Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
382
Cevap
95
Favori
127.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Zararlı bir şey" detected
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Manuel şanzıman, yokuşlardada el freni yardımı gerisi lüzümsuzdur.


    Galiba bekarsın arkadaşım.


    Biz de keyfimizden araştırmadık bunca detayı.


    Çok güzel manuel kullanan, hatta bir yandan sigara içip kavga çıkartan hatunlar biliyorum.
    İsteyince yapıyorlar, lüks yapıp yapamıyorum derler otomatik isterler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Manuel şanzıman, yokuşlardada el freni yardımı gerisi lüzümsuzdur.


    Galiba bekarsın arkadaşım.


    Biz de keyfimizden araştırmadık bunca detayı.


    Çok güzel manuel kullanan, hatta bir yandan sigara içip kavga çıkartan hatunlar biliyorum.
    İsteyince yapıyorlar, lüks yapıp yapamıyorum derler otomatik isterler.




    Bekarken ben de tanıyordum.


    Öyleleriyle evlenilmiyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Manuel şanzıman, yokuşlardada el freni yardımı gerisi lüzümsuzdur.


    Galiba bekarsın arkadaşım.


    Biz de keyfimizden araştırmadık bunca detayı.


    Çok güzel manuel kullanan, hatta bir yandan sigara içip kavga çıkartan hatunlar biliyorum.
    İsteyince yapıyorlar, lüks yapıp yapamıyorum derler otomatik isterler.




    Bekarken ben de tanıyordum.


    Öyleleriyle evlenilmiyor :)




    Artık hamam kubbesindeki aydınlatma şişelerinden bakıp gözümü şaşı edip evlenecek hatun seçmeyeceğim.
    -Geç bakıyım şu manuelin başına, kullanırsan evlenmek yok senle diycem.

    İşin şakası güzel cevap yazmışsın, yerinde oldu.




  • Güzel bir rehber olmuş, ellerinize sağlık.
  • Kendi aracım 2008 Jazz cvt'yi 21.000 km kullanıp 4 gün önce sattım.

    Şimdi Megane 3 dizel Edc aldım ve uzun yolda 1000 km'yi devirdim.

    Performans hiç fena değildi.

    Bakalım sonraki günlerde nasıl olacak. :)
  • güzel bir konu teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Manuel şanzıman, yokuşlardada el freni yardımı gerisi lüzümsuzdur.


    Galiba bekarsın arkadaşım.


    Biz de keyfimizden araştırmadık bunca detayı.


    Çok güzel manuel kullanan, hatta bir yandan sigara içip kavga çıkartan hatunlar biliyorum.
    İsteyince yapıyorlar, lüks yapıp yapamıyorum derler otomatik isterler.




    Bekarken ben de tanıyordum.


    Öyleleriyle evlenilmiyor :)




    Hahaha katılmamak elde değil




  • kullandığım en kötü otomatik vitesli araçlar sözüm ona nasıl otomatikse

    clio 1.5 dci bilmem ne..kuzenime aldık tam bir baş belası.
    d4 d toyota 2 sırada..
    focus 1.6 dizel gerçekten arıza fenomeni..

    en iyiside W 210 kasadaki mercedes in kullandığı idi.

    bence yarı otomatik diye tabir edilenlerden uzak durulmalı imkanlar çerçevesinde
  • Haluk Bey,

    Konuyu okudum. Güzel bir paylaşım. Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın. Dizel-otomatik iyi bir seçim.

    Aracımı değiştirmeyi düşünsem kesinlikle tercihim dizel-otomatik olacaktır.

    Birçok aracı test etmiş biri olarak tercihinizi Megane'den yana kullanmanız kendi adıma sürpriz oldu.
  • Haluk abi epicayada bindik o kadar :)) oda tam otomatik :)) bu arada boynun nasil oldu bendede basladi boyun fitigi baslangici cok agriyor boynum neyse saygilarv:)
  • meganle düz yolda takla attım aorodinamik diye birşey yok kaygan zemin viraj aman dikkat ! 100 km geçince yere verdiği ağırlık 50 kilo böyle saçmalık olmaz olmaz uzak durun.
  • Çok faydalı bir konu olmuş, konu için şahsım adına teşekkür ederim, devamı dileğiyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatroshaski

    meganle düz yolda takla attım aorodinamik diye birşey yok kaygan zemin viraj aman dikkat ! 100 km geçince yere verdiği ağırlık 50 kilo böyle saçmalık olmaz olmaz uzak durun.


    İşte yorum! Megane'den uzak durun! Tecrübe konuşuyor!

    Kaygan zemin ve virajda aracın limitleri zorlanırsa yani normel yol gibi kullanılırsa ve şartlar eşit olursa hangi araç olursa olsun kaza riski vardır. Kaygan zeminlerde ve virajlarda hızı şartlara göre ayarlamak gerekir.

    Megane sınıfının en iyi araçlarından biridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 29 Ağustos 2011; 10:14:20 >
  • Haluk bey çok güzel bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. Aylardan beri araç bakıyorum dizel ve hanımdan dolayı otomatik.Malum yakıt fiyatları alıp başını gidiyor dolayısıyla az yakması önemli. 30 bin civarı bir bütçem var ve şu an için peugeot 308 i incelmeye aldım. Nasıl tavsiye olunur mu? yada sizin tecrübelerinize dayanarak farklı tavsiye edebileceğiniz başka marka var mı? Kullanılacak yer Çanakkale'nin ilçesi. Dur kalk yoğun trafik yok. Auto6R nin arıza istatistikleri ve maliyetleri nasıldır? Yarı otomatiklerde kaliprasyon ayarlarından bahsedilmiş? Bunlar hangi sıklıkla yapılıyor? 308 HDİ auto6R lerde yokuş kalkış desteği standart mı? Tşk.ler...
  • Otomatik sanzimanli bir arac dusunuyorum ama yakit ve performans eksilerinden oturu tork konvertorlu (tam otomatik) sanziman dusunmuyorum.

    Geriye kalan secenekler icerisinden, konfor ve de sorunsuzluk on planda olacak sekilde en mantikli secim hangisidir?

    CVT denilen vites focuslarda yarattigi problemlerden oturu piyasadan cekilirken baska markalarda yer almaktadir, bunlar ayni firmanin sanzimanlari midir yoksa CVT genel bir terim olup bu teknolojiyi basarili uygulayan marka/modeller de var midir?

    Seatta kullanilan DSG ile VWde kullanilan DSG ayni sanziman midir (Bu sanziman icin duz vitese gore Seatta 3000 TL fark istenirken VWde 5000-7000TL fark istenmektedir)

    Bir de gordugum kadariyla Otomatik Sanzimandan cogunluk memnun degil gibi, soyle ki:

    tam otomatik kullanan cok yakiyor az kaciyor uzak durun derken,
    M/MT kullanan vitesin kararsizligindan,
    clio kullanan arkadas M/MTden de kotu bir sanzimani oldugundan,
    DSG kullananlar servisin vurdumduymazligindan, problem cikarma durumundaki masraftan,
    EDC kullanan da sarsintidan sikayetci.

    Su ana kadar sanirim hondadaki CVT ve de Mitsubishideki AMT sinifi geciyor gibi gordum, yaniliyor muyum?




  • Inşallah birkaç gün sonra sizlere yanıt verebileceğim .

    12 günlük 2000 km lik megane dci edc kullanıcısıyım.

    Şimdilik :) çok memnunum.

    Honda jazz cvt ve avensis cvt vites konforu olarak daha da güzel.

    Selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAGLARRR

    Otomatik sanzimanli bir arac dusunuyorum ama yakit ve performans eksilerinden oturu tork konvertorlu (tam otomatik) sanziman dusunmuyorum.

    Geriye kalan secenekler icerisinden, konfor ve de sorunsuzluk on planda olacak sekilde en mantikli secim hangisidir?

    CVT denilen vites focuslarda yarattigi problemlerden oturu piyasadan cekilirken baska markalarda yer almaktadir, bunlar ayni firmanin sanzimanlari midir yoksa CVT genel bir terim olup bu teknolojiyi basarili uygulayan marka/modeller de var midir?

    Seatta kullanilan DSG ile VWde kullanilan DSG ayni sanziman midir (Bu sanziman icin duz vitese gore Seatta 3000 TL fark istenirken VWde 5000-7000TL fark istenmektedir)

    Bir de gordugum kadariyla Otomatik Sanzimandan cogunluk memnun degil gibi, soyle ki:

    tam otomatik kullanan cok yakiyor az kaciyor uzak durun derken,
    M/MT kullanan vitesin kararsizligindan,
    clio kullanan arkadas M/MTden de kotu bir sanzimani oldugundan,
    DSG kullananlar servisin vurdumduymazligindan, problem cikarma durumundaki masraftan,
    EDC kullanan da sarsintidan sikayetci.

    Su ana kadar sanirim hondadaki CVT ve de Mitsubishideki AMT sinifi geciyor gibi gordum, yaniliyor muyum?


    bana tam otomatik arac soyler msin cok yakip az kacan benim aracim nedense tam tersi cogu arkadas kullanamadan bilmeden soyluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    ...................


    Gelelim izlenim ve tecrübelerime.

    1. Tam otomatik şanzumanlar.

    Bildiğiniz gibi tam otomatik vitesler sorunsuzluklarıyla ünlüdürler.

    Diğer düz ve yarı otomatik vitesli araçlardan farklı bir baskı balata sistemleri vardır ve de bu baskı balatalar şanzuman yağı içinde hizmet ettiklerinden aşınma minimum düzeyde olur.

