Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1286. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12841285128612871288
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    Ben kayseri nissan servisinden bijonlarin tanesini 12.5 tlye aldim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: yunus403

    2001 model 1.8 almeram var. Umarim sorunum konusunda bana yardimci olabilirsiniz. Aracimin 6 yillik sahibiyim su an 290 bin km de. 220 km den beri ben kullaniyorum ve son 1 yila kadar cok memnundum. Ilk arizayi atesleme bobinlerinden verdi degistirdik duzeldi. Kisa sure sonra krank mil pozisyon sensoru daha sonra tekrar atesleme bobini ve tekrar krank mili arizasi ve en sonunda egzantrik sensor arizasi. Biraz arastirma yaptim kendi capimda ve sizlerin yorumlarindanda yola cikarak triger zincirini degistirmem gerektigi kanaatine vardim. (Ustama sorarsaniz herhangi bir ses gelmediginden degismesine gerek yoktu) neyse bugun yarin degistireyim derken uzun yolda 100 civarinda hizla giderken radyator tam ust kapagininin oldugu yerden gummm diye patladi. Yani sadece kapak degil uzerindeki plastik aksamida kirarak patladiki ben hic boyle bisey gormemis ve duymamistim. Hani en fazla basinc varsa zayif hortumlardan birini patlatmasi gerekir diye dusunuyorum. (Detayli anlatiyorum kusura bakmayin ama sorunuma cozum bulursaniz gecmisini bilmenizde fayda var.) Neyse cekiciyle alip arabayi goturduk sanayiye ve radyatoru yaptirdik. Ancak belliki yanlis biseyler vardi motor cok isiniyor arada hortumlari patlatiyor falan en sonunda sorunu kokten cozmek icin ustama araci biraktim. Ust kapak acildi silindir kapak contasi subaplar lastikler vs degisti. Araci aldim rolanti dalgalanmasi falanda vardi o duzelmis. 2 km falan gittikten sonra bi baktim aracin arkasi gorunmuyo dumandan. Aradim ustayi olur o oyle biraz dedi. Neyse ya sabir deyip devam ettim fakat araba hele yokus falan cikarken ilaclama araci gibi. Tekrar aradim ustayi dediki silindir kapak contasi olmadi muhtemelen. Suyunu eksiltirse eger kesin o. 2 saat soguttukttan sonra baktim suda eksilme yok ama yag neredeyse hic kalmamis. Neyse yine sanayiye goturduk dedilerki su eksiltme yoksa subap contalarindan. Bizim hatamiz yapariz dediler. Olur deyip biraktik. 2 gun sonra tekrar aldik arabayi bu sefer tamam derken ayni seyler ayni ariza ayni ilaclama arabasi. Soyleki aracin calimasinda hicbir sikinti yok. Ilk calimada duman falanda yok. Duz yolda giderkende yok. Ama hele biraz zorla araci arkayi goremiyosun ve cekmiyo arac tekleme yapiyor. Yaklasik 100 km yol yaptim 2 lt yag koydum. Ustaya sordum yine o zaman motor komle elden gececek dedi. Simdi degerli arkadaslar Motor komple yapilsa bile ariza devam edecekmis gibi geliyo bana sanki baska bir ariza var gibi. Sonucta motora dokunulmadan once benim arabam 1000km de 200ml yag eksiltirdi. Ne olmus olabilir acil yardim ve yorumlarinizi bekliyorum. Arac lpgli bu arada ve benzindede lpgde de ayni seyleri yapiyor


    Öncelikle çok geçmiş olsun...



    Belirtmek isterim ki sorun arabadan değil. Ustayım diye gezen kişiden kaynaklı. Yaptığı bşr hata sorunu nerelere getirmiş.



    Yan sanayi uzak doğu çin taiwan malı ateşleme bobinleri çok çabuk bozuluyor. NGK veya Hitachi ateşleme bobinlerini alıp denemenizi şiddetle önereceğim.



    Yani ateşleme bobini ucuz 50-100tl arası fiyata aldıysanız ateşleme bobininin kısa sürede arıza vermesi doğal.



    Kapak patlama olayının ilk nedeni ile bağdaştırabilirim. Termostat işlevini yam iyi yapmadığından açmamış ve radyatör üst kapağıda fazla sıcaklıkta açması gerekirken açmadığı için radyatör sıkışmasından patlayabilir. Ayrıca doğutma yollarının kurum, kireç gibi nedenlerden tıkalı olmasıda bir ihtimal.



    Bir kere motor çok ısınıyor ve sık hortum patlatıyorsa ilk bakılacak şey fan müşürü ve fan motoru. Hararet ortaya gelince fan çalışıyor mu? Çalışıyorsa termostat açmış mı? Hortumun dönüş kısmına bakılır sıcak mı? Hortum sıcaksa. Önce soğutma sıvısı boşaltılır. 10 yaşından büyük bir araç da soğutma yolları zamanla kurum. Kireç bağlar. Kaliteli kırmızı organik antifriz kullanılır. Ancak birden konulmaz. Sistem alıştırılmalı. Yoksa bir yeri deler. Zaten soğutma sıvısından fazla almış ise tıkalı yer var ve orası artık açıldığı için fazla almış olur.



    Yalnız radyatör patladı demiştiniz ya. Eğer patlayınca hemen sağa çektiniz ve aracı çalıştırmamış (İlerde bir petrol, ilçe var diye gitmemiş) iseniz conta yanmadı zor ihtimal. Zaten yanarsa beyaz duman olayı gözükür.



    Eğer radyatör değiştikten sonra o beyaz duman yok ve üst kapağı açmadan önce çekişi iyi ise üzülerek belirtmek isterim ki üst kapak boşuna açılmış.



    Bakın nissan üst kapak açmak herkesin yapabileceği iş değil. Bazı ustalar sanıyor ki buda araba. Tofaş - renodan farkı yok. Aslında çok var. Zincir gerdirmesini yağ iticiler yapar. Bunu bilmezler.



    Yağ eksiltme olayına şu yapılanlardan sonra o kadar çok neden sayabilirim ki.



    Üst kapak diye bahsettiğiniz. En üstde ki mi? (Nissan yazan) yoksa onun bir altında ki ike beraber mi? Eğer beraber ise ki subap gaydı değişti dediniz. Bu kuvvetle muhtemel.



    Eğer tahmin ettiğim durum ise olay biraz vahim. Normalde kendiniz yapsanız size maksimum 450-550tl tutar. (200tl ayar için +250-300tl parça için)



    Bence aracı servise gösterin yada gerçekten nissandan anlayan bir ustaya.



    O ustanın anlattığınıza bakarak birşey anladığını zannetmiyorum.

    konuyla pek alakalı değil ama arkadaşımın 2005 honda civic aracında hararet sürekli yükseliyordu. radyatör değişti, her türlü kontrolleri yapıldı ve en sonunda, sorun olarak motor üst kapağı açıldı. tahmini 1500 tl'ye maloldu. ama sorun hala devam ediyordu. araba da hararet birden tavan yapıyordu. en sonunda aracı, son çare olarak honda servisine götürdü.
    sorun yan sanayi radyatör kapağı olarak teşhis edilmiş. aklımda kalan 100tl gibi bir rakamdı, kapağa ödediği para..en baştan araç servise gitseydi, 1500 tl gibi bir rakamları, usta denen çakallara kaptırmayacaktı. ufak bir bilgi olsun diye paylaşmak istedim. umarım sizin sorununuz da böyle ufaktır ve hemen çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Ilgi icin cok tesekkur ederim sizce sorun nedir tahmininiz. Birde yanlislikla 1000 yazmisim 10000 km 200 ml yag eksiltiyordu olacalti yani neredeyse hic eksiltmiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk-81


    quote:

    Orijinalden alıntı: FD216

    sevgili arısoy kardeşim, bujileri değiştirmek istiyorum.
    ngk markanın sahteleri oluyormuş. hangi siteden kimden almayı tavsiye edersin.
    orjinal NGK LFR6A-11 ne fiyatlarda olmalı ve orjinal olduğunu biz anlayabilirmiyiz.
    paraya kıysak iridyumlu buji alsak, faydası veya zararı olurmu. senin yorumun ne olur.
    bir de bujinin değişmesi gerektiğine görünce nasıl karar veririz

    Ben sürekli servisten alırım Bujileri orjinal ngk Japon malı piyasadakiler fason fıransız malı ngk dır servis de dördü 56 tl idi bir ay önce aldım bilginiz olsun iyi günler

    kardeşim konyada servise sordum. şase numarası alarak bujiye baktı. tanesi 13 lira dedi. ngk mı dedim. üzerinde nissan yazar dedi. orjinal parçadır yurtdışından istanbula gelir, ordan da bize gelir dedi. Şimdi ngk olduğundan nasıl emin olacaz. senin aldığının ambalajı nasıldı üstünde ne yazardı.




  • Ben aldığımda kutudan ngk çıkmıştı. Fotoğraf temsili
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2004 tekna aracımı almadan önce sorgulama yaptım öyle aldım km orjinal.
    Fakat km göstergesinde rakamlar okunmuyor, ne yapabilirim fikri olan var mı.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Bugun gazcıya göturdum bahsettiğiniz kesicilere baktılar arkadakı tık tık çalışıyor ses var öndekini değiştirdiler ama sorunu çözemediler aynen devam ediyor. Onlara göre sorun beyindeymiş değişmesi lazım. Ama sorun şu ki benim araçta Hedef marka gaz sistemi var şuan bu firma olmadıgından dolayı ve sadece beyin olmayacak komple değiştirecekler aklı sıra yanı 1500-2000 arası girdi sanırım. Yada ECU yu tamıre göndereceğiz. Tam teşhis olsa bir yerle gorustum beynı 50 tl ye tamır ederiz dediler ama sorun ecuda ise tabı, şimdi ecuyu göndereceğim, aynı sorun devam ederse nediyecekler acaba bu seferde MAP a suç bulabilirler. Ama ben beyınden kaynaklandıgını düşünmüyorum. Bakalım ne olacak

    Sonradan şu aklima geldi bu ondeki yeni kesiciyi sikarken dayandigi icin eskisine gore baş asagi bagladilar dolayisi ile kablolari ters takmis olabiliri mi? Uçları degistirsem denesem ne o olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 24 Ekim 2016; 19:21:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ispirizm

    Arkadaşlar 2004 tekna aracımı almadan önce sorgulama yaptım öyle aldım km orjinal.
    Fakat km göstergesinde rakamlar okunmuyor, ne yapabilirim fikri olan var mı.
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    rakamlar yarım yarım gibi duruyorsa, temassızlık olma ihtimali var. gösterge konsolunda ki, km'yi gösteren turuncu ışıklı yerin alt tarafında, toplu iğne gibi tırnaklar var. muhtemelen onlarda temas sorunu olabilir. benim araçta da oldu, hafiften dokununca, yarım olan km rakamları düzeldi. tabi oraya ulaşmak için öncelikle gösterge portunu çıkartıp, arkasındaki 3 adet soketi çıkartıp, daha sonra da ön plastik koruma camını çıkartmalısın. elin yatkınsa, 10dk'nı almaz. çok basit. fakat daha önce sökmediysen, biryerleri kırmamak adına, anlayan birisine göstermek akıllıca olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elim biraz yatkın, dünde benzin pompasının çek valf oringleri değiştirdim.
    İlginize teşekkür ederim. @jaga1903

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ispirizm

    Elim biraz yatkın, dünde benzin pompasının çek valf oringleri değiştirdim.
    İlginize teşekkür ederim. @jaga1903

    elinizle hafiften bastırınca düzelmesi gerek, fotonuzu şimdi gördüm. benimkinde rakamlar baya baya yarım yamalaktı. sizinkinde sıkıntı çok hafif gözüküyor, umarım düzelir. dediğim gibi hafifçe dokunun. öne doğru itin fakat sakın kendinize doğru çekmeyin. muhtemelen aracınız sert bir çukura düştü, o kısımda hafif bir titreme olmuş gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2006 almera hb sahibiyim iyikide almişim şimdi YouTube da ALİ ABİNİN videosunu izledim android tablet monte etmiş ekrana Nasıl ulaşıcaz tanıyan varmı yada okurmu Ali abi bu Msj heyecanla bekliyorum çok güzel olmuş isteyene yardımcı olurum demiş abi duy sesimi bi Nasıl yapılır yaparız konuşmak isterim
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracın baskı balatası değişti, usta şanzıman yağını değiştirmeye gerek yok dedi. Eyvallah dedim.

    2 gün bindim ve baktım arabanın durduğu yerde yağ damlamış. Kontrol ettim ve tahminimce şanzıman yağı akmıştı. Ustaya bıraktım arabayı, Aks keçeleri sertleştiğinden araç soğuk olduğunda kaçırıyor dedi. Değişmesi lazım dedi. Birde yağ eksildiğinden üzerine ekleme yapamayız yenisi al dedi. Bende zaten değiştirmek istiyordum.

    İnternette Aks keçelerini aratıyorum ama bulamadım. Bilen varsa yardımcı olursanız sevinirim.

    Birde baskı balata değiştikten sonra 2.5 devirden sonra motordaki ses biraz fazla çıkmakta. Sanki egzoz delinmiş gibi bir ses geliyor. Yanlış takılmış veya eksik olan bir şey olabilir mi?

    Yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus403

    Ilgi icin cok tesekkur ederim sizce sorun nedir tahmininiz. Birde yanlislikla 1000 yazmisim 10000 km 200 ml yag eksiltiyordu olacalti yani neredeyse hic eksiltmiyordu.

    10000 km de 200ml gayet normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Bugun gazcıya göturdum bahsettiğiniz kesicilere baktılar arkadakı tık tık çalışıyor ses var öndekini değiştirdiler ama sorunu çözemediler aynen devam ediyor. Onlara göre sorun beyindeymiş değişmesi lazım. Ama sorun şu ki benim araçta Hedef marka gaz sistemi var şuan bu firma olmadıgından dolayı ve sadece beyin olmayacak komple değiştirecekler aklı sıra yanı 1500-2000 arası girdi sanırım. Yada ECU yu tamıre göndereceğiz. Tam teşhis olsa bir yerle gorustum beynı 50 tl ye tamır ederiz dediler ama sorun ecuda ise tabı, şimdi ecuyu göndereceğim, aynı sorun devam ederse nediyecekler acaba bu seferde MAP a suç bulabilirler. Ama ben beyınden kaynaklandıgını düşünmüyorum. Bakalım ne olacak

    Sonradan şu aklima geldi bu ondeki yeni kesiciyi sikarken dayandigi icin eskisine gore baş asagi bagladilar dolayisi ile kablolari ters takmis olabiliri mi? Uçları degistirsem denesem ne o olur?

    Uçların değişmesi bobinin çalışmasını değiştirmez.

    Lpg beyni yada motoru (genellikle içindeki diyafram yırtılması sorun yapar) arıza yapmasından sorun olur.

    Yalnız lpg geçtiği anda stop ediyor demenizden dolayı lpg beyni kuvvetle muhtemel. Lpg beyni girişindeki soketi kontrol edin. Çıkmış olabilir. Vidalarını söjüp içini temizleyin. Çoğunlukla bu sorunu çözer.

    Not : ustanızın dediği beyin arızası arabanızın beyni ise bununla kesinlikle akakası yoktur. Bunu belirteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Yok lpg ecusunden bahsediyor. Dedigin gibi ecuyu soktum soyle bi temizledim. Icindeki karti inceledim ole yanik diyot devre vs gibi bi belirti yok. Tekrar taktim ecu baglanti kablom var onunla fabrika ayarlarina dondurecegim biyerde duzelebilir demis uzman ama program l runtime error 76 hatasi veriyor onu çözemedim cozersem bide onu denicem.Olmadi ankaraya ecuyu gondereyim bari bisi cikacagini sanmıyorum ama insaallah duzelir yoksa sıfırdan kit taktirirsak yandik. Ilgine teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 24 Ekim 2016; 20:14:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Takaji

    Arkadaşlar aracın baskı balatası değişti, usta şanzıman yağını değiştirmeye gerek yok dedi. Eyvallah dedim.

    2 gün bindim ve baktım arabanın durduğu yerde yağ damlamış. Kontrol ettim ve tahminimce şanzıman yağı akmıştı. Ustaya bıraktım arabayı, Aks keçeleri sertleştiğinden araç soğuk olduğunda kaçırıyor dedi. Değişmesi lazım dedi. Birde yağ eksildiğinden üzerine ekleme yapamayız yenisi al dedi. Bende zaten değiştirmek istiyordum.

    İnternette Aks keçelerini aratıyorum ama bulamadım. Bilen varsa yardımcı olursanız sevinirim.

    Birde baskı balata değiştikten sonra 2.5 devirden sonra motordaki ses biraz fazla çıkmakta. Sanki egzoz delinmiş gibi bir ses geliyor. Yanlış takılmış veya eksik olan bir şey olabilir mi?

    Yardımcı olursanız sevinirim.



    Baskı balata değişme esnasında baskı balayanın prizdirek miline geçen ağzının yaklaşık 0.5cm tornada alınıp, ağız kısmı taşlandı mı.

    Yapılmadı ise ses yapar. Hatta 20.000km yakın bir zamanda devriyaj sertleşmesi yaşayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Yok lpg ecusunden bahsediyor. Dedigin gibi ecuyu soktu soyle bi temizledim. Icindeki karti inceledim ole yanik diyot devre vs gibi bi belirti yok. Olmadi ankaraya ecuyu gondereyim bari bisi cikacagini sanmıyorum ama insaallah duzelir yoksa sıfırdan kit taktirirsak yandik. Ilgine teşekkür ederim.

    Lpg enjektörlerin bir resmini atabilir misiniz. Birde enjektörler kaç ohm.

    Tabi lpg enjektör soket resminide



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 24 Ekim 2016; 20:15:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Yok lpg ecusunden bahsediyor. Dedigin gibi ecuyu soktum soyle bi temizledim. Icindeki karti inceledim ole yanik diyot devre vs gibi bi belirti yok. Tekrar taktim ecu baglanti kablom var onunla fabrika ayarlarina dondurecegim biyerde duzelebilir demis uzman ama program l runtime error 76 hatasi veriyor onu çözemedim cozersem bide onu denicem.Olmadi ankaraya ecuyu gondereyim bari bisi cikacagini sanmıyorum ama insaallah duzelir yoksa sıfırdan kit taktirirsak yandik. Ilgine teşekkür ederim.

    Aklima su geldi bir gun once aracin yagini degisitirdim birde Motorsilk koydum bununla alakali bisi olabilirmi manifolttan gelen borulardan enjektorler tikanmis olabilirmi sadece beyin firtinasi pek ihtimal vermiyorum ama yaptiklarimi soyleyeyim dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enjektorleri soktum bi balata speyi ile temizleyeyim bakalim fotolar ekte
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Enjektorleri soktum bi balata speyi ile temizleyeyim bakalim fotolar ekte
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Lpg enjektörler atiker ile uyumlu. Sadece ecu değişimi 100 ile 200tl arasındadır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12841285128612871288
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.