Şimdi Ara

Orta şeritte 80-90 ile giderken yol vermek gerekli mi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
112
Cevap
0
Favori
7.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: glf26

    trafik sağdan aktığı için hızınız ne olursa olsun mümkün olan en sağdaki şerit kullanılmalıdır.

    Gelişmiş ülkelerdeki trafik akışına baktığınızda bu kuralın uygulandığını görürsünüz.

    Şayet sağınız müsait ise orta şeritte dahi olsanız arkanızdan sizden daha hızlı gelen araca yol vermelisiniz.

    Sadece bunu ve ve sola dönüş kuralını uygulayabilsek trafikteki takışmaların kavgaların çoğunun önleneceğini düşünüyorum.



    Sağınız dolu ise ve siz sağdaki aracı solluyorsanız arkadan gelen araç ya sizi sollayıp geçecek ya da sizin sollamanızı bekleyecek öyle geçecek.

    Öndeki arabanın tamponuna dayanıp selektörle taciz etmek de doğru bir davranış değil ve trafik güvenliğini tehlikeye düşürmek sebebiyle cezası var.

    Keşke trafiği denetlemesi gereken ekipler cam filmiyle uğraşacaklarına bu tür konulara ağırlık verseler.



    iyi forumlar

    o zaman orta şerit ne işe yarıyor ?
    sizin anlattığınız 2 şeritli yollar için geçerli ,sadece en sol şerit sürekli kullanılamaz ama orta şeridi kamyon hızında kullanmanın da bir mantığı yok tabi

    ben 2. şeritte 120-130 ile giderken bile selektör yapanlar oluyor ,arkadaş bizdeki yollarda hız sınırı diye bir şey yok mu ? ,hadi en sol şeridi kahretsin diyerek trafik canavarlarına bırakıyoruz ama bu dahi yetmiyor ,utanmasalar en sağ şeridi dahi kendilerine tahsis edecekler

    otoyol değil sanki ralli pisti mübarek ,kime sorsan hep acelesi var (belli zaten o kadar çok çalışıyoruz ki ülke ekonomisinde dünya birincisiyiz)

    trafik denetlemesi çok sıkı olsa ,emin ol sol şerit canavarları maaşı cezaya verir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 6 Aralık 2017; 0:57:17 >




  • bazıları ogrenmemek ve uygulamamak icin bi yerlerini yırtıyor affedersiniz. Uc şeritli (otoban mesela) en sol şerit SOLLAMA şerididir, orta şerit ise HİZ şerididir ve en sag şerit ise YAVAŞ gidenler icin şerit. Yok efendim ben 80 le yolun ortasinda giderim demeye kimsenin hakki yoktur serit ihlalidir. Hizli giden birisi de ortadan gitmeli ki yavas giden en sagdan gitsin. Sol şerit aslinda cok nadir kullanilmasi gereklidir o da belirli bi hizda giden orta şeritte giden birisini sollamak içindir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferrari091 -- 6 Aralık 2017; 10:35:51 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ferrari091 kullanıcısına yanıt
    alttaki mesajımda teferruatlı olarak yazdığım için bu mesajıma gerek kalmadı

    birde sol şerit diyeceğinize ,sağ şerit demişsiniz ve cümle tuhaflaşmış :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 6 Aralık 2017; 6:31:55 >
  • Arkadaşlar ben Etiyopya'dan dün geldim ülkemize. Yorumları okudum pek bir şey anlamadım.

    Şimdi şehir içinde 82 km. hız sınırı olan yolda, kaç km. hız ile gitmemiz gerekiyor acaba ?

    Bir de üç şeritli yolda her şerit için farklı bir hız limiti mi uygulanıyor ?

    Tşklr.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu konularda sürekli tartışmalar oluyor ama herkese kanunları okumak zor geliyor galiba
    tamamı burada yazıyor ,ancak ben orta şeritte hız ne kadar olacak bununla ilgili bir km. değeri bulamadım ama hiçbir şekilde hız limitleri üstünde olmayacağı kesin

    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.2918&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=


    hız sınırları bunlar

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx


    Karayollarında trafiğin akışı :
    Madde 46 – Karayollarında trafik sağdan akar.
    Aksine bir işaret bulunmadıkça sürücüler:
    a) Araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının
    gerektirdiği şeritten sürmek,

    b) Şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte sürülen araçların emniyetle geçişini beklemek,
    c) Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek,
    d) Gidişe ayrılan en soldaki şeridi sürekli olarak işgal etmemek,
    e) İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet,
    otomobil,kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananlar, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek,
    Zorundadırlar.
    Karayollarının belirli kesimlerinde, bu yollardan faydalanma zorunda olan hayvan sürücüleri, hayvanlarını veya
    hayvan sürülerini gidiş yönünde yolun en sağından ve en az genişlik işgal ederek ve imkan olduğunda taşıt yolu dışından
    götürmek zorundadırlar.

    Hız sınırları:
    Madde 50 – (Değişik birinci fıkra: 25/6/2010-6001/34 md.) Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre
    sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s,
    otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.
    (Ek: 17/10/1996 - 4199/21 md.) İçişleri Bakanlığı yol standartlarını dikkate alarak yukarıda belirtilen hız sınırlarını
    otomobiller için 20 km/s artırmaya yetkilidir.
    En çok ve en az hız sınırlarını gösteren işaret levhaları, gerekli görülen yerlere, ilgili kuruluşlarca konulur.
    Bu Kanunla yetki verilen kuruluşlar tarafından yönetmelikte belirtilen hız sınırları yol ve trafik durumuna göre
    azaltılabilir veya çoğaltılabilir. Bu hallerde durum trafik işaretleri ile belirtilir ve uygun vasıtalarla duyurulur.
    Hız sınırlarına uyma:
    Madde 51 – Sürücüler, aksine bir karar alınıp işaretlenmemişse yönetmelikte belirtilen hız sınırlarını aşmamak
    zorundadırlar.


    Hızın gerekli şartlara uygunluğunu sağlamak:
    Madde 52 – Sürücüler:
    a) Kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üstlerine yaklaşırken, dönemeçli yollarda ilerlerken, yaya
    geçitlerine, hemzemin geçitlere, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken,
    hızlarını azaltmak,
    b) Hızlarını, kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara
    uydurmak,
    c) Diğer bir aracı izlerken yukarıdaki fıkrada belirlenen durumları göz önünde tutarak güvenli bir mesafe bırakmak,

    c) Araçlar arasındaki mesafe:
    Sürücüler önlerinde giden araçları yönetmelikte belirtilen güvenli ve yeterli bir mesafeden izlemek zorundadırlar.
    d) Yavaş sürme ve yavaşlama :
    Sürücülerin; araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel olacak şekilde veya işaretle
    belirtilen hız sınırının çok altında sürmeleri, güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını
    rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ani yavaşlamaları yasaktır.




  • Formdas F kullanıcısına yanıt
    hoş geldiniz

    biz bu ülkede yaşadığımız halde anlayamıyoruz sizin anlamamanız çok normal :)
    aslında anlaşılmayacak bir şey yok ,tabela da ne yazıyorsa o geçerlidir ama bu ülke insanı sınırlamaları pek sevmez ,sadece hız kamerası veya radar olduğunu biliyorsa çok dikkat eder

    üç şeritli yolda sağ şerit ağır araçlar içindir (kamyon ,tır vs.) ,orta şerit otomobiller için ,en sol şerit ise sollama şerididir ama orta şeritte 130 km. giderken dahi birisi arkanıza yapışıp selektör yapabilir (azami hız limiti 120 km. olmasına rağmen)
    bu ülkede duble yol dediğimiz 2 şeritli yollarda azami sürat 110 km.dir ama uymayan çok kişiye rastlarsınız
    üç şeritli yollarda (otoban dediğimiz) ise azami sürat 120 km.dir ama buna ise uyan sayısı çok azdır ,200 km. üstünde araç kullananlara dahi rastlayabilirsiniz ,o nedenle çok dikkat etmeniz gerekir

    bu hız limitlerine % 10 aşım limiti eklerseniz azami limitler bunlardır

    bir önce ki mesajımda biraz daha teferruat verdim ,kolay gelsin :)




  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    nihayet :)

    amaseginakehu! (Amharca teşekkür ederim).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hız sınırı var falan diyenler de sanki Almanya'da araç kullanıyor, 30 tabelasını görünce kaçınız 30'a düşüyor? Sanki her yerde hız limitlerine uyuyorsunuz da otoyolda 120 sınır diye konuşuyorlar
  • benzinlikte birbirinize girdiniz demek. Güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    benzinlikte birbirinize girdiniz demek. Güzel.

    Aslında tam öyle olmadı. Sağa çekince adama iner inmez birkaç yumruk attım yere yığıldı zaten. Sonra basıp gittim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arif kullanıcısına yanıt
    O 30, 50 tabelaları genellikle kavşak, vb. yerlerde kısa süreli limitleri gösterdiği için çoğunluk fren-gaz yapmaya üşendiğinden aynı hızda devam ediyor (Osmancık'taki gibi radar olunca millet 0 50'ye harfiyen uyuyor) ama 120 o bilmem kaçyüz km. boyunca sabit bir hız limiti. O yüzden bu iki davranış tipi karşılaştırılamaz. Ama sağoulsunlar otobanlara sabit hız tespit sistemi getirdiler de "hız limiti ne yeaa" diyenler baya bir azaldı ortalıktan, keşke her yola koysalar da ben gerekirse 30'la bile gitmeye razıyım, yeter ki bu tipler azalarak bitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    O 30, 50 tabelaları genellikle kavşak, vb. yerlerde kısa süreli limitleri gösterdiği için çoğunluk fren-gaz yapmaya üşendiğinden aynı hızda devam ediyor (Osmancık'taki gibi radar olunca millet 0 50'ye harfiyen uyuyor) ama 120 o bilmem kaçyüz km. boyunca sabit bir hız limiti. O yüzden bu iki davranış tipi karşılaştırılamaz. Ama sağoulsunlar otobanlara sabit hız tespit sistemi getirdiler de "hız limiti ne yeaa" diyenler baya bir azaldı ortalıktan, keşke her yola koysalar da ben gerekirse 30'la bile gitmeye razıyım, yeter ki bu tipler azalarak bitsin.

    50 tabelası kısa süreli öyle mi?

    Şehir içi hız limiti zaten 50'dir. Yerel yönetimlerin bu hız limitlerini 20 birim artırıp azaltma yetkileri vardı, 30 ve 70 olan yerler bu sebeptendi. Daha sonra meclisten çıkan bir torba yasada bu 20 birim limitini 32 yaptılar da 82 diye dünyada tek bir hız sınırı getirildi.

    Şehir içi hız limiti 50'dir.

    Orta şeritte 80-90 ile giderken yol vermek gerekli mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    O 30, 50 tabelaları genellikle kavşak, vb. yerlerde kısa süreli limitleri gösterdiği için çoğunluk fren-gaz yapmaya üşendiğinden aynı hızda devam ediyor (Osmancık'taki gibi radar olunca millet 0 50'ye harfiyen uyuyor) ama 120 o bilmem kaçyüz km. boyunca sabit bir hız limiti. O yüzden bu iki davranış tipi karşılaştırılamaz. Ama sağoulsunlar otobanlara sabit hız tespit sistemi getirdiler de "hız limiti ne yeaa" diyenler baya bir azaldı ortalıktan, keşke her yola koysalar da ben gerekirse 30'la bile gitmeye razıyım, yeter ki bu tipler azalarak bitsin.

    50 tabelası kısa süreli öyle mi?

    Şehir içi hız limiti zaten 50'dir. Yerel yönetimlerin bu hız limitlerini 20 birim artırıp azaltma yetkileri vardı, 30 ve 70 olan yerler bu sebeptendi. Daha sonra meclisten çıkan bir torba yasada bu 20 birim limitini 32 yaptılar da 82 diye dünyada tek bir hız sınırı getirildi.

    Şehir içi hız limiti 50'dir.

    Orta şeritte 80-90 ile giderken yol vermek gerekli mi?


    Yazdıklarımı düzgün anladın, boş yere çarpıtmaya çalışmana gerek yok. Ama anlamamış olanlar olabilir diye açık açık yazayım: uzun yoldaki 30 ve 50km hız limitleri bir kavşak veya yerleşim yeri varsa konulur genellikle, kısa sürelidir ve bittiği gibi yeniden şehirlerarası hız limitleri geçerli olur.

    Ha, şehiriçi limit 50 ise kim uymuyormuş ona, zaten gıdım gıdım gidiyor millet 50 olsa öpüp başının üzerine koyar. Kısaca miller 50'sine de 120'sine de uyacak kardeşim, mazereti, şusu busu yok.




  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    evet hocam yanlış yazmışım teşekkür ederim. o an ki sinirle yazmışım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Sağ şeritte tali yola giren veya çıkanlara korna çalıyor musunuz? Sağa dönecem 100 m önce sinyal verip yavaşlıyorum, arkamdan hızla gelip korna çalıyor. Sizde böyle yapıyor musunuz?
  • Hangi otoban hız sınırı 120 olan mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Csb.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde başıma geldi 50 lik yolda ışıklardan kalktık hızım 30-40 lara cıkarken orta şeritte kıçıma girdi sellektör korna manyağı etti beni.Ne yapıyor bu deli diye bakındım sağım solumda boş. Dayanamadım yolda durdurmak için yavaşlamaya başladım durmadı hemen solladı beni bastım tekrar önüne geçtim bu sefer sağladı gitti gene geçtim önüne ışıklarda yakaladım gittim yani isteyince nasıl solluyon dedim yüzüne karşı yaptıklarının yanlış olduğunu bağırdım yüzüme bön bön baktı sonrada bastı gitti

    Acaba daha anlamadımı diye düşünür dururum arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobanda orta şeritte 120 km ile sabit hızla giderken yolcu otobüsü üzerime çıkacak gibi tamponuma yapışıp selektör yaptı, sağda tırlar var ben kaçmayıncada soldan geçerken el kol yaptı birbirimize karşılıklı baya saydırdık orta şeritte yasal sınırlardaki hızla gideni taciz etmek yeni moda oldu herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: God Yagami

    Ankara’da 3 şeritli yoldan gidiyorum. Hızım 80-90 arkadan şirket arabası olduğunu düşündüğüm bir araç sol şerit boş olmasına rağmen ısrarla korna ve selektör yaptı, iyice yavaşladım, adam arkadan kamera ile çekmeye başladı iyice sinirlerim bozuldu. Benzinliğin birine çekip birbirimize girdik.

    Neyse işte sizce benim orta şeritte 80-90 ile giderken yol vermemem yanlış mıydı?

    Yol vermek diye bir şey yoktur, korna veya selektör yapmaya da hakkı yok. 3 şeritli bir yolda dilediği yerden geçer sağınızdan da geçebilir.

    Daha farklı bir örnek vereyim yol gidiş geliş bitişik dahi olsa yol vereceğim diye sağa yanaşmayın böyle bir şey yapmak zorunda değilsiniz, hele ki Türkiye gibi yol kenarlarının taş, toprak ve kum ile kirli olduğu yerlerde bu hem sizin için hem de trafikteki başkaları için riskli.

    Kimi kamyon şoförleri yukarıdan gördüğü için el ile müsait diye işaret eder bu da kurallara aykırı ama iyi olmuyor da değil fakat sağ sinyal yakarak geçecek kişinin yolunu genişletmek doğru değil, gözü kesiyor ise geçecek.

    Acil bir durum olmadığı müddetçe kimse kimseyi hız konusunda taciz edemez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.