Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (120. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (2 Mobil) - 7 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.598
Cevap
243
Favori
1.251.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 118119120121122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Merhabalar Hocam,

    Şanzıman yağı değişimi konusunda tavsiyelerinizi göz önünde bulundurarak dün Renault MAIS'den de fiyat aldım ki randevu listesine bir kaç gün önceden ismimi yazdırmış yağ litre fiyatı olarak da 34 TL fiyat almıştım. Aslında buradaki amaç hem yağ değişimi için fiyat almak hemde şanzıman iç basıncı ve yağ seviyesinin normalitesini ölçtürmekti.

    Sağolsunlar servisteki arkadaşlar pürüz çıkarmadılar bana hem aracın başında durdum hemde eklenen yağı kendim inceledim. Bu arada motor şanzıman yağları seviyeleri ve en önemlisi şanzıman basınç kontrolü ve yağ seviyesi gibi kafama takılan bir konuyu da aradan çıkarmış oldum.

    ŞKullanılan yağ tam sentetik Elf Renaultmatic D3 SYN. Kutu üzerindeki ibareleri okuyarak da yağın tam sentetik olduğunu gördüm ki;
    Renault da DPO şanzımanlar için direkt olarak bu yağı önermekte.

    Sonuç itibariyle kafama takılan bir çok sorunun cevabını almış bulunuyorum. Şuan şanzımana 4 litre yağ eklendi. Totalde 6 litre yağın 4 litresi yeni yağ ile değişmiş oldu.

    Yapılan işlemleri sırası ile yazayım belki arkadaşların da işine yarar;

    Öncelikle Şanzıman sıcakken üst kapak açılıp 60 derece civarı iken yağ boşaltılmaya başlıyor.

    Bu arada vites N konumuna alındı.

    Servis kendisi artık yağ tüpü kulladığı için çıkan yağın kaç lt olduğunu göremedim ama tahminin 3.5-4 Lt civarı yağ süzüldü şanzımandan.

    Yağ boşaltma işleminden sonra alt kapağı kapatarak 4 litre yağın tamamı şanzımana konuldu ve araç rölanti de çalıştırıldı.

    Yine şanzıman sıcaklığı 60 dereceye gelene kadar araç rölantide çalışmaya devam edildi sonrasında araç çalışır durumdayken alt şanzıman tapasının küçük olanı çıkarılıp fazlalık yağın süzülmesi sağlandı. (İkinci tapa yağ seviyesini belirliyormuş bunu da orada öğrendim)

    Bu esnada araç bilgisayara bağlanarak yine şanzıman iç basıncı ve yağ seviyesi kontrolleri yapıldı.

    Sonrasında vites geçişlerim hissedilmeyecek kadar iyi seviyeye geldi diyebilirim ki ikinci vitesteki hafif vuruntu ve 4ncü vitese zaman zaman geçmeme sorunu da kayboldu.

    Şehir içi kullanımda düşük hızlar ve yüksek ısılarda bile şanzıman daha kararlı çalışıyor şuan.

    Yukarıda yazmış olduğum tarif Renault Mais tarafından uygulanan prosedür olup belki sizin de işinize yarar diye yazdım.

    İlerleyen zamanlarda aynen bu şekilde tekrar bir değişim daha yaptırıp şanzımanın içindeki artık ve yabancı yağdan tamamen kurtulmak niyetindeyim.

    Saygılarımla.
    _____________________________




  • Selamlar. Benim 2 ay önce aldığım kia sportage 2006 model aracımda motor arıza lambası yanmakta. Gösterdiğimde p1529 scair selenoid devre arızası kodu gözükmekte. Düzce akçakoca'da usta servis yok. Bu arıza mıdır? Bu kodu gidermek için ne yapmam gerekir bilgisi olan cevaplarsa memnun olurum.
    _____________________________
  • svgn S kullanıcısına yanıt
    Anlattığınız arızaları Kalkış kavramaları arızalandığında yaşarsınız.Bunun için kavrama ve Türbün revizyonu yapılması arızanızı ortadan kaldırmaz.Çünkü otomatik şanzımanın çalıştıran vites değiştiren kavrama basınçlarını oluşturan ileri geri yürümesini sağlayan boş kontrollerini yapan tork konvertörü çalıştıran ana kumanda sistemi hidrolik beyin vardır.Hidrolik beyinlerin üzerinde 14 adet ayrı hidrolik devre vardır.bu devreler primler ve sekonder olarak ikiye ayrılır.Yani hidrolik beynin 30 bar çalışma basınçları vardır.ikinci devrede 20 bar basınç vardır.ileri vitese 6 bar gibi basınçla geçer.aracın yürümesi için ortalama 14 bar gibi bir basınca ihtiyacı vardır.bu basınçlar sağlanamazsa araç sıkıntılı bir şekilde vites başlangıçlarını yapar.yine geri vitese 12 bar gibi basınçla vitese geçer.gaz verdiğinizde 20 Barla geriye doğru hareket eder.Bu devrelerde hidrolik arıza olabilir.solenoid arızası olur.Nasıl şanzıman revizyon edildiyse daha önemli Parça olan hidrolik beyninde kontrol edilip revizyonu veya Arızalı solenoidleri değişimleri yapılması gerekir.İnsan gücüyle yapıla bilen kontrolleri yoktur.bize gelen bir araç vardı şanzıman revizyonu yapılmış hidrolik beyin Arızalı Denmiş.biz hidrolik beynin testlerini tarama cihazımızda yaptığımız testlerimizde hidrolik beynin ve solenoidlerinin sağlam OLDUĞUNU gördük ve otomatik şanzımanan iç Sıvı kaçak testi uyguladık.şanzımanın iç revizyonunun başarılı yapılamadığını ve arızanın şanzımanın içindeki Sıvı kaçağından kaynaklandığını tespitledik ve şanzıman sökülerek aşırı Sıvı kaçağına neden olan parçayı değiştirdik.Yani otomatik şanzımanlar sökülerek yapılan testler sonucunda Arızalı Parçalar tespit edilir INSAN GÜCÜ bu arızaları haftalar aylarca bulma şansı yoktur.
    Videoyu izlerseniz size yardımcı olacaktır.
    Saygılarımla hydratest Türkiye Ayhan ÜMİT
    https://www.facebook.com/1489183898015049/videos/1493868217546617/?theater

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Arkadaşlar merhaba, otomatik şanzıman konusunda çok acemi olduğum için buraya yazmak istedim. Geçen bir arkadaşıma otomatik vites palio aldık. Bu araçlara cvt şanzıman takıldığını ve bu şanzımanların sorunsuz olduğunu duyduğumuz için bu aracı aldık. Ancak 1 hafta sonra şanzıman arıza ışığı yandı ve kontrole götürdüğümuzde 3 adet arıza bildirildi. 1- Vites değiştirme switchleri, 2- Frimor devri sensörü, 3- İkinci makara devri sensörü.

    Bu arızalar karşısında hiç tanımadan götürdüğümüz şanzımancı usta (ankara başkent oto sanayii sitesi) "bu şanzımanı ben açmam, zaten fiat şanzıman konusunda hep arızalı arabalar üretir, gidin nerede yaptırısanız yaptırın" gibisinden saçma sapan nedenlerle bizi defetti. Arkadaşlar bu durumda ne öneririsiniz yardımcı olursanız minnettar olurum. Teşekkürler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hydratest-türkiye

    Anlattığınız arızaları Kalkış kavramaları arızalandığında yaşarsınız.Bunun için kavrama ve Türbün revizyonu yapılması arızanızı ortadan kaldırmaz.Çünkü otomatik şanzımanın çalıştıran vites değiştiren kavrama basınçlarını oluşturan ileri geri yürümesini sağlayan boş kontrollerini yapan tork konvertörü çalıştıran ana kumanda sistemi hidrolik beyin vardır.Hidrolik beyinlerin üzerinde 14 adet ayrı hidrolik devre vardır.bu devreler primler ve sekonder olarak ikiye ayrılır.Yani hidrolik beynin 30 bar çalışma basınçları vardır.ikinci devrede 20 bar basınç vardır.ileri vitese 6 bar gibi basınçla geçer.aracın yürümesi için ortalama 14 bar gibi bir basınca ihtiyacı vardır.bu basınçlar sağlanamazsa araç sıkıntılı bir şekilde vites başlangıçlarını yapar.yine geri vitese 12 bar gibi basınçla vitese geçer.gaz verdiğinizde 20 Barla geriye doğru hareket eder.Bu devrelerde hidrolik arıza olabilir.solenoid arızası olur.Nasıl şanzıman revizyon edildiyse daha önemli Parça olan hidrolik beyninde kontrol edilip revizyonu veya Arızalı solenoidleri değişimleri yapılması gerekir.İnsan gücüyle yapıla bilen kontrolleri yoktur.bize gelen bir araç vardı şanzıman revizyonu yapılmış hidrolik beyin Arızalı Denmiş.biz hidrolik beynin testlerini tarama cihazımızda yaptığımız testlerimizde hidrolik beynin ve solenoidlerinin sağlam OLDUĞUNU gördük ve otomatik şanzımanan iç Sıvı kaçak testi uyguladık.şanzımanın iç revizyonunun başarılı yapılamadığını ve arızanın şanzımanın içindeki Sıvı kaçağından kaynaklandığını tespitledik ve şanzıman sökülerek aşırı Sıvı kaçağına neden olan parçayı değiştirdik.Yani otomatik şanzımanlar sökülerek yapılan testler sonucunda Arızalı Parçalar tespit edilir INSAN GÜCÜ bu arızaları haftalar aylarca bulma şansı yoktur.
    Videoyu izlerseniz size yardımcı olacaktır.
    Saygılarımla hydratest Türkiye Ayhan ÜMİT
    https://www.facebook.com/1489183898015049/videos/1493868217546617/?theater



    Ayhan Bey detaylı anlatım için çok sağ olun,
    yeriniz araştırdığım kadarıyla İzmir'de ben İstanbul'da ikamet etmekteyim.
    yakın bir yerde olsa mutlaka sizi ziyaret etmek isterdim.

    Araç soğukken bir sıkıntı yok sadece ısınca yapıyor bu durumları.
    özellikle çok dur kalklı trafikte uzun süre kalınca titreşim ve ses rahatsız etmeye başlıyor.
    servis selenoid valflerin ölçümünü yapabiliyormuş,
    bir de selenoid vanaların kontrolünü sağlayan film şeklinde soketli bir kablo var servis o kablonun çok sağlıklı görünmediğini söyledi bana hatta şanzıman çıkış kısmında çok çok az yağ kaçağı yapmış o bölgeden.
    filmin resmi aşağıdaki gibidir.
    hem bu filmi hem de selenoid valfleri takım halinde değiştirerek işe başlamak mı daha doğru olur?



    _____________________________




  • öncelikle merhaba ;
    konu içersinde daha önce cevaplanmış olabilir.

    benim 2000 model 3.20i otomatik/triptonik aracım var yaklaşık 1 senedir kullanıyorum. Aldıktan sonra gerek kısa gerekse uzun mesafede katettim hiç bir problemim olmadı ama son 1 haftadır sorunum şu araç soğukken herhangibir problem yaratmıyor. örneğin 30-40 km gittikten sonra ısınınca vitesin göründüğü yerde şanzıman uyarısı veriyor arabayı kapatıp açınca düzeliyor. lakin bundan sonra eğer vites vuruntu yapmaya başlıyor özellikle 1-2-3 de eğer vites vuruntu yapmaz ise 3-5 km gidince tekrar aynı işareti veriyor. araç soğuduğunda düzeliyor. soğukken araç herhangibir problemim kesinlile yok.

    foromlardan okuduğum kadarı ile öncelikle şanzuman yağını , keçesini, filttesini değiştirdim. değiştiren usta şaft askılarında herhangibir problem olmadığını o yüzden değiştirmediğini de iletti.

    yağı değiştirdikten sonra sadece bu problemin süresi (KM'si) uzadı. 30 - 40 yerine 40 - 50 oldu.

    sizin öneriniz nedir bu konuda desteğinizi rica etmekteyim.
    _____________________________




  • Merhaba arkadaşlar bende bir tecrübemi paylaşmak istiyorum.

    benimde ikinci el mazda 3 var arabayı aldıktan yaklaşık iki ay sonra AT ışığı yandı (otomatik şanzıman). bende tavsiye üzerine şaşmazda vizyon oto şanzıman tamircisine gittim. adam şansıman beyni arızalı dedi 1300 e komple değiştirdi beyni. sonra bir kaç hafta kullandım aynı hata gine verdi. tekrar gittim bu seferde türübünler felan bişeyler dedi 3 bine yakın masraf çıkar dedi. bende hertere mazdaya gittim herterdeki usta selenoidlerde sıkıntı var dedi banada eski şanzımanı getir üstündeki selenoidleri kullanalım dedi. bende vizyon oto şanzımanı aradım adam bana ne desin senin şanzımanı hurdaya attık dedi. yani aynı işi tekrar hertere yaptırdım 1400 lirada oraya bayıldım ayrıca herterdeki usta arabanın elektrik aksamındana sıkıntılar vardı önceki götürdüğün yer kablolara zarar vermiş dedi.

    yani işin özeti bilmediğiniz tanımadığınız işinin ustası birisi yoksa servise götürün aracınızı özellikle otomatik şanzıman olayında yoksa benim gibi aynı iş için iki defa para ödersiniz.
    _____________________________




  • Ankara gimat da Kamil ustaya ugradim.Aracin sanziman yagini degistirdi.hos sohbet ve isini bilen birisi.onu tekrar foruma davet ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Merhaba arkadaşlar. Benim de 2001 model peugeot 206 ım var km 100.000 gosteriyor ama benim tahminim 200.000 i devirmiştir çünkü 2009 muayenesine 16.000 km de girmiş. Araçta ki sorun şu kalkışta araba bas bas bağırıyor ve vites geçişlerinde zorlanıyor 3. Vites ten yukarı da çıkmıyor. Bugün Bostancı da bir ustaya gösterdim şanzımanın revizyona girmesi gerek rakamda 2500-3500 arası olur dedi.Ne tavsiye eder ustalarımız, yetkili servise mi götürmeliyim aracı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hydratest-türkiye

    Anlattığınız arızaları Kalkış kavramaları arızalandığında yaşarsınız.Bunun için kavrama ve Türbün revizyonu yapılması arızanızı ortadan kaldırmaz.Çünkü otomatik şanzımanın çalıştıran vites değiştiren kavrama basınçlarını oluşturan ileri geri yürümesini sağlayan boş kontrollerini yapan tork konvertörü çalıştıran ana kumanda sistemi hidrolik beyin vardır.Hidrolik beyinlerin üzerinde 14 adet ayrı hidrolik devre vardır.bu devreler primler ve sekonder olarak ikiye ayrılır.Yani hidrolik beynin 30 bar çalışma basınçları vardır.ikinci devrede 20 bar basınç vardır.ileri vitese 6 bar gibi basınçla geçer.aracın yürümesi için ortalama 14 bar gibi bir basınca ihtiyacı vardır.bu basınçlar sağlanamazsa araç sıkıntılı bir şekilde vites başlangıçlarını yapar.yine geri vitese 12 bar gibi basınçla vitese geçer.gaz verdiğinizde 20 Barla geriye doğru hareket eder.Bu devrelerde hidrolik arıza olabilir.solenoid arızası olur.Nasıl şanzıman revizyon edildiyse daha önemli Parça olan hidrolik beyninde kontrol edilip revizyonu veya Arızalı solenoidleri değişimleri yapılması gerekir.İnsan gücüyle yapıla bilen kontrolleri yoktur.bize gelen bir araç vardı şanzıman revizyonu yapılmış hidrolik beyin Arızalı Denmiş.biz hidrolik beynin testlerini tarama cihazımızda yaptığımız testlerimizde hidrolik beynin ve solenoidlerinin sağlam OLDUĞUNU gördük ve otomatik şanzımanan iç Sıvı kaçak testi uyguladık.şanzımanın iç revizyonunun başarılı yapılamadığını ve arızanın şanzımanın içindeki Sıvı kaçağından kaynaklandığını tespitledik ve şanzıman sökülerek aşırı Sıvı kaçağına neden olan parçayı değiştirdik.Yani otomatik şanzımanlar sökülerek yapılan testler sonucunda Arızalı Parçalar tespit edilir INSAN GÜCÜ bu arızaları haftalar aylarca bulma şansı yoktur.
    Videoyu izlerseniz size yardımcı olacaktır.
    Saygılarımla hydratest Türkiye Ayhan ÜMİT
    https://www.facebook.com/1489183898015049/videos/1493868217546617/?theater



    Merhaba bir kaç aya 2. El otomatik araba almayı düşünüyoruz. Hydra test ücreti ne kadar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • arkadaşlar merhabalar,

    aracım 2005 model tam otomatik polo 1.4

    p r n d 3 2 1

    gibi ibareler var vites üzerinde

    sorumum şu: aşağı doğru inerken bir üstteki kademe gösteriyor vitesim. normalde d de iken n gösteriyo nasıl etmemiz gerekiyor iletken parça kırıkmış 250 tl dediler, NASIL OLUR NE YAPMAMIZ LAZIM ARKADAŞLAR , ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
    _____________________________
  • Merhabalar ustam,


    2009 Model L200 4x4 220.000 K.M. aracım da otomatik şanzımanımla ilgili şöyle bir sıkıntım var;

    aracımla yolda gider iken vites geçişleri oldukça ağır gibi geliyor bana.. bunu ölçtürmenin imkanı varmıdır ?

    durduğum zaman kalkışlarda araç bir vurma yapıyor sanki şanzıman kilitliyor ve gaza basınca lak diye bir vurma sesi ile kalkış yapıyor.

    bunun sebebi ne olabilir.

    ilginiz için teşekkür ederim.
    _____________________________
  • Arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var.
    Audi a3 1.6 otomatik 2000 model aracım vitesler görevini yapıyor. Panelde PDRN123 hangisi vitesdeyse o karakter kırmızı oluyordu.
    Yalnız panelde eskiden P deyse P yazıyor D de ise D yazıyor sonra yolda giderken bi bakıyordum ki hepsi kırmızı oluyordu. Sonra stop ettirip tekrar aracı çalıştırınca geçiyordu.
    Ama 1 haftadır hepsi kırmızı şekilde..... Niçin böyle oluyor bilmiyorum. Panelde bir arıza olabilir mi?
    _____________________________
  • Selamın aleküm arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var bende 1997 model reno clio otomotik üç vites var benim sorunum şanzımanda yağ kaçağı var şanzımandaki basınç kapsülü diye bir parça var patlmış ordan yağ kaçırıyor ben bu parçayı bulamadım ustalar bu parçadan elinde olan varsa almak istiyorum bu parça şanzımandan çıkmıyomuş ya sıfırı olacak yada şanzıman karteriyle çıkması elinde olan varsa lütfen yardımcı olabiliseniz sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mohikan24 -- 1 Mayıs 2015; 23:55:17 >
    _____________________________
  • Merhaba kişilerin üzerindeki cevap ikonları çalışmıyor cevap yazamıyorum
    _____________________________
  • Selam arkadaslar bende 98 audi a3 var tam otomatik vites. Sorunum su N"den D" ye gecirirken 2 saniyelik bir bosluk olusuyo yani gec dolduruyor ama vites gecislerinde veya rampalarda geri kacirma problemleri yok. Acaba sanzuman yagini degistirirsem gec doldurma sorunu duzelebilirmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Selamin aleykum arkadaslar aracim bmw e46 3.20 sanziman yagini yeni degistirdim arac yolda giderken P nin yaninda sanziman isareti cikiyor 3.vitesde takiliyor kapatip acinca duzeliyor yardimci olursaniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • yelizt kullanıcısına yanıt
    Araçta geçici şanzıman arızası kaydı oluştuğu için koruma pozisyonunda kaliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Herkese iyi akşamlar.. Bir arkadaşımızın 91 model otomatik şanzıman Toyota corolla si var..bir kaç ay oldu alalı. Önceleri çok nadir geri vitese geçmeme gibi sıkıntılar çıkartmış. Ama bugün itibariyle arıza gayet stabil olmuş.geri vitese gelmiyormuş kavramiyormus yani.. Araç koruma modunda 3 viteste kalkıp gidiyormuş bazen giderken 4 e geçiyormuş. Şanzıman yağ ve filtresine değiştirmişler.. Akü kutup başını sokup taktıktan sonra geri vitese geçişi sağlamış ama bu sefer geçiş yaparken ses cikartiyormus. Koruma modu durumu aynen devam diyor.. Revizyon mu gerekiyor.. Şayet öyleyse tavsiye edebileceğiniz ankarada bir usta var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • herkese mrb kolay gelsin,
    2011 actyon sport aracım var son günlerde vites gecişlerinde vuruntu başladı birde sanki vites değiştirirken arada bi vites daha varmış gibi yapıyor,, sonraları yolda giderken boşa almaya başladı neden olabilir anlayamadım bi kac kişiye sordum beyinden olabileceğini söylediler birde daha bu arızalar olmadan önceleri örneğin 6. viteste giderken sanki 5 e almış gibi motor devri yükseliyordu ama vites düşmüyordu, eğer yardımcı olabilecek biri varsa cok memnun olurum, herkese iyi günler.
    _____________________________
    ueauea
  • 
Sayfa: önceki 118119120121122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.