Bildirim
Nesne çarpmasıyla azalan healthbar yardım! !ÇÖZÜLDÜ!!!!
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
2 Misafir - 2 Masaüstü
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
Unity uzerinden gelistiryorsan OnTriggerEnter OnCollisionEnter konularina bakabilirsin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baxa -- 1 Temmuz 2020; 15:8:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam o komutları HealthBar ile nasıl bağlayacağım konusunda fikrim yok. OnCollisionEnter konusunda hasar alma sistemi kodladım ve sistem Debuglog kısmında uyarıları da verdi anlayacağın çalışıyor. İhtiyacım olan şey can 0 a indiğinde patlama particle i çalıştırma komutu + hasar alma scriptini healthbar'a uyarlama. Bu konular hakkında bilgi bulamadım hiçbir yerde ve evet kullandığım program Unity. -
Çok basitçe böyle yapabilirsiniz.Daha önceden hazırlanılan patlama partikül efekti can 1den aşağı düşünce çalıştırılır.Health bar olarak ne kullanılacaksa her çarpışmada unuda düşürürsünüz.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;
public class Player : MonoBehaviour {
private float Health=5 ;
public ParticleSystem Bomb;
void Start(){
Bomb.Stop ();
}
void OnCollisionEnter(Collision col)
{
if (col.gameObject.CompareTag ("Enemy")) {
Health -= 0.5f;
Debug.Log ("Health" + Health);
if (Health < 1) {
Bomb.Play ();
}
}
}
} -
Hocam cevabınız için çok teşekkürler ancak sadece patlama efekti ile bitmiyor olay istediğim şey sağlık sistemi
https://www.youtube.com/watch?v=vifFRB6Lo1U
bu videodaki sağlık sistemi lazım bana , birbirine çarpmalara bağlı olarak can azalacak hiçbir yerde doğru düzgün bir şey bulamadım.
Hocam en önemlisi alınan hasarı health bar'a nasıl bağlayacağım konusunda fikrim yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koykot123 -- 2 Temmuz 2020; 13:46:35 > -
Yani saglik sistemi diye bisey yok.Saglik sistemi denilen iste scripteki health değeri.Her carpismada healt degerini dusuruyoruz.Ama galiba çarpismada gorsel olarak dusen gostergeyi yapamiyorsunuz doğru mu anladim.Eğer öyleyse ona da bir örnek yaparim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam size bahsettiğim sistemi bi şekilde kodladım çok teşekkür ederim. Şuan tek bir sorunum var Health bar (sağlık göstergem) scene kısmında görünür ve çalışırken oyun içi ekranıma yansımıyor bunu çözmenin bi yolu var mıdır? "Scene" kısmında görünüyor herhangi bir sorun yok, ancak Game kısmında oyun butonlarım görünüyor ancak "enemy" arabanın içerisine eklediğim health bar'ı oyun içinde göremiyorum interactable'lar true bu arada yani açık . Aynı şekilde "player" objemin de healthbar ını göremiyorum . -
Hocam healthbar ımda sorun olduğunu düşünüyorum , hasar alma , hasar verme , yok olma , max hp gibi her türlü ayarlamayı yaptım oluşturduğum healthbar'a da yansıttım ancak bu health bar "scene ekranında görünüyor" game ekranında görünmüyor :( -
İnternette Unity ile Survival oyunu yapımı şeklinde araştırma yaparsanız bence aradığınız sistemi bulursunuz. -
Canvas elemanını canvastan ayırıp gameobjesinin içine atınca pozisyonu,scalesi değişir görünmez vs..Galiba health bar'ı playerle beraber hareket etsin diye playerin içine attınız.O zaman sadece healtbar yapılan image objesi değil de komple canvas playerin içine atılmalı. Bunu yapınca healtbar imagenin Posisyonu ve scalesi değişecektir.Rect transformu sıfırlanıp tekrar boyutu ayarlanmalı ve son olarak canvas render mode world space seçilmeli. -
Hocam herkese teşekkür ederim. Bi şekilde çözümünü buldum kamera ayarları ile ilgiliymiş UI algılaması kapalıydı onu açarak düzelttim. Çok sağolun. <3
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X