Şimdi Ara

Nissan, 2025 emisyon hedeflerini tutturmak için BYD ile iş birliği yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: eeosman Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 4 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nissan, 2025 emisyon hedeflerini tutturmak için BYD ile iş birliği yaptı
    Nissan, 2025 yılı filo emisyon hedeflerini tutturmak ve Avrupa Birliği’nden ceza almamak için BYD ile CO2 havuzu oluşturma kararı aldı. Japon üretici, bugüne kadar Avrupa’da Renault ve Mitsubishi ile aynı havuzun içindeydi.



    Bu yeni anlaşma yalnızca 2025 yılı için geçerli olacak. 2025-2027 döneminin tamamını kapsamayacak. Avrupa Komisyonu, otomotiv sektörünün dönüşüm sürecini dikkate alarak 2025-2027 dönemi için kurallarda bir miktar esneklik tanımıştı. Artık üreticiler, hedefi her yıl tek tek değil, bu üç yıllık dönem boyunca ortalama olarak tutturmak zorunda. Dolayısıyla 2025’teki kötü performans, 2026 veya 2027’deki daha iyi sonuçlarla dengelenebilecek.



    Otomobil üreticileri, 2025 satışları için geçerli olacak CO2 havuzlarını bu yıl sonuna kadar oluşturmak zorunda. Bu nedenle önümüzdeki iki ayda benzer anlaşmaların duyurulması bekleniyor. Nitekim bazı üreticiler bu konuda çoktan harekete geçti. Mercedes-Benz, Smart, Volvo Cars ve Polestar ile güçlerini birleştirirken; Stellantis, Ford, Mazda ve Subaru ise CO2 değerlerini Tesla ile dengelemeyi tercih etti.



    Kısacası, kendi başına hedefe ulaşamayan üreticiler, düşük emisyonlu araç satan markalarla ortak havuzlar kurarak kâğıt üzerinde filolarını hedefin altında tutuyor ve cezadan kurtuluyor.



    Yeni dönem BYD ile başlıyor



    Nissan, 2025 emisyon hedeflerini tutturmak için BYD ile iş birliği yaptı
    Nissan sözcüsü, Automotive News Europe’a yaptığı açıklamada, Renault ile olan önceki havuz anlaşmasının 2024 sonunda sona erdiğini belirtti. Sözcü, “Olası ortaklıkları kapsamlı şekilde değerlendirdikten sonra, kredi mevcudiyeti ve rekabetçilik açısından BYD’yi en uygun seçenek olarak belirledik” dedi.



    BYD, hem Avrupa’da hem de dünya genelinde yalnızca elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlar satıyor. Bu durum, Çinli markayı düşük filo emisyon değeri sayesinde cazip bir ortak haline getiriyor. Öte yandan Nissan, 2025’in ilk yarısında mevcut CO2 salım değeri ile hedefi arasındaki farkın en yüksek olduğu üretici konumundaydı. Bu fark o kadar büyüktü ki, Nissan’ın tek başına hedefi tutturamayacağı düşünülüyordu.



    Nissan’ın emisyonlarını azaltmak için en etkili yol elektrikli araç satışlarını artırmak. Ancak şu anda markanın binek segmentinde yalnızca Ariya modeli mevcut. Ağustos 2025 sonuna kadar Avrupa’da 11.747 Ariya satıldı. Yeni nesil Leaf ve elektrikli Micra ise 2026’da piyasaya çıkacağı için bu yılki emisyon ortalamasına katkı sağlayamayacak.



    Ayrıca Bkz.Chery, 7 koltuklu dönüştürülebilir multi-SUV modelini tanıttı



    Nissan, yılın ilk sekiz ayında Avrupa’da toplam 199 bin araç sattı. Bunların sadece 13.103’ü elektrikliydi. Bu da yalnızca yüzde 6,5’lik bir elektrikli araç payı anlamına geliyor ki bu da içten yanmalı motorların etkisini dengelemek için yetersiz bir oran. Aynı dönemde BYD, Avrupa’da 95.473 araç sattı. Bunların yaklaşık yüzde 60’ı tamamen elektrikli, yüzde 40’ı şarj edilebilir hibrit modellerdi.



    Renault kendi yoluna gidiyor



    Renault cephesinden yapılan açıklamada ise grubun şu an için yeni bir havuz anlaşması planlamadığı belirtildi. ICCT’nin yılın ilk yarısına ait analizine göre Renault hâlâ hedefin biraz üzerinde olsa da Nissan kadar zor durumda değil. Fransız üretici, yılın sonuna doğru satışa sunacağı yeni elektrikli modellerle hedefi kendi başına tutturabileceğine inanıyor.




    Kaynak:https://www.autonews.com/nissan/ane-nissan-byd-emissions-pools-1020/







  • Fabrika nerede motor Japon mu piller Japon mu diyen olmamış mı

  • venomboy_85 kullanıcısına yanıt
    supersin....

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • venomboy_85 kullanıcısına yanıt

    Bir okuyup hangi konuda ortaklık yaptıklarını anlamayı deneseydin, mümkünse...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 22 Ekim 2025; 11:45:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    Sadee bir örnek

    Bacanağımın eski aracı ve sıfır aldığı aracı Nissan Qashqai

    Eskisinin de yenisinin de motor-şanzıman Renault

    Japonya'da soran var mıdır şanzıman motor Japon mudur diye?


    Ben bunlara hiç takılmıyorum ama takılan çok, laf onlara gitsin



    Asıl burada önemli konu sürdürülebilirlik

    Seneler önce Nissan Leaf ile inanılmaz satış adetlerine gelmişlerdi

    Batarya yönetim vs yok bomboş düz %100 elektrikli bir araç idi


    Ama geldiğimiz durum bu

    Nissan tek başına devam ettiremeyecek


    www.ntv.com.tr
    Nissan'da kötü gidiş sürüyor: "12 veya 14 ayımız var"
    https://www.ntv.com.tr/otomobil/nissanda-kotu-gidis-suruyor-12-veya-14-ayimiz-var,KxITwDq0QU6vfwmr6P6ocg
    _____________________________
    2010 Lexus IS 250 AWD
    (HOME) X4 955/870A-G54/2x2GB RipJaws DDR3 1333 CL7/XFX 6850 Dual Fan/1TB HD103SJ/VS4 550W/Sunbeam Core Contact Freezer 120mm/IL-1023DVI
    (WORK) i7 4770K/Z87-A/4x8GB Hyper-X 1600 BS CL9/PNY Quadro 2000 /120GB SSD 1TB HDD/Carbide 200R/Corsair CX 750/CNPS 11X/S2331a-TRIPLE




  • venomboy_85 kullanıcısına yanıt

    Alakasızlığın karşısımda nutkum tutuldu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bu Nissan da kime yancılık yapacağını şaşırdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt

    karşısımda isen olabilir...

    _____________________________
    2010 Lexus IS 250 AWD
    (HOME) X4 955/870A-G54/2x2GB RipJaws DDR3 1333 CL7/XFX 6850 Dual Fan/1TB HD103SJ/VS4 550W/Sunbeam Core Contact Freezer 120mm/IL-1023DVI
    (WORK) i7 4770K/Z87-A/4x8GB Hyper-X 1600 BS CL9/PNY Quadro 2000 /120GB SSD 1TB HDD/Carbide 200R/Corsair CX 750/CNPS 11X/S2331a-TRIPLE
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ah ah biraz okuyarak olmaz
    Otomotiv sektörünü ve markaları iyi takip etmeniz lazım

    Japon devi! nissan sürekli direkten dönüyorhttps://www.topspeed.com/cars/car-news/how-the-nissan-gt-r-changed-the-rules-and-saved-nissan/

    Bir haber daha vereyim
    Kaç kişi intihar etti o dürüstlük! abidesi Japonlarda? Sıfır
    https://www.mesutabi.com/bir-emisyon-skandali-da-nissandan/haberler/

    Emisyon dengelicez )





  • venomboy_85 kullanıcısına yanıt

    Sen ne saçmalıyorsun kurban olduğum 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Üçkağıtçılık yapıyorlar ne saçmalaması
    Japonlar hani dünyanın en şerefli en namuslu insanları ya

    Ama emisyon skandalı yaparlar
    Kendi motor şanzımanları teknolojiyi takip edemez geride kalır
    Ortaklık kurarlar vs vs

    Ama Japonya'da bir kişi diyor mudur Nissan Japon değil diye. HAYIR
    Fakat ülkemizde TOGG Türk değildir diyen çok ) DH'de inanılmaz çok

    Acaba onlardan mısın?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: venomboy_85

    Üçkağıtçılık yapıyorlar ne saçmalaması
    Japonlar hani dünyanın en şerefli en namuslu insanları ya

    Ama emisyon skandalı yaparlar
    Kendi motor şanzımanları teknolojiyi takip edemez geride kalır
    Ortaklık kurarlar vs vs

    Ama Japonya'da bir kişi diyor mudur Nissan Japon değil diye. HAYIR
    Fakat ülkemizde TOGG Türk değildir diyen çok ) DH'de inanılmaz çok

    Acaba onlardan mısın?

    Tövbe estağfurullah

    Oku ne konuştuğunu öğren önce cahillik kaderin değil



    Nissan, 2025 emisyon hedeflerini tutturmak için BYD ile iş birliği yaptı
    Nissan, 2025 emisyon hedeflerini tutturmak için BYD ile iş birliği yaptıdonanımhaber forum
    Yeni CO2 Emisyon Mevzuatının Otomotiv Sanayi ve Pazarına Etkisi | DonanımHaber Forum
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-co2-emisyon-mevzuatinin-otomotiv-sanayi-ve-pazarina-etkisi--141059199



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 23 Ekim 2025; 12:52:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 1.899'a Qashqai getireceğine, uzun menzilli gırtlak dolu Leaf'i Türkiye'de %25 ÖTV'ye sok, gör karbon ortalaman nasıl düşüyor, karbon partnerine BYD'ye falan ihtiyacın kalmaz, mal yetiştiremezsin ve bu Nissan'a çok daha ucuza mal olurdu. Hem Nissan Türkiye'de distribütörsüz kendisi faaliyet gösterdiği için bunu çok daha rahat yapabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • eeosman E kullanıcısına yanıt

    Türkiye filo CO2 ortalamasına göre hesap yapılan regülasyona tabi değil.


    Sadece euro standartları olarak 1 yıl geriden olmak üzere Ab standartlarına tâbiyet durumu var uyum yasaları çerçevesinde.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.