Şimdi Ara

ÖN VE ARKADAN İTİŞ SÜRÜŞ KARAKTERLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nette bir tane videoya denk geldim çok güzel anlatmışlar ve tamamen doğru bilgiler konuyu tıklayan herkesin izlemesini tavsiye ederim

    https://www.youtube.com/watch?v=1K9ITCTnISk



  • Önden çekiş virajda kaydımı, toplamak daha zor , arkadan itişte gene kurtarılabiliyor, sürüş keyfi daha çok ve yorgunluk hisdi arkadan itişlerde daha az olmakta, bunu bir çok kez hissettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar çekiş bir terimdir. Türkçemizde "itiş" diye bir terim yoktur.

    Türkçe dersinde hani kelimenin gerçek anlamı vardı, yan anlamı vardı, terim anlamı,mecaz anlam vardı ya, buradaki çekiş "terim anlamı" oluyor.


    İtki diye bir terim de var, o da jet motorlu araçlarda oluyor. Jet motoru hakikaten havayı enerjilendirerek, hava aracını ileri itiyor... Hatta motorunda "Trust reverser" itki çevirici diyelim var, onu devreye sokunca bu sefer, aracı ters yönde iterek frenleme yaptırıyor. Saygılar...
  • En iyi araba arkadan motorlu ve arkadan cekislidir.isteğe bağlı 4x4 olabiliyorsa tadından yenmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    Önden motorlu arkadan itişli daha iyi ağırlı dağılımı daha eşit oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Önden motorlu arkadan itişli daha iyi ağırlı dağılımı daha eşit oluyor.

    arkadan itiş her zaman vazgeçilmezim. o ağırlık dağılımı ve viraj kabiliyeti insana araba kullanma zevki veriyor.
  • Yuksek hizlarda viraja girmek hangisinde daha guven hissi verir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arka çeker araç yolu daha iyi tutuyor genelde. Ama kışın kontrolü daha zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Yuksek hizlarda viraja girmek hangisinde daha guven hissi verir ?

    4 matic xdrive quatro 4motion gibi seçenekler ama o tarz gündelik otomobiller 200 bin üzerinde ya eski modelini almanız gerek yada çok para. alternatiflere gelince son zamanda teknoloji epey ilerledi önden çeker otomobiller ve lastik kalitesiyle beraber iyi yol katedildi. arkadan itiş kısmında bmw bir adım önde hala. motorun konumu epey geride olduğu için ağırlık dağılımı daha iyi zaten iddaalarıda eşsiz sürüş zevki ama servis kısmı baskı balata motor sökme toplama gibi zahmetli işleri var. ön kısımda boşluğun fazla olması çalışma ortamını daha iyi kılıyor. son zamanda jaguarda ön plana çıkmaya başladı hala güncel olarak bmw mb ve jaguar bu işi en iyi yapanları ardından audi vw ford geliyor alt seviyelerde fransızlar ve opel vw türevleri var.




  • Cekis veya itis yok aslinda Tahrik var . Driving Shaft mesela . Neyse

    Arkadan itiste kopmalarda kontra verir toparlarsin ama onden kayarsa toplamak cok zor oluyor genelde .

    Arkadan itis 180-200 beygir ustu araclarda daha iyi yani sportif araclarda falan .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 7 Ocak 2016; 23:57:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben her zaman arkadan itisli daha tehlikeli olarak biliyorum. Bugüne denk çoğunlukla on cekis kullandım. Karda yağmur da arkadan itisli araba sanki arkasini daha kolay savuruyor, hemen saga sola yalpa yapmaya musait gibi görünüyor ve yapıyor. Tabi tecrübesi olanlar anlatirsa durum aydınlanir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Svncrn

    Ben her zaman arkadan itisli daha tehlikeli olarak biliyorum. Bugüne denk çoğunlukla on cekis kullandım. Karda yağmur da arkadan itisli araba sanki arkasini daha kolay savuruyor, hemen saga sola yalpa yapmaya musait gibi görünüyor ve yapıyor. Tabi tecrübesi olanlar anlatirsa durum aydınlanir.

    şöyle kısaca özetleyeyim piyasada arkadan itişli araçlar bellidir. ya kuşlardır sanayi elemanların elinde veya bmwcilerdir gazı 6000 devire getirip debriyajı aniden salanlardır. yada gördüğünüz araçlar artık bir eser haline gelmeye adaydır +200 +300 hp üzerindekiler. normal bir araçta bunlar olmamaktadır. hatta yağmurlu havada önden çekişlinin hemen hemen az sert gaz tepkisiyle patinaja düştüğü yerde arkadan itişli araçta bu olmamaktadır.




  • insan gibi kullanırsan hiçbir virajda savrulmazsın,ister önden çekişli ister arkadan çekişli olsun ,, ama arkadan çekişli arabayla yağmurlu bir havada virajlı bir yolda gidiyorsan destursuz yola çıkmamak lazım, tabi takviye olarak 3 gulhü 1 elham olmazsa olmaz
  • ilk arabam şahindi, araba dandikti ama onun sürüşü daha zevkliydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sprinter sahibiyiz gecen kar yagdiginda cikamadigim yokus yoktu lastikler michelin marka kar lastigi ayni lastige sahip ducatolarin cikamadigi yokislari kuru zemib gibi cikiyorum

    bu tarz araclarda cok iyi oluyor arkadan itis

    hafif bakimlar daha kisa suruyor calisma alani daha buyuk aractaki iki adet turbo bile direk goz onunde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten koca minubusleri niye ön cekis yaparlar onuda anlamis değilim. Caravelle kullandim geçici olarak yaklaşık 3 gün falan.zamin islak olduğunda pati çekmeden kesinlikle kalkmadi.Araba yüklüydu.
    Tabi karda yağmur da savrulma yada kayma noktasinda bir sey diyemem.
    Ama tonajli ataclarin ön cekis olmasi bana cok akıllıca gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malumsite_stoperi

    insan gibi kullanırsan hiçbir virajda savrulmazsın,ister önden çekişli ister arkadan çekişli olsun ,, ama arkadan çekişli arabayla yağmurlu bir havada virajlı bir yolda gidiyorsan destursuz yola çıkmamak lazım, tabi takviye olarak 3 gulhü 1 elham olmazsa olmaz

    Aynen öyle, yok kontra yapıcan yok bilmemne. önemli olan aracı o duruma sokmamak, aracın sınırlarını tanıyıp o sınırları aşmamaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyrant1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: malumsite_stoperi

    insan gibi kullanırsan hiçbir virajda savrulmazsın,ister önden çekişli ister arkadan çekişli olsun ,, ama arkadan çekişli arabayla yağmurlu bir havada virajlı bir yolda gidiyorsan destursuz yola çıkmamak lazım, tabi takviye olarak 3 gulhü 1 elham olmazsa olmaz

    Aynen öyle, yok kontra yapıcan yok bilmemne. önemli olan aracı o duruma sokmamak, aracın sınırlarını tanıyıp o sınırları aşmamaktır

    Aquaplanning duydunuz mu ?

    Veya siz ne kadar 70-80 ile gitseniz bile doga sartlari , hayvanlar veya baska insanlarin yaptigi hatalar yuzunden bu tarz mudaheleler lazim olabilir .

    Car crash compilation izleyin adam yolunda gidiyor ama neler neler oluyor trafikte yalniz degiliz sonucta .

    Adam gibi kullanmayana lafim yok onlar dediginiz gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    quote:

    Orijinalden alıntı: Svncrn

    Ben her zaman arkadan itisli daha tehlikeli olarak biliyorum. Bugüne denk çoğunlukla on cekis kullandım. Karda yağmur da arkadan itisli araba sanki arkasini daha kolay savuruyor, hemen saga sola yalpa yapmaya musait gibi görünüyor ve yapıyor. Tabi tecrübesi olanlar anlatirsa durum aydınlanir.

    şöyle kısaca özetleyeyim piyasada arkadan itişli araçlar bellidir. ya kuşlardır sanayi elemanların elinde veya bmwcilerdir gazı 6000 devire getirip debriyajı aniden salanlardır. yada gördüğünüz araçlar artık bir eser haline gelmeye adaydır +200 +300 hp üzerindekiler. normal bir araçta bunlar olmamaktadır. hatta yağmurlu havada önden çekişlinin hemen hemen az sert gaz tepkisiyle patinaja düştüğü yerde arkadan itişli araçta bu olmamaktadır.

    Hocam yanlis anlamayin amacim size laf etmek degil , aksine guzel bir sekilde konusmak.Bende yazilimli a3 1.6 tdi var 140 hp 280 nm.Babamda E 250 cdi coupe Amg var 200 hp 500 nm.

    soforlugume cok guvenirim o farkli bi konu ama inanin yagisli havalarda virajlara yuksek hizlarda(elbette 200 uzeri degil) girince bi korku ve guvensizlik hissi veriyor.Bunu 5 kasa bmw de de yasadim ama onden ceikisli A3 umle 150 170 de bile girdigimde(ayni tip virajlarda) inanin hic guvensizlik yasamiyorum.

    Bunu merso kotu audi iyi demek icin yazmadim , yazmamda.Ben zaten mersi sevenin o baska mesele.Ayrica pati konusunda ikiside yasiyor ayni sorunu.Hatta babamin aracinda lastik yeni olmasina ragmen patiye yagisli havalarda daha cabuk oluyor.Tabi bunda torkun etkisi var ama burada arkadan cekisden bahsediyoruz o yuzden degisen birsey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • !sTaNbLuE ! kullanıcısına yanıt
    benim düşüncem 500 nm sahip aracın 4x4 olması gerekir ama mühendis o şekilde üretiyor sorun varmı yok ama daha iyisini her zaman daha iyidir. gündelik kullandığımız otomobilden bahsediliyor sizinkisi extrem bizimkiler 150-200 nm torklu araç 0-100 ü 10 saniye olan araçlar. ama önden çekişli bu torkla bile patiye düşüyor hatta vw dsg ler genelde 1. vitesi kullanmazlar kalkışta patiye düşmemek için kullanıcılarına sorabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.