Bence sadece bakımla acıklanabilir bir durum degil bu.
Öncelikle uzun kmler icin tek kullanıcı lazım (bence)
Kullanıcı motordan biraz anlamalı.Nerede hangi pedala basması gerektigini bilmeli.
Yag konusunda secici olmalı ve aynı yerden tek markaya yogunlaşmalı.
Keza yakıt konusundada temiz yakıt kullanan sürekl bir istasyon kullanmalı.
Motor soguk iken fazla zorlanmamalı ısınmadan üst devirler görülmemeli.
Eklemek isteyen varsa buyursun.Benden bu kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: brky
bu araç sahibinden.com'un rekoru mu? en az 3 kere gördüm bu ilanı sitede. araç iyi hoş da bu saatten sonra da alınmaz, risk olur. iyi gelmiş, güzel moturu, sağlam moturu varmış da nereye kadar daha gidecek kim bilebilir.
gittigi yere kadar kullanılır sonrasında seğman atılır ve yola devam
Şahin'e ben de şaşırdım... Renault 12 kullanım kılavuzunda motor ömrü için 140bin km der. Yine de bu motorlar 1960'ların motor yağlarına göre tasarlanmış, parça hızları düşük, yükler az... yeni yağlarsa çok çok daha iyi.
60'larda yaygınlaşan ısıya göre salgısı kontrollü sekmanlardan faydalanan yeni motorlarda, 200-300bin km altında sorun çıktığında kullanıcı, bakım veya üretimle ilgili bir hata olduğunu düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Yadigar.
üçden fazla müşteri almıyormuş niye taksicilik yapıyorsun
quote:
Orijinalden alıntı: KILIÇ
quote:
Orijinalden alıntı: Yadigar.
üçden fazla müşteri almıyormuş niye taksicilik yapıyorsun
hocam 3 kişi oldumu zaten bir araba adam oluyor gerisi sıkışıklık yapar
1,5 milyon yapmış ve motoru açılmamış isuzu lar vardır gene 1,5 milyonu geçmiş scanialar vardır. benim dediklerim kamyon ama olsun.size bir fikir verir.
Geçen yıl eşimin dedesi vefat ettiğinde aracı satıldı , 1990 model mazda 626 160.000 km 'de 6000 tl'ye , araç bahçe arabasıydı , her akşam örtüsü yayılırdı... Heralde alan kişi hor kullanmazsa 1 milyon km ye kadar kullanır.
kamyonda 1.5 milyon km sıfır motor gibidir. michelin bile 1 milyon km garanti veriyor kamyon otobüs lastiklerine temiz baktıktan sonra her araba devirir o km leri. ama ne kadar temiz de kullansam benim eski 1.9 D doblo 35000 km de motor yedi egr valfinden. %80 i 100000 km görmez bu motorun. ama 1.3 multijetler rahatlıkla 1 milyon km yi devirecek kapasitedeler adam akıllı bakımları yapılıp düzgün kullanılırsa.
quote:
Orijinalden alıntı: impress
kamyonda 1.5 milyon km sıfır motor gibidir. michelin bile 1 milyon km garanti veriyor kamyon otobüs lastiklerine temiz baktıktan sonra her araba devirir o km leri. ama ne kadar temiz de kullansam benim eski 1.9 D doblo 35000 km de motor yedi egr valfinden. %80 i 100000 km görmez bu motorun. ama 1.3 multijetler rahatlıkla 1 milyon km yi devirecek kapasitedeler adam akıllı bakımları yapılıp düzgün kullanılırsa.
Toyota servisinde 510.000 km de daha motoruna anahtar değmemiş bir 1998 model avensis görmüştüm.
arkadaşlar çevremizden duyduklarımız 1,000,000 km yapmış araçlara genelde ücretsiz 0 km araba veriliyor. 1 kaç tane'de duydum. mitsubishi, kamyon alan ,mazda pikap karabükte vardı hala çalışır durumda Japonyadan adamlar gelmişti o zaman,karabük'e mazdaya bakmak için tüm yedek parçalarını orjinal ücretsiz değiştirdiler japonlar ..Böyle şeyler oluyor
pederin çalıştığı taksi 98 şahin s orjinal motoruyla 530 bin km yaptı hiç rektefiyesiz en son yokuştan inerken motor kompresörlerini kırılarak yolda kalmış şuan era var 200 bin küsür kmde sanırım
resmi koyan arkadaşa teşekkürler yapan yapıyo kardeşim
o zaman 100 bini geçen araçlara ölü gözüyle bakmak yanlış demekki...
Benim araç 97 model 300 binde tık yok maşallah.
motora inanirimda yürüyen aksamin okadar km rot basi vs dayanmasi bana imkansiz geldi....
amerikada neden uzakdoğu araçları seçiliyor acaba ulan eş değer avrupa menşei araba 10 yıl sonra ortalıkta zor bulunurken bu araçlar sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi ki zaten öyle ama araçlar bir kazada kağıt gibi oluyorlar
Hey maaşallah
Bakarsan bağ , Bakmazsan dağ olur
Herşey tamamda yürüyen aksam bile hiç ellenmedi yazmış türkiye şartlarında pek imkansız gibi.
İlginç, pek inanasım gelmedi. Doğruda olabilir eğer doğru ise helal olsun. Her kullanıcı böyle baksa aracına . . .