Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (996. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28.195
Cevap
203
Favori
1.759.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 994995996997998
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Kafa karışıklığını gidermek için net önerim;

    0-100.000 km arası benzinli 0w-30/5w-30
    0-100.000 km arası lpgli 5w-40
    100.000 km ve üstü benzinli 5w-30/ 5w-40
    100.000 km ve üstü lpgli 5w-40 ve 10w-40

    Eğer aracın orjinal km’sini,mazisini,kaçıncı el olduğunu bilmiyorsanız ve eksiltme durumu varsa;eksiltme sorunu çözülünceye 10w-40 en iyisidir.
    Size tavsiyem katalitik konvektör dış muhavaza kapağını söküp katalitik konvektörün vidalarını hafifçe sıkınız.Hiçbir kaçak yoksa oradaki vidaların gevşediğini ve yağın oradan kaçtığını görecekesiniz.

    Ukrayna ve Rusya piyasalarında Nissan resmi olarak Castrol TXT Softec 5W-30 öneriyor.

    Yağ konusunda Almera ile ilgili derli toplu veri tabanı oluşturmak adına her kullanıcı şimdiye kadar hangi yağları kullandığını ve ne gibi artıları eksileri gördüğünü paylaşırsa bizde net bir sonuca ulaşabiliriz.
    Kendimden başlayım.
    100.000 km geçmiş lpg’li Almerada Castrol 10w-40 görevini tam 8000 km’de tamamlıyor.
    Akdeniz kışında ve yazında hiçbir sıkıntı yaşatmıyor.
    Lpgli araç için üretildiği iddia edilen castrol gtx 5000 km görevini tam yapıyor.Sonrası fiyasko.


    üstadıma katılıyorum. benim aracın sahibi hani gözümün önünde yağ değiştirdi. hani bakım yapıldı diye şüpheye düşmemek için. 10W40 CASTROL MAGNATEC koydurdu. aracı aldığımda 202.000 di. şuan 210.000 km. 8000km dolunca yağ, antifiriz vs.. bakımlarını yaptım. birde huyumdur. normalde aracı aldığımda yağ filtresi değişmişti. normalde filtre 15.000km gider deniliyor. aöa para mı. orjinal bosch filtre 10tl. bu sebebten her yağ değişiminde her zaman yağ filtresini değiştiririm. neticesinde mekanik bu şakaya gelmez...

    bu forumda yaklaşık 1 ay oldu yeni araç alalı bşr arkadaşımız. bakım kağıdına baktım. bakımın yapıldığı km ile yağı değiştirdiğimiz km arasında yaklaşık 1500km vardı. MOTUL yağ konulmuş. yağı boşalttık. o nasıl bir yağ bilmiyorum. yağ kabına dokunuyorum sanki su gibi dalgalanıyor ve siyahlamış. benim yağ 8000km olmuş. yağ daha rahat 2000km daha giderdi. ama dedim ya mekanik parça şakaya gelmez.

    Tekrar üzerini basarak uyarıyorum. Piyasaya yeni girmiş markaları ilk deneyen sizler olmayın. Yazık edersiniz aracınıza. EŞ-DOST tavsiye etti diye güvenmeyin. Yağdan dolayı arıza yapsa ve siz o yağı satan eş-dosta gidip zararı isteseniz. emin olun vermez.. "abi üzüldüm. bana iyi demişlerdi. bir daha satmayım iyi ki dedin der." geçer gider. olan size olur.

    Bir ara BOR POWER vardı. herkes bilir. adamlar göstermelik. arabanın alt karterini tamamen söküp, motor çalışırken pistonların hareket ettiğini ve motorun bozulmadığını görenler, buna inanıp ne kadar bu üründen aldılar. ama bilmedikleri bişey var. bu bor-power piston gömleklerinde çok ince bir film tabakası oluşturuyor. bu sebebten piston dağılmıyor. ama araç yüke binip motor hareketinden ısınınca o film tabakası katılaşıyor ve piston hareketinde gömleği çiziyor.

    eğer o bor power bu kadar iyi, neden tamamını bu yağdan konulması konusunda uyarı var. "NORMAL YAĞ İLE BİRLİKTE KULLANILIR." tabii bor power çıkınxa bir çok isim çıktı. ama şimdi nerede bu isimler?

    Ben CASTROL MAGNATEC 10W40 kullanıyorum. ben memnunum. hatta diğer bu forumdan arkadaşımız aracını ilk alıp bana gösterdi. 2 vites 70 zor yapıyordu. Yağ değişti araç gidişi değişti. bunu diyen kendisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 15 Ocak 2015; 19:34:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Farklı vizkozite yağlar karıştırılmaz.Daha çok zarar verirsiniz. Kaputu açıp KK koruma sacını sökünce üstte görünen Katalitik konvektörü tutan 4 vida var.Zamanla bunlar egzozun yediği darbelerden açılıyor.Buradaki hem silindir kapağı vidalarını hem KK konvektör vidalarını tatlı sert sıkınız. Şimdi ne sende ne de tamircinde tork anahtarı belki yoktur diye tatlı sert yazdım. KK aşırı ısınmasından yağ lekesinide göremeyebilirsin. Ben bu servislerin bir türlü bulamadığı(!!!???) kaybolan yağ kaçağını bulmak için kaç gecemi harcadım.Artı arka krank keçesindende yağ kaçırıyordu.


    Ustat bu durumda 10w40 devam et diyorsun anladigim kadariyla. Bu arada motul yaglarinin piyasadaki en iyi yaglardan oldugunu duydum performans araclari icin kullanildigini biliyorum. Kotu bir yorum duymadim. Ama alp arkadasin soylemini anliyorum ve katiliyorum. Sadece tavsiye uzerine zaten boyle bir risk almam bu yuzden sizler gibi ustatlardan fikir alip bu dogrultuda karar vermeye calisiyorum. Peki sizin bana net olarak tavsiyeniz nedir? Castrol,mobil yada motul? Son olarak 5-40 degilde 10-40 icin son karariniz midir? :) bakima gittigimde soylediginiz gibi karterr mutlaka baktiricam. Dediginiz gibi baska bir yerde kacak yoksa karterden kaynakliysa sadece vidalari sikistirinca bu is cozulmus olur degil mi? Yardimlariniz icin tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan.engin -- 15 Ocak 2015; 20:56:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin

    üstat kolay gelsin ,

    bütün yorumlarınızı okudum ve biraz kafam karıştı. 100.000 bakımında son durumda Castrol EDGE 5W-40 FST , Mobil Super 3000 X1 5W-40 4 Litre , Motul 8100 X-cess 5W-40 - 5 Lt
    bunlardan hangisini alıp koyalım. benim biraz yağ eksiltme sorunum olabilir daha tam emin değilim. Kuzenim her türlü yağın toptan satışını yapan bir firmada satıcı , kesinlikle motul diyor ama ben emin olamadım.
    siz ne dersiniz?
    teşekkürler.

    diğer forumda da yazdım erhan bey 3000 km de 2 lt yağ eksiltiyorsa bi sıkıntı var yağın numarasından önce bu yağın nereye gittiğinin bulunması gerek aracı çektiğiniz yeri kontrol edin damlatma varmı,mavi duman varmı,aşırı yağ yakma varsa kokusunu bile duyarsınız,bi ihtimalde krank keçelerinden kaçak olabilir

    Motul mu diyor... Siteden bir arkadaşımızın aracına yağ değişimi yaptım.. yağ 1500 km sim siyah ve su gibiydi... Bakın ben arkadaş markadaş bilmem... adamlar para kazanmak için eş-dost dinlemiyor haberiniz olsun...

    motul yağ dolduran bir arkadaşımız varsa ve 1500-2000km yaptıysa yağını bir boşaltsın emin olmak için. Sonra geri doldurabilir. Ama boşaltınca yağın su gibi olduğunu görünce tekrar düşünsün. Yağın görevi ne diye ve nasıl kıvamda olmalı diye...

    Geçenlerde bir dükkan sahibi Starpet önerdi. öyle ki abi piyasaya çok hızlı girdi. peynir-ekmek gibi satıyoruz.

    Evet satılır. Ancak sonrasında araçda yaptığı sorunları ve masraflarada katlanmalı. Zaten bu bir döngü..

    Siz ucuz yağ koyacaksınız, Arac bozulacak... Sizde ustaya götüreceksiniz... Oda ekmek kazanacak. Yağ satanda...

    Burada espiriyi patlatmam gerek...

    Aynı Recep İvediğin banka müdürüne dediği gibi... "SENDE KAZANACAN, BENDE KAZANACAM.... BACI GARDAŞŞŞŞ..."

    Ustat soylediklerinde haklisin fakat motul ucuz bir yag degil ki :) normal yaris arabalarinda yuksek performans icin kullanildigini biliyodum ama normal araclar icin tuzlu oluyor diye tercih edilmiyordu. Simdi piyasaya biraz daha girmeye calistigi icin fiyatlari makule indi. Makule indi dedigim muadil urunlerle arasında min. 20 tl fark mevcut :) ben kesinlikle savunmuyorum bu arada yanlis anlasilma olmasin fakat benim dusunceme gore dogru yagi dogru araba icin kullanmamis olabilirler saniyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar bugün gidip baktım 2006 model almeraya.. araba tek kelimeyle iğrençti, katıra biner gibi binmişlerr.. ne bileyim almeradan da soğudum, bir araba bukadar mı kötü ve hor kullanılır.

    17.000 e bırakacaktı ama cırttı yani.. eskişehirden bakan varsa vazgeçsin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    arkadaşlar yarın aranıza katılabilirim.

    150.000 de değişeni olmayan 2-3 parça boyalı teknaya yarın baktıracağım.. şimdi bu araçlar eletronik bir çok özelliği olan araçlar ya; ben araca nerde baktırayım? nissan servisinde mi (gerçi eskişehirde var mı bilmiyorum) yoksa expertriz yapan yere mi veya yakın arkadaşım olan sansar bi galerici arkadaşa mı baktırayım??

    ciddi alıcıysanız bence ankaraya gidin. orada expertiz sonuçlarını görürsünüz.

    hocam ciddi alıcıyım da, hem ben eskişehirdeyim hem araç sahibi eskişehirde. ankaraya gitmek veya bunu teklif etmek biraz sıkıntı olur gibi. hele de bu karlı günlerde.

    servise götürsem özellikle sormam gereken birşeyler var mı? kronik arıza gibi veya başka aklıma gelmeyecek birşeyler?

    eskişehirde 3 sene kadar kaldım ancak servisler hakkında bir bilgim yok. önceden espark ilerisindeki demiryolunu hemen gecince bir ustam vardı. ancak şehir merkezinden bunlar kaldırıldı. nereye taşındı bilmiyorum.

    hocam konuyu kirletmemek adına pm atacaktım ama kapatmışsınz

    pm attım.

    Üstad ben de PM attım bobin için gelmedi galiba ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • üstadım volverin üstad KK ile katalitik konvertörü belirtti anladığım kadarı ile siz karter mi anladınız yazdıklarınızdan onu anladım yanlışlık olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin

    üstat kolay gelsin ,

    bütün yorumlarınızı okudum ve biraz kafam karıştı. 100.000 bakımında son durumda Castrol EDGE 5W-40 FST , Mobil Super 3000 X1 5W-40 4 Litre , Motul 8100 X-cess 5W-40 - 5 Lt
    bunlardan hangisini alıp koyalım. benim biraz yağ eksiltme sorunum olabilir daha tam emin değilim. Kuzenim her türlü yağın toptan satışını yapan bir firmada satıcı , kesinlikle motul diyor ama ben emin olamadım.
    siz ne dersiniz?
    teşekkürler.

    diğer forumda da yazdım erhan bey 3000 km de 2 lt yağ eksiltiyorsa bi sıkıntı var yağın numarasından önce bu yağın nereye gittiğinin bulunması gerek aracı çektiğiniz yeri kontrol edin damlatma varmı,mavi duman varmı,aşırı yağ yakma varsa kokusunu bile duyarsınız,bi ihtimalde krank keçelerinden kaçak olabilir

    Motul mu diyor... Siteden bir arkadaşımızın aracına yağ değişimi yaptım.. yağ 1500 km sim siyah ve su gibiydi... Bakın ben arkadaş markadaş bilmem... adamlar para kazanmak için eş-dost dinlemiyor haberiniz olsun...

    motul yağ dolduran bir arkadaşımız varsa ve 1500-2000km yaptıysa yağını bir boşaltsın emin olmak için. Sonra geri doldurabilir. Ama boşaltınca yağın su gibi olduğunu görünce tekrar düşünsün. Yağın görevi ne diye ve nasıl kıvamda olmalı diye...

    Geçenlerde bir dükkan sahibi Starpet önerdi. öyle ki abi piyasaya çok hızlı girdi. peynir-ekmek gibi satıyoruz.

    Evet satılır. Ancak sonrasında araçda yaptığı sorunları ve masraflarada katlanmalı. Zaten bu bir döngü..

    Siz ucuz yağ koyacaksınız, Arac bozulacak... Sizde ustaya götüreceksiniz... Oda ekmek kazanacak. Yağ satanda...

    Burada espiriyi patlatmam gerek...

    Aynı Recep İvediğin banka müdürüne dediği gibi... "SENDE KAZANACAN, BENDE KAZANACAM.... BACI GARDAŞŞŞŞ..."

    Ustat soylediklerinde haklisin fakat motul ucuz bir yag degil ki :) normal yaris arabalarinda yuksek performans icin kullanildigini biliyodum ama normal araclar icin tuzlu oluyor diye tercih edilmiyordu. Simdi piyasaya biraz daha girmeye calistigi icin fiyatlari makule indi. Makule indi dedigim muadil urunlerle arasında min. 20 tl fark mevcut :) ben kesinlikle savunmuyorum bu arada yanlis anlasilma olmasin fakat benim dusunceme gore dogru yagi dogru araba icin kullanmamis olabilirler saniyorum

    vay arkadaşlarım vay... sizler piyasada neler dönüyor bir bilseniz... her alanda örnek veririm.. hemde en meşhuru...

    LC WAİKİKİ bilirsiniz. geçmişte ne kadar pahalıydı. şimdi ne kadar ucuz. peki neden? sebebi üretimin ÇİN'e kayması. kalite eskisi gibi değil. ama fiyat ucuzladı. isteyen araştırsın...

    yaa herşeyi bırakın... madem bu kadar normalde pahalı neden şimdi ucuzladı?

    hadi bir örnek daha vereyim...

    SONY... biliyorsunuz bu marka TV ve FOTOĞRAF MAK. bölümü sıkıntılı. Hem rekabet edememe hemde kronik sorunlu ürünler üretilmesinden tüketiciler farklı markalara yöneldi.

    Şimdi örnek verdiğim 2 büyük markanın isimlerine bakılarak tüketiciler ürünlerini alınsaydı. Firmalar şuan nasılsa ismim var. bozukda üretsem alınıyor derdi. ama tüketiciler artık bilinçli.

    Bir örnek daha... Vestel.. Türkiyede üretilen beş-para etmez bence... ama yurtdışında üretilen ben bile alırım.

    Arkadaşlar bir firmanın Ar-ge ayırdığı bütçe küçükse ürünleri bence kalitesizdir. CASTROL durmadan araştırma yapıyor. Haa şu var... Yurtdışı MOTUL olsa belki bende alırım. ama ben göreceğimi gördükten sonra yok...

    Ben denemem motul... deneyen denesin... bizlerde görelim... kim haklı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhan.engin

    üstat kolay gelsin ,

    bütün yorumlarınızı okudum ve biraz kafam karıştı. 100.000 bakımında son durumda Castrol EDGE 5W-40 FST , Mobil Super 3000 X1 5W-40 4 Litre , Motul 8100 X-cess 5W-40 - 5 Lt
    bunlardan hangisini alıp koyalım. benim biraz yağ eksiltme sorunum olabilir daha tam emin değilim. Kuzenim her türlü yağın toptan satışını yapan bir firmada satıcı , kesinlikle motul diyor ama ben emin olamadım.
    siz ne dersiniz?
    teşekkürler.

    diğer forumda da yazdım erhan bey 3000 km de 2 lt yağ eksiltiyorsa bi sıkıntı var yağın numarasından önce bu yağın nereye gittiğinin bulunması gerek aracı çektiğiniz yeri kontrol edin damlatma varmı,mavi duman varmı,aşırı yağ yakma varsa kokusunu bile duyarsınız,bi ihtimalde krank keçelerinden kaçak olabilir

    Motul mu diyor... Siteden bir arkadaşımızın aracına yağ değişimi yaptım.. yağ 1500 km sim siyah ve su gibiydi... Bakın ben arkadaş markadaş bilmem... adamlar para kazanmak için eş-dost dinlemiyor haberiniz olsun...

    motul yağ dolduran bir arkadaşımız varsa ve 1500-2000km yaptıysa yağını bir boşaltsın emin olmak için. Sonra geri doldurabilir. Ama boşaltınca yağın su gibi olduğunu görünce tekrar düşünsün. Yağın görevi ne diye ve nasıl kıvamda olmalı diye...

    Geçenlerde bir dükkan sahibi Starpet önerdi. öyle ki abi piyasaya çok hızlı girdi. peynir-ekmek gibi satıyoruz.

    Evet satılır. Ancak sonrasında araçda yaptığı sorunları ve masraflarada katlanmalı. Zaten bu bir döngü..

    Siz ucuz yağ koyacaksınız, Arac bozulacak... Sizde ustaya götüreceksiniz... Oda ekmek kazanacak. Yağ satanda...

    Burada espiriyi patlatmam gerek...

    Aynı Recep İvediğin banka müdürüne dediği gibi... "SENDE KAZANACAN, BENDE KAZANACAM.... BACI GARDAŞŞŞŞ..."

    Ustat soylediklerinde haklisin fakat motul ucuz bir yag degil ki :) normal yaris arabalarinda yuksek performans icin kullanildigini biliyodum ama normal araclar icin tuzlu oluyor diye tercih edilmiyordu. Simdi piyasaya biraz daha girmeye calistigi icin fiyatlari makule indi. Makule indi dedigim muadil urunlerle arasında min. 20 tl fark mevcut :) ben kesinlikle savunmuyorum bu arada yanlis anlasilma olmasin fakat benim dusunceme gore dogru yagi dogru araba icin kullanmamis olabilirler saniyorum

    vay arkadaşlarım vay... sizler piyasada neler dönüyor bir bilseniz... her alanda örnek veririm.. hemde en meşhuru...

    LC WAİKİKİ bilirsiniz. geçmişte ne kadar pahalıydı. şimdi ne kadar ucuz. peki neden? sebebi üretimin ÇİN'e kayması. kalite eskisi gibi değil. ama fiyat ucuzladı. isteyen araştırsın...

    yaa herşeyi bırakın... madem bu kadar normalde pahalı neden şimdi ucuzladı?

    hadi bir örnek daha vereyim...

    SONY... biliyorsunuz bu marka TV ve FOTOĞRAF MAK. bölümü sıkıntılı. Hem rekabet edememe hemde kronik sorunlu ürünler üretilmesinden tüketiciler farklı markalara yöneldi.

    Şimdi örnek verdiğim 2 büyük markanın isimlerine bakılarak tüketiciler ürünlerini alınsaydı. Firmalar şuan nasılsa ismim var. bozukda üretsem alınıyor derdi. ama tüketiciler artık bilinçli.

    Bir örnek daha... Vestel.. Türkiyede üretilen beş-para etmez bence... ama yurtdışında üretilen ben bile alırım.

    Arkadaşlar bir firmanın Ar-ge ayırdığı bütçe küçükse ürünleri bence kalitesizdir. CASTROL durmadan araştırma yapıyor. Haa şu var... Yurtdışı MOTUL olsa belki bende alırım. ama ben göreceğimi gördükten sonra yok...

    Ben denemem motul... deneyen denesin... bizlerde görelim... kim haklı...


    Ustat saygilar :))
    Tesekkurler yorumlarin icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    arkadaşlar bugün gidip baktım 2006 model almeraya.. araba tek kelimeyle iğrençti, katıra biner gibi binmişlerr.. ne bileyim almeradan da soğudum, bir araba bukadar mı kötü ve hor kullanılır.

    17.000 e bırakacaktı ama cırttı yani.. eskişehirden bakan varsa vazgeçsin :)




    eğer yazdıklarımı okumasaydın alacakmıydın arkadaşım. merak ettim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜNÜRB

    üstadım volverin üstad KK ile katalitik konvertörü belirtti anladığım kadarı ile siz karter mi anladınız yazdıklarınızdan onu anladım yanlışlık olmasın

    Ben dogru anladim fakat yanlis anlatmisim :) ok sorun yok. Katalitik konvektor de hem fikiriz
    Saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akresi


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Şagop

    arkadaşlar yarın aranıza katılabilirim.

    150.000 de değişeni olmayan 2-3 parça boyalı teknaya yarın baktıracağım.. şimdi bu araçlar eletronik bir çok özelliği olan araçlar ya; ben araca nerde baktırayım? nissan servisinde mi (gerçi eskişehirde var mı bilmiyorum) yoksa expertriz yapan yere mi veya yakın arkadaşım olan sansar bi galerici arkadaşa mı baktırayım??

    ciddi alıcıysanız bence ankaraya gidin. orada expertiz sonuçlarını görürsünüz.

    hocam ciddi alıcıyım da, hem ben eskişehirdeyim hem araç sahibi eskişehirde. ankaraya gitmek veya bunu teklif etmek biraz sıkıntı olur gibi. hele de bu karlı günlerde.

    servise götürsem özellikle sormam gereken birşeyler var mı? kronik arıza gibi veya başka aklıma gelmeyecek birşeyler?

    eskişehirde 3 sene kadar kaldım ancak servisler hakkında bir bilgim yok. önceden espark ilerisindeki demiryolunu hemen gecince bir ustam vardı. ancak şehir merkezinden bunlar kaldırıldı. nereye taşındı bilmiyorum.

    hocam konuyu kirletmemek adına pm atacaktım ama kapatmışsınz

    pm attım.

    Üstad ben de PM attım bobin için gelmedi galiba ...

    pm kapalı... ben size pm attım.. çok özel değilse buraya yazın belki cevabımdan birisi faydalanır.




  • erhan.engin E kullanıcısına yanıt
    3000 km'de 2 lt harcayan bir araç 375 km'de 250 ml harcar.
    Yağ çubuğunda 20 tırtıklı kısımdan 7 tırtıklı kısım eksiltmeye tekabül eder. Her tırtık 35 ml denk gelmektedir.


    Öncelikle katalitik konvektörün koruma sacını çıkartıp üstte gördüğünüz vidaları sıkın. O kısma denk gelen silindir kapağının vidalarınıda sıkın.
    Motorun dışarıdan en sıcak kısımlarından biridir. Vidaları sökerseniz ne kadar ufak ve basit olduğunu görürsünüz. Ama görevi büyük.

    Aracı şehiriçinde en az yarım saat kullanıp, stop ettikten 30 dk. sonra düz zeminde yağ kontrol çubuğunun ön yüzünden(sıcakken kontrol)
    yağ eksiltmeyi takip edin. Farklı durumlar yanıltabilir.Eksiltme arttı mı azaldı mı? Muhtemelen ilk etapta eksilme çok azalacak,sonradan kesilecektir.

    Eksilme oldukça azaldı veya kesildiyse öncelikle Shell 10w-40 ile devam etmenizi tavsiye ederim.
    Çünkü farklı vizkozite ve farklı markaların katkıları ve oranları farklı olduğundan sonradan zarar görebilirsiniz.
    Sonra duruma göre 5w-40'a geçiş yapabilirsiniz.
    Bugün tappet,eksantrik gergisi gibi yerlerdeki yağ tamamen birkaç günde süzülürken; Birçoğumuz 10 dk.bile beklemeden yağı değiştiriyoruz.
    Castrol 10w-40 alışmış motorda birden shell 0w-30 kullanmak ya da mobil 0w-30 alışmış motora birden castrol 10w-40 koymak sıkıntı çıkartır.
    Hem markayı fazla değiştirmemek gerekir hem de uygun vizkozite aralığına adım adım ilerlemek gerekir.
    Bu tavsiyelerim ve yorumlarım sadece size özeldir.Çünkü 4 servise ve ustaya göstermişsiniz.Yağ eksiltmesinin sebebini bulamamışlar.
    Servislerin bulamadığını bulmak,göremediğini görmek bize düştüğüne göre bende yorumumu ve tavsiyemi ona göre yaptım.




  • mesut026 M kullanıcısına yanıt
    1.5 90 hp almera için gövde uzunluğu 19 mm BKR5EIX-11 iridyum buji.
    1.5 98 hp almera için gövde uzunluğu 26.5 mm LFR5AIX-11 iridyum buji.

    Ama LFR6A11 alıp aralığını 0.7-0.9 mm yapabilirsiniz.
  • Starpet'in hidrolik direksiyon yağı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Starpet'in hidrolik direksiyon yağı mı?

    hidrolik yağıda var, şanzıman atf yağda normal motor yağıda
  • 18 Kasım 2012 Bitirgic üstadın yazısı;
    Arkadaşlar kayışlarla ilgili son durumu aktarıyorum.Üzerinden çıkan bir büyük ve bir büyük kayış mevcut.Büyük kayış orjinali 6 PK1110 fakat piyasada 6 PK 11000 mevcut.Yani orijinal kayış birebir ölçülerde piyasada mevcut değil.
    1110 demek 111 cm demek miş.11000 ise 110 cm uzunluk demek.Piyasadaki kayışlar 1 cm kısa ama teorik olarak.Pratikte ölçtüğümüzde ise tam 1 cm değil 50 mm kısa.Gerdirme civatasının uzunluğu 8 cm den fazla o yüzden bu 50 mm fark hiç belli olmuyor.Zaten 6 PK11000 kayışı taktığımızda bile bolluk oluyor gerdirme ayarı yapmak gerekiyor.Başlangıcındaki 6 PK demek ise 6 kanallı kayış olduğunu belli ediyor.
    6 PK 11000=6 kanallı 110 cm uzunlukta (Basitçe satıcıların anlatımı)
    Contitech sitesinde detaylı açıklamalar mevcut.

    Büyük kayışta dış kısmında bir katman daha var ve tırtıklı.(Kanallı kısmın diğer tarafı)Bu kısım ne kadar tırtıklı ise o kadar dayanıklı olurmuş.Dayco markayı büyük kayışta önermiyorlar sebebi dayco kayışların dış kısmı düz.O yüzden dayco kayışları direksiyonda kullanılıyor daha düz olduğu için daha çok verim alınıyormuş.Contitech’ten daha iyi dedikleri için AA-TOP marka kayış aldım.Gerçektende dış kısmı conti den daha tırtıklı ve daha etli.Tamamen deneme amaçlı aldım.Motorun sesi değişti ve sabah çalıştırdım yine sürtme ses vb kalmadı.Eğer iyi olursa iki marka alternatifimiz olur.

    Ufak kayışa gelince bu kayışın üzerinde Nissan oem kodu dışında kod bulunmuyor.Deneme yanılma yoluyla aldık satıcınında tecrübesi ile 4PK862 alındı.Onda da sorun yok zaten gerdirme ile bir iki mm nin lafı olmuyormuş.
    Ayrıca v kayışçılar kod ile kayış istendiğinde fiyatları liste fiyatından söylüyorlar fakat araba markasına göre istendiğinde fahiş fiyat söylüyorlar.6PK11000 listeden 15 TL ye veriyorlar.Aynı kayışı Honda accord için isterseniz 40 TL den veriyorlar.Koda göre isteyen işin bilincinde deyip fazla fiyat söylemiyorlarmış

    Hepsiburada.com sitesinde şu ürünler var.Tavsiyeniz nedir üstadlar
    Gates - 6Pk1103
    Gates - 6Pk1113
    Gates - 4Pk860
    Dyc 4 Pk 862








  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    3000 km'de 2 lt harcayan bir araç 375 km'de 250 ml harcar.
    Yağ çubuğunda 20 tırtıklı kısımdan 7 tırtıklı kısım eksiltmeye tekabül eder. Her tırtık 35 ml denk gelmektedir.


    Öncelikle katalitik konvektörün koruma sacını çıkartıp üstte gördüğünüz vidaları sıkın. O kısma denk gelen silindir kapağının vidalarınıda sıkın.
    Motorun dışarıdan en sıcak kısımlarından biridir. Vidaları sökerseniz ne kadar ufak ve basit olduğunu görürsünüz. Ama görevi büyük.

    Aracı şehiriçinde en az yarım saat kullanıp, stop ettikten 30 dk. sonra düz zeminde yağ kontrol çubuğunun ön yüzünden(sıcakken kontrol)
    yağ eksiltmeyi takip edin. Farklı durumlar yanıltabilir.Eksiltme arttı mı azaldı mı? Muhtemelen ilk etapta eksilme çok azalacak,sonradan kesilecektir.

    Eksilme oldukça azaldı veya kesildiyse öncelikle Shell 10w-40 ile devam etmenizi tavsiye ederim.
    Çünkü farklı vizkozite ve farklı markaların katkıları ve oranları farklı olduğundan sonradan zarar görebilirsiniz.
    Sonra duruma göre 5w-40'a geçiş yapabilirsiniz.
    Bugün tappet,eksantrik gergisi gibi yerlerdeki yağ tamamen birkaç günde süzülürken; Birçoğumuz 10 dk.bile beklemeden yağı değiştiriyoruz.
    Castrol 10w-40 alışmış motorda birden shell 0w-30 kullanmak ya da mobil 0w-30 alışmış motora birden castrol 10w-40 koymak sıkıntı çıkartır.
    Hem markayı fazla değiştirmemek gerekir hem de uygun vizkozite aralığına adım adım ilerlemek gerekir.
    Bu tavsiyelerim ve yorumlarım sadece size özeldir.Çünkü 4 servise ve ustaya göstermişsiniz.Yağ eksiltmesinin sebebini bulamamışlar.
    Servislerin bulamadığını bulmak,göremediğini görmek bize düştüğüne göre bende yorumumu ve tavsiyemi ona göre yaptım.

    Ustat bilgilerin icin cok tesekkurler. Dediklerini aynen uygulayacagim. Yarin sabah ezaniyla ustanin yanindayim insallah :) bu arada yag olarak shellden hic memnun kalmadim acikcasi o yuzden direk castrol kullanmayi dusunuyorum umarim bir sikinti yaratmaz. İlginiz icin tesekkurler. Yarin duruma gore bilgilendiriyor olacagim sizi. Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her aracın farklı yağa ihtiyacı vardır önce mevcut motor durumuna bakılır (kompresyon testi) sonra bu isteklere cevap verecek en iyi yağ seçilir tabi bunun içinde yağları okumak gerekiyor

    Marka fanatizmi yapmıyorum ama Motulu henüz 2008 yılında yağ fabrikası kuran Starpetle falan aynı kefeye koymak dünkü çocuk muamelesi yapmak yanlış olur oysa Motul;

    * isaac Newton un kendisine buharla çalışan araç tasarlaması ve atsız gitmesi yüzünden "kendi kendine gider" anlamına gelen otomobil ismini koymasından 173 yıl sonra kuruldu.

    * yine James Watt ın tasarladığı kömürle çalışan buharlı otomobile kullanıcısı için Fransızca ateşçi anlamına gelen chauffeur (şoför) adını vermesinden 67 yıl sonra kuruldu.

