panik frende hız gözetmeksizin en iyi durma tekniği debriyaj+frendir. bir gün şansınız olur da defansif sürüş teknikleri eğitimi alırsanız orada "yukarıda söylediğinizin aynısını söyleyin" hemen tersini ispatlasınlar. özellikle Demir Bükey Akademiyi tavsiye ederim, yanlış bildiğiniz herşeyin tersini canlı olarak ispat ediyorlar.
Doğrudur hani illa idda edenlerden olmak istemiyorum ancak 2 yıldır araba kullanıyorum hani hızlı giderken debriaja basarsan tüm yük frenlere biner ve durması zorlasır bu belli birşey.. Siz neye göre söylüyorsunuz teknik olarak nasıl oluyor ?
Simdi sizin ornekteki gbu 140la gidiyoruz ve panik fren yapmamiz gerekti yani frene sonuna kadar basiyoruz duracakmis gibi. Bu durumda debriyaja basmazsaniz ilk anda belki motorun kompresyonundan faydalanirsiz ama devir dusunce arac stop etmesin diye gaz vermeye baslar yani moro hizlanmaya calisirken siz fren ile arabayi durdurmaya calisir bir duruma gelirsiniz. son vitese takin araci iyice yavaslatin, titremeye baslayinca freni birakin bakin araba kendi kendine hizlanacak.
O zaman son saniyeler de(Hız çok düşünce) basmak daha en doğrusu ?
Benim bildigim teorikte o sekilde, yaniliyor da olabilirim. Bir de tabi pratikte zaten saniyeler icin de oluyor hepsi, once frene basim birazdan debriyaja basarimi dusunmek de zaman kaybettirebilir. Sonucta robot degiliz.
Zaten 140tan duserken fren araci kizaklatabilecek kadar guclu ekstra guce ihtiyaci oldugunu sanmiyorum ben.
Panik frende motor freninin faydasi olmaz, zarari olur.
Yıl olmuş 2013, hala motor freniyle aracın daha iyi duracağını iddia edenler var, ilginç.
Motor freni aracın hareketinden doğan kinetik enerjisini frene yük bindirmeden çok daha kolay ve dengeli biçimde düşürür. Özellikle yüksek hızlarda frenden daha etkili bir yavaşlama sağlatır.
Otomatik şanzımanlarda da bu olay vardır. Frene basınca araç vites düşürerek yavaşlatır. Motor frenini manuel araçlarda vitesle yapmak gerekeceğinden sürüş yeteneği önem kazanır. Yani motor freni kullanmadan dağ yolundan aşağı inenler frenleri şişirir, balata kokuları eşliğinde hiç gereği yokken aracı zorlamış olurlar.
Otomatik araçlarda ise, gazdan ayağı çekince bayır aşağı hızlanma söz konusuysa şanzıman vitesi küçülterek hızlanmaya izin vermemeye çalışır. Bu da frenleme ihtiyacını çok çok azaltır.
Motor freni panik frene yardım etmez yalnız. Aksine freni zorlaştırır.
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Motor freni panik frene yardım etmez yalnız. Aksine freni zorlaştırır.
Yeni model araçlarda reklamını yaparlar "Ani fren yaptığınızda flaşörler kendiliğinden devreye girer" diye Fren ile ilgili başka mekanizmalar da devreye girer mi?
Bence sıradan bir şöför için otomatik daha hızlı durur.Ama manuelde abanmak yerine, vites küçültüp ayağı debriyajdan hızlıca çekine yetiyor bide ayak hafif frende oldummu çok güzel duruyor.
quote:
Orijinalden alıntı: TuVNeRa
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Motor freni panik frene yardım etmez yalnız. Aksine freni zorlaştırır.
Yeni model araçlarda reklamını yaparlar "Ani fren yaptığınızda flaşörler kendiliğinden devreye girer" diye Fren ile ilgili başka mekanizmalar da devreye girer mi?
ABS gibi bir şey varsa o devreye girer. Çok iyi bilmiyorum ama motor freni ayak freni ile kullanılamaz. Çünkü ayak freni motoru da yavaşlatır (Tekerlekler yavaşlayınca motor da yavaşlar). Motor freninin olayı motorun kendi kendine kompresyon ile yavaşlamasıdır. Siz fren yapınca motor kompresyonla değil frenle yavaşlar. Yani frene fazladan iş biner.
hemen hemen eşittir ancak farklı kısımlarıda var
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme