Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1022. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10201021102210231024
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadasalr istanbul anadolu yakasinda almerasi olan yokmu gittiginiz usta kim bana bir usta tavsiyesi verin lutfen gazi motoru bastan asagi bir gostereyim nesi var nesi yok
    Bu arada bu araca hantal diyenler harbiden halt yemis escort kadar seri bir arac olay 2. Ve 3. Vitesi akilli kullanmakta...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasin8584 -- 2 Şubat 2015; 22:49:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Konuyu toparlayıp sorunuma çözüm bulabilmemiz açısından tekrar anlatıyorum abiler;

    Benzinde iken zerre sıkıntı yok, sabit rölanti, sabit devir. Motor sesi düzgün, silkelenme vs. yok.

    Araç LPG'ye geçtiğinde bir anlık da olsa devir 150-200'lere kadar düşüyor, ardından tekrar 650'ye sabitleniyor ancak; 600-650, arasında vınn vınn vınn () diye devam ediyor. Ardından biraz gaz veriyorum ve devri 1500 'e sabitliyorum; aynı şekilde 1450-1500 şeklinde ayağım gazda sabit iken vuruntu devam ediyor.

    Aynı şekilde araç LPG'de iken gaza yüklendiğimde 3000 RPM'in üstünde bazen tıkanıyor, daha fazla gitmiyor, bazen sendeleyerek devir yükseliyor.


    Bugün 20 TL'lik daha LPG aldım, tankım dolu sayılır ama bu problem halen devam etmekte.

    Enjektörler değiştiğinde enjektörlere bağlı hortumlar da değişti abiler. Hatta el değmişken gaz filtresini de değiştirdim. Aynı gün LPG ayarı da yapıldı.

    Yarından sonra LPG ustasına gideceğim; tavsiyeleriniz hala aynı ise dediklerinizi aktaracağım arkadaşlar.

    arkadasim sikintin bence gaz ayari ile alakali olabilir diye düşünüyorum ya fazla fakir yada zengin karisim yani ya yetmiyor yada boguluyor gibi bir durum sanki.tabi verdigin sadece yuzeysel bilgi ile bisi soylemek zor forumda ben son akilverecek kisi olabilirim bu konuda @volverin arkadaşımızin daha iyi tesbitleri olabilir. bende de buji degisimi maf sensoru ve bogaz kelebegi temizligi ve adaptasyondan sonra rolanti baya dusuktu sendeki gibi aynen direksiyonu kirinca stop etme konumuna geliyordu bi haftaya gecti ama bu arada gaz ayari yaptim kendi çapımda bi ara degerleri fazla dusurdugumde sendeki gibi stop etme durumu olmustu. velhasili bu işler deneme yanilma ogreniyor ama ardi arkasi bitmiyor. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muraterr -- 2 Şubat 2015; 23:10:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasin8584

    Arkadasalr istanbul anadolu yakasinda almerasi olan yokmu gittiginiz usta kim bana bir usta tavsiyesi verin lutfen gazi motoru bastan asagi bir gostereyim nesi var nesi yok
    Bu arada bu araca hantal diyenler harbiden halt yemis escort kadar seri bir arac olay 2. Ve 3. Vitesi akilli kullanmakta...

    Merhaba pendik yonue dogru giderken kartal koprusunu gectikten sonra yan tali yoldan 300 gidip solda Autovision var hava filtresini degistirttim daha kapsamli bi hizmet almadim ama ilk izlenim temiz isciligi oldugu idi.Bostancida benim araci aldigim kisinin Yahyali servisine goturdugu plakaligimdan gordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Konuyu toparlayıp sorunuma çözüm bulabilmemiz açısından tekrar anlatıyorum abiler;

    Benzinde iken zerre sıkıntı yok, sabit rölanti, sabit devir. Motor sesi düzgün, silkelenme vs. yok.

    Araç LPG'ye geçtiğinde bir anlık da olsa devir 150-200'lere kadar düşüyor, ardından tekrar 650'ye sabitleniyor ancak; 600-650, arasında vınn vınn vınn () diye devam ediyor. Ardından biraz gaz veriyorum ve devri 1500 'e sabitliyorum; aynı şekilde 1450-1500 şeklinde ayağım gazda sabit iken vuruntu devam ediyor.

