Şimdi Ara

Onur air uçağı gövde üzerine iniş yaptı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Onur Havayolları’nın Suudi Arabistan Havayolları için uçan Airbus 300-600 tipi uçağı Cidde’de burun üzeri iniş yaptı...
    Cidde’de yürekleri ağızlara getiren olay dün Suudi Arabistan’ın Cidde kentinde yaşandı. Onur Havayolları’nın Suudi Arabistan Havayolları’na kiralık olarak verdiği TC-OAG kuyruk tescilli uçağı Medine-Cidde seferi sırasında iniş takımları açılmadığı için burun üzeri iniş yaptı.


    İniş öncesi pist köpükle kaygan hale getirildi, itfaiye ekipleri hazır bulundu. Burun iniş takımları açılmayan uçak piste indiği anda büyük korku yaşandı. Uçak metrelerce sürüklendikten sonra durabildi. Uçakta bulunan 10 mürettebat, slide adı verilen tahliye botları ile uçağı terketti.

    Olayda şans eseri kimsenin burnu dahi kanamadı. Pist bir süre trafiğe kapatıldı.

     Onur air uçağı gövde üzerine iniş yaptı



    kaynak:http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/onur-air-govde-uzeri-indi.html







  • Kimseye bir şey olmaması büyük şans.
    Geçmiş olsun diyelim.
  • Bugün istanbulda uçakların kalkışını izlerken, kalkış yönü kuzeye doğruydu (Pistin adını hatırlamıyorum 36R falandı galiba ) THY A321 tipi uçak kalktıktan sonra iniş takımlarını toplamadı sonra dikkatlice izledim yakınlaştırdım kamerayı falan gözden kaybolana kadar toplayamadı bir sorunmu oldu dedim acaba akşam üstü 16:30 saatleriydi ..
  • Arkadaşlar olayla ilgili bir video buldum. Muhtemelen orada görevli biri çekmiş videoda izlediğim kadarıyla ön iniş takımı açılmamış. uçağın inme anıyla ilgili video ve resim bulamadım henüz...Kaza geçirenlere geçmiş olsun dilemek istiyorum..Allah korumuş gerçekten...Saygılar

    http://www.youtube.com/watch?v=1EB7uB4jjzw&feature=player_embedded
  • Arkadaşlar uçakla ilgili bilgileri paylaştımda açaba sizce bu uçak tekrardan kullanırmı??? düşüncesi olan varmıı????





    Genel bilgi
    Seri numarası 747
    Tip A300-605R
    İlk uçuş tarihi 02/12/1994
    Test kaydı F-WWAT
    Düzlem yaş 17,4 yıl
    Motorlar 2 x GE CF6-80C2A5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue0034

    Arkadaşlar uçakla ilgili bilgileri paylaştımda açaba sizce bu uçak tekrardan kullanırmı??? düşüncesi olan varmıı????





    Genel bilgi
    Seri numarası 747
    Tip A300-605R
    İlk uçuş tarihi 02/12/1994
    Test kaydı F-WWAT
    Düzlem yaş 17,4 yıl
    Motorlar 2 x GE CF6-80C2A5




    Büyük zarar gelmediyse kullanılabilir sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Bugün istanbulda uçakların kalkışını izlerken, kalkış yönü kuzeye doğruydu (Pistin adını hatırlamıyorum 36R falandı galiba ) THY A321 tipi uçak kalktıktan sonra iniş takımlarını toplamadı sonra dikkatlice izledim yakınlaştırdım kamerayı falan gözden kaybolana kadar toplayamadı bir sorunmu oldu dedim acaba akşam üstü 16:30 saatleriydi ..

     Onur air uçağı gövde üzerine iniş yaptı

    36L ve 36R pistleri kuzeye bakıyor.
    Tam olarak iniş takımı prosedürlerini bilmiyorum, ancak bir problem olacağını sanmıyorum.
    Zira kalkıştan önce mutlaka kontrol edilmiştir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    F-35 Uçak gemisine iniş
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Boeing737

    Bugün istanbulda uçakların kalkışını izlerken, kalkış yönü kuzeye doğruydu (Pistin adını hatırlamıyorum 36R falandı galiba ) THY A321 tipi uçak kalktıktan sonra iniş takımlarını toplamadı sonra dikkatlice izledim yakınlaştırdım kamerayı falan gözden kaybolana kadar toplayamadı bir sorunmu oldu dedim acaba akşam üstü 16:30 saatleriydi ..

     Onur air uçağı gövde üzerine iniş yaptı

    36L ve 36R pistleri kuzeye bakıyor.
    Tam olarak iniş takımı prosedürlerini bilmiyorum, ancak bir problem olacağını sanmıyorum.
    Zira kalkıştan önce mutlaka kontrol edilmiştir.

    Vay 2002 yılına ait bir chart bu. Şimdi pistler 35R-L , 05-23 oldu. Ayrıca şimdiki 17 pisti o zaman taksi yolu olarak kullanılıyordu sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atabérk

    Vay 2002 yılına ait bir chart bu. Şimdi pistler 35R-L , 05-23 oldu. Ayrıca şimdiki 17 pisti o zaman taksi yolu olarak kullanılıyordu sanırım.

    Tarihi bilmiyordum, zaten amacım sadece kuzeye bakan pistleri göstermekti.
    Özür dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atabérk

    Vay 2002 yılına ait bir chart bu. Şimdi pistler 35R-L , 05-23 oldu. Ayrıca şimdiki 17 pisti o zaman taksi yolu olarak kullanılıyordu sanırım.

    Tarihi bilmiyordum, zaten amacım sadece kuzeye bakan pistleri göstermekti.
    Özür dilerim.

    Estağfurullah , şaşırdığım için yazdım zaten. Teşekkürler yine de
  • Her hava yolunda raslanacak durumlar. Onur Airdeki A300'lerin artik zamanı doldu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.