Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1284. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12821283128412851286
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: doğayı koru

    arısoysoft, corolla verso dışındaki araçların hepsi almerayı aratır, pişmanlık duyabilirsiniz. bence hiçbir avrupalıyı düşünmeyin.

    Mazda5 mpv hoşuma gidiyor. Hem sağlamlığı var ve donanımı iyi

    japona alışmış birisine, fransız alman araçları ters gelir.. daha önce ki aracım corollaydı ve ondan da çok memnundum.. bunu almadan önce corolla versoya niyetlenmiş, fakat geçici olarak almera alıp, maddiyatı düzelttikten sonra, corolla verso almayı düşündüm. fakat bu haylaz çocuk, ne yaptı, ne etti ve bana kendisini sevdirdi. ve böylece binmeye devam ediyoruz, her ne kadar küçük gelse de.. ayrıca bunu satarsam, yine japon aracına binmek isterim.




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Klips değişimlerinin faydası zamanla aracın sallantı gibi çalışma yıprantısından iç döşeme, panzot, bakalitler ses yapar. Hatta buna ön gögüs de dahil. Bu klipsleri değiştirince ses kesilir. Tabii klips çeşidi 1 tane değil. İç Kapı döşemeleri 2 çeşit. Ön gögüs, Bakalit ve panzotlar 4 çeşit klips 1 çeşit demir klips ve sekmanlar var.

    @ARISOYSOFT yukarıda bahsettiğin klipsleri bizde değiştirmek istesek nerden nasıl arayıp bulabiliriz. Orjinal mi? Muadil mi? oluyor. Yardımların için teşekkürler.
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    abi anladığım kadarıyla senin almera 8 lt/100 km yakıyor. hangi ilde yaşıyorsun lpg litre fiyatı nedir orada.

    bendeki durum şöyle: 1 - 2 km lik mesafelerde veya çok ışıklı şehir merkezinde kullanınca 9,5 lt/100 km hesaplıyorum. ama birkaç ışıklı 15 -20 km lik mesafelerde kullanımda 8 - 8,5 lt/100 km hesaplıyorum. bizim burda lpg litre fiyatı 2,09.

    yakıt azaltmak için neler yapmalıyız nelere dikkat etmeliyiz. yol gösterirsen yapabilirim. yağ,filtreler,soğutma suyu değişimleri kendim yaptım. el becerim iyidir. almera konusunda seni örnek alıyorum :)
  • Arkadaşlar herkese selam aracim 2006 model tekna sedan almera 122000km de benzin lpg yok 2.sahibiyim ilk sahibi devamlı castrol 10w40 kullanmış ben ilk defa mobil 5w30 tam sentetik yağ kullandım filtreler buji hepsini orjinal servisinden aldım yağı degistireli daha 4000km oldu yağı kontrol ettim bayağı eksik olduğunu farkettim yaklaşık 1.5 litre eksilmis 5w30 mobil yag ile tamamladım motorun altında üstünde en ufak terletme yag kaçağı yok sizce 1 0w40 dan 5w30 geçince 4000kmde bukadar eksiltme si normalmidir aracın cekisinde çalışmasında yakitinda bi problem yok aracım uzun yolda 1000 kmde 290tl benzin harcıyor şimdiden yapacagi yorumlar ve görüşlerı için teşekkürler herkese

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer303

    Arkadaşlar herkese selam aracim 2006 model tekna sedan almera 122000km de benzin lpg yok 2.sahibiyim ilk sahibi devamlı castrol 10w40 kullanmış ben ilk defa mobil 5w30 tam sentetik yağ kullandım filtreler buji hepsini orjinal servisinden aldım yağı degistireli daha 4000km oldu yağı kontrol ettim bayağı eksik olduğunu farkettim yaklaşık 1.5 litre eksilmis 5w30 mobil yag ile tamamladım motorun altında üstünde en ufak terletme yag kaçağı yok sizce 1 0w40 dan 5w30 geçince 4000kmde bukadar eksiltme si normalmidir aracın cekisinde çalışmasında yakitinda bi problem yok aracım uzun yolda 1000 kmde 290tl benzin harcıyor şimdiden yapacagi yorumlar ve görüşlerı için teşekkürler herkese

    benim aracımda 2006 model hb tekna ve 107.000 km'de. 97.000deki yağ değişimine kadar bende 10-40 kullanıyordum. 97.000 km deki değişimde,5-30 castrol magnetec kullandım. o ana kadar sürekli 10-40 kullanmış olmama rağmen, araçtan 1,5-2 lt yağ çıktı. sizin dediğiniz gibi, kullanılan yağ ile ilgili bir durum söz konusu değil demek ki.

    aracıma 87.000km de LPG kiti taktırdım. yakıtından çok tasarruf ettim. yolda ki gidişinden birşey değişmedi.

    son değişimde ve bir önceki değişimde 5-30 castrol edge kullanıyorum. yağ eksiltme durumu yine var.

    Kendi aracımdaki yağ eksiltme durumunu, ben LPG kaynaklı olduğunu düşüyordum. oysa sizin aracınızda lpg yok ve yine yağ eksiltiyorsa, o zmn bu yağ eksiltme olayı lpg ile ilgili bir durum değil demek ki..

    önlem olarak 107.000 km deki aracıma motor yaptırmayı tabi ki düşünmüyorum fakat yağ değişimi için 10.000 km beklememek ,en mantıklı davranış gibi gözüküyor. aracıma 45.000 km iken carbon clean uygulaması, ve daha sonrasında bor power yağ katkısı kullanmıştım.. bu bakımları tekrardan yaptırmanın zamanı geldi sanırım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jaqa1903 -- 20 Ekim 2016; 9:00:04 >




  • jaqa1903 kullanıcısına yanıt
    kıyaslama yapıyorsunuz diye söyleyim. Almeram 105 binde ve lpg`li aldım. aldığım kişi 5w30 kullanıldığını söyledi. bende 5w30 devam ettim. Eneos kullandım. katkıkullanmadım. yağ eksiltme görmedim hiç. 7000 km oldu yağı yeniledim. şimdilik bir eksiltme falan yok çok şükürki.
  • Dün biraz araştırdım nissan almera oil problems diye yazdığınizda çıkıyor bi sitede aracın teknik bilgileri paylaşılmış orda bizim araçların yag tüketimi 1000km de 0.5 litre normal karşılanıyor bu bilgi sanırım aracın servis teknik bilgileri çok detaylı bilgiler var mesala corollalarin 1000km de 1 litre yazıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt tipi Benzin
    Ağırlık, kg (lbs) -
    Yakıt tüketimi, L / 100 km (mpg)
    -City
    -Highway
    -Combined Almera için
    8.6 (27)
    5.5 (43)
    6.6 (35)
    Turbo doğal emişli
    Yağ tüketimi, L / 1000 km
    (qt. Mil başına) 0.5 kadar
    (1 qt. 1200 mil başına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muraterr

    Klips değişimlerinin faydası zamanla aracın sallantı gibi çalışma yıprantısından iç döşeme, panzot, bakalitler ses yapar. Hatta buna ön gögüs de dahil. Bu klipsleri değiştirince ses kesilir. Tabii klips çeşidi 1 tane değil. İç Kapı döşemeleri 2 çeşit. Ön gögüs, Bakalit ve panzotlar 4 çeşit klips 1 çeşit demir klips ve sekmanlar var.

    @ARISOYSOFT yukarıda bahsettiğin klipsleri bizde değiştirmek istesek nerden nasıl arayıp bulabiliriz. Orjinal mi? Muadil mi? oluyor. Yardımların için teşekkürler.

    Orjinalden kastın nedir bilmiyorum. Ancak klipsler orjinal kalitede üretilmiş. Muadil ike tek fark şu.



    Orjinal klips içi dolu iken. Muadilin içi boş. Resimlerini eklediğimde anlarsınız. Muadillerin ortaso boş olduğu için zamanla gevşeyip yerinden çıkıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FD216

    abi anladığım kadarıyla senin almera 8 lt/100 km yakıyor. hangi ilde yaşıyorsun lpg litre fiyatı nedir orada.

    bendeki durum şöyle: 1 - 2 km lik mesafelerde veya çok ışıklı şehir merkezinde kullanınca 9,5 lt/100 km hesaplıyorum. ama birkaç ışıklı 15 -20 km lik mesafelerde kullanımda 8 - 8,5 lt/100 km hesaplıyorum. bizim burda lpg litre fiyatı 2,09.

    yakıt azaltmak için neler yapmalıyız nelere dikkat etmeliyiz. yol gösterirsen yapabilirim. yağ,filtreler,soğutma suyu değişimleri kendim yaptım. el becerim iyidir. almera konusunda seni örnek alıyorum :)





    Sizin lpg fiyatı burada olsa benim ataç 8 lt altına düşer. Lpg burada 2.29- 2.37 arası.

    Ben aldığım araçda ilk hava filtresi ve boğaz kelebeğine bakarım.

    Aracın boğaz kelebeği çok kötüydü. Hatta 325 (mobilde kaç bilmiyorum) sayfada yaptığım boğaz kelebeği ve antifriz değişimini detaylı anlatmıştım.

    Gerekli adaptasyon yaptım.

    Aynı araç, aynı gaz, aynı yol normalde max 320km giderken. İlk depo gaz ile 350km gittim ve zamanla araç 400km şehiriçi yol yapmaya başladı. Yol durumu orta halli trafik yoğunluğu. İşe gelene kadar 8 ışık var.

    Antifriz olayına özellikle dikkat edin. Ben her ne yapıyorsam boşalttığım miktar ile doldurduğum miktarı ölçerim.

    Boşattığım antifriz miktarı yaklaşık 3lt ve yeşil. Ben kırmızı organik doldurdum. Su haznesi max çizgisine kadar doluydu. Aracı 5dk rolantide çalıştırdım. Kaçak vs kontrolü yaptıktan sonra şöyle bir döndüm. Hararet orta çizgisine gelmişti ancak fan açmamıştı. O yüzden dönüp geleyim dedim. Döndüm geldim. Tekrar kontrol ettiğimde su haznesinde antifriz kalmamış. Tekrar doldurdum. Sonra 15-20km daha gittim. Tekrar kontrolde çok az azalmıştı. Üzerini tamamladım. O gündür bu gündür eksiltme yapmadı. Hatta tatilde kıyı kesimlerindeki Alanya. Antalya. Bodrum. İzmir. Ayvalığa gittik. Eksiltme yapmıyor ve fan çok az devreye girmeye başladığını fark ettim.

    Galiba motor soğutma gözeneklerinde tıkanıklık veya kurum vardı. Kırmızı organik antifriz erittiği için antifrizi ilk duruma göre fazla aldı.

    Aslına bakılırsa eli biraz tornavida tutan herkes aracın çoğu bakımını yapabilir. 2 kere ustaya gitsen ufak bir sorun için 100tl. Git izeltaş lokma takımı al. 2 yıldız ve 2 açık ağız anahtar al. Aracını tamir edersin.

    Bende çek çek valiz tarzında portbag takım çantam var. 3 katlı. İçinde herşeyim var.

    Fren balata sökmek dışardan bakınca zor gelir veya disk değişimi.

    4 bijon sök. Lastiği al. Fren kaliperi tutan vidayı sök. Hop balata elinde.

    Bundan sonrasını hiç bir usta yapmaz.
    Hazır açmışken yılların çalışmasından kaliperin çift taraflı hareketini sağlayan diğer uzun saplama vidayı sök. Orada düz mason boru var. Eminim paslanmıştır. Kaliperin hareketini veya frenlemeden sonra bırakmasını zorlaştırır. O uzun saplamayı sök. Hop disk de elinde. O borunun üstünü zımparala sonra yağla. Sökülen vidaları işlemi geri sararak tak. Frenin eskisine göre rahatladığını fark edeceksiniz.

    Bunun gibi birçok işlemi evin önünde yapabilirsiniz.

    En azından sözüm ona ustaların yapacağı bir işlem için söküm esnasında radyatörü deldiği için önceden delikmiş diyerek size ödetilemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 20 Ekim 2016; 16:30:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer303

    Dün biraz araştırdım nissan almera oil problems diye yazdığınizda çıkıyor bi sitede aracın teknik bilgileri paylaşılmış orda bizim araçların yag tüketimi 1000km de 0.5 litre normal karşılanıyor bu bilgi sanırım aracın servis teknik bilgileri çok detaylı bilgiler var mesala corollalarin 1000km de 1 litre yazıyor

    O veriler maksimum olabilecek değerler. Yoksa o verilere kansam benim araç eksiltme yapmıyor. O zaman benim araçda gariplik var derdim.



    Hatta işin espirisine vurup " Evreka... kendi kendine yağ üretebilen araç buldum" diye sevinebilirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 20 Ekim 2016; 15:59:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer303

    Dün biraz araştırdım nissan almera oil problems diye yazdığınizda çıkıyor bi sitede aracın teknik bilgileri paylaşılmış orda bizim araçların yag tüketimi 1000km de 0.5 litre normal karşılanıyor bu bilgi sanırım aracın servis teknik bilgileri çok detaylı bilgiler var mesala corollalarin 1000km de 1 litre yazıyor

    evet bende şimdi baktım.. ne derece doğrudur, bilemiyorum.
    yağ eksiltme olayını, bizzat eski corollacı olarak, onda da yaşamıştım. o araç 1996 modeldi ve 70-80binde iken bu yağ eksiltme durumunu farketmiştim.


    şahsi fikrim, yağ değişim süresini aşmamak.. 5000-7000 km aralığında, yağı değiştirmek gerek.

    Bu sitede bu verilerde, biraz abartma yapmış.. tamam yağ tüketimi var ama bu kadar da değil

    sitenin bu verilerine dayanarak, 10.000 km de 5lt yağ tüketimi olmuş olmalı.. eeee biz 4 lt'lik yağ kullanıyoruz



    almera n16E
    yağ tüketimi , L/1000 km
    kullanılan yağ 0.5 lt




  • Haklısın dostum ARISOYSOFT arkadasimizinda dediği gibi 1000km de 0.5 lt maksimum değerler yani aracın yağını sık sık kontrol edip ekleme yapicaz eksildikce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer303

    Dün biraz araştırdım nissan almera oil problems diye yazdığınizda çıkıyor bi sitede aracın teknik bilgileri paylaşılmış orda bizim araçların yag tüketimi 1000km de 0.5 litre normal karşılanıyor bu bilgi sanırım aracın servis teknik bilgileri çok detaylı bilgiler var mesala corollalarin 1000km de 1 litre yazıyor

    O veriler maksimum olabilecek değerler. Yoksa o verilere kansam benim araç eksiltme yapmıyor. O zaman benim araçda gariplik var derdim.



    Hatta işin espirisine vurup " Evreka... kendi kendine yağ üretebilen araç buldum" diye sevinebilirdim.

    arısoysoft, size bir soru sormuştum şsnzıman yağı almera için hamgisini alalım ve nedenini lütfen açıklarmısınız. siz 75-90 kullanmıştınız herhalde 75-80, 75-85, 75-90 hangisi olmalı micrada yaptığım hatayı tekrar etmek istemiyorum.
    toyotada, daihatsuda 75-90 kullanılıyor. micrada 75-80 kullanılıyor. bizim nissan ustasına göre bütün yağlar aynı hepside kullanılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doğayı koru

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer303

    Dün biraz araştırdım nissan almera oil problems diye yazdığınizda çıkıyor bi sitede aracın teknik bilgileri paylaşılmış orda bizim araçların yag tüketimi 1000km de 0.5 litre normal karşılanıyor bu bilgi sanırım aracın servis teknik bilgileri çok detaylı bilgiler var mesala corollalarin 1000km de 1 litre yazıyor

    O veriler maksimum olabilecek değerler. Yoksa o verilere kansam benim araç eksiltme yapmıyor. O zaman benim araçda gariplik var derdim.



    Hatta işin espirisine vurup " Evreka... kendi kendine yağ üretebilen araç buldum" diye sevinebilirdim.

    arısoysoft, size bir soru sormuştum şsnzıman yağı almera için hamgisini alalım ve nedenini lütfen açıklarmısınız. siz 75-90 kullanmıştınız herhalde 75-80, 75-85, 75-90 hangisi olmalı micrada yaptığım hatayı tekrar etmek istemiyorum.
    toyotada, daihatsuda 75-90 kullanılıyor. micrada 75-80 kullanılıyor. bizim nissan ustasına göre bütün yağlar aynı hepside kullanılıyor.

    Bu yağ konusunda en çok araştırmayı @Çağrı K. -07- arkadaşımız yapmıştı sanırım. Daha fazla bilgi için ona danışabilirsiniz.

    Normalde bahsettiğiniz yağların hepsi kullanılabilir. Ancak ufak bir farkla. Bu rakamların bir anlamı var. 75w90 örneğini alırsak yağın visikote değeri kışın kışın 75 yazın 90 olacağını belirtiyor. Visikote dediğimiz şey yağın akışkanlık katsayısıdır. Detaylı bilgi için google sayfasına visikote yazıp aratın.

    Şimdi basit bilgiden sonra ufak bilgiye geçelim. Şanzımanı 75w80 alışmış bir araca siz 75w90 koyarsanız. Yaz aylarında visikote değeri değişik olduğundan akışkanlığı farklı olacak. Bu sebepten şanzımanın çalışma koşullarına bağlı olarak oluşan aşınmalar yağ değişiminden yeterince yağlanmama veya tam tersi durumdan şanzımanda sesler oluşur.

    Bu kısa bilgiyi düşünürseniz hangi yağın iyi geleceğini kesin dille belirtemeyiz. Önceden ne konulmuşsa aynıdına devam edilmeli. İlk değişecekse fabrika verilerine göre konulmalı.

    Ve son not her ihtimale karşın yağı asla atmayın. Ayrı bir kaba koyup aracınız ile en az 1000km yol yapınız. Ses gelmeye başlar ise eski yağı başörtü, yazma, tülbent gibi birşey ile süzünüz. Sonra dibe çökme yöntemi ile kaliteli yağı şırınga ile çekiniz. Üstünü yeni yağ ile tamamlayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 21 Ekim 2016; 0:23:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    quote:

    Orijinalden alıntı: FD216

    abi anladığım kadarıyla senin almera 8 lt/100 km yakıyor. hangi ilde yaşıyorsun lpg litre fiyatı nedir orada.

    bendeki durum şöyle: 1 - 2 km lik mesafelerde veya çok ışıklı şehir merkezinde kullanınca 9,5 lt/100 km hesaplıyorum. ama birkaç ışıklı 15 -20 km lik mesafelerde kullanımda 8 - 8,5 lt/100 km hesaplıyorum. bizim burda lpg litre fiyatı 2,09.

    yakıt azaltmak için neler yapmalıyız nelere dikkat etmeliyiz. yol gösterirsen yapabilirim. yağ,filtreler,soğutma suyu değişimleri kendim yaptım. el becerim iyidir. almera konusunda seni örnek alıyorum :)





    Sizin lpg fiyatı burada olsa benim ataç 8 lt altına düşer. Lpg burada 2.29- 2.37 arası.

    Ben aldığım araçda ilk hava filtresi ve boğaz kelebeğine bakarım.

    Aracın boğaz kelebeği çok kötüydü. Hatta 325 (mobilde kaç bilmiyorum) sayfada yaptığım boğaz kelebeği ve antifriz değişimini detaylı anlatmıştım.

    Gerekli adaptasyon yaptım.

    Aynı araç, aynı gaz, aynı yol normalde max 320km giderken. İlk depo gaz ile 350km gittim ve zamanla araç 400km şehiriçi yol yapmaya başladı. Yol durumu orta halli trafik yoğunluğu. İşe gelene kadar 8 ışık var.

    Antifriz olayına özellikle dikkat edin. Ben her ne yapıyorsam boşalttığım miktar ile doldurduğum miktarı ölçerim.

    Boşattığım antifriz miktarı yaklaşık 3lt ve yeşil. Ben kırmızı organik doldurdum. Su haznesi max çizgisine kadar doluydu. Aracı 5dk rolantide çalıştırdım. Kaçak vs kontrolü yaptıktan sonra şöyle bir döndüm. Hararet orta çizgisine gelmişti ancak fan açmamıştı. O yüzden dönüp geleyim dedim. Döndüm geldim. Tekrar kontrol ettiğimde su haznesinde antifriz kalmamış. Tekrar doldurdum. Sonra 15-20km daha gittim. Tekrar kontrolde çok az azalmıştı. Üzerini tamamladım. O gündür bu gündür eksiltme yapmadı. Hatta tatilde kıyı kesimlerindeki Alanya. Antalya. Bodrum. İzmir. Ayvalığa gittik. Eksiltme yapmıyor ve fan çok az devreye girmeye başladığını fark ettim.

    Galiba motor soğutma gözeneklerinde tıkanıklık veya kurum vardı. Kırmızı organik antifriz erittiği için antifrizi ilk duruma göre fazla aldı.

    Aslına bakılırsa eli biraz tornavida tutan herkes aracın çoğu bakımını yapabilir. 2 kere ustaya gitsen ufak bir sorun için 100tl. Git izeltaş lokma takımı al. 2 yıldız ve 2 açık ağız anahtar al. Aracını tamir edersin.

    Bende çek çek valiz tarzında portbag takım çantam var. 3 katlı. İçinde herşeyim var.

    Fren balata sökmek dışardan bakınca zor gelir veya disk değişimi.

    4 bijon sök. Lastiği al. Fren kaliperi tutan vidayı sök. Hop balata elinde.

    Bundan sonrasını hiç bir usta yapmaz.
    Hazır açmışken yılların çalışmasından kaliperin çift taraflı hareketini sağlayan diğer uzun saplama vidayı sök. Orada düz mason boru var. Eminim paslanmıştır. Kaliperin hareketini veya frenlemeden sonra bırakmasını zorlaştırır. O uzun saplamayı sök. Hop disk de elinde. O borunun üstünü zımparala sonra yağla. Sökülen vidaları işlemi geri sararak tak. Frenin eskisine göre rahatladığını fark edeceksiniz.

    Bunun gibi birçok işlemi evin önünde yapabilirsiniz.

    En azından sözüm ona ustaların yapacağı bir işlem için söküm esnasında radyatörü deldiği için önceden delikmiş diyerek size ödetilemez.

    Aslında benim de elim anahtar tutar buji leri sürekli servisten alırım kendim değiştiririm oksijen senserörleri nin temizliğini bakımını yaparım hata sensör sökümü için 22 lokmayı tornacıda yaptırarak sensör anahtarı yaptım Ve ses izalasyonu komple aracın içini sökerek koltuklar kapı döşemeleri bagaj içi dahil bts artı bizat İzmir Işıkkent te fabrika sından tek tarafı bantlı yanmaz ses yalıtım sünger alıp tavan hariç arabanın heryerin kapladım yani elim anahtar tutuyor ama baskı Balat'a da değiştiremem ustalar da Allah korkusu kalmamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk-81


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT

    quote:

    Orijinalden alıntı: FD216

    abi anladığım kadarıyla senin almera 8 lt/100 km yakıyor. hangi ilde yaşıyorsun lpg litre fiyatı nedir orada.

    bendeki durum şöyle: 1 - 2 km lik mesafelerde veya çok ışıklı şehir merkezinde kullanınca 9,5 lt/100 km hesaplıyorum. ama birkaç ışıklı 15 -20 km lik mesafelerde kullanımda 8 - 8,5 lt/100 km hesaplıyorum. bizim burda lpg litre fiyatı 2,09.

    yakıt azaltmak için neler yapmalıyız nelere dikkat etmeliyiz. yol gösterirsen yapabilirim. yağ,filtreler,soğutma suyu değişimleri kendim yaptım. el becerim iyidir. almera konusunda seni örnek alıyorum :)





    Sizin lpg fiyatı burada olsa benim ataç 8 lt altına düşer. Lpg burada 2.29- 2.37 arası.

