Arkadaşlar kendi ofisimiz için 2 hafta için'de 4 adet bilgisayar alıp kurmaya başlayacağız.
3 Adet bilgisayarı çalışanlar kullanıcak.
Bir adet bilgisayarı'da server olarak kullanmak istiyorum. Bütün mailler bilgiler oraya gelicek ve depolanacak ve ordan paylaştırılacak diğer bilgisayarlara.
Server olarak kullanacağım makinayı hangi özellikler ile yani sistem ile toplamalıyım bana önereceğiniz bişeyler varmı. Bir de mail aktarımını ve belge aktarımını outlock'dan başka bir sistem ile yapabilirmiyim.
Server makinasına o kadar büyük bir sistem kurmaya gerek yok bana kalırsa 1gb ramle rht çalışır...Ekran kartı 128mb olsa yeter ...vsvs. Mail aktarımı içinde server üzerinden Exchange Server kurmanız gerekebilir..... Swicth markası olarak 3com die bir marka var ona bir bakın... Yazıcı paylaşımınıda swicth'te alıcam diyosunzu....Yazıcı kaç tane alıcaksanız bir tane yada daha fazla ama herhalde 4 kişi bir tane yeterlidir size yazıcı....Bir adet network yazıcı alırsınız....swicht'le oluşturduuğunuz ağa bağlarsınız....herkese ordan paylaşıma açarsınız kullanırsınız rhtlıkla.........:)
İlerde ofis büyüyecekse, hp/ibm gibi markaların serverlarını alınız.
3-4 makina için mail server biraz zahmetli ve pahalı bir iş olur bunları kurmak ve yönetmek zordur.
dışardan bir mailserver ile çalışabilirsiniz.yıllık 100-150 tl 10 mail için ücret ödersiniz.
Switch olarak 3com öneririm hiç sorun yaşamazsınız.Gigabit alırsanız geleceğede yatırım olur.
network yazıcı alın ethernet ile bağlarsınız. zaten ip üzerinden istediğiniz kişi bağlanır.
quote:
Orijinalden alıntı: hacckteam
Server makinasına o kadar büyük bir sistem kurmaya gerek yok bana kalırsa 1gb ramle rht çalışır...Ekran kartı 128mb olsa yeter ...vsvs. Mail aktarımı içinde server üzerinden Exchange Server kurmanız gerekebilir..... Swicth markası olarak 3com die bir marka var ona bir bakın... Yazıcı paylaşımınıda swicth'te alıcam diyosunzu....Yazıcı kaç tane alıcaksanız bir tane yada daha fazla ama herhalde 4 kişi bir tane yeterlidir size yazıcı....Bir adet network yazıcı alırsınız....swicht'le oluşturduuğunuz ağa bağlarsınız....herkese ordan paylaşıma açarsınız kullanırsınız rhtlıkla.........:)
Server makinesini şöyle düşünüyorum 2 GB Ram, 1 TB HD, Çift Çekirdek Bir İşlemci, Paylaşımsız Bir Ekran Kartı 512 MB, Sağlam Bir Power, Normal bir anakart ve en az 5 tane fan koyacağım sizce iyimi taş çatlasa 1 milyara maal olur.
Server için bir adet güç kaynağı alacağım.
Yazıcı ise 1 tane sağlam bişey network yazıcısı alıp onu'da switch'e bağlayacağım dediğiniz gibi.
Exchange server hakkında hiç bir bilgim yok.
Swicth ise 8 portlu yeterli olacaktır her halde.
quote:
Orijinalden alıntı: cathedral
İlerde ofis büyüyecekse, hp/ibm gibi markaların serverlarını alınız.
3-4 makina için mail server biraz zahmetli ve pahalı bir iş olur bunları kurmak ve yönetmek zordur.
dışardan bir mailserver ile çalışabilirsiniz.yıllık 100-150 tl 10 mail için ücret ödersiniz.
Switch olarak 3com öneririm hiç sorun yaşamazsınız.Gigabit alırsanız geleceğede yatırım olur.
network yazıcı alın ethernet ile bağlarsınız. zaten ip üzerinden istediğiniz kişi bağlanır.
Hem mail hemde kendi bilgilerimizi saklaya bilecek bişey olsun istiyorum hani sırf mail için gidip'te bir mailserver almak mantıklı gelmiyor. Zaten sitenin barınacağı server'da maillerimiz duracak ama ben gene'de kendi server'a depolamak istiyorum.
Switch 3com öneriyor herkez bakacağım.
Yazıcı ise ethernetli bir yazıcı olursa her halde sorunum olmaz.
İlla ethernetli bir yazıcısı olmasınada gerek yok sanırım.Ağ üzerindeki bir makineye bağlarsınız makineler arasında ağ kurarsınız ve bu yazıcıyı ağda paylaştırırsınız.Yazıcının bağlı olduğu makine açık olduğu sürece diğer makinelerden çıktı gönderip alabilirsiniz...
Email, dosya paylasimi, kullanici hesaplari vs. gibi her seyi illa kendi ofisimdeki makinada depolamak ve yonetmek istiyorum diyorsaniz ve yakin gelecekte de 1000%lik bir buyume on gormuyorsaniz en basit cozum Microsoft SBS 2008 olacaktir. Deployment ve maintenance'i her ne kadar basit de olsa yine de kurulum sonrasi sorunlarinizda telefon ile destek alabileceginiz biri olmali.
Exchange Server'in destekledigi ozellikler (pubic folderlar, push email vs) sizin icin sart degilse ben sahsen kesinlikle in-house email server cozumunu onermem; hele artik parali ve parasiz cok kaliteli email hosting secenekleri mevcutken. Ilk aklima gelen: Google Aps kullanmaniz. Kendi domaininiz uzerinden her kullanici Gmail hesabina ve paylastirilabilir takvime sahib olacaktir. Ofis icindeki dosyalariniz icinse bir depolama unitesi sart. Bu noktada da en basit cozum NAS kullanmak. Fakat rasgele ucuzundan birsey almamanizda fayda var cunku ucuz modeller beraberlerinde disaridan bakildiginda buyuk problemler getiriyorlar (kullanici yetkilendirmelerinde olsun, arabirimde olsun). NAS'in alternatifi de pek tabii diger arkadaslarin onerdigi gibi bir server toplamak. Tek tek parcalar uzerinde durmayacagim, cok yoruma acik bir konu bu. Fakat olmazsa olmaz diyecegim 3 nokta olacak: 1) Server'da kesinlikle kaliteli bir RAID controller olsun ve hardware RAID kullanilsin (OS ve Data ayri RAID arraylerde depolansin) 2) Backup asla unutulmasin! 3) Server'in onunde iyi bir Online UPS olsun.
Ihtiyacinizin ne oldugunu cok iyi anlamadan cozum uretmek de dogru olmaz. Dolayisiyla isinizle ve ihtiyaciniz olan ile ilgili daha cok bilgiye sahip olsaydim biraz daha kesin konusabilirdim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme