Şimdi Ara

Osmanlı padişahı ve harem (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
2.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kyrafionn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arcatera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    MÜ'MİNÛN SÛRESİ
    6.Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar.

    Böyle şey olurmu ya evlilik dışı birlikteliğe zina diyor islam Cariyeyle evlenmeden ilişkiye giriliyor sonuçta cariye insandan sayılmıyormu.

    Sayılmıyor. Çünkü cariyeler padişahın malıdır. Bir koltuğa nasıl istediğin zaman oturabiliyorsan cariye ile de ilişkiye girebilirsin.


    hayır nereden uyduruyorsunuz bilmiyorum

    yukarıda ki tefsiri de nereden almıs adam belli değil

    kafasından çevirmiş heralde



    Bana diyorsanız, diyanetin sitesinden aldımhttp://www.diyanet.gov.tr/kuran/meal.asp?page_id=341



    tamam da neden tamamını almadın

    Kuran I kerım in belli yerinde NAMAZA YAKLAŞMAYIN da diyor

    ama biraz oncesini okurken

    içkili yaklaşılmaması gerektiğini anlayacaksın




  • 23 - MÜ'MİNÛN SÛRESİ

    Mekke döneminde inmiştir. 118 âyettir. Sûre adını, birinci âyette geçen “el-Mü’minûn” kelimesinden almıştır. “el-Müminûn”, mü’minler demektir. Müşriklere son uyarı niteliğindeki bu sûrede, mü’minlerin zafere ulaşacakları, kötülerin cezaya çarptırılacağı konu edilmektedir.


    Bismillahirrahmânirrahîm

    1.
    Mü’minler gerçekten kurtuluşa ermişlerdir.

    2.
    Onlar ki, namazlarında derin saygı içindedirler.

    3.
    Onlar ki, faydasız işlerden ve boş sözlerden yüz çevirirler.

    4.
    Onlar ki, zekatı öderler.

    5.
    Onlar ki, ırzlarını korurlar.

    6.
    Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar.

    7.
    Kim bunun ötesine geçmek isterse, işte onlar haddi aşanlardır.

    8.
    Yine onlar ki, emanetlerine ve verdikleri sözlere riâyet ederler.

    9.
    Onlar ki, namazlarını kılmağa devam ederler.

    10.
    İşte bunlar varis olanların ta kendileridir.

    11.
    Onlar Firdevs cennetlerine varis olurlar. Onlar orada ebedî kalacaklardır.

    12.
    Andolsun, biz insanı, çamurdan (süzülmüş) bir özden yarattık.

    13.
    Sonra onu az bir su (meni) halinde sağlam bir karargaha (ana rahmine) yerleştirdik.

    14.
    Sonra bu az suyu “alaka”1 haline getirdik. Alakayı da “mudga” 2yaptık. Bu “mudga”yı da kemiklere dönüştürdük ve bu kemiklere de et giydirdik. Nihayet onu bambaşka bir yaratık olarak ortaya çıkardık. Yaratanların en güzeli olan Allah’ın şânı ne yücedir!

    15.
    Sonra (ey insanlar) siz bunun ardından muhakkak öleceksiniz.

    16.
    Sonra yine muhakkak siz, kıyamet gününde (tekrar) diriltileceksiniz.

    17.
    Andolsun, biz sizin üzerinizde yedi yol yarattık.3 Biz yarattıklarımızdan habersiz değiliz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt


    quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kyrafionn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arcatera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    MÜ'MİNÛN SÛRESİ
    6.Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar.

    Böyle şey olurmu ya evlilik dışı birlikteliğe zina diyor islam Cariyeyle evlenmeden ilişkiye giriliyor sonuçta cariye insandan sayılmıyormu.

    Sayılmıyor. Çünkü cariyeler padişahın malıdır. Bir koltuğa nasıl istediğin zaman oturabiliyorsan cariye ile de ilişkiye girebilirsin.


    hayır nereden uyduruyorsunuz bilmiyorum

    yukarıda ki tefsiri de nereden almıs adam belli değil

    kafasından çevirmiş heralde



    Bana diyorsanız, diyanetin sitesinden aldımhttp://www.diyanet.gov.tr/kuran/meal.asp?page_id=341



    tamam da neden tamamını almadın

    Kuran I kerım in belli yerinde NAMAZA YAKLAŞMAYIN da diyor

    ama biraz oncesini okurken

    içkili yaklaşılmaması gerektiğini anlayacaksın



    Benle dalga mı geçiyorsun sen? Öncesi ve sonrasını eklediğimizde değişen anlamı söyle bakalım bana? İnandığın kitapdaki ayetlerle dalga geçiyorsun "kafasından çevirmiş heralde " diye.

    Beklemedeyim.




  • beyler kuranı kerimi yorumlamaya gerek yok ki uyanığın biri çıkmış birşeyler yazmış 1600 yıldır arkasından milyarlarca insan gidiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt


    quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kyrafionn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arcatera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ©hessmaste®


    MÜ'MİNÛN SÛRESİ
    6.Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar.

    Böyle şey olurmu ya evlilik dışı birlikteliğe zina diyor islam Cariyeyle evlenmeden ilişkiye giriliyor sonuçta cariye insandan sayılmıyormu.

    Sayılmıyor. Çünkü cariyeler padişahın malıdır. Bir koltuğa nasıl istediğin zaman oturabiliyorsan cariye ile de ilişkiye girebilirsin.


    hayır nereden uyduruyorsunuz bilmiyorum

    yukarıda ki tefsiri de nereden almıs adam belli değil

    kafasından çevirmiş heralde



    Bana diyorsanız, diyanetin sitesinden aldımhttp://www.diyanet.gov.tr/kuran/meal.asp?page_id=341



    tamam da neden tamamını almadın

    Kuran I kerım in belli yerinde NAMAZA YAKLAŞMAYIN da diyor

    ama biraz oncesini okurken

    içkili yaklaşılmaması gerektiğini anlayacaksın



    Benle dalga mı geçiyorsun sen? Öncesi ve sonrasını eklediğimizde değişen anlamı söyle bakalım bana? İnandığın kitapdaki ayetlerle dalga geçiyorsun "kafasından çevirmiş heralde " diye.

    Beklemedeyim.



    Kur'an'da ve diğer temel İslâmî kaynaklarda kadın olsun erkek olsun her Müslümanın, cinsel ihtiyacını karşılamada kendi eşiyle yetinmesi kesin bir hüküm olarak konulmuş; bu hükümlerle çelişen her türlü uygulama gayri meşru kabul edilmiş, aykırı davranışlar için ağır yaptırımlar getirilmiştir.

    http://www.sorularlaislamiyet.com/article/13643/muminun-suresinin-ilk-on-ayetiyle-amel-etmenin-faziletiyle-ilgili-hadis-var-midir-bu-ayetlerde-gecen-niteliklerin-degeri-nedir-fert-ve-toplum-hayatinda-ne-gibi-bir-degeri-vardir.html


    hayırdır okuyunca hüküm çıkaracak kadar alim mi oldunuz siz?

    heralde onunuze tıp biliminden bir çocuk hastalıkları kitabı koysak direk cocuk hastalıkları uzmanı olurdunuz

    baksanıza şimdiden hoca olmuşsunuz bile vay vay




  • Yaşlı heriflerin küçücük kızlarla evlenmesini doğru bulan insanların cariyeliğe kılıf uydurması da son derece normaldir. Müminun suresindeki mezkur ayetten farklı bir anlamı nasıl çıkarıyoruz, arkadaşlar onu yazabilir mi acaba?

    Yani "Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar." cümlesinden anlamamız gereken nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paul Klee -- 24 Haziran 2011; 17:09:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mudeb

    Yaşlı heriflerin küçücük kızlarla evlenmesini doğru bulan insanların cariyeliğe kılıf uydurması da son derece normaldir. Müminun suresindeki mezkur ayetten farklı bir anlamı nasıl çıkarıyoruz, arkadaşlar onu yazabilir mi acaba?

    Yani "Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar." cümlesinden anlamamız gereken nedir?


    Orda mesela cariye lafı geçiyormu geçmiyor ama kastedilen o olsa bile siz biliyormusunuz bilmiyorsunuz ama ahkam kesiyorsunuz. (sadece senin için değil diğerleri içinde diyorum). Cariye bile olsa islamda nikahsız ilişki yaşamak haramdır o ayet de böyle diyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mudeb

    Yaşlı heriflerin küçücük kızlarla evlenmesini doğru bulan insanların cariyeliğe kılıf uydurması da son derece normaldir. Müminun suresindeki mezkur ayetten farklı bir anlamı nasıl çıkarıyoruz, arkadaşlar onu yazabilir mi acaba?

