Şimdi Ara

Oturus pozisyonu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sikinti yasadigim bir konu var aracta otururken rahat edemiyorum boyum 1.90 arac c180 oturdugum zaman ayaklarim sigmiyo resmen direksiyon bacaklarima degiyo koltugu uzaklastirinca direksiyondan uzak kaliyosun eskiden ml320 kullanirdim cok rahattim bu aracta yukarda kaliyorum otururken resmen cozumu varmidir baska kimsede bu sikintiyi yasiyomu derdimi tam anlatabildimmi emin degilim ama pedallar sanki cok yakin ayaklarima biraz ilerde olsa :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sancaklı5 -- 10 Temmuz 2015; 3:47:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Koltuğu geri çekin ve hafif dikleştirin. Direksiyon ayarıyla da kendinize doğru çekin direksiyonu. Problem çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardeş oynaya oynaya sen bulcan biz ne bilelim senin ölçülerine göre koltuk ayarını
  • Doblo kullan,sandalyede oturur gibi kullanırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    Doblo kullan,sandalyede oturur gibi kullanırsın.

    kangoda öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    kardeş oynaya oynaya sen bulcan biz ne bilelim senin ölçülerine göre koltuk ayarını

    en mantıklı yanıt kutlarım
  • Koltuğu uzaklaştırdığın da direksiyon ayarından da direksiyonu kendine çeksene mübarek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • C190 alırsan sığarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Oturus pozisyonu

    Bu oturuş pozisyonunu kendi aracınızda sağlayamıyorsanız, ya aracınızı değiştireceksiniz, ya da mevcut aracınızda yapabileceğiniz en yakın ayara uyum göstereceksiniz.
  • sonuna kadar cek direksiyonu kendine, az da asagi indir, sonra koltugu al en asagi ve pedallara rahat basabilecek kadar geriye (pedala sonuna kadar bastiginda dizin belli bi aciyla kirilacak sekilde), sirtligi 90 ℃ olacak sekilde diklestir. Al dana ideal surus pozisyonu. bu aracta ideal surus pozisyonu icin 190 cm boy cok degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 180 boyum var hicbir aracta rahat edemedim sanki. Arka koltuklar daha rahat gelmistir hep ya da benim algimda bir sorun var kolay begenmiyorum.
    En iyi pozisyonu Laguna2 ile yaşadim. Volvo S60 guncel kasa da başarili.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

     Oturus pozisyonu

    Bu oturuş pozisyonunu kendi aracınızda sağlayamıyorsanız, ya aracınızı değiştireceksiniz, ya da mevcut aracınızda yapabileceğiniz en yakın ayara uyum göstereceksiniz.


    Tam bu pozisyonu anlatmaya girmiştim.

    Bu pozisyonu yakalamak için,

    Boyunuz uzunsa kafadan koltuk yüksekliğini en aşağı poziyona getirin. Koltuk alçaldıkça sportif hissiyat artar. Diz daha az kırılacağı için koltuğun daha geride olması gerekir. Bu arka diz mesafesini olumsuz etkiler; ama bize ne? Arkaya oturan düşünsün.

    Öncelikle dizleriniz resimdeki gibi hafif kırık olacak şekilde koltuğu ileri-geri ayarlayın. Koltuğun popo kısmı yere inerken, bacak destek kısmı yukarı kalkabiliyorsa diz hafif kırıkken rahat pozisyonu yakalamak için bu bacak destek özelliğini kullanabilirsiniz (yukarı-aşağı).

    Ardından rahat ettiğiniz, dikçe bir sırt ayarı yapın.

    İki elinizi yumruk yapın. Başparmakları birbirine değecek şekilde yumruklarınızı birleştirin. Bu vaziyette kolunuzu direksiyonun üstüne koyduğunuz zaman, direksiyon tam bileklerinize gelmeli. Direksiyonu buraya gelecek şekilde ayarlayın. Direksiyon yükseklik ayarını da göstergeleri rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlayın.

    Kafalık ayarınız kafanızın arkasında çıkıntı yapan noktaya sürekli değer vaziyette olmalı. Aksi halde kaza anında boyun sakatlanmalarının şiddeti artıyor. Yukarıdaki ayarları tutturduktan sonra, son olarak kafalığınızı da buna göre ayarlayın.


    Eğer bir oransal bozukluğunuz yoksa (herkeste ufak tefek oransal bozukluklar vardır. Vücuda göre oransal olarak daha uzun/kısa kol, daha uzun/kısa bacak, daha uzun/kısa gövde gibi), bu kitabi ayarlama ile hem rahat etmeniz, hem arabaya iyi hakim olmanız gerekiyor. Ufak tefek oransal bozukluklar için bu ayarda ufak modifikasyonlar yeterli olacaktır. Benim dizim sakat mesela. Mecburen dizimi biraz daha az kıracak bir pozisyonda oturmayı tercih ediyorum. Teleskopik direksiyon ne kadar uzarsa o kadar uzatıyorum falan... Arka koltuk diz mesafesini normalden 1-2cm daha fazla azaltıyorum.




  • Oturma pozisyonu değil mi o? Oturuş garip geliyor kulağa..
  • Öncelikle forum yardımlaşma içindir, geyik muhabbeti yapacaklar konu dışına gitsin bir zahmet. Kalkmış biz nereden bilelim senin hangi araçta rahat edeceğini demiş, gülmüş bir arkadaş. 8 kişide bunu artılamış. Bilmiyorsanız yorum yapmazsınız anasını ağlattınız forumun.

    Her zaman yazarım forumda bu durumu.

    Uzun boylu arkadaşlar için sürücü sağ diz mesafesi, koltuğun alçalma opsiyonu ve direksiyonun derinlik opsiyonu güvenli sürüşü sağlamak için önemli 3 kıstastır.

    Önemli olan aracın dış boyutları değil, sürüş pozisyonları. Bunun yanında segmentte önemli tabi.

    Doğru olan, koltuğu mümkün olduğunca en aşağı pozisyona getirip, sırt ayarını ve direksiyonu ise, omzunuzu koltuktan ayırmadan elinizi direksiyonun üzerine koyduğunuzda bileğinizin alt tarafının direksiyon simidinde olduğu zamandır. Bu pozisyonda bir diğer önemli konu ise sürücünün sağ dizi ile aracın konsolu, yani direksiyonun sağ tarafındaki konsol bölümü arasında boşluk kalmasıdır. Yoksa diz kapağınız sert plastikten dolayı çok tahriş ve ağrı yapar.

    Örnek vereyim
    1.95 boyunda birisi koltuğu en aşağıda olan,
    ilk nesil nissan QQ ye binsin kafa tavanda dolaşır.
    Vw cc ye binse kafa tavanda dolaşır.
    Mazda 3 e binse kafa tavanda dolaşır.
    Volvo v60 ta bile kafa tavana değer.

    Farklı segmentlerden örnek verdim.

    Binek araçlarda en iyi sürüş pozisyonlarını BMW sunar. Onun haricinde her yeni nesilde arpayı biraz daha fazla kaçıran d segmentlerimizde de sorun olmaz. Mondeodur, passattır, superbdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrandeTerim

    ... baska kimsede bu sikintiyi yasiyomu derdimi tam anlatabildimmi emin degilim ama pedallar sanki cok yakin ayaklarima biraz ilerde olsa :)

    Evet, iyi anlıyorum. Bu resimdeki adamcağızın bacakları eğer soba borusu kalınlığında değilse bir kaç saat sonra yüz ifadesi pek öyle olmayacaktır.

    Koltuğun bacağı dize kadar destteklemesi gerekir. Diğer halde kalça eklemi üzerinde oturunca hareket serbestisi artar ve operatör bacaklarını pozisyonda tutmak için sürekli enerji harcar. Bazıları dizini orta konsola yaslayarak rahatlamaya çalışır ama bu da gaz pedalındaki bileği yorar zamanla.

    Doğru desteği minder açsıyla sağlamaya çalışın. Minder açısı ayarlanmıyorsa biraz zor, koltuğu alçaltıp bacaklar dize yakın yerden mindere temas edinceye kadar arkaya gitmekten başka çare yok. Bazı arabalarda koltuk alçaltıldıkça minderin arkası daha çok alçalır. Bazılarında koltuk araka gittikçe minder de açı kazanır. Bunlar daha ucuz yollu optimizasyonlardır.

    Mercedes'in direksiyon çapı büyüktür, bacağa yaklaşması normal ve yanlış değil. Böyle alçak arabalara girip çıkmak da biraz zordur, elbise giyer gibi içine düşerek girilir. Bence orada bir sorun yok.

     Oturus pozisyonu




  • Anlayis gosteren arkadaslara tesekkur ederim dalgasini gecenlerede ayni sekilde aracta ne kadar on konsoldan uzaklassak hakimiyet azaliyor gibime geliyo bana cozum pedallarin uzak olmasindan geciyor gibime geliyo o da malum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.