Şimdi Ara

Octavia A5 FL İncelemem (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
5.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Silecek sistemi Superb ile aynıdır diye tahmin ediyorum:

    Kontağı kapattıktan sonra silecek kolunu bir kez aşağı itin, silecek kollarını en sola alacaktır, bu şekilde kaldırabilirsiniz kolları..


    deneyeceğim. Olursa teşekkürler, olmazsa da teşekkürler :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mask345

    3 agustosta octavia elegans 1.6dizel aracimi bayiden teslim aldim. Uzun yillardir yalnizca B sinifi benzinli arac kullanmis biri olarak, ilk kullanimlarda ve genel olarak dikkat edilmesi gerekenler konusundaki gorus ve onerilerinizi bekliyorum. .NOT:Son aylarda satisini ve bilinirligini kayda deger sekilde artiran genelde skoda ve ozelde octavianin daha fazla paylasimi ve daha hareketli bir forumu hakettigini dusunuyorum.

    size katılıyorum, bu yüzden hep beraber bir şeyler yapmak lazım :) aracınız hayırlı olsun. Dizel araç kullanmadım, bu yüzden pek fazla yardımcı olamam size. Tek bildiğim benzinli gibi düşük devirde kullanımın biraz zor olacağı

    İyi dilekleriniz icin tesekkurler, bu arada araci ayni bayiden almışız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alper fatih

    arkadaşlar aracınız hayırlı olsun bendede 2011 model dizel elegance octavıa var yakıt olarak gayet iyi yani 2.yakıt göstergesi 5,9 gösteriyor şuan 6400 km oldu aracı alalı yaklaşık 1500 km şehirdışı gerisi şehir içi kullanım . benim burada dikkatimi çeken şey yol bilgisayarının türçe olması beim aracımda böyle birşey yok aceba yeni yazılım falan mı aydınlatırsanız sevinirim.

    dizel için yakıt tabi ki sorun olmaz :) ben aldığım günden beri Türkçe seçeneği var MFD'de. Gerekli ayarları yaptığınızdan emin misniz? yazılım attırdım gündüz farları için ama dediğim gibi ondan öncesinde de TR dil desteği vardı. Ama yine de arayıp bayiyi sorun, vardır çözümü. Arada model farkı var ondan kaynaklı olabilir, bu durumda da yazılım attırılarak hallolabilir.

    Sayın obbattaloglu; Gündüz farları için yazılım attırdım demişsiniz. Nerede yaptırdınız bu işlemi? ve gündüz farları faal hale geldi mi?


    aracı aldığım plaza: Ümraniye'de Oğuşlar Group. Ne yazık ki pek anlaşamadığımız, anlayışsız ve kaba olduğunu düşündüğüm bir servis müdürü var, Mustafa bey. Bir de biraz daha genç, yetkili birisi var Erdem bey. Erdem bey'e derdinizi daha rahat anlatabilirsiniz. Yazılım atma işlemi 5 dakika civarında sürüyor, herhangi bir ücret talep etmiyorlar. Ayrıca Şahkan Otomotiv var Güngören'de, makul bir ücret karşılığı hem gündüz farı, hem dönüş farları için yazılım atabiliyorlar. Ayrıca İstanbul'a gelirsem oraya uğrayıp bagaj amortisörlerini değiştirip anahtardan bagaj kilidini açtığımda direk bagajın açılmasını sağlayacağım (bunu daha önce bir kaç Octavia'da uygulamışlar videosu vardı, inceleyebilirsiniz)

    Teşekkürler bilgileriniz için. Gündüz farını duymuştum ama dönüş farını ilk defa duyuyorum. Dönüş farından kastınız direksiyonu çevirince farların direksiyon yönünde dönmesi midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Teşekkürler bilgileriniz için. Gündüz farını duymuştum ama dönüş farını ilk defa duyuyorum. Dönüş farından kastınız direksiyonu çevirince farların direksiyon yönünde dönmesi midir?

    dönüş farı olmayabilir tam olarak bilmiyorum ama viraj asistanı diye geçiyor galiba. Sizin bahsettiğiniz adaptif far sistemi, Superb'in elegance'ında var da Octavia'nın hiç bir modelinde yok sanırım. Bu dediğim sis farlarıyla alakalı. Sizin araç da Optimal donanımlı, sis farlarını yaktığınızda aracın sağının ve solunun iyi derecede aydınlandığını fark edersiniz (akşamları). Bu dönüş farlarında da direksiyonu belli bir derecede sağa kırdığınızda sağdaki sis farı, sola kırdığınızda da soldaki sis farı yanarak manevra esnasında etrafı görmenizi kolaylaştırıyor. Octavia viraj asist yazarsanız google'a çeşitli videolar var, görebilrsiniz orada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mask345


    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mask345

    3 agustosta octavia elegans 1.6dizel aracimi bayiden teslim aldim. Uzun yillardir yalnizca B sinifi benzinli arac kullanmis biri olarak, ilk kullanimlarda ve genel olarak dikkat edilmesi gerekenler konusundaki gorus ve onerilerinizi bekliyorum. .NOT:Son aylarda satisini ve bilinirligini kayda deger sekilde artiran genelde skoda ve ozelde octavianin daha fazla paylasimi ve daha hareketli bir forumu hakettigini dusunuyorum.

    size katılıyorum, bu yüzden hep beraber bir şeyler yapmak lazım :) aracınız hayırlı olsun. Dizel araç kullanmadım, bu yüzden pek fazla yardımcı olamam size. Tek bildiğim benzinli gibi düşük devirde kullanımın biraz zor olacağı

    İyi dilekleriniz icin tesekkurler, bu arada araci ayni bayiden almışız.

    peki sorması ayıp dizel elegance için ne fiyat ödediniz? Pm de atabilirsiniz özel ise




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mask345


    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mask345

    3 agustosta octavia elegans 1.6dizel aracimi bayiden teslim aldim. Uzun yillardir yalnizca B sinifi benzinli arac kullanmis biri olarak, ilk kullanimlarda ve genel olarak dikkat edilmesi gerekenler konusundaki gorus ve onerilerinizi bekliyorum. .NOT:Son aylarda satisini ve bilinirligini kayda deger sekilde artiran genelde skoda ve ozelde octavianin daha fazla paylasimi ve daha hareketli bir forumu hakettigini dusunuyorum.

    size katılıyorum, bu yüzden hep beraber bir şeyler yapmak lazım :) aracınız hayırlı olsun. Dizel araç kullanmadım, bu yüzden pek fazla yardımcı olamam size. Tek bildiğim benzinli gibi düşük devirde kullanımın biraz zor olacağı

    İyi dilekleriniz icin tesekkurler, bu arada araci ayni bayiden almışız.

    peki sorması ayıp dizel elegance için ne fiyat ödediniz? Pm de atabilirsiniz özel ise

    Daha once de yazmistim. 57000 tl odedim. Maun kaplama ve cam filmi hediyesi oldu. Bu arada arac metalik. Sanirim 970 tl fiyat farki var. Opak rengin takas indiriminden onceki kampanyali fiyati 60700 tl idi. Yani 61700 uzerinden takas indirimi kampanyasindan 4700 tl gibi bir indirimi oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mask345


    Daha once de yazmistim. 57000 tl odedim. Maun kaplama ve cam filmi hediyesi oldu. Bu arada arac metalik. Sanirim 970 tl fiyat farki var. Opak rengin takas indiriminden onceki kampanyali fiyati 60700 tl idi. Yani 61700 uzerinden takas indirimi kampanyasindan 4700 tl gibi bir indirimi oldu.

    baktım daha önce yazdığınızı göremedim. Mümkünse maun kaplamalı iç döşemenin fotoğrafını atabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Teşekkürler bilgileriniz için. Gündüz farını duymuştum ama dönüş farını ilk defa duyuyorum. Dönüş farından kastınız direksiyonu çevirince farların direksiyon yönünde dönmesi midir?

    dönüş farı olmayabilir tam olarak bilmiyorum ama viraj asistanı diye geçiyor galiba. Sizin bahsettiğiniz adaptif far sistemi, Superb'in elegance'ında var da Octavia'nın hiç bir modelinde yok sanırım. Bu dediğim sis farlarıyla alakalı. Sizin araç da Optimal donanımlı, sis farlarını yaktığınızda aracın sağının ve solunun iyi derecede aydınlandığını fark edersiniz (akşamları). Bu dönüş farlarında da direksiyonu belli bir derecede sağa kırdığınızda sağdaki sis farı, sola kırdığınızda da soldaki sis farı yanarak manevra esnasında etrafı görmenizi kolaylaştırıyor. Octavia viraj asist yazarsanız google'a çeşitli videolar var, görebilrsiniz orada.

    Teşekkürler. İnternetten videoları izledim. Gayet güzel gözüküyor. Cumartesi günü 15.000 km. bakımı için servisten randevu aldım.(Samsun Asal Oto) Gündüz farı ve viraj asistanı ile ilgili servisin biraz kafasını ağrıtacağım.:))) Bu arada bakım için telefonda 360 Tl. gbi bir fiyat verdiler ama iskonta yapacaklarını söylediler. Tahminim 300-330 tl. civarlarında tutacak gibi gözüküyor... Neticeyi buradan paylaşırım....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Teşekkürler bilgileriniz için. Gündüz farını duymuştum ama dönüş farını ilk defa duyuyorum. Dönüş farından kastınız direksiyonu çevirince farların direksiyon yönünde dönmesi midir?

    dönüş farı olmayabilir tam olarak bilmiyorum ama viraj asistanı diye geçiyor galiba. Sizin bahsettiğiniz adaptif far sistemi, Superb'in elegance'ında var da Octavia'nın hiç bir modelinde yok sanırım. Bu dediğim sis farlarıyla alakalı. Sizin araç da Optimal donanımlı, sis farlarını yaktığınızda aracın sağının ve solunun iyi derecede aydınlandığını fark edersiniz (akşamları). Bu dönüş farlarında da direksiyonu belli bir derecede sağa kırdığınızda sağdaki sis farı, sola kırdığınızda da soldaki sis farı yanarak manevra esnasında etrafı görmenizi kolaylaştırıyor. Octavia viraj asist yazarsanız google'a çeşitli videolar var, görebilrsiniz orada.

    Teşekkürler. İnternetten videoları izledim. Gayet güzel gözüküyor. Cumartesi günü 15.000 km. bakımı için servisten randevu aldım.(Samsun Asal Oto) Gündüz farı ve viraj asistanı ile ilgili servisin biraz kafasını ağrıtacağım.:))) Bu arada bakım için telefonda 360 Tl. gbi bir fiyat verdiler ama iskonta yapacaklarını söylediler. Tahminim 300-330 tl. civarlarında tutacak gibi gözüküyor... Neticeyi buradan paylaşırım....

    Bu arada siz 15.000 km. bakımı için ne kadar ödediniz? Aracınızın başında durmanıza izin verdiler mi? (Bazı skoda servisleri araç sahiplerini bakım esnasında servise almıyorlarmış.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mask345


    Daha once de yazmistim. 57000 tl odedim. Maun kaplama ve cam filmi hediyesi oldu. Bu arada arac metalik. Sanirim 970 tl fiyat farki var. Opak rengin takas indiriminden onceki kampanyali fiyati 60700 tl idi. Yani 61700 uzerinden takas indirimi kampanyasindan 4700 tl gibi bir indirimi oldu.

    baktım daha önce yazdığınızı göremedim. Mümkünse maun kaplamalı iç döşemenin fotoğrafını atabilir misiniz?

    Fotografin nasil yuklendigini bilmiyorum anlatirsaniz yarin fotograflari cekip yuklerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mask345


    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mask345


    Daha once de yazmistim. 57000 tl odedim. Maun kaplama ve cam filmi hediyesi oldu. Bu arada arac metalik. Sanirim 970 tl fiyat farki var. Opak rengin takas indiriminden onceki kampanyali fiyati 60700 tl idi. Yani 61700 uzerinden takas indirimi kampanyasindan 4700 tl gibi bir indirimi oldu.

    baktım daha önce yazdığınızı göremedim. Mümkünse maun kaplamalı iç döşemenin fotoğrafını atabilir misiniz?

    Fotografin nasil yuklendigini bilmiyorum anlatirsaniz yarin fotograflari cekip yuklerim.


    http://forum.donanimhaber.com/m_21315868/tm.htm

    burada detaylı bir şekilde anlatılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Bu arada siz 15.000 km. bakımı için ne kadar ödediniz? Aracınızın başında durmanıza izin verdiler mi? (Bazı skoda servisleri araç sahiplerini bakım esnasında servise almıyorlarmış.)

    gece cevap yazdığımı sanıyorum ama niyeyse göremedim şu an. Öncelikle yaklaşık 10 gündür tatildeydim bu yüzden cevap biraz geç oluyor üzgünm. Tatildeyken Antalya Çağ Otomotiv yetkili serviste 15.000 km bakıma verdim aracı, 330 lira istediler pazarlıkla 295 TL ödedim. İlgi alaka üst düzey bunu belirtmeden geçemem. Aracın başında durmayı teklif edemedim çünkü şahsi işlerim vardı. Yalnız bekleme salonu direk servis alanının yanı, arada cam paravan var sadece. Kapı da var istediğim zaman 2-3 defa geçtim, yani sıkıntı yapacaklarını sanmıyorum bu konuda.

    Ayrıca araca viraj assist denilen dönüş farlarını da ekledim. Olay şu; farlar açık konumdayken sağ sinyal verdiğinizde ya da direksiyonu yaklaşık 20 derece sağa kırdığınızda sağ sis yanıyor, aynısı sol için de geçerli. Geri vitese taktığınızda ikisi birden yanıyor. Gece manevralarında az da olsa işe yarıyor. Gündüz farları zaten açtırmıştım, bir de viraj assistler eklendi. En azından bir donanımdır diyerek eklettim. Herhangi bir ücreti yok, talep doğrultusunda yapıyorlar bu işlemi. Krom kaplı kapı kollarımın resmini atacaktım size fırsatım olmadı, şimdi isterseniz viraj assistlerin videosunu da eklerim sıraya :)

    Şimdi lpg taktırmaya gidiyorum İstanbula yola çıkıyorum yaklaşık 1 saat sonra, Yetkili servis (Ümraniye'deki Oğuşlar Grup) Garanti kapsamında zavoli takıyor, 2300 TL dediler tüm masraflar (ruhsata işleme, sızdırmazlık raporu, proje onayı vs)dahil. Sizin aracınız lpgliydi, fikirlerinizi paylaşır mısınız? Telefonumdan kontrol edebilirim eğer cevap yazarsanız. Teşekkürler şimdiden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Sileceklerin kaldırılması işi biraz garip octavialarda, ama kalkıyor. Arabayı stop ettikten sonra bir kez izin veriyor, silecek kolunun birini normal çalışma yönünde cam üzerinde çekiyor uygun yere geldiğinde ise silecekleri yukarı kaldırabiliyorsunuz. işiniz bittikten sonra bir kez daha kalkmiyor havaya. Ancak yeniden kontağı açıp biraz beklemekle yeniden kalkabiliyor. Biraz zor anlatmak, ama deneyerek bulabilirsiniz yöntemini.

    Özetle; temizilik için kalkıyorlar havaya.

    ne yazık ki anlamadım :) arabayı stop ettikten sonra sadece bir tanesini zorlayınca mı hareket ediyorlar yani?

    Bende tam anlayamadım. Denerken çekinirim galiba kolları kıracam felan diye..:)

    Evet, bir tanesini çekince diğeride hareket ediyor, çok zorlamaya gerek kalmıyor. Ama o pozisyonda değilse ne kadar zorlasınızda hareket etmiyor. Kontağı her aç kapa yapışınızda bir kez izin veriyor buna. Daha sonra bir kez daha yapmak isterseniz kontağı açıp kapamak gerekiyor. Mantığını anlamadığım gereksiz bir ayrıntı yapmışlar Skoda mühendisleri.

    Çekme işlemini aynen çalışma pozisyonunda olduğu gibi silecekler cama temas ederken yapıyoruz. Uygun açıya geldiğinde yukarı kaldırıyoruz.

    Yeni edindiğim bilgiyi paylaşayım silecekler konusunda, serviste öğrendim. Aslında çok kolay bir yolu varmış, işin aslı kullanıcı kılavuzundada yer alıyormuş, daha önce okuduğum halde gözden kaçırmışım.

    Silecekleri kaldırmak için; önce motoru durduruyoruz, az bir bekleme sonrasında kontağı açıyoruz (motoru çalıştırmıyoruz). silecek koluna 20 saniye içerisinde aşağı doğru tek bir dokunuş yapıyoruz. Her iki silecek servis konumuna geçerek en üst noktaya gelip orada duruyor, bu konumda ister silecekleri kaldırın ister lastik değiştirin buna izin veriyor.

    Daha detay isteyenler kullanım kılavuzu sayfa (61) 'e bakabilir. PDF formatı olan sitesindeki kılavuzda. Basılı kitap şeklinde olan yanımda değil orada da aynı sayfada olabilir.

    Özetle; silecekleri üstte anlattığım şekilde kaldırmak sakıncalı, öyle yaptığım son işlemde sileceklerden birinin gevşemesi ve görev yapamaz hale gelmesi sebebiyle servise gittiğimde servis konumuna almayı öğrenmiş oldum.

    Kısacası sorun sandığımız şeylerin çözümü kılavuzda varmış.

    Yine bazılarınızın dikkatini çekmiş olmalı, arabayı durdurup motoru kapatınca sileceklerde hafif bir hareketlenme olduğunu bazılarınız farketmiş olabilir. Ben bir anlam verememiştim başlangıçta. Bunun amacı silecek lastiklerinin hep aynı pozisyonda kalıp yıpranmasını önlemekmiş, her seferinde başka bir konum (sanırım 4-5 adet) alıp duruyormuş. İlginç değilmi? Ben başka bir otomobilde bunu duymamıştım, ince bir ayrıntı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 4 Eylül 2012; 1:16:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem

    Bu arada siz 15.000 km. bakımı için ne kadar ödediniz? Aracınızın başında durmanıza izin verdiler mi? (Bazı skoda servisleri araç sahiplerini bakım esnasında servise almıyorlarmış.)

    gece cevap yazdığımı sanıyorum ama niyeyse göremedim şu an. Öncelikle yaklaşık 10 gündür tatildeydim bu yüzden cevap biraz geç oluyor üzgünm. Tatildeyken Antalya Çağ Otomotiv yetkili serviste 15.000 km bakıma verdim aracı, 330 lira istediler pazarlıkla 295 TL ödedim. İlgi alaka üst düzey bunu belirtmeden geçemem. Aracın başında durmayı teklif edemedim çünkü şahsi işlerim vardı. Yalnız bekleme salonu direk servis alanının yanı, arada cam paravan var sadece. Kapı da var istediğim zaman 2-3 defa geçtim, yani sıkıntı yapacaklarını sanmıyorum bu konuda.

    Ayrıca araca viraj assist denilen dönüş farlarını da ekledim. Olay şu; farlar açık konumdayken sağ sinyal verdiğinizde ya da direksiyonu yaklaşık 20 derece sağa kırdığınızda sağ sis yanıyor, aynısı sol için de geçerli. Geri vitese taktığınızda ikisi birden yanıyor. Gece manevralarında az da olsa işe yarıyor. Gündüz farları zaten açtırmıştım, bir de viraj assistler eklendi. En azından bir donanımdır diyerek eklettim. Herhangi bir ücreti yok, talep doğrultusunda yapıyorlar bu işlemi. Krom kaplı kapı kollarımın resmini atacaktım size fırsatım olmadı, şimdi isterseniz viraj assistlerin videosunu da eklerim sıraya :)

    Şimdi lpg taktırmaya gidiyorum İstanbula yola çıkıyorum yaklaşık 1 saat sonra, Yetkili servis (Ümraniye'deki Oğuşlar Grup) Garanti kapsamında **** takıyor, 2300 TL dediler tüm masraflar (ruhsata işleme, sızdırmazlık raporu, proje onayı vs)dahil. Sizin aracınız lpgliydi, fikirlerinizi paylaşır mısınız? Telefonumdan kontrol edebilirim eğer cevap yazarsanız. Teşekkürler şimdiden

    Selamlar. Bende foruma yaklaşık 1 haftadır giremiyorum. Bakımı geçen hafta yaptırdım ve 320 tl. ödedim. Viraj asistanı aklıma gelmedi ama gündüz farlarını açtırdım.

    Lpg taktırdınız herhalde hayırlı olsun mesajınızı ancak görebildim kusura bakmayın. Tecrübelerimi daha önce aktarmak isterdim ama siz kararınızı vermişsiniz. Öncelikle hangi marka takdırdınız? 1998 yılından beri lpg kullanıcısı olarak Lpg dönüşümünde markanın önemi %50 ise dönüşüm yapan ustanın önemi de %50 olarak kabul edilir tecrübe ile sabittir. Bizim araçlarımız efsane hitler motor olarak geçmekte olup lpg ile uyumu iyi bir ustanın işçiliği ile mükemmel sayılabilir. Dönüşüm yapılırken manifoldun mutlaka sökülmesi ve enjektörlere en yakın yerden doğru olarak delinmesi lazımdır. montajdan sonra ise hareket halinde mutlaka obd cihazı ile yol ayarı yapılarak(klima açıkken, farlar açıkken v.b.) lft-sft ayarlarının yapılması ve sft ayarının "0" olarak ayarlanması gerekir. (ilk montajda ve sonraki takribi 1.000 km'de) Bizim euro-4 motorlarımız tahmini %15 civarı lft-sft ayarsızlığına(+,-) kadar arıza lambası yakmaz ama bu civarlara yakın ayar bozuklukları ileride araçta hem benzinde hem de lpg de iken rölantide dengesizlik, geç çalışma, fazla yakma, performans düşüklüğü, stop etme v.b. gibi sorunlar çıkaracaktır. O yüzden aracınıza mutlaka hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırın. Bunun haricinde ben aracıma 50 lt.lik simit depo takdırdım. ve stepneyi eve bıraktım. 1 adet çakmaktan çalışan kompresör 3-4 adet lastik tamir şişirme kiti aldım ve şimdilik böyle devam ediyorum. Araç uzun yolda CC ile 125 km. sabitleyince (klima açık, 2 yetişkin, 2 çocuk ve dolu bir bagaj ile) yaklaşık 9-9,5 lt. lpg yakmakta. Ben bulunduğum ilde lpg. yi 2.10 tl.den alıyorum Bu da yaklaşık km.de 20 krş. yapar. Aynı şekilde benznde araç 7,5-8 lt. yakmakta bu da km.de ortalama 35 krş. civarı yapar bence gayet yeterli. Bir de aracınızda benzin pompası sürekli çalıştığından ve pompa benzinle soğuduğundan dolayı benzin deponuzu çeyrek deponun altında kullanmayın. Ben daha önceki aracımda benzin pompası yaktığım için artık yarım deponun altına düşünce hep 50-60 tl. lik benzin alıyorum ve yarım deponun altında kullanmıyorum. Tavsiye ederim.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem
    Selamlar. Bende foruma yaklaşık 1 haftadır giremiyorum. Bakımı geçen hafta yaptırdım ve 320 tl. ödedim. Viraj asistanı aklıma gelmedi ama gündüz farlarını açtırdım.

    Lpg taktırdınız herhalde hayırlı olsun mesajınızı ancak görebildim kusura bakmayın. Tecrübelerimi daha önce aktarmak isterdim ama siz kararınızı vermişsiniz. Öncelikle hangi marka takdırdınız? 1998 yılından beri lpg kullanıcısı olarak Lpg dönüşümünde markanın önemi %50 ise dönüşüm yapan ustanın önemi de %50 olarak kabul edilir tecrübe ile sabittir. Bizim araçlarımız efsane hitler motor olarak geçmekte olup lpg ile uyumu iyi bir ustanın işçiliği ile mükemmel sayılabilir. Dönüşüm yapılırken manifoldun mutlaka sökülmesi ve enjektörlere en yakın yerden doğru olarak delinmesi lazımdır. montajdan sonra ise hareket halinde mutlaka obd cihazı ile yol ayarı yapılarak(klima açıkken, farlar açıkken v.b.) lft-sft ayarlarının yapılması ve sft ayarının "0" olarak ayarlanması gerekir. (ilk montajda ve sonraki takribi 1.000 km'de) Bizim euro-4 motorlarımız tahmini %15 civarı lft-sft ayarsızlığına(+,-) kadar arıza lambası yakmaz ama bu civarlara yakın ayar bozuklukları ileride araçta hem benzinde hem de lpg de iken rölantide dengesizlik, geç çalışma, fazla yakma, performans düşüklüğü, stop etme v.b. gibi sorunlar çıkaracaktır. O yüzden aracınıza mutlaka hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırın. Bunun haricinde ben aracıma 50 lt.lik simit depo takdırdım. ve stepneyi eve bıraktım. 1 adet çakmaktan çalışan kompresör 3-4 adet lastik tamir şişirme kiti aldım ve şimdilik böyle devam ediyorum. Araç uzun yolda CC ile 125 km. sabitleyince (klima açık, 2 yetişkin, 2 çocuk ve dolu bir bagaj ile) yaklaşık 9-9,5 lt. lpg yakmakta. Ben bulunduğum ilde lpg. yi 2.10 tl.den alıyorum Bu da yaklaşık km.de 20 krş. yapar. Aynı şekilde benznde araç 7,5-8 lt. yakmakta bu da km.de ortalama 35 krş. civarı yapar bence gayet yeterli. Bir de aracınızda benzin pompası sürekli çalıştığından ve pompa benzinle soğuduğundan dolayı benzin deponuzu çeyrek deponun altında kullanmayın. Ben daha önceki aracımda benzin pompası yaktığım için artık yarım deponun altına düşünce hep 50-60 tl. lik benzin alıyorum ve yarım deponun altında kullanmıyorum. Tavsiye ederim.....

    ah be hocam, verdim aracı. Ne yazık ki yazdıklarınızın hiç biri hakkında en ufak fikrim yok. Tanıdığım usta yok, aracımın garantiden düşme korkusu var, bu işten anlayan bir tanıdık yok... Markanın ismini yazdım ama yıldız sembolleri şeklinde görünüyor. Zav.li yazsam da engeller mi acaba?

    Ben aracı götürdüm, servis müdürü ile görüşüyoruz, Mustafa bey, işiniz düştüyse bilirsiniz. Yani ustanın ustalığını bilmiyorum, bu yüzden test etmeden bir şey diyemem. Simit tank takılacak bunu biliyorum, ama stepneyi yanımda taşımayı düşünüyorum. OBD yapılacağını söylediler, ne olduğunu bilmediğimden sorgulamadım, ama siz buraya mutlaka yapılması gerekir demişsiniz. Çarşamba teslim alacağım aracı, o zaman hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırma şansım var mıdır? Yoksa yapıldı zaten deyip bana yutturabilirler mi? Bunu ayırt etmenin yöntemi var mı? Ve aracı ilk gördüğüm an dikkat etmem gereken hususlar neler? Çarşamba aracı teslim alıp direk memlekete, Kütahyaya gideceğim. 350 km yol yapmış olacağım yani. Kütahya'daki yetkili zavoli bayisi gerekli işlemleri yapmak ile yükümlüymüş bu beni biraz rahatlattı, ayar yapılması gerektiğinde gene garanti sıkıntısı yaşamadan kendi şehrimde bir yer olması güzel. Şimdi sizden öğrenmek istediklerim:

    -aracı teslim aldığım an kontrol etmem, bakmam gereken şeyler neler?
    -bu OBD denilen uygulamanın yapılmasını talep edeyim mi? Bu maliyetli bir şey mi bunu yapmaktan kaçınırlar mı? Kaçınırlarsa bunu fark edebilir miyim?

    cevabınız için çok teşekkür ederim. Aracı aldıktan sonra da bu yazdıklarınızı görüp "eyvah" diyebilirdim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Yeni edindiğim bilgiyi paylaşayım silecekler konusunda, serviste öğrendim. Aslında çok kolay bir yolu varmış, işin aslı kullanıcı kılavuzundada yer alıyormuş, daha önce okuduğum halde gözden kaçırmışım.

    Silecekleri kaldırmak için; önce motoru durduruyoruz, az bir bekleme sonrasında kontağı açıyoruz (motoru çalıştırmıyoruz). silecek koluna 20 saniye içerisinde aşağı doğru tek bir dokunuş yapıyoruz. Her iki sicek servis konumuna geçerek en üst noktaya gelip orada duruyor, bu konumda ister silecekleri kaldırın ister lastik değiştirin buna izin veriyor.

    Daha detay isteyenler kullanım kılavuzu sayfa (61) 'e bakabilir. PDF formatı olan sitesindeki kılavuzda. Basılı kitap şeklinde olan yanımda değil orada da aynı sayfada olabilir.

    Özetle; silecekleri üstte anlattığım şekilde kaldırmak sakıncalı, öyle yaptığım son işlemde sileceklerden birinin gevşemesi ve görev yapamaz hale gelmesi sebebiyle servise gittiğimde servis konumuna almayı öğrenmiş oldum.

    Kısacası sorun sandığımız şeylerin çözümü kılavuzda varmış.

    Yine bazılarınızın dikkatini çekmiş olmalı, arabayı durdurup motoru kapatınca sileceklerde hafif bir hareketlenme olduğunu bazılarınız farketmiş olabilir. Ben bir anlam verememiştim başlangıçta. Bunun amacı silecek lastiklerinin hep aynı pozisyonda kalıp yıpranmasını önlemekmiş, her seferinde başka bir konum (sanırım 4-5 adet) alıp duruyormuş. İlginç değilmi? Ben başka bir otomobilde bunu duymamıştım, ince bir ayrıntı.

    dediğiniz yöntem işe yarıyor. motoru durdurduktan sonra silecek kolunu bir kez aşağı çekmek. silecekler dik konuma gelir, kaldırılmaya müsait olur. ancak uğraşıp didinip camı sildikten sonra o silecekler aşağı kaydığında tekrar iz bırakıyor. Camsil veya gazetenin dandikliğinden olabilir :)

    motor stop edildiği andaki silecek hareketini fark ettim. Eğer dediğiniz gibi bir amacı varsa, gerçekten kendimi aşırı şanslı hissettim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obbattaloglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem
    Selamlar. Bende foruma yaklaşık 1 haftadır giremiyorum. Bakımı geçen hafta yaptırdım ve 320 tl. ödedim. Viraj asistanı aklıma gelmedi ama gündüz farlarını açtırdım.

    Lpg taktırdınız herhalde hayırlı olsun mesajınızı ancak görebildim kusura bakmayın. Tecrübelerimi daha önce aktarmak isterdim ama siz kararınızı vermişsiniz. Öncelikle hangi marka takdırdınız? 1998 yılından beri lpg kullanıcısı olarak Lpg dönüşümünde markanın önemi %50 ise dönüşüm yapan ustanın önemi de %50 olarak kabul edilir tecrübe ile sabittir. Bizim araçlarımız efsane hitler motor olarak geçmekte olup lpg ile uyumu iyi bir ustanın işçiliği ile mükemmel sayılabilir. Dönüşüm yapılırken manifoldun mutlaka sökülmesi ve enjektörlere en yakın yerden doğru olarak delinmesi lazımdır. montajdan sonra ise hareket halinde mutlaka obd cihazı ile yol ayarı yapılarak(klima açıkken, farlar açıkken v.b.) lft-sft ayarlarının yapılması ve sft ayarının "0" olarak ayarlanması gerekir. (ilk montajda ve sonraki takribi 1.000 km'de) Bizim euro-4 motorlarımız tahmini %15 civarı lft-sft ayarsızlığına(+,-) kadar arıza lambası yakmaz ama bu civarlara yakın ayar bozuklukları ileride araçta hem benzinde hem de lpg de iken rölantide dengesizlik, geç çalışma, fazla yakma, performans düşüklüğü, stop etme v.b. gibi sorunlar çıkaracaktır. O yüzden aracınıza mutlaka hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırın. Bunun haricinde ben aracıma 50 lt.lik simit depo takdırdım. ve stepneyi eve bıraktım. 1 adet çakmaktan çalışan kompresör 3-4 adet lastik tamir şişirme kiti aldım ve şimdilik böyle devam ediyorum. Araç uzun yolda CC ile 125 km. sabitleyince (klima açık, 2 yetişkin, 2 çocuk ve dolu bir bagaj ile) yaklaşık 9-9,5 lt. lpg yakmakta. Ben bulunduğum ilde lpg. yi 2.10 tl.den alıyorum Bu da yaklaşık km.de 20 krş. yapar. Aynı şekilde benznde araç 7,5-8 lt. yakmakta bu da km.de ortalama 35 krş. civarı yapar bence gayet yeterli. Bir de aracınızda benzin pompası sürekli çalıştığından ve pompa benzinle soğuduğundan dolayı benzin deponuzu çeyrek deponun altında kullanmayın. Ben daha önceki aracımda benzin pompası yaktığım için artık yarım deponun altına düşünce hep 50-60 tl. lik benzin alıyorum ve yarım deponun altında kullanmıyorum. Tavsiye ederim.....

    ah be hocam, verdim aracı. Ne yazık ki yazdıklarınızın hiç biri hakkında en ufak fikrim yok. Tanıdığım usta yok, aracımın garantiden düşme korkusu var, bu işten anlayan bir tanıdık yok... Markanın ismini yazdım ama yıldız sembolleri şeklinde görünüyor. Zav.li yazsam da engeller mi acaba?

    Ben aracı götürdüm, servis müdürü ile görüşüyoruz, Mustafa bey, işiniz düştüyse bilirsiniz. Yani ustanın ustalığını bilmiyorum, bu yüzden test etmeden bir şey diyemem. Simit tank takılacak bunu biliyorum, ama stepneyi yanımda taşımayı düşünüyorum. OBD yapılacağını söylediler, ne olduğunu bilmediğimden sorgulamadım, ama siz buraya mutlaka yapılması gerekir demişsiniz. Çarşamba teslim alacağım aracı, o zaman hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırma şansım var mıdır? Yoksa yapıldı zaten deyip bana yutturabilirler mi? Bunu ayırt etmenin yöntemi var mı? Ve aracı ilk gördüğüm an dikkat etmem gereken hususlar neler? Çarşamba aracı teslim alıp direk memlekete, Kütahyaya gideceğim. 350 km yol yapmış olacağım yani. Kütahya'daki yetkili **** bayisi gerekli işlemleri yapmak ile yükümlüymüş bu beni biraz rahatlattı, ayar yapılması gerektiğinde gene garanti sıkıntısı yaşamadan kendi şehrimde bir yer olması güzel. Şimdi sizden öğrenmek istediklerim:

    -aracı teslim aldığım an kontrol etmem, bakmam gereken şeyler neler?
    -bu OBD denilen uygulamanın yapılmasını talep edeyim mi? Bu maliyetli bir şey mi bunu yapmaktan kaçınırlar mı? Kaçınırlarsa bunu fark edebilir miyim?

    cevabınız için çok teşekkür ederim. Aracı aldıktan sonra da bu yazdıklarınızı görüp "eyvah" diyebilirdim...

    Tekrardan hayırlı olsun. Aracınızı teslim aldığınızda montaj ile ilgili bakmanız gereken birkaç husus var. lpg enjektörlerinin manifold alt kısmına giren nozullar arasında ki hortumların uzunluğu önemli.Kısa olması her zaman hayırlı olandır. Lpg elektriğini nereden almışlar diye sorun? (Bazıları bobin den alıyor ve bobinlerin patlamasına kadar iş gidiyor...) OBD cihazı ile yapılan ayar en doğru olandır. Aracın beyninden LPG ECU suna bağlantı yapılır ve araç halen kendini benzin yakıyormuş zanneder. LPG ecu suna z.voli soft programı ile bağlanıp ayar yapılır. (LPG yakıt miktarı kesilir, artttırılır, geçiş ısısı, devri v.b. gibi ayarlar yapılır.) En önemli ayar ise (bazı dönüşümcüler yapmaz..) araç hareket halinde iken bilgisayarla lpg ecu suna bağlanılır ve arabanın beynine ise OBD cihazı ile bağlanılıp ikisi karşılaştırılarak lpg programından ayar yapılır. ve bu ayar esnasında OBD cihazında ki aracın SFT değerinin "0" olarak ayarlanması (araç yükteyken, yüksek devirde klima açıkken, farlar açıkken v.b.) lazımdır. (lpg değerleri ile oynanarak) Dilim döndüğü kadar anlatmaya çalıştım ama size tavsiyem teslim aldığınızda ve lpg deki 1000'inci kilometrenizde araca hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırın..


    Taktırdığınız markanın bildiğim kadarı ile distrübütörü POLARİS lpg. Ümraniye de ve İZMİR de iki ana servisi yap... en meşhur ustası da bildiğim kadarı ile İZMİR ÇAMDİBİ POLARİS LPG DE Kİ Faruk Usta....

    Bu sektörde bildiğim kadarı ile de en bilgili ve yardımcı olabilecek 2 kişi tanıyorum ama onlarda sizin lpg markanız la çalışmıyorlar. tekrardan hayırlı olsun....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem
    Tekrardan hayırlı olsun. Aracınızı teslim aldığınızda montaj ile ilgili bakmanız gereken birkaç husus var. lpg enjektörlerinin manifold alt kısmına giren nozullar arasında ki hortumların uzunluğu önemli.Kısa olması her zaman hayırlı olandır. Lpg elektriğini nereden almışlar diye sorun? (Bazıları bobin den alıyor ve bobinlerin patlamasına kadar iş gidiyor...) OBD cihazı ile yapılan ayar en doğru olandır. Aracın beyninden LPG ECU suna bağlantı yapılır ve araç halen kendini benzin yakıyormuş zanneder. LPG ecu suna z.voli soft programı ile bağlanıp ayar yapılır. (LPG yakıt miktarı kesilir, artttırılır, geçiş ısısı, devri v.b. gibi ayarlar yapılır.) En önemli ayar ise (bazı dönüşümcüler yapmaz..) araç hareket halinde iken bilgisayarla lpg ecu suna bağlanılır ve arabanın beynine ise OBD cihazı ile bağlanılıp ikisi karşılaştırılarak lpg programından ayar yapılır. ve bu ayar esnasında OBD cihazında ki aracın SFT değerinin "0" olarak ayarlanması (araç yükteyken, yüksek devirde klima açıkken, farlar açıkken v.b.) lazımdır. (lpg değerleri ile oynanarak) Dilim döndüğü kadar anlatmaya çalıştım ama size tavsiyem teslim aldığınızda ve lpg deki 1000'inci kilometrenizde araca hareket halinde iken OBD cihazı ile ayar yaptırın..


