Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (997. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28.195
Cevap
203
Favori
1.759.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 995996997998999
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben castrol magnatec 5/30 kullandım. Kış için. Daha önce mobil 10/40 idi. Kışlık yeni yağda ses arttı. Castrolun nedense taklitleri daha yaygınmış gibi geliyor. Baharda mobil1 5/40 koydurmayı düşünüyorum. Aracım yeni 90 bin oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar herkese merhaba şöyle bir sorunla karşılaşıyorum yolda giderken genellikle klima ve teyp açıkken oluyor ne ne klima kontrol tuşları nede cd çalar kontrol tuşları hiç biri çalışmaz oluyor bu 2 defa başıma geldi aracı stop edip çalıştırınca düzeliyor bu bir arızamıdır yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • şöyle bir malzeme hem taksitle hem ucuz gibi ne dersiniz arkadaşlar?
    izolasyon için ısıtmak şartını sağlamaya çalışıyorum.
    http://www.mediamarkt.com.tr/mcs/product/EINHELL-RT-HA-2000-E-2000-W-S%C4%B1cak-Hava-Tabancas%C4%B1,103452,501263,1227079.html?langId=-14



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bekirkubat -- 16 Ocak 2015; 11:57:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut026

    Beyler iyi akşamlar buji filtreler motoryagi gibi bakim malzemelerini hangi siteden almak uygun olur


    Motoryağı ise Castrol ürünü orjinali sadece Gemlik/BURSA tesisinde üretiliyor. (Dikkatli olun Kocaeli/Gebze de tabiri caizse merdiven altı bir yerde sahte Castrol ürünleri üretim yeri yakalandı.)

    Birde MOTUL adında bir yağ tavsiye etmiyorum. Forumdan bir arkadaşımıza da aldık ve kendimiz değiştirdik. İyiki de değiştirmişiz. Benim aracın yağı 8000km yol yaptı siyahlığı biraz daha açık. (tam kararmamış.) Arkadaşın ki siyahlığı tam siyah ve yağ sanki bildiğin su. boşalttığımız kaba dokunuyorum su gibi sallanıyor. Dedik bu nasıl yağ.. CASTROL Magnatec koyduk. Aracın çalışması ve sesi kesildi. Subaplardan Çıtı Çıtı diye gelen ses kayboldu.


    Hocam sahte yağ ihtimalini castrol için düşünürken motulu niye mahrum ettiniz anlamadım. Bir ihtimal arkadaşınızın aldığı motulda sahte olabilir.

    Diğer ihtimal, yağların bir vazifeside motoru temizlemesi ve temiz tutmasıdır bu sayede motorda aşınma erken yıpranma olmaz.

    Motul öncesinde hangi yağlar kaç km lerce kullanıldı bilmiyoruz önceki sahipleri koymuştur motora baz yağ kalitesi çok düşük reklamlarla insanları kandıran castrol magnatec ve benzer yağları üstüne 10-15 bin km kullanmıştır yağ bozulmuş kararmıştır motor olmuştur çamur deryası üzerine motulu koyunca yağ ne yapsın onun bir vazifeside temizlik yapmak önceki yağların çamurunu temizlemeye uğraşmaktan pisliği kartere indirmeye çalışmaktan kendi yıpranmış bozulmuştur böyle bir durum varsa faturayı motula kesmek doğru olmaz motoru yıpratacağına kendini yıprattığı için şikayet yerine teşekkür etmek gerek.

    Kullandığınız yağ uzun km ler sonunda hala aynı renkse kalitesinden şüphe edin iyi yağ değildir.

    üstat kesinlikle sana katılıyorum.. castrol yada motul için kullanan kişi süresi geçmiş yada daha önce sıkıntılar yaşatmış bir yağ kullanmış olabilir türlü sebepleri olmuş olabilir. tek bir kişinin başına gelen bir hadi için kötü düşünmek ne kadar doğru bilemedim. internete motul yağları yazıp arattığımda tek bir kötü yorum görmedim. şu saate gördüğüm tek kötü yorum alpzoom arkadaşımızın yaptığı yorum bu yüzden muallakta kaldım açıkcası.

    Ben şu anda işimi tamamen kısmete bıraktım bugun alabilirsem yağı motul alıcam bulamassam yarın castrol alacam artık nasip kısmet :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakkoben

    Arkadaşlar herkese merhaba şöyle bir sorunla karşılaşıyorum yolda giderken genellikle klima ve teyp açıkken oluyor ne ne klima kontrol tuşları nede cd çalar kontrol tuşları hiç biri çalışmaz oluyor bu 2 defa başıma geldi aracı stop edip çalıştırınca düzeliyor bu bir arızamıdır yardımcı olursanız çok sevinirim.

    330. sayfada cevaplarınız mevcut

    bitirgiç .radyo açıkken klima kontrol fan tuşu yuvarlak olan ona bir kez basarsanız klimayı radyo açıkken kontrol edebilirsiniz.Sıcak hava düğmesine basınca ac tuşu devreye giriyordu yanlış hatırlamıyorsam abi


    cetera öncam kısmına bastığğınızda direk klima açılıyor. Daha hızlı buğu çözmek için. Ben elle basarak klimayı kapatıp devam ediyorum. Bende de sizdekinin aynı şekilde çalışıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜNÜRB -- 16 Ocak 2015; 12:19:11 >




  • Siparişi babam vermiş inşallah luk dur istanbuldan geliyormuş valeo değil markasını ama parçacı japon malı valeo Kore demiş sizce hangisi japon malı başka isim varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almeramean A kullanıcısına yanıt
    luk ingiliz valeo fransız aisen kn008 japon ürün benim bildiğim.valeonun gebzede fabrikası var.
  • Aisen o zaman marka aisen iyimi tavsiye edermisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almeramean A kullanıcısına yanıt
    luk veya aisen dedilerdi bana ben de aisen taktırdım bir kaç ay evvel. ben iyi diye biliyorum.
  • bitirgic B kullanıcısına yanıt
    bunlar farklı modeller. benim gönderdiğim linkteki dijital derece ve üfleme ayarlı. sizinki 2 kademeli ısı ayarlı sadece. yani alınabilir ama iyisi olsun mu demeli?
  • bekirkubat kullanıcısına yanıt
    Hocam fark varda bence işi çok abartmamak lazımOda işini görürse bence çok para vermeyin.Ama sürekli başka işlerde de kullanıcaksanız iyi bişey olsun derseniz oda sizin seçiminiz.En nihayeti hepsi PRC
  • bitirgic B kullanıcısına yanıt
    ben nihayi hedefim yazın arabamı folyo kaplamak. boya eskimeleri var hem yeni bir görüntü olsun hem de araç boyanmış olmasın derken bu çözüm var aklımda. o aşamada kesinlikle bu tabanca lazım. ama şimdi izolasyon için de onun için de nasıl olsun bilemedim. şimdilik düşünme aşamasındayım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    radyo çalışıyor cd çalışmıyor forumda arkadaşlar nasıl tamir edileceğini anlatmıştı ciddi bir arıza değil çizik vs yok fiyatnı siz araştırın yada forumda soralım hiç bir fikrim yok

    arkadaşlar ihtiyacı olan yokmu ? msj tekrar yayınlamak istedim belkı bırının işine yarar. sıfırı 300 tl imiş hava filtreside 40 kusur.ıkısı 200 tl olur adrese odemelı gonderebılırım. ARKADAŞLAR TEYP SATILDI HAVA FİLTRESİ DURUYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emniye+ -- 5 Şubat 2015; 15:01:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut026

    Beyler iyi akşamlar buji filtreler motoryagi gibi bakim malzemelerini hangi siteden almak uygun olur


    Motoryağı ise Castrol ürünü orjinali sadece Gemlik/BURSA tesisinde üretiliyor. (Dikkatli olun Kocaeli/Gebze de tabiri caizse merdiven altı bir yerde sahte Castrol ürünleri üretim yeri yakalandı.)

    Birde MOTUL adında bir yağ tavsiye etmiyorum. Forumdan bir arkadaşımıza da aldık ve kendimiz değiştirdik. İyiki de değiştirmişiz. Benim aracın yağı 8000km yol yaptı siyahlığı biraz daha açık. (tam kararmamış.) Arkadaşın ki siyahlığı tam siyah ve yağ sanki bildiğin su. boşalttığımız kaba dokunuyorum su gibi sallanıyor. Dedik bu nasıl yağ.. CASTROL Magnatec koyduk. Aracın çalışması ve sesi kesildi. Subaplardan Çıtı Çıtı diye gelen ses kayboldu.


    Hocam sahte yağ ihtimalini castrol için düşünürken motulu niye mahrum ettiniz anlamadım. Bir ihtimal arkadaşınızın aldığı motulda sahte olabilir.

    Diğer ihtimal, yağların bir vazifeside motoru temizlemesi ve temiz tutmasıdır bu sayede motorda aşınma erken yıpranma olmaz.

    Motul öncesinde hangi yağlar kaç km lerce kullanıldı bilmiyoruz önceki sahipleri koymuştur motora baz yağ kalitesi çok düşük reklamlarla insanları kandıran castrol magnatec ve benzer yağları üstüne 10-15 bin km kullanmıştır yağ bozulmuş kararmıştır motor olmuştur çamur deryası üzerine motulu koyunca yağ ne yapsın onun bir vazifeside temizlik yapmak önceki yağların çamurunu temizlemeye uğraşmaktan pisliği kartere indirmeye çalışmaktan kendi yıpranmış bozulmuştur böyle bir durum varsa faturayı motula kesmek doğru olmaz motoru yıpratacağına kendini yıprattığı için şikayet yerine teşekkür etmek gerek.

    Kullandığınız yağ uzun km ler sonunda hala aynı renkse kalitesinden şüphe edin iyi yağ değildir.

    Bakın işin ala veresini-dalaveresini görmemiş kimselere olayı anlatmak çok zor...

    Bakın... Daha önce Ankarada otururken, evin bodrumunda Sığınak odasında apartmanın arsa sahibinin oğlu sahte OMO ve Ariel Matik üretiyordu. İçinde 50kg Çok büyük torbalarda HAS Matik adında ürün koyuyordu.

    OMO ve ARİEL kutuların birebir orjinal şekilde matbaalar basıyor. Adamda sıcak silikon ile kutuları kapatıp, terazide tartarak gramajını ayarlıyordu ve bunları isim vermeyeceğim ama öyle büyük marketlere satıyordu ki, alan kişileri bir düşünün...

    Daha neler neler gördüm ben... O çıkrıkçılar yokuşunda neler imal ediyorlardı aklınız hayaliniz durur.

    Ben Castrol neden öneriyorum... Bakın altını çiziyorum. Ben diyorum...

    Benim aldığım yer orjinal ürün ithal ediyor. Hani MOTUL ithal etse tamam.. Belkide o daha iyidir. Ama ben piyasada gördüğüm ürünleri inceledim. Neticesinde adam açıkda satıyor. Açıyor bir teneke veya varil oradan kilo hesabı satıyor. Ben o açıkları inceledim... Yok abi... Kendi aldığım CASTROL yanından hayatta geçemez ki, bunu castrol satanlarda bile gördüm... Herşey aynı yapıyorlar... ama bir farkla... Üründe kabartma detayını pas geçiyorlar...

    Kapak jelatini ve Yan reklam kağıdında piston şekli bildiğin aynı pistona dokunurmuş gibi his veriyor. Belki artık bu detayıda yapabiliyorlardır. Onu bilemem... Ama ben şunun altını çiziyorum..

    Zaman artık çok çok kötü... Eş-dost kazığı bile yiyor insan... Bu sebebten işte ben 2-3 kere arabamı götürdüm... Sonra işte eş-dost olduk bana kazık atmaz diyorsanız.. bir kez daha düşünün... Haa belkide kalbi iyi olanda vardır... Ama şu devirde bul o kişiyide...

    Bu sebebten ben güvendiğim yerden markası sağlam ürün alırım. Aldığım yerde CASTROL ürünleri ithal ediyor. O sebebten ben castrol koyuyorum.

    @Akresi arkadaşımızda bakın castrolden memnun kalmamış...

    Ben castrol magnatec 5/30 kullandım. Kış için. Daha önce mobil 10/40 idi. Kışlık yeni yağda ses arttı. Castrolun nedense taklitleri daha yaygınmış gibi geliyor. Baharda mobil1 5/40 koydurmayı düşünüyorum. Aracım yeni 90 bin oldu.

    Eee benim bu forumdan bir arkadaşında yağına MOTUL konulmuş.. onunda aracı ses yapıyordu. Castrol koyduk ses mes kalmadı..

    Şimdi ne yapacağız... Siz söyleyin.... Birisi Castrol kötü diyor, diğer taraf iyi...

    Arkadaşlar.. bakın burada yağın kalitelisini tartışmak bence yanlış... Siz şu markanın yağı daha iyi.. yok vizikolite felan fıstık... bunları geçin...

    Yaşadığınız ülkenin adı Türkiye... işin her türlüsünü bulabilirsiniz... Yalan diyeniniz var mı aranızda?

    Akresi arkadaşımız aldığı Castrol demek ki sahte... Benim arkadaşın aracına koyulan yağ MOTUL da demek ki sahte....

    Burada yağı ismine güvenip alınmaktan çok, Gerçekten güvenilir yerden almak önemli...

    Gerisi yağ markası hava civa.... En azından bizim ülkemizde...

    Belki ben bu düşüncem kimilerine göre yanlış, ters olabilir... O zaman benim burada diyeceğim pek birşey kalmıyor...

    Hayat bir okuldur.. O zaman hayat boyunca karşınıza çıkacak olarlardan der notunuzu almayı unutmayın...

    Saygılarımla....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin

    Arkadaşlar Merhaba ,

    Forumlarda deli gibi araştırmalar yaptım ve sonunda kafayı yedim. allah rızası için birisi mantıklı bir açıklama yapsın ve bende ne halt yiyeceğimi bileyim.. Nissan almera 1.5 sedan 2006 model 99.500 km de aracım var. Atiker marka lpg mevcut. aracımı 87.000 km de aldım 90.000 km bakımını yetkili serviste yaptırdım ve 5w/30 shell helix yağ kullandılar. yaklaşık 3000 km sonra aracımın yağınının 2 lt azaldığını gördüm. sonra servise götürdüğümde aracın içinde kaçak olabileceğini yoksa başka bir yerde kaçak olmadığını söylediler. dışarda başka servislere götürdüğümde 5w30 yağın sadece benzinliler için olduğunu lpg de eksiltmenin normal olduğunu 10w/40 yağ kullanmamı söylediler. Bende 10w/40 shell lpg için motor yağı alıp takviye yaptım. o gün bugundur takviyeler yaparak kullanmaya devam ediyorum. aracın kitapçığında da 5w30 tavsiyesi var fakat benziler için diyor. bizim ülke koşulları için 10w/30 da kullanılabilir deniliyor. incelediğimde 5w/30 yağın -20 ile +20 derece de kullanılması mantıklı gözüküyor. yani bize pek uygun gözükmüyor. 10w/30 yağ kullanımıyla ilgili henüz bir yoruma ulaşamadım fakat forumlarda bazı arkadaşların 5w/40 tam sentetik yağ kullandıklarını ve çok mantıklı yorumlar yaptığını gördüm. sonuç olarak merakım şudur ki ben 100.000 km bakımı yaptıracağım ve LPG 'li aracım var sürekli kontrol edip eksiltti mi endişesi yaşamaktan da korkuyorum. sizlerden öğrenmek istediğim şudur ki ; ben 5w40 tam sentetik motul yada mobil 1 yağ kullanmayı düşünüyorum araştırmalarım sonucu en mantıklı performans ve sessiz çalışmasını sağlaya bilecek yağın bu olduğu sonucuna vardım. sizce de uygunmudur? yoksa gene 10w40 yarı sentetik yağ mı kullanıp shell yerine , mobil1 yada motul yağ mı kullanayım? bir de 100.000 km bakımında sizce neleri değiştirmem gerekir arkadaşlar acill yardımlarınızı bekliyorum.

    Viskoziteleri farklı iki yağı karıştırabilirsiniz 5-40 0-40 5-30 vs karışabilir sorun çıkmaz ama formülleri kesinlikle aynı olmalı.

    Yağın üretim aşamasında zor olan katkıların birbiriyle ve baz yağ ile uyumunu tutturmaktır. Bazı katkılar birbirini bozar ve başka bir katkıyla orta yol bulunur veya uyumlu olsalarda bu sefer baz yağı bozarlar doğru formül bulunana kadar tekrar tekrar formülize edilirler. Formülleri tutuyorsa viskozite önemsizdir.

    Üzerine ilave ettiğiniz yağın formülüyle içerideki yağın uyuşması gerekir ne sonuç çıkacağı önceden kestirilemez formüller ticari sır diye açıklanmıyor uyumsuz olması muhtemeldir.

    Bu yüzden sırf viskoziteleri aynı diye farklı markalı yağlarda karıştırılmamalı hatta hatta üretim tarihleri farklıysa aynı yağ bile konmamalı mesela 1 yıl önce aldığınız mobil1 0-40 new life ile bugün alacağınız mobil1 0-40 new life yağın üretim tarihleri farklıysa formülleride farklıdır. Yağlar piyasaya sürüldükten sonra formüller yine değiştirilir iyileştirme çalışmaları yukarıdaki tekrar aşamaları sürekli devam eder.

    3000 km de 2 lt yağ almera için çok ciddi kayıp eğer yağ yakma yüzünden eksilme varsa bu kadar kayıpta kesinlikle motor üfleme yapıyordur. 100 bindeki japon motoru üflermi demeyin hangi motor olursa olsun 10 binde bile üfleme yapabilir mühim olan km değil çevirdiği devir sayısıdır.

    Öncelikle kaputu açıp yağ çubuğunu çekin buradan egzoz dumanı geliyormu kontrol edin başka biri araca gaz versin üst devirlerdeki durumunuda görün. Sonra resimdeki tahliye hortumunu çekin supaplarda sorun varsa üflemeyi buradan yapar üst devirlerideki durumunuda kontrol edin. Bu kısımlardan hava gelir nihayetinde içeride sirkülasyon var normaldir ama egzoz gazı buralardan çıkıyorsa üfleme vardır. Yağ kapağını çevirin eğer yağ bozulmuşsa fazlaca yağ atar.



    Daha sonra kompresyon testi yapın çok basittir. Kış ayında işlerim çok yoğun oluyor hemde soğuk baharda İnşallah videoya çeker yüklerim her yıl kontrol amaçlı yapıyorum. Motorcuda yaptırabilirsiniz hangi kabloların çekilmesi gerektiğini bilir doğru sonuç için akünüz tam dolu olmalı kontağı çevirirkende dip gaz yapmalısınız yoksa düşük çıkabilir. 3-4 aşamada tamamlanır ilk aşama mevcut kompresyon ölçülür. 1.5 Almera için standart kompresyon basıncı 13,72 bar ya da 198,9 psi. Eğer 11,76 bar / 170,5 psi altına düşmüşse müdahale gerekir. Kaç çıktığını tek tek not edin bizde bilelim. Daha sonra kalın yağ damlatılıp tekrar ölçülür basınç kaybının ana nedeni silindir/segman tarafındamı yoksa supap/conta tarafındamı tesbit edilir. 3. aşamada ise supaptamı contadamı olduğu anlaşılır.

    Bu sonuçlara göre yağı seçersiniz. Aksi halde doğru yağı bulmak zordur. 0W 5W gibi ayrımlar yanıltıcı oluyor tamamen pazar durumuyla alakalı. 0 olupta 5 yazanda var 5 olupta 0 yazanda. İki 5W arasındada uçurum olabiliyor biri atıyorum gerçekte 2W iken diğeri 9,9W olabiliyor. Viskozite için cSt değerlerine bakılmalı. Şu sıcaklıkta şu viskozite olayıda hikaye sıcaklığı etkileyen çok farklı değişken var. Siz her testteki sonuçları paylaşırsanız doğru yağı buluruz. Araç lpg li olduğu ve TR de ürün gamı geniş olmadığı için tahminen söylüyorum alacağınız yağlar Mobil1 0W-40 New Life, Shell Helix Ultra 5W-40, Motul 8100 X-cess 5W-40 tan biri olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin

    Arkadaşlar Merhaba ,

    Forumlarda deli gibi araştırmalar yaptım ve sonunda kafayı yedim. allah rızası için birisi mantıklı bir açıklama yapsın ve bende ne halt yiyeceğimi bileyim.. Nissan almera 1.5 sedan 2006 model 99.500 km de aracım var. Atiker marka lpg mevcut. aracımı 87.000 km de aldım 90.000 km bakımını yetkili serviste yaptırdım ve 5w/30 shell helix yağ kullandılar. yaklaşık 3000 km sonra aracımın yağınının 2 lt azaldığını gördüm. sonra servise götürdüğümde aracın içinde kaçak olabileceğini yoksa başka bir yerde kaçak olmadığını söylediler. dışarda başka servislere götürdüğümde 5w30 yağın sadece benzinliler için olduğunu lpg de eksiltmenin normal olduğunu 10w/40 yağ kullanmamı söylediler. Bende 10w/40 shell lpg için motor yağı alıp takviye yaptım. o gün bugundur takviyeler yaparak kullanmaya devam ediyorum. aracın kitapçığında da 5w30 tavsiyesi var fakat benziler için diyor. bizim ülke koşulları için 10w/30 da kullanılabilir deniliyor. incelediğimde 5w/30 yağın -20 ile +20 derece de kullanılması mantıklı gözüküyor. yani bize pek uygun gözükmüyor. 10w/30 yağ kullanımıyla ilgili henüz bir yoruma ulaşamadım fakat forumlarda bazı arkadaşların 5w/40 tam sentetik yağ kullandıklarını ve çok mantıklı yorumlar yaptığını gördüm. sonuç olarak merakım şudur ki ben 100.000 km bakımı yaptıracağım ve LPG 'li aracım var sürekli kontrol edip eksiltti mi endişesi yaşamaktan da korkuyorum. sizlerden öğrenmek istediğim şudur ki ; ben 5w40 tam sentetik motul yada mobil 1 yağ kullanmayı düşünüyorum araştırmalarım sonucu en mantıklı performans ve sessiz çalışmasını sağlaya bilecek yağın bu olduğu sonucuna vardım. sizce de uygunmudur? yoksa gene 10w40 yarı sentetik yağ mı kullanıp shell yerine , mobil1 yada motul yağ mı kullanayım? bir de 100.000 km bakımında sizce neleri değiştirmem gerekir arkadaşlar acill yardımlarınızı bekliyorum.

    Viskoziteleri farklı iki yağı karıştırabilirsiniz 5-40 0-40 5-30 vs karışabilir sorun çıkmaz ama formülleri kesinlikle aynı olmalı.

    Yağın üretim aşamasında zor olan katkıların birbiriyle ve baz yağ ile uyumunu tutturmaktır. Bazı katkılar birbirini bozar ve başka bir katkıyla orta yol bulunur veya uyumlu olsalarda bu sefer baz yağı bozarlar doğru formül bulunana kadar tekrar tekrar formülize edilirler. Formülleri tutuyorsa viskozite önemsizdir.

    Üzerine ilave ettiğiniz yağın formülüyle içerideki yağın uyuşması gerekir ne sonuç çıkacağı önceden kestirilemez formüller ticari sır diye açıklanmıyor uyumsuz olması muhtemeldir.

    Bu yüzden sırf viskoziteleri aynı diye farklı markalı yağlarda karıştırılmamalı hatta hatta üretim tarihleri farklıysa aynı yağ bile konmamalı mesela 1 yıl önce aldığınız mobil1 0-40 new life ile bugün alacağınız mobil1 0-40 new life yağın üretim tarihleri farklıysa formülleride farklıdır. Yağlar piyasaya sürüldükten sonra formüller yine değiştirilir iyileştirme çalışmaları yukarıdaki tekrar aşamaları sürekli devam eder.

    3000 km de 2 lt yağ almera için çok ciddi kayıp eğer yağ yakma yüzünden eksilme varsa bu kadar kayıpta kesinlikle motor üfleme yapıyordur. 100 bindeki japon motoru üflermi demeyin hangi motor olursa olsun 10 binde bile üfleme yapabilir mühim olan km değil çevirdiği devir sayısıdır.

    Öncelikle kaputu açıp yağ çubuğunu çekin buradan egzoz dumanı geliyormu kontrol edin başka biri araca gaz versin üst devirlerdeki durumunuda görün. Sonra resimdeki tahliye hortumunu çekin supaplarda sorun varsa üflemeyi buradan yapar üst devirlerideki durumunuda kontrol edin. Bu kısımlardan hava gelir nihayetinde içeride sirkülasyon var normaldir ama egzoz gazı buralardan çıkıyorsa üfleme vardır. Yağ kapağını çevirin eğer yağ bozulmuşsa fazlaca yağ atar.



    Daha sonra kompresyon testi yapın çok basittir. Kış ayında işlerim çok yoğun oluyor hemde soğuk baharda İnşallah videoya çeker yüklerim her yıl kontrol amaçlı yapıyorum. Motorcuda yaptırabilirsiniz hangi kabloların çekilmesi gerektiğini bilir doğru sonuç için akünüz tam dolu olmalı kontağı çevirirkende dip gaz yapmalısınız yoksa düşük çıkabilir. 3-4 aşamada tamamlanır ilk aşama mevcut kompresyon ölçülür. 1.5 Almera için standart kompresyon basıncı 13,72 bar ya da 198,9 psi. Eğer 11,76 bar / 170,5 psi altına düşmüşse müdahale gerekir. Kaç çıktığını tek tek not edin bizde bilelim. Daha sonra kalın yağ damlatılıp tekrar ölçülür basınç kaybının ana nedeni silindir/segman tarafındamı yoksa supap/conta tarafındamı tesbit edilir. 3. aşamada ise supaptamı contadamı olduğu anlaşılır.

    Bu sonuçlara göre yağı seçersiniz. Aksi halde doğru yağı bulmak zordur. 0W 5W gibi ayrımlar yanıltıcı oluyor tamamen pazar durumuyla alakalı. 0 olupta 5 yazanda var 5 olupta 0 yazanda. İki 5W arasındada uçurum olabiliyor biri atıyorum gerçekte 2W iken diğeri 9,9W olabiliyor. Viskozite için cSt değerlerine bakılmalı. Şu sıcaklıkta şu viskozite olayıda hikaye sıcaklığı etkileyen çok farklı değişken var. Siz her testteki sonuçları paylaşırsanız doğru yağı buluruz. Araç lpg li olduğu ve TR de ürün gamı geniş olmadığı için tahminen söylüyorum alacağınız yağlar Mobil1 0W-40 New Life, Shell Helix Ultra 5W-40, Motul 8100 X-cess 5W-40 tan biri olacaktır.

    Ustat senin tahmini yaglarin arasinda castrol cikmadi. Volvorin arkadas castrol demisti. Ben iyice karistim motul mu alsam castrol mu mobil mi bilemedim valla. Bu dediklerinizi kontrol ettiricem yarin sabah bakalim bu yag nerdem gidiyor ogrenelim detaylari tek tek yazarim. Bu arada sen hep 5-40 yaglari soylemissin bende bunlari dusunmustum ama volvori arkadas 10-40 daha saglikli olur dedi siz neden boyle soylediniz ne yapacagimi sasirdim su anda
    Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan.engin -- 16 Ocak 2015; 14:01:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ERDEM




    arkadaşlar bu kırık kısmı kaynakla kurtarabilir miyiz sizce?
    motor takozu çok sağlam olunca bu sefer motor bloğunu kopartmış.




  • Volverin hocam castrolü 10-40 için tavsiye ediyor castrol 5-40 dizel partikül filtreli araçlar için üretilmiş "lpg li almera" için uygun değil sitesinde 0-40 A3/B4 varmış yeni gördüm listeye eklenebilir.

    10W ile 5W arasındaki viskozite farkı yanıltabilir 10W daha kalın deriz ama 5W daha kalın olabilir 5W daha kalın deriz ama 0W daha kalın olabilir yağa göre değişir tek tek bakmak lazım. Sadece ilk viskoziteyle kalınlığa karar verilmez motor ısınınca işler değişir. Bu konuyu detaylı olarak ileride istişare ederiz...

    Bilmemiz gereken asıl fark 10W de sentetik oranı %20-30 civarındayken 5W de bu oran artırılmıştır.

    Mobil1 0W-40 New Life kullanıyorum ama kompresyon basıncım çok iyi segman piston supaplar sorunsuz sizin araçta durum ne olur ona göre konuşuruz.

    Orjinal yağ için tereddüt ediyorsanız Shell yağı kendi istasyonlarında satılır piyasaya fazla dağıtmazlar..




  • Castrol 5w-40 lpg'li Almera için uygun değil diyorsunuz.
    SAE 5W-40,ACEA A3/B3,A3/B4, C3,API SN/CF belirtilmiş.
    Şunu detaylı açıklar mısın?
  • 
Sayfa: önceki 995996997998999
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.