Şimdi Ara

Otobanda Yüksek Süratte Giderken Motor Arızası (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
90
Cevap
1
Favori
10.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Triger kopmuş veya diş atlamış olabilir.

    Triger değişimi yaptırdığınız serviste sorununuzu çözmeye çalışın. Motor sökülürken başında bulunmak için ısrar edin. Sonuçta yapılan işin bir garantisi de olmalı, değil mi?
  • Takip :)
  • arkadaşlar öğleden sonra motoru beraber açtık aynı serviste. servis müdür yardımcısı kendisi açtı direkt. önce bilgisayara bağlandı. arıza kaydı yok dedi bilgisayar. sonra motorun üstünde ki kapak açılarak trigere ulaşıldı. triger kayışı sapasağlam ve düzgün duruyordu. sente atlamış mı ona bakıldı, o kısmı ben çok anlamadım ama ustanında söylediği sente atmadığı yönünde idi. motor bloğunda üçgen bir işaret var ve triger kayışında küçük beyaz bir işaret var. bunlar denk geliyordu. tek anladığım ve gördüğüm bu.
    arızanın tespiti için yine bizim yanımızda motor üstten açıldı. enjektörlerde sorun çıkmadı. sorun horoz ya da piyano denilen parçanın deforme olup içinde ki rulman ve iğnelerinin dağılmasından olduğunu gördük. ortada ki silindirde iki tane piyano var ve bunlardan sağda kinin eksantrik milinin üst kısmında da aşınma olmuş gözüküyordu.
    servis müdür yardımcısı bu sorunun malzemeden kaynaklı olarak üç silindirli motorların kronik sorunu olduğunu söyledi ve bunun triger değişimi ile uzaktan yakından alakası yoktur, şu aşamada artık kime isterseniz sorup, motoru da gösterebilirsiniz dedi. bizim usta ikna oldu. o olunca ben de oldum.
    masraf olarak önce 1500 tl çıkarttılar. değişecek malzemeler ve yaklaşık fiyatları:
    eksantrik mili---------->400 tl
    emme külbütör kolu--->100 tl (3 adet)
    kam--------------------->100 tl (3 adet)
    subap kapağı----------->300 tl (6 adet)
    otomotik subap ayarlayıcı--> 250 tl (6 adet) (eski parçalar kullanılabilirmiş, o zaman fiyattan düşecek).
    shell motor yağı 10w 30----> 100 tl ( 5 lt)
    işçilik--------------------------> 200 tl (4 saat)

    hyundai merkezle görüştük, kronik sorun felan işte bişeyler dedik 1250 tl'ye çekildi toplam fiyat. eğer bakımları düzenli olsa 1000 tlye felan inceklerdi ama inmediler. bir de servis müdür yardımcısı, sen malzemeleri dışarıdan getir, biz değiştirelim, o zaman daha uyguna halledersin dedi. yan sanayi mobis marka varmış mesela gayet iyiymiş. o zaman sadece 200 tl işcilik alacaklar.

    ayrıca bazı parçalar motorun içine de kaçmış olabilir dendi ama o zaman motorun açılması felan gerekiyormuş en az 3000 tl tutar dendiği için ben o kısmı es geçeceğim.

    şu an ki düşüncem en az maliyetle aracı çalışır duruma getirip aralık kampanyalarından sıfır bir araç ile takasa girmek.

    motorun fotolarını da çektim. isterseniz bir ara yüklerim buraya.

    bu kadar anlatımdan sonra gelelim benim sorularıma:
    1- bu arızanın triger değişimi ile ilgili olma ihtimali sizce de yok mu? sizler de ikna oldunuz mu?
    2- sizce ne yapayım, sadece yukarıdaki parçaları mı değiştireyim yoksa motora komple mi girelim, o zaman iki sene garantisi olacak ama açıkçası araçtan da soğudu eşim. böyle bir arıza otobanda bende olsa kaza bile yapabilirdim diyor haklı olarak.




  • Geçmiş olsun... Araçtan soğuduysanız artık bence de değiştirmeniz sizin yararınıza...
  • Geçmiş olsun.

    Benim bildiğim kronik arıza; kötü mühendislik, kötü üretim, kötü kalite kontrol vs sebeplerle o ürünün genelinde karşılaşılan bir sorundur ve tastamam ayıplı mal kategorisine girer. Bence bir avukatla görüşün ve alabiliyorsanız kronik arıza tespitini yazılı edinmeye çalışın.

    Bu arada eğer yurtdışındaki forumlarda bu kronik arıza ile ilgili servis bülteni veya geri çağırma bulursanız kronik arızayı ispat etmesi daha kolay olur.

    Tekrar geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    arkadaşlar öğleden sonra motoru beraber açtık aynı serviste. servis müdür yardımcısı kendisi açtı direkt. önce bilgisayara bağlandı. arıza kaydı yok dedi bilgisayar. sonra motorun üstünde ki kapak açılarak trigere ulaşıldı. triger kayışı sapasağlam ve düzgün duruyordu. sente atlamış mı ona bakıldı, o kısmı ben çok anlamadım ama ustanında söylediği sente atmadığı yönünde idi. motor bloğunda üçgen bir işaret var ve triger kayışında küçük beyaz bir işaret var. bunlar denk geliyordu. tek anladığım ve gördüğüm bu.
    arızanın tespiti için yine bizim yanımızda motor üstten açıldı. enjektörlerde sorun çıkmadı. sorun horoz ya da piyano denilen parçanın deforme olup içinde ki rulman ve iğnelerinin dağılmasından olduğunu gördük. ortada ki silindirde iki tane piyano var ve bunlardan sağda kinin eksantrik milinin üst kısmında da aşınma olmuş gözüküyordu.
    servis müdür yardımcısı bu sorunun malzemeden kaynaklı olarak üç silindirli motorların kronik sorunu olduğunu söyledi ve bunun triger değişimi ile uzaktan yakından alakası yoktur, şu aşamada artık kime isterseniz sorup, motoru da gösterebilirsiniz dedi. bizim usta ikna oldu. o olunca ben de oldum.
    masraf olarak önce 1500 tl çıkarttılar. değişecek malzemeler ve yaklaşık fiyatları:
    eksantrik mili---------->400 tl
    emme külbütör kolu--->100 tl (3 adet)
    kam--------------------->100 tl (3 adet)
    subap kapağı----------->300 tl (6 adet)
    otomotik subap ayarlayıcı--> 250 tl (6 adet) (eski parçalar kullanılabilirmiş, o zaman fiyattan düşecek).
    shell motor yağı 10w 30----> 100 tl ( 5 lt)
    işçilik--------------------------> 200 tl (4 saat)

    hyundai merkezle görüştük, kronik sorun felan işte bişeyler dedik 1250 tl'ye çekildi toplam fiyat. eğer bakımları düzenli olsa 1000 tlye felan inceklerdi ama inmediler. bir de servis müdür yardımcısı, sen malzemeleri dışarıdan getir, biz değiştirelim, o zaman daha uyguna halledersin dedi. yan sanayi mobis marka varmış mesela gayet iyiymiş. o zaman sadece 200 tl işcilik alacaklar.

    ayrıca bazı parçalar motorun içine de kaçmış olabilir dendi ama o zaman motorun açılması felan gerekiyormuş en az 3000 tl tutar dendiği için ben o kısmı es geçeceğim.

    şu an ki düşüncem en az maliyetle aracı çalışır duruma getirip aralık kampanyalarından sıfır bir araç ile takasa girmek.

    motorun fotolarını da çektim. isterseniz bir ara yüklerim buraya.

    bu kadar anlatımdan sonra gelelim benim sorularıma:
    1- bu arızanın triger değişimi ile ilgili olma ihtimali sizce de yok mu? sizler de ikna oldunuz mu?
    2- sizce ne yapayım, sadece yukarıdaki parçaları mı değiştireyim yoksa motora komple mi girelim, o zaman iki sene garantisi olacak ama açıkçası araçtan da soğudu eşim. böyle bir arıza otobanda bende olsa kaza bile yapabilirdim diyor haklı olarak.





    volkan.d nin önerisini değerlendirin bence.

