Şimdi Ara

nissan primera ga16de motor sorunu (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
272
Cevap
6
Favori
85.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne ayar yaptigini bimiyorum. Konjektor benim de degismesi lazim. Isiklar ve gosterge titriyor. Bazen sarj dinamosunun oradan metal sesi de geliyor ama devir sifira kadar dusmuyor.
  • arkadaşlar soğuk rolanti olayını çözdüm. kelebeğin üzerinde A ve B işaretleri var. A sıcak durumda, B ise soğuk durumda çakışacak çizgiyle. sabah motor suyu 11derece iken tpsden okuduğum değer 0.70 idi. 1500devirin üzerindeydi ısınana kadar. normalde tps 0.35 ile 0.60 olması lazımmış. soğukta 0.60 ısınınca 0.35 olması gerek sanırım. aralığı öyle vermiiş. öğlen soğuyunca 35derece su sıcaklığında tps yi 0.66 okudum. hava kutusunu çıkarıp ayar yaptım. 0.58 tps ayarladım. ayar civatası ile. çalıştırınca 1100devirde seyretti. ısınınca yine normal 700e düştü. sorunu çözdüm görünüyor. pazar günü sabah iyice soğuduktan sonra 0.60 olacak şekilde ayar yapacağım. şimdilik soğukken direksiyonu çeviirince 2000devire atlama olayı durdu. 3 senelik problemi böylelikle çözdüm. bu arada kelebek bayaa kirlenmiş. iacv-aac yi de söküp temizlemek lazım. iacv-aacden şüpeleniyordum ama gördüğüm kadarıyla ölçümler sonucu sağlam. tek problem 0.66dan 0.58e düşünce bir an "closed tps" konumundan (gaz kelebeği kapalı) çıktı. kontağı aç kapa sıfırlama yapacaktım ta, tek seferde düzeldi.
    El becerisi olan arkadaşlar çok rahat ayar yapabilirler. ben bile çizgileri görünce şaşırdım. oldukça basit.(serviste yapamamışlardı haberlerinin olduğunu da sanmıyorum çok ilginç.)

     nissan primera ga16de motor sorunu
     nissan primera ga16de motor sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacargan -- 14 Aralık 2011; 21:47:28 >




  • aracınızda her zaman orjinal parça kullanın ufacık şeylerden bile Nissan marka araçta fark belli oluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacargan

    arkadaşlar soğuk rolanti olayını çözdüm. kelebeğin üzerinde A ve B işaretleri var. A sıcak durumda, B ise soğuk durumda çakışacak çizgiyle. sabah motor suyu 11derece iken tpsden okuduğum değer 0.70 idi. 1500devirin üzerindeydi ısınana kadar. normalde tps 0.35 ile 0.60 olması lazımmış. soğukta 0.60 ısınınca 0.35 olması gerek sanırım. aralığı öyle vermiiş. öğlen soğuyunca 35derece su sıcaklığında tps yi 0.66 okudum. hava kutusunu çıkarıp ayar yaptım. 0.58 tps ayarladım. ayar civatası ile. çalıştırınca 1100devirde seyretti. ısınınca yine normal 700e düştü. sorunu çözdüm görünüyor. pazar günü sabah iyice soğuduktan sonra 0.60 olacak şekilde ayar yapacağım. şimdilik soğukken direksiyonu çeviirince 2000devire atlama olayı durdu. 3 senelik problemi böylelikle çözdüm. bu arada kelebek bayaa kirlenmiş. iacv-aac yi de söküp temizlemek lazım. iacv-aacden şüpeleniyordum ama gördüğüm kadarıyla ölçümler sonucu sağlam. tek problem 0.66dan 0.58e düşünce bir an "closed tps" konumundan (gaz kelebeği kapalı) çıktı. kontağı aç kapa sıfırlama yapacaktım ta, tek seferde düzeldi.
    El becerisi olan arkadaşlar çok rahat ayar yapabilirler. ben bile çizgileri görünce şaşırdım. oldukça basit.(serviste yapamamışlardı haberlerinin olduğunu da sanmıyorum çok ilginç.)

     nissan primera ga16de motor sorunu
     nissan primera ga16de motor sorunu

    arızayı çözdüğünüze sevindim bende en kısa zamanda aynısını yapacağım bilgisayarıma bir kavuşayım Bu arada fotoğraflar sizin arabaya ait ise egr selenoidinin üzerinde bildiğim kadarı ile bir boru olması lazım sizde boş gördüm yada resim beni aldattı arızasız günler




  • Sayın bacargan serviste yapamamalarına çok şaşırmadım servisler maalesef ülkemizde orjinal parça değiştirmekten başka hiç bir şey bilmiyorlar ben servis kitabını açıp göstermeme rağmen becerememişlerdi Allah'tan diğer servisler gibi kaput açma parası isteyemediler bu arada ıaccv yi kafanıza takmayın uzun yol yaptığınızda o kendisini temizler ha illede temizleyeceğim derseniz contasına dikkat edin parçalanabiliyor benimki parçalanmıştı birde ayarı bozulabiliyor yeniden ayar yapmak gerekir bence maf sensörüne hiç dokunmayın derim arızasız günler
  • mafı sökmüyorum zaten üzerinden temizleyici sıkıyorum. kıl gibi iki tane resistansı var koparsa ayvayı yeriz. iacv-aac uzun yolda nasıl temizliyo anlamadım? :D tpsyide kelebekten ayırmam zaten derecesi bozulur sonra uğraş dur. vala servis üzerinde A B yazdığını görmüştür ama ne işe yaradığı konusunda bir fikrinin olduğunu düşünmüyorum. olsa anında çözerlerdi. veya dokunmazlardı. yarın daha ince ayar yapacağım.
    bu arada kopan contaya ne uydurdunuz? veya varmı satılıyormu? şimdiden öğreneyim :D
  • Arkadaşlar aranıza yeni katıldım 2000 model primera 1.6 comfort aracımın sibop yanıktı yaptırdım aracı çıkardık ve sorunlar 1: araçta ısındıkça gazdada benzindede rolentisi gaz verip bırakıyormuş gibi bi çıkıp bi düşüyordu. 2: Gazdada benzinde 2. vitesde devirsiz kullanmada silkeleme 3: Sadece gazda 3. 4. ve 5. viteslerde 4000 5000 devirleri arasında kesiciye girmiş gibi yapıyordu benzinde sıkıntı yok 1.ve 2.vitesdede 7000 ne kadar sorunsuz çıkıyor.
    Yapılanlar: Aracın boğaz kelebeği söküldü temizlendi adaptasyonu yapıldı. bujiler değişti.
    Sonuç:benzindede gazdada Silkeleme geçmiş gibi ama rolantide dikkatli bakınca kıpırdama var bi 900 e düşüyor bi 1000 çıkıyor araç ısındıkça daha bariz hissediliyor gerçi sadece rolentide değil gazı 3000 de sabitleyip bakarsam yine devirin oynadığını görüyorum.... Temizlendikten sonra araba soğukken 3000 de çalışıyordu tekrar götürdüm düşürdüm dedi şimdi 1500 2000 de çalışıyor ısınınca 900 1000 1100lere düşüyor normalmi . ( 3. 4. 5. vitesleri deneyemedim daha)..bu sorunları başka neden yapar yani araba ısınınca neden sorunlar fazlalaşıyor yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.Biraz karışık oldu sanırım..:)




  • arkadaşlar gazda 4000 5000 devirlerde kesmesinin sebebi araç derecesi yeterli değilmiş ustanın dediğine göre termostat yok beyin ısınmadığı için gaz donuyormuş banada mantıklı geldi bi söktürp baktıracağım .birde arkadaşın dediği gibi A B nin C ile çakışmasını ayarladım ve araba çok sakin çalışmaya başladı herkese katkılarından dolayı teşekkürler... rolantide birazcık dalgalanma var ama fazlada takmamak lazım die düşünüyorum aracın gidişini falan etkilemiyor nasıl olsa.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacargan

    mafı sökmüyorum zaten üzerinden temizleyici sıkıyorum. kıl gibi iki tane resistansı var koparsa ayvayı yeriz. iacv-aac uzun yolda nasıl temizliyo anlamadım? :D tpsyide kelebekten ayırmam zaten derecesi bozulur sonra uğraş dur. vala servis üzerinde A B yazdığını görmüştür ama ne işe yaradığı konusunda bir fikrinin olduğunu düşünmüyorum. olsa anında çözerlerdi. veya dokunmazlardı. yarın daha ince ayar yapacağım.
    bu arada kopan contaya ne uydurdunuz? veya varmı satılıyormu? şimdiden öğreneyim :D

    contayı kendim yeğenimle birlikte kestim klinger contadan siz makine mühendisisiniz contayı çok rahat halledersiniz yanlız deliklerden biri açık biri kapalı olacak sökerken dikkat ederseniz hangisinin açık olduğunu görürsünüz. bu arada tpsnin kelebekten ayırmadan da ayarı var tps nin sağında ve solunda yıldız tornavida ile sökülen iki civatası var onları sökmeden gevşeltiyorsunuz tps yi cihazdaki değere göre sağa veya sola çok az çeviriyorsunuz böylece ecu ya tps nin gönderdiği direnç değeri değişiyor Ben tam ortada bıraktım iacv yi bana bir usta bir kaç yıl önce uzun yolda içindeki kurumu atar diye söylemişti aklımda öğle kalmış ben sökmenizi tavsiye etmiyorum ben söktürdüm temizlettim epey uğraştım sonunda arızanın iacv de değilde tps de olduğunu anlayıp kendim düzeltip ayarladığımda çok rahatlamıştım. Mehmet bey emin olun yetkili servis bu konuyu bizim sizin kadar iyi bilmiyor bana komple boğaz değişecek demişlerdi arızasız günler
    fotoğraf yüklemeyi öğrenirsem tps nin fotoğraflarını da paylaşırım




  • evet eray bey aynen tpsyi sökmekten kastım boğaz kelebeğini komple çıkartmak. tpsyi ayırmak değil. dediğiniz gibi civataları ile sağa sola ayar yapılıyor. kitaptada gördüm. hava kutusunu söküncede inceledim. 11derece su sıcaklığında 0.62 gösteriyor yaklaşık 1300devir. pazar sabah halledebilirsem 0.60 olacak şekilde ayarlayacağım. sıcakken closed tps konumunu da 0.35 yapabilirsem deneyeceğim. fabrika değerlerinde bahsetmiş. iacvi kurcalamıyorum o zaman. hortumları da değiştiremedim henüz. fark edeceğini düşünüyorum. klingirit esneme yapmaz. normal epdm kauçuk hafifde olsa esner. esneme olmadan ileri geri sızdırmazlığı sağlamış olmanız harika.

    fotograf olayıda, çektiğiniz resimleri imageshack.us adresine upload edin. direct link adresini kopyalayıp mesaj kısmına yapıştırın.
  • Geçmiş olsun. Problemin çözüldüğüne çok sevindim. Gerçekten servis sizin kadar iyi bilmiyor. Ben en son gittiğimde araç LPG de çalışmıyordu (problem LPG nin basınç sensöründeymiş) , otomatik ayar vs yapılmıştı servisin orijinal aletinden. araç normal kırmızı ışıkta beklerken devir düşüp düşüp yükseliyordu (sanki devir düşüyor araç kendi yükseltiyor geri düşüyor gibi) hala öyle. benzinde de aynı durum sözkonusu. araç LPG de çalışınca öylece bırakmıştım. Ayrıca araç 3000 devirden sonra sanki turboluymuş gibi fırlıyor 3000 devire kadar çok hantal bir sıkıntı var ama bilmiyorum nedir. Araç babamın ve ben şehirdışında okuyorum araç bende olsa yönlendirmeleriniz doğrultusunda çoktan halletmiştim arızaları.
    Paylaşım için çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık.
    iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zoptrik -- 17 Aralık 2011; 16:25:18 >
  • Selamlar bende bugün sizin yaptıklarınızdan habersiz aracımdaki kalorifer tarafından su alma ve soğuk hava rolanti ayarı takibende gaz pedalındaki boşluğu almak için aracı söktüm. aracımın kalorifer tarafından su alma muhabbeti ön camı değiştirttikten sonra başgöstermişti. Camcıya götürdüm bir türlü bulamadılar. kış geldi her yağmur ve çamurda içerisi su dolmaya başadı. Bugün yeter diyerek işe koyuldum resimdede görüldüğü üzere camı hizalamak için kullanılan yeşil renkli plastik parça alt tarafa sızdırmaya başlamış. el girdiği kadarı ile ölçtüğümdede onun altında ( ince renkli siyah çerçeve ) dikdörtgen şeklinde hava giriş yeri var. o parçanın oradan su alıp direk içeri akıtıyormuş. söktüm silikonladım ve çözdüm :) bahçe hortumu ilede test ettim :) sıkıntı yok gibi şimdilik.. Sol silecekte gıcırdıyordu çalışırken. onuda 3 civata tutuyor. civataların altı paslanmış biraz üzdüler beni . wd-40 ile temizleyip yağladım sesi kesildi..



     nissan primera ga16de motor sorunu




  • Soğuk rölanti ayarı ve gazı çektikten sonra devrin geç düşmesi sorununuda şöyle çözdüm. Bacargan'ın resmine ek olarak 1 2 3 diye işaretlediğim kısımlar var. 1 cold rpm ayar vidası. 2 gaz kelebeğini tam kapalı konumda tutan vida ( kurcalamıyoruz ) 3 gaz teli boşluk alma- gergi ayar somunu.

    Ben ilk ayar yapmaya başlamadan önce 3 numaralı somunu biraz daha gevşettim. 1. numaralı cold rpm ayar civatası biraz zor dönüyordu. WD 40 Mükemmel çözüm oldu onuda yumuşattım ve motor soğukken marşa basıp hemen vidanın başına koştum 1200 rpm 1100 rpm derken tam 1000 rpm ye sabitledim. ısınıncada 700e düştü.

    Gaza basıp çekmemle oluşan rölantinin geç düşmesi sorunuda tamamen gaz pedalı gergisi ile alakalıymış. Çok güzel şekilde boşluk olmadan ayarlamıştım. Deneme amaçlı 1 2 tur attım geldim yine devir 1200 de busefer hiç düşmüyor :) ,pedalın arkasından öne doğru ayağımla ittirince hemen 700 e düştü. Bence biraz boşluk bırakmak gerekir. malum gaz teli motorun tam üstünden dolaşıyor genleşiyor vs. Devirin 1200 civarı takılıpta geç düşmesinden şikayetçi olanlar cold rpm ayar vidasına ellemeden gaz verip çektikten sonra hemen gaz pedalını yukarı çeksinler devir düşüyorsa gaz telini tutan başlığı biraz öne ( gaz kelebeğine doğru ) almaları yeterli. Çalışmalarınızda başarılar :)

     nissan primera ga16de motor sorunu




  • Arkadaslar benim gosterge ve isiklardaki titreme konjektorden degilmis. Sarj kisminda bir sorun yokmus. Bobinden olabilir mi? Motor sicakken rezistans ve farlari acinca abs beyninden mekanik bir ses geliyor. Titreme gibi ama iceriden bile duyuluyor. Neden olabilir?
  • Evet asilkanissan arkadaşıma katılıyorum. 2 numarayı kesinlikle oynatmıyoruz. benim kurcaladılar. komple söküp iç kelebek klapesinin konumuna göre sıfırlama yapacağım. sıcak rolanti ayarı ayrı bir sistem. dediği gibi gas telini çok gergin bırakmamak lazım. obd cihazı olanlar çalıştırmadan soğukken tps 0.60 olacak şekilde ayar yapmaları işlerini çözer. zaten C ile B kesiştiğinde soğuk durumda fabrika ayarına dönmüş oluyor. yaklaaşık 0.60 ediyor o da. elektronik olarak closed tpsyi kaybedenler sıfırlama yöntemi yapsın kitapta var.

    bdogan2002 arkadaşım da sizin titreme konjektörden değilse diyotlara baktırın ölçüm yapsınlar. absden direk ses geliyorsa acaba actuator pompa mı devreye giriyor? yolcu tarafında alt kısımda abs beyni var konnektörlerine bakmak lazım. yoksa beyin kısa devre yapmış olabilir. bobinde arıza varsa motor silkelemeli çalışır. kendini belli eder. nissanda bobin kolay kolay arıza yapmaas. renonun kronik sorunudur o.

    bu arada sileceüin oradaki siyah plastik göğüslüğü nasıl çıkarttınız? sökemedim ben. sökebilsem boyayacağım güneşten rengi attı.
    arızasız günler.




  • Bacargan abs frene basinca devreye giriyor. Sadece elektrik yuklu olunca devir dusuyor ve ozaman ses geliyor
  • O parça bayağı sağlam. ortadaki silecek birleşim yerinde vida var.vidayı söktükten sonra motordan hava gelmesini engelleyen fitili klipslerinden tek tek çıkarın. Gerisi biraz can sıkıcı bir işlem . direk çatır çutur tırnaklarından çıkana kadar çekmeniz gerekiyor. sökktükten sonra baktım herhangi bir çıkması için yuvası falan yok direk çekmek gerekiyor. Benimkilerde soldu biraz. işlemi yaptıktan sonra resimleri paylaşırsanız sevinirim :)
  • Arkadaşlar iki gündür başımda ilginç bir sorun var arabayı ilk çalıştırdığımda çalışıyor rolanti yükselmeden hemen stop ediyor ikinci çalıştırmamda çalışıyor daha önce yoktu böyle birşey yeni oldu açıkcası bakma fırsatım olmadı görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim
  • Slm ben hakan gaziantepten bende bir nissan kullanıcısıyım aracım 2000 model 1.6 1.5 yıllık nissan kullanıcısıyım burada çok güzel bilgiler var hernekadar anlmasamda bu konuları ama bilgilendirici herkese slmlar
  • Benim aracımdaki sorunda burdaki sorunlarla aynı gibi birde araç ilk çalıştığında devir saati sabit durmuyor bazen dibe kadar düşüyor. Birde aracı boşa aldığımda stop ediyor araç aracı boşa almaya korkuyorum bu ciddi bir sorunmudur genelde ilk çalışdıktan sonra 15 dk aralıkta çok sık yapıyor sonrasında nadir oluyor bu olay sorun ne bilmiyorum sağlam bir ustada tanımıyorum serviste resmen kazık bi yer...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.