Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (114. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
12 Misafir (3 Mobil) - 9 Masaüstü3 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hydratest-türkiye kullanıcısına yanıt
    Bugün Kartal OtoSanayide bir Otomatik Şansumancıyla görüştüm,kullandık aracı birlikte , bir bant varmış o banttan kaynaklandığını oranın değiştirmesi gerektiğini sonra problemin ortadan kalkacağını söyledi.. şansumanı indirmeden problemin halledilebileceğini söyledi.. Bu şekilde problem gider ama başka bir problemi vardır onu da bilemem ben sadece bantı değiştireceğim dedi.. Ama problemin ortadan kalkacaktır dedi..(2-4vites problemi)

    Tüm bu işlemlere 150tl bant bedeli + 150tl yağ koyulacakmıs + 750lira işçilik istedi = 1.000Lira bir maliyet biçti.. 900'a anlaştık.. Bu şekilde yaptırmayı düşünüyorum sizce de bu şekilde problem çözülebilir mi ?
  • gokhangulmez kullanıcısına yanıt
    wuwwww.... 750 tl işçili neymiş yaaa. maşallah ustaya. tamam herşeyin bir bedeli vardır ama bana fazla geldi. birde şanzuman inmeden yapacak. kolay gelsin hocam.
  • gokhangulmez kullanıcısına yanıt
    Yoksa Selçuk Oto Şanzuman mı o?

    Şanzuman inmeden yapılacak işçilik en fazla 300 TL'dir. Dikkat edin, kazık yiyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 6 Mart 2015; 18:56:52 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Evet gittiğim yer orasıydı..

    Problem bu şekilde düzelir mi ? Merak ettiğim konu bu..

    -Daha önce 2yere gittim Bostancı oto sanayiye , dişlileri kırmış dedi şansımanı indirmemiz lazım dedi 2.000+ rahat tutar dedi... Problem sadece 2.vites atması ,eline yurt dışından şansuman gelmiş benim araca uygun onu takabilirmiş sorun devam ederse 4000+ fiyat biçti.. ya bi vites atma problemini çözeceksin senin derdin ne ? neyse

    -Başka birisi Kartal OtoSanayide Doğan OtoŞansuman'a gittim 2.Vites tası kırmış dedi 1.200lira fiyat piçti..

    -Bu adam bant değiştiğinde problem düzelecektir diyor 900lira fiyat biçiyor(İşçiliğe 750lira alıyor) hangisi doğru ? ..

    Kimseye güvenip temiz bir iş yapamayacakmıyız ?..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhangulmez -- 6 Mart 2015; 19:54:29 >
  • gokhangulmez kullanıcısına yanıt
    Kimsenin günahını almak istemem ama şelçuk oto şanzumandan uzak durmanı öneririm. Şu ana kadar kim oraya gitse söylediğini duyduğum cevap: "Elimde bunun çıkması var, onu takalım 4000-5000 TL tutar."
    Ben gittiğimde de aynı şeyi söylemişti. 2'den 3'e geçerken 1 saniye boşta kalıp geçiyordu. Zamanla 4'e hiç geçmez oldu. En sonunda da balatalar sıyırdı ve şanzuman öldü. Bostancıya götürüp komple şanzuman revizyonu ve ön takımdan da birkaç değişiklikle 3000 TL'ye yaptırmıştım. O gün bugündür ne 1 gram yağ eksiltme ne de şanzumanda en ufak bir sorunla karşılaşmadım.

    Ben de Kartal civarında oturuyorum ve açıkçası Kartal oto sanayi tamamen şahin-doğan-toros mantığıyla çalışan işten anlamaz ustalarla dolu. Evet, arada 10 numara 5 yıldız ustaları da var ama onlara denk gelmek zor. İstanbul'da bu işin piri Maslaktır, bizim Anadolu yakasında ise Bostancıdır. Bence bostancıdan şaşmamalısın.

    Ayrıca öyle tasın değişimiyle filan geçici çözüm sağlarsın. Aracın 98 Mondeo ve kmsi de epeyce yüksektir diye tahmin ediyorum. O yüzden yarın bir gün o şanzuman tası da yaptırsan tarağı da yaptırsan seni yolda bırakacak. Bu nedenle adam gibi bir usta bulup şanzuman revizyonunu düşünmen, pazarlığını yapman; ustayla anlaşıp belirli bir peşinatla takside bağlamak ve bütçeni ona göre ayarlaman daha sağlıklı ve uzun vadeli bir çözüm olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 7 Mart 2015; 12:27:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar selam,

    2014 model Opel Insignia 1.6 170Hp tam otomatik vitesli aracım var, iki sorum olacak;


    1- Aracı teslim alırken servise "otomatik vitesi hareket halinde iken boşa almak zararlıymış" dediğimde "bu araçlarda selenoidleri dışarı aldılar artık sorun olmuyor" gibi bir cevap aldım.

    Bazen kırmızı ışığa 80-100metre kala düşük hızlardayken boşa atmak istiyorum aksi taktirde motor kompresyon yaptığından araç ışıklara gelmeden yavaşlıyor ya da ışıklara kadar gaz verip ışıklarda fren yapmak gerekiyor vs vs.

    2- Tam otomatik vitesli bir araçta sıklıkla hızlı kalkış yapmak herhangi aksamda arızaya neden olur mu? Halk arasında "baskı balata olmadığından birşey olmaz" görüşü mevcut ya da forumlarda şanzımanın doğru kullanımına dair bilgiler varken performanslı kullanımın zararlarını bulmak pek kolay değil.


    Cevap için şimdiden teşekkür ederim.




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    1. Her ne kadar 2000 yılı sonrası yapılan otomatik şanzumanlarda bu konu için birtakım önlemler alınmış olsa da hiçbir otomatik vites hiçbir şekilde hareket halindeyken boşa alınmaz. Servis boşa alın der, nasılsa arıza verince 5-10000 TL'yi kilitleyecekler sana.

    2. Performanslı kullanmakla şanzumana bir şey olmaz. Genelde şöyle derler: "Otomatik şanzumanlı araçta gazın altında yumurta varmış da kırılacakmış gibi sakin sürün, gaza az basın."
    Yanlış bir ifadedir. O şanzuman o aracı hareket ettirsin, yeri geldiğinde de gaza köklensin diye konulmuştur. Hatta ve hatta motoru zamanla sağır hale getirmemek için arada bir dip gaz yapmak yakıt için iyi olmasa da motor için iyidir. Çünkü otomatik şanzumanlar doğaları gereği yakıt tasarrufu için bir an önce üst viteslere atmaya meyillidir ve gaza birazcık fazlaca basmadan veya durma noktasına gelmeden de alt vitese atmamaya meyillidir. Bu nedenle arada bir zorlamak çok iyidir. Misal ayda 1 kez otobana çıkıp bir yerde durup dip gaz yaparak 1-2-3-4-5... Artık ne vites varsa gazdan ayağımızı çekmeden aracı 140-150 civarına çıkartmak ve şöyle 3000-4000 devir aralığında son viteste veya son vitesin bir altındaki viteste 40-50 km kullanmak motora da şanzumana da iyi gelecektir.
    Sürekli devirli kullanan bir kişi içinse kilit nokta: Şanzuman yağ seviyesini en azından ayda bir kontrol etmek ve eksilmişse tamamlamak, 5-6 yıl ya da 50-60000 km -hangisi önce dolarsa- (İstanbul gibi yoğun trafikli yerlerde bu süreç 1 yıl ya da 10000 km daha eksik olacak şekilde) şanzuman yağını değiştirmektir.
    Ayrıca her ne kadar bilindik bir zararı olmasa da ilk kalkışlarda mecbur kalınmadıkça dip gaz yaparak kalkmak pek de tavsiye edilen bir durum değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 7 Mart 2015; 14:55:00 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Gerçekten de otm vites aracın motorunu sürekli minimum devirde tutmaya çalıştığından motorda sağırlığa neden oluyor 2-3 ayda bir 700km lik uzun yola gdip geliyorum ve ortalama hızım yüksek oluyor; yolculuk sonrası aracın gaz tepkilerinin çok arttığı, motorun daha sessiz ve titreşimsiz olduğu hemen dikkat çekiyor.

    Ş.içinde ise arada manuel modda kullanıyorum ve devri çok düşürmüyorum, zaten bir süre sonra adaptif şanzıman da buna ayak uydurup devri yüksek tutuyor.


    Değerli açıklamalar için teşekkürler.
  • morwadam M kullanıcısına yanıt
    Araç ne markaydı.Modelini paylaşırmısınız.arızanız sıcak veya soğuk ne zaman şikayetiniz oluşuyor detaylandırırsanız

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kutatgu-bilig K kullanıcısına yanıt
    Aracın bilgisayara bağlanıp dtc kontrolleri yapılması gerekir fakat motorun çalışmama şikayeti şanzımandan olmaz.Motor elektroniği ile ilgilidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ddisy_08 D kullanıcısına yanıt
    Şanzıman Yağı eksiktir.Yokuş çıkarken yağ yerine hava emer 30-40 derecede şanzıman yağı kontrol edilmesi gerekir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar aracım 2008 model Peugeot 308 1.6 hdi auto6 r f1 vites 105000 kmde bugün öğlen düz yolda 30-40 civarı bir hızda A konumunda giderken haif gaza bastım araçtan tepki yok ekrana baktım N konumuna gelmiş vites ama vites kolu A'da yavaşladım durdum ve tekrar N yaptım A yaptım devam ettim 1 saat sonra tekrar yola çıktım yine aynı durum oldu kendi kendine N konumuna attı vites, oysa A konumunda duruyor vites kolu direksiyondan kulaktan + yaptım düzeldi devam ettim. Az sonra tekrar deneyeceğim biraz daha uzun ve trafik ışıklı yolda ne yapacak bakalım araç, başına gelen varsa yorumlarsa sevinirim.
  • Aracım 2005 Model Megane 2 Otomatik Vites.. Hareket Halinde ''Vites Kutusunu Kontrol Edin'' Yazdı.. Sağa Çektim Aracı Stop Ettim Tekrar Çalıştırmak İstediğimde Yine Aynı Yazı Çıktı ve Araç Çalışmadı.. Vites Kolu P Konumda Olmasına Rağmen D Konumunda Görünüyo.. Sonra Düzeldi Servise Çektim ''YASAK KONUMDA ÇOK FONKSİYONLU KONTAKTÖR'' Arızası Olduğunu Söylediler.Mardinde Servis Bile Biz Otomatikten Anlamayız Diyolar ne Yapacağımı Şaşırmış Durumdayım... Aracımın Masrafı ne olur ve Nerde Yaptırabilirim.
  • Merhaba arızanız vites çoklu şalteri arıza yapmış kaldıgınız yerde kontagı açınız marş otomatigi üzerinden düz kontak yaptırın d konumuna alın yürür araç vites otomatik olarak konumunu göremiyor aracınızın motor ve şase numarasından vites konum veya vites çoklu şalterini servisten veya ankara istanbul gibi illerden aldırın takın probleminiz kalmaz geçmiş olsun
  • alpayunlu A kullanıcısına yanıt
    Merhaba sizin araçların problemi yag sogutma sistemi zayıf oldugundan yagın özellegini sıcaktan ve hararetten çabuk bozulur oda seleonoidlerin tıkanmasına yol açar ve araçta vites boşa düşer selenoidlerinizi temizletip yag ve filtrenizi degiştiriniz.
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler şanzıman yağı benimde aklımdaydı ilk fırsatta değiştireceğim.
  • Merhaba arkadaşlar;

    Bir konuda yardımlarınızı rica ediyorum.

    Bende 2005 1.3 gls otomatik benzinli getz var arabada birkaçhaftadır garip bir sorun başgösterdi.

    Mesela arabayla hafif bir rampa çıkmaya başlasam araba bayılıp kalıyor. Dik rampa olsa anlicam ama hafif rampada bile bayılıyor. Onun dışında vitesleri çok yüksek devirde atıyor.

    Ve dün başlayan bir sorun araba kendini çekemiyor gibi sanki arabayı bişey arkadaş tutuyor gitmesine izin vermiyr gibi neden olduğunu anlayamadım yardımlarınızı rica ediyorum.
  • puniser_xl P kullanıcısına yanıt
    Zaten test cihazı arızayı vermiş.vites pozisyon şalteri arızası maliyetli bir arıza değildir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 megane aracim park ettim birden ikaz sesi geldi vitesi p ye alin yazisi cikti vites d deydi p ye aldim tekrar d ye aldim gene ses ve yazi cikti 1 saat bekledim simdi tekrar calistirdim d ye aldim gene ikaz sesi ve vitesi p ye alin yazisi cikti bu nedir sikinti nedir bilen varmi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    Daha önce de buraya yazmıştım ve sayenizde yaklaşık 7 aydır aracı arıza siz kullanıyorum. Ama yaklaşık 10 gündür araba 2 vitesi kaybetti .1 .3.4 yapıyor 2 yok bazen kalkarken 2 ile kalkıyor 3 geçiyor ama yavaslayinca 1 e çekiyor. Sorun nedir acaba benim 2 kayıp. Araç mercedes 300d 87

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.