Şimdi Ara

Nokia E90 incelemesi-Fotoğraflar/SSS/Problem çözümleri vb (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
950
Cevap
6
Favori
85.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar,

    bu foruma ilk defa yazıyorum..
    yaklaşık 3 gün önce cevahir nokia shop2tan 1850 YTL'ye bir E90 aldım ve hikayem ne yazık ki o gün başladı..
    pek cep telefonu meraklısı olmama rağmen e90'ın tam aradığım cihaz olduğuna karar vermiştim. (bu arada comminicator'ün ilk modelini ve çeşitli treo modelleri kullandım)
    cihaz ile birlikte sandisk'in 2GB lık hafıza kartını da satın aldım.

    cihazı aldığım ilk gün daha dükkandan çıkar çıkmaz denemek amacıyla cihazı açtım ve menülerinde dolaşmaya başladım ve problemler o gün başladı:))
    Cihaz aldığım günden bugüne kadar sürekli ama sürekli kilitleniyor. Aklıma gelen ya da internet'te bununla ilgili her türlü şeyi yapmama rağmen bir çözüm bulamadım.. belki sizlerden bu konuda bir fikir gelir diye yazıyorum. Bugüne kadar bu konua yaptıklarım aşağıda.

    -ilk akşam karıştırmalarım sırasında çok kilitlendiği için öncelikle pc suit yardımı ile en son sürümü yükledim..o akşam yaklaşık her 4-5 dk'da bir cihaz kitlendi.
    -ertesi gün KVK'daya servise götürdüm. işletim sistemi tekrar yüklendi. düzelir diye düşündüm ama daha teknik servisten çıkar çıkmaz cihaz kilitlenmeye devam etti.
    -nokia müşteri hizmetlerini aradım ve cihazın değiştirilmesini ya da paramın iade edilmesini talep ettim. onlarda bana cihaz aynı sebepten dolayı en az 3 kez servise girmediği taktirde nokia'nın böyle bir uygulaması olmadığını söyledi. böylece ülkemizin bir muz cumhuriyeti olduğunu bir kez daha anlamış oldum. çünkü nokia cumhuriyetinin uluslararası kuralları bu ülkeninkilerden üstün görünüyor.. satır aralarında isterseniz dava edin nasıl olsa birşey değişmez demeye getiriyorlar..siz televizyondaki "satın aldığını şeyi iade edersiniz paranızı alırsın tüketici hakları hikayelerine bakmayın:(
    -bu arada yılmadım satın aldığım nokia shop'a gittim.. orada hatanı 2GB lık kartın formatlanmamış olmasından kaynaklandığı söylendi. onu formatladık ve orada bir süre daha denemeler yaptık.. her kilitlenme hikayesinde olduğu gibi orada kilitlenmedi ama dükkandan çıktıktan 15 dk sonra yine kilitlenmeler başladı. bu arada her kilitlenme ancak pilin sökülmesi ile açılabiliyor..
    -tüm bu süre içerisinde en az 5 kez hard reset (*#7370#) yaptım. değşen birşey olmadı.
    -hata olasılıkarını azaltmak için cihazı fabrika konumuna getirdim. cihaza yüklediğim tüm fosyaları vs sildim. (zaten hard rest sonrası birley kalmıyor)
    -cihazı kilitlenmeye sebep olabileceği için SIM kart olmadan test ettim.
    -cihazın üzerindeki 2GB lık kart bozuk olabileceği için kendi orjinal 512 lik kart ile denedim.. değişen birşey olmadı..

    sözün özü aklıma gelen her türlü ihtimali denemeye çalıştımm.. bu arada e90'a ne nokia'ya olan güvenim ise her deneme sonucunda biraz daha azaldı..
    bu arada film seyredebildiğim süre içerisinde gördüm ki görüntüler mükemmel ötesi. (bu da güzel tarafı)

    durum böyle.. şimdi kalan 2 servis işlemini de yapıp cihazı değiştirtebilir miyim diye bakacağım.. bu arada bana tavsiye edebileceğiniz birşeyler varsa görüşlerinize açığım..




  • Fİat biraz daha geriledii..

    Beklemekteyim hala nedeni sorun var diyen çok

    Sorunlar bu kadar çok mu yaw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ironman -- 10 Ekim 2007; 20:32:45 >
  • çok garip biz baba oğul aldk hiç bi sorun yok ikisindede... işte fabrika hatalı telefonlar ne yazıkki her firmada var:(...
  • guvengoktas: Mail elime ulaştı.Bir konuyu açıklıyayım : Doğubankta satılanlar Türkçe F klavyeli değil malesef.Ama işinize yarayacak ise sordururum yinede.(Bildiğim kadarı ile Nokia hiç Türkçe F klavyeli cihaz yapmadı) Nokia shoplar ne yaptığını pek bilmiyorlar sanırım zira donanıma da bakıyor (product code misal : klavyenize) ve ona göre bazı durumlarda upgrade/firmware update/çevirimi yapılabiliyor yada yapılamıyor.Hangisinin hangisi olduğunu onların daha iyi bilmesi lazım gerçi ama E90 da sorun olmaması lazım.

    panauser: Uzüldüm.Insanın o kadar para döküp bir gün bile keyif ile kullanamadığı bir cihaz size denk gelmiş.Cihaz kesinlik ile arızalı diyeceğim ama lütfen sim kartınızı ve hafıza kartınızı çıkartıp hard reset yapıp sim kartı takmadan kullanmayı denermisiniz?sonucu da yazarsanız iyi olur.Şu ana kadar tek arızalı E90 yazısı gördüm o da malesef sizinki.
    Bu firmaları anlamıyorum.Gerçekten bize muz cumhuriyeti muammelesi yapılıyor.ABD yada Avrupa Japonyada böyle bir şeyin (hele bu fiyatta ki bir cihazda) olması mümkün değil.Benimde başıma gelmişti malesef insanı zıvanadan çıkartacak kadar uğraştırıyorlar.
    Yanlız şöyle bir durum var : Eğer cihazı yeni aldı iseniz hemen teknik servise gidin ve cihazı verin diyinki : Benim problemim bunlar vb ve cihazın tamir edilmesini istemiyorum lütfen bana sadece arızalı olduğuna dair teknik servis raporunu verin.O raporu aldıktan sonrada aldığınız yere gidin (aradaki yasal süre ne idi unuttum şu an 1 hafta yada 2 hafta idi galiba.Biraz araştırın bulursunuz hemen .Ben bulursam bende yazarım sizi yanıltmak istemiyorum süre konusunda) rapor ile birlikte cihazı iade edin.Bakın bakalım alıyorlarmı almıyorlarmı?Yanlız dikkat edin teknik serviste cihaz fazla kalmasın süre aşımına uğramasın.
    Benim başıma bir kere arızalı laptopda gelmişti.Vatan bilgisayar daha 5 saat geçememesine rağmen geri almamıştı.Neyse servise göndericeğiz 10-12 günde gelir vb dediler bende ertesi sabah direkt yetkili servisine fatura ile gidip cihazı kontrol ettirip arızalı olduğuna dair raporu alıp Vatana anında iade ettim.

    Edit : Yazının (Tüketici hakkı) orijinalini buldum .Kanunda aynen geçtiği gibi pasteliyorum (Eğer geri almazlar ise noter huzurunda tutanak tutturucağınızı filanda ekleyin ve gerekiyorsada yapin zira haklısınız) :

    Madde 4 - Ayıplı Mal ve Hizmetler
    Ambalajında, etiketinde,tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaadedilen veya standartında tespit edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mal veya hizmetler, ayıplı mal veya ayıplı hizmet olarak kabul edilir.Satın alınan malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde; tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malları satıcı firmaya geri vererek değiştirilmesini veya ödediği bedelin iadesini veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirimini ya da ücretsiz olarak tamirini talep edebilir.Tüketici bu taleplerden herhangi birisini tercihte serbesttir. Satıcı tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Ayıplı maldan ve/veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı tüketiciye karşı satıcı, bayi, acenta, imalatçı-üretici ve ithalatçı, müştereken ve müteselsilen sorumludurlar.Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.


    ALO Tüketici : 175



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vipracing -- 11 Ekim 2007; 0:42:13 >




  • selam vipracing,
    sim kartı ve hafıza kartını çıkartıp hard reset ettikten sonra sim kartsız ve hafıza kartsız denemeler yaptım.. cihazda kitlenmeler bitmedi..

    bugün nokia müşteri hizmetleri ile görüştüm ve enterasan biçimde farklı bir yaklaşım sergilediler.. KVK'ya ikinci kez servise vermemi ve daha sonra kendilerini aramamı istediler.. dediklerine göre "e90 kullanıcları business tipi kullanıcılar imiş! ve nokia olarak onları daha fazla üzmeden ve sıkıntıya sokmadan bu konuya çözüm getirmek istiyorlarmış".
    benim hedefim 3 kez aynı hatadan dolayı servis raporu almak ve bu şekilde nokia'dan cihazın değiştirlmesini talep etmek idi. ama anladığım kadarı ile bunu yapmama gerek olmadan cihazı değiştirme yoluna gidecekler.. bakalım bayramdan sonra sonuç alırım diye düşünüyorum.

    bir treo650 kullanıcısı olarak kitlenen cihazlardan nefret ederim. e90'ı da özellikle yurtdışındaki reviewlarda hiç kilitlenmediğini durmuş idim..(GPS hariç) amam sanırım benimki fabrika arızası yada bilmediğim bir işletim sistemi/yazılım problemi ile karşı karşıyayım. ama bildiğim tek şey 3-4 gündür tüm olasılıkları denememe rağmen çözüm bulamadım.. artık cihaz stabil bir duruma gelmeden değil elime almak görmek dahi beni sinirlendiriyor.. bu nedenle şimdilik cihazın tamirini ya da değiştirlmesini umuyorum..

    bu arada ben Mediacoder diye yurtdışı forumlarda çokça bahsedilen bir program film converter kullanıyordum.. çok memnunum.. özellikle e90 için yazılmış bir preseti yardımı ile full screen film seyretmek mümkün oluyordu.. super nasıldır bilmiyorum ama bu programı çok beğendim..




  • Ok artık bende emin oldum cihazın fabrikasyon arızalı olduğuna.Nokia da bir kişinin dediği öbürünü tutmayabilir.Tabiki karar sizin sadece size söylenen ve yapıcağınızı söylediğiniz işlemlerin zaman aralıği kanuni sürenin dışına taşıyor açıkcası buda beni rahatsız etti.Zaten problemli olan bir cihaz için bu kadar çile çekmek + cihazı kullanamamak yeteri kadar üzücü olsa gerek.
    Hakikaten E90 kilitlenmiyor (Normal şartlar altında) Bende henüz bir kere restart olayı oldu (Ondada benim payım var)onun dışında da çok problemsiz cihaz.Umarım bir an önce sizi mutlu edicek bir çözüme kavuşursunuz.
  • herkese ıyı bayramlar bı sorum olucak lıbyadan alınan nokia e90 turkıyede satılan arasında teknık veya donanımsal olarak bı fark varmı kısacası tel herseyıyle aynımı?
  • sn Vipracing, bir kaç ay önce "300 spartalı" video fragmanı için bir link vermiştiniz. O linke E90'ımdan erişerek videoyu download etmiştim. Halen telefonun iç ekran kapasitesini (ve de klasını) göstermek için o dosyayı kullanıyorum. Dosyayı oynatırken görüntü ve ses kalitesi gerçekten mükemmel

    Bahsettiğim filmin linkini, mümkünse ona benzer filmler bulabileceğimiz başka linkleri de vermenizi rica edebilir miyim?

    Şimdiden teşekkürler ve selamlar...
  • Arkadaşlar E90 ımı satıyorum orjinal finlandiya kayıtlı...

    Bana mail atarsanız size cebimi yazarım ...

    saygılar
  • mailimi vereyim...

    mirsaid@hotmail.com
  • Nokia E90 için 7.40.1.2 firmware yayınlandı.Henüz indiremedim ama yarın filan Türkçe versiyonuda hazır olur sanıyorum.Generic versiyonu şu anda mevcut.

    Nokia Software Update programının (NSU) yeni versiyonunu indirip kurmak lazım (Eskisi var ise update ine bakın yazılım otomatik bulur)

    -Komple bir back up alın derim.Daha sonra update edebilirsiniz.Yönergeleri izlemeniz yeterli olucaktır.

    En güzel tarafı A-GPS özelliğininde gelmiş olması Ilk başta ilk 'fix' inin yine uzun sürdüğü belirtiliyor fakat bir kere aktive ettikten sonra gayet hızlı kilitlendiğide belirtilmiş.Bir başka önemmli notta :

    positioning server bölümüne : supl.nokia.com yazma gereğiniz.Bunu da ekliyeyim.

    Sayın tentenn : Buyrun film fragmanları için güzel bir kaynak (Fragman olduklari için %100 legaldir) http://nokia-e90.blogspot.com/




  • Şu anda ortalama fiyatı ne kadar söylerseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
  • 1.800 ytl civari garantili.
    Selamlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mince49

    Şu anda ortalama fiyatı ne kadar söylerseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
  • Çok teşekkürler...

    İnşallah yaza kadar biraz daha düşer...
  • Gerçekten mükemmel bir inceleme olmuş.Emeğinize sağlık.

    9110 9210 ve 9500 dan sonra sadece deneme amaçlı Treo ya geçtim ve sonuç üzücü oldu benm için.
    En kısa zamanda bu cihazdan edinmem gerekiyor anlaşılan.
  • Palm o ilk başlardaki avantajını yitirdi malesef.Halen 7-8 yaşındaki bir işletim sistemini kullanıyor havası var (Bir bakımada öyle zaten) aslında pda olarak benim eskiden en sevdiğim platformdu ama malesef smart phone işindeki açıkları kapamak bir yana birde rakiplerinden çok geri kaldılar.Umarım kısa zamanda akıllı manevralar ile işi kurtarırla yoksa 2008 de Palm e de güle güle diyebiliriz (Bir şekilde)
    Şimdiden hayırlı olsun sizede
    quote:

    Orjinalden alıntı: bvinthenight

    Gerçekten mükemmel bir inceleme olmuş.Emeğinize sağlık.

    9110 9210 ve 9500 dan sonra sadece deneme amaçlı Treo ya geçtim ve sonuç üzücü oldu benm için.
    En kısa zamanda bu cihazdan edinmem gerekiyor anlaşılan.




  • cidden palmın kendini yenilemesi lazım ama tecrübeli iş adamlarıda sadelikten yana
  • Dediğiniz gibi Palm in menülerinin hızlılığı dışında bir esprisi kalmadı. Birde görsel olarak piyasada iphone gibi görsel şölen sunan bir cihaz varken halen o eski tip logoları kullanmak insana pek tat vermiyor açıkçası.
  • Merhaba,

    uzun zamandır Nokia E90 almayı planlıyorum, ancak Türkiye'de hala sadece Genpa'da ve onun dışında bir iki yerde olması soru işareti oluşturuyor. Bu nedenle de şimdilik bu planımı erteliyorum. Acaba E90'ın bu şekilde sadece bir iki bayide olması, ilk versiyondaki sorunlardan dolayı ikinci versiyon gelinceye kadar eldekileri tüketmek mi yoksa bilmediğimiz başka bir şey mi var? Bu konuda bilgisi olan varsa sevinirim. E90 ne zaman, mesela hepsiburada'da satılmaya başlanacak?

    Teşekkürler
  • Arkadaşlar ben bu telefonu Saraybosnada gördüm tam hatırlamıyorum ama 450 yada 600 € civarında bir fiyatı vardı.

    Garanti olaylarından dolayı almak istemedim.

    Saygılarla...
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.