri daim pompası, termostat, paslanıyor, yeri geliyor radyatör peteklerini tıkamaya başlıyor. Sonra antifriz koyunca paslı motor su tapaları birer birer patlamaya başlıyor. Pas çözülüp kanallar tıkanıyor. Su devri daim azaldığı için hararet orta çizgide sabit durmuyor. Sürekli ortayı geçip fan açmaya başlıyor.Hele ki LPG de varsa LPG doğası gereği benzinden daha fazla ısı yaydığı için motor soğutma sistemi motoru soğutmak için çırpınıyor. Bulabilirseniz benzinlisini bulun. Zaten benzinde de az yakıyor. LPG li olanda daha çok dikkat edin bu durumlara (su kaçakları, yağ kaçakları, pas)




  • Çok teşekkür ediyorum , bu yazdıklarınız çok önemli , araba alacak ve arabası olan herkesi yakından ilgilendiren bilgiler içeriyor. Sağolun tekrardan...

  • 5557777047 watsap grubuna ekleyebilirmisiniz?

  • semur51 S kullanıcısına yanıt

    E tuşuna basınca değişiklik olmuyormuş çünkü tuşun alt tarafında temassızlık varmış. onu elektrikci yapmıştı ve düzelmişti.


    vites geçişleri arasındaki bekleme sorunu devam ediyordu ben satarken.


    şanzıman bu arabaların en narin parçası. Bakımını ihmal etmemek gerekiyor. Hayırlı olsun şimdiden.

  • 2003 MODEL albeada şanzıman yağı kontrol çubuğu nerede arkadaşlar

  • hicazi45 kullanıcısına yanıt
    Akünün altında çubuğu var. Motor sıcakken dikkatli çekin. Sağa sola takılacak giysi olmasın.
  • Albea 2005 cvt beni de ekler misiniz? 05323120176
  • Öncelikle herkese merhabalar;


    18.12.2020 itibariyle bende aranıza katıldım. Bu aracı almadan önce bütün yorumları tek tek okudum ve şu an doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum.Kısaca satın alma hikayemi anlatayım. 2001 model Palio 1.4 EL vardı bende. 214.000 km idi. Eşim ısrarla otomatik istediği için tekrar Palio bakmaya başlamıştım. Bursa'da oturuyorum, İzmit'te bir Palio Speedgear EL ilanı gördüm 151.000 km de araç. Aracımı satar satmaz İzmit'e gittim ve aracı inceledim. Kaporta olarak mükemmel değil. Çürük yok ancak sağdan soldan irili ufaklı darbeler vardı. Aracın sahibi; araç bakımından anlamadığını belli etti. Araç meğersem HL modeliymiş. Fiyatta anlaştık aldım ve yaklaşık 100 km yol yaptım. Gerçekten beklentilerimin çok çok üstünde bir araç çıktı. Sadece 5 yıldır şanzuman yağını değiştirmediklerini ve sorun olmadığı için gerek duymadıklarını söylediler. Aracı satın almadan önce kullandım. Hiç vuruntu ve tekleme yoktu. Çok dik olmayan bir yokuşta denedim ve araç yavaşça kendisini geriye saldı. Bu durumun; 5 yıldır yağını değiştirmediklerine yordum ve üstünde durmadım. Ben EL beklerken HL çıktı araç. 2020'nin bana yaptığı tek olumlu sürpriz. Sormak istediğim şey şu;


    -Aracı stop etmeden önce herhangi bir vites konumuna getirmemiz gerekiyor mu? Gerekiyorsa bu hangi vites olmalı? D konumunda iken stop edersek şanzumana zarar-hasar verir miyiz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jarnac -- 18 Aralık 2020; 23:4:2 >




  • Araç çalışırken N konumuna alıp el freni çektikten sonra stop ediyoruz, ardından P konumuna alıyoruz. Aracım ile yaptıklarımı da not düşmek istiyorum. Aracı satın alıp Bursa'ya dönerken ilk farkettiğim havalandırma-klima düğmelerinin olduğu kısımda aydınlatma yoktu. Elektrikçiye gidip bunu yaptırdım.Konsolun arkasından lambaları çıkartıp yenilerini taktı. Arka silecek işlevini yitirmişti. Yenisini alıp taktım. Arka cama silecek suyu sıktığımda su motorunun sesi geliyor ancak su gelmiyordu. Bagajı açtığımda gövdeden bagaja giren kablolarla beraber su hortumunun ayrılmış olduğunu gördüm. Küçük bir metal boru ile birbirlerine bağlanmış ama metal hortum yerinden çıkmış. Doğal olarak kablolar ıslanıyordu. Yerine oturttum ve şu an arka cama su geliyor. Ön sol silecek ayarsız monte edilmiş, olması gerekenden daha yukarıda duruyordu, sileceği çalıştırdığımda silecek ön cam sol direğe çarpıyordu. Söküp ayarını yaptım, fazla aşağı olursa bu sefer kaputu açarken kaput sileceğe temas ediyordu. Hassas bir ayar gerekiyormuş.Rot ayarına girdim, aracın rot ayarı yapıldı ancak usta bana aracın sola çektiğini, aşınmış lastiklerden olabilir yada şase de kazadan kalma bir yamukluk varsa ondan da yapabilir dedi. Benim tahminim lastiklerden yana. Çünkü rot ayarı olmadan uzun süre kullanılmış ve lastikler yanaklardan aşınma yapmış. Muhtemelen rot ayarı yapıldıktan sonra aşınmamış kısımlar solda fazla olduğundan sola çekiyor diye umut ediyorum. Yeni lastikleri alınca burada tekrar not düşerim. Lpg olarak Atiker takılmış. Lpg geçişlerini hiç hissetmiyorum. 40.000 km yapmış lpg ile. Depoyu fullemiştim, ne kadar yakıyor merak ediyorum. Aracın çekişi çok hoşuma gitti. Özellikle 130 km/h ile giderken devir saatini 2000'de görmek beni çok şaşırttı. Alışamadığım şeyler, korna direksiyonun ortasında değil, orta alt kısmına yerleştirilmiş, sola yada sağa dönerken direksiyonda korna arıyorum. Sürücü otomatik cam kontrol düğmeleri aşağıda kalıyor, açıp kapatmak için biraz uzanmam gerekiyor. Özetle beklentilerimin üstünde bir araç çıktı. Arabalardan anlamayan birinden araç aldığımı ancak temiz kullanılmış bir araç aldığımı düşünüyorum. Tek çekincem su-yağ eksiltip eksiltmediği. Onu da zamanla kontrol edeceğim. Exper'e girmedim, benim için öncelik motor-yürüyen-şanzuman ve elektrik aksamı(Klima-elektrikli yan aynalar vs) çalışıp çalışmadığıydı. Kaporta da kusursuz olsaydı tadından yenmezdi, gerçi o zaman bu fiyatlara bulamazdık, orası ayrı bir konu.





  • Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Haziran ayında 2005 model palio speedgear araç aldım. Araç kazasız tramersiz ama yaşı itibariyle biraz masrafı vardı. Şu an itibariyle bütün masraflarını bitirdim. Artık dünyanın öbür ucuna gidecek kondisyonda bir aracım oldu. Neler yaptım ve araştırmalarım neticesinde şanzımanı ile ilgili hangi bilgilere ulaştım yazmak istiyorum müsaadenizle.

     palio speedgear



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedgear33 -- 18 Ağustos 2021; 14:8:39 >




  • Aracı almadan önce şanzımanının subaru şanzıman olduğu bilgisini almıştım. Bu yanlışmış arkadaşlar şanzıman jatco marka yani nissan şanzımanı var üzerinde. O yıllarda üretilen nissan micralarda da bu şanzıman kullanılmış. JATCO dltc46fhj1aa kodlu bir şanzıman bu ve maalesef ülkemizde bu araçların şanzımanlarından servisleri bile anlamıyorlar. Anlayan usta bulup revizyondan geçirdim. Şu an sıfıra yakın bir şanzımana sahibim. Çelik kayış yağ pompası balatalar değişti ayrıca türbin revizyonu gerçekleştirildi. jatko dünyanın sayılı şanzıman üreticilerinden biri dünyada pek çok markaya şanzıman satıyor asıl amacı nissan marka araçlara şanzıman üretmek. Yağ ve filtre konusunda illa servisin önerdiği filtreyi ve yağı kullanacaksınız diyorlar. Bu da yanlış nissan micra cvt şanzımanlarda kullanılan yağı ve filtreyi kullanabilirsiniz. Şanzımanın yedek parçaları rahatlıkla bulunuyor. Anlayan ustaya denk gelmek lazım.

     palio speedgear



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedgear33 -- 18 Ağustos 2021; 14:8:11 >




