Şimdi Ara

Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
4
Favori
12.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nitro Rc Araç - Yeni Başlayanlar İçin Eksiksiz Rehber - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Bakım - Fotoğraflı Acme Cyclone 1/10 Nitro Rc Araç İnceleme

    Merhaba
    Nitro yakıtla çalışan RC araçlar ile ilgili ilk çalıştırma, rodaj aşaması, rodaj sonrası yapılması gereken ayarlar ile ilgili birkaç bilgi paylaşmak istedim.

    Nitro araçları tanımak, öğrenmek, yazılar/makaleler okumak, videolar izlemek, aracın sesini bile tanımak çok önemli. Bunun için öncelikle bulabildiğiniz tüm konuları okuyup, bütün videoları izlemenizi tavsiye ederim.
    Çalışma mantığını anlamadan işe girişmek istiyorsanız en azından almayı düşündüğünüz araç ile ilgili tüm videoları izleyin.
    Nitro RC araç; Nitro yakıt, yakıt deposu, hava filtresi, karbüratör, motor, buji, aktarma organları gibi ana parçalardan oluşur tıpkı arabalardaki gibi.
    Buji ateşlemesi manuel olarak buji ateşleyici ile yapılır, motor genellikle pull start (ip çekerek çalıştırma) ile çalıştırılır, bunun haricinde motoru döndüren matkap gibi bir el aletiyle çalıştırma (roto start) veya elektrikli çalıştırma da mevcuttur. Uygun ise sonradan takılabilir.
    İlk çalıştırma ve rodaj yapma aşamasında bilmemiz gereken bazı parçalar ve rodaj sonrası birkaç ayar değişikliği mevcut. Bunlardan anlatıma başlamadan önce bahsetmek durumundayım çünkü bilinmezse sağlıklı rodaj ve rodaj sonrası ayar pek mümkün olmuyor.

    Rodaj ve Rodaj Sonrası İnce Ayarın Yapılması İçin Bilinmesi Gereken Hususlar/Parçalar
    - Bottom Dead Center (BDC): Alt ölü nokta. Pistonun inebileceği en alt noktada olmasına denir. Motor ömrünün uzun olması için, motorun soğuması sırasında pistonun BDC'de olması gerekir.
    Buji motordan sökülüp yukarıdan pistona bakıldığında piston inebileceği en alt noktada ise BDC'dedir.
    İpi yavaşça çekerek bujinin yukarı aşağı hareketini izleyebilir, aşağıdayken ipi bırakabilirsiniz. Daha sonraları için motorun önünde/karbüratörün altında olan, genellikle gri renkte bulunan, şasenin altından da gözüken Flywheel yani volanı döndürerek de pistonu BDC'ye alabilirsiniz. Her kullanım sonrası bujiyi sökme takmaya gerek olmadan, kolaylıkla volanı döndürüp BDC pozisyonuna alabilmek için piston BDC'de iken volana ve aracın şasesine cd kalemi gibi bir kalemle işaret konulup, işaretlerin denk geldiği şekilde motor soğumaya bırakılabilir. Ki sürekli bujiyi söküp takmak, takılan yerin yalama olmasına sebebiyet verebileceği için pek sağlıklı değildir.
    - Idle Speed Screw (ISS): Rölanti vidası. Karbüratör üzerinde bulunan, hava filtresinin altında yer alan, rölanti ayarını değiştirmeye yarayan vidadır. Sağa doğru çevrildiğinde rölanti yükselir, sola doğru çevrildiğinde rölanti düşer.
    - Low Speed Needle (LSN): Düşük hız iğnesi. Karbüratörün üzerinde, sağında yer alan, rölanti ile yarım gaz arası benzin/hava karışımını ayarlayan iğnedir (ucu vida şeklindedir).
    Sağa doğru çevrildiğinde karışımdaki yakıt oranı azalır, hava oranı artar, yani karışım fakirleştirilir, sola doğru çevrildiğinde karışımdaki yakıt oranı artar, hava oranı azalır, yani karışım zenginleştirilir.
    LSN, rölanti ayar vidasıyla (ISS) ters çalışır, yani ince ayar aşamasında karışımı fakirleştirmek için LSN sağa doğru çevrildiğinde rölanti yükselecektir. Yükselen rölantiyi düşürmek için rölanti ayar vidası (ISS) sola doğru çevrilmelidir yukarıda belirttiğim gibi.
    - High Speed Needle (HSN): Yüksek hız iğnesi. Karbüratörün üzerinde, üstte yer alan, yarım gaz ile tam gaz arası benzin/hava karışımını ayarlayan iğnedir (ucu vida şeklindedir).
    Sağa doğru çevrildiğinde karışımdaki yakıt oranı azalır, hava oranı artar, yani karışım fakirleştirilir, sola doğru çevrildiğinde karışımdaki yakıt oranı artar, hava oranı azalır, yani karışım zenginleştirilir.

    Nitro yakıtla çalışan RC araçlar genelde ilk çalışma ve rodaj için doğru ayarlarda, yani motorun korunması için zengin karışımda gelir. Ayar değişikliğine ihtiyaç duyulmaz. Motor yağı, nitro yakıtın içerisinde bulunur ve motorun ilk çalıştırma ve rodajda korunması için fazla yakıt gereklidir çünkü fazla yakıt = fazla yağ demektir. (zengin karışım: fazla yakıt, az hava - fakir karışım: az yakıt, fazla hava)
    Bütün ayarlar araç ısındıktan sonra yapılmalı ve vidalar kesinlikle 1/8 oranda değiştirilmelidir. Değiştirildikten sonra da ayarların oturması için aracın biraz kullanılması gerekmektedir.
    Yapılan ayardan memnun kalınmaz ise tersine 1/8 çevirerek bir önceki ayara dönülebilir.
    Ayarlar karıştırılırsa çalıştırmada zorluk yaşanabilir, bunun önüne geçmek için ise aracın fabrika ayarlarını bilmeye/aklınızda tutmaya/fotoğrafını çekmeye/yapacağınız değişimleri kafanızda tutmaya çalışın.
    Fabrika ayarlarına dönerek çalışmayı sağlayabilirsiniz.

    Aracın Çalıştırılması İçin Gerekenler
    - Starter Set: Buji ısıtıcısı, buji ısıtıcısı için şarj aleti, buji anahtarı, yakıt doldurma bidonu, düz ve yıldız tornavida ve bijon anahtarı içeren başlangıç seti.
    - Nitro Yakıt: 1/10 ölçekli araçlarda standart sayılabilecek motorlar için %16 ila %25 arası nitro oranına sahip yakıtlar tercih edilir. Ben SH .18 motorlu aracım için %20 nitro oranlı HPI marka yakıt tercih ettim.
    - Pil: Araçtaki alıcıya pil, araçtan araca değişmekle birlikte genelde 4 adet kalem pil AA (ben Duracell Turbo Max şarjsız pil tercih ettim), vericiye (kumandaya) pil, aldığım aracın kumandası 4 adet AAA boyutunda kumanda pili ile çalışıyor.

    İlk Çalıştırma
    - Kontroller: Buji ısıtıcısını şarj ettiniz, araca pil taktınız, kumandaya pil taktınız. HER ZAMAN ÖNCE KUMANDAYI (vericiyi), DAHA SONRA ALICIYI (aracı) AÇINIZ. Kumandadan sağ sol yaptınız, ileri geri yaptınız, kumandadan komutların araca doğru aktarıldığını gördünüz, bujiniz motora takılı (zaten bu şekilde gelir genelde, buji ayrıca gelirse motora takınız)
    - Yakıt: Büyük benzin bidonundan ufak taşınabilir benzin bidonuna benzini aktardınız, daha sonra benzini depoda %3-5 boşluk kalacak şekilde aracın benzin deposuna aktardınız,
    - Motoru Isıtma: Motoru henüz hiç çalıştırmadan önce, ısı tabancası veya fön makinası gibi bir ısı kaynağı ile, parçaların birbirine alışması için ısıtma ve ardından motoru soğumaya bırakma olarak bahsedilebilir. Ben pistonu BDC'ye alıp, fön makinası ile iki kere ısıtıp soğumaya bırakmıştım ilk çalıştırma öncesinde.
    İkinci aşama ise ilk çalıştırmada zengin karışımda çalışan motorun ısısının düşebilme ihtimaline karşı bu ısının dengelenmesi için ısı uygulama olarak adlandırılabilir ancak biraz üst düzey kullanıcılara hitap ettiği için ve yapmayan çok olduğu için pek de üzerinde durulmuyor. İsteğe bağlı yapılabilir. Ölçümlerin yapılabilmesi için ısı ölçüm cihazına ihtiyaç vardır.
    - Yakıt Akışını Sağlama: (priming) Yağla karışık olan yakıtımızın motorun içerisine gidip motoru çalışmaya hazır hale getirmesi için egzozun çıkış ucunu parmağınızla kapatıp ipi 3-5 kere çektiniz, yakıtın benzin deposundan karbüratöre gittiğini benzin hortumundan gördünüz,
    - Ateşleme: Buji motora takılı iken, daha önce şarj ettiğiniz buji ısıtıcısını/ateşleyicisini bujinin üzerine takın, ısıtıcının mandalını kendinize doğru çekerek bujiye oturmasını sağlayın,
    - Çalıştırma: Aracın ileri gitmemesi için önüne sabit bir cisim koyabilirsiniz, ayağınızı koyabilirsiniz veya bir yere yaslayabilirsiniz. ipi çekerek motorun çalışmasını sağlayın. Kısa kısa ve seri çekişler yapın, ipi 25 cm'den fazla çekmeyin. Çalıştıktan birkaç saniye sonra ateşleyiciyi çıkartın.
    İpin çekilmesinde zorluk yaşanıyorsa, çok zor çekiliyor veya çekilmiyorsa zorlamayın, motor boğulmuştur (motorun içinde fazla benzin vardır). Boğulmadan kurtulmak için bujiyi sökün, yakıt sıçramaması için motorun üzerini peçeteyle veya bezle kapatıp ipi seri bir şekilde çekin, zaten buji sökülü olduğu için sıkıştırma olmayacağından ip son derece rahat çekilecektir. 8-10 çekişten sonra boğulmadan kurtulursunuz, bujiyi geri takın, egzoz ucunu kapatarak ipi birkaç kere çekip yakıtın karbüratöre ulaşmasını sağlayın, ateşleyiciyi bujinin üzerine yerleştirin, motoru çalıştırın, ateşleyiciyi çıkartın.

    Çalıştırma Yeri, Zamanı, Şekli
    - Cihazı dışarıda, açık alanda çalıştırın,
    - Cihaz çok ses çıkartır, akşam geç saatlerde çalıştırmayın,
    - Yakıtı bitirerek kullanmayı bırakın, nitro yakıt uçucudur ve uçarken yerine havadaki nemi çeker, motorun içerisinde kalan yakıt nemi çekerse uzun vadede motor içerisinde korozyon olabilir. Yakıtı bitiremiyorsanız en azından yakıt deposundan karbüratöre giden yakıt hortumunu parmaklarınız ile sıkıp motorun durmasını sağlayın ki en azından motorun içerisinde yakıt kalmamış olsun.
    - Motoru durdurma konusuna da burada değineyim, yakıt bitmeden herhangi bir nedenden ötürü motoru durdurmak istersek egzoz ucuna parmağımızla dokunduğumuzda motor durur, veya motorun önünde yer alan Volana aracın altından bir tahta çubuk veya plastik tornavida arkası ile dokunarak da aracı durdurabiliriz, tabi bir de pinch test'te yaptığımız gibi karbüratöre giden yakıt hortumunu sıkarak durmasını sağlayabiliriz. İlk iki yöntemde motorun içerisinde ve yakıt hortumunda yakıt kalmaya devam edecektir yani kısa süre sonra tekrar çalıştırmaya müsaittir. Son bahsettiğim yöntem olan yakıt deposundan karbüratöre giden yakıt hortumunu sıkıştırma yönteminde ise motorun içerisindeki yakıt bittiği için motor duracaktır, yeniden çalıştırmak istersek yine priming yapmamız gerekir (egzoz ucunu parmağımızla kapatıp ipi çekip yakıtın karbüratöre gitmesini sağlamak)

    Rodaj Aşaması
    - İlk Depo: Aracı çalıştırdıktan sonra hiç gaz vermeden, durduğu yerde ilk depoyu bitireceğiz,
    - İkinci Depo: Aynı şekilde ikinci depoyu da durduğu yerde bitireceğiz,
    - Üçüncü Depo: En fazla çeyrek gaza çıkarak ve gaza ani basmadan, 8 çizerek yavaş yavaş kullanacağız,
    - Dördüncü Depo: En fazla yarım gaza çıkarak ve yine gaza ani basmadan, 8 çizerek yavaş yavaş kullanacağız,
    - Beşinci Depo: Beşinci depoda yine bir anda dip gaz yapmaktan kaçınarak hızı biraz daha arttırabiliriz.
    Bu işlemlerden sonra biraz rahatız denilebilir. Ancak yine de parçalar birbirine tam alışmadan hurraaa diye girişmek ne derece doğrudur bilemiyorum.
    Ben toplamda 7 depo aşağı yukarı bu işlemleri yaptım ve halen daha aracı çalıştırdığım anda motorun ısınmasını beklemeden gaza basmam, en azından bir dakika beklerim.

    Ayar Vidaları İle İlgili Testler
    Not: Ayarlar motor sıcakken ve 1/8 oranında ufak oynamalar yapılarak değiştirilmelidir. Ayar değiştikten sonra biraz kullanın, yaptığınız değişimin araca nasıl yansıdığının farkına varın, ona göre değişime devam edin veya bir önceki haline dönün.
    - Rölanti ayar vidasına ayar yapmadan önce hava filtresi sökülüp karbüratördeki boşluğa (aralığa) bakılır. 1 mm aralık idealdir.
    - LSN ayarına yine hava filtreleri sökülüp, motor çalışmıyorken ve alıcı/verici kapalıyken el ile gaz trimi sonuna kadar açılıp (sanki kumandadan dip gaz veriyormuş gibi) karbüratörün içerisinde gözüken iki adet iğne arasındaki mesafeye bakılır. Bunun da yine ortalama 1 mm olması gerekir.
    LSN ayarına bunun haricinde motor çalışıyorken de bakılabilir, yakıt deposundan karbüratöre giden yakıt hortumunu sıkıştırarak aracın stop etme süresine bakılarak doğru olup olmadığı anlaşılabilir (pinch test), yakıt hortumunu sıkıştırdıktan 1-2 saniye sonra devir yükselmeli ve 2-3 saniye sonra motor stop etmelidir. Sıkmaya başladıktan 4-5 saniye sonra motor stop etmiş olmalı denilebilir.
    Kısa sürede ve devir yükselmeden motor stop ederse karışım fakirdir, LSN'yi sola doğru çevirerek karışım biraz zenginleştirilmelidir (unutmayın, 1/8 çevireceksiniz)
    Devir, gerekenden daha fazla yükseliyorsa ve aracın stop etmesi 6-7-8 saniye sürüyorsa karışım çok zengindir, LSN'yi sağa doğru çevirerek karışım fakirleştirilmelidir.
    - HSN için bunlara benzer testler yoktur, kullanırken dengeli ayarı bulmak gerekir.

    Rodaj Sonrası İnce Ayar - Fine Tuning (başlangıç ayarlarınızı unutmayın)
    - LSN ayarı zengin ise, araç kalkarken zorlanabilir, hatta stop edebilir, hiç çalışmayabilir, buji ateşleyicisini söktüğünüzde stop edebilir. Sonuçta rodajda zengin kullanmıştık, dolayısıyla 1/8 oranında sağa çevirerek karışımı biraz fakirleştirebiliriz.
    - Rölanti ayarı konusunda yine yukarılarda bahsettiğim gibi LSN ayarını tam oturtup istediğimiz düzeye getirdiğimizde rölanti yüksek ise rölanti vidası sola doğru çevrilerek rölanti düşürülebilir, stabil çalışma rölantisi sağlanana kadar. LSN ile rölanti vidasının ters çalıştığını da söylemiştik, LSN'yi sağa doğru çevirip karışımı fakirleştirdiğimizde rölanti yükselir, rölantiyi düşürmek için rölanti vidasını sola çevirmek gerekir. Aynı şekilde LSN karışımı zenginse rölanti düşük çalışır, rölanti vidasını sağa çevirerek rölanti yükseltilebilir.
    Yine de her ikisi için üstte yazdığım ortalama olarak 1 mm açıklıkta kalmak mantıklı olabilir.
    - HSN ayarı için aracı kullanırken, yarım gaz ile tam gaz arasındaki duruma göre karar verirsiniz, araç yarım gaz ile tam gaz arasında gitmiyorsa, gitmek istemiyorsa, bayılıyorsa, tam performans veremiyormuş gibi gözüküyorsa veya henüz rodajı tamamlayıp ilk kez yarım gazdan tam gaza çıkmak istediğinizde araç stop ettiyse HSN zengindir. (ki zaten aracın fabrika ayarlarında rodaj esnasında zarar görmemesi, iyi koruma sağlaması için -yüksek ihtimalle- zengin ayarlarda geldiğini söylemiştik) HSN sağa doğru 1/8 oranında çevrilerek karışım biraz fakirleştirilip yeniden denenir, gözle görülür iyileşme olana kadar devam edilebilir, dumanda iyice azalma ve seste iyice artma veya garip değişimler olursa, performansta daha fazla yükselme olmayacaktır, motor ömrünün uzun olması için güvenli tarafta yer almak amacıyla tam ayar bulunduktan sonra HSN'yi biraz sola çevirip karışım az birşey zengin tutulabilir. Sonuçta bu ayarları yaparken unutmayın, fazla benzin az performans sağlasa da fazla koruma sağlar. Aynı zamanda motor sıcaklığına da dikkat etmek gerekir. Karışımı fakirleştireceğim derken çalışma ısısının yüksek olması motora zarar verir.

    Unutmayın, değişimlere başlamadan önce başlangıç ayarları unutulmamalıdır, motor sıcakken ve 1/8 gibi ufak bir oranda değişim yapılmalıdır, ardından araç kullanılıp yeniden değişime ihtiyaç duyarsa yine 1/8 oranında değiştirilmelidir. Ayarlarda karışıklık olursa aracı çalıştırmaya iki saatinizi verebilirsiniz, fabrika ayarlarına dönene kadar da çalıştırmayı başaramayabilirsiniz, bunun için bu ayarları hatırlamak önemlidir.

    Rodaj ve Rodaj Sonrası İnce Ayarın Akabinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
    - Buji ateşlemeyi iyi gerçekleştiriyor mu buna bakılmalı, buji motordan sökülür, buji ateşleyicisinin ucuna takılıp çıkardığı alev yeterli mi diye bakılır
    Rodajda ve rodaj sonrası tam ayara gelene kadar motor zengin karışımda kullanıldığından dolayı bujinin zarar görme ihtimali yani iyi ateşleyememe ihtimali çok yüksek, ki benim başıma da geldi, eskisini denemeden kenarda dursun diye gidip yeni buji almıştım, eve gelip eski bujiyi denediğimde eskisi gibi yanmadığını farkettim.
    - After Run Oil, aracı kullanmayı bitirdikten sonra bujiyi söküp motora 2-3 damla kullanım sonrası yağı (after run oil) damlatılır. Motorda koruma ve çalıştırmada kolaylık sağlar. Özellikle araç çalıştırılmadan yatacaksa kesinlikle kullanılmalıdır. After run oil damlatılıp araç biraz sağa sola eğilip motorun içerisinde dağılması sağlanıp buji yerine takılır.
    - BDC'ye almak olayından bahsetmiştim yukarıda, aracı kullandıktan sonra motor soğumaya bırakıldığında piston BDC'de olmalıdır.
    - Hava filtresi temizliğine dikkat edilmelidir (bazı araçlarda iki tane vardır üst üste veya iç içe), Her iki filtre de sabunlu su ile yıkanmalı, kurutulmalı, ardından çift filtresi olan araçlarda aşağıda veya içeride yer alan filtre yağlanmalıdır. Bunun için air filter oil (hava filtresi yağı) veya nitro yakıt kullanılabilir (nitro yakıt uçunca yağı kalır mantığıyla, ancak bu bana pek sıcak gelmedi nedense)

    Acme Cyclone 1/10 Nitro Rc Araç İncelemesi

    Aracı 430 TL'ye aldım, yanında 70 TL'lik Başlangıç seti hediye geldi o zaman. Şuanda başlangıç setini vermiyorlar. Böyle bir paketi daha uyguna almak mümkün değil sanıyorum.
    Araç SH marka .18 motorla geliyor (motor hacminin 2.74 cc ile 2.97 cc arasında değiştiğini gösteren yazılar okudum, pek de önemli değil, 3 cc'lik, 18'lik standart bir motor denilebilir)
    Kullanmak için almak mecburiyetinde olduğunuz ürünler: 4 adet AA Duracell Turbo Max kalem pil, 4 adet AAA Duracell Turbo Max kumanda pili, 2.5 Litre HPI %20 Nitro yakıt (ben kendi aracım için tercih ettiğim marka/modeli yazdım)
    Mecburi olmayan, satın aldıklarım: HPI After Run Oil, OS No:8 Buji.
    Daha sonra aracın kumandasının işlevinde sıkıntı olmamasına rağmen dandik duruyor oluşu sebebiyle kendi isteğim doğrultusunda kumandayı ve alıcıyı değiştirdim. FlySky FS-GT2B kumanda, FlySky FS-GR3E alıcı satın aldım, taktım, kullanıyorum, memnunum. Kumanda için pil aramama gerek kalmadı artık, içerisindeki li-po pili usb kablosu ile herhangi bir usb portundan/adaptöründen şarj edebiliyorsunuz ve ayrıca alıcıda fail safe de mevcut, ayarını yaptığınız taktirde verici ile alıcı arasındaki sinyal kesildiğinde araç ayarladığınız şekilde kalıyor, ben frene ayarladım tabiki herkes gibi, araç kumandanın menzilinden çıktığı zaman full fren yapıyor, bunu da kumandayı kapatarak test ettim, araç hemen fren yapıyor.

     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber

    LSN sağda, ISS solda:
     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber

    HSN solda, ISS sağda:
     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber

    Sonradan aldığım FlySky FS-GT2B kumanda:
     Nitro Rc Araç - İlk Çalıştırma - Rodaj - İnce Ayar - Yeni Başlayanlar İçin Rehber


    Aracın videosunu buradan izleyebilirsiniz:

    http://www.youtube.com/watch?v=gGyTa5mWFQ8

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onur__ -- 11 Aralık 2014; 14:58:59 >







  • hocam bende yeniyim 1 aydır araştırıyorum ve cyclone almayı düşünüyorum, sormak istediğim soruları tek tek sormuşsunuz öncelikle teşekkür ederim aracın rodajınj karbüratör ayarını vs vs videoya alıp upload edebilirmisiniz acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturktuna09

    hocam bende yeniyim 1 aydır araştırıyorum ve cyclone almayı düşünüyorum, sormak istediğim soruları tek tek sormuşsunuz öncelikle teşekkür ederim aracın rodajınj karbüratör ayarını vs vs videoya alıp upload edebilirmisiniz acaba
    Valla üşendim, okudum hepsini ama üşendim , araç eline ulaşınca çoğuna cevap bulacaksın soruların. Bence yanlışlığın araç seçiminde değil de , aracın sıfır olmasında

    Edit ; üşengeçlik yenildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 20playback -- 19 Kasım 2014; 21:30:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    Valla üşendim, okudum hepsini ama üşendim , araç eline ulaşınca çoğuna cevap bulacaksın soruların. Bence yanlışlığın araç seçiminde değil de , aracın sıfır olmasında

    Edit ; üşengeçlik yenildi

    Alıntıları Göster
    Şimdi öncelikle hiç sıfır bi aracım olmadı . Rodaj , ilk çalıştırma vs hakkında pek bilgim yok .
    -
    Bataryayı da şarjlı pil kullanmayın , şarjlı pillerle 4,8 volta düşer voltaj . servolara yeterli gelmez. ya normal kalem pil kullanıcaksınız , ya da 6 volt batarya ...
    Sana bi de pil öneriyim ; Bimden mahı falan olmayan normal 4 lü 2,5 liraya satılan pilden al bitince yeniden alıyorsun , bitmesi de her gün sürsen 1-2 hafta . Li-po işine hiç bulaşma , zaten şarjı ayrı dert , fiyatları çok pahalı , tam bitirirsen ölür , çok ısınırsa patlar , şarjında balanslı şarj aleti lazım vs
    -
    Aracın altındaki jelatini sökmenizdeki amacı anlamadım .Bence sökmeyin , sökecekseniz de normal sticker gibi bisey kaplatabilirsiniz , sanıyorum büyük 2 tane olan vites dişlilerinin altını kesmeniz yeterli (Ben koli bandı kaplamıştım )
    -
    Motora yakıt gönderirken buji takılı olmazsa yakıt gitmez , orda vakum oluşuyor bu da yakıtı çekiyor zaten , aynı zamanda egzozdaki basınçta yakıtı itiyor , bujiden hava alırsa bunların hiçbiri olmaz .
    Motorun ısıtılması olayını duymadım , ama pek bi yararı olacağını zannetmiyorum , isterseniz ısıtın.
    Dediğim gibi de hiç sıfır araç almadığım için ilk başta ipin sert veya normal olma durumunu bilmiyorum. Ama bujiyi ellemenize gerek yok , önce birkaç santim çekin , sertse bujiyi sökün.

    Fabrika çıkışında low speed vidasının ayarlı geldiğini biliyorum , ama bu durum high speed için geçerli midir emin değilim. Ama hiç belli olmaz high speed ayarsız da gelebilir , tam sıkık 2,5- 3,5 tur açın.

    Son olarak da rodajdan sonra buji değiştirmek israf olur , yedek buji geleceğini de hiç zannetmem .

    Kolay gelsin.




  • Hocam sorularının cevabı bende fakat sınavlardan gerçekten vaktim yok en kısa sürede hepsini cevaplamaya çalışacağım kusuruma bakma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    Şimdi öncelikle hiç sıfır bi aracım olmadı . Rodaj , ilk çalıştırma vs hakkında pek bilgim yok .
    -
    Bataryayı da şarjlı pil kullanmayın , şarjlı pillerle 4,8 volta düşer voltaj . servolara yeterli gelmez. ya normal kalem pil kullanıcaksınız , ya da 6 volt batarya ...
    Sana bi de pil öneriyim ; Bimden mahı falan olmayan normal 4 lü 2,5 liraya satılan pilden al bitince yeniden alıyorsun , bitmesi de her gün sürsen 1-2 hafta . Li-po işine hiç bulaşma , zaten şarjı ayrı dert , fiyatları çok pahalı , tam bitirirsen ölür , çok ısınırsa patlar , şarjında balanslı şarj aleti lazım vs
    -
    Aracın altındaki jelatini sökmenizdeki amacı anlamadım .Bence sökmeyin , sökecekseniz de normal sticker gibi bisey kaplatabilirsiniz , sanıyorum büyük 2 tane olan vites dişlilerinin altını kesmeniz yeterli (Ben koli bandı kaplamıştım )
    -
    Motora yakıt gönderirken buji takılı olmazsa yakıt gitmez , orda vakum oluşuyor bu da yakıtı çekiyor zaten , aynı zamanda egzozdaki basınçta yakıtı itiyor , bujiden hava alırsa bunların hiçbiri olmaz .
    Motorun ısıtılması olayını duymadım , ama pek bi yararı olacağını zannetmiyorum , isterseniz ısıtın.
    Dediğim gibi de hiç sıfır araç almadığım için ilk başta ipin sert veya normal olma durumunu bilmiyorum. Ama bujiyi ellemenize gerek yok , önce birkaç santim çekin , sertse bujiyi sökün.

    Fabrika çıkışında low speed vidasının ayarlı geldiğini biliyorum , ama bu durum high speed için geçerli midir emin değilim. Ama hiç belli olmaz high speed ayarsız da gelebilir , tam sıkık 2,5- 3,5 tur açın.

    Son olarak da rodajdan sonra buji değiştirmek israf olur , yedek buji geleceğini de hiç zannetmem .

    Kolay gelsin.

    Hocam cevaplar için teşekkür ederim.
    - 12 adet duracell alacağım MediaMarkt'ta 11 TL falan sanırım.
    - Şasenin alt kısmında ince şeffaf jelatin var, onu sökerim diye düşünüyordum kendiliğinden sökülür, kararır, yanar, yapışır vs. gibi düşüncelerle, ama sökmeden de kullanabilirim tabi. Öyle yapayım, bir zararı olmazsa sökmem.
    - Egzos çıkışını parmakla kapatıp ipi çekip motora yakıt gönderirken buji takılı olacak, tamamdır.
    - İp sert olmasın diye yarım tur açılabiliyormuş buji, bunda sıkıntı yokmuş, ilk çalıştıranlar problem yaşamasınlar diye yapabilecekleri bir hareket gibi gözüküyor. Çalıştıktan 3-5 saniye sonra ateşleyiciyi kaldırıp buji sıkıştırılıyor hemen. Böyle yaparım diye düşünüyorum.
    - rodajda aracı zengin karışım ile kullanacağımız için çoğu buji helak oluyormuş, ve bu sağlam olmayan buji ile yardırmaya başlayıp ince ayarı da bu bujiyle yapınca, sonra bujiyi değiştirince tekrardan ince ayar yapılması gerekiyormuş. Kağıt üstünde mantıklı geldi tabi. Yani ölmüş olma ihtimali çok yüksek olan buji kullanarak ayar yapmakla uğraşmayın, randımansız olur, çoğu kişi de bujiye birşey olmamıştır, yeni buji diyip oluşabilecek problemlerin bujiden kaynaklanmayacağını düşündüğü için sorunu çözemiyorlar.. gibi yaklaşımlar var. Pahalı bir şey değildir diye düşünüyorum, o yüzden muhtemelen yenisini takarım 5 depodan sonra. Tabi burda hot mı cold mu problemi başlıyor :)) onu da artık buji alacağım dükkan doğru bir şekilde yönlendirsin umarım.