    Yani "Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar." cümlesinden anlamamız gereken nedir?



    verdiğim linke zahmet edip baksan biraz anlardın

    yaşlı heriflerin kucuck kızlarla evlenmesini doğru bulunduğu kim söyledi

    kaç kere yazacagım

    arabistan da kızların yaşı o zaman ergenliğe girdikleri yani regl oldu zamandan itibaren sayılmaya başlanıyormus

    yani 13 yaşında giriliyorsa yada 12

    6-7 yaşında evlenmesi demek onun 20-19

    kaldı ki bunu anlayamacak kadar yaşlı cahil dede kafası varsa ben en edeyim

    bune

    http://kelebekgaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=29724&rid=2369&hid=18086077

    yaş farkları ne

    daha 16 yaşında

    hani nerede!

    yüklensene

    ama yoook




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikuşcu


    quote:

    Orijinalden alıntı: mudeb

    Yaşlı heriflerin küçücük kızlarla evlenmesini doğru bulan insanların cariyeliğe kılıf uydurması da son derece normaldir. Müminun suresindeki mezkur ayetten farklı bir anlamı nasıl çıkarıyoruz, arkadaşlar onu yazabilir mi acaba?

    Yani "Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar." cümlesinden anlamamız gereken nedir?


    Orda mesela cariye lafı geçiyormu geçmiyor ama kastedilen o olsa bile siz biliyormusunuz bilmiyorsunuz ama ahkam kesiyorsunuz. (sadece senin için değil diğerleri içinde diyorum). Cariye bile olsa islamda nikahsız ilişki yaşamak haramdır o ayet de böyle diyor işte.


    Nasıl geçmiyor yahu? Bu ne "Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar." ? Senin yaptığın ahkam kesmenin daniskası oluyor sanırım. Eşler ve cariyeler bunların dışındadır diyor bunun yazmadığını iddia ediyorsun. Cariyelerle nikâh dışı ilişkilerin meşrulaştırıldığını söyleyemiyorsunuz bir türlü.

    Ahmet o zaman Hz. Muhammed'in ilk evliliğindeki eşi 40lı yaşlarda değil 50li yaşlarında öyle mi? Bu arada Hz. Ayşe'nin kendi lafı var Hz. Muhammed ile beni evlendirdiklerinde bebeklerimle oynuyordum beni alıp götürdüler gibisinden. O yüzden bu regl olduktan sonra yaş sayılma işi uydurma gibi geldi bana. Tarihi bir kaynak gösterin bu kadınların yaş meselesiyle ilgili ona bakalım. Hz. Ayşe'nin kendi sözlerini vereceğim linkteki gibi anlamaya çalışacağınızı biliyorum:

    http://www.sorularlaislamiyet.com/article/2392/hz-ayse-ra-validemiz-peygamberimiz-asv-ile-evlendiginde-kac-yasindaydi.html

    Burda bile şöyle bir cümle var:
    quote:

    Özetle Âişe Vâlidemiz, dokuz yaşında iken evlenmiş olsa bile o günkü toplum telakkilerine göre bu çok tabii ve doğal olmakla birlikte hadiseye daha genel bakıldığında onun, on yedi veya on sekiz yaşlarında iken ‘Mü’minlerin Annesi’ hüviyetini kazandığı anlaşılmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paul Klee -- 24 Haziran 2011; 17:50:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikuşcu
    quote:

    Orijinalden alıntı: mudeb Yaşlı heriflerin küçücük kızlarla evlenmesini doğru bulan insanların cariyeliğe kılıf uydurması da son derece normaldir. Müminun suresindeki mezkur ayetten farklı bir anlamı nasıl çıkarıyoruz, arkadaşlar onu yazabilir mi acaba? Yani "Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır. Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar." cümlesinden anlamamız gereken nedir?
    Orda mesela cariye lafı geçiyormu geçmiyor ama kastedilen o olsa bile siz biliyormusunuz bilmiyorsunuz ama ahkam kesiyorsunuz. (sadece senin için değil diğerleri içinde diyorum). Cariye bile olsa islamda nikahsız ilişki yaşamak haramdır o ayet de böyle diyor işte.
    http://www.kuranmeali.org/23/muminun_suresi/6.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx Yok ben yanlış yapıyorum, doğrusunu siz bilirsiniz hoca sizsiniz ama şuraya bir göz atmanızı tavsiye ederim en azından şimdiye kadar yapılan çevirilerde ne denilmiş açıkça görünüyor. Ben islam dininin kutsal kitabından inanışa göre Allah'ın sözlerinden bir cümle koyuyorum ve gayet açık olduğunu söylüyorum, Bana gelip sorularla islamiyet gibi bir site veriyorsunuz orda doğrusu var diyorsunuz ve arkadaş açık açık benim yazdığımla yani Allah'ın sözüyle dalga geçiyor, önce çeviriye laf etti, sonra öncesini sonrasını niye koymadın dedi, onlarda konuldu şimdi de öyle değil böyledir aslında diyor, ben diyecek söz bulamıyorum, zaten umrumda olan bir konu değil sadece bazı insanlar kendi dinindeki şeylere bile inanamıyor biranda yüzleşince bilmediğinden ve dalga geçiyorlar, karşıt görüşle dalga geçer gibi kendi inançlarıyla, söz yok ben gördüm göreceğimi, teşekkürler.




  • O sürenin meali budur. M. esed çevirisi.

    Eşleri -yani, [evlilik yoluyla] meşru olarak sahip oldukları insanlar- 3 dışında [kimsede arzularına doyum aramazlar]: çünkü onlar (eşleriyle olan ilişkilerinden dolayı) kınanmazlar;

    Bazı alimler cariyeler olarak parantez içinde belirtse bile Kurana göre nikahsız cariye ile bile olsa ilişki yaşamak haramdır, Kuran ruhunada uymaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikuşcu

    O sürenin meali budur. M. esed çevirisi.

    Eşleri -yani, [evlilik yoluyla] meşru olarak sahip oldukları insanlar- 3 dışında [kimsede arzularına doyum aramazlar]: çünkü onlar (eşleriyle olan ilişkilerinden dolayı) kınanmazlar;

    Bazı alimler cariyeler olarak parantez içinde belirtse bile Kurana göre nikahsız cariye ile bile olsa ilişki yaşamak haramdır, Kuran ruhunada uymaz.


    Benim de aklım almıyor öyle bir şey zaten. Ama bazı alimler cariyeler diye parantez içinde belitiyor dediniz ya, niye öyle bir şey yapıyorlar ya da bahsedilen cariyelik kavramı başka bir kavram mı, tam anlayamadım işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Swamplord


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikuşcu

    O sürenin meali budur. M. esed çevirisi.

    Eşleri -yani, [evlilik yoluyla] meşru olarak sahip oldukları insanlar- 3 dışında [kimsede arzularına doyum aramazlar]: çünkü onlar (eşleriyle olan ilişkilerinden dolayı) kınanmazlar;

    Bazı alimler cariyeler olarak parantez içinde belirtse bile Kurana göre nikahsız cariye ile bile olsa ilişki yaşamak haramdır, Kuran ruhunada uymaz.


    Benim de aklım almıyor öyle bir şey zaten. Ama bazı alimler cariyeler diye parantez içinde belitiyor dediniz ya, niye öyle bir şey yapıyorlar ya da bahsedilen cariyelik kavramı başka bir kavram mı, tam anlayamadım işte.


    Ayetin orjinali budur.

    İlla ala ezvacihim ev ma meleket eymanühüm

    Zevceleriniz yani sahip olduklarınız. Burdaki sahiplikte cariyeler olabilir ama Kuranın geneline bakınca nikahsız bir beraberlikten değil nikahlı bir beraberlikten bahsediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikuşcu


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Swamplord


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikuşcu

    O sürenin meali budur. M. esed çevirisi.

    Eşleri -yani, [evlilik yoluyla] meşru olarak sahip oldukları insanlar- 3 dışında [kimsede arzularına doyum aramazlar]: çünkü onlar (eşleriyle olan ilişkilerinden dolayı) kınanmazlar;

    Bazı alimler cariyeler olarak parantez içinde belirtse bile Kurana göre nikahsız cariye ile bile olsa ilişki yaşamak haramdır, Kuran ruhunada uymaz.


    Benim de aklım almıyor öyle bir şey zaten. Ama bazı alimler cariyeler diye parantez içinde belitiyor dediniz ya, niye öyle bir şey yapıyorlar ya da bahsedilen cariyelik kavramı başka bir kavram mı, tam anlayamadım işte.


    Ayetin orjinali budur.

    İlla ala ezvacihim ev ma meleket eymanühüm

    Zevceleriniz yani sahip olduklarınız. Burdaki sahiplikte cariyeler olabilir ama Kuranın geneline bakınca nikahsız bir beraberlikten değil nikahlı bir beraberlikten bahsediyor.


    Anladım hocam, bir de şöyle bir şey buldum, biraz uzun ama okumak isteyenler için tamamını koyayım ben yine de.

    Soru:
    Eskiden cariye kadınlar vardı. Efendisi cariye ile cinsi munasebet kurmak istediği zaman acaba cariyenin red etme hakkı varmıydı? Efendisi cariye ile evlenmek istediği zaman cariye red edebilirmiydi?

    Cevap:
    Savaş sırasında düşman tarafından esir edilen kız ve kadınlar "cariye" olarak alınır. Hukuk itibariyle ganimet sayıldıklarından İslâm devleti tarafından hizmetçiye ihtiyacı olan gazilere verilirdi. Azat edilmedikleri müddetçe de, ticarî bir eşya gibi alınıp satılırdı. Artık o andan itibaren "cariye" ailenin bir parçası ve bir ferdi olarak kabul edilir, ona göre muamele görürdü. Cariyenin sahibi olan "efendi" onu şahsî hizmetlerinde ve ev işlerinde istihdam edebildiği gibi, isterse, ayrıca bir nikâh kıymaya ihtiyaç duymadan istifade edebilirdi. Bu durum her ne kadar ilk anda garip karşılanacak olsa da, tarihî şartları içinde bu gayet normal ve tabii karşılanırdı. Zâten ayrıca bu hususta Kur'ân'ın verdiği bir ruhsat da mevcuttur. Mü'-minûn Sûresinin 5 ve 6. âyetlerinde bu ruhsat şöyle ifade edilir:

    "O mü'minler ki, ırzlarını korurlar; ancak hanımlarına ve sahip oldukları cariyelerine karşı münasebetleri müstesnadır. Bunlarla olan münasebetlerinden dolayı kınanmazlar."

    Efendinin, cariyesinden cinsî yönden istifade etmesinin, cariyenin hesabına iki mühim hikmet ve faydası vardır. Birincisi ve en mühimi, esir düşen ve sahipsiz kalan bu kadınların bu vesile ile ihmal edilmeleri önlenmiş olur. Çünkü, aksi takdirde, cariyelerin fuhşa düşmeleri, zinaya girmeleri ihtimali kaçınılmaz olduğu gibi, efendisinin evine de bağlı kalmış olur.

    Diğer bir faydası, cariyenin efendisinden bir çocuğu olduğu takdirde "çocuğun annesi" mânâsına "ümmü'l-veled" sayılmaktadır. Cariyeden doğan bu çocuk hür kabul edilir. Çocuğun doğumu ile annesi de, efendisinin ölümünden sonra mirasçılarına geçmeyip hürriyetine kavuşmaktadır. Çocuk olmasaydı, efendisi de azat etmeseydi, diğer mallar gibi cariye de miras olarak kalacaktı.

    Efendinin, cariyesi ile karı-koca olmaları da şart değildir. Efendi, onu sadece bir hizmetçi olarak istihdam edebilmektedir. Ayrıca, cariyenin kocası esirler arasında ise, eşlerin nikâhları devam edeceğinden, efendinin bu cariye ile münasebette bulunması caiz değildir. Hattâ erkek başka birisinin, kadın da bir başkasının yanında köle ise, yine efendi, yanında bulunan bu kadın köleden cinsî yönden faydalanamaz.1
    Bu meselelerle birlikte, Kur'ân-ı Kerim, erkek ve kadın kölelerin birbirleriyle evlendirilmesini de teşvik etmiştir. Nur Sûresinde meâlen şöyle buyurulur:

    "Bir de içinizden bekârları ve kölelerinizle cariyelerinizden sâlih olanları evlendiriniz. Eğer fakir iseler, Allah onları kendi lütfundan zengin eder."2 Böylece kölelerin kendi aralarında bir nevi eşitlik sağlanmış olur.
    Her vesile ile kölenin hürriyetine kavuşturulmasını tavsiye eden dinimiz, cariyenin de nikahlanarak ev hanımı yapılmasını teşvik etmiştir. Bir hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz bu hususu şöyle ifade ederler:
    "Sizden cariyesi olan biriniz onu en güzel bir şekilde terbiye eder, yetiştirir de sonra azat edip onunla evlenirse, onun için iki sevap vardır."3

    Bu açıklamalar göz önüne alınırsa, İslâmın köle ve cariyeleri ne kadar himaye ettiği, onların haklarını koruduğu açıkça görülecektir. Cariye sadece "kadınlığından" istifade edilen bir insan olarak da görülmemektedir. O aynı zamanda evin bir ferdi, ailenin bir parçasıdır. Ailenin, hanımından sonra evin en sorumlu kadınıdır.

    Bir insan sahip olduğu cariyesini azat edip hürriyetine kavuşturabildiği gibi, onu bir başkasına hediye olarak da verebilirdi. İşte Mısır hükümdarı Mukavkıs'ın Peygamber Efendimize (a.s.m.) gönderdiği iki cariye de bu kabildendir. Zaten bu iki cariye Mısır'dan gelirken yolda Müslüman olmuşlardı. Bilindiği gibi Peygamberimiz bu cariyelerden Mâriye'yi kendi nikâhı altına almıştı. Daha sonra Hz. Mâriye'den Hz. İbrahim dünyaya gelmişti. Hz. İbrahim'in doğumundan sonra Peygamberimiz Hz. Mâriye'yi hürriyetine kavuşturdu. Böylece Mâriye, diğer Peygamber hanımlarının gıpta edeceği bir mevkie yükselmişti. Şîrin isimli diğer cariyeyi de Peygamberimiz, şâiri Hassan bin Sabit'e verdi.

    Bu hadiseyi misal getirerek, bugün gayr-ı müslim ülkelerden "cariye" olarak nikâhsız bir şekilde kadın alınamaz. Çünkü artık tarihî bir hadise olan cariyelik müessesesi günümüzde hiçbir şekilde tatbik edilmemektedir. Diğer taraftan Peygamberimize hediye edilen "cariye", Mukavkıs'ın yanında da cariye idi. Yoksa Mukavkıs kendi milletinden bir kadını Peygamberimize "hediye" olarak göndermiş değildi.




  • O zaman yaygın bir uygulama. Sosyal olaylar bir anda değişmez. Ama yukarıdaki yazı islamın ruhuna pek uymuyor. Peygamberimizin uygulamasıda nikah ile olmuştur. Nikahsız yaşam islamda yoktur. O ayetden nikahsız bir yaşam çıkarmak biraz zorlama olur.
  • Sonuç olarak cariyeliğin olduğunu ve nikâhsız ilişkinin meşrulaştırılmış şekli oluğunu görüyoruz yukarıdaki yazıdan. Savaşta elde edilen kadınlar müslümanlaştırılıyor, sonra da etinden sütünden faydalanılıyordu denilebilir kabaca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mudeb

    Sonuç olarak cariyeliğin olduğunu ve nikâhsız ilişkinin meşrulaştırılmış şekli oluğunu görüyoruz yukarıdaki yazıdan. Savaşta elde edilen kadınlar müslümanlaştırılıyor, sonra da etinden sütünden faydalanılıyordu denilebilir kabaca.


    Saldırmak, kestirip atmak yerine fikir alışverişi yaparak anlamaya çalışalım, sonuçta bu kaynaklar güvenilir mi onu da bilmiyoruz. Zaten amacımız güvenilir ve doğru bilgiye ulaşabilmek, bu yüzden forumdayız.
  • Saldırmak derken? Yukarıdaki yazıdan bunlar çıkıyor ben onu söylüyorum. En azından Osmanlıda böyle, dediğim gibi padişah türbelerinde padişahların eşleri, ikballeri, gözdeleri vs yazıyor. 25 kadınla nikâh yapılamayacağına göre cariyelik işin kılıfı oluyor.

    Sizin fikirleriniz ne peki Osmanlıdaki cariyelik müessesesiyle alakalı? Asıl konu buydu çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mudeb

    Saldırmak derken? Yukarıdaki yazıdan bunlar çıkıyor ben onu söylüyorum. En azından Osmanlıda böyle, dediğim gibi padişah türbelerinde padişahların eşleri, ikballeri, gözdeleri vs yazıyor. 25 kadınla nikâh yapılamayacağına göre cariyelik işin kılıfı oluyor.

    Sizin fikirleriniz ne peki Osmanlıdaki cariyelik müessesesiyle alakalı? Asıl konu buydu çünkü.

    İslam tam olarak ne diyor onu araştırıyoruz şu anda. Padişahların zevkine düşkünlüğü beni çok da alakadar etmiyor açıkçası.
  • Konu savaştan açılmışken(yukardaki uzun yazıyı okumadım belki geçiyordur)
    Nisa
    24.(Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikahlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    Bir kadın evli de olsa savaş esirinizse helaldir size, evliliğe verilen önem budur. Orduların hızlıca heryeri niye fethettiklerini daha iyi anlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezizekalı -- 24 Haziran 2011; 19:49:49 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.