Şimdi Ara

Nedir Bu Easytronic ? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
44.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende sanki aracı frene basılı iken duruken yani N ye alınca rahatlıyor gibi geldi. yani a1 de iken vitesde ve araç ivlemenme egiliminde gibi. frene tam basılı ve dururken araç debriyajada tam basılı mı bekliyor_?
  • boş yere debriyaja basar easytronic eğer boş konumuna almazsanız. oda baskı balataya yük binmesi demektir. uzun ömürlü bir debriyaj sistemi için uzun beklemelerde boşa alın elfreni çekerkende boşa alın. klasik tork konvertörlü kutularda önce el freni çekilip parka alınır ama easytronic konusunda ne yapılacağı kullanım kitapçığında yazar. ona uyun bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AKarayel

    Opel Easytronic için söylüyorum.frene bastığınızda (el frenini 2 düş çektiğinizde de) motor üzerindeki itici güç kayboluyor, freni bıraktığınızda aracın ivmelendiğini ve hareket ettiğini görebilirsiniz.Dolayısıyla aracı boşa almanın bir gereği olmadığını düşünüyorum, ben arabadan incen bile olsam A1 konumunda el frenini çekip arabadan iniyorum.Bence gerek yok.


    Motor üzerinde itici gücün kaybolduğu doğru ancak, el freni sonuna kadar bile çekili iken gaz verin bakalım ne oluyor

    Araba freni koparıp gitmeye çalışıyor. Ayak freni için geçerli olan el freni için geçerli değil. El freni bir bakıma acil durumlarda kullanmak üzere de düşünülmüş bir fren sistemi. Bundan dolayıdır ki tamamen kara düzen çalışır. TiFosi nin de dediği gibi siz siz olun uzun süreli duruşlarda boşa almayı unutmayın.
    Sıkışık trafikte sık sık boşa almaya gerek yok diye düşünüyorum.

    Saygılarımla




  • selamlar,
    herkes easytronic vitesle ilgili tecrübelerini paylaşmış fakat bakım onarım masrafları ve ne gibi arızalar çıkarttığıyla ilgili bilgi pek yok. öncelikle söyleyeceğim easytronic viteslerin onarım masrafları oldukça yüksek. araç f arızası verip hareket etmezse çekici ile en yakın servise çekilmesi gerekir. çıkartabileceği olası arızalar;
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    4- otomatik vites değiştiricisi
    5- beyin

    bu parçaların fiyatları yetkili serviste beyin 2800+KDV, volant 1250+KDV, otomatik vites değiştiricisi 1000+KDV, baskı balata 400+KDV (daha fazla da olabilir) . parça fiyatlarında tabii ki değişiklikler farklılıklar olabilir. ben fikir vermesi açısından söyledim. özel servisin bana demesi easytronic araçlarda 50bin 80 bin arası kullanıma bağlı olarak volant baskı balat ve debriyaj değişimi genellikle yapılıyormuş. tabii garanti kapsamına da girmediğinden 3-4 yaşında araba için hatırı sayılır bir masraf çıkartıyor kullanıcısına. bu bilgileri başımdan geçen tecrübelere dayanarak yazıyorum. kullanım aşamasında rahat olabilir fakat masraflı bir çözüm maalesef.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    selamlar,
    herkes easytronic vitesle ilgili tecrübelerini paylaşmış fakat bakım onarım masrafları ve ne gibi arızalar çıkarttığıyla ilgili bilgi pek yok. öncelikle söyleyeceğim easytronic viteslerin onarım masrafları oldukça yüksek. araç f arızası verip hareket etmezse çekici ile en yakın servise çekilmesi gerekir. çıkartabileceği olası arızalar;
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    4- otomatik vites değiştiricisi
    5- beyin

    bu parçaların fiyatları yetkili serviste beyin 2800+KDV, volant 1250+KDV, otomatik vites değiştiricisi 1000+KDV, baskı balata 400+KDV (daha fazla da olabilir) . parça fiyatlarında tabii ki değişiklikler farklılıklar olabilir. ben fikir vermesi açısından söyledim. özel servisin bana demesi easytronic araçlarda 50bin 80 bin arası kullanıma bağlı olarak volant baskı balat ve debriyaj değişimi genellikle yapılıyormuş. tabii garanti kapsamına da girmediğinden 3-4 yaşında araba için hatırı sayılır bir masraf çıkartıyor kullanıcısına. bu bilgileri başımdan geçen tecrübelere dayanarak yazıyorum. kullanım aşamasında rahat olabilir fakat masraflı bir çözüm maalesef.



    işte bilmeden yazmak böyle birşey.

    normal manuel şanzımanlarda
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    yokmu?hatta easytronic şanzımanlarda baskı balata kullanımı çok daha az.ayrıca beyin dediğinz parçada o kadar pahalı değil.2800+kdv ye komple şanzıman toplanır:)




  • mta beyni opel gerçek fiyatı 3500ytl. baskı balata değişimi 1100lirayı buluyor işçiliğiyle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    mta beyni opel gerçek fiyatı 3500ytl. baskı balata değişimi 1100lirayı buluyor işçiliğiyle.


    Tifosi bu fiyatlar Corsa C için mi yoksa D için mi? Yoksa her ikisi içinde geçerli fiyat bu mudur? (Gözüm korktu valla)
  • astra h benzinli için. ama easytronic easytronictir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    selamlar,
    herkes easytronic vitesle ilgili tecrübelerini paylaşmış fakat bakım onarım masrafları ve ne gibi arızalar çıkarttığıyla ilgili bilgi pek yok. öncelikle söyleyeceğim easytronic viteslerin onarım masrafları oldukça yüksek. araç f arızası verip hareket etmezse çekici ile en yakın servise çekilmesi gerekir. çıkartabileceği olası arızalar;
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    4- otomatik vites değiştiricisi
    5- beyin

    bu parçaların fiyatları yetkili serviste beyin 2800+KDV, volant 1250+KDV, otomatik vites değiştiricisi 1000+KDV, baskı balata 400+KDV (daha fazla da olabilir) . parça fiyatlarında tabii ki değişiklikler farklılıklar olabilir. ben fikir vermesi açısından söyledim. özel servisin bana demesi easytronic araçlarda 50bin 80 bin arası kullanıma bağlı olarak volant baskı balat ve debriyaj değişimi genellikle yapılıyormuş. tabii garanti kapsamına da girmediğinden 3-4 yaşında araba için hatırı sayılır bir masraf çıkartıyor kullanıcısına. bu bilgileri başımdan geçen tecrübelere dayanarak yazıyorum. kullanım aşamasında rahat olabilir fakat masraflı bir çözüm maalesef.



    işte bilmeden yazmak böyle birşey.

    normal manuel şanzımanlarda
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    yokmu?hatta easytronic şanzımanlarda baskı balata kullanımı çok daha az.ayrıca beyin dediğinz parçada o kadar pahalı değil.2800+kdv ye komple şanzıman toplanır:)


    ben bu olayları bizzat yaşadığım için bilerek yazdım bilmeden değil. ama senin bilmeden marka fanatikliği yaptığın gayet açık bir şekilde ortada. istediğin opel yetkili servisine bu fiyatları sorabilirsin...
    opel easytronic kullanıcı tanıdığın varsa da bir sor soruştur bakalım 50bin-80bin aralığında F arızası vermiş mi? kaça malolmuş?
    son olarak da 2800'e komple şanzıman toplayan opel yetkili servis söyle de herkes oraya gitsin bundan sonra SAYIN BİR BİLEN!!!!




  • yani ben manuel kullanırken her durduğumda aracı boşa atardım. debriyada beklemek zor gelirdi. demekki easytronic dede uzun ömür için. robot kol yorulmasın :) 2-3 sn den fazla bekliceksek N ye atmak lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    selamlar,
    herkes easytronic vitesle ilgili tecrübelerini paylaşmış fakat bakım onarım masrafları ve ne gibi arızalar çıkarttığıyla ilgili bilgi pek yok. öncelikle söyleyeceğim easytronic viteslerin onarım masrafları oldukça yüksek. araç f arızası verip hareket etmezse çekici ile en yakın servise çekilmesi gerekir. çıkartabileceği olası arızalar;
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    4- otomatik vites değiştiricisi
    5- beyin

    bu parçaların fiyatları yetkili serviste beyin 2800+KDV, volant 1250+KDV, otomatik vites değiştiricisi 1000+KDV, baskı balata 400+KDV (daha fazla da olabilir) . parça fiyatlarında tabii ki değişiklikler farklılıklar olabilir. ben fikir vermesi açısından söyledim. özel servisin bana demesi easytronic araçlarda 50bin 80 bin arası kullanıma bağlı olarak volant baskı balat ve debriyaj değişimi genellikle yapılıyormuş. tabii garanti kapsamına da girmediğinden 3-4 yaşında araba için hatırı sayılır bir masraf çıkartıyor kullanıcısına. bu bilgileri başımdan geçen tecrübelere dayanarak yazıyorum. kullanım aşamasında rahat olabilir fakat masraflı bir çözüm maalesef.



    işte bilmeden yazmak böyle birşey.

    normal manuel şanzımanlarda
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    yokmu?hatta easytronic şanzımanlarda baskı balata kullanımı çok daha az.ayrıca beyin dediğinz parçada o kadar pahalı değil.2800+kdv ye komple şanzıman toplanır:)


    ben bu olayları bizzat yaşadığım için bilerek yazdım bilmeden değil. ama senin bilmeden marka fanatikliği yaptığın gayet açık bir şekilde ortada. istediğin opel yetkili servisine bu fiyatları sorabilirsin...
    opel easytronic kullanıcı tanıdığın varsa da bir sor soruştur bakalım 50bin-80bin aralığında F arızası vermiş mi? kaça malolmuş?
    son olarak da 2800'e komple şanzıman toplayan opel yetkili servis söyle de herkes oraya gitsin bundan sonra SAYIN BİR BİLEN!!!!


    haydaa

    benim aracım easytronic.55bin kmde kendisi.ne baskı balatasında nede başka bir yerinde arızası yok(maşalah).ünal korkmazda var .onunkinin kmsi galiba 70k idi.ondada sorun yok.bir araç sorun çıkardı diye alakasız yorumlara başladınız yine.

    garantisi biten aracı hemde bu opelse yetkili servise hayatta götürmem.yıllardır tanıdığım özel servise aracı almadan sordum elektronik aksam arıza veririmi diye.oda sadece 2 adet değişim yaptığını söyledi.orjinal yedek parça fiyatıda 1000ytl civarı dedi.illa orjinal parçayı yetkili serviste takıp kazıkmı yemek lazım.

    hem opel servislerinin durumu malum.opiste karteri çatlak aracın 1 günde ancak ancak arızasını tesbit ettiklerini bilirim.bizim ailede bolca opel var az çok marka hakkında bilgi sahibiyim.

    ayrıca genel motor bilginizede hayran kaldım.sanki saydığınız parçalar manuel araçta yok.bırak f arızasını manuel şanzımanda arıza olunca aracı nasıl götüreceksin.allah bilir sen onu vurdurursun.bırak otomatiği her türlü şanzımanı olan araç şanzıman arızası olduğunda yerinden kıpırdamaz.




  • orijinal yedek parça servistede özel servistede aynı fiyat. aynı tedarikçiden alıyorlar. ayrıca geçen hafta arka amortisörden bir ses gelmeye başladı. arife günü yetkili servis olayı çözemedi arabayı geri verdi olası değişim garanti dışı durumu için fiyat sorum net fiyat veremedi. özel servis tanıdığı olan bir abim fiyatını öğrendi teki 250ytl civarında. bayram bitti yetkili servis aradı aynı parça kodu 200 ytl fiyat verdi. her zaman özel servisler ucuz olmuyor. parçayı yetkiliden ucuza mal ediyorsa emin ol orijinal parça değildir yan sanayi olması muhtameldir. ayrıca servisin 3bin küsür ytl dediği tamiri 700 ytl civarında dediği mta beynini özel servis 1000ytl ye yapıyorsa emin ol bosch servislerde veya başka bi elektronikçide tamir ettiriyordur. servis tamirli parçaya 2 ay garanti veriyor. zaten özel servis garanti falan vermiyor yeni parça elektroniktir tekrar arıza vermiştir der.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiFoSi_BJK -- 8 Ekim 2008; 20:46:20 >




  • benimde 76.000 de debriyaj balatası sıyırmak üzereyken herzaman gittiğim özel servise gittim 750 ytl ye hepsini yaptılar.76.000 km için bence normal,düz viteslerde bile bu kadar tutuyor zaten...
  • berat23'ün yorumuna katılıyorum saydıklarınızdan sadece beyin ve otomatik vites değitirici farklı manuel vitesden. diğerlerinin arıza olasılığı eşit bu durumda.eğer benim gibi ileri geri yaparken tam durmadan vites geçişlerine dikkat ediyorsanız normal çerçevede her manuel viteste olacağı gibi sadece yüksek km.lerde sadece balatayı bitirirsiniz yada çok üstüne giderseniz bu haldeyken baskı ve bilya da değişmesi gerekir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    quote:

    Orjinalden alıntı: berat23


    quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    selamlar,
    herkes easytronic vitesle ilgili tecrübelerini paylaşmