Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1398. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
12 Misafir (2 Mobil) - 10 Masaüstü2 Mobil
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13961397139813991400
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DntRx

    Hocam selamlar sana bir soru sormak istiyorum.
    Şimdi ben 2005 model tekna aracıma gündüz ledi montajı yaptım. Bu montaj için aliexpreste satılan voltaj identifier isimli cihazı kullanmak istedim. Açıkcası 1 2 defa çalıştı sonra olmadı. Arabayı çalıştırınca akü voltajı 13ün üstüne çıkınca lambaları yakıyor. Stop sonrası akü voltajı 13v nin altına inince 15sn sonra elektriği kesiyordu.
    Yorumlarda da genelde aküyü bitiriyormuş. Önceki aracım Getz de aynı montajı yapmıştım. Ama ben + kutbu sigortadan almıştım. Sigorta çoklayıcı yani fuse tab kullanmıştım. Çokladığım sigorta araba çalışınca elektrik veriyor, stop edince elektriği kesiyordu. Almerada motor bölümündeki sigortaların hepsi sürekli elektrik veriyor. İçerdeki sigortalardan dışarı elektrik çekilebilirmi? Veya ne önerirsin? Parklara veya kısa/uzunlara bağlamak istemiyorum.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
    Şimdi röle kutusu Fan rölesinden alabilin. Kontak açılınca +V geliyor. Kontak kapanınca +v gelen kablo - volt geliyor. Ama buna bir diyot eklemeniz gerek. Çünkü röle nin - ucu beyin fan devreye girecek dediği zaman - v gönderiyor. + v zaten bekliyordu. Dolayısı ile röle elektrikleniyor.



    Ancak sen rölenin + v ucundan elektrik aldıp, LDR LED diğer ucunu şaseye bağlayınca led yanacaktır.



    Peki ne güzel. Tam istesiğim gibi sistem diyebilirsin.



    LDR yanarken Fan rölesi elektriklenince Rölenin - voltajı + voltajına kayma yapar. İşte diyot eklenirse bu yers voltaj engellenir.



    Engellenmez ise ne olur



    LDR + ucundan şaseye bağlanan - ucundan elektrik rölenin + ucuna sızıntı yapar. Buda rölenin çalışmasını engeller.



    Sonra hararet yapabilir.



    Yani benim anlattığım gibi elektrik bilgisi olmayan birisi diyot koymadan bağlarsa sonucu acı olur.



    Benden demesi




  • Kaput altındaki röle kutusundaki görünen bütün rölelerde + sürekli gelmiyor. Siz R1 yani fan rölesinden çekelim dediniz.

    Şimdi olayı epey anladım. Tek bir sorum var. Diyotu akim yönünde + dan - yöne doğru drl kablolarindan herhangi birine koyabilirim. Dogrumudur?
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DntRx -- 30 Ekim 2018; 2:6:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DntRx

    Kaput altındaki röle kutusundaki görünen bütün rölelerde + sürekli gelmiyor. Siz R1 yani fan rölesinden çekelim dediniz.

    Şimdi olayı epey anladım. Tek bir sorum var. Diyotu akim yönünde + dan - yöne doğru drl kablolarindan herhangi birine koyabilirim. Dogrumudur?
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
    Kontak açıldığı zaman +v gelir. Kontak kapandığı zaman her iki uç -v oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    Salıncak komple sök. Sonra bir yerden pres ile sök

    Alıntıları Göster
    Merhaba

    sorun salıncağı sökemem araf Salıncağın rotil tarafıını bir türlü ayıramadım.
    diğer civata ve bağlantıları söktükten sonra rotili bir türlü yerinden sökemedim.
    Sanki yeerine kaynamış.
    bu tip bir rotil çektirme gerekiyor sanırım.

    Ne uğraştım ama salıncağın rotil kısmını ayıramadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman1285

    Merhaba

    sorun salıncağı sökemem araf Salıncağın rotil tarafıını bir türlü ayıramadım.
    diğer civata ve bağlantıları söktükten sonra rotili bir türlü yerinden sökemedim.
    Sanki yeerine kaynamış.
    bu tip bir rotil çektirme gerekiyor sanırım.

    Ne uğraştım ama salıncağın rotil kısmını ayıramadım.

    Alıntıları Göster
    Rotilin veya salıncağın dış kısmına çekiç ile vuracaksınız. Merak etmeyin bişey olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 31 Ekim 2018; 1:16:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Bu mesaj silindi.
    Soketleri aynı Atiker Lpg ECU bulabilirsen olur (aynı soket olacak mutlaka)



    Sadece soket bağlantıları yeniden düzenlenecek. Resimdeki ecu üzerindeki bütün soket pinleri kullanılmıyor zaten.
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Üstad 2005 almerayı bugün cihaza bağladık ve yan sanayi olan maf sensörü arızalıymış, nereden temin edebilirim? Parça kodu BOSCH 0280 218 094, bilgisi olan lütfen bilgi versin. Teşekkürler...
  • yusufcagri23 Y kullanıcısına yanıt
    Ben değiştirdiğimde japon yedek parca satan yerden almıştım. Bosch. Nisanda 650 tl idi. Yan sanayi ucuz. Ama ben olsam yan sanayi almazdım.
  • Ben Elazığ'dayım internetten alabileceğim adres veya telefon varmı?
  • Malatya Servise sordum 4000 TL civarı fiyat verdiler, şok oldum.
  • Çıkmacılarda parça kodu sonu 005 ve 096 buldum, uyum sağlar mı?
  • 005 eski kasa almera, 096 2.0 primera için. Bizimki mecbur 094 olacak.

    https://www.aloparca.com/yedek-parca/BOSCH/Hava-Debimetresi-/0280218094/80036431
  • Maf sensörünü değiştirdikten sonra boğaz kelebeği adaptasyonu yaptırın. Hatta boğaz kelebeği temizlensin kirliyse.
  • Cevap ve uyarı için teşekkür ederim. Sayfanın altında reklam var benim arabadaki aynısı MGA 64133 sanırım arızalı.
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Selam aleyküm üstat 2006 1.5 tekna hatchback lpgli 118 binde aracımı bir yıl önce satın aldım. Aldığımda ekspertiz yaptırdım direksiyon kutusunda yağ kaçağı vardı komple direksiyonu revize ettirdim son bir haftaya kadar sorun yaşamadım yaklaşık bir haftadır direksiyonu tam sağa yada tam sola çevirdiğimde demir demire sürter gibi ıslık sesi geliyor direksiyon hidrolik yağına baktım miktarı normal görünüyor. Yaklaşık 2 ay önce yine tam dönüşlerde direksiyon bir saniyeden az kilitlenecek gibi oluyordu direksiyoncuya gittiğimde herhangi bir sorun olmadığını söylemişti. Dün akşam arabanın altına girip baktığımda direksiyon körüğünde hafif terleme fark ettim sol tarafda sağ tarafa bakamadım aynı şekilde şanzımanda da terleme var ayrıca aracım motor yağı eksiltiyor yağ ekeleyip biniyorum ama bu direksiyonu tam çevirince gelen ses yeni başladı. Çektiğim direksiyon körüğünün fotosunu da eklemeye çalışacağım. Yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • yusufcagri23 Y kullanıcısına yanıt
    http://www.arisoylar.com/bosch-nissan-maf-sensoru



    irtibat numarasından arayın, elinde varsa gönderir.
  • Arkadaşlar MAF sensörünü değiştirdim, arabanın çekişi düzeldi fakat motor arıza ışığı yandı adaptasyon nasıl yapılır? lütfen yardım. 2005 HB Almera
  • yusufcagri23 Y kullanıcısına yanıt
    Hazırlık



    Kalibrasyondan önce belirtilen durumların uygun olduğundan emin olun. Eğer herhangi bir adimda eksiklik olur ise kalibrasyon iptal edilebilir.



    • Aku voltajı: 12.9V dan fazla (Rolantide)

    • Motor soğutma sıvısı sıcaklığı : 70 – 100 C (158 – 212 F)

    • Park/neutral position (PNP) düğmesi: ON (Shifter in Park or Neutral)

    • Elektrik yük düğmesi: OFF (Klima, Far, Arka Cam Rezistans vb.)

    • Direksiyon: Normal (Düz pozisyon)

    • Araç hizi: Durmuş

    • Vites Kutusu: Isıtılmış (Aracı 10 dk sürün.)



    Uygulama



    1-Gaz Kelebeği Kapatma Pozisyonu Kalibrasyon Prosedürünü uygulayın (6.sıra)

    2-Gaz Pedalı Serbest Pozisyon Kalibrasyon Prosedürü nü uygulayın (7.sıra)

    3-Motoru normal çalışma sıcaklığına getirin

    4-Hazırlık aşamasında verilen verilerin dogrulugunu kontrol edin

    5-Motoru kapatın ve en az 10 saniye bekleyin

    6-Gaz pedalının tamamen sebest olduğündan emin olun ve marşı ON konumuna getirip 3 saniye bekleyin

    7-Aşağıdaki uygulamayı hızlı bir şekilde beş kere 5 saniye içerisinde yapın

    a) Gaz pedalina tamamen basin

    b) Gaz pedalını tamamen serbest bırakın

    8-7 saniye bekleyin, gaz pedalına tamamen basın ve yaklaşık 20 saniye boyunca basılı şekilde MIL(Motor ariza isigi) yanıp sönmeyi bırakip tamamen yanacak hale gelinceye kadar tutun.

    9-Gaz pedalını MIL lambasi yandiktan 3 saniye içerisinde tamamen serbest bırakın

    10-Motoru çalıştirin rölantide bırakın

    11-20 saniye bekleyin

    12-Motoru iki veya uç defa devirlendirin ve rölantı devri ile ateşleme zamanlarının verilen aralıkta olduğunu kontrol edin

    Rolanti devri = 650 ± 50 rpm (in P or N position)



    Alıntıdır.




  • Yada nissan servisine gidip cihazı arabaya bağlayıp yapilacak.
  • Merhaba arkadaşlar araca artık bi aux girişi şart oldu cd çalar bozuk teybi kendim söktüm hazır sökmüşken bu işi halledeyim diyorum aracım 2005 almera tekna.
    LİNK :https://urun.n11.com/usb-ve-sd-cevirici-modul/nissan-orjinal-teyp-usb-aux-modulu-P177306504

    bu linkteki ürün direk arkadan jak ile monte ediliyor galiba, ekstra güç için sağdan soldan kablo bağlamaya gerek yok sanırım. bunu alsam kendim takabilirim ama ses kalitesi nasıldır verim alabilir miyim bilmiyorum konu hakkında bilgisi olan veya daha önce kullanan arkadaş var mı bana yardımcı olabilecek. şimdiden teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 13961397139813991400
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.