    Şanzuman yağı değişimi (genelde 60.000 km'de bir yapılır) atlanmadığı sürece neredeyse hiç problem çıkartmazlar ve de motor ömrü kadar uzun hizmet eden örnekler görülmektedir.

    Bakımlarının (yağ değişimi) düzenli yapılmaması durumunda marka modele göre birkaç bin TL'lik masraf açabilirler.

    Gaza tepkileri iyidir ve de yeni nesillerde direksiyon arkasındaki kulakçıklarla (vites sport moddayken) vitese müdahale etmenize izin verirler ki buna TİPTRONİK denir (TRİPTRONİK DEĞİL!!!). (örnek yeni Civic ve Accord).

    Bu viteslerin en büyük eksisi düz vitesli versiyonlara göre özellikle şehiriçinde 100 kilometrede 1.5-2 lt civarı fazla yakıt tüketmeleridir.

    Fazla yakıt tüketirken performanstan da çalarlar bir miktar.


    Yine fazla yakıt tükettikleri için egzos emisyon oranları da diğer vites türlerine göre daha yüksektir.

    Ama vites oranları genelde gayet uzun olduğundan uzun yol sürüşlerinde aynı aracın düz vitesli versiyonlarına göre çok daha az devir çevirir ve de fazla yakıt tüketimlerini dengeleyebilirler.

    Yüksek motor hacmi ve de tam otomatik vites kombinasyonu Amerika kıtasında yıllardır tercih edilen bir seçenektir.

    İyice sıkılaşan emisyon kuralları gereği yakında 2.0 ve üzeri hacimli benzinli ve tam otomatik şanzumanlı araçlar bile tarihin tozlu raflarında yerini alacak gibi görünüyor.

    Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.

    ................




    Hocam daha ilk mesajda var:)) (Bold yaptigim bolum)

    Zaten bu bilinen bir gercek.. Ha sizin aracinizin duz modeli de az yakip cok kaciyordur.. Tam otomatik sanziman olmasi goze batmamistir. Ama gidin ayni modelin duz ve tam otomatik vites performans/tuketim verilerini karsilastirin, hep bu sekildedir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAGLARRR -- 8 Eylül 2011; 22:39:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAGLARRR


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    ...................


    Gelelim izlenim ve tecrübelerime.

    1. Tam otomatik şanzumanlar.

    Bildiğiniz gibi tam otomatik vitesler sorunsuzluklarıyla ünlüdürler.

    Diğer düz ve yarı otomatik vitesli araçlardan farklı bir baskı balata sistemleri vardır ve de bu baskı balatalar şanzuman yağı içinde hizmet ettiklerinden aşınma minimum düzeyde olur.

    Şanzuman yağı değişimi (genelde 60.000 km'de bir yapılır) atlanmadığı sürece neredeyse hiç problem çıkartmazlar ve de motor ömrü kadar uzun hizmet eden örnekler görülmektedir.

    Bakımlarının (yağ değişimi) düzenli yapılmaması durumunda marka modele göre birkaç bin TL'lik masraf açabilirler.

    Gaza tepkileri iyidir ve de yeni nesillerde direksiyon arkasındaki kulakçıklarla (vites sport moddayken) vitese müdahale etmenize izin verirler ki buna TİPTRONİK denir (TRİPTRONİK DEĞİL!!!). (örnek yeni Civic ve Accord).

    Bu viteslerin en büyük eksisi düz vitesli versiyonlara göre özellikle şehiriçinde 100 kilometrede 1.5-2 lt civarı fazla yakıt tüketmeleridir.

    Fazla yakıt tüketirken performanstan da çalarlar bir miktar.


    Yine fazla yakıt tükettikleri için egzos emisyon oranları da diğer vites türlerine göre daha yüksektir.

    Ama vites oranları genelde gayet uzun olduğundan uzun yol sürüşlerinde aynı aracın düz vitesli versiyonlarına göre çok daha az devir çevirir ve de fazla yakıt tüketimlerini dengeleyebilirler.

    Yüksek motor hacmi ve de tam otomatik vites kombinasyonu Amerika kıtasında yıllardır tercih edilen bir seçenektir.

    İyice sıkılaşan emisyon kuralları gereği yakında 2.0 ve üzeri hacimli benzinli ve tam otomatik şanzumanlı araçlar bile tarihin tozlu raflarında yerini alacak gibi görünüyor.

    Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.

    ................




    Hocam daha ilk mesajda var:)) (Bold yaptigim bolum)

    Zaten bu bilinen bir gercek.. Ha sizin aracinizin duz modeli de az yakip cok kaciyordur.. Tam otomatik sanziman olmasi goze batmamistir. Ama gidin ayni modelin duz ve tam otomatik vites performans/tuketim verilerini karsilastirin, hep bu sekildedir...


    aracimin duz viteslisi yok yalniz tam otomatik sanzumani olmasina ragmen tiptronik kullanabiliyorum




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.