    Sizinki tamamen kötü şans olmuş gibi, sorunu iyice araştırın derim yine de. Malzemeden kaynaklı kronik problem ise bir yerlerde karşınıza mutlaka çıkacaktır.

    Diğer bir husus ise, bu tip arızalarda motor açılmadan yapılması çok akıllıca değil. Araç arıza yaptı bir şekilde baştan savma toplayıp satar birine geçerim mantığı bence etik değil. Ayrıca motor arızaları ve motor kırılmaları bu şekilde aniden olur ve genelde yüksek devir veya yüksek hızda meydana gelir. Bütün araçlar böyle size özel değil, her arızada araçtan soğuma konusunu pek anlıyamıyorum açıkçası.

    Gittiğiniz servis adam gibi bir servis olsa, motorun içine parça düşmüş olabilir diyip siz isterseniz motoru açarız ayağı yapmaz. Adam gibi usta müşteriye sormadan o motoru açar, işi olması gerektiği gibi yapar ve bitirir. Siz açma deseniz bile açılacak bakılacak yoksa git başka yere yaptır ben baştan savma iş yapmam der. Yarın motorun içinde kalan bir kırık parça yüzünden yine motor kırılırsa ne olacak? yine mi hem servis hem siz olayı nereye yıkabilirim hesabı yapacaksınız?

    Basit bir motor arızası, motorunuzu açtırın, düzgün bir şekilde yaptırın ondan sonra güle güle binin veya satın. En azından sattığınız insan sorunsuz binsin, aracı bedava vermeyeceksiniz veya motorunda kırık parça olabilir diye fiyat indirimi yaparak alıcıya aracın durumu böyle böyle demeyeceksiniz sonuçta.

    Geçmiş olsun tekrar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    arkadaşlar öğleden sonra motoru beraber açtık aynı serviste. servis müdür yardımcısı kendisi açtı direkt. önce bilgisayara bağlandı. arıza kaydı yok dedi bilgisayar. sonra motorun üstünde ki kapak açılarak trigere ulaşıldı. triger kayışı sapasağlam ve düzgün duruyordu. sente atlamış mı ona bakıldı, o kısmı ben çok anlamadım ama ustanında söylediği sente atmadığı yönünde idi. motor bloğunda üçgen bir işaret var ve triger kayışında küçük beyaz bir işaret var. bunlar denk geliyordu. tek anladığım ve gördüğüm bu.
    arızanın tespiti için yine bizim yanımızda motor üstten açıldı. enjektörlerde sorun çıkmadı. sorun horoz ya da piyano denilen parçanın deforme olup içinde ki rulman ve iğnelerinin dağılmasından olduğunu gördük. ortada ki silindirde iki tane piyano var ve bunlardan sağda kinin eksantrik milinin üst kısmında da aşınma olmuş gözüküyordu.
    servis müdür yardımcısı bu sorunun malzemeden kaynaklı olarak üç silindirli motorların kronik sorunu olduğunu söyledi ve bunun triger değişimi ile uzaktan yakından alakası yoktur, şu aşamada artık kime isterseniz sorup, motoru da gösterebilirsiniz dedi. bizim usta ikna oldu. o olunca ben de oldum.
    masraf olarak önce 1500 tl çıkarttılar. değişecek malzemeler ve yaklaşık fiyatları:
    eksantrik mili---------->400 tl
    emme külbütör kolu--->100 tl (3 adet)
    kam--------------------->100 tl (3 adet)
    subap kapağı----------->300 tl (6 adet)
    otomotik subap ayarlayıcı--> 250 tl (6 adet) (eski parçalar kullanılabilirmiş, o zaman fiyattan düşecek).
    shell motor yağı 10w 30----> 100 tl ( 5 lt)
    işçilik--------------------------> 200 tl (4 saat)

    hyundai merkezle görüştük, kronik sorun felan işte bişeyler dedik 1250 tl'ye çekildi toplam fiyat. eğer bakımları düzenli olsa 1000 tlye felan inceklerdi ama inmediler. bir de servis müdür yardımcısı, sen malzemeleri dışarıdan getir, biz değiştirelim, o zaman daha uyguna halledersin dedi. yan sanayi mobis marka varmış mesela gayet iyiymiş. o zaman sadece 200 tl işcilik alacaklar.

    ayrıca bazı parçalar motorun içine de kaçmış olabilir dendi ama o zaman motorun açılması felan gerekiyormuş en az 3000 tl tutar dendiği için ben o kısmı es geçeceğim.

    şu an ki düşüncem en az maliyetle aracı çalışır duruma getirip aralık kampanyalarından sıfır bir araç ile takasa girmek.

    motorun fotolarını da çektim. isterseniz bir ara yüklerim buraya.

    bu kadar anlatımdan sonra gelelim benim sorularıma:
    1- bu arızanın triger değişimi ile ilgili olma ihtimali sizce de yok mu? sizler de ikna oldunuz mu?
    2- sizce ne yapayım, sadece yukarıdaki parçaları mı değiştireyim yoksa motora komple mi girelim, o zaman iki sene garantisi olacak ama açıkçası araçtan da soğudu eşim. böyle bir arıza otobanda bende olsa kaza bile yapabilirdim diyor haklı olarak.





    volkan.d nin önerisini değerlendirin bence.

    Sizinki tamamen kötü şans olmuş gibi, sorunu iyice araştırın derim yine de. Malzemeden kaynaklı kronik problem ise bir yerlerde karşınıza mutlaka çıkacaktır.

    Diğer bir husus ise, bu tip arızalarda motor açılmadan yapılması çok akıllıca değil. Araç arıza yaptı bir şekilde baştan savma toplayıp satar birine geçerim mantığı bence etik değil. Ayrıca motor arızaları ve motor kırılmaları bu şekilde aniden olur ve genelde yüksek devir veya yüksek hızda meydana gelir. Bütün araçlar böyle size özel değil, her arızada araçtan soğuma konusunu pek anlıyamıyorum açıkçası.

    Gittiğiniz servis adam gibi bir servis olsa, motorun içine parça düşmüş olabilir diyip siz isterseniz motoru açarız ayağı yapmaz. Adam gibi usta müşteriye sormadan o motoru açar, işi olması gerektiği gibi yapar ve bitirir. Siz açma deseniz bile açılacak bakılacak yoksa git başka yere yaptır ben baştan savma iş yapmam der. Yarın motorun içinde kalan bir kırık parça yüzünden yine motor kırılırsa ne olacak? yine mi hem servis hem siz olayı nereye yıkabilirim hesabı yapacaksınız?

    Basit bir motor arızası, motorunuzu açtırın, düzgün bir şekilde yaptırın ondan sonra güle güle binin veya satın. En azından sattığınız insan sorunsuz binsin, aracı bedava vermeyeceksiniz veya motorunda kırık parça olabilir diye fiyat indirimi yaparak alıcıya aracın durumu böyle böyle demeyeceksiniz sonuçta.

    Geçmiş olsun tekrar.

    bu motora parça kaçma kısmını araştırdım sabah yine dünkü servis müdür yardımcısı ile de görüştüm başka ustalarla da. genel olarak bir parça varsa bunun kartelde olacağını, motorun herhangi bir yere kaçma ihtimalinin veya bu şekilde arıza çıkartma ihtimalinin çok düşük olduğunu söylediler. servis müdür yardımcısı bu düşük ihtimal ama bunu size söylememiz lazım böylede bir durum var bilin diye söylüyoruz dediler. aracı biz kullancak olsak da olmasak da motorun komple alttan açılması bana hiç sıcak gelmiyor zaten.
    diğer taraftan bizim şirket araçlarını verdiğimiz ve çok iyi bir vw ustası olmakla birlikte piyasayı ve araçları da çok iyi bilen usta ile de görüştüm. o da bu sorunun 3 silindirlerde olduğunu ve çok büyük bir ihtimal bunun yağ basıncının düşmesinden ve yağ basıncı düştüğü için o parçanın iyi yağlanmamasından kaynaklandığını, yağ basıncının düşme nedeninin de yakıt olduğunu söyledi. yine başka bir hyundai ustası da bu sorunun 3 silindirlerde kronik olduğunu belirtti.
    bunlar tabi her biri her ustanın kendi durum ve tecrübelerine dayalı şeyler. açıkcası benim yapmam gereken mantıklı ve makul bir şekilde aracı çalışır hale getirmek. bu noktada ki kararım öncelikle aracı yetkili serviste, orjinal parçaları ile yaptırmak. bu sayede iki yıl garanti durumu olacak zaten. diğer taraftan aracı eşimde kullansa, tanıdığıma da satsam motorun alttan açılmasına girmemek. bu konuda içim rahat, doğru bir karar olduğunu düşünüyorum.
    araç alacaksam sıfır olacak ve bu hyundai olmayacak ama hyundai'ya kıl olmamdan değil, bir sürü marka var, başka bir tane daha deneyelim. son olarak da full'den yakıt almamaya karar verdim.
    diğer taraftan benim aracın durumunu söylemeden satmam zaten mümkün değil. sizinde beni tanımadan bu şekilde önyargıda bulunmanız hoş olmamış. kaldı ki ben söylemesem ne olacak serviste kayıtları olacak, olsunda zaten, saklanacak bir şey yok. böyle bir arıza yaptı, motoru bu şekilde yaptırdık ve son durum bu. ona göre tabiki fiyatı düşük olacak. hatta bir arkadaşım talip bile oldu. tüm yaşananları ve süreci biliyor. o da sizin gibi gayet normal, arıza olur mantığıyla bakıyor ve piyasanın daha altında bir fiyata verebilirim ona.
    araçtan soğuma olayı kişisel birşey ve eşimin kararı. sonuçta arabayı benden çok o kullanıyor. çocukları okula/kreşe götürüyor, işe gidiyor. zaten çok usta bir sürücü değil bir de böyle bir arıza olunca soğudu araçtan, daha doğrusu korktu. maddi olarak imkanım da var, gerçi arabaya çok para bağlamak bana mantıklı gelmiyor ama şu aşamada eşimin isteğine rağmen aracı değiştirmemek yanlış olur. tabi yine alacağımız aracı ben araştıracağım, ben bulacağım, ben rodajını geçireceğim, servise ben götüreceğim, o sıfır aracı çizince benim içim yanacak ama napalım hayat böyle




  • Siz nasıl bir çevrede bulunup bu bilgileri alıyorsunuz çözemedim ama, sorunun yağlamadan olabileceği doğru tespit olmasına rağmen yağ basıncının düşmesinin yakıtla alakası olamaz. Yağ pompasında zamanla yıpranma meydana gelmiş ve yağ basıncı düşmüş olabilir. Buda motorun açılmasının gerekliliğini zaten ortaya koyuyor. Benden size tavsiye karteri açtırın, temizletin. İçeride parça vs varmı kontrol ettirin, yağ pompasını söktürüp bakımını yaptırın gerekirse değiştirin.

    Diğer bir yandan yakıt ile alakalı bir sorun olduğunu tsepit ederler ise zaten yakıttan örnek aldırıp inceleme yaptırabilir ve yakıt kaynaklı sorun olduğunu belgelerseniz masrafları yakıt aldığınız yerden karşılatabilirsiniz.

    Ön yarıgıda bulunmadım, aracı satmayı düşünüyorum diyip motoru açtırmadan en az maliyetle kapatmayı düşünüyorum dediğiniz için eleştiride bulundum. Bir sorun var ise sizden sonraki kullanıcıya bile bile aracı satmak etik bir davranış değil. Ama siz zaten açıklamayı yapmışsınız böyle bir niyetinizin olmadığını söylemişsiniz.

    Tekrar geçmiş olsun. Unutmayın ki her makina arıza yapar, eşinizide bu konuda telkin edin. Motor arızası yolda meydana gelecek fren ve yürüyen aksam arızasından çok çok iyi ve güvenlidir. Yolda fren boşalabilir, aks ve lastik bile yerinden çıkabilir ALLAH korusun.




  • Ben otobanda hep 130 ile giderim. Arcım zaten dizel az yakıyo. Yüksek sürate uygun değil Renolar sakin sakin gidiorum. Sonuçta halk arabası sakin sakn gidiyorum arızada olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TNR GT

    Ben otobanda hep 130 ile giderim. Arcım zaten dizel az yakıyo. Yüksek sürate uygun değil Renolar sakin sakin gidiorum. Sonuçta halk arabası sakin sakn gidiyorum arızada olmuyor.

    dostum kusura bakma ama bu komik olmuş. bu mantıkla 90'ı geçemeyen serçe, şahin tarzı araçların sorunsuzluk abidesi olması lazım.
    diğer taraftan otobandayasal olarak maksimum hız limitlerinde gidiyorsun, çok da sakin sayılmaz yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Siz nasıl bir çevrede bulunup bu bilgileri alıyorsunuz çözemedim ama, sorunun yağlamadan olabileceği doğru tespit olmasına rağmen yağ basıncının düşmesinin yakıtla alakası olamaz. Yağ pompasında zamanla yıpranma meydana gelmiş ve yağ basıncı düşmüş olabilir. Buda motorun açılmasının gerekliliğini zaten ortaya koyuyor. Benden size tavsiye karteri açtırın, temizletin. İçeride parça vs varmı kontrol ettirin, yağ pompasını söktürüp bakımını yaptırın gerekirse değiştirin.

    Diğer bir yandan yakıt ile alakalı bir sorun olduğunu tsepit ederler ise zaten yakıttan örnek aldırıp inceleme yaptırabilir ve yakıt kaynaklı sorun olduğunu belgelerseniz masrafları yakıt aldığınız yerden karşılatabilirsiniz.

    Ön yarıgıda bulunmadım, aracı satmayı düşünüyorum diyip motoru açtırmadan en az maliyetle kapatmayı düşünüyorum dediğiniz için eleştiride bulundum. Bir sorun var ise sizden sonraki kullanıcıya bile bile aracı satmak etik bir davranış değil. Ama siz zaten açıklamayı yapmışsınız böyle bir niyetinizin olmadığını söylemişsiniz.

    Tekrar geçmiş olsun. Unutmayın ki her makina arıza yapar, eşinizide bu konuda telkin edin. Motor arızası yolda meydana gelecek fren ve yürüyen aksam arızasından çok çok iyi ve güvenlidir. Yolda fren boşalabilir, aks ve lastik bile yerinden çıkabilir ALLAH korusun.

    uluslararası bir çevre değil işte bostancı sanayi, kartal sanayi deki ustalar veya hyundai'da çalışıp ayrılmış ustalar, bir tane de yetkili serviste halen çalışmaya devam eden bir usta. bir çok kafadan bir çok bilgi geliyor tabi de ben bunları süzüp mantıklı gelenleri yazıyorum. ya da anladığım kadarını yazıyorum, belki ben de tam anlayamıyor olabilirim.
    sorunun direkt son aldığım yakıttan olduğunu düşünmüyorum ama bir senedir felan full'den alıyodum mazotu. zamanla yavaş yavaş yakıtın bu sorunu çıkartabileceğini düşünüyorum. tamamı ile edindiğim bilgiler doğrultusunda kendi düşüncem. yine de numune alıp, inceletmek fikri benimde aklımda ama uğraşır mıyım bilmiyorum. arızaların en kötü tarafı da bu, kafa olarak çok yoruluyorsun. zaten bir sürü iş var, bi de tüm boş vaktimde bunlarla uğraşıyorum, kafa davul gibi şu an...
    diğer tarantan sürüş güvenliği açısından tabi ki fren sistemi v.s. de çok önemli, lastikler çok önemli ama motorda aracın kalbi. öyle olunca motor arızasını ben normal görmüyorum açıkcası. şu ya da bu ne şekilde olursa olsun en azından 90binde böyle bir arıza olmamalıydı.




  • Banada yakıttan olma ihtimali pek mantıklı gelmiyor, eğer sorun yağlama ise. Yağ pompası kontrol edilmeden kürbürötör ve eksantirikler yenilenip motor çalıştırılırsa arıza tekrar nüksedebilir. Buda şu anda yapacağınız masrafın çöpe gitmesi anlamına geliyor. Tavsiyelerimi belirttim, karar sizin. Umarım en az maliyetle atlatırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Banada yakıttan olma ihtimali pek mantıklı gelmiyor, eğer sorun yağlama ise. Yağ pompası kontrol edilmeden kürbürötör ve eksantirikler yenilenip motor çalıştırılırsa arıza tekrar nüksedebilir. Buda şu anda yapacağınız masrafın çöpe gitmesi anlamına geliyor. Tavsiyelerimi belirttim, karar sizin. Umarım en az maliyetle atlatırsınız.

    tamamdır, yağ pompasını mutlaka kontrol ettireceğim. teşekkürler.
  • konuyu takip edenler için bu servis macerası şöyle sonuçlandı: benim üzerine gitmem ve bir kişinin ilgisi sayesinde daha araç 100bine gelmeden böyle bir arıza yaptığı için serviste %50 indirim aldım. bazı parçalarında mevcutları kullanıldı. böyle olunca 600 tl gibi birşeye bu arızayı hallettik ama servisten genel izlenimim 3 silindirli motorların 100-150binden sonra bazı kronik arızları olduğu ve arıza durumunda çok ciddi masraf çıkartacağı yönünde oldu. aracı aldım, gayet iyi durumda ama soğuduğumuz için ve uzun bir süre artık servisle uğraşmamak için sıfır bir araç alacağız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 11 Aralık 2011; 10:31:02 >
  • Triger den değilmiş neyse ki.. Geçmiş olsun. Bendeki araçta ohv motor var triger kayışı yok, zinciri yok değiştirme, kopma derdi yok


     Otobanda Yüksek Süratte Giderken Motor Arızası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    konuyu takip edenler için bu servis macerası şöyle sonuçlandı: benim üzerine gitmem ve bir kişinin ilgisi sayesinde daha araç 100bine gelmeden böyle bir arıza yaptığı için serviste %50 indirim aldım. bazı parçalarında mevcutları kullanıldı. böyle olunca 600 tl gibi birşeye bu arızayı hallettik ama servisten genel izlenimim 3 silindirli motorların 100-150binden sonra bazı kronik arızları olduğu ve arıza durumunda çok ciddi masraf çıkartacağı yönünde oldu. aracı aldım, gayet iyi durumda ama soğuduğumuz için ve uzun bir süre artık servisle uğraşmamak için sıfır bir araç alacağız.


    hocam geçmiş olsun
    az zararla atlattığınıza sevindim. hyundainin 3 silindirli bu motoru gerçekten sorunlu denecek bir motordur. piyanoların kırılması ya da aşınması yağ basıncından olabilir ya da bozuk parçadan olabilir. kartere parça düşmüş olma riskini, karteri açtırıp temizleterek aşabilirsiniz. lakin 10 dk da açılıyor, temizlenip sıvı contası sürülüp takılıyor sonra yağ konup gönderiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    konuyu takip edenler için bu servis macerası şöyle sonuçlandı: benim üzerine gitmem ve bir kişinin ilgisi sayesinde daha araç 100bine gelmeden böyle bir arıza yaptığı için serviste %50 indirim aldım. bazı parçalarında mevcutları kullanıldı. böyle olunca 600 tl gibi birşeye bu arızayı hallettik ama servisten genel izlenimim 3 silindirli motorların 100-150binden sonra bazı kronik arızları olduğu ve arıza durumunda çok ciddi masraf çıkartacağı yönünde oldu. aracı aldım, gayet iyi durumda ama soğuduğumuz için ve uzun bir süre artık servisle uğraşmamak için sıfır bir araç alacağız.


    hocam geçmiş olsun
    az zararla atlattığınıza sevindim. hyundainin 3 silindirli bu motoru gerçekten sorunlu denecek bir motordur. piyanoların kırılması ya da aşınması yağ basıncından olabilir ya da bozuk parçadan olabilir. kartere parça düşmüş olma riskini, karteri açtırıp temizleterek aşabilirsiniz. lakin 10 dk da açılıyor, temizlenip sıvı contası sürülüp takılıyor sonra yağ konup gönderiliyor.

    %90 yağ basıncının düşmesinden kaynaklı bir problem gibi gözüküyor. bunu da yakıt yapabilirmiş. 1 senedir full'den alıyorum ama artık almicam. karter'i açıp temizlettim ve yeni yağ koydurdum zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    konuyu takip edenler için bu servis macerası şöyle sonuçlandı: benim üzerine gitmem ve bir kişinin ilgisi sayesinde daha araç 100bine gelmeden böyle bir arıza yaptığı için serviste %50 indirim aldım. bazı parçalarında mevcutları kullanıldı. böyle olunca 600 tl gibi birşeye bu arızayı hallettik ama servisten genel izlenimim 3 silindirli motorların 100-150binden sonra bazı kronik arızları olduğu ve arıza durumunda çok ciddi masraf çıkartacağı yönünde oldu. aracı aldım, gayet iyi durumda ama soğuduğumuz için ve uzun bir süre artık servisle uğraşmamak için sıfır bir araç alacağız.


    hocam geçmiş olsun
    az zararla atlattığınıza sevindim. hyundainin 3 silindirli bu motoru gerçekten sorunlu denecek bir motordur. piyanoların kırılması ya da aşınması yağ basıncından olabilir ya da bozuk parçadan olabilir. kartere parça düşmüş olma riskini, karteri açtırıp temizleterek aşabilirsiniz. lakin 10 dk da açılıyor, temizlenip sıvı contası sürülüp takılıyor sonra yağ konup gönderiliyor.

    %90 yağ basıncının düşmesinden kaynaklı bir problem gibi gözüküyor. bunu da yakıt yapabilirmiş. 1 senedir full'den alıyorum ama artık almicam. karter'i açıp temizlettim ve yeni yağ koydurdum zaten.

    yakıtla alakası olmaz hocam. yağ basıncını yağ pompası sağlar. yağ pompasıda motora triger ile dönmektedir. yakıtla alakası olamaz yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    konuyu takip edenler için bu servis macerası şöyle sonuçlandı: benim üzerine gitmem ve bir kişinin ilgisi sayesinde daha araç 100bine gelmeden böyle bir arıza yaptığı için serviste %50 indirim aldım. bazı parçalarında mevcutları kullanıldı. böyle olunca 600 tl gibi birşeye bu arızayı hallettik ama servisten genel izlenimim 3 silindirli motorların 100-150binden sonra bazı kronik arızları olduğu ve arıza durumunda çok ciddi masraf çıkartacağı yönünde oldu. aracı aldım, gayet iyi durumda ama soğuduğumuz için ve uzun bir süre artık servisle uğraşmamak için sıfır bir araç alacağız.


    hocam geçmiş olsun
    az zararla atlattığınıza sevindim. hyundainin 3 silindirli bu motoru gerçekten sorunlu denecek bir motordur. piyanoların kırılması ya da aşınması yağ basıncından olabilir ya da bozuk parçadan olabilir. kartere parça düşmüş olma riskini, karteri açtırıp temizleterek aşabilirsiniz. lakin 10 dk da açılıyor, temizlenip sıvı contası sürülüp takılıyor sonra yağ konup gönderiliyor.

    %90 yağ basıncının düşmesinden kaynaklı bir problem gibi gözüküyor. bunu da yakıt yapabilirmiş. 1 senedir full'den alıyorum ama artık almicam. karter'i açıp temizlettim ve yeni yağ koydurdum zaten.

    yakıtla alakası olmaz hocam. yağ basıncını yağ pompası sağlar. yağ pompasıda motora triger ile dönmektedir. yakıtla alakası olamaz yani.

    evet yağ pompası sağlıyor tabi ki yağ basıncını ama yakıtın yağ pompasının basıncının düşmesinde etken olduğu söyleniyor. bu kısa vadede değil tabi uzun vadede böyle bir etken olduğu söyleniyor. ben de emin değilim ama emin olduğum benim yeni takılan triger sapasağlam ve sente atmamış durumda idi.




  • Geçmiş olsun, arızanın detayı ile ilgili size akarılanlar pek inandırıcı değil. Hiçbir şey bulamamışlar suçu yakıta sonra da yağlamaya atmışlar gibi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.