    Ben aldığım araçda ilk hava filtresi ve boğaz kelebeğine bakarım.

    Aracın boğaz kelebeği çok kötüydü. Hatta 325 (mobilde kaç bilmiyorum) sayfada yaptığım boğaz kelebeği ve antifriz değişimini detaylı anlatmıştım.

    Gerekli adaptasyon yaptım.

    Aynı araç, aynı gaz, aynı yol normalde max 320km giderken. İlk depo gaz ile 350km gittim ve zamanla araç 400km şehiriçi yol yapmaya başladı. Yol durumu orta halli trafik yoğunluğu. İşe gelene kadar 8 ışık var.

    Antifriz olayına özellikle dikkat edin. Ben her ne yapıyorsam boşalttığım miktar ile doldurduğum miktarı ölçerim.

    Boşattığım antifriz miktarı yaklaşık 3lt ve yeşil. Ben kırmızı organik doldurdum. Su haznesi max çizgisine kadar doluydu. Aracı 5dk rolantide çalıştırdım. Kaçak vs kontrolü yaptıktan sonra şöyle bir döndüm. Hararet orta çizgisine gelmişti ancak fan açmamıştı. O yüzden dönüp geleyim dedim. Döndüm geldim. Tekrar kontrol ettiğimde su haznesinde antifriz kalmamış. Tekrar doldurdum. Sonra 15-20km daha gittim. Tekrar kontrolde çok az azalmıştı. Üzerini tamamladım. O gündür bu gündür eksiltme yapmadı. Hatta tatilde kıyı kesimlerindeki Alanya. Antalya. Bodrum. İzmir. Ayvalığa gittik. Eksiltme yapmıyor ve fan çok az devreye girmeye başladığını fark ettim.

    Galiba motor soğutma gözeneklerinde tıkanıklık veya kurum vardı. Kırmızı organik antifriz erittiği için antifrizi ilk duruma göre fazla aldı.

    Aslına bakılırsa eli biraz tornavida tutan herkes aracın çoğu bakımını yapabilir. 2 kere ustaya gitsen ufak bir sorun için 100tl. Git izeltaş lokma takımı al. 2 yıldız ve 2 açık ağız anahtar al. Aracını tamir edersin.

    Bende çek çek valiz tarzında portbag takım çantam var. 3 katlı. İçinde herşeyim var.

    Fren balata sökmek dışardan bakınca zor gelir veya disk değişimi.

    4 bijon sök. Lastiği al. Fren kaliperi tutan vidayı sök. Hop balata elinde.

    Bundan sonrasını hiç bir usta yapmaz.
    Hazır açmışken yılların çalışmasından kaliperin çift taraflı hareketini sağlayan diğer uzun saplama vidayı sök. Orada düz mason boru var. Eminim paslanmıştır. Kaliperin hareketini veya frenlemeden sonra bırakmasını zorlaştırır. O uzun saplamayı sök. Hop disk de elinde. O borunun üstünü zımparala sonra yağla. Sökülen vidaları işlemi geri sararak tak. Frenin eskisine göre rahatladığını fark edeceksiniz.

    Bunun gibi birçok işlemi evin önünde yapabilirsiniz.

    En azından sözüm ona ustaların yapacağı bir işlem için söküm esnasında radyatörü deldiği için önceden delikmiş diyerek size ödetilemez.

    Aslında benim de elim anahtar tutar buji leri sürekli servisten alırım kendim değiştiririm oksijen senserörleri nin temizliğini bakımını yaparım hata sensör sökümü için 22 lokmayı tornacıda yaptırarak sensör anahtarı yaptım Ve ses izalasyonu komple aracın içini sökerek koltuklar kapı döşemeleri bagaj içi dahil bts artı bizat İzmir Işıkkent te fabrika sından tek tarafı bantlı yanmaz ses yalıtım sünger alıp tavan hariç arabanın heryerin kapladım yani elim anahtar tutuyor ama baskı Balat'a da değiştiremem ustalar da Allah korkusu kalmamış

    selçuk kardeşim, fabrikasından aldım dediğin malzeme nasıl bi şey küçük bi parçasının resmi var mı? bende dediğin gibi bi malzeme ile kaput altı yalıtım yaptım. gayet güzel ve şık oldu. senin malzeme ile aynı şey mi acaba. kapı içlerine bende girecem de. değerli tecrübelerinden istifade etmek isterim.




  • sevgili arısoy kardeşim, bujileri değiştirmek istiyorum.
    ngk markanın sahteleri oluyormuş. hangi siteden kimden almayı tavsiye edersin.
    orjinal NGK LFR6A-11 ne fiyatlarda olmalı ve orjinal olduğunu biz anlayabilirmiyiz.
    paraya kıysak iridyumlu buji alsak, faydası veya zararı olurmu. senin yorumun ne olur.
    bir de bujinin değişmesi gerektiğine görünce nasıl karar veririz
  • Makyajlı kasa almeralarda ön kol dayamanin ayarı yok mu? Çok geride kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FD216

    sevgili arısoy kardeşim, bujileri değiştirmek istiyorum.
    ngk markanın sahteleri oluyormuş. hangi siteden kimden almayı tavsiye edersin.
    orjinal NGK LFR6A-11 ne fiyatlarda olmalı ve orjinal olduğunu biz anlayabilirmiyiz.
    paraya kıysak iridyumlu buji alsak, faydası veya zararı olurmu. senin yorumun ne olur.
    bir de bujinin değişmesi gerektiğine görünce nasıl karar veririz

    Öncelikle şunun altını çizeyim. Bujiye dıştan bakarak sağlam olduğunu asla anlayamayız. Bu konuda anlaşalım.



    Araba yürürten tekleme yapıyorsa buji, ateşleme bobini, yakıt kirliliği genel sorunlardır. Bunun haricinde enjektör ve krank sensörler de sorun yapar. Ancak çok nadir bir durumdur. (Lpg varsa gaz filtre her 20.000km de değişmeli.)



    Bence yolda kalmak veya giderken birden tekleme sorunları yaşamamak için her 30.000km de ( ben 2 yılda 1 değiştiriyorum. 20.000km için. 40tl) ile değiştiriyorum. Kafam rahat. Tekleme sorunu yaşamadım. Sadece 1 kere eskişehirden gaza gelip birisi ike yarıştım. Lpg ile 190-195 görüyor sonra benzine geçiyor. Lpg yetiştirmiyor. Bu yarışta Ankara yakınlarında ben bıraktım shell girdim. Araba yoruldu diye 30dk mola verdim. Çalıştırdığımda motor gaz verdiğimde hafif tekleme vardı. Önce bobinleri söktüm. Yanımda kendim yaptığım kablo vardı. Bobinleri kontrol ettim. Sorunsuzdu. Şükrettim. Kolay bulunan şey değildi. Çünkü bobinler ngk markaydı. Neyse bujiyi söktüm. 1-2-3 sağlam. 4 nolu bujinin tırnağı incecik kalmış. Erimiş resmen. Yanımda yedek buji bulundururum. Taktım yenisini. Yine canavar. Yoluma devam ettim sonra)



    Hani bu yüzden bujinin hepsini değiştirin. Kafanız rahat olsun.



    Ama bujinin sağlamlığını benim youtube sayfamda almera bobin test videosundaki kabloyu yapın. Ucuna bujileri takın. Öyle test edin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12821283128412851286
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.