    Aynı şekilde araç LPG'de iken gaza yüklendiğimde 3000 RPM'in üstünde bazen tıkanıyor, daha fazla gitmiyor, bazen sendeleyerek devir yükseliyor.


    Bugün 20 TL'lik daha LPG aldım, tankım dolu sayılır ama bu problem halen devam etmekte.

    Enjektörler değiştiğinde enjektörlere bağlı hortumlar da değişti abiler. Hatta el değmişken gaz filtresini de değiştirdim. Aynı gün LPG ayarı da yapıldı.

    Yarından sonra LPG ustasına gideceğim; tavsiyeleriniz hala aynı ise dediklerinizi aktaracağım arkadaşlar.

    Cok emin Olmamakla birlikte enjektor ve monifolda giden hortum uzunluklarini olcturun gereginden fazla uzun yada kisa olmasi verimsiz bi lpg sistemine yol actigini bizzat kendim gordum.benimde aracimda rolenti problemi var araci yeni aldigim icin tam nedir ne degildir bi sey diyemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaslar benzinlikte arac yıkattım sanırım makınanın basıncı cok yuksektı ve eleman tabancayı cok yakından tuttu ıste sonuc

    https://store.donanimhaber.com/8a/5a/a5/8a5aa5a86c679b0396250f0bb2da97d0.jpg
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • https://store.donanimhaber.com/36/d7/25/36d725657a36ba571df7d27f0dfb9c0b.jpg
    boyle bısey basına gelen oldumu?
    tavanda ve bagaj kısmında var boyadan baska care yok gıbı ama satarken sorun yasarım dıye dusunuyorum
    napabılırım tavsıyesı olan varmı?
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasin8584

    Arkadasalr istanbul anadolu yakasinda almerasi olan yokmu gittiginiz usta kim bana bir usta tavsiyesi verin lutfen gazi motoru bastan asagi bir gostereyim nesi var nesi yok
    Bu arada bu araca hantal diyenler harbiden halt yemis escort kadar seri bir arac olay 2. Ve 3. Vitesi akilli kullanmakta...

    lpg ustası ıcın umranıye fatıh sultan mehmet sanayısınde candanmuhendıslık var lpg konusunda her turlu yardımcı olurlar. slm soyle yeter umut ustaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: randa

    https://store.donanimhaber.com/36/d7/25/36d725657a36ba571df7d27f0dfb9c0b.jpg
    boyle bısey basına gelen oldumu?
    tavanda ve bagaj kısmında var boyadan baska care yok gıbı ama satarken sorun yasarım dıye dusunuyorum
    napabılırım tavsıyesı olan varmı?
     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    geçmiş olsun petrolun yıkamasının sıgortası bunu karsılayabılır sonucta yıkama hızmeti verıyor bu yıkama helekı yasal degıl ıse senın madurıyetını karsılayabılırler bence gorus egerkı sız yıkama yapmadıysanız orada calısandan kaynaklandıysa odemek zorunda ıstasyon helekı opet shell bp petrol ofısı vs gıbı buyuk fırmalarsa resımlerı maıl at.




  • randa R kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun tahminim vernik atmış. İstasyonla bir görüşün bu durumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun üstadım sinan ın dediği giibi istasyonla görüş olumsuz yaklaşırlarsa ana firma shell bp opet hangisi ise merkezi ara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: petrit

    hocam direksiyon yağını boşaltırken hazneden mi çekiyoruz şırınga hortum vs. yardımıyla?

    Malzemelerimiz:
    1.Karga burnu veya pense
    2.eski bir kap. (0,5lt dot hidrolik yağ kabı en uygunu)
    3.düz ağızlı tornavida
    4.üstüpü veya bir paça bez
    5.şırınga.

    Motor kaputunu açın. Sol tarafta amortisör podyelerine bağlı direksiyon hidroliği haznesi var. bu hazne vida gibi malzeme ile bağlı değil. soket gibi kanaletin içine oturuyor. yukarı asılınca yerinden çıkar. Bu hazneyi yerinden çıkar (sakın haznenin kapağı açıkken çıkarmayın. etrafa dökülür.)

    Haznenin içindeki yağı şırınga ile çekip, bir kapa boşaltın. Hazneyi yana yatırın. 2 adet hortum var. Ortadaki kalın olan Pompaya gider. Kenara yakın ve ince olan hortumsa Pompadan dönüştür.

    Haznenin kenara yakın olan ince hortumu sökeceğiz. Pense veya karga burnu ile kelepçenin tırnaklarından sıkın. kelepçenin boğazı açılacak. kelepçeyi yavaşça aşağı doğru kaydırınız. kelepçe aşağı doğru kaydı ise, düz ağızlı tornavida ile hortumu hazne boğazından ayırıp sıyırınız. Ama sıyırırken hortumu yırtmayın.

    Hortum çıkarttıysanız, eski dot hidrolik yağ kabının alt kısmını hazne yapacağız. ancak kabı deforme etmeyin ağız kısmını ilerde yeni yağ koymak için honi niyetine kullanacağız.

    söktüğümüz hortumun ağzını bu kestiğimiz yağ haznesinin içine koyalım, üzerinide üstüpü veya bez ile kapatın ki hortumdan gelen yağ sağa sola sıçratmasın.

    Eğer mümkünse birisinden yardım alınız şimdi. Siz bu hortum ve kabı tutarken bir diğer kişi aracınızı çalıştırıp 2 sn. sonra hemen stop etsin. bir kere daha çalıştırıp, 2 sn. sonra tekrar stop etsin.

    Hortumu ve kelepçeyi geri takın. kelepçe eskisi gibi pense ile yukarı çekin. Yağ haznesini geri soketine yerleştirin. Kestiğimiz kabın ağız kısmını şimdi yeni yağ koymak için honi görevinde kullanacağız.

    Yeni yağı ağzına kadar koyunuz. Aracı çalıştırın. Hazne içindeki yağı pompa çekecektir. üzerine yenisini koyunuz. tabi belki eski yağda üzerine gelecektir. aracı stop edin. üst kısmını şırınga ile çekiniz. pompa artık haznedeki yağı eksiltme yapmıyorsa, aracı tekrar çalıştırın ve şimdi az gaz verin. direksiyonu sonuna kadar sağ-sola 2-3 kere çeviriniz. ama sonuna kadar çevirin. hazneyi tekrar kontrol edin. eksiltme varsa tamamlayın. eksiltme yoksa işlem tamamdır.

    yalnız bekar olanlar üstlerini kirlettiyse akşama ayvayı yediler. anneleri kemiklerini kıracaktır.
    evli olanlarda eşleri görmeden çamaşır sepetine atsın. olayın bayatlamasını beklesin.

    Bu işlemi alpzoom'un tariflerine harfiyen uyarak yaptım. Önce bir veterinere giderek bulabildiğim en büyük şırıngayı ve ucuna takabileceğim serumu aldım. Resimleri Paylaşıyorum.

    Castrol ATF DEX II Yağımı aldım.
    https://store.donanimhaber.com/28/63/0e/28630ecbe36afe0ff136b4d55c484873.jpg

    Yağ haznesini bahsedilen yuvasından çıkardım.
    https://store.donanimhaber.com/0a/06/c7/0a06c74d4da294aed1512075f81c9db3.jpg

    Hazne içindeki yağı şırınga ile çektim. Yağın rengi koyu ve içinde çok küçük parçalar mevcut.
    https://store.donanimhaber.com/ef/fb/a0/effba0ca37820a1b6e4c377535eeca1c.jpg

    Pense ile hortumun hazneye giren yerini sıkan kelepçeyi gevşetip aşağı aldım.
    https://store.donanimhaber.com/66/2a/51/662a51844ce7d593358abb33daebd154.jpg

    Hortumu çıkardım. Burada yağın tamamını alamadığımdan yağ boşaldı biraz. Tedbiren altına bir kap (buraya sığacak bir kap) konulabilirdi. Ben Bu durumu daha önce tecrübe etmediğimden böyle oldu.
    https://store.donanimhaber.com/cc/d3/33/ccd333ee0f84a26e6261321ef39ac16a.jpg
    https://store.donanimhaber.com/6a/d8/4f/6ad84fce2399e74675ff494d468b3247.jpg

    Hortumun ağzını bir kaba tutarak oğluma motor start verdirdim iki saniye ve iki kere. Bu aşamada gelen ses hortumdan vakum sesi yani biraz insanı korkutuyor haberiniz olsun ama sorun yokmuş :). Çıkan yağın rengi yenisine hiç benzemiyor. İçinde ufak parçalar da var.
    https://store.donanimhaber.com/8b/a4/55/8ba4551b41a3743759d09217fafb789e.jpg
    https://store.donanimhaber.com/47/3d/ba/473dba9a409da0585ced36df3a744a93.jpg

    Artık yağ gelmeyince tekrar yerine boş bir şekilde yerleştirdim.
    https://store.donanimhaber.com/7a/65/08/7a650827d4c59bd94d23870de32a4456.jpg

    Huni şeklinde kestiğim plastik şişenin ağzından tam dolacak şekilde yeni yağı boşalttım.
    https://store.donanimhaber.com/d7/67/b7/d767b79b82af201ea60e7da710aeba3f.jpg
    https://store.donanimhaber.com/33/cf/e9/33cfe950f59a5098982a79ab6f699488.jpg

    Tekrar marş bastırıp üste gelen eski yağı da şırınga ile çektim. Pek rengi farklı değildi ama 20cc yağ da gidiversin sağlam olsun da.
    https://store.donanimhaber.com/0f/98/2a/0f982adc781f044bbff7c44157bf5cd4.jpg

    Tekrar tam doldurdum.
    https://store.donanimhaber.com/82/8b/4d/828b4d9cf341174264a360101726d041.jpg

    Motor çalışırken direksiyonu tam sağ ve tam sol yaptırdım yağ köpürmeye muhtemelen mekanizma içine yayılmaya başladı.
    https://store.donanimhaber.com/40/b4/5d/40b45d5c76f9be0ffaeaa597d493dffd.jpg

    Boşalan kısmı tekrar doldurdum.
    https://store.donanimhaber.com/c3/5c/d8/c35cd8a6948d0d7689b73e129c7dd155.jpg

    Üstte temiz yağ geldiğine emin oldum tekrar çekerek.
    https://store.donanimhaber.com/55/f2/9d/55f29dc2e9f77c5c7478ac65f9f53111.jpg

    Kapattım ve biraz kullandım.
    https://store.donanimhaber.com/9a/b8/ef/9ab8ef3c29151134f315b2bcdd9575af.jpg

    Bir süre sonra tekrar baktığımda seviye değişmemişti, işlem tamamdır.
    https://store.donanimhaber.com/6c/1d/04/6c1d046471d3ed653839d8bc2a07eb35.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bekirkubat -- 3 Şubat 2015; 9:06:02 >




  • vites körüğünü tırnaklarıyla sökerseniz platik alt parçası ile beraber çıkacaktır. plastik parçanın altında da tırnaklara tutturulmuş kumaş kısmının dolandığı bir çerçeve var altta ve üstte bu kumaşı tutan ve plastiğe oturmasını sağlayan. biraz sıkı oturmuş zorla da olsa çıkar. ben çıkardım.

    bu kumaşı herhangi bir döşemeciye götürün. mobilya döşemeciler her mahallede vardır sanırım. aynı boyutta suni deri dikilsin sonra yerine takın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    Valla ben de gerçek deri olmasından dolayı bunu tercih edeceğim ama sizin aldığınız ürünün ölçüleri 35-37, benim almak istediğim ise 35-39 olarak belirtilmiş. Korkum direksiyon etrafında sararken fazlalık kalır mı? Kalırsa içe doğru kıvırıp karşılıklı dikiyor muyuz üstat?

    Ekleme: Bunu yaptıktan sonra vites körüğünü da hallettim mi tamamdır. O da biraz eskimiş. Tavsiyen var mı hocam onun için de ev yapımı böyle pratik bir şeyler?

    Kenarı lastikli LADA Deri Vites Körüğü iş görüyor. Ben taktım güzel oldu.

    Not: bunun montajı için vites panzotunu tamamen söküp, vites körüğün sabitlenmesini sağlayan tırnakları gevşetip, çıkartın. Sonra yeni körüğü işlemi geri alarak takım işlemini yapınız.

    Resmini gösterebilir misin?

    Ekleme: Şu iki üründen birinde gözüm var hocam. Bunlar tam uyumlu mu? Sorun olur mu?

    http://www.n11.com/vites-korugu-italyan-deri-isotta-9277-s-P43112948

    http://www.n11.com/monza-motto-matsiyah-deri-vites-korugu-P10809246

    MONZA MOTTO MATSİYAH DERİ VİTES KÖRÜОÜ

    Bu linkdeki ürünün kapanan yeri çırtlı galiba. Diğer eklediğiniz model olmaz çünkü çırt yeri olmadığından vites toğuzuna yakın yerde açıklık yapacaktır. Dikme yapsanız güzel görüntü vermeyecektir.

    Ekldiğim linkdeki ürünü satan satıcı ile konuşun. Vites topuzuna yakın kısmı cırt cırtlı mı yoksa dikiş ile mi kapatıyoruz diye? Cırtlı ise alabilirsin... Yada döşemeciye git. kaliteli bir kumaş ile diktir. uç kısmına da cırt diktir...

    Karar senin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekirkubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: petrit

    hocam direksiyon yağını boşaltırken hazneden mi çekiyoruz şırınga hortum vs. yardımıyla?

    Malzemelerimiz:
    1.Karga burnu veya pense
    2.eski bir kap. (0,5lt dot hidrolik yağ kabı en uygunu)
    3.düz ağızlı tornavida
    4.üstüpü veya bir paça bez
    5.şırınga.

    Motor kaputunu açın. Sol tarafta amortisör podyelerine bağlı direksiyon hidroliği haznesi var. bu hazne vida gibi malzeme ile bağlı değil. soket gibi kanaletin içine oturuyor. yukarı asılınca yerinden çıkar. Bu hazneyi yerinden çıkar (sakın haznenin kapağı açıkken çıkarmayın. etrafa dökülür.)

    Haznenin içindeki yağı şırınga ile çekip, bir kapa boşaltın. Hazneyi yana yatırın. 2 adet hortum var. Ortadaki kalın olan Pompaya gider. Kenara yakın ve ince olan hortumsa Pompadan dönüştür.

    Haznenin kenara yakın olan ince hortumu sökeceğiz. Pense veya karga burnu ile kelepçenin tırnaklarından sıkın. kelepçenin boğazı açılacak. kelepçeyi yavaşça aşağı doğru kaydırınız. kelepçe aşağı doğru kaydı ise, düz ağızlı tornavida ile hortumu hazne boğazından ayırıp sıyırınız. Ama sıyırırken hortumu yırtmayın.

    Hortum çıkarttıysanız, eski dot hidrolik yağ kabının alt kısmını hazne yapacağız. ancak kabı deforme etmeyin ağız kısmını ilerde yeni yağ koymak için honi niyetine kullanacağız.

    söktüğümüz hortumun ağzını bu kestiğimiz yağ haznesinin içine koyalım, üzerinide üstüpü veya bez ile kapatın ki hortumdan gelen yağ sağa sola sıçratmasın.

    Eğer mümkünse birisinden yardım alınız şimdi. Siz bu hortum ve kabı tutarken bir diğer kişi aracınızı çalıştırıp 2 sn. sonra hemen stop etsin. bir kere daha çalıştırıp, 2 sn. sonra tekrar stop etsin.

    Hortumu ve kelepçeyi geri takın. kelepçe eskisi gibi pense ile yukarı çekin. Yağ haznesini geri soketine yerleştirin. Kestiğimiz kabın ağız kısmını şimdi yeni yağ koymak için honi görevinde kullanacağız.

    Yeni yağı ağzına kadar koyunuz. Aracı çalıştırın. Hazne içindeki yağı pompa çekecektir. üzerine yenisini koyunuz. tabi belki eski yağda üzerine gelecektir. aracı stop edin. üst kısmını şırınga ile çekiniz. pompa artık haznedeki yağı eksiltme yapmıyorsa, aracı tekrar çalıştırın ve şimdi az gaz verin. direksiyonu sonuna kadar sağ-sola 2-3 kere çeviriniz. ama sonuna kadar çevirin. hazneyi tekrar kontrol edin. eksiltme varsa tamamlayın. eksiltme yoksa işlem tamamdır.

    yalnız bekar olanlar üstlerini kirlettiyse akşama ayvayı yediler. anneleri kemiklerini kıracaktır.
    evli olanlarda eşleri görmeden çamaşır sepetine atsın. olayın bayatlamasını beklesin.

    Bu işlemi alpzoom'un tariflerine harfiyen uyarak yaptım. Önce bir veterinere giderek bulabildiğim en büyük şırıngayı ve ucuna takabileceğim serumu aldım. Resimleri Paylaşıyorum.

    Castrol ATF DEX II Yağımı aldım.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/ea865fe8-4057-457f-a478-8dad196938c6.jpg

    Yağ haznesini bahsedilen yuvasından çıkardım.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/d0604566-574b-479e-abfa-52b5a1b1ce60.jpg

    Hazne içindeki yağı şırınga ile çektim. Yağın rengi koyu ve içinde çok küçük parçalar mevcut.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/420f6651-fa9a-40bf-96df-6438180ece9a.jpg

    Pense ile hortumun hazneye giren yerini sıkan kelepçeyi gevşetip aşağı aldım.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/f078f93a-6e6e-4032-a69c-77e1d005f315.jpg

    Hortumu çıkardım. Burada yağın tamamını alamadığımdan yağ boşaldı biraz. Tedbiren altına bir kap (buraya sığacak bir kap) konulabilirdi. Ben Bu durumu daha önce tecrübe etmediğimden böyle oldu.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/106d110e-c721-43b3-b632-6955297ea926.jpg
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/03900608-b280-4962-886a-ae33f295eaf2.jpg

    Hortumun ağzını bir kaba tutarak oğluma motor start verdirdim iki saniye ve iki kere. Bu aşamada gelen ses hortumdan vakum sesi yani biraz insanı korkutuyor haberiniz olsun ama sorun yokmuş :). Çıkan yağın rengi yenisine hiç benzemiyor. İçinde ufak parçalar da var.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/e9441961-e7f1-40ee-aec2-53a02a9f42b1.jpg
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/e6146c43-ea53-4a6e-b50b-5fc8a55d6726.jpg

    Artık yağ gelmeyince tekrar yerine boş bir şekilde yerleştirdim.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/c694369c-5acc-46ca-9c38-2cc2c5d56528.jpg

    Huni şeklinde kestiğim plastik şişenin ağzından tam dolacak şekilde yeni yağı boşalttım.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/6e593da3-bdb5-4340-91af-681161f7fc45.jpg
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/089a6a30-a3fb-4fb2-825a-b12b3aa46901.jpg

    Tekrar marş bastırıp üste gelen eski yağı da şırınga ile çektim. Pek rengi farklı değildi ama 20cc yağ da gidiversin sağlam olsun da.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/47374060-147d-4437-a949-c3d235ed2279.jpg

    Tekrar tam doldurdum.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/c37ec560-9a51-46e0-958c-f545c63e7623.jpg

    Motor çalışırken direksiyonu tam sağ ve tam sol yaptırdım yağ köpürmeye muhtemelen mekanizma içine yayılmaya başladı.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/409f60fd-e74d-4fdf-be6d-ae95cf955ba3.jpg

    Boşalan kısmı tekrar doldurdum.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/4162bb92-1723-4d10-96b4-5df57949ecd3.jpg

    Üstte temiz yağ geldiğine emin oldum tekrar çekerek.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/e42d69bf-f6ec-4374-81e6-cab1b01d6c1e.jpg

    Kapattım ve biraz kullandım.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/3bf0bd76-2f86-4e0a-9872-e1d3a733e337.jpg

    Bir süre sonra tekrar baktığımda seviye değişmemişti, işlem tamamdır.
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/890924/c8d037ab-4400-4b39-8dbd-55d1d4e405ea.jpg

    Arkadaş ben uyarımı yaptım değil mi?

    Bir hazne altına koy, üzerine üstüpü veya bez ile ört... Sakalımız yok ki bize dinleyin (Sakal bırakacağım neredeyse)

    Üzerine döktüysen Allahhhh akşama hanımın dırdırı veya Annenin oklavası hazırdır.

    Ayrıca o köpük geldiğindeki yağa dikkat edersen daha koyu. İnşAllah o gelen yağı sırınga ile almışsındır. Almadıysan sorunda olmaz. Neticesinde 2,5LT yağda 0,20ml yağ. %1 kadarı. Ama alınsa hani fenada olmaz.

    NOT1 : Yağ köpürmesinin sebebi Direksiyon Hidrolik içindeki piston kenarlarında oluşan partiküllerin ayrışmasından oluyor. Zaten dikkat ederseniz o köpürme esnasında yağ içinde küçük küçük parçacıklar var. Zaten direksiyon çevirmesinde ses yapmasının nedenide o parçalar.

    NOT2 : Bir ara aracı lifte kaldırdığınızda Direksiyon pompasını ve Hidrolik iticinin rekor vidalarını sıkınız. Eğer yağlanma varsa bunları benzin veya sprey temizleme ile temizleyin. Belki önceki sahibinin ATF yağ yerine DOT koyması sonucu pompa sıkışmış ve yağı rekor diblerinden atmış olabilir. Bu nedenden ilerde yeni koyduğunuz yağda eksilmeler yapabilir. Bu söylediğim sadece önlem amaçlı kontrol etmenizdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 3 Şubat 2015; 11:39:25 >




  • Teşekkürler arkadaşlar. Döşemeci olayı daha mantıklı sanırım, o kadar para vermektense =))
  • Ben o yağ aktıktan sonra "heee demek burda devreye giriyordu bez" dedim ama geç olmuştu :D yok hacım üstüm sağlam ki zaten tulumsuz çalışmam. Hatunda kızmaz ne halin varsa gör der nasılsa makineye atıyorsun gidiyor. :P

    O köpüğü aldım ve temiz haline kadar üstünü kontrol ettim. tabi rengi göz kararı kırmızı olduğunda.
  • Arkadaşlar manuel şanzıman için API GL-4 mü ATF Dex II mi?

    Elimde Dex II var 2.5lt atmayım :D
  • Yasin8584 Y kullanıcısına yanıt
    Bende istanbul anadolu yakasındayım ama ustaya hiç işim düşmedi daha Arabayı aldığım kişi bostancıda oto sanayinde yahyalı otomotivi önermişti. Autovizyon da evime yakın ama hiç gitmek nasip olmadı daha.
  • Sagolun arkadaslar benzinlik opet ve 15-20 gun oldu yikatali islakken belli olmiyodu ertesi gun kuruyunca farkettim durumu ertesi gun gidip adamlara cikisayim diye dusundum aslinda ama yikamaci yaslica bi adam simdi kabak ona patlar isinden olur diye vazgectim ama bu sekildede binilcek gibi degil gozume batip duruyo kaportacilara gosterdim boyadan baska care yok diyolar
    En kisa zamanda benzinlige gidip konusayim bakalim nolcak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • randa R kullanıcısına yanıt
    geçmiş ola, gerçekten üzücü..
    illa bişey yaptıracaksan ve boyamak da istemiyorsan tavan folyo kaplama da düşünebilirsin.
  • 
Sayfa: önceki 10201021102210231024
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.