Şimdi Ara

*** Race of Races Online (Tasarım aşamasında MMORPG) ***

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
3
Favori
1.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu oyunu ben tasarlıyorum.
    - 7 Irk, 30 Soy (+1 ırk benzeri taraf, ırklarından dışlananların oluşturduğu)
    - 1->2->4->8->8 aynı noktadan başlayıp belli seviyelerde tercihler sonucu farklılaşarak oluşan classlar.
    - görevler sadece Hikaye ve Sınıf atlamalarda var, onun dışında yok.
    - mob keserek exp almak yok.
    - moblardan para - item düşme yok.
    - psiko-sosyal bir MMO tasarımı. (bu yaklaşım dünya oyun tarihinden ilk defa benim odaklandığım bir konu)
    - oyunun temeli, ırklar arası mücadale. rekabetin körüklenmesi, mücadelenin sertleştirilmesi üzerine
    - topluluk sistemi : oyuncu -> aile -> Clan -> Soy -> Irk ve bunlar arasındaki rekabet-mücadele
    - Lore-Hikaye : her soy için farklı hikaye. ayrıca hikayeye etki edecek unsurlar: seçilen cinsiyet, burç, oynayış tarzı, class.
    - üretim-ticaret : oyunda hiç bir görevden para verilmiyor, parayı oyuncuların üretmesi gerek. böylece oyuna dışarıdan para girmiyor.
    - binlerce metaryel, yüzlerce üretilebilir eşya
    - açık dünya, geniş harita
    - ırklar arası ittifak mümkün
    - ırklar ittifaklar arası savaşların, klan savaşlarının, zindan maden savaşlarının belirli günü saati yok. savaş açmak isteyen açar.
    - bölge ele geçirmek mümkün
    - olabildiğince az NPC
    - 12 item upgrade, 15 rank up, 5 tanede item grade (değiştirilemez)
    - aylık oyun ücreti 5 ABD Doları
    - Türkiye oyuncu hedefi : 1 milyon (5 milyon dolar/ay ciro) Dünya oyuncu hedefi: 10 milyon ( 50 milyon dolar/ay ciro)
    - paralı içerik : cash shop : power up store : vs. sadece oyuna etkisi olmayan, hiç bir özellik vermeyen ve satılamayan kostüm eşyaları. (her soyun ayrı kozmetik eşyaları)

    ve daha pek çok şey. hepsini tespit ettim. sonuçlarını irdeledim ve en iyi hale getirdim.
    sonra da Koç Holding bünyesinde faaliyet gösteren İnventram isimli "melek yatırımcı" şirketine e-posta ile başvurdum. (şirketin %20'si japonların). 6 ay sonra mail göndermişler, şöyle yazıyor : projeniz şirketimizin destekleme kriterlerine uygun değil.
    zira o şirketin destekleme kriterleri 2-3 yıl içinde hazır edilip pazara sunulmasıymış.
    oysa ben 4-5 yıl hazırlık ve sonrasında ticari bir ürün çıkacağını söylemiştim. bu sebeple uygun bulmamışlar.

    hedefler tuttuğunda, yıllık 600 Milyon dolar ciro elde edebilecek bir oyunu, yapım ve test aşaması için 5 yıl boyunca destekleyecek birileri yok ne yazık ki.

    şunu ayrıca belirtmeliyim: ben yıllarca MMO oynadım. oyuncuların ne istediğini, beklentilerini sürekli gözlemledim. hukuk-iktisat-sosyoloji eğitimi aldım. oyunculara istediklerini vermek için bir oyun tasarladım. hiç bir zaman bırakamayacakları, end-game'i olmayan bir oyun tasarladım. bir noktaya gelince monotonlaşan, sıradanlaşan, heyecanını yitiren oyunlardan değil. oyun içi ekonomiyi ayrıntılı düşündüm. sürekli bir arz-talep yarattım. yani oyunda hiç bir zaman enflasyon olmayacak, hiç bir zaman setini dizen oyuncular yüzünden talep azalmayacak, yeni başlayanlar ile zirveye ulaşmış oyuncular arasındaki mesafe kapanmayacak bir durumda olmayacak. bu yüzden psiko-sosyal mmo diyorum.

    sizce ne yapmam lazım ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adolf1 -- 9 Ağustos 2023; 17:15:55 >







  • bak kardeş ben adeta işsiz bi asosyalimdir sana şöle sölim eğer dingil bi pvp sistemi olmasaydı eğer cabal beni kurtarırdı ama inanılmaz sıkıcı monoton bi oyun yane sanki oyunu sıkılasın die yapmışlar aç battle mod denilen şeyi yada yalandan combo(skiller az daha ard arda vurulsun die ama öle anca combo)ne bilim öle bi monoton bide pvpsi madem eskiyim diosun zerg olayının olduunu anlarsın habire zerg e buda biyere kadar ha diiceksinki efekli pefekli okadar oyun varken yok haybeye uçmak vb...bunların anlamı yok şimdi sana nie cabaldan bahsediom anlatiyim çünkü item olayında ben cabalın üstüne malesef göremedimde ondan pay to win olması malesef lazım bi oyunun onu önce sölim ha nedenmi?
    1.madde heyecanı olmaz
    2.madde itemlerin düşmesi heyecanlı olmaz
    3.madde farkın olmaz
    4.madde kimseye minnet etmeme yani partiyle ille boss kesme olayı..bu maddede ben sosyal oynayamıyorum oyunu çünkü işim oluyor çalışıyom okadar oyuna oturamıom malum ekmeğimizede bakmalıyız girdiin zaman öbürlerine %90+ diyorum partiyle kesmen lazım boss zindan fln bunda öle bişi yok gir kes çık ha daha biraz yavaş ama kesiyorum kardeşim bnm vaktim yok milletle sosyalleşmeye ve hangi hemen hemen tümm yaratıkları sololayabilirsinki buda kimseye minnet etmeme olayını tetikliyor ve efsane oluyor...
    5. madde iteminin demode olması ki cinnet geçirtmeye olay bu olaydada şaşmaz oyuncu kaybeden ve hakeden wowu görüyoruz her sezon benim anamın ağladığı item dropla dropla enchantla okadar uraş aa oda ne yeni sezon geliyor ve itemin çöp olyor..yane tüm emeğin gitti at çöpe gitsin
    6.madde monotonluk maddesi dediğin gibi malesef bir çoğu cabalda dümdüz vur vur beyin yanmaları wowdada bişi yapamaman ha şimdi ukalar çıkar aa olurmu mount için uraşıon ay yok neydi..faction kasıon reputation kaasıon napıcan onları paranın değeri olmalı işte en azından biriktircenki şeklin olcak kısırdöngüye girmicen orda cabal hakkını verio uraştıkca daha gold kasıon daha ii item alıp daha zorlu zindan kovalıyon ve kolayda olmuo ama dediğim gibi olay zorluğu değil beynimi odun gibi hissetmeme neden olan monotonluğu çatlıcak gibi oluyom ve geçenlerde(1-2 gün olmadı :D )sao onlineye baktım örneğin fena değildi gibi en azından dediğim dodgeleme skilleri yapıştırma sana bot vermeleri en azından kesebilmen için solo..ama dediğim gibi pvpsi oturmamış olup item ticaret olayı rezalet hatta sanırsam yok buda soumak için bi olay..
    şimdi yazdıklarına iyice odaklanıom..3-5 dkkada baktım para olayı yok biip 1. ofsayt yazdım maddemde,ve savaş günleri demişsin biip bunedir ya savaş 7/24 olup gözünü online kan bürümeliki zevk alasın ki wowun lvl 60 alterac valley iyi bi örnek olabilir hatta daha iise knight online cz dir de knightada parazitten tutun debufflar yane oyunun saçmalatıo adamlara dalmaylamı uraşcaz cüre debuffculukmu oynıcaz belli diil ve parti istio oda ordada wow önde gelio girion alteraca (lvl 60 zamanı)savaş dur can alma olayları hariç çünkü sizde healer yoksa ciddi anlamda sıçtınız demektir açık dünya geniş harita demişsin neremize neylicez o haritayı :) napıcaz en baba koycaksın efendime sölim meslek için taş ot öle meslek kasıcan yada mob kesicen lvl için yada görevin için ama bu çözüm diil...aylık 5 dolar buda 5x4.5=20 tl sanırmı sorun diil fakir olmama rağmen cidden sarsın aylık 50 tl de veriirm inan ama sarsın!..kostüm saçmalıklarını zaten beynimi yakan bi saçmalık çünkü benim çektiiğim item kolay olmucak ve onun inceden havasını atabilecem örnek veriom +son 25 olsun set sondan 3. seti çekince bi ampül gibi yanalım ama o çektiimiz itemle yanalımki hayırlı olsunlar yağsın :) yoksa napıcam çirkinmiş güzel görünmüş?...hikaye mikaye boş inan boş millete sadece vakit israfı ki şu aralar habire oyun bakan bi garanti milyonlar var değiştirme ve bunalma(hayal kırıklığı)emin ol o hikayeler gelince esc tuşuna sponsor lazım olur!..üretebilinir eşya demişsin beyin yakmaya geçer ha madem çokmu delikanlıyız... full sanbox aç millet para toplayıp cidden müsait bi arazide kale yapsın klan üyeleri eh artık nekadar gol okadar sağlam materiyal örnek veriom kumdanda dev kaleler olur parayı basıp mitrildende yaparsın karşı taraf mancınıkda atsa işe yaramaz ha karşı tarafda goldun canına okuyup(zengin çocuğu diyelim ağaolun çocuğu farzedelim :D )en kalite bi filin 2 katı boyutunda dev toplar onuda itecek okadar adama gold taşeron işci olarak okadar saldırcak adamlara gold ve baya o toplardan lazım olcakki öle bi materiyali anca delebilsin ona görede kale sağlamdır golduda sağlamdır kaledende top atışları fln öle saygı duyarım öle kaleyi ele geçirilcekki anlamı olsun yoksa salı günleri toplanın frrr savaş bitti oley biz kazandık vadda kale bizde böle anlamı olmaz adamlar işdedir ne bilim uyuyordur al kalabalıksınız şuup kale sizde ? nerde bu heyecan nerde adalet?..anlatabilmişimdir inş sana ele geçirme fantezin varsa böle yap yoksa tabiri caipse osuruktan savaşlarla batan yüzlerce firmadan biri olursun ve gold olayınıda bikez daha burdan düşünmüş olursun ne goldlar :D yane bi nevi mount and bladedende effektif esintilenmelerde gözönüne gelir ;)ii bi katkısı olur ama sağlamı çünkü yapım oyunculara ait eşşek gibi abartabilirler şehirleri gerçektende bi dev arazi üzerine bi yarım kadıköy de yada bi istiklal caddesini tüm o cihangirden tut tarlabşına kadar metrekare düzlük genişliğinde adamların kale ve savunma sistemi olsunki kolay kolay ne basılsın ne yürek istesin isteyen adamda forsu olsun ve saldırmaya açık ilan versin..çakal çukal saldırıları içinde..ki olamaz kapıdan girmeli oda sana sölim mount and bladede en zor ayarda full itemli 2 bot koy karşına gel yen bakalım inan zorr inan azğına ediolar bunun yapay zekasını geliştirip tam profesyonel botları doldur ha itemleride yine dediiğim gibi kale sahibi ağamızın cebine bakar sağlam parayı basar kiralarınıda öder öle bide kalite okcu :) öle sağlam okcu kiralasınki tek atsın millet öle geneleve gider gibi kaleye gidemesin anlamı olsun haricende oyuncuları olsun içerde vergi olayında o zaman gerçekten anlamı olur civar köydeki oyunculardan vergisini alır bu adam köylülerde oyuncular yane ekin yapıp oyunculara satar ki bunlardan örnek exp veren can potu veren ki mecburi çıkarılsın blacksmitten başka kimse item yapamasınki bak bakalım ticaret nasıl dönuo vb. tabi top döktürcen ona göre kalitesine göre klandakiler materyal arıcak klan başı ağamızda organize etcek okadar vergi alıyorya köylerden olsun okadar :)...örnekde verdiğim gibi delikanlıysan bu sistemi yapabilirsen yap bölge ele geçirme(kale olur oda bölgeye hakim olur...şehir olur o bölgedeki tüm kaleleri kontrol eder ama saldırmak için nasıl bi kaynak lazım sen artık hayal edersin :D )dediğim gibi varsa böle yüreğin durumun vb... ele geçirilsin yoksa ossuruktan teyyare bi ele geçirmenin anlamı yok..son olarak combat sistemini sana sölim aklımdaki oyunlardan temmiz saran bi combat sistemi yaparsınki cuk die olur def ve attack sistemi mount and blade diyorum bloklarsın vurursun eğer büyücü gibi elementallerde varsa direk knighttaki büyücü abilerimizin novaları tarihe damgasını bu zaman kadarda vurur ve asasları sanattır.. ama pve yede sıkıcı olurlar ordada sao efsane olurdu ama..kılıçlar boss kesme fln artık nasıl bi combat sistemi uygulayacaksan..kalkıpda archagedeki gibi biz farklıyız tribine girmede inan belli başlı vuruş bayışış heal alış bi halt yok dediğim gibi o benim beynimi yakıo ha wowuda unutmamak lazım ondada iidir ama targetmi non targetmi orda sana kalmışki ben non target derim saçma sapan bi sistemdir target kılcını savurduun fln ama burda önemli faktör vurmanın ve hasar almanın değeri yani vurdunmu ölsün hadi marka zırhlar fln 3 kere en baba ölsün oyunun içine etmesin yok şukadar hasar aldım ah healler baba ah geri oh ileri gibi değilde vurdunmu ölsün ama kolayda olmasın savunabilsin kalkanıyla kılıcıyla okcuysa maymun gibi atletik olsun işte oyunun en sağlam olaylarından biride combat sistemidirki oyunun en sağlam unsurlarından beyin yakanıdır orda iş sana kalıo ben dediğim gibi m&b ii ama heyecanı yoksa sao wow aktif ama hasarın anlamı yok :D? o sende inşallah sana yardımcı olmuşumdur ne dediğimi anlamışsındır ben 7 yaşımdan beri oyun oynarım 33 yaşımdayım bi dikilide online charım olmamışdır çünkü pekde anlamları yok birinde itemin yalan olur yeni yamalarda birindede item olayı efso noktayı koymuşlar ama mossmonoton diğerinde sıkcı :D yazdıklarımı iiyi bi harmanla olay okeydir ama imkanlarını bilemem şimdiden başarılar allah gönlüne göre vere hadi hayırlı ramazanlar...




  • ha 2 olay daha geldi aklıma bunlardan biri kervan ama ciddi anlamda kervan olacak materiyallerde şehrin içinde olacak köylerden pot toplayan köylülerden gerek demir toplayan köylüler(oyuncular)kervancılara satabilecek bildiğin bizim hurdacılar gibi pot alırım demir alırım eskiciee.. ha demiride dövmek için ateş ateş içindwe yine köylülerden odun alması lazım bunları alıp fiyatları global olmalıki çakallık yapmasın eskiciler belirli bi mesafeye göre örnek veriom kervancının ilk aracı adi olup bi eşşekten ibaret olsun eşşeğinde çekebileceği belirli bi yüktür ama zamanla eşşekle git gel yada oyunun bankasından borç alsın idare eder bi 3-4 at ona görede
    daha sağlam bi remork(kamyon dorsesi gibi yada parasına göre tır dorseside olur)ona daha sağlam mal alsın ha malın oranı ciddiyse koruma lazım olacak şehirden bodyguard npc ve gerekirse takviye oyuncu ha (dediğim gibi npclerde sağlam olacağını belirttim öle frr die ölen diil kodumu tek bile atabilen..)korumalarla malı alıp satıcak kaarını koyacak nereye ne lazımsa online listeden bakacak eh artık az teknoloji katarsınız mecburi rahat olması için :D haydut oyuncularda kollucak sağlam kervan varsa ona göre toplanacak gasp için ama ona görede koruma sağlancağı için kolay olmayacak hiç olmayabilirde olabilirde korsancılığına bağlı :D bu ticaretle ilgiliydi..
    2. olarakta heh aklıma geldi bu combatla ilgili kimi oyuncuların sağlam zırhı olsunki... dedimya 2-3 kerede ölücen diye..evet ölücen ama kimi parası sağlam olduğu için üstündeki zırh direk parçalanmasın yani adi kılıçla hiiç bişi olmayıp kaliteli kılıçlada biraz yıprasınsın ha marka kıçtır exalibur collection yada samuray katana playz :D +sıda sağlamdır tekde atabilsin o zırha yada 2-3 sıyırabilsin dodgelenebilsin ha diiceksinki ya olumu öle ölmez adamlar off :( diil kardeşim öle bişi yok hurrra die patarakütere birbirine 100 lerce kılıç sallayan oklar yağan meydanda şansı varsa kalkanı açık sadece aradan vurmaya kalkıcaklarki kalkanda marka marka :D kimi olacak suntadan :D kimi olacak çelik yada mitril yada uydur abi alaşım karşımından daha parasını basarsa komple boyun hizasına kadar korucak ha olayda oyunculardan oyunculara fark olacak yani fabrikadan çıkan araba gibi değil deişik deişik olacakki realitize olsun (gerçekcilik) öle bi sağlam korunması tabi yavaşda yürümesine sebep olabilecek kılıç sallarken stamina olayınıda eklersen tadından yenmez ee motor diil bunlar seri seri sallasın bi zaman diliminden sonra kılıç sallayamaz hale gelsinki gerçekci olsun seri seri fır for yok çünkü adam parasını basmış eyw hayvan gibi +25 kılıç dev boyut zamanla ii kasmış lvlini kaldırabilio vurdumu bırak tek atmayı bloklamayan 2-3 kişiye bile tek atıo(itemleri adiyse bloklama yerine dodgelelerse ii olur :D )ona görede yorulacak heh şehirlerden ticaret sisteminden (ah)aldığı potlarlada direnecek ama zırhı değil artık ölmemeye bakacak gerekirse şehre dönup içerde sıhhıye blacksmithlere para karşılığı(artık savaşın önemine göre npc yada gerçek oyuncu)zırhlarını tamir ettrip devam edecek süvari bölümündede dediiğim gibi markasına atına kalitesine göre vuracak yani zerg olayı olmıcak ölebilirsinde tekde ok nerene girdiğine yada kılıç nerene girdiğine göre tetiklicek ha bu ara topluluğa terör estirebilecek mageleride artık süpernova atıpda oyunun içine edebileceği için giren okları temizleyici yada kalkanın zırhının def effeklerine göre resitansları olacak pot içip direnebilecen öbüryandan atılan mancınık resmen terör estirceğinide sölim ha zırh vb. yada attığın mancınık marka parası sağlam adamın özel ısmarlama mancınığıysa adeta geldiiğini gören kenara kaçacak ve takım arkadaşınada çarpabilecek yani yanlış bi atışda arkadaşlarınızın 50 sini temizleyebileceğinizide sölim :D dediğim gibi nova saçmalıığı yerine mantıken büyücü arkadaşlarımızı inceden siahı zırhı olan ama mancınık kuvvetlerine bağlı askerler olursa inan daha mantıklı bi online oyun olurdu :D ince pürüzlerinide ticaret ve savaşa törpülemiş olayım :) tekrardan başarılar :)




  • eleştirdiğin ve önerilerini söylediğin için teşekkür ederim.
    eleştirmeli ki, en iyisine, en doğrusuna, en doğrusuna ulaşalım...

    bu bahsettiğim olay, en çok beğenilen, oynanan oyunların en iyi yanlarını birleştiriyor.
    mesela şöyle yazayım.
    Knight Online'ın 7/24 açık olan pvp haritası Colony Zone'u
    Cabal Online'ın item craftalam, proof craft, basic craft ve slot sistemini
    Silk Road Online'ın bir yerden bir yere mal taşıma, kervan çekme sistemini
    Karahan online'ın taş savaşlarını, kavim lideri seçimi ve ittifak sistemini
    ve wow gibi kaliteli bir lore-hikayeyi
    ve çok daha fazlasını...

    1- oyunda 7/24 açık bir pvp haritası var. hatta mal yüklü kervanı, ticaret şehrine götürmek istersen oradan geçmek zorunda kalıyorsun.

    2- oyunda para yok demedim. görev sonucu veya NPC'lere meteryal item satma sonucu onlardan para gelmicek yazdım.
    bir oyuna sürekli para girerse enflasyon ortaya çıkıyor. oysa benim bahsettiğim oyunda altın,gümüş madenlerinde çalışıp altın, gümüş cevheri üretip, bunları ırk başkentinde paraya çevireceksin. yani para basacaksın.
    tabi oyun da sürekli senden NPC kiralama, bina inşa etme, bir yerden başka bir yere tp olma vs. için para isteyecek. neticede oyunun içinde para üretilip yine oyunun içinde para harcanarak mevcut para miktarı sürekli bir dengeye kavuşturulacak.

    3- oyunun fiyatı aylık 5 dolar olarak belirledim. bunun sebebi dünyanın her yerinde her türlü oyuncu oynayabilsin. ücretsiz de yapabilirdim fakat belli bir zaman sonra oyun p2w'e dönüyor. çünkü şirket para kazanmak zorunda ve paralı içerik satmaya başlıyor. burada şirkete düzenli sabit bir gelir veriyoruz. böylece hiç bir zaman para basıp süper güçlü bir karakter olmak isteyen tembel ama zengin oyunculara kapı aralamıyoruz.

    4- kostümlerin oyuna hiç bir etkisi yok. yani hiç bir kostüm sana defan, atak, hp vs. vermiyecek. sadece görüntü. buna para veren de olur vermeyen de. sadece şirkete extra maddi bir katkı ve oyun içi güzellik. çok fazla sayıda çeşit çeşit elbiseler olacak. hatta bazıları ırklara soylara özgü olacak. bazı klanlar sadece belli kostümleri giymek bile isteyebilirler.

    5- bir mmo da hikayenin çok fazla önemli olmadığını ben de düşünüyorum. ama neticede wow gibi bir oyunu sadece hikayesi için oynayan milyonlar var. hatta zamanla bu hikayenin dizisi, filmi bile çekilebilir. o yüzden önemli. hikayeyi oynamak istemeyen oynamaz. mecbur değil. ama oynamak isteyene hikaye bitince hediye var hepsi o.

    6- oyunda bina inşa etmek var. üstelik haritanın her yerine her türlü savunma duvarı, sur, kule vb. inşa edilebilecek. neticede bölge ele geçirme olacak diye yazdım. bölgeleri savunmak için tabi ki bunlara ihtiyaç var. mancınık, tekerlekli kule, catapult, koç başı, ballista gibi kuşatma araçları da olacak.

    7- klan savaşları, bir madeni, zindanı ele geçirmek ve buradan gelen giriş ücretlerinin klana verilmesiyle ilgili. klan kalesi ele geçirme vs. yok. klanların bölgeleri de yok. bölgeler soylara ve ırklara ait. bir soy bir bölgeyi kaybettiğinde o soyda bulunan klanların madenleri, zindanları da kaybediliyor. yani tüm klanlar beraber vatanını savunmak zorunda...

    8- serverlar ülke veya dillere göre değil, saat dilimlerine göre belirlenecek. yani 24 server olacak. her oyuncu kendi yaşam döngüsüne göre, iş okul vs... bir saat dilimde bulunan servera girer ve orada oynar. böylece okulda veya işteyken senin yokluğunda oyunda çok şey değişmemiş olur (veya değişmiş olur, sonuçta servedakilerin kararı)

    9- bu oyunda hazır bir şehir yok. şehri oyuncular istedikleri yere istedikleri şekilde inşa edebilecek. sadece ırkın ve soyların kutsal mistik taşları var.

    10- şunu da belirtmek isterim ki, Fiziki Coğrafyam ve coğrafya bilimine olan ilgim çoktur. bir oyundaki topoğrafyanın oyuna yaptığı katkıyı çok iyi bilirim. gerçekten harika bir harita tasarımı, yeryüzü şekilleri vs. ortaya çıkacağını düşünüyorum.

    11- Vergi işini tamamen soy yönetimi ve ırk yönetimine bırakıyorum. kendi bölgesinde yapılan ticarette vergi oranlarını istediği gibi belirleyebilecekler.

    12- savaş sistemi kesinlikle sürekli aynı skilli vurmak gibi olmayacak. bu oyunda diğer oyunlarda olmayan savunma skilleri de olacak. yani saldırı skilli ve savunma skilli. oyunculuk burada ortaya çıkacak işte.

    13- okçular, büyücüler diğer oyunlar gibi 15-20 metre ötesine değil, 100-150-200 metre uzaklıklara ok atabilecek, büyü yapabilecek.

    14- moblardan herhangi bir altın, para, item düşmeyecek diye yazdım. exp de en başlarda biraz biraz gelir, bir daha gelmez. yani grind olayı olmayacak. bir bölgeyi kapayım beynin sulanana kadar mob kesmeyeceksin level atlamak için. dolayısıyla PvE sadece hayvanlardan veya bitkilerden meteryal üretimi için yapılacak o kadar.

    15- combat sisteminin önemini biliyorum. Stat pointlerden bir kaçı Ustalık, Atletik, Denge. dolayısıyla bunlar bile bir karakterin neler yapabileceğini, saldırılardan nasıl kaçınabileceğinin göstergesidir.

    16- aslında bu oyunu tam da senin gibiler için tasarladım. yıllardır pek çok oyun oynamış ama bir sebepten dolayı hepsini bırakmış, yeni oyun arayan, eski oyunlarda geçirdiği günleri özleyen oyuncular için. hiç bir zaman bırakılamayacak hatta çocuklarına torunlarına miras kalacak bir oyun hesabı düşünüyorum. bu yüzden oyunun end game'i yok. bu yüzden oyun bitmeyecek. aslında bitebilir ama çok çok çok zor. şöyle bir ırk diğer ırkların tüm haritalarını ele geçirdiğinde oyun biter. tabi yapabilirse.... (o aşamaya geldiğinde bir easter egg düşünüyorum aslında...)

    17- hiç bir imkanım yok. ben bilgisayarlardaki donanım ve yazılımdan hiç anlamam. yazdığım gibi hukuk-iktisat-sosyoloji eğitimi aldım. yazılımdan kodlamaktan anlamam. ama oyuncuların neler beklediğini, istediğini, mevcut oyunların bırakılma sebeplerini, nelerden sıkıldıklarını, gelecekte oyuncuların ve dünya insanlığının hangi noktada olacağını, ihtiyaçlarını az çok tahmin edebiliyorum. tüm bunlara ihtiyaç olsun diye bir Psiko-Sosyal bir MMO tasarladım.

    18- tek lazım olan bir şirket kurup, grafiker, müzik, hikaye yazarı, ressam, koder vs. bulup, 5 yıl bu çalışanları destekleyecek bir yatırımcı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adolf1 -- 9 Ağustos 2023; 17:25:29 >




  • dediklerine hemfikiriz sadece sanbox olayı yani ciddi anlamda belirli bi abartıya kadar oyuncu sanboxlayabilirmi? yani öle bişi varmmı daha açıkcası minecraft farzet ama yeni nesil görüntülüsünden hane ;)
    bide kervan sahibi yeni acemi oyuncu olabilirde zorla pvpye sokmuş olursun oda cinnet geçirmemmesi için sebep verirsin?
    3. inan ticarette ben cabalın üstüne sistem tanımam yani item değeri ve droplama alım satım olayı inan küçümsenmicek hatta bence şuanakadarda üstüne tanımadım :) başarılar ve emin ol asgari ücretle bile çalışırım ama dediğin gibi kodlamam yok ha dersiniz yeni nesildir motor yada unreal olsun ama..sandboxa desteklimidir fln unreal eğer halflife 2 motoruysa görsel için idare eder çünkü kalabalık savaşlarda cırtlar ekran kartın ve ramin hyr aklımda en uygun sisteme en ii grafik unreal geliyo ama sandbox davasını bilemem :(
    çalışan olarak buraya yada özel mesaj atarsın pratik bi grafik yazılımı varsa manuel yane yüzüklerin efendisi battle middlearth 2 gibi map editorumsu rahatlıkda olursa asgari ücrete çalışırım yemek + günde 1 paket sıgara 2.000 tl eder sıgorta şart diil dediğim gibi 10 adam olsak ayda 20.000 afedersin ama sağlam bişi ister sayın sponsorumuza bildirirsin ha yazılım makineleride hariç bi server kol gibi sağlam olmalı makine oda var ha bunlar extrem bişi diil ama biz dargelirlilere uçuk rakamlar dediğim gibi şimdiden başarılar :)




  • babahindi B kullanıcısına yanıt
    oyun full sandbox, open world bir MMO.
    oyuna başladıktan sonra oyuncuyu asla yönlendirmiyoruz. rank atlama görevi ve lore görevlerini yapmak isteyenler hariç.
    oyuncu tamamen özgür. ister yalnız başına oynamak ister ister küçük bir aile grubuyla. veya daha kalabalık bir klana dahil olabilir.
    isterse clan savaşlarına, soy savaşlarına, ırk savaşlarına katılabilir istemezse katılmaz.
    isterse hardcore oyuncu olsun, ister nolife ister casual. her çeşit oyuncu kendisine göre bir yer bulacak.
    özel pvp arena ve pvp haritaları olacak. clan vs clan yapabilecek isteyen klanlar. casual oynamak isteyenler için özel haritalarda pvp imkanları sağlanacak.

    kervan ticaretinde, farklı hayvanlar var. eşek, katana atı, öküz, deve, fil, mamut vs. gibi. her birinin yük kapasitesi, hızı farklı. ayrıca oyunda kağnı, talika vb. tekerlekli arabalar üretilip bu hayvanlara bağlanarak da daha fazla mal taşınabilir.

    kervanların ticaret şehrine ulaşması için 7/24 pvp haritasında geçmeleri tabi ki risk. sadece çok güçlü birlikler, klanlar, soylar, ırklar bunu yapabilir. tabiki yağmacılar için de bu bir fırsat. ama ticaret için ticaret şehrine gitmek mecbur değil.
    isteyen kendi soy şehirlerinde veya ırk başkentinde de mallarını satabilir ama burada bir vergi var. vergisiz satmak isteyen ticaret şehrine gitmek mecburiyetinde...

    stat pointlerde stamina-kondüsyan da var. yani ona artı verip yükseltebilirsin. tabi 12 civarında stat point var. her karakter clasına göre ve oynamak istediği şekle göre statlarını verecek.

    Irkların ve soyların belli avantaj ve dezavantajları var. bunlar değiştirilemez. fakat kullanılan eşyalardaki slotlara özellik ekleyerek az da olsa bunları değiştirmek mümkün.

    örneğin, elflerin ustalıkları %20 daha fazla insanlara göre. cücelerin güçleri çok ama hızları ve kondüsyonları düşük. vs. gibi. bununla ilgili tablo hazır.




  • abi dediğim gibi olmuş hyrlı olsun diyim şimdiden olursa millet o osuruktan online oyunlardan kurtulur kalıcı bi online oyuna geçmiş olur ama kolay olmayacak sırf tutki olsa bile 3-4 ay test 1 ayda kapalı beta ister hane...
  • temennilerin için teşekkür ederim.
    ben de bu oyundan çok umutluyum.
    son 3-4 yılda MMO oyuncuları oyunlara küstü. MMO oyunları sürekli kan kaybediyor.
    sebebi de, oyun yapımcılarının oyuncuların beklentilerine cevap verememesi.
    güzel oyunlar yapıyorlar fakat oyunun içeriği uzun süre oynanacak gibi değil.
    oyuncu sıkılıyor. oyun sürekli kendini tekrar etmeye başlıyor. monotonlaşıyor.
    ben gerçek hayat gibi, sürekli devir daim eden, her gün mücadele ve rekabet olan bir oyun nasıl olur diye düşündüm.
    en üst seviye, en üst eşyalara bile sahip olsan, oyunda yapacak şeylerin olacak.
    kullanmadığın skillerin hasarları azalmaya başlayacak. bir nevi çok kullandığında iyi vuracaksın, kullanmadığın skill ile az vuracaksın.

    ama elini taşın altına koyacak bir yatırımcı yok.
    tahminime göre gereken maliyet şöyle:

    toplam çalışan (çaycısından, şöförüne, koderdan hikaye yazarına, yöneticisine kadar) : 100 kişi
    ortalama aylık maaş (kimine az kimine çok) ortalama : 5.000 dolar
    aylık işletim giderleri (kira, elektrik, su, ısınma, yemek vs.) : 100.000 dolar
    yıllık maaş + giderler : 7.200.000 dolar.
    5 yıllık maaş + giderler : 36.000.000 dolar.
    ilk kurulumdaki bilgisayar, internet, masa, sandalye vs. : 4.000.000 dolar.