    Taktırdığınız markanın bildiğim kadarı ile distrübütörü POLARİS lpg. Ümraniye de ve İZMİR de iki ana servisi yap... en meşhur ustası da bildiğim kadarı ile İZMİR ÇAMDİBİ POLARİS LPG DE Kİ Faruk Usta....

    Bu sektörde bildiğim kadarı ile de en bilgili ve yardımcı olabilecek 2 kişi tanıyorum ama onlarda sizin lpg markanız la çalışmıyorlar. tekrardan hayırlı olsun....

    yazdıklarınızı tek tek not ettim kağıda, yarın hepsini teek tek soracağım. Ne kadar zamanımı alırsa alsın. Umarım iyi niyetli davranırlar da uğraştırmazlar bunu. Zaten bu işlemleri yapmadan aracı teslim almam da.. bakın kağıdım :)

    Octavia A5 FL İncelemem


    ayrıca krom kaplı kapı kolları; fotoğraflarını istemiştiniz:

    Octavia A5 FL İncelemem


    Octavia A5 FL İncelemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obbattaloglu -- 5 Eylül 2012; 1:25:25 >




  • Orijinalden alıntı: obbattaloglu


    yazdıklarınızı tek tek not ettim kağıda, yarın hepsini teek tek soracağım. Ne kadar zamanımı alırsa alsın. Umarım iyi niyetli davranırlar da uğraştırmazlar bunu. Zaten bu işlemleri yapmadan aracı teslim almam da.. bakın kağıdım :)

    Octavia A5 FL İncelemem


    ayrıca krom kaplı kapı kolları; fotoğraflarını istemiştiniz:

    Octavia A5 FL İncelemem


    Octavia A5 FL İncelemem


    Ben sadece tecrübelerimi paylaştım. Sonuçta yaklaşık 10 aracıma şimdiye kadar lpg dönüşümü yaptırdım. Az da olsa bir tecrübe edindik tabii..... Donanım haberin LPG DÖNÜŞÜMÜ forumu en iyi bilgi alabileceğiniz forumdur bence. Orayı da inceleyip kafanıza takılanları sorarsanız daha çok yardım alırsınız. Profesyonel ekip çok fazla ve yardımcı da oluyorlar... Eğer aracınızı aldığınız da herhangi bir sorun tespit ederseniz kesinlikle peşini bırakmayın ve sonuna kadar gidin. Sorun varsa ve dönüşüm yaptırdığınız yer eğer ("Abi lpg daha yeni takıldı aracın alışması lazım.. v.b.") gibi cümleler kuruyorsa onlardan korkun...:) Ama Peşini asla bırakmayın.... Sıkıntı varsa Son olarak İzmir Çamdibi Polaris dekş Faruk Usta ile temasa geçersiniz....


    Aracınızın kapı kolları gayet güzel durmuş. Hayırlı olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: möhkem
    Ben sadece tecrübelerimi paylaştım. Sonuçta yaklaşık 10 aracıma şimdiye kadar lpg dönüşümü yaptırdım. Az da olsa bir tecrübe edindik tabii..... Donanım haberin LPG DÖNÜŞÜMÜ forumu en iyi bilgi alabileceğiniz forumdur bence. Orayı da inceleyip kafanıza takılanları sorarsanız daha çok yardım alırsınız. Profesyonel ekip çok fazla ve yardımcı da oluyorlar... Eğer aracınızı aldığınız da herhangi bir sorun tespit ederseniz kesinlikle peşini bırakmayın ve sonuna kadar gidin. Sorun varsa ve dönüşüm yaptırdığınız yer eğer ("Abi lpg daha yeni takıldı aracın alışması lazım.. v.b.") gibi cümleler kuruyorsa onlardan korkun...:) Ama Peşini asla bırakmayın.... Sıkıntı varsa Son olarak İzmir Çamdibi Polaris dekş Faruk Usta ile temasa geçersiniz....


    Aracınızın kapı kolları gayet güzel durmuş. Hayırlı olsun...

    Öncelikle sizden özür dilerim, siz kabaca yaptığınız bir hesapta km'de 10 kuruş kar etsem LPG ile, 100.000 km'de 10.000 lira kar ederim gibi kabaca bir hesap yapmıştınız ve ben km'de 10 kuruş kar edilemeyeceğini söylemiştim. LPG takıldıktan sonra 10 kuruş kar etmeye başladım...

    LPG değerlendirmesini ilk iletiye ekledim, eğer okursanız sevinirim. Sizin aracılığınız ile hazırladığım soruları da sordum, hepsi yapıldı, ufak çapta yolda kendim de test ettim :) "LPG daha yeni takıldı, alışması lazım"ı daha fazla yakıt tasarrufu sağlayacağı için söylediler. İlk depo ile 10. depo arasında yaklaşık yüzde 5 tüketim farkı olurmuş. Doğruluk derecesini bilemem. Size tekrar teşekkür ederim :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.