Şimdi Ara

Otomobillerde emisyon değerlerine ilişkin değişiklik Resmi Gazete’de yayınlandı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • veni vergiler geliyor
  • avrupa ülkelerinde örneğin euro 4 yerine euro 5 motor tercih edenlerde ek indirimler yapılırken bizde tam tersi zam yapılıyor

  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    hocam artık emisyon hafif kusur. yani muayeneli olabilir. gerçi aynı adamların bazıları muayeneye de girmiyor.
  • Ben anladığını yazayım;

    Detayini bilen ustadlar anlatsın;

    Türkiye de üretilen araçlarda üretici lehine bir imkan vardı. Bu da lthal dizel araçlar dizel partikül filtresi ve ad blue ile gelirken, yerli üretilen (tip onay belgesi burada alınanlar daha doğru bir tabir olabilir) araçlarda sadece dpf' nin yeraldığı bir alt emisyon seviyesi ile araç üretilip satilabiliyordu. Bu da yerli üretici lehine bir maliyet avantajı yaratıyordu kuşkusuz. Şimdi bu ortadan kalkacak.

    Durum bundan ibaret gibi gözüküyor. Clio, Egea ve Megane sedan da dizel motorlar degisecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    Ben anladığını yazayım;

    Detayini bilen ustadlar anlatsın;

    Türkiye de üretilen araçlarda üretici lehine bir imkan vardı. Bu da lthal dizel araçlar dizel partikül filtresi ve ad blue ile gelirken, yerli üretilen (tip onay belgesi burada alınanlar daha doğru bir tabir olabilir) araçlarda sadece dpf' nin yeraldığı bir alt emisyon seviyesi ile araç üretilip satilabiliyordu. Bu da yerli üretici lehine bir maliyet avantajı yaratıyordu kuşkusuz. Şimdi bu ortadan kalkacak.

    Durum bundan ibaret gibi gözüküyor. Clio, Egea ve Megane sedan da dizel motorlar degisecek.
    Genel olarak anladığınız doğru ancak bir iki düzeltme yapayım. Türkiye'de ithal araçlara ulusal tip onay belgesi, yani TSE tarafından düzenlenen ve sadece ülkemizde geçerli olan tip onay belgesi düzenlenmiyor. İthal araçlar avrupa tip onaylı olmalı, bu durumda da ithal araçlar avrupada mevcut teknik şartlar ne ise ona tabi. Bu durumda biz ülkemiz için bir emisyon ertelemesi yaparsak bu ertelemeden yalnızca ülkemizde üretilerek ulusal tip onay belgesini geri emisyon seviyesinden alan araçlar yararlanabilir.

    Gelelim mevcut duruma, avrupa 1 eylül 2018 tarihinde otomobillerde 6c emisyon fazına geçti, biz ise 6c emisyon fazını uygulamadan avrupa ile eş zamanlı olarak 6d-temp emisyon fazına 1 eylül 2019 tarihinde geçecektik. Yani ülkemize son bir yılda gelen araçlarda ve Türkiye'ye üretilip avrupaya giden otomobiller 1 senedir 6c emisyon fazında iken ülkemizde üretilip iç piyasaya satılan araçlar 6b emisyon fazında idi.

    Bu fark 1 eylül 2019 itibari ile kapanacak ve hem ülkemizde hem de avrupada 6d-temp emisyon fazına geçilecekti. Firmalar Sanayi Bakanlığına başvurarak bu geçişin yapılmamasını ve 2020 sonuna kadar avrupadan 2 faz geride üretim yapılmasını talep etmişler, bakanlıkta bu talebi taslak haline getirip görüşe açtı.Bakanlığın açıklamasına göre erteleme yönünde mutabakat oluşmamış ve bu sebeple sadece geçiş süreci için 1 aylık erteleme yapılmış.

    Kimin etkilendiğini anlamak için aslında aynı araçların faz geçişi sonrası ne kullandıklarına bakmak gerekir yani son bir senedir avrupaya ne satmışlar türkiyeye ne satmışlar.

    Firmalara bakarsak bu geçişten etkilenmeyecek 2 firma var gibi duruyor,

    Toyota dizeli bıraktığı ve hybrid araçlar zaten mevcut durumda avrupanın 2021de geçeceği gelecek fazı bile karşıladığı için etkilenmeyecek.

    Honda mevcut dizel aracını zaten scr sistemi ilavesiz olarak avrupaya satabiliyor, muhtemelen daha yeni bir motor olduğu için emisyon değerleri daha düşük bu sebeple bu emisyon geçişi için onunda scrye ihtiyacı yok.

    Fiat için avrupaya sattığı 6d-temp araçlarda üre sistemi var bu sebeple 1 ekim itibariyle scr sistemi ilave edecek.

    Renault için avrupaya sattığı 6d-temp araçlarda üre sistemi var bu sebeple 1 ekim itibariyle bluedci motora geçip scr sistemi ilave edecek.

    Ford şu anda ülkemizde de ecoblue yani üre sistemli araçları satıyor ancak sanırım avrupada satışı olmadığı için onlar eski 2,2 ecotorq motoru bu geçiş için bırakarak 2,0 ecoblue motora tüm modellerinde geçecekler bu sebeple onlarda etkilenecek.

    Hyundai tarafında ülkemizde ürettikleri i10 ve i20nin dizel satışını avrupada yapmadıkları için açıkçası tam analiz yapılamıyor, benzinli motorlarına gpf ekleyerek geçişi yapmışlar, bu sebeple muhtemelen onların dizel i20yi tamamen bırakmaları gerekebilir.

    Haydar Yenigün'ün ifade ettiği ilave maliyetler ortalama 500 euro olarak ifade ediliyor, 500-900 şeklinde aralık verende var. Bu durumda da ithal dizel araçlara karşı yurt içinde üretilen dizel araçların bir avantajı olmayacak ve herkes aynı emisyon seviyesinden araç üretecek, bu durumda da motor değişikliği, ilave scr sistemi, ilave NOx sensörleri gibi sebeplerle yurtiçinde 1 ekimden itibaren üretilen araçların(görüntü itibariyle honda hariç) fiyatları 5-10 bin (bahsedilen rakanmlar gerçekse) aralığında artacak, tam veri yok ancak hyundai dizeli belki bırakmak zorunda kalacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 2 Eylül 2019; 0:48:23 >




  • Adım adım elektirikli otomobile yönlendiriliyo tüm dünya bu yönlendirmenin sonu araçların kendinden daha maliyetli bataryaları olacak

  • Bunun bir adım sonrası emisyon sevyesi uygun olmayan araçlardan fazla vergi almaktır. Bu kategoriye de eski arabalar girer. Parası olmayıp eski araba binenlerin de böylece uyugn vergi dilimine geçmesi sağlanır. Derken bir hurda indirimi çıkarılır ve bu sayede daha fazla vergi ödemeye başlayan eski araba sahipleri arabalarında kurtulur ve yeni araba almak durumunda kalır. Bu sayede otomobil ve banka sektörü araç kredileri ile hareketlenmiş olur. Yok öyle eski arabaya binip az vergi vermek. O yeni arabalar seve seve alınacak. Oto-Firmalar boşuna fabrika açmıyor Türkiye'ye.
    (Özetten ziyede ileriyi görmek lazım.)

  • bu çevreci ve desteklediğim karar ile araç maliyetleri artıp fiyatlarına zam geliyor arkadaşlar.hepsi bu :)

  • İşte görmek istediğimiz forum postu
    Bilgi için teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alaz1903 kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim ilginize
  • kapkara duman atan eski dizel opellerden felan kurtulacakmıyız biri ona açıklık getirsin:)

  • Toyota hybrid’e geçip dizeli bıraktığı zaman Türkiye’de dizel için sonun başlangıcı demiştim. O birinci adımdı bu ise ikinci adım oldu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.