    - Motor ısıtma şu şekilde açıklanabilir: (hobi ile ilgili bir forumdaki sağlam üstadlardan birinden alıntı yapıyorum)
    "Rodaj için olmazsa olmazımız ısı tabancası ve ısı ölçer çünkü parçaları henüz çok sıkışık olan yeni bir motoru ısıtmadan çalıştırınca parçalar yeteri kadar genleşmediğinden hem aşınma istenilenden fazla oluyor hem de piston koluna çok fazla yük biniyor. Bunlar da motorun ömrünü ciddi şekilde kısaltıyor."
    Isı tabancasıyla motoru ısıtıyor, yeterli sıcaklığa ulaştığında ısıtmayı bitirip motorun normal oda sıcaklığına dönmesini bekliyor, motoru hiç çalıştırmıyor bu aşamada, sadece bir kere ısıtıp soğutuluyor yani.
    Dolayısıyla ilk çalıştırmada soğuk motor ısınana kadar aşınma olmasın diye dışarıdan basit bir müdahale ile aşınmayı minimuma indirgemiş oluyor.
    Ardından bu üstadımız gerekli kontrolleri yapıyor, filtreyi söküp karbüratör hava girişinin ne kadar olduğuna bakıyor (ortalama 1.5 mm açıklık olması gerekiyorya), egzosa bağlı yakıt hortumunu söküp üfleyip benzini motora bu şekilde gönderiyor ipi çekmek yerine (ben ip çekerek yapacağım bunu muhtemelen), ardından bujiyi yarım açıyor, sonra tekrar ısıtmaya başlıyor, ısıtma istediği düzeye geldiğinde çalıştırıyor, bujiyi sıkıyor, çalıştığında rölanti yüksek ise rölanti vidasıyla uğraşmak yerine hazır zengin karışım istiyoruz diye LSN'yi sola doğru açıyor, bu sayede karışım zenginleştirilmiş, dolayısıyla rölanti düşmüş oluyor iki taşla bir kuş hesabı.... Gibi gibi.. Isıtmanın mantığından nerelere geldim yine..

    - yakıt HPI %20 diyordum ama sanırım %16 alacağım, araç çok iyi değil madem, bari kırmayalım etmeyelim hemen, hıza çok da ihtiyacım yok, sağlıklı gitsin yeterki. %16 HPI yakıt düşünüyorum.

    - LSN HSN konusunda ile halen daha çok net bilgilere erişebilmiş değilim, şöyle ki: Herkes (özellikle rc araç üreticilerinin kendi videolarında vs.) LSN'yi kurcalamayın, siz HSN ile uğraşın deniliyor. Lakin ben hala tam emin olamadım rölantide çalışırken zengin çalışmasını HSN sayesinde mi yapacağız, LSN sayesinde mi..
    HSN yarım ile tam gaz arasını ayarlıyor, LSN ise rölanti ile yarım gaz arasını. E biz rodajda ilk 2 depo gaza dokunmayacağımıza göre bizim işimizi gören LSN değil mi o zaman?
    Yukarıda ısıtma ile ilgili yazıda da LSN ayarından bahsedilmiş, çalışınca rölanti yüksekse eğer, hemen rölanti ayar vidasına saldırmayın, LSN'yi sola çevirip karışımı zenginleştirin, beraberinde rölanti de düşecek, hem normal rölanti hem de zengin karışım elde edilmiş olacak denilmiş. Bana bu mantıklı geldi..

    - Şimdi bir de yeni takıldığım bir nokta çıktı meydana :)) BDC (bottom dead center) olayı.. Motoru durdurduktan sonra motor piston üstteyken soğumamalıymış, pistonu aşağı konumlandırmalıymışız soğumaya bıraktığımız her seferinde.
    Bunu anlamak için de iki yöntem var, ya bujiyi çıkartıp bakıyoruz piston altta mı üstte mi diye, ya da aracın alt tarafındaki volan oynatılıp, volanın sertleştiği iki nokta arasında tutmakla pistonun aşağıda olduğu anlaşılıyormuş.
    Lakin burada standart araçların volanı tek yöne oynuyormuş (tek vitesli olanlar mıdır nedir tam anlayamadım), siz diğer yöne de oynatmaya çalışırsanız elinize alabilirmişsiniz, o yüzden yeni başlayanlara veya volanı tek yönlü oynayan araçlarda pistonun aşağıda olduğuna buji sökülüp bakılmalıymış. Piston yukarıdaysa sanırım ip yavaş yavaş çekilip piston aşağı inince bırakılıyor.

    - Aracı stop etme yöntemi olarak da şunu düşünüyorum, tekrar çalıştıracaksam arka arkaya, motorun içinde yakıt kalsın diye egzos ucunu kapatarak durdurmak veya volana plastik bir çubuk (arkası plastik olan bir tornavida) veya tahta bir çubuk ile dokunarak durdurmak. Bunlardan egzos ucunu kapamak bana daha mantıklı geldi, şimdi volan falan korkuttu henüz hiçbir şey bilmediğim için :)
    Motoru tamamen kapatacaksam yakıtın bitmesini ile duran motoru tekrardan yakıt tankında yakıt olmadan bir kere daha çalıştırarak içindeki yakıtın iyice bitmesini sağlarım, veya yakıt bitmeyecek kadar acele kapatmak gerekirse yakıt hortumunu sıkarak kapanmasını sağlayıp ardından depoda kalan yakıtı çekerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    Şimdi öncelikle hiç sıfır bi aracım olmadı . Rodaj , ilk çalıştırma vs hakkında pek bilgim yok .
    -
    Bataryayı da şarjlı pil kullanmayın , şarjlı pillerle 4,8 volta düşer voltaj . servolara yeterli gelmez. ya normal kalem pil kullanıcaksınız , ya da 6 volt batarya ...
    Sana bi de pil öneriyim ; Bimden mahı falan olmayan normal 4 lü 2,5 liraya satılan pilden al bitince yeniden alıyorsun , bitmesi de her gün sürsen 1-2 hafta . Li-po işine hiç bulaşma , zaten şarjı ayrı dert , fiyatları çok pahalı , tam bitirirsen ölür , çok ısınırsa patlar , şarjında balanslı şarj aleti lazım vs
    -
    Aracın altındaki jelatini sökmenizdeki amacı anlamadım .Bence sökmeyin , sökecekseniz de normal sticker gibi bisey kaplatabilirsiniz , sanıyorum büyük 2 tane olan vites dişlilerinin altını kesmeniz yeterli (Ben koli bandı kaplamıştım )
    -
    Motora yakıt gönderirken buji takılı olmazsa yakıt gitmez , orda vakum oluşuyor bu da yakıtı çekiyor zaten , aynı zamanda egzozdaki basınçta yakıtı itiyor , bujiden hava alırsa bunların hiçbiri olmaz .
    Motorun ısıtılması olayını duymadım , ama pek bi yararı olacağını zannetmiyorum , isterseniz ısıtın.
    Dediğim gibi de hiç sıfır araç almadığım için ilk başta ipin sert veya normal olma durumunu bilmiyorum. Ama bujiyi ellemenize gerek yok , önce birkaç santim çekin , sertse bujiyi sökün.

    Fabrika çıkışında low speed vidasının ayarlı geldiğini biliyorum , ama bu durum high speed için geçerli midir emin değilim. Ama hiç belli olmaz high speed ayarsız da gelebilir , tam sıkık 2,5- 3,5 tur açın.

    Son olarak da rodajdan sonra buji değiştirmek israf olur , yedek buji geleceğini de hiç zannetmem .

    Kolay gelsin.

    Hocam cevaplar için teşekkür ederim.
    - 12 adet duracell alacağım MediaMarkt'ta 11 TL falan sanırım.
    - Şasenin alt kısmında ince şeffaf jelatin var, onu sökerim diye düşünüyordum kendiliğinden sökülür, kararır, yanar, yapışır vs. gibi düşüncelerle, ama sökmeden de kullanabilirim tabi. Öyle yapayım, bir zararı olmazsa sökmem.
    - Egzos çıkışını parmakla kapatıp ipi çekip motora yakıt gönderirken buji takılı olacak, tamamdır.
    - İp sert olmasın diye yarım tur açılabiliyormuş buji, bunda sıkıntı yokmuş, ilk çalıştıranlar problem yaşamasınlar diye yapabilecekleri bir hareket gibi gözüküyor. Çalıştıktan 3-5 saniye sonra ateşleyiciyi kaldırıp buji sıkıştırılıyor hemen. Böyle yaparım diye düşünüyorum.
    - rodajda aracı zengin karışım ile kullanacağımız için çoğu buji helak oluyormuş, ve bu sağlam olmayan buji ile yardırmaya başlayıp ince ayarı da bu bujiyle yapınca, sonra bujiyi değiştirince tekrardan ince ayar yapılması gerekiyormuş. Kağıt üstünde mantıklı geldi tabi. Yani ölmüş olma ihtimali çok yüksek olan buji kullanarak ayar yapmakla uğraşmayın, randımansız olur, çoğu kişi de bujiye birşey olmamıştır, yeni buji diyip oluşabilecek problemlerin bujiden kaynaklanmayacağını düşündüğü için sorunu çözemiyorlar.. gibi yaklaşımlar var. Pahalı bir şey değildir diye düşünüyorum, o yüzden muhtemelen yenisini takarım 5 depodan sonra. Tabi burda hot mı cold mu problemi başlıyor :)) onu da artık buji alacağım dükkan doğru bir şekilde yönlendirsin umarım.

    - Motor ısıtma şu şekilde açıklanabilir: (hobi ile ilgili bir forumdaki sağlam üstadlardan birinden alıntı yapıyorum)
    "Rodaj için olmazsa olmazımız ısı tabancası ve ısı ölçer çünkü parçaları henüz çok sıkışık olan yeni bir motoru ısıtmadan çalıştırınca parçalar yeteri kadar genleşmediğinden hem aşınma istenilenden fazla oluyor hem de piston koluna çok fazla yük biniyor. Bunlar da motorun ömrünü ciddi şekilde kısaltıyor."
    Isı tabancasıyla motoru ısıtıyor, yeterli sıcaklığa ulaştığında ısıtmayı bitirip motorun normal oda sıcaklığına dönmesini bekliyor, motoru hiç çalıştırmıyor bu aşamada, sadece bir kere ısıtıp soğutuluyor yani.
    Dolayısıyla ilk çalıştırmada soğuk motor ısınana kadar aşınma olmasın diye dışarıdan basit bir müdahale ile aşınmayı minimuma indirgemiş oluyor.
    Ardından bu üstadımız gerekli kontrolleri yapıyor, filtreyi söküp karbüratör hava girişinin ne kadar olduğuna bakıyor (ortalama 1.5 mm açıklık olması gerekiyorya), egzosa bağlı yakıt hortumunu söküp üfleyip benzini motora bu şekilde gönderiyor ipi çekmek yerine (ben ip çekerek yapacağım bunu muhtemelen), ardından bujiyi yarım açıyor, sonra tekrar ısıtmaya başlıyor, ısıtma istediği düzeye geldiğinde çalıştırıyor, bujiyi sıkıyor, çalıştığında rölanti yüksek ise rölanti vidasıyla uğraşmak yerine hazır zengin karışım istiyoruz diye LSN'yi sola doğru açıyor, bu sayede karışım zenginleştirilmiş, dolayısıyla rölanti düşmüş oluyor iki taşla bir kuş hesabı.... Gibi gibi.. Isıtmanın mantığından nerelere geldim yine..

    - yakıt HPI %20 diyordum ama sanırım %16 alacağım, araç çok iyi değil madem, bari kırmayalım etmeyelim hemen, hıza çok da ihtiyacım yok, sağlıklı gitsin yeterki. %16 HPI yakıt düşünüyorum.

    - LSN HSN konusunda ile halen daha çok net bilgilere erişebilmiş değilim, şöyle ki: Herkes (özellikle rc araç üreticilerinin kendi videolarında vs.) LSN'yi kurcalamayın, siz HSN ile uğraşın deniliyor. Lakin ben hala tam emin olamadım rölantide çalışırken zengin çalışmasını HSN sayesinde mi yapacağız, LSN sayesinde mi..
    HSN yarım ile tam gaz arasını ayarlıyor, LSN ise rölanti ile yarım gaz arasını. E biz rodajda ilk 2 depo gaza dokunmayacağımıza göre bizim işimizi gören LSN değil mi o zaman?
    Yukarıda ısıtma ile ilgili yazıda da LSN ayarından bahsedilmiş, çalışınca rölanti yüksekse eğer, hemen rölanti ayar vidasına saldırmayın, LSN'yi sola çevirip karışımı zenginleştirin, beraberinde rölanti de düşecek, hem normal rölanti hem de zengin karışım elde edilmiş olacak denilmiş. Bana bu mantıklı geldi..

    - Şimdi bir de yeni takıldığım bir nokta çıktı meydana :)) BDC (bottom dead center) olayı.. Motoru durdurduktan sonra motor piston üstteyken soğumamalıymış, pistonu aşağı konumlandırmalıymışız soğumaya bıraktığımız her seferinde.
    Bunu anlamak için de iki yöntem var, ya bujiyi çıkartıp bakıyoruz piston altta mı üstte mi diye, ya da aracın alt tarafındaki volan oynatılıp, volanın sertleştiği iki nokta arasında tutmakla pistonun aşağıda olduğu anlaşılıyormuş.
    Lakin burada standart araçların volanı tek yöne oynuyormuş (tek vitesli olanlar mıdır nedir tam anlayamadım), siz diğer yöne de oynatmaya çalışırsanız elinize alabilirmişsiniz, o yüzden yeni başlayanlara veya volanı tek yönlü oynayan araçlarda pistonun aşağıda olduğuna buji sökülüp bakılmalıymış. Piston yukarıdaysa sanırım ip yavaş yavaş çekilip piston aşağı inince bırakılıyor.

    - Aracı stop etme yöntemi olarak da şunu düşünüyorum, tekrar çalıştıracaksam arka arkaya, motorun içinde yakıt kalsın diye egzos ucunu kapatarak durdurmak veya volana plastik bir çubuk (arkası plastik olan bir tornavida) veya tahta bir çubuk ile dokunarak durdurmak. Bunlardan egzos ucunu kapamak bana daha mantıklı geldi, şimdi volan falan korkuttu henüz hiçbir şey bilmediğim için :)
    Motoru tamamen kapatacaksam yakıtın bitmesini ile duran motoru tekrardan yakıt tankında yakıt olmadan bir kere daha çalıştırarak içindeki yakıtın iyice bitmesini sağlarım, veya yakıt bitmeyecek kadar acele kapatmak gerekirse yakıt hortumunu sıkarak kapanmasını sağlayıp ardından depoda kalan yakıtı çekerim..

    Alıntıları Göster
    Hocam sağol, eksik olma, sınavlarında başarılar dilerim. Heyecanla bekliyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    Hocam sağol, eksik olma, sınavlarında başarılar dilerim. Heyecanla bekliyorum.
    Yarın gelecek umarım araç, bugün gelmedi, yurtiçi kargo mükemmel ötesi işler yaptı,
    Sultanbeyli/İstanbul'dan Salı günü çıkan kargo Bakırköy/İstanbul'a geleceği yerde Çayırova Transfer Merkezi Çayırova/Kocaeli'ye gitti
    Çarşamba günü Surdışı Transfer Merkezi Bağcılar/İstanbul'a geldi, Burada teslim şubesi Bakırköy olarak ayarlandı ve Mega Center Bayrampaşa/İstanbul'a gitti,
    Ancak öğlen 2'de Bayrampaşa'dan çıkan kargo malesef Bakırköy şubesine gelmek yerine tekrardan Surdışı Transfer Merkezi Bağcılar/İstanbul'a geri döndü Neden aynı yere git gel yapar anlam vermek mümkün değil.
    Bakırköy şubesi dibimde, dedim bari sabah dağıtıcıya vermeyin, şubede bekletin ben gelip alayım, çünkü şube birkaç bina yanımda olmasına rağmen dağıtım sırasında gerilerde kalıyoruz sanırım. Akşam geliyor falan.

    Neyse bir gelsin de bakalım, inşallah problemsiz gelir, bu kadar bekledim, eksiksiz, kırık çıkık olmadan gelmesini temenni ediyorum.
    Yarın ürünün sağlam gelmesi halinde fotoğraflarını paylaşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    Yarın gelecek umarım araç, bugün gelmedi, yurtiçi kargo mükemmel ötesi işler yaptı,
    Sultanbeyli/İstanbul'dan Salı günü çıkan kargo Bakırköy/İstanbul'a geleceği yerde Çayırova Transfer Merkezi Çayırova/Kocaeli'ye gitti
    Çarşamba günü Surdışı Transfer Merkezi Bağcılar/İstanbul'a geldi, Burada teslim şubesi Bakırköy olarak ayarlandı ve Mega Center Bayrampaşa/İstanbul'a gitti,
    Ancak öğlen 2'de Bayrampaşa'dan çıkan kargo malesef Bakırköy şubesine gelmek yerine tekrardan Surdışı Transfer Merkezi Bağcılar/İstanbul'a geri döndü Neden aynı yere git gel yapar anlam vermek mümkün değil.
    Bakırköy şubesi dibimde, dedim bari sabah dağıtıcıya vermeyin, şubede bekletin ben gelip alayım, çünkü şube birkaç bina yanımda olmasına rağmen dağıtım sırasında gerilerde kalıyoruz sanırım. Akşam geliyor falan.

    Neyse bir gelsin de bakalım, inşallah problemsiz gelir, bu kadar bekledim, eksiksiz, kırık çıkık olmadan gelmesini temenni ediyorum.
    Yarın ürünün sağlam gelmesi halinde fotoğraflarını paylaşırım.

    Alıntıları Göster
    bende ACME MONSTER-T ye niyet etmiştim. 550 TL ve starter kit ile birlikte geliyordu.. hatta hobbyrc ye yazan bendim. Ama şu parça bulamama gibi konular vs. var ki araştırdım ve yanılmadığımı gördüm.. şuan bi tane HPI BULLET 3.0 buldum ikinci el.. ortalama iki yıldır aynı kişideymiş. Temiz olduğunu söylüyor. yaklaşık 1 litre yakıtla birlikte 500 TL ye verecek.

    Normalde elektrikli model uçak kullanıyodum. uzun bi ara sonrası arabaya geçecem. ama youtubede bullet videoları izlerken birden bire kafamda şöyle bi sorun oluştu. Yaw tamam büyük ve rc kontrollü araç ama videodaki adam bi noktada durmuş.. aracı görebildiği mesafede bi sağa götürüyor bi sola.. 10 dakika boyunca bunu izledim. Acaba bu kadar parayı verip beklediğim hazzı duyabilecek miyim diye kendime soruyorum şuan.. normal oyuncak gibi ve sıradan bişeymiş gibi görmeme neden oldu izlediğim video.. ikinci el alacam bi yandan.. yakıtı da iyi paraymış bi yandan.. parça masrafı olacak başka bi yandan. gerçi adam teknik konularda yardımcı olurum diyor ama..

    yoğun bi çelişki var şuan. en önemli nokta izlediğim video ama.. aracı alıp bi sağa bi sola götürüp oyuncak gibi.. bi haz duyamazsam yazık olur..




  • merakla bekliyoruz aracı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedinumara

    bende ACME MONSTER-T ye niyet etmiştim. 550 TL ve starter kit ile birlikte geliyordu.. hatta hobbyrc ye yazan bendim. Ama şu parça bulamama gibi konular vs. var ki araştırdım ve yanılmadığımı gördüm.. şuan bi tane HPI BULLET 3.0 buldum ikinci el.. ortalama iki yıldır aynı kişideymiş. Temiz olduğunu söylüyor. yaklaşık 1 litre yakıtla birlikte 500 TL ye verecek.

    Normalde elektrikli model uçak kullanıyodum. uzun bi ara sonrası arabaya geçecem. ama youtubede bullet videoları izlerken birden bire kafamda şöyle bi sorun oluştu. Yaw tamam büyük ve rc kontrollü araç ama videodaki adam bi noktada durmuş.. aracı görebildiği mesafede bi sağa götürüyor bi sola.. 10 dakika boyunca bunu izledim. Acaba bu kadar parayı verip beklediğim hazzı duyabilecek miyim diye kendime soruyorum şuan.. normal oyuncak gibi ve sıradan bişeymiş gibi görmeme neden oldu izlediğim video.. ikinci el alacam bi yandan.. yakıtı da iyi paraymış bi yandan.. parça masrafı olacak başka bi yandan. gerçi adam teknik konularda yardımcı olurum diyor ama..

    yoğun bi çelişki var şuan. en önemli nokta izlediğim video ama.. aracı alıp bi sağa bi sola götürüp oyuncak gibi.. bi haz duyamazsam yazık olur..

    Bullet i tavsiye etmem , araç gerçekten 1/8 e yakın . 1/10 dan daha büyük . Hızı zaten tatmin etmiyor , dağ bayır sürücem dersen stabilite problemi oluşuyor . bendekinin tekerlerin biri sağa diğeri sola gidiyordu Şimdi onun sebebi servo kolundaki bilmemne ayarından demeyin , biliyoruz . Problem plastik oluşunda...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yedinumara

    bende ACME MONSTER-T ye niyet etmiştim. 550 TL ve starter kit ile birlikte geliyordu.. hatta hobbyrc ye yazan bendim. Ama şu parça bulamama gibi konular vs. var ki araştırdım ve yanılmadığımı gördüm.. şuan bi tane HPI BULLET 3.0 buldum ikinci el.. ortalama iki yıldır aynı kişideymiş. Temiz olduğunu söylüyor. yaklaşık 1 litre yakıtla birlikte 500 TL ye verecek.

    Normalde elektrikli model uçak kullanıyodum. uzun bi ara sonrası arabaya geçecem. ama youtubede bullet videoları izlerken birden bire kafamda şöyle bi sorun oluştu. Yaw tamam büyük ve rc kontrollü araç ama videodaki adam bi noktada durmuş.. aracı görebildiği mesafede bi sağa götürüyor bi sola.. 10 dakika boyunca bunu izledim. Acaba bu kadar parayı verip beklediğim hazzı duyabilecek miyim diye kendime soruyorum şuan.. normal oyuncak gibi ve sıradan bişeymiş gibi görmeme neden oldu izlediğim video.. ikinci el alacam bi yandan.. yakıtı da iyi paraymış bi yandan.. parça masrafı olacak başka bi yandan. gerçi adam teknik konularda yardımcı olurum diyor ama..

    yoğun bi çelişki var şuan. en önemli nokta izlediğim video ama.. aracı alıp bi sağa bi sola götürüp oyuncak gibi.. bi haz duyamazsam yazık olur..

    demek hobby rc dekide sizdiniz :D 2 yıl önceydi sanırsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturktuna09

    quote:

    Orijinalden alıntı: yedinumara

    bende ACME MONSTER-T ye niyet etmiştim. 550 TL ve starter kit ile birlikte geliyordu.. hatta hobbyrc ye yazan bendim. Ama şu parça bulamama gibi konular vs. var ki araştırdım ve yanılmadığımı gördüm.. şuan bi tane HPI BULLET 3.0 buldum ikinci el.. ortalama iki yıldır aynı kişideymiş. Temiz olduğunu söylüyor. yaklaşık 1 litre yakıtla birlikte 500 TL ye verecek.

    Normalde elektrikli model uçak kullanıyodum. uzun bi ara sonrası arabaya geçecem. ama youtubede bullet videoları izlerken birden bire kafamda şöyle bi sorun oluştu. Yaw tamam büyük ve rc kontrollü araç ama videodaki adam bi noktada durmuş.. aracı görebildiği mesafede bi sağa götürüyor bi sola.. 10 dakika boyunca bunu izledim. Acaba bu kadar parayı verip beklediğim hazzı duyabilecek miyim diye kendime soruyorum şuan.. normal oyuncak gibi ve sıradan bişeymiş gibi görmeme neden oldu izlediğim video.. ikinci el alacam bi yandan.. yakıtı da iyi paraymış bi yandan.. parça masrafı olacak başka bi yandan. gerçi adam teknik konularda yardımcı olurum diyor ama..

    yoğun bi çelişki var şuan. en önemli nokta izlediğim video ama.. aracı alıp bi sağa bi sola götürüp oyuncak gibi.. bi haz duyamazsam yazık olur..

    demek hobby rc dekide sizdiniz :D 2 yıl önceydi sanırsam

    Alıntıları Göster
    ne 2 yıl öncesi hocam :) 1 yada 2 gün önce acme monster T ile ilgili yazmıştım. ondan bahsettim ben. yanlış olmasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: yedinumara

    bende ACME MONSTER-T ye niyet etmiştim. 550 TL ve starter kit ile birlikte geliyordu.. hatta hobbyrc ye yazan bendim. Ama şu parça bulamama gibi konular vs. var ki araştırdım ve yanılmadığımı gördüm.. şuan bi tane HPI BULLET 3.0 buldum ikinci el.. ortalama iki yıldır aynı kişideymiş. Temiz olduğunu söylüyor. yaklaşık 1 litre yakıtla birlikte 500 TL ye verecek.

    Normalde elektrikli model uçak kullanıyodum. uzun bi ara sonrası arabaya geçecem. ama youtubede bullet videoları izlerken birden bire kafamda şöyle bi sorun oluştu. Yaw tamam büyük ve rc kontrollü araç ama videodaki adam bi noktada durmuş.. aracı görebildiği mesafede bi sağa götürüyor bi sola.. 10 dakika boyunca bunu izledim. Acaba bu kadar parayı verip beklediğim hazzı duyabilecek miyim diye kendime soruyorum şuan.. normal oyuncak gibi ve sıradan bişeymiş gibi görmeme neden oldu izlediğim video.. ikinci el alacam bi yandan.. yakıtı da iyi paraymış bi yandan.. parça masrafı olacak başka bi yandan. gerçi adam teknik konularda yardımcı olurum diyor ama..

    yoğun bi çelişki var şuan. en önemli nokta izlediğim video ama.. aracı alıp bi sağa bi sola götürüp oyuncak gibi.. bi haz duyamazsam yazık olur..

    Bullet i tavsiye etmem , araç gerçekten 1/8 e yakın . 1/10 dan daha büyük . Hızı zaten tatmin etmiyor , dağ bayır sürücem dersen stabilite problemi oluşuyor . bendekinin tekerlerin biri sağa diğeri sola gidiyordu Şimdi onun sebebi servo kolundaki bilmemne ayarından demeyin , biliyoruz . Problem plastik oluşunda...

    walla hocam kafam iyice karıştı napacam bilmiyorum şuan.. acme alsam parçası bulunmuyor. bullet alsam böyle.. monster türü bişey istiyorum ve çok fazla alternatif yok.




  • yoo acme nin yedek parçeını bulursunki sahibinden.com da falan illa bi yerde bulunur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturktuna09 -- 20 Kasım 2014; 22:55:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturktuna09

    yoo acme nin yedek parçeını bulursunki sahibinden.com da falan illa bi yerde bulunur
    Çalıştırdım, sorunsuz çalıştı, akşam saati olduğu için sadece bir depo bitirebildim.
    Yarın bir depo daha bitirip ardından üç depo yavaş yavaş hızı arttırarak kullanacağım.
    HPI %20 yakıt aldım, after run oil ve air filter oil yoktu hiçbir yerde, o yüzden kullanmadım.
    Kepin önüne ve arkasına yuvarlak delik açtırdım matkap ucuna takılan panç ile (buhat veya buat diye de geçebilir)
    Etrafı kötüydü deliklerin, falçata ile güzel bir şekilde düzelttim, pürüzsüz oldu.
    Egzos için de falçatayla yuvarlak delik açtım sadece egzos kafası kadar. Epey güzel oldu. Aşağıdan başlamadım kesmeye, sadece egzos kafası kadar açtım. İhtiyaç olursa büyütebilirim tabi.
    Kepin içini dışını Meguiars NXT ile cilaladım :) (tabiki bu iş için almadım, elimde vardı)

    Tek problemim egzostan yakıt çıkmadı fazla, halbuki LSN de HSN'de en yukarıdaydı, yani çalışma konusunda çok problem yoktu, derken depo bitip aracın yerini değiştirmek için kaldırdığımda egzostan bildiğiniz çiğ ve hatırı sayılır bir miktar turuncu yakıt aktı. Egzos dışarı atamıyor olabilir, yarın da deneyeceğim, umarım düzelir.

    Yaptıklarımı tek tek anlatacağım, bu konuda mı anlatsam, araç ile ilgili ayrı bir inceleme konusu mu açsam bilemedim ama bakalım.




  • araç ile ilgili yeni konu açmak daha mantıklı hocam :) fotoğraflar çektiyseniz atabilirmisiniz :) resimli anlatım daha mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam nasıl çalıştırdınız buji falan ve rodaj ayarını anlatırmısınız birde egsoz borusunun ucu kapalımı geliyor ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam nasıl çalıştırdınız buji falan ve rodaj ayarını anlatırmısınız birde egsoz borusunun ucu kapalımı geliyor ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturktuna09

    hocam nasıl çalıştırdınız buji falan ve rodaj ayarını anlatırmısınız birde egsoz borusunun ucu kapalımı geliyor ya
    Hocam ancak müsait oldum aracınızı almışsınız
    Rodajı kendiniz mi yapacaksınız ?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.