Onur Havayolları’nın Suudi Arabistan Havayolları için uçan Airbus 300-600 tipi uçağı Cidde’de burun üzeri iniş yaptı... Cidde’de yürekleri ağızlara getiren olay dün Suudi Arabistan’ın Cidde kentinde yaşandı. Onur Havayolları’nın Suudi Arabistan Havayolları’na kiralık olarak verdiği TC-OAG kuyruk tescilli uçağı Medine-Cidde seferi sırasında iniş takımları açılmadığı için burun üzeri iniş yaptı.
İniş öncesi pist köpükle kaygan hale getirildi, itfaiye ekipleri hazır bulundu. Burun iniş takımları açılmayan uçak piste indiği anda büyük korku yaşandı. Uçak metrelerce sürüklendikten sonra durabildi. Uçakta bulunan 10 mürettebat, slide adı verilen tahliye botları ile uçağı terketti.
Olayda şans eseri kimsenin burnu dahi kanamadı. Pist bir süre trafiğe kapatıldı.
Kimseye bir şey olmaması büyük şans. Geçmiş olsun diyelim.
Bugün istanbulda uçakların kalkışını izlerken, kalkış yönü kuzeye doğruydu (Pistin adını hatırlamıyorum 36R falandı galiba ) THY A321 tipi uçak kalktıktan sonra iniş takımlarını toplamadı sonra dikkatlice izledim yakınlaştırdım kamerayı falan gözden kaybolana kadar toplayamadı bir sorunmu oldu dedim acaba akşam üstü 16:30 saatleriydi ..
Arkadaşlar olayla ilgili bir video buldum. Muhtemelen orada görevli biri çekmiş videoda izlediğim kadarıyla ön iniş takımı açılmamış. uçağın inme anıyla ilgili video ve resim bulamadım henüz...Kaza geçirenlere geçmiş olsun dilemek istiyorum..Allah korumuş gerçekten...Saygılar
Arkadaşlar uçakla ilgili bilgileri paylaştımda açaba sizce bu uçak tekrardan kullanırmı??? düşüncesi olan varmıı????
Genel bilgi Seri numarası 747 Tip A300-605R İlk uçuş tarihi 02/12/1994 Test kaydı F-WWAT Düzlem yaş 17,4 yıl Motorlar 2 x GE CF6-80C2A5
quote:
Orijinalden alıntı: blue0034
Arkadaşlar uçakla ilgili bilgileri paylaştımda açaba sizce bu uçak tekrardan kullanırmı??? düşüncesi olan varmıı????
Genel bilgi Seri numarası 747 Tip A300-605R İlk uçuş tarihi 02/12/1994 Test kaydı F-WWAT Düzlem yaş 17,4 yıl Motorlar 2 x GE CF6-80C2A5
Büyük zarar gelmediyse kullanılabilir sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: Boeing737
Bugün istanbulda uçakların kalkışını izlerken, kalkış yönü kuzeye doğruydu (Pistin adını hatırlamıyorum 36R falandı galiba ) THY A321 tipi uçak kalktıktan sonra iniş takımlarını toplamadı sonra dikkatlice izledim yakınlaştırdım kamerayı falan gözden kaybolana kadar toplayamadı bir sorunmu oldu dedim acaba akşam üstü 16:30 saatleriydi ..
36L ve 36R pistleri kuzeye bakıyor. Tam olarak iniş takımı prosedürlerini bilmiyorum, ancak bir problem olacağını sanmıyorum. Zira kalkıştan önce mutlaka kontrol edilmiştir.
Bugün istanbulda uçakların kalkışını izlerken, kalkış yönü kuzeye doğruydu (Pistin adını hatırlamıyorum 36R falandı galiba ) THY A321 tipi uçak kalktıktan sonra iniş takımlarını toplamadı sonra dikkatlice izledim yakınlaştırdım kamerayı falan gözden kaybolana kadar toplayamadı bir sorunmu oldu dedim acaba akşam üstü 16:30 saatleriydi ..
36L ve 36R pistleri kuzeye bakıyor. Tam olarak iniş takımı prosedürlerini bilmiyorum, ancak bir problem olacağını sanmıyorum. Zira kalkıştan önce mutlaka kontrol edilmiştir.
Vay 2002 yılına ait bir chart bu. Şimdi pistler 35R-L , 05-23 oldu. Ayrıca şimdiki 17 pisti o zaman taksi yolu olarak kullanılıyordu sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: Atabérk
Vay 2002 yılına ait bir chart bu. Şimdi pistler 35R-L , 05-23 oldu. Ayrıca şimdiki 17 pisti o zaman taksi yolu olarak kullanılıyordu sanırım.
Tarihi bilmiyordum, zaten amacım sadece kuzeye bakan pistleri göstermekti. Özür dilerim.
quote:
Orijinalden alıntı: baharat
quote:
Orijinalden alıntı: Atabérk
Vay 2002 yılına ait bir chart bu. Şimdi pistler 35R-L , 05-23 oldu. Ayrıca şimdiki 17 pisti o zaman taksi yolu olarak kullanılıyordu sanırım.
Tarihi bilmiyordum, zaten amacım sadece kuzeye bakan pistleri göstermekti. Özür dilerim.
Estağfurullah , şaşırdığım için yazdım zaten. Teşekkürler yine de
Her hava yolunda raslanacak durumlar. Onur Airdeki A300'lerin artik zamanı doldu.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme