Şimdi Ara

nissan primera ga16de motor sorunu (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
272
Cevap
6
Favori
85.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sağ iç alt taraftan yani ön sağ koltuğun altından kalorifer radyatörünün içinden antifrizli su akıtmaya başladı aracım.Böyle bir sorunla karşılaşan oldumu hiç? orada küçük bir radyatlör var içinden motor suyu geçiyor kaloriferi sıcak konumuna aldığımızda motor suyunun ısısıyla üflediği havayı ısıtıyor.işte bu kutunun dibinden bazen paspasa antifrizli su akıtıyor.ama söküp bakmadan önce bir sormak istedim belki daha önce böyle bir sorunla karşılaşan vardır diye.Hepinize selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    arkadaşlar sağ iç alt taraftan yani ön sağ koltuğun altından kalorifer radyatörünün içinden antifrizli su akıtmaya başladı aracım.Böyle bir sorunla karşılaşan oldumu hiç? orada küçük bir radyatlör var içinden motor suyu geçiyor kaloriferi sıcak konumuna aldığımızda motor suyunun ısısıyla üflediği havayı ısıtıyor.işte bu kutunun dibinden bazen paspasa antifrizli su akıtıyor.ama söküp bakmadan önce bir sormak istedim belki daha önce böyle bir sorunla karşılaşan vardır diye.Hepinize selamlar

    Benim aracımın ön camı değişmişti yağmurlu havalarda su alıyordu sadece . Bende acaba klima suyu tahliye edemeyip içeri mi akıtıyor diyordum meğer cam destek plastiğinin oradan su alıyormuş komple silikon çektim düzeldi. Bende zamanında söz ettiğin yerleri fazlası ile kurcalamıştım. Bu gibi durumlarda 'varsa' kelepçeleri sıkmak kurtarmıyor. Hortumu söküp kireçlenmiş bölgeleri iyice zımparalayıp takmak gerek.




  • Distribütör okuyucu modülü diye bir parça var distribütörün içindeki delikli ayna disk gibi birşey var onu okuyor meğer o modül bozulmuş. Ateşleme hususunda asla ve asla yan sanayi parça takamam diye çıkma aldım komple distribütör şimdi sorunsuz. Bendeki eski distribütörde sağlam bobin vs. yarın birgün o modülün içini açacağım bakalım devresimi yanmış başka birşeyi mi belki tamiri mümkün olur.

     nissan primera ga16de motor sorunu
  • Herkese verdigi bilgilerden dolayi tesekkur ederim. Bende de 99 model primera slx var. Araca daha once her ay gaz ayari yapilir ve surekli bozulurdu. Daha sonra karburator bogazi filan temizlendi ancak geldiginde aracin devri 1500 de cold rpm, 1300 de isininca. Bu yuksek gelince verdiginiz ayari yapayim dedim. 1000 devire sabitledim cold rpm i ancak isininca 500-600 lere dustu. Benim sorunum onun dusmesi degil sorun devir saatinin ignesi surekli asagi yukari oynuyor. Onceden motor stop filan ediyordu karburator bogazi temizlendikten sonra biraz duzeldi gibi oldu ancak tekrardan ayni sorun basladi. Bu sefer stop etmiyor ancak gene devir bi dusuyor bi yukseliyor. Dusup yukselme araligi normalde dusuk 100-200 devir dusuyor veya yukseliyor ama ozellikle gazi verip biraktigimda araba neredeyse stop edecek gibi oluyor sonra tekrardan ibre 500-600 e yukselerek gel gitlerine devam ediyor. Benzine gecirdigimde de sorun devam ediyor. Bu sorunu bir turlu cozemedik eger bilgisi olan varsa paylasirsa cok sevinirim ozellikle bacargan kardes yardim edersen cok sevinirim. Allah'a emanet olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba arkadaşlar bende QG motor 2001 model nissan primera 1.6 comfort var son zamanlarda çok canım sıkılıyor. ben arızalarından bahsedeyim lütfen bana yardımcı olurmusunuz.
    araç 1,5 yıldır bende ilk aldığım zamanlarda soğuk havalarda araba yolda giderken boşa attığımda kendiliğinden stop ediyordu son zamanlarda ise araba boştayken devir saati sürekli 1500-2000 arası gidip geliyor hem çok fazla yakıyor hemde motor çok zorlanıyor, ve ilk aldığım zamanlarda su eksiltiyordu arabam sürekli genleşme deposuna su ekliyordum bir hafta önce artık su eksiltme yerine arabayı stop ediyorum sabah suyunu kontrol ederken genleşme deposunun kendiliğinden ağzına kadar su dolduğunu gördüm tamirciye gittim bana üst kapak contan gitmiş dedi. söküp taktırdım yağı, yağ filtresi, yakıt filtresi ne varsa değiştirdim. şu an takip ediyorum su eksiltmesini... Arkadaşlar lütfen rölanti dalgalanması konusunda yardım edin çok tamirciye götürdüm boğaz kelebeğini söküp temizlediler olmadı, kimi rölanti sensöründen diyor kimi kelebekten diyor ben artık kimseye güvenmiyorum ve bu parçalar çok pahallı rölanti sensörü için 650 tl dediler sorunun gideceğini bilsem gözüm kapalı veririm ama ben deneme yanılmadan bıktım artık.




  • arkadaşlar merhaba

    primeram dün ilk defa beni yolda bıraktı. ateşlemeyi kesmiş. ustanın dediğine göre ateşleme bobini patlamış. aracım 2000 model 1,6 comfort lpg li. distrübütör içindeki ateşleme bobinini değiştirdik. araç çalıştı fakat bu seferde rolanti çok düşüktü. 400 devir civarında idi. usta ateşleme avansını yüksellti rolanti 500 lere geldi ama araç gitmiyordu sanki. arkasından biri tutuyormuş gibi zorlanıyordu. avans ayarını tekrar eski yerine getirdik denedik ama rolanti çok düşüktü. usta ateşleme avansını sonuna kadar açtı. rolanti 650-700 devirlere geldi. araba biraz rahatladı. şimdi iyi gibi ama avans son sınırda olduğundan aracıma zarar verir diye endişeliyim.

    ateşleme avansının sonuna kadar açık olması araca zarar verirmi. ustaların yorumunu bekliyorum.

    kolay gelsin
  • avansın ortalarda olması gerekiyor.Motorunuz Ga16de distribütörlü tip mi? yoksa her bujinin üzerinde ayrı bobin bulunan yeni tip mi?eğer eski tip distribütörlü tip ise buji kablo bağlantılarının doğru olduğunu teyit edin buji sırasını karıştırabilirler.Bu da motorun düzensiz çalışmasına sebep olur.Bir de bobin ile beraber distribütör içinde bulunan ateşleme beyni dedikleri zamanlama transistörü var onu da değiştirin.distribütör içinde zamanlama beyninin sensörünü süren metal daire şeklinde ortasında kanallar bulunan plaka var onu ters takmış olabilirler.bunların hepsinin kontrol edilmesi lazım.en son buji kablolarınızı ohmmetre ile ölçün içinde kopukluk olmasın.bujilerinizi kontrol edin (tırnak aralıkları 1mm olmalı).distribütör içindeki tevzi makarası ve distribütör kapağı kontaklarını zımpara ile temizleyin.distribütör içinden tevzi makarasına elektrik veren kömürün yayını gerdirin ve distribütör kapağının bobin ile bağlantı yerindeki yayın yerinde olduğunu ve gergin olduğunu teyit edin bu yay içinden düşmüş olabilir bu durumda elektrik bobinden distribütöre atlayarak geçer ve bu da ateşleme zamanını ve kalitesini bozar.bütün bunlardan sonuç alamazsanız komple distribütör değiştirmenizde fayda var.




  • Bu aralar sabahları ilk marşa bastığımda marş motoru çık yapıp bir saniye sonra çeviriyor ve ilk 1 dakika motor vuruntulu çalışıyor.Bu bana silindir kapak contası hafif su sızdırıyor düşüncesini veriyor.uzun süre pistona inen su marşa basınca önce pistön tarafından sübaptan atılıyor buji ıslandığı için vuruntu yapıyor buji kuruyunca normale dönüyor gibi geliyor ama bir şüphem de distribütör kapağından.Kapak contası yırtık,içi nemlenip ıslanıyor bu nedenle düzgün ateşleme olmuyor ve vuruntulu çalışıyor daha sonra yüksek voltaj nemi kurutunca ateşleme düzeliyor da olabilir ama bu durumda neden marş motoru sıkışsın ki? ilk ihtimal daha kuvvetli gibi ama tesbiti zor.aklıma gelen yöntem sabah çalıştırmadan önce bujileri söküp buji yuvasından aşağı rulo halinde gazete kağıdını sokup piston kafasında su olup olmadığını kontrol etmek geliyor.Araç hiç hararet yapmadı bundan eminim ama kapak contası LPG nedeniyle yanmış olabilir.Radyatör eksiltme yapıyor ama kalorifer ısıtmasından da kaçak olduğu için buradan tespit edemiyorum.




  • Hava emiş boğazındaki rolanti müşürünün bakımını yapın zaman içinde düzgün çalışması bozuluyor.Tüm vakum hortumlarınızı yeniletin (yırtık olmasalar bile yeniletin hepsi 15 TL tutmuyor.Hava emiş boğazı altındaki manifold contanızı değiştirin.Maf sensörünü sprey ile temizleyin.Rolanti motorunun yerine tekılırken arasına sıvı conta sürülerek takıldığına emin olun.Klima müşürü (rolanti müşürünün üzerindedir ucundaki lastik kısmın deliğe doğru takıldığına emin olun bunu temizlerken ters takmış olabilirler)Gaz pedalı reostasını elektronik tamircilerinde bulunan kontaktör temizleyici sprey ile temizletin.Bunlar sorununuzu çözmesi lazım.Rolanti morou içerisinde küçük bir elektrik motoru var.O motorun da düzgün çalıştığına bakın.
  • sayın mardina,

    Cevabınız için teşekkür ederim. aracım distribütörlü. bugün sorunun kaynağını bulduk. bobin değişimi yapılırken bahsettiğiniz metal plaka biraz eğilmiş. (ustanın günahını almayım. belkide önceden eğikti.) dönerken yalpalıyordu. yalpalarken modül denilen okuyucu sanırım düzgün çalışmıyordu. elimizle biraz düzelttik. sadece bu parça satılmadığından çıkmacılara bakacağım. şu an önceki duruma geldi. bu arada distribütör yan sanayi imiş. komple çıkma bulabilirsem değiştirebilirim. serviste komple distribütöre 2480 tl fiyat verdiler. nerede ise araba fiyatı. diğer kontrolleri zaman zaman yapıyorum. kablolar ve bujiler sağlam gibi.

    Rolanti müşürü, rolanti motorui maf gibi bakımları kendim yapabilirmiyim, yoksa ustayamı götürmem gerekir.


    Kolay gelsin
  • o plakanın önceden eğik olma ihtimali sıfır yani ustanın dikkatsizliği sebep olmuş.plaka eğer hasarlı değilse değiştirmenize gerek yok düzelterek kullanabilirsiniz.çok ince olduğundan düzeltme sırasında yırtılabilir bu nedenle sorun düzeldiyse ellemeyin.Plaka ateşleme transistörüne krank mili açısını bildirecek şekilde üretilmiş,boş kanallar ateşlemeyi açmak için optik diyota ışık geçişi sağlıyor plaka optik diyotun arasını kapatınca ateşleme duruyor böylece doğru zamanda kıvılcım üretilmesi sağlanıyor.çalışıyorsa tekrar ellemeyin.distribütör komple değiştirmenize gerek yok.sadece dip taraftaki yağ contasının içeriye yağ almadığından emin olun.içeri yağ alıyorsa distributör kapağının alt kenarından dışarıya motor yağı sızar.bu yağ keçesi zaman içinde yıpranarak ateşleme bobini ve tüm distributör parçalarına yağ bulaşmasına sebep oluyor.yenisi 5 TL sadece ama yerinden sökmek oldukça zahmetli.maf sensörü bakımını kendiniz yapmak isterseniz sensörün soketini ve vidalarını söküp dikkatlice yerinden çıkarın ucundaki tel yayı sakın ellemeyin veya biryere temas ettirmeyin.sensör telin içinden geçen hava hızı ile aşağı doğru oluşturduğu kuvvet vasıtası ile bağlı olduğu koldaki reostayı sürüyor bu reostanın kömür kontakları zaman içinde kirleniyor selülozik tinerde biraz bekletip kolu elle çalıştırın,ucundaki yayı çok hafif dokunuşla bir fırça vasıtasıyla yıkayın (eğer yayı kopartırsanız sensör çalışmaz) ve kuruyunca yerine takın bunun bakımı bu kadar.Rolanti (İacv Valfi) müşürü ise obd (araç bilgisayarı) tarafından yönetilen küçük elektrik motorlu bir mekanizma hidrolik direksiyon,manifold vakumu,egr sistemi gibi birçok yerden gelen sinyallere göre motorun rolantisinin arttırılmasını sağlıyor.eğer devir düşerse obd valfin motoruna sinyal gönderip valfin kanalından manifolda hava girişini sağlayarak motorun devrini biraz yükseltiyor veya düşürüyor.bu sistem hava emiş boğazının yan tarafına alttan dıştan vidalı ve zamanla manifold kurumları tarafından tıkanarak hareketsiz kalıyor.dikkatlice sökülüp ucundaki ince mil,milin üzerindei plastik ve milin hareket ettiği yuva komple temizlenmeli,bu parça fabrika tarafından sıvı conta ile takılmış ve yerinden sökünce aradaki conta yırtılıyor tekrar yerine takarken mutlaka sıvı conta sürülerek takılmalı ve contanın taşarak içerdeki kanalları ve harketli parçaları engellemediği kontrol edilmeli.rolanti akülatörünün elektrik motoru ve mili birbirinden ayrı parçalar.motoru takmadan önce mili elinizle ittirip rahatça gidip geri geldiğini(yay tarafından geri itilmelidir)gözlemleyin araç çalışırken motorun ucundaki mile bakarak hareket ettiğini görün (normalde elektrik motoru dönmez ancak direksiyonu tam sağ veya tam sol yapınca motor biraz dönmelidir yani rolantinin yükselmesi gereken durumlarda elektrik motoru hareket etmelidir).
    Klima müşürünün temizliği ise daha kolay. o da klimayı açtığınızda aracın rolanti devrinin yükselmesini sağlıyor.ancak yerine takarken usta eğer ters takarsa müşür açık kalıyor ve kanaldan manifolda hava vererek devrin sürekli 2000 de kalmasına sebep oluyor.Klima müşürünün ucundaki kauçuk kısım hava emiş boğazındaki deliği kapatmalı ve yayın gireceği milli kısım elektrik motorunun tarafına takılmalı yay da gergin olmalı ki normalde hava deliği kapalı olsun.Klimayı açınca elektrik bobini mili geriye doğru çekecek ve kauçuk kısımın tıkadığı hava deliği açılacak buradan giren hava motorun devrini yükseltecek işte çalışma prensibi bu.Bunların dışında aracınızın rolanti devri düzensiz veya yüksek ise manifolda giren tüm hava kanalları kontrol edilmeli,vakum hortumları,hava emiş boğazı alt contası,yan contası,manifold contaları hiçbirisi hava kaçırmamalı.




  • Ben o modülün içini açtım.Adamlar içine silikon dökmüşler komple silikonu da temizledim mosfet var içinde ölçtüm sağlamdı.zannedersem optik alıcının infraruj ledi yanmış yani ömrü bitmiş sadece o ledi değiştirip sorunu çözebilirmişiz.elimdeki eski bilgisayar yazıcılarında o ledlerden yüzlerce vardı gittik yan sanayi modüle 100 TL bayıldık ama ne yapalım araç yolda kalmıştı ve tamir için zaman yoktu.şimdi yedekte saklıyorum bir daha bozulursa eski modülü tekrar takacağım.
  • s.a arkadaşlar benim 2004 model nissan primera tekna aracım var atikar marka tüp takılı muhayeneye gireceğimizde eşim tüpü işletmek için tüpçüye götürdü tüpcü bucileri değiştirmiş muhayene istasyonu eksikler var demiş motor üst kapak jontası yağ sızdırmış yağlanma var demiş üst kapak jontasıda değişti direksiyon hidrolik kacırıyormuş yaptırmadık ama tamirci alt yıkama yaparız yağlanma temizlenir sizde sorunsuz muhayeneden geçersiniz dedi aynende öyle oldu neyse biz muhayeneden sorunsuz geçtik fakat hemen eresi günü araba yürür haldeyken istop etmeye başladı sonra zor çalışmaya başladı bizde önce tüpcüye gittik tüpcü bilgisayara bağladı kam mili sensörü tamirciye gidin dedi bizde tamirciye gittik oda aynı şeyi söyledi tiriger zinciri set olarak değişecek dedi 1346 lira fiyat çıkarttı ama araştırdık tüp takılan araçlarda bu sorunu veriyormuş bizim araç iyice tozuttu 1 ay kadar binmedik akü bitmiş kapılarıdahi açamadık bir tamirci çağırdık ön kapudu açarak aküyü jarz etti ben tamircicye herşeyi anlattım çocuk arabaya bindi 5 yada 6 kere kontağı açtı kapattı ve sorunsuz olarak 1 seferde çalıştı sonrasında tamirci arkadaş bana abi bunun çalışmama sorunu tiriger zincirinden değil arka benzin moturundan dedi benzini püskürtemiyor ateşlemeyi zor yapıyor dedi anlamadım gitti yalnız araba çalıştığında eksozdan so sıçratıyor sizce sorun ne olabilir yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkür ederim




  • Motor yıkama sırasında kam mili sensörü soketine su girmiş ve bu nedenle çalışmamış olabilir.bir ay çalışmayınca kuruyup normal haline dönmüş olabilir.eğer şu anda normal çalışıyorsa bu ihtimali gözardı etmeyin.
  • eksozdan su sıçratma gayet normal.yanma sonucu ortaya çıkan su eksoz susturucusu içinde birikir ve dışarı atılır.Buna kafayı takmayın.eğer motorunuza su girseydi bujileriniz ıslanır ve vuruntulu çalışırdı aracınız.
  • mardina kardeşim cevabın için teşekkür ederim kan mili sensörüne su gitmiş olabilir dediğin gibi sakat eksozdan suyla birlikte siyahlıkta çıkıyor bu araç hararet yapmış muhtemelen conta yanmış ve çalışmama sorunu olarakta siboblarda olabilir hatta açılınca belli olur sekmanda olabilir açılmadıkdan sonra belli olmaz dediler size yazdıkdan sonra bir tamirciye daha gittim araba ilk marşta çalışıyor fakat gaza yüklensemde yüklenmesemde papapa diye bir ses geliyor istop ediyor biraz marşa yükleniyorum çalışıyor yolda istop etmeyi kesti ama bir yerde park edip susturduktan sonra tekrar çalıştırmakta zorlanıyorum sanırım aküyüde yedik zorlucaz diye söyledikleri mantıklımı sizce bu sebeblerden yaparmı şimdiden teşekkür ederim cevabınız için saygılar
  • üst kapak contası değişti demiştiniz.Conta değişirken kapak taşlandı mı? eğer taşlama yapmadan değiştirmişlerse muhtemelen takılan conta sızdırıyor ve silindire su giriyordur.bu nedenle bujiler ıslanır ve motor düzensiz çalışır (sizin dediğiniz gibi pat pat diye vuruntu yapar).bunun dışında kapak contasını takan usta zincirin sentesini kaçırmış olabilir bu da düzensiz çalışmaya sebep olur.Büyük ihtimal kapak contasının hatasından olmuştur.
  • mardina cevabın için teşekkür ederim evet haklısın olabilir ilgine alakana tekrar teşekkür ederim sağolasın
  • arkadaşlar merhaba

    bir süredir aracımın su pompası civarlarında hafiften sızıntı vardı. bugün nihayet sızıntının yerini buldum uzun uğraşlar sonucu aşağıda resimde yuvarlak içine aldığım yerden sızıntı varmış. bende burayı sunfix ile doldurdum ve kapattım ama şu an tereddüde düştüm. bu deliğin amacı nedir aceba. bunun kapalı olması bir zarar verirmi. yaptığım sizce doğru bir işlemmidir.

    kolay gelsin

    Not: Resim Alıntıdır.


     nissan primera ga16de motor sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 22 Nisan 2013; 10:59:14 >




  • sevgili üstat izmir gaziemirde ikamet ediyorum rolanti ile ilgili yazdıklarınızı çıktı alarak nissan artkıya götürdüm. adamlar ilk kez gördüklerini söylediler. tabi doğal olarak ayar yapamadılr. randevu verdiler. sorunum şu . boğaz kelebeği temizlendi rolanti çok yüksek çalışıyyor. 1200 civarında kalıp pat diye 750 ye düşüyor. sizinle tanışmak isterim yüzyüze görüşme şansımız varmıdır kardeşim.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.