Şimdi Ara

ÖTV lerin yükselmesi gelirlerin düşmesine sebep oluyor bence.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, şimdi Maliye'nin gelirleri düştüğü için otomobilden alınan ÖTV'nin yüzde 4 artırılması gündemdeymiş. Bunlar çok yanlış, bence uzmanlar yanlış hesap yapıp gelirleri azaltıyorlar daha da çok.

    ÖTV'de yüzde 4 artış bence araç satışlarını en az yüzde 10 düşürecektir.

    Aynı şey akaryakıtta mevcut son 10 yılda yaşıt sayısı yüzde 85 artmasına rağmen benzin tüketimi yüzde 25 azalmış.

    Ama aynı şekilde motorin tüketimi yüzde 85 artmış.

    Benzin tüketimimiz 2 milyon 105 bin

    Motorin tüketimimiz 13 milyon 776 bin ton.

    Ham petrolün rafinerilerde arıtılması ve işlenmesi sonucunda, ortalama olarak %43 benzin, %18 fuel oil ve motorin, %11 LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı, propan veya propan-bütan karışımı), %9 jet yakıtı, %5 asfalt ve %14 diğer ürünler elde edilmektedir.


    Kaynak:http://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/217731-ham-petrolun-ayristirilma-metodlari-ve-urunleri-hakkinda-bilgi-verebilir-misiniz.html#ixzz26dRQz8cz



    Yani 13 milyon motorin elde etmek için rafinerilerimizde 72 milyon ton ham petrol işlemeliyiz. Bunun 30 milyon tonu benzindir. Benzin tüketimimiz 2 milyon TON ise,

    28 milyon TON benzini, Kuzey Irak, Suriye, Bulgaristan, Yunanistan vs. 'ye 1.1 TL ye satıyoruz demektir. Türkiyede benzin fiyatı 4.6 TL, satışımız 1.1 TL...

    Yani yaklaşık 98 milyar TL lik bir vergi kaybı var.


    Yılda yaklaşık 2 milyar TL kaçak akaryakıt ve 10 numara yağdan kaybediyormuşuz.

    Eğer benzin 3.5 TL civarılarına çekilirse, maliyenin kazanacağı vergi totalde daha fazla olacaktır, hatta ve hatta tüketici eğilimi değişeceğinden tüketilecek akaryakıtta daha fazla olacaktır, ve mazot tüketimi düşeceğinden ihraç ettiğimiz akaryakıt düşecektir.

    Bugün benzin 2.5 TL ye düşerse, TR nin yukarıda anlattığım sebeplerden dolayı totalda akaryakıt ithalatı yani cari açığı düşecektir. Çünkü atıl 28 milyon ton benzinimiz var, kullanmadığımız. Bu sefer de trafik sorunu başgösterecektik o da ayrı bir konu 2.5 a düşmesi çok mantıklı gözükmüyor tabii İstanbul şartlarında ama en azından 3 TL olmalıdır.


    Bir diğer konu ise 2.0 motor ve üzeri araçlarda ÖTV artırılması, bu yasa çıktığı zaman vergi gelirleri artmamış , bilakis bu hareket cari açığı artırmıştır. Neden mi?

    90 bin liralık bir BMW 3.20 125 bine fırlamış, 2.0 ve üzeri taşıt satışları durma noktasına gelmiştir.

    Buna karşılık bunu fırsat bilen otomotiv üreticileri, 1.6 ve altı aşırı beslemeleri araçları piyasaya zamlı olarak sürmüşlerdir. Araç fiyatları yüzde 20 den fazla artmıştır.

    Bu sefer C sınıfı araçlar 80bin düzeylerine gelmiştir, yani araç satışı totalde düşmesine karşılık, C sınıfı araçlarda kar arttığı için, cari açık artmıştır, çünkü yurtdışına çıkan "KARLI PARA ARTMIŞTIR"

    2.0 ve üzeri motorlardan alınan ÖTV eski haline getirilirse, 1.6 ve aşağısında olan araçlarda mecburen indirim olacaktır, bu da otomotiv üreticilerinin haksız bindirme fiyatlarına dur diyecektir.

    3.20 alacağımıza 3.16 ya aynı para vererek , cari açığın artmasına sebep olduk, maliyenin bütçesine giren parada değişim olmadı.


    Bu çalışmayı çok kısa zamanda yaptım, yazarken verilere baktım, aslında çok detaylı bir analiz yapılsa bu yüzeysel hareketlerden vazgeçilirdi, çok büyük yanlış yapılıyor.



    _____________________________
    May The Force Be With You




  • Yurtdışına çıkan karlı para nasıl artmış onu anlayamadım. Aradaki farki Distribütörler atmıyormu cebe?

    Ha C sınıfı araç satışları daha fazladır derseniz evet katılabilirim ama onu engellersenizde o zaman külliyen otomotiv sektörü dibe vuracak.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Yurtdışına çıkan karlı para nasıl artmış onu anlayamadım. Aradaki farki Distribütörler atmıyormu cebe?

    Ha C sınıfı araç satışları daha fazladır derseniz evet katılabilirim ama onu engellersenizde o zaman külliyen otomotiv sektörü dibe vuracak.


    Ona şöyle cevap verebilirim, 2009 krizinde, Türkiye^de çoğu sektörüde tüketim dibe vurduğunda distribütörler, dünyadaki en düşük fiyatları sektörüne göre Türkiye'ye verdi.
    Mesela bir arkadaşım bir özel çimento karışımı için hammaddeyi dünyada en düşük biz veriyoruz demişti.

    Sektörüde karlılık arttığında, üreticilerin o piyasaya verdiği fiyat da değişiyor. Chevrolet mesela, Avrupa'dan daha ucuza araç satıyor TR de, muhtemelen de daha karsız. Bu gibi örnekler...

    C sınıf satışları engellenmemeli, 2.0 üzeri araçların ÖTV si 1.6 lar ile yüzde olarak aynı oranda olmalı....
    _____________________________
    May The Force Be With You




  • benzin fiyatlarının gerilemesi, dizel araçlardaki fahiş fiyatları da geriye çekecektir..
    _____________________________
  • Arkadaşım; düşündüğün şeyler, yaptığın hesaplar su götürmez bir gerçeklikte doğru.
    Fakat unuttuğun bir şey var.

    Gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelerde devlet (en azından bu yüzyılda) halkın refahını ve maddi imkanlarının genişlemesini istemiyor.
    Şimdi herkes 1.1 liradan benzin satmayla cari açığı kapatacak ama mevzu o değil
    .

    Basit bir örnek; Ötv'ye zam yapıldığı gün sigarayada zam yapıldı.
    Ötv zammının suçlusu cari açık iken sigara zammının suçlusu dumansız hava sahası oldu.
    Peki değişen ne oldu.
    Eskiden paket sigrara alan insanlar zamdan sonra sigrayı bıraktı mı ? hayır.
    Maddi durumu ortalama üstü olanlar pakete devam ederken, diğer insanlar kaçak sigraya ve tütüne başladı.
    Bizim burdan örnek vereyim: 5 yıl öncesinde bizim burda tütün bulabilmek için insanlar cuma namazı sonrası cami çıkışına gelen Adıyaman tütünü denen 2. kalite tütünü ancak bulabilrlerdi.
    Aynı kaçak(?) tütünü şuan bulabilmek o kadar zor değil. Artık her mahallede ana cadde üzerinde açılan tütüncüler sayesinde insanlar bu tür tütünü daha rahat bulabiliyorlar. Ve tabiki kayıt dışı olarak.
    Bu bilinen durum.
    Bilinmeyen ise bu tütünün terör örgütü için mali kazanç konusunda önemli olduğu. (konuyu saptırmayın her tütüncü aynı demiyorum.)

    EE şimdi sigaraya zam yapıldı noldu?
    Kaçakçılık (kayıt dışı ekonomi) arttı, insanlar artık denetimsiz 2. ve 3. kalite tütünü (yani denetimsiz/filtresiz zararlı tütünü) tüketmeye başladı.

    Yani devlet sigaraya zam yaptı ama arka kapıyı açık unuttu (veya bilerek açtı).
    _____________

    Benzin zammı yine aynı hesap.
    Doğuda kaçak yakıt tüketimi arttı.
    Daha büyük hesapta off-shore akaryakıt kaçakçılığı arttı. (Kodamanlar akaryakıtı dışarıya sattık diye naylon fatura yapıyorlar ve bunu yurt içine %300 kârla istasyonlarda satıyorlar.)
    _______________
    Ötv zammında ise tüm araçlara aşırı bir zam geldi.
    Önceden psikolojik olarak düşürülen banka faizleri %1 seviyesini aştı ve insanlar eskiden daha ucuz olan arabaları alabilmek için bankalara daha çok borçlandırıldı.
    Özellikle büyük satış rakamlarını oluşturan B ve C sınıfı bilindiği üzere halkın rağbet ettiği sınıf olduğu için halk bankalara ve faizlere bağlı oldu. (Maddi ve manevi gelecekleri.)
    Zaten büyük şirketler kiralama yoluna gittiği için vergi indirimi kazandığını biliyoruz.

    Sonuç : Devlet 1 günde Ötv zammı ile zenginlik ve fakirlik arasında büyük bir uçurum açtı.
    Ve durum onu gösteriyor ki; insanlar bankalara geleceklerini ipotek ettirerek zenginler daha çok kazanacak, halk daha çok vergi verecek, daha çok faiz verecek (hem etinden hem sütünden misali) ve bu uçurum çok daha büyüyecek.

    Özellikle Avrupa ve Asyadaki gelşmekte olan ülkelere bakarsanız bunu daha rahat göreblirsinz.
    Halkın %70i açlık sınırı altında, %20i açlık sınırında ve geri kalan kısmı ise ultra zengin olarak yaşayacak.
    Bir 50 yıl sonra birkaç devlet hariç Dünyanın geleceği bu!


    Not:Manevi yeşilaycıyım, kominist veya faşist değilim; sadece ülkemin ve dünyanın geleceğinden/gidişatından endişe duyan 6milyar insandan biriyim

    Saygılar.
    _____________________________
    Dünya'nın Sırrı Basit; Eli Büyük Olan Her Zaman Kazanır ! Eğer Kazanmak İstiyorsan Egona Değil de İdeallerine Göre Hareket Et !

    "Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!" K. Atatürk.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadaşlar, şimdi Maliye'nin gelirleri düştüğü için otomobilden alınan ÖTV'nin yüzde 4 artırılması gündemdeymiş. Bunlar çok yanlış, bence uzmanlar yanlış hesap yapıp gelirleri azaltıyorlar daha da çok.

    ÖTV'de yüzde 4 artış bence araç satışlarını en az yüzde 10 düşürecektir.

    Aynı şey akaryakıtta mevcut son 10 yılda yaşıt sayısı yüzde 85 artmasına rağmen benzin tüketimi yüzde 25 azalmış.

    Ama aynı şekilde motorin tüketimi yüzde 85 artmış.

    Benzin tüketimimiz 2 milyon 105 bin

    Motorin tüketimimiz 13 milyon 776 bin ton.

    Ham petrolün rafinerilerde arıtılması ve işlenmesi sonucunda, ortalama olarak %43 benzin, %18 fuel oil ve motorin, %11 LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı, propan veya propan-bütan karışımı), %9 jet yakıtı, %5 asfalt ve %14 diğer ürünler elde edilmektedir.


    Kaynak:http://www.msxlabs.org/forum/soru-cevap/217731-ham-petrolun-ayristirilma-metodlari-ve-urunleri-hakkinda-bilgi-verebilir-misiniz.html#ixzz26dRQz8cz



    Yani 13 milyon motorin elde etmek için rafinerilerimizde 72 milyon ton ham petrol işlemeliyiz. Bunun 30 milyon tonu benzindir. Benzin tüketimimiz 2 milyon TON ise,

    28 milyon TON benzini, Kuzey Irak, Suriye, Bulgaristan, Yunanistan vs. 'ye 1.1 TL ye satıyoruz demektir. Türkiyede benzin fiyatı 4.6 TL, satışımız 1.1 TL...

    Yani yaklaşık 98 milyar TL lik bir vergi kaybı var.


    Yılda yaklaşık 2 milyar TL kaçak akaryakıt ve 10 numara yağdan kaybediyormuşuz.

    Eğer benzin 3.5 TL civarılarına çekilirse, maliyenin kazanacağı vergi totalde daha fazla olacaktır, hatta ve hatta tüketici eğilimi değişeceğinden tüketilecek akaryakıtta daha fazla olacaktır, ve mazot tüketimi düşeceğinden ihraç ettiğimiz akaryakıt düşecektir.

    Bugün benzin 2.5 TL ye düşerse, TR nin yukarıda anlattığım sebeplerden dolayı totalda akaryakıt ithalatı yani cari açığı düşecektir. Çünkü atıl 28 milyon ton benzinimiz var, kullanmadığımız. Bu sefer de trafik sorunu başgösterecektik o da ayrı bir konu 2.5 a düşmesi çok mantıklı gözükmüyor tabii İstanbul şartlarında ama en azından 3 TL olmalıdır.


    Bir diğer konu ise 2.0 motor ve üzeri araçlarda ÖTV artırılması, bu yasa çıktığı zaman vergi gelirleri artmamış , bilakis bu hareket cari açığı artırmıştır. Neden mi?

    90 bin liralık bir BMW 3.20 125 bine fırlamış, 2.0 ve üzeri taşıt satışları durma noktasına gelmiştir.

    Buna karşılık bunu fırsat bilen otomotiv üreticileri, 1.6 ve altı aşırı beslemeleri araçları piyasaya zamlı olarak sürmüşlerdir. Araç fiyatları yüzde 20 den fazla artmıştır.

    Bu sefer C sınıfı araçlar 80bin düzeylerine gelmiştir, yani araç satışı totalde düşmesine karşılık, C sınıfı araçlarda kar arttığı için, cari açık artmıştır, çünkü yurtdışına çıkan "KARLI PARA ARTMIŞTIR"

    2.0 ve üzeri motorlardan alınan ÖTV eski haline getirilirse, 1.6 ve aşağısında olan araçlarda mecburen indirim olacaktır, bu da otomotiv üreticilerinin haksız bindirme fiyatlarına dur diyecektir.

    3.20 alacağımıza 3.16 ya aynı para vererek , cari açığın artmasına sebep olduk, maliyenin bütçesine giren parada değişim olmadı.


    Bu çalışmayı çok kısa zamanda yaptım, yazarken verilere baktım, aslında çok detaylı bir analiz yapılsa bu yüzeysel hareketlerden vazgeçilirdi, çok büyük yanlış yapılıyor.



    güzel araştırma olmuş ,yapılan yanlışların sadece %10 budur
    _____________________________
    DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
    13 Mayıs 2005
    Tarihinde Katıldı




  • Orijinalden alıntı: ycgurdal

    Hocam bu değerlendirmelerine sonuna kadar katılıyorum,devletin bazı gelir kalemlerini özellikle kar getirecek petrol ve ürünleri yada sigara satışlarını bence bilinçli olarak yükseltip sattığını düşünüyorum.İşin en kötü yanı ise mesela benzini dışarıya 1 küsür liraya satıpta halkına onun 3 4 katına satmasıdır.

    Ne zamanki bağımsız bir ülke olursak herhalde bunlar halkın faydasına normal seyrine dönecektir.Yoksa bizi yönetenler bilmiyor mu bu yapılan hesapları ama yapacak güçleri yok maalesef.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.