Şimdi Ara

Oyunlarda Shader ile Lighting'in farki nedir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bildigim kadariyla artik oyunlar shader processor manyagi oldu. Shader surumu kaldirsa bile, shader proc. unitesi sayica az olunca performans
    yerlerde surundugunden grafik kartlari, desteklenenler arasina alinmiyor. Mesela bende BC 2'de oldu bu. Yalniz, bir de lighting var.

    1- Shader da vertex'i bir kenara koyarsak, pixel shaderlar cok onemli. Bunlarla efektler veriliyor. Veriliyor da, shaderlarla da aydinlatma
    yapiliyor sanki. O halde lighting'den nasil ayiracagim?

    2- Bir de shader efektleri ile physics efektlerini birbirine karistiriyorum. Patlamalar physics mi ? Shader mi? Neye gore ?



  • Şuan telden girdiğim için detaylı bilgi veremeyeceğim

    Dx 10 ile birlikte pixel ve vertex shader ortak çalışarak unifield shader ı oluşturdu.

    Dx 9 da pixel ve vertex shader ayrı ayrı hareket ediyolardı.ama dx10 da ortak hareket ediyorlar

    Oyunda ki her patlama physx değildir.yapımcıya göre değişiyor.ama tabiki çok büyük patlamalarda havok,nvida physx gibi fizik motorları kullanılıyor.

    Yanlış bildiğin bir diğer nokta shader ışıklandırma değil gölgelendirmedir.

    Shader=gölgelendirme

    Lighting=ışıklandırma

    Yani pixel ve vertex shader grafiklerin çizilmesinde ve döngü eklenmesinde kullanılır
    Physx zaten patlama yıkımlarda devreye girer ve fizik kurallarını esas alır

    Umarım yardımcı olabilmişimdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fk_entertainment -- 4 Ağustos 2010; 23:20:24 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.