Şimdi Ara

Niye birşeyler var olmak zorunda?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Varlık gerçekten de var mıdır?
    Niye birşeyler var olmak zorunda?
    Yokluk var mıdır?
    Yokluk yok mudur?



  • Şartlanma.

    Tek olan kanun, neyle ilgilenirsen onun farkında olursun.

    Düşünmek bir varlık ise tabiri ne olursa olsun, ben düşünebiliyorum.

    Yokluk bir varlıktır. Aklımıza gelen tüm kavramlar varlıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonOfPatriot -- 23 Mart 2009; 20:13:37 >
  • varlık vardır.belki çok basit gelebilir fakat benim bu mesajımı okuyabiliyorsan sende varsın bende varım demektir.yokluk belkide vardır fakat biz sadece var olanları bilebildiğimiz için onu bilemiyoruz ve onu bilseydik zaten o da var olmuş olurdu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: destroyer39

    varlık vardır.belki çok basit gelebilir fakat benim bu mesajımı okuyabiliyorsan sende varsın bende varım demektir.yokluk belkide vardır fakat biz sadece var olanları bilebildiğimiz için onu bilemiyoruz ve onu bilseydik zaten o da var olmuş olurdu.


    Varsın diyebiliriz fakat kendi başına olman mümkün değil, seni sen yapan benim. Sen varsın çünkü ben seni farkedebiliyorum fakat "gerçek" olduğunu asla söyleyemem. Kontrolsüz veya farkındalığın olmadığı bir kontrol ile tüm her şeyi ben var ediyorum. Bu fikir mantığıma en uygun gelen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SonOfPatriot


    quote:

    Orjinalden alıntı: destroyer39

    varlık vardır.belki çok basit gelebilir fakat benim bu mesajımı okuyabiliyorsan sende varsın bende varım demektir.yokluk belkide vardır fakat biz sadece var olanları bilebildiğimiz için onu bilemiyoruz ve onu bilseydik zaten o da var olmuş olurdu.


    Varsın diyebiliriz fakat kendi başına olman mümkün değil, seni sen yapan benim. Sen varsın çünkü ben seni farkedebiliyorum fakat "gerçek" olduğunu asla söyleyemem. Kontrolsüz veya farkındalığın olmadığı bir kontrol ile tüm her şeyi ben var ediyorum. Bu fikir mantığıma en uygun gelen


    Bu konuları tartışmak çok zevkli önce sana teşekkür ediyorum :)

    bence varlık bağımsız olarak bulunmaktadır.Yani beni sen var etmiyorsun.Benim var olmam için beni farkeden birisine ihtiyaç yok.Mesela otobüsü sen farketmesende gelip sana çarpabilir.Bu durumda otobüsü sen var etmiyorsun otobüs zaten bağımsız olarak doğada vardır.Bence varlıkta böyledir,doğada bağımsız olarak bulunmaktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: destroyer39


    quote:

    Orjinalden alıntı: SonOfPatriot


    quote:

    Orjinalden alıntı: destroyer39

    varlık vardır.belki çok basit gelebilir fakat benim bu mesajımı okuyabiliyorsan sende varsın bende varım demektir.yokluk belkide vardır fakat biz sadece var olanları bilebildiğimiz için onu bilemiyoruz ve onu bilseydik zaten o da var olmuş olurdu.


    Varsın diyebiliriz fakat kendi başına olman mümkün değil, seni sen yapan benim. Sen varsın çünkü ben seni farkedebiliyorum fakat "gerçek" olduğunu asla söyleyemem. Kontrolsüz veya farkındalığın olmadığı bir kontrol ile tüm her şeyi ben var ediyorum. Bu fikir mantığıma en uygun gelen


    Bu konuları tartışmak çok zevkli önce sana teşekkür ediyorum :)

    bence varlık bağımsız olarak bulunmaktadır.Yani beni sen var etmiyorsun.Benim var olmam için beni farkeden birisine ihtiyaç yok.Mesela otobüsü sen farketmesende gelip sana çarpabilir.Bu durumda otobüsü sen var etmiyorsun otobüs zaten bağımsız olarak doğada vardır.Bence varlıkta böyledir,doğada bağımsız olarak bulunmaktadır.


    Otobüs bana çarpmıyor, insanlara çarpıyor. Bu otobüsten ibaret değil sadece, bana çarpsa ve sakat kalsam dahi gerçekle olan ilişkilerim değişmeyecek. Otobüsün bana çarpıp sakat kalmam kurgunun içersindedir, bağımsız olması onu gerçek yapmıyor. Gözü okuyan beyini kim okuyor?

    Burada devreye maddenin ötesinde olan insanlar geçiyor. Bu beyinin gücü değil, benliğin gücüdür. Somutla ilişkilerimizi her zaman için soyut bir şekilde değerlendirmiş oluruz. Değerlendirilen yeri keşfettiğimizde somutluğa yer kalmıyor, somut ve soyut bir bütün olmuş oluyor.

    Hayatta kalabilmek için somut saydığımız dünyada bazı gereksinimlerimiz var, ya onlar neyin nesi?
    "Somut sanılan dünyamızda, yapmamız gerekilenler" diye şartlandıklarımızdır. Eğer bunları yapmazsak ne olur?
    Ölümü göremediğimiz için henüz bilemiyorum.
    Sanıyorum ki ölümde kurgumun bir parçası. Kurgunun içinde ölümden önce onu bilinmezliklere bürümeside var. Düşünce, düşüncelerimiz ile sonsuzluğa sürüklenebilir. Düşüncenin olmadığı bir kavram gezegeni veya kavramın olmadığı farklı bir yüzen ateş topu gibi

    kavramlarım her zaman genişliyor, gelişen kavramlar yapboz gibiler. Her seferinde daha fazla anlam arayışı, anlam kavramı ise anlamı sorgulayışı gibi. Sonsuz bir yapboz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonOfPatriot -- 23 Mart 2009; 22:06:00 >




  • Yokluk muhaldir. Yani yoktur, düşünülemez, akıl ile kavranamaz. Varlığı anlamak için muhal olarak düşünüyoruz. Bana "yok" olan bir şey söyle desem aklın iflas eder. Ziya paşa güzel buyurmuş ;

    Erbab-ı kemali çekemez nakıs olanlar
    idrak-i meali bu küçük akla gerekmez
    Zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OPTİMİST

    Yokluk muhaldir. Yani yoktur, düşünülemez, akıl ile kavranamaz. Varlığı anlamak için muhal olarak düşünüyoruz. Bana "yok" olan bir şey söyle desem aklın iflas eder. Ziya paşa güzel buyurmuş ;

    Erbab-ı kemali çekemez nakıs olanlar
    idrak-i meali bu küçük akla gerekmez
    Zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez


    Yokluğun akıl ile düşünülemez, kavranamaz mantığına akıl ile ulaşmıyor musun? Akıl bunu akıl edebiliyorsa düşünebilinirde, kavranabilinirde. Ancak akıl bizi hep doğrulara mı götürür? Yoksa götürdüğü şey kendince olan doğrular mıdır?
  • yokluk, tanımsızdır. varlık vardır, sıfatlar bilinç ile kavranır. bir şeye yok demek için, var olması lazım ki yok'u ön ek olarak alabilsin. var olması için sdece vr olması yeterlidir ki, ön ek felan olmaz. ondan bahsedilmesi var olmasıdır. gerçek midir? bilinç dışında da, algı sınırımız dahilinde var ise gerçek deriz ancak; algı sınırımız burada önemli bir noktadır.

    fakat tinsel ya da deneye başvurmaksızın önerme olarak ortaya attıklarımız, deneye dayalı olanlardan farklıdır. zihnimizin konstrüksüyonu gibi dursalarda, aslında ondan farklıdırlar. konstrüksüyonlar da var olanlar hakkında bilgilerimiz ile ortaya çıkan şeyler. yok diyemeyiz onlara, sadece olmadılar maddesel olarak. demek istediğim şu: deneye başvurmaksızın-moralim bozuk gibi..- elde ettiğimiz bilgiler daha kesindir-belli kademelere kadar-
    yani vicdan kavramı var ve belli tanımlar ile kanun şeklinde bir olgudur! diyemeyiz. bu bir varlıktır. vicdan vardır, madde değildir o ayrı:D hak, kavramı da- iyi ideasına kadar-. bu noktada tanrı devreye giriyor- herkes kabul etmiyor bu kavramı ancak, bence ortada-
    son paragraf, alman filozofu kant'ın fikirlerinden desteklerle yazdığım bir iki cümle:D yani algı sınırı dediğimkiz olay, tinsel şeylere yetmez ancak, gördüğümüz gibi önermelerimiz daha kesin. son of patriotun da dediği gibi, var olmak karşıdakinin algısı ile anlamlı ise, "sadece madde vardır" biraz daha değersiz kalmakta, varlık "madde değildir sadece" önermesinden...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: metete


    quote:

    Orjinalden alıntı: OPTİMİST

    Yokluk muhaldir. Yani yoktur, düşünülemez, akıl ile kavranamaz. Varlığı anlamak için muhal olarak düşünüyoruz. Bana "yok" olan bir şey söyle desem aklın iflas eder. Ziya paşa güzel buyurmuş ;

    Erbab-ı kemali çekemez nakıs olanlar
    idrak-i meali bu küçük akla gerekmez
    Zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez


    Yokluğun akıl ile düşünülemez, kavranamaz mantığına akıl ile ulaşmıyor musun? Akıl bunu akıl edebiliyorsa düşünebilinirde, kavranabilinirde. Ancak akıl bizi hep doğrulara mı götürür? Yoksa götürdüğü şey kendince olan doğrular mıdır?


    Akıl arapça bir kelimedir. Bağ anlamına gelen "Ukal" sözcüğünden türtetilmiştir. Akıl parçalar ve bütün arasında bağ kurmaya yarar. Akıl araçtır, mutlak değildir. İnsan akıl yürütmede 3 metod kullanır. Tümevarım, Tümdengelim ve Kıyas. Tümevarım parçadan bütüne , tümdengelim, bütünden parçaya, Kıyas ise parçadan parçaya gidiş demektir.

    Bu kapmsamda senin soruna şöyle cevap vereyim. Benim Aklımın ürünü olan önermelerim yani kurduğum bağ doğrumu yanlış mı, asıl önemli olan bu. Bütüne ulaşmada, yani Hakikati kavramada aklimi doğrumu kullanıyorum. Ben diyorum ki "Yok" olan bir şey arasında bağ'da kuramazsın.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.