  • Aracıma başka neler yaptım? Bütün orta konsol parçalarını söküp plastidip ile boyadım. Motor aksamında değişmesi gereken parçaları değiştirdim (yağ, antifriz, kalorifer radyatörü, termostat ve termostat kütüğü(plastik bir parça) triger vs ile buji buji kablo vs.) 4 adet kışlık bridgestone lastik derken yaklaşık toplam 10.000 tl para harcadım. Aracım mükemmel bir kondisyona kavuştu. Şu hali ile artık en az 3 yıl büyük masraf etmeden bineceğim inşaallah.

     palio speedgear



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedgear33 -- 18 Ağustos 2021; 14:9:2 >




  • Şanzımanda nasıl bir sorun vardı ve neden şanzımanı revize ettirdim meselesine gelince; Şanzımanda kalkışlarda vuruntu vardı ve araç çok devirli hareket ediyordu. Ayrıca kayışın bir kaç dişinin de kırıldığını sökülünce öğrendim.Şanzımanın içini merak eden arkadaşlar için resimleri atıyorum.

     palio speedgear


     palio speedgear


     palio speedgear


     palio speedgear


     palio speedgear


     palio speedgear


     palio speedgear




  • Bu arada akislerde de boşluk olduğunu söylediler ve akisleri de tamir ettirdim. Neticede gerçekten iyi durumda bir palio aracım oldu. Gönül ister ki gidip 250 bin lira verip sıfır bir araç alalım. Ama buna imkanımız yok maalesef. Öyleyse elimizdeki aracı en iyi durumda tutup kullanmak zorundayız. Konu ile alakalı bu tamir sürecinde çok şey öğrendim. Şanzımanla ilgili sorusu olan arkadaşlarım olursa cevaplarım.Hepinize teşekkür ediyorum.

  • en sondaki resimde şanzımanın içerisinde mıknatısın tuttuğu çelik kayış parçalarını görüyorsunuz.Çelik kayışın belirli bir ömrü var. Bu parça en iyi kullanımda 300 bin km gidiyor. Sert kullanımda ise çok çok erken kopabiliyor. yağını zamanında değiştirmek, çok sakin kullanmak ömrü uzatıyor. Ama sert kullanırsanız ömrü kısalıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedgear33

    Bu arada akislerde de boşluk olduğunu söylediler ve akisleri de tamir ettirdim. Neticede gerçekten iyi durumda bir palio aracım oldu. Gönül ister ki gidip 250 bin lira verip sıfır bir araç alalım. Ama buna imkanımız yok maalesef. Öyleyse elimizdeki aracı en iyi durumda tutup kullanmak zorundayız. Konu ile alakalı bu tamir sürecinde çok şey öğrendim. Şanzımanla ilgili sorusu olan arkadaşlarım olursa cevaplarım.Hepinize teşekkür ediyorum.

    Ustam, verdiğiniz bilgiler çok değerli. Ben de yeni aldım bu araçtan. 2003 model. İlk otomatik aracım. Bu özelliklerde sıfır araç almak istesek dediğiniz gibi 200 bin civarında para harcamak lazım. Elimizdeki malın kıymetini bileceğiz bizde. Allah kaza bela göstermesin cümlemize. Bu vesile ile herkesin yeni yılını kutlarım.





  • nissan micralarda aynı şanzımanı kullanıyor ve bu şanzımanın kodu ise NCVT REOF05A ve NCVT REOF06A olarak geçiyor.

  • Jarnac J kullanıcısına yanıt

     palio speedgear  İnternette bu şanzımanın üreticisini ve üretim kodunu bir türlü bulamamıştım. Birilerine faydası olur inşaallah. Hani yabancı olduğun bir şehirde yol tarifi sorarsın da sana gitmek istediğin istikametin tam tersi bir yeri tarif ederler ya ( bilmeyerek ) internette hep bu şanzıman konusunda yanlış yere yönlendirmişler (subaru şanzımanı diyerek) bizleri.

  • semur51 S kullanıcısına yanıt

    şanzıman revize olacak. Kayış muhtemelen arızalı bir de şanzıman yağ pompası kaçırdığı için gerekli basıncı sağlayamıyor. Yağ pompası 500 tl civarı kayış Nissan marka orjinali 2800 tl. Balatalar da değişir onlarda 400 tl civarı tutar. Türbin revizyonu yapılır 600 tl. İşçilik ustasına göre değişmekle beraber 2000 tl civarı tutar. yağı filtreleri de nerden baksan 800 tl tutar. Diğer parçalarda sorun yoksa 7000 tl ye şanzımanı revize edersin. Aracı alacağın adama 7000 tl düşük fiyat söyle yaptır güzelce mis gibi bin.

  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.