Şimdi Ara

Otomatik Şanzımanların Ömürlerini 10 Kat Uzatmanın Formülü (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
3
Favori
2.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?

    Evet, dsg ile yaşadım. Dsg nin sıkıntılarını bilerek (zamanında alternatifsizlikten) aldım, daha özenle kullanmama rağmen kavramayı elimize aldık 2. Senenin sonunda. Sorun kullanımda değil, şanzumanın dizaynında.
    Konu sahibinin dediği olayı billiyorum. Özellikle rampa çıkarken gaza sürekli bastığınızda şanzuman vites büyültmüyor bazen. Ancak ayağınızı gazdan azıcık çektiğinizde şanzuman "artık rampa bitti düz yola geldik ekstra güce ihtiyaç kalmadı deyip" vitesi büyültüyor. Ama sürekli bunu yapmak hem imkansız hem de gereksiz (otomatiğin ruhuna aykırı bence).

    Geçmiş olsun. Ücretsiz hallettiler mi bari?

    Garantinin son haftasında benim epey bir zorlamamla sorunu kabüllenip kavramayı değiştirdiler ücretiz olarak. Yani iyi niyet hakkımı daha kullanmadım (eğer varsa öyle bir hakkım)

    Bu gidişle aracı satmazsanız sıra ona da gelecek gibi duruyor.

    Korkum da o zaten. Şu anda 44 binde daha ne kadar gider Allah bilir. Hanımı razı edip üst sınıfa terfi etmenin zamanı geliyor yavaştan.

    Hadi bakalım hayırlısı, 44.000 kilometrede böyle sorunlar yaratan arabayı 100.000'den sonra düşünemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?

    Evet, dsg ile yaşadım. Dsg nin sıkıntılarını bilerek (zamanında alternatifsizlikten) aldım, daha özenle kullanmama rağmen kavramayı elimize aldık 2. Senenin sonunda. Sorun kullanımda değil, şanzumanın dizaynında.
    Konu sahibinin dediği olayı billiyorum. Özellikle rampa çıkarken gaza sürekli bastığınızda şanzuman vites büyültmüyor bazen. Ancak ayağınızı gazdan azıcık çektiğinizde şanzuman "artık rampa bitti düz yola geldik ekstra güce ihtiyaç kalmadı deyip" vitesi büyültüyor. Ama sürekli bunu yapmak hem imkansız hem de gereksiz (otomatiğin ruhuna aykırı bence).

    Geçmiş olsun. Ücretsiz hallettiler mi bari?

    Garantinin son haftasında benim epey bir zorlamamla sorunu kabüllenip kavramayı değiştirdiler ücretiz olarak. Yani iyi niyet hakkımı daha kullanmadım (eğer varsa öyle bir hakkım)

    Bu gidişle aracı satmazsanız sıra ona da gelecek gibi duruyor.

    Korkum da o zaten. Şu anda 44 binde daha ne kadar gider Allah bilir. Hanımı razı edip üst sınıfa terfi etmenin zamanı geliyor yavaştan.

    Hayırlısı olsun. Bu kadar çileden sonra sonra yakışır artık bir e220 cdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?

    Evet, dsg ile yaşadım. Dsg nin sıkıntılarını bilerek (zamanında alternatifsizlikten) aldım, daha özenle kullanmama rağmen kavramayı elimize aldık 2. Senenin sonunda. Sorun kullanımda değil, şanzumanın dizaynında.
    Konu sahibinin dediği olayı billiyorum. Özellikle rampa çıkarken gaza sürekli bastığınızda şanzuman vites büyültmüyor bazen. Ancak ayağınızı gazdan azıcık çektiğinizde şanzuman "artık rampa bitti düz yola geldik ekstra güce ihtiyaç kalmadı deyip" vitesi büyültüyor. Ama sürekli bunu yapmak hem imkansız hem de gereksiz (otomatiğin ruhuna aykırı bence).

    Geçmiş olsun. Ücretsiz hallettiler mi bari?

    Garantinin son haftasında benim epey bir zorlamamla sorunu kabüllenip kavramayı değiştirdiler ücretiz olarak. Yani iyi niyet hakkımı daha kullanmadım (eğer varsa öyle bir hakkım)

    Bu gidişle aracı satmazsanız sıra ona da gelecek gibi duruyor.

    Korkum da o zaten. Şu anda 44 binde daha ne kadar gider Allah bilir. Hanımı razı edip üst sınıfa terfi etmenin zamanı geliyor yavaştan.

    Hayırlısı olsun. Bu kadar çileden sonra sonra yakışır artık bir e220 cdi.

    Bu vergilerle e220 cdi olmaz da e180 ya da 5.20i yi zorlayacağız... Ya da olmadı c180 estate olur inşallah.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Teknik açıdan baktığımızda gayet mantıklı.. Teoride doğruysa pratikte de doğru olabilir.. Nedenine gelince, şimdi siz seri kullanırsınız eşiniz anneanne modunda kullanır o zaman şanzıman hiçbir şekilde adapte olamaz.. Yani 2 ayrı sürücü, 2 ayrı sürüş karakteri ile şanzıman sürekli bocalar.. Profilden kişilerin kullanım tarzını kaydedebiliyor olması lazım..

    İstanbul'dan bir arkadaşımın arkadaşı ZF Türkiye'nin üst düzey yöneticilerinden birisi. Olmadı ona rica eder sordururum..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?

    Evet, dsg ile yaşadım. Dsg nin sıkıntılarını bilerek (zamanında alternatifsizlikten) aldım, daha özenle kullanmama rağmen kavramayı elimize aldık 2. Senenin sonunda. Sorun kullanımda değil, şanzumanın dizaynında.
    Konu sahibinin dediği olayı billiyorum. Özellikle rampa çıkarken gaza sürekli bastığınızda şanzuman vites büyültmüyor bazen. Ancak ayağınızı gazdan azıcık çektiğinizde şanzuman "artık rampa bitti düz yola geldik ekstra güce ihtiyaç kalmadı deyip" vitesi büyültüyor. Ama sürekli bunu yapmak hem imkansız hem de gereksiz (otomatiğin ruhuna aykırı bence).

    Geçmiş olsun. Ücretsiz hallettiler mi bari?

    Garantinin son haftasında benim epey bir zorlamamla sorunu kabüllenip kavramayı değiştirdiler ücretiz olarak. Yani iyi niyet hakkımı daha kullanmadım (eğer varsa öyle bir hakkım)

    Bu gidişle aracı satmazsanız sıra ona da gelecek gibi duruyor.

    Korkum da o zaten. Şu anda 44 binde daha ne kadar gider Allah bilir. Hanımı razı edip üst sınıfa terfi etmenin zamanı geliyor yavaştan.

    Hadi bakalım hayırlısı, 44.000 kilometrede böyle sorunlar yaratan arabayı 100.000'den sonra düşünemiyorum.

    Ben de düşünemiyorum. 10 yıl 4 ileri otomatik focus 1 sw kullandım, kullandığım en iyi arabaydı diyebilirim (sorunsuzluk açısından).. Daha önce 150-200 bin milde çok aracım oldu orjinal şanzıman sorunsuz çalışırdı ama onların hepsi tam otomatiklerdi. Hep şu düşük yakıt tüketimi dalgasına icat edilen tek ve çift kavramalılardan sonra çıktı bu şanzuman problemleri.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Bakımları zamanında yapılmış ve hoyrat kullanılmayan bir şanzıman için yapılacak başka şey yok bence. 3 ve 4 ileri otomatiklerle yüzbinleri kaç kere sorunsuz devirmiş olan ben 28 bin kmde kavrama değiştirmiş biriyim.

    Bu olayı dsg de mi yaşadınız?

    Evet, dsg ile yaşadım. Dsg nin sıkıntılarını bilerek (zamanında alternatifsizlikten) aldım, daha özenle kullanmama rağmen kavramayı elimize aldık 2. Senenin sonunda. Sorun kullanımda değil, şanzumanın dizaynında.
    Konu sahibinin dediği olayı billiyorum. Özellikle rampa çıkarken gaza sürekli bastığınızda şanzuman vites büyültmüyor bazen. Ancak ayağınızı gazdan azıcık çektiğinizde şanzuman "artık rampa bitti düz yola geldik ekstra güce ihtiyaç kalmadı deyip" vitesi büyültüyor. Ama sürekli bunu yapmak hem imkansız hem de gereksiz (otomatiğin ruhuna aykırı bence).

    Geçmiş olsun. Ücretsiz hallettiler mi bari?

    Garantinin son haftasında benim epey bir zorlamamla sorunu kabüllenip kavramayı değiştirdiler ücretiz olarak. Yani iyi niyet hakkımı daha kullanmadım (eğer varsa öyle bir hakkım)

    Bu gidişle aracı satmazsanız sıra ona da gelecek gibi duruyor.

    Korkum da o zaten. Şu anda 44 binde daha ne kadar gider Allah bilir. Hanımı razı edip üst sınıfa terfi etmenin zamanı geliyor yavaştan.

    Hadi bakalım hayırlısı, 44.000 kilometrede böyle sorunlar yaratan arabayı 100.000'den sonra düşünemiyorum.

    Ben de düşünemiyorum. 10 yıl 4 ileri otomatik focus 1 sw kullandım, kullandığım en iyi arabaydı diyebilirim (sorunsuzluk açısından).. Daha önce 150-200 bin milde çok aracım oldu orjinal şanzıman sorunsuz çalışırdı ama onların hepsi tam otomatiklerdi. Hep şu düşük yakıt tüketimi dalgasına icat edilen tek ve çift kavramalılardan sonra çıktı bu şanzuman problemleri.

    Doğrudur hocam, senelerce bize hizmet eden 1998 model 4 ileri tam otomatik Polo bile daha sorunsuzdu, o sebeple güncel sorunlar bana normal gelemiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Hayret icat yok bu defa.
    Konuya gelirsem, mantıklı kesinlikle.

    Teşekkür ederim hocam.

    Ama icatların illa somut olmasi gerekmez, yeni bir fikir ve düşünce de bir nevi icattır

    Hocam bir akrabam tubitakin proje yarismasi icin proje istiyordu. Onerdigim projeler arasinda sizin sogutma syundan icme suyu isitma projeniz de vardu.bilginiz olsun, simdiden hakkini helal edin :)

    Paylaşıp bilgilendirdiginiz için helal olsun hocam...

    Est. Hocam hak hukuk bugunlerde unutulmaya baslanmissa da boynumuzun borcudur. Zaten olay buyurse itiraz ederim sahibi baskasiydi diye,yada anlasmayi saglarim gelir uzerinden :) en kiymetli sey akildir, hakkinin yenmesine tahammulum yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence gereksiz bir şey. Aynı şekilde ışıklarda n'ye almak da gereksiz. Heleki tork konvertörlü şanzımanları sürerek bozamazsınız. Yapısal sorunu varsa bozulur yoksa ömrü neyse o kadar gider. Kavramalı olsun, kavramasız olsun tüm şanzımanların vites dğeiştirme hızları veya kavramayı oturtma hızları, sürücünün ayağıyla gaz çektiği zamandan çok daha kısa. Yani siz o işi teşebbüs edene kadar, ya da daha yeni ayağınızı çekmekteyken şanzıman çoktan işini bitirmiş olur. Hiçbir insan otm şanzımanın vites değiştirme/kavramayı oturtma hızına yetişemez. Bir de günümüzdeki tüm araçların elektronik gaz pedallı olup, geç tepki veren süngersi pedallar olduğunu düşünürsek, gaz pedalı ve motorun tepkiye cevap verme hızı, şanzımandan çok daha yavaş kalır.

    O yüzden hiçbir şekilde vites değiştirme anında gazı çekme gibi bir çabanın şanzımana fayda sağlayacağını/sağlayabileceğini düşünmüyorum. Hele ki tork konvertörlü tam otomatiklerde. Fransız işi abuk şanzımanları bilemem. Hayatımda gördüğüm en saçma şanzıman tipi cvt ve multitronicler.. Fikirde cazibeli uygulamada rezalet.


    Ayağı gazdan çekmekle, şanzımanın ömrü 10 kat uzayacak olsaydı, otomobil üreticileri şanzımanın vites değiştirme anında otm gaz kesme sistemini koyarlardı veya kitapçıklarda vites değiştirirken gazdan çekin derlerdi.

    Aksine porsche sport pdk'da siz koldan bile manuel vites değiştirseniz araç otomatik olarak anlık dip gaz verir motor devrini eşitlemek için. Sonuçta viteş dğeişimi yine yüksek devirde gerçekleşmiş olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Arkadaşlar tekrar merhaba, belki faydalananlar olabilir düşüncesi ile Dsg, Zf tiptronik ve diğer şanzımanların ortalama 150-250bin km olan ömürlerinin kat kat uzatılmasının bilinmeyen yolunu paylaşıcam.

    Öncelikle ben arabayı zaten 50bin km kullanir satarım, bu formul beni ilgilendirmez diyenlere şunu söylemek isterim. Ikinci el araba alanlar, özellikle de 150bin km üzeri araba alanların her an şanzımanı kucaklama durumları vardir. Ama söylediğim yöntem sayesinde şanziman arabayı aldıkları kondisyonda kalacak, geriye gitmeyecek...

    Periyodik yağ değişimi, sürekli el freniyle park etmek gibi standar şeyleri yazmıyorum, bunlar heryerde var zaten.

    Şanzımanların yanliş kullanım (yağsızlik gibi) haricindeki aşınmaların çok çok büyük bir kısmı vites değişimleri esnasında olur. Vites değişimlerinde kavramanin devreye gitmesi, motordaki hareketi dengelemesi, bunu hareket organlarina iletmesi şanzimanı en çok yoran ve yıpratan iştir. Mesela şehir içinde sürekli vites değiştirerek kullanilan 100.000kmdeki bir şanziman, şehir dışında vites değişimi minimum olacak şekilde kullanilan 600.000km'deki bir şanzımandan daha fazla yıpranmıştir.

    Şanzımanı en çok yıpratan vites değişimidir, bunun da en çok yıpratıcı olanı tam yükteyken olan vites değişimidir. Örneğin, 10km hizla giderken rolanti devrine yakın vites değiştirmekle, 6.500 devirde tam gazda giderken vites değiştirmek çok farklidir. Ikinci durumda şanzıman inanilmaz bir yük altına girer, isınır ve yıpranır.

    Benim uyguladiğim yöntemin aşamaları şu şekildedir.
    1- Öncelikle 1.000km şanzımanı tanımak için zaman taniyın kendinize. Şanzımanın vites değiştirme karakteristiklerini öğrenin. Bu zor birşey degildir, buna adapte olunca insan ne zaman vites değişeceğini adı gibi biliyor.

    2- Bunu ögrendikten sonra her vites değişimınde ayağınızı gazdan belli ölçude çekin, kavrama gaza basmazken gerçekleşsin, vites değiştikten sonra gaza tekrar basın. Bu kesinlikle zor değil, zf şanziman için örnek verecek olursam her viteste ve her hızda silkelemesiz ve sorunsuz bunu yapiyorum. Bunu ögrenmek 1.000kilometrenizi alir, ama aşinalık kazanmak ve silkelemesiz yapmak için tipronikte deneyebilirsiniz. Tam kavrama esnasinda yaparsaniz hem araba sarsintisiz vites değistirir hem de yipranma minimuma iner.


    Ben kendimi bildim bileli bu şekilde kullanirim. Şanzımanı ölü arabaları bile binlerce kilometre kullandım ama asla benim elimde patlamadı. Mantiklı şekilde izahini yaptim, arabalar konusunda deneyimli hevesli herkes yapabilir. Bunu iyi uygulayan birisi, normalde sarsıntili değişen vitesleri bile sarsintisiz yağ gibi değiştirir. Çunku şanzımanin yipranmasına baģli vites değişimlerindeki sarsıntı genelde şanzıman yükteyken olur, benim dediğim şekilde vites değiştirirseniz bu sarsıntı da gider.

    Uzun oldu, sabahın bu saatinde uğraştım ama bir kişinin bile işine yarasa ya da herşey kullanma kitapçığında yazan veya bize ustalarca ögretilenden ibaret değilmiş derse mutlu olurum.

    300.000+ Km üzerinde BMW kullandım şanzumanına yağ değişimi dışında birşey yaptırmadım hocam, söyledikleriniz biraz abartılı olmuş.




  • Ben Martin Winterkorn tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederiz araç satışlarında müşterilerimize tavsiyelerinizi önereceğiz
  • Robotikler zaten kendi yapıyor aynı manuelde olduğu gibi, birde o sırada siz gaza basmazsanız 4-5 sn falan vites değiştirir heralde DGS türevleri için mantıklı olabilir ama sizle yaşayacak değil sonuçta
  • Çok değerli bilgi, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_xxx

    Çok değerli bilgi, teşekkürler.

    Çok teşekkur ederim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.