Evet hocam sorundan yeterince haberdarım fakat hararet yapması kronik bir problem değil. 1.4T 4 silindirli Astra K'larda LSPI sorunundan dolayı piston kırma sorunu oluyordu, bu sorunun sebebi devir düşük iken gaza yüklenildiğinde silindir içerisinde beklenmeyen 2. bir yanma gerçekleşmesi yüzündendi. Bu problem yaşanmasın diye son yıllarda üretilen turbo benzin motorlara Opel bu uyarıyı koydu. Örneğin hız sabitlemede 1600 civarı bir devirde gidiyorsanız karşınıza çıkacak ilk rampada devir düşüyor ve piston kırmasın diye araç kendini korumaya alıp "motor gücü azaltıldı" uyarısı veriyor. Aracı durdurup kontağı kapat aç yaptığınızda uyarı gidiyorsa ve sarı arıza ışığı bir kaç gün içerisinde sönüyorsa tamamen motor piston kırmasın diye konulmuş uyarıdan dolayı oluyor. Fakat bu uyarıyı verip kontak kapa aç yaptığınızda sorun düzelmiyorsa çok yüksek ihtimalle turbo selenoid valfi arızalı olabiliyor o da çok pahalı bir parça değil ve değişiyor sorun ortadan kalkıyor. 2 yıllık 1.2T sahibi olarak devir kısmına çok dikkat ediyorum, 1500 civarı devirde hızlanacaksam daima vites düşürüp hızlanıyorum ve bir kere bile bu uyarıyı almadım.(maşallah diyelim) ve konu ile ilgili facebook, whatsapp grupları, yabancı forumlar, donanımhaber vb. yakın takip halindeyim sizinki gibi motor suyunun boşalıp hararet yapması durumuna ilk defa rastlıyorum. Muhtemelen turbo kaynaklı bir sorun oluştu, turbodan su kaçağı sonucunda bu arızayı aldınız diye düşünüyorum. yaşadığınız durum(su bitmesi sonucu hararet) kronik bir durum değil, tekrardan geçmiş olsun umarım daha fazla mağdur etmeden sorununuzu çözerler. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 14 Ağustos 2023; 16:45:55 > |
Opel Astra K 1.2 Turbo 145 HP Garanti Mağduriyeti (2. sayfa)
-
-
Evet biliyorum hocam benim bahsettiğim kronik sorunda bahsettiğiniz motor gücü azaltıldı uyarısı problemi. Sonrasında dediğiniz gibi selenoid valfi veya turbo değişimiyle problem çözülüyor. Böyle bir süreç yaşamış daha önceki sahibinde açıkçası. Benim haberim sonradan oldu. Aynı sorun bir daha bende de oldu değiştirmekle tam çözülmüyor demek ki. 1.4 Turbolardaki LSPI sorunundan haberdardım alırken aracı. O yüzden dediğiniz gibi düşük devirde gaza basmadım sayılır hiç. Hep gaz arttıracaksam vites düşürüp yüksek devirde olacak şekilde kullandım. Anlamadığım tek nokta zaten hararet varsa bana niye göstergede göstermedi ve uyarı olmadı. Böyle uzun süreli bir hararet varsa benim sürekli kontrollerim sonucu neden motor suyunda herhangi bir eksiltme olmadı?
-
İşin rengi şimdi biraz değişti hocam. Tamam selenoid valfi yaygın görülebiliyor fakat daha önceki sahibinde turbo tarafında bir işlem olduysa ve sizde su boşaltıyorsa ben kesinlikle hatayı işçilikte arama taraftarıyım. Sanki parça değiştirirken conta, hortum, kelepçe bağlantılarında hata yapılmış olabileceği hissi bende kuvvetlendi. bilirkişiye bir aracı inceletmenizi tavsiye ederim. kendi hataları var ise gizleme etme yoluna gidilebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 14 Ağustos 2023; 16:58:41 > -
Ama bu hatayı aracı aldıktan yaklaşık 7 ay sonra yaşadım. Ne zaman havalar ısındı sıkıntı öyle başladı. Daha öncede daha sıcaklığın düşük olduğu zamanlarda gitmiştim uzun yola böyle bir hatayla karşılaşmamıştım. Bu değişim olayları şu anki yetkili serviste değil de başka yetkili serviste yapılmış.
-
Tırdan Troc indirdik 30 km soran soğutma suyu hatası verdi, aracı stop ettik anında devir daimi patlattı. Ne iş anlamadık komple bütün su olduğu yere boşaltı, servise gönderdik fabrika hatası ve hortum bağlantılarından olduğunu kabul edip değişim önerdiler. Opel PSA ya geçtiğinden beri beli doğrulmadı.
-
Geçmiş olsun size de. Teknoloji biraz şans işi ama firmaların da ürettiği ürünlerin arkasında durması lazım. 3 yıllık 34 bin küsür kilometredeki bir aracın hararet sonucu motor değişimine gitmesi bu sürecin kabul edilemez bir durum. Kullanıcı hatası olabilir elbette ama ben bu süreçte sürekli hararet göstergesini, motor suyunu bizzat kontrol ettim. Hararet uyarısı verdiğinde araçta motor suyunun kalmamış olmaması şok edici.
-
Bu dediğim olay toplam 10 saniye içerisinde gelişti, bir anda 130 dereceye cıktı sıcaklık, uyarı cıktıgı anda havalandırmaları açtım durdum stop ettim. Ama gel gör ki motor yağı cubukta toplu iğne başı kadardı ve soğutma suyu yarım çay bardağı kalmıştı. 3 saat civarı cekici bekledik, bekleme süresinde arabanın içine ne kadar su varsa boşaltı zaten. Kaputun içi beyaz kırmızı kireç gibi suyla kaplanmıştı. Muhtemelen antifreeze vs ne varsa saçıldı etrafa.
-
Benim de kısa mesafede iş yerime giderken aniden oldu. Neredeyse tamamı bitmişti motor suyunun. Dediğiniz gibi motorda antifirizli motor suyu izi yoktu nereye boşalttı ne ara gitti bir fikrim yok açıkçası. Bu kadar yeni araçlarda sensörün daha önce uyarı vermesi gerekmez mi akıl işi değil gerçekten. Zaten anlık hararet yükseldiğinde, bana uyarı verdiğinde iş işten geçmiş oluyor.
-
Uzun yıllar önce kuzenimin otomatik corolla'sı ile uzun yola çıktık, aracı çalıştırırken motor kabininden tak tak ses geliyordu, önemsemedi. Neyse yolda ses arttı arttı en son çektik kenara baktık ses motordan geliyor. Araç 1 gün önce servisten çıkmış. Hemen aradık sevis çekici yolladı. Araç yağsız kalmış. Dedik 1 gün önce servisten çıktı siz ya yağ koymadınız yada tıpayı düzgün kapatmadınız. Ayrıca yağ ışığı yanmıyordu. Motor ışığıda yanmıyordu. Servis bu sefer şunu söyledi yağ ışığının sigortası attmış. Bu kullanıcı hatası çünkü araç ilk yarım kontak yaparsınız. Orda tüm uyarı ışıkları yanar. Bu esnada kontrol etmeniz lazım yanmayan ışık var mı, varsa bu o ışıkta arıza var demektir. İvedilikle servise gelmeniz lazım çünkü araçta arıza olma durumunda bunu anlayamazsınız. Siz bu kontrolü yapmamışsınız bu kullanıcı hatasıdır demişlerdi. Şok olduk. Baktık olmuyor amcamı çağırdık, o avukattır. O gelince dava açarsanız siz mağdur olursunuz bu iş uzun yıllar sürer, tamam bir alt gömlek ile pistonları değiştirelim, işçilik sizden olsun dediler. İşte toplam maliyetin 3'te 1 ini biz ödemiştik. Bu olay Toyota Sabancı'dayken olmuştu. Sorunun yaşandığı yer Tarabya Plazaydı. Zaten kapandı orası. Maalesef ülkemizde bu şekilde işler. Hep dikkatli olmak, uyanık olmak lazım.
-
Size de geçmiş olsun. Evet maalesef ki satıcılar suçu direk kullanıcıya atarak işten sıyrılmaya çalışıyorlar Türkiye'de. Ben de mahkemeye ileride elimizde belge bulunması açısından mahkemeden delil tespiti davası açtım. Onun bir raporu çıkacak. Bu sürede verilen iyi niyet garantisini kabul edip motor siparişini geçtim. Süreç hakkında yakın zamanda güncelleme ile bilgilendirme yapacağım.
-
Hocam Merhabalar. Yorumunuz çok yardımcı oldu. Benim başıma birkaç kez geldi lakin hepsi gündüz geldi. Kontağı aç kapat yaptığımda düzelmiyor. Lakin Kontağı kapatıyorum bir kaç dakika sonra düzeliyor. Motor ışığı uyarısı ise bir kaç güne kendiliğinden sönüyor p0299 arızası veriyor Selonoid valfi olabilir mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msonmez34 -- 3 Mayıs 2024; 14:45:12 > -
Merhaba hocam, teyit etmek için soruyorum arıza ışığı öncesi devri çok düşürüp (1700 altı vs) rampa vb çıkmadığınızdan emin miydiniz? eğer her şey 2000 devir üzerinde kullanmanıza rağmen oluyorsa parça arızası olabilir. Ufaktan büyüğe gitmek için turbodan önce turbo selenoid valfine yoğunlaşılabilir. Opel sorunlu bir araç gibi lanse ediliyor fakat bu turbo dediğimiz teknoloji bellidir ve tüm içten yanmalı motorlarda biraz narindir. Sorununuzun işin ehli yerlerde çözülebileceğini düşünüyorum.
-
10-05-2024-Güncelleme
Ocak 2024 ayı içerisinde aracımı "İyi Niyet İndirimi" altında yaklaşık 150 bin tl tutan masraflarla yaptırıp komple motor blogu ve birkaç parça daha değişerek yetkili servisten aldım. Bu sürece belkide evrilmesine sebep olan "Motor Gücü Azaltıldı" uyarısı ve araştırıp arıza koduna kadar Ankara Otosay Yetkili Servisle ve Opel Müşteri İlişkileri ile paylaştığım bu Turbo arızası ile aracıma herhangi bir işlem yapılmadı. Hatta almadan önce şahsi ısrarlarıma rağmen motor değişiminin büyük bir işlem olduğu ve çok detaylı testlerin yapıldığı, "Turboda herhangi bir sorunun olmadığı" hem yetkili servis hem de müşteri hizmetleri tarafında şahsıma iletildi. Endişelerimin farkında olup bu konuda sıkıntı yaşamam durumunda da yine yardımcı olacaklarının güvencesini de tarafıma belirttiler.
14.04.2024 tarihinde bayram dönüşü uzun yoldan dönerken tekrardan "Motor Gücü Azaltıldı" uyarısı aldım ve araba belli bir devirden sonra yükselmemeye ve kendini korumaya aldı. Bu konuda aracımı direkt kenara çekip kontrollerimi sağladım ve uzun bir süre bekledim. Opel Müşteri İlişkilerinden Yol Yardım Hizmetlerinden de bu konuda arayıp iletişim kurdum ve yardım aldım. Sonrasında araçtan bu motor arıza lambası silindi ve hata gitti. Aracımın yağını motor suyunu, hararetini dikkatli bir şekilde kontrol ederek hemen diğer gün Ankara Opel Otosay yetkili servisine teslim ettim. Gerekli incelemeler sonucu aracımda o kadar zamanındaki uyarılarıma rağmen dikkate almayan servis Turbo değişimi gerektiğini söylediler.
97 bin tl gibi bir fatura çıkarıp, iyi niyet garantisi altında 67 bin tl'ye düştüğünü parça siparişinin gerektiğini belirttiler. Bu süreçte ben tekrardan Opel Müşteri İlişkileri ile iletişime geçtim. Bu süreçte mobil bir işim ve yoğun bakımda hastam olduğunu belirttiğim halde hiçbir şekilde ikame araç konusunda da yardımcı olmadılar. Burada motor değişim zamanında gerekli incelemeler daha dikkatli yapılıp, müşteri belirttiği halde bu konuda mağdur edildiğim için ikame araç vermeleri gerektiğini belirttim. Motor değişim sürecinde bu süreçten belli bir süre uzasaydı, başka bir araç olduğu için o süreçte bekleyebilirdim ve bu kadar sıkıntı olmazdı. Müşteri ilişkileri ise 15 bin tl daha indirim yapabileceklerini başka bir konuda yardımcı olmayacaklarını belirttiler. Yapılmasına yasal haklarım saklı kalmak kaydıyla kabul ettim ve yaptırdım. Ek olarak da benim motor değişim süreci sonrası Opel Müşteri İlişkilerine endişelerimi belirten maili de ileteceğim.
Aracımın 40 bin kilometrede 2020 model olup, bu süreçte 1 kere motor 2 kere turbo değiştiğini belirtmek isterim. Opel tarafı kullanıcıya yüklemek istese de sorunu ben de aracımı pistte kullanmıyorum. Yaşadığım sorunlar hep uzun yola çıkınca oldu. Ayrıca 1 kere garantiden 1 kere de benim değiştiğim Turbo nasıl kronik sorun olmuyor acaba. Ben bakım sarf malzemesi gibi her 2 yılda bir Turbo mu değişeceğim acaba diye düşünüyorum. Takdirlerinize sunuyorum :)
-
Tatsiz olmuş geçmiş olsun.ayni araca sahibim 80000 km oldu yağ gibi halen. Teknoloji sans işi gercekten
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet biraz şans işi gerçekten de ama bu seri araçlarda Turbo kronik bir sorun gibi. Bu durumdan muzdarip bir çok insanı araştırınca ben de gördüm bana da bir çok ulaşan oldu açıkçası. İlk başta selenoid valfi değişip kurtarılabiliyor, o olmazsa Turbo değişimine kadar gidiyor süreç.
-
Hocam Öncelikle geçmiş olsun, Şuan bende aynı araca sahibim 1.2T 145BG .
Bazı konuları açıklığa kavuşturmakta fayda var kullanıcılarıda yanlış bilgilendirmemek gerek.
Öncelikle su eksiltmesindeki uyarı olayını şöyle izah edeyim. Bu modellerde su deposunun içerisinde seviye ölçme sensörü yok yani herhangi bir azaltmada araba bir uyarı vermez donanımsal olarak bu özellik koyulmamış. Bundan dolayı araç su seviyesini mutlaka ama mutlaka kaputu açıp bakmak gerekli.
Daha önceki aracım 2011 model astra h onda bile vardı su deposunda seviye sensörü ama bunda olmadığını yetkili servisten bilgi alarak öğrendim.
Malesef dönem araçlarında fiyat makul tutmak için bazı donanımlardan vazgeçiliyor buda onlardan birisi.
Diğer motor gücü azaltıldı uyarısına gelirsek araçlarda daha önceki arkadaşında yazdığı gibi bu durum olabiliyor evet ama aracı korumaya almayla alakalı bir durum.
LSPI yaşamamak adına. ve özellikle kullanacak yada alacak arkadaşlara bu sorunu yaşamamaları adına şöyle bir öneri sunabilirim bu aracı düşük devirde kullanmayın.
düşük hız yüksek viteste kullanmayın aracın vites aralıkları çok uzun onu tam anlamıyla kavramanız gerekmektedir. Yokuş yukarı çıkarken düşük hız yüksek vites yada aracın zorlanacağı durumda mutlaka vites küçültürseniz bu uyarıyı almazsanız. Alsanız bile eğer gerçekten araç koruma için bu duruma kendini sokmuşsa Kontak kapatıp açtığınız takdirde turbo hemen tekrar devreye girmekte ve yanan turbo ışığınız 2-3 gün sonra kendiliğinden sönmektedir. Araçta herhangi bir sorun olmadan kullanabilmektesiniz.
Bu araç özel seri bi araç türkiye için üretilmiş bir model değil hangi ustaya götürürseniz götürün daha bu aracın motoru hakkında bir bilgi sahibi değil. o yüzden hata olmasa dahi bu durumdayken aracı servise götürdüğünüzde yaptıkları tek şey cihaza bağlayıp çıkan koda göre teşhis koymaktadırlar. halbuki kontak açıp kapatınca sorun çözülüyor.
Tabiki bu yazdıklarım sorunun kontak açıp kapatınca anlık geçtiği süreç için geçerli. Bu yapıldığında sorun devam ediyorsa mutlaka ustaya gösterilmesi gerektiğinin kanaatindeyim başka şeylerden kaynaklı olabilir.
Tekrardan geçmiş olsun inşallah birdaha sorun yaşamazsınız.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X