    TOPLAM (5 yıl sonunda) : 40.000.000 Dolar yatırım.
    sonrası
    Ülke içi oyuncu hedefi : 1.000.000 kişi
    aylık oyun ücreti : 5 Dolar.
    Yıllık yurtiçi ciro geliri : 60.000.000 Dolar
    Dünya oyunu hedefi : 10.000.000 kişi
    Yıllık dünya ciro geliri : 600.000.000 Dolar.

    hedefler tutturulduğunda baya kârlı bir oyun. ama 5 yılda 40.000.000 doları gözden çıkaracak birileri lazım.




  • Konuyu ve yorumların çoğunu okudum. Sadece Düşünce olduğunu tahmin ediyorum. Ciddiyetten yoksun bir çalışma sadece her oyunun kendince en iyi kısımlarını almışsın ve hiç özgün bir düşünce sınmamışsın. Kusura bakma seni pohpohlayabilirdim ama senin ayaklarının yere basması lazım 40.000.000 dolar para istiyorsun ama hiçbir taslak bir karakter tasarımı bir çizim dahi yok. öncelikle oynamatı bırakıp tasarlamaya başlamalısın. Bana öyle çizimler göster ki bende diyeyim ki ben bu oyuna para veririm. Lol oynamışsındır yada görmüşsündür ben hiç oynamadım ama o tasarımları görünce oynasammı diye düşünmeye başlıyorum. İlk önce hedefini düşük tut basit bir rpg zindan olan kısmen basit bir oyun hayal et tasarla. Bi tane unity ders videosu izlemiştim adamın ilk söylediği şey gaza gelip mmorpg yapacam ... dememen gerek di. Mmo yapman demek devasa haritalar Aşırı detaylı karakter kostüm silah tasarımları Boslar şunlar bunlar karakter gelişimi......



    Kusura bakma seni üzmek değildi amacım sadece kendi çabanla hiçbir şey yapmadan 40.000.000 dolar istemen ve 11.000.000 aktif oyuncunun oyununu oynamasını beklemen ki bu sayı dünyanın en popüler mmorpg oyununda yok araştır biraz istersen.



    Başarılı olman dileği ile.




  • evet düşünce. ama ayrıntılı bir düşünce.
    tüm dünyada en az 10milyon kişi tarafından oynanabilecek bir MMORPG nasıl olmalı?
    sorusunun cevabını aradım.
    burada yazdıklarımdan ibaret değil ayrıntılar.
    çok oynanan en iyi özelliklerinin daha da iyileştirilerek tek bir oyunda yer alması kötü birşey değildir. aksine harika bir iştir. oyunda hiç bir oyunda olmayan yenilikler var. üstelik çok fazla yenilik. hem de oyun dünyasına yenilik getirecek özellikler.

    40milyon dolar para istemedim. 100 kişilik bir ekip ile, bunların aylık ortalama giderini vs. de hesap ederek 5 yılda hazır olacak bir oyun için gereken yatırımı kaba taslak bir hesap o.

    çizim, grafik işlerini bu işlerde uzmanlar yapar. kodları koderlar yazar. müziği müzisyen yapar, hikayeyi fantastik romanlar yazmış olan birisi yazar, haritayı bir coğrafyacı, oyun içeriğini psikolog-sosyolog bir ekip halleder. ben teorisyenim. en iyisini, olması gerekeni düşünüyorum. mevcut oyunlar gibi, bir hikayeden yola çıkıp bunun oyununu yapalım diye değil, öyle bir oyun yapalım ki, oyuncular bu oyunu asla bırakmasın, bu oyundan asla bıkmasın, usanmasın. oyun içinde neler olabilir, sürekli bir rekabet ve mücadele için neler oyunda olmalı gibi düşündüm ve sonuçlarını sürekli daha iyiye doğru geliştirdim.

    oyunda:
    1- oyuncular arası mücadele ve rekabet
    2- klanlar arası mücadele ve rekabet
    3- soylar arası mücadele ve rekabet
    4- ırklar arası mücadele ve rekabet
    5- ittifaklar arası mücadele ve rekabet
    var. mevcut oyunların hangisinde bu derece farklı boyutlarda mücadele var?

    Lol biliyorum ama hiç oynamadım hiç bir zamanda oynıyayım demedim çünkü bir oyunun grafikleri beni çekmez, oyunun içeriği çeker. MOBA oyunlar beni hiç cezbetmiyor. zaten onlar MMO değil MOBA. ben bir MMO oyuncusuyum. 5-10 dakikalık raundlar beni tatmin etmiyor.

    ben oyun yapçam demiyorum. zaten hukuk-iktisat-sosyoloji eğitimi aldığımı yazdım. ben ne donanımdan ne yazılımdan zerre anlamam.
    bir oyunu yazılımcılar yapar klişesinden kurtulunmadığı için MMO oyunları havlu atıyor. bir oyunu sosyal bilimler eğitimi olanlar tasarlar, içeriğini belirler, kodçular sadece kendilerinden isteneni yazar. yıllardır iktisat nobellerini psikologlar ve sosyologlar alıyor. oyuncu psikolojisi ve oyuncuların sosyolojisini bilmeyenler çok oynanan oyunları yapamazlar. ben teorisyenim. oyunu ben yapmıcam, nasıl oyun yapılması gerektiğini yazıyorum.

    elbette devasa haritalar olmalı. zira MMO'da en önemli olan geniş haritadır. bunun oyuna nasıl etki ettiğini ArcheAge'de görebilirsin. oyun zerg halini alınca diğer oyuncuların tamamı oyunu bıraktı. zira çok kalabalık olan taraf, diğerlerine yaşam hakkı tanımadı, zayıf olanların kalabalık guild karşısında kaçıp, gelişeceği, yağmadan kurtulacağı bir harita mevcut değil.

    Tüm dünyadaki MMO oyuncu kitlesini az çok biliyorum. oynadığım oyunlar ve oynamayıp izlediğim oyunların ilk çıktıklarında nasıl olup, bir kaç ay sonra ne hale geldiklerini de bilirim. 10milyon oyuncu hedefi son derece makul bir hedef. şu anda dünyadaki MMO oyuncu kitlesi başlayıp bir daha bırakmayacağı bir oyun arıyor. böyle bir oyun maalesef yok. wow bile oyunculara hitap etmiyor, hikayesi için oynanıyor. neredeyse bir dizi film. her dlc yeni bir sezon gibi.

    yeni yapılan henüz realese olmamış MMO ları da takip ediyorum, çoğu bir birinin kopyası. yenilik yok. benim tasarladığım oyunda çok sayıda yenilik var.

    bir başka forum sitesinde ayrıntılı olarak yazıyorum oyunu. ve sürekli geliştiriyorum. buraya sadece böyle bir bilgilenme olsun ve tepkileri görmek için başlık açtım. belki eleştirilerden yeni şeyler ortaya çıkabilir diye düşündüm.

    tekrar belirtmekte fayda var. oyunların nasıl olması gerektiğini psikoloji sosyoloji vb. sosyal bilimler eğitimi almış kişiler tasarlar, yazılım mühendisleri koderlar da kendilerine söyleneni yazar. bilgisayar mühendisleri iyi oyun yapar diye bişey yok. bu güne kadar oyun sektörü böyle geldi ama sonucu görüyoruz. zira oyuncuların psikolojisini, beklentilerini bilmeyen, sosyolojik ihtiyaçlarından bihaber olanlar oyun yapamaz, sadece oyun yazar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adolf1 -- 2 Haziran 2018; 12:36:55 >




  • bak ben sana daha basitten sölim eğer olmadıda şudur budur..pve sistemi cabal gibi olsun toplu savaşıda mount and blade gibi teknik olarak öle zerg sistemi olmaz savaşlarda buda heyecanlı olur strateji konuşur.. en basit olarak böle bile diyebilirim ha buda işin üzücü tarafıdırya skiller patlamalar belki 3-5 kişi arasında eğlenceli olabilir ama çoğuna baktım oyunların kabusa dönuo toplu savaşları matematik gibi..umarım dediiğimi anlamışsındır :)oyunun çıkarsada haberimiz ola bide arkadaşın dediği gibi 40m dolarda ndr be :D yuhenz yane ne diim ban yemeyelim rakamın yüksekliğini sölerken varmı öle biri yane o imkansız o rakamlar hele dediğin gibi moba sektörünü itina ile beyenen bi kitle ile karşı karşıyayken...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babahindi -- 6 Haziran 2018; 20:50:40 >
  • ha son olarakda lolden inan biyere kadar zevk alırsın çünkü daralmamak elde diil baştan baştan nereye kadar kitlede fırlama kitlesi hem feedler(oyunda rakibe skor vermek buda rakibe mega gold verir)herolarda oyun başlarında dengesiz anlık vuruşlar(kata,fizz,fiora,riven,az ilerlerinde master yi le blanc,zed)gibi her el sövme garantili ve oyunda 100 küsür hero var tek ama tek oynamamın sebebi dariusdur çünkü ondan aldıım hazzı başka herodan alamıodum oda düşün 500+k oldu ama gümüşten çıkamadım feederlardan 2 küsür yıldır yetmedi çıksan bile elo boost var fırlamalar parayla üst ligdeki karakteri satın alıo yane her türlü cehennem habire baştan oynamak fln hariç..nyse iyikide bulaşmamışsın mobaya çünkü neee olurrrsa olsun biiyyyere kadar saracak o fırlamalar bile pek oynamıo çünkü nereye kadar sıkılmadan oynucan sana ne diom eğer cabal eğlenceli bi mekaniğe sahip olaydı..örnek verirsem sao hollowen online gibi bide addam akıllı toplusu m&b gibi vsleride kendi gibi sao hollowenin olaydı inan 10 küsür seneye yakın oyunlardan birine tutunmuş olurdum...ha sao ne alaka dersen oyun çıktı bayıldım pve sistemine ama trade yok pvp yok :!? itemin anlamı olmuo diyom ah oraya yapıştır cabal pve budur derdim yetrliydi bile son sözüm günün(cevap gelmesse)iyiki o salak oyuna ve mobaya bulaşmamışsın :)




  • nasıl gidiyor :D
  • oyunun ve hikayenin geçeceği dünya ile uğraşıyorum.
    coğrafya, topoğrafya, iklim vs.
    çok zor bi iş.
    bunları yapmadan hikayeye girişirsem, çok büyük mantık hataları, tutarsızlıklar ortaya çıkabilir.
  • 2007 de bi arkadaşın göstermesi ile silkroad oynamaya başladım 2012-2013 tam tarihini hatırlayamadım 5 6 sene oynamıştım metin2 oynamadım hiç sizin oyunun betası ne zamana hazır olur acaba?
  • Başkan Yalan Yok Desteklerim Bayağı İyi olur en azından takıla bileceğimiz bir oyun buluruz.
  • Oyun Türü: MMORPG

    Oyun Tipi : Sandbox, Open World, PvX

    Ödeme Türü : P2P


    Irklar ve Soylar: 7 Irk 30 soy


    1. Human - 4 soy

    1a. Batılı ırk

    1b. Kuzeyli ırk

    1c. Güneyli ırk

    1d. Doğulu ırk


    2. Elf - 6 soy

    2a. High elf (alp dağları)

    2b. Jungle elf (yağmur ormanları)

    2c. Dark elf (bozkır)

    2d. Night elf (çöl)

    2e. Blood elf (savan)

    2f. Light elf (verimli ova)


    3. Dwarf - 4 soy

    3a. Rock dwarf (kayalık dağlar)

    3b. İron dwarf (demir madenleri)

    3c. Wood dwarf (forest)

    3d. Lake dwarf (göl)


    4. Orc - 3 soy

    4a. Swamp ork (bataklık-forest)

    4b. Volcan ork (yanardağ ve sıradağlarla çevrili geniş volkanik alan)

    4c. Glacier ork (buzul, tayga - tundra iklim bölgelerindeki yüksek dağlardaki buzullarda yaşarlar, tundra ve tayga da avlanırlar.)


    5. Troll - 3 soy

    5a. Mountain troll (sıradağlar)

    5b. Forest troll (orman)

    5c. Sailor troll (denizci, balıkçı - gemi inşaatçıları)


    6. Ogre - 3 soy

    6a. Cave ogre (mağara - savan)

    6b. River ogre (nil nehri - mısır - çöl)

    6c. Coast ogre (kıyı-denizci)


    7. Goblin - 7 soy

    7a. Canyon goblin (kanyon)

    7b. Sand goblin (çöl)

    7c. Swarm goblin (savan - hayvan yetiştiricileri)

    7d. Herb goblin (hindistan - bitki üreticileri)

    7e. Atoll goblin (mercan adalarında balıkçılıkla uğraşırlar)

    7f. Miner goblin (madenciler)

    7g. Cliff goblin (himalayalar - uçurumlarda yaşayanlar)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adolf1 -- 3 Ağustos 2023; 23:4:22 >




  • *** Race of Races Online (Tasarım aşamasında MMORPG) ***
  • CLASS TABLOSU



    *** Race of Races Online (Tasarım aşamasında MMORPG) ***
  • İTEMLERLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER:


    CRAFTİNG - UPGRADE - RANK UP


    itemlerin slotlarına eklenen özellikler hariç

    KALİTE (5 çeşit) - UPGRADE (12 çeşit) - RANK ( 15 çeşit) = 900 farklı tipi oluşur, her itemin. (slotlar eklencek özellikler kişiye kalmış)


    - her item kendi ırkına aittir, başka ırklara ait hiç bir item kullanılamaz.


    - mob kesince yahut görev sonunda asla ve asla hazır item düşmeyecek - verilmeyecek. (arkeoloji ile elde edilen kadim takılar hariç, her ırk için 100 adet kadim takı olacak. aynısı craftlanamaz)


    - mob kesince, görev sonunda yahut madencilik çiftçilik hayvancılık toplayıcılık vs. sonunda meteryal elde edilecek. bu metaryaller aracılığıyla item craftlanabilecektir.


    - Rank up ile eklenen özellik, upgrade edilebilen eşyanın ana özelliğinin +%1'idir.


    - bir itemde 4 farklı yükseltilebilir alan mevcuttur

    1. KALİTE : crafting anında elde edilen itemin kalitesi. asla değiştirilemez. 5 farklı kaliteden birinde item üretilebilir. Very Low - Low - Middle - High - Very High
    2. SLOT : craft edilen itemin kalitesine göre, itemlerde slotlar bulunabilir. örnek : cabal online. bu slotlara özellikler eklenebilir. Very Low kalite eşyalarda slot olmaz. Low kalite eşalarda 1 slot, Middle kalite eşyalarda 2 slot, High kalite eşyalarda 3 slot, Very High kalite eşyalarda 4 slot olur. Ayrıca çok nadir elde edilebilecek bir item ile eşyaya +1 slot eklenebilir. (örnek : cabal online'daki slot extender)


    Crafting Oranları: (her craftta ihtimal baştan başlar. yani 100 tane basınca 1 tanesi kesin VH kalite olmaz.

    _______________%43 ihtimalle Fail - item üretilemez, tüm meteryaller yanar. (formül 2x+1)

    _______________%31 ihtimalle VL kalite item.

    _______________%15 ihtimalle L kalite item.

    _______________%7 ihtimalle M kalite item.

    _______________%3 ihtimalle H kalite item

    _______________%1 ihtimalle VH kalite item.

    Kaliteye göre item özellik artışı:

    örnek olarak atak puanı 100 olsun. (formül 2x+1)

    VL kalite : 100 / 0 slot

    L kalite : 103 / 1 slot

    M kalite : 110 / 2 slot

    H kalite : 125 / 3 slot

    VH kalite : 156 / 4 slot

    3. UPGRADE : itemin özelliklerini arttıran yükseltme. oyunlardaki +1+2+3.... diye söylenen özellik.

    bu oyunda her eşya (takılar hariç) +12'ye kadar basılabilir. her + upgrade kaçınca upgrade ise eşyanın önceki halinin %'si kadarını eşyaya ekler.

    örnek: (VL kalite) aynı eşyanın diğer kaliteleri de upgrade +0 haline göre aynı yöntemle hesaplanabilir.

    upgrade +0 __ atak 100

    upgrade +1 __ atak 101 (+%1)

    upgrade +2 __ atak 103,2 (+%2)

    upgrade +3 __ atak 106,1106 (+%3)

    .

    .

    upgrade +12 __ atak 211,5704411 (+%12)


    4. RANK UP: her eşyanın kalite ve upgrade haricinde bir rank (rütbe)'si de yükseltilebilir. toplam 15 rank vardır.

    Rank up sayesinde her rank itemin ana özelliğinin (upgrade ile yükseltilebilen kısım) %1 arttırır. ilk rank craft ile oluştuğu için eşyanın özelliğinde bir artış olmaz. eşyanın upgrade hiç yükseltilmese bile 15. ranka getirildiğinde eşyanın ilk özelliğinde %14 artış olur.


    itemde görünüşü örnek item:

    Kalite : VL (very low-slot yok)

    upgrade: +0 atak puanı 100 olsun

    Rank up: Eternal olsun.


    _____İron One Hand Sword +5 ____

    ___________Human_____________

    Very Low_________________Eternal


    Attack point : (115,8727752) + (16,222188528) = 132,094963728


    Rank Up seviyeleri:

    1-Pure - eşya craft edildiğinde oluşan en saf hali, eşya özelliğinde artışa sebep olmaz.

    2-Grade -

    3-Crude -

    4-Basic -

    5-Grand -

    6-Rare -

    7-Arcane -

    8-Heroic -

    9-Unique -

    10-Celestial -

    11-Divine -

    12-Epic -

    13-Legendary -

    14-Mythic -

    15-Eternal -


    _______________________

    Örnek olarak aynı itemin en düşük (VL) ve en yüksek (VH) kalitedeki özelliğine bakalım.


    Kalite: Very Low (VL) / Very High (VH)

    Upgrade : +12 / +12

    Rank Up : Eternal / Eternal


    Very Low : attack point 100 olsun

    Very High : attack point 156 olur


    Upgrade +12 : VL atak point 211,5704 // VH ata point 330,0499


    Rank Up Eternal (+%14): VL atak point 211,5704 + 29,619856 = 241,190256

    Rank Up Eternal (+%14): VH atak point 330,0499 + 46,206986 = 376,256886





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.