    * Motul kurulduğunda insanlar ata biniyordu lokomotifler ve az sayıdaki buharlı araçlar yağlanıyordu kovboyların ve beyaz adamın Kızılderililerle savaştığı onları anayurdundan sürdüğü yıllardı...

    * İçten yanmalı benzinli mazotlu motorların icadına uzun yıllar vardı petrol o dönem Dünyanın gelişmiş 10-15 şehrinde sokak aydınlatması için kullanılıyordu

    * Motul kurulduğunda Osmanlı hanedanından I. Aldulmecid tahttaydı Rusya ile yaptığımız Kırım savaşının başlamasına aylar vardı. Savaş sırasında Rus çarı I. Nikolay ölmemiş yerine II. Aleksandr gelmemişti. Fransadan meşhur I. Napolyonun yeğeni III. Napolyon ve İngiltereden kraliçe I. Victoria henüz bizim yanımızda yer alarak savaşı kazanmamızı! sağlamamışlardı.

    * Japon imparatoru Mutsuhito Avrupanın çeşitli ülkerinden mühendis fizikçi matematikçi vs getirerek Japonları eğitmemiş bugünkü gelişmiş Japonyanın temellerini atmamıştı Almeranın icadına da zemin hazırlamamıştı (2. dünya savaşındaki atom bombasından sonra hızla toparlanmalarının nedeni çalışkan olmaları değil savaştan 100 yıl önce Mutsuhito nun yaptığı bu beyin göçüyle eğitimli olmalarından kaynaklanıyor)

    * Avusturyanın Fransadaki Başkonsolosu Emil Jellinek Daimler marka otomobiline yeni doğan kızının adını verip yarışlarda birinci olmamıştı. Daha sonraki yıllarda aldığı toplam 36 adet otomobilin marka kısmına Daimler yerine yine kızının ismi olan Mercedes yazılmasında ısrar etmemişti kazandığı yarışlarla Dünyada ilgi görüp Daimler markasınında artık Mercedes ismini kullanmasına sebep olmamıştı. Hatta Emil Jellinek bile daha dünyaya gelmemişti.

    * Motul kurulduğunda Castrol ve Mobilin esamesi yoktu adlarının geçmesine daha yarım asırdan fazla zaman vardı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 16 Ocak 2015; 8:18:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut026

    Beyler iyi akşamlar buji filtreler motoryagi gibi bakim malzemelerini hangi siteden almak uygun olur


    Motoryağı ise Castrol ürünü orjinali sadece Gemlik/BURSA tesisinde üretiliyor. (Dikkatli olun Kocaeli/Gebze de tabiri caizse merdiven altı bir yerde sahte Castrol ürünleri üretim yeri yakalandı.)

    Birde MOTUL adında bir yağ tavsiye etmiyorum. Forumdan bir arkadaşımıza da aldık ve kendimiz değiştirdik. İyiki de değiştirmişiz. Benim aracın yağı 8000km yol yaptı siyahlığı biraz daha açık. (tam kararmamış.) Arkadaşın ki siyahlığı tam siyah ve yağ sanki bildiğin su. boşalttığımız kaba dokunuyorum su gibi sallanıyor. Dedik bu nasıl yağ.. CASTROL Magnatec koyduk. Aracın çalışması ve sesi kesildi. Subaplardan Çıtı Çıtı diye gelen ses kayboldu.


    Hocam sahte yağ ihtimalini castrol için düşünürken motulu niye mahrum ettiniz anlamadım. Bir ihtimal arkadaşınızın aldığı motulda sahte olabilir.

    Diğer ihtimal, yağların bir vazifeside motoru temizlemesi ve temiz tutmasıdır bu sayede motorda aşınma erken yıpranma olmaz.

    Motul öncesinde hangi yağlar kaç km lerce kullanıldı bilmiyoruz önceki sahipleri koymuştur motora baz yağ kalitesi çok düşük reklamlarla insanları kandıran castrol magnatec ve benzer yağları üstüne 10-15 bin km kullanmıştır yağ bozulmuş kararmıştır motor olmuştur çamur deryası üzerine motulu koyunca yağ ne yapsın onun bir vazifeside temizlik yapmak önceki yağların çamurunu temizlemeye uğraşmaktan pisliği kartere indirmeye çalışmaktan kendi yıpranmış bozulmuştur böyle bir durum varsa faturayı motula kesmek doğru olmaz motoru yıpratacağına kendini yıprattığı için şikayet yerine teşekkür etmek gerek.

    Kullandığınız yağ uzun km ler sonunda hala aynı renkse kalitesinden şüphe edin iyi yağ değildir.




  • 
Sayfa: önceki 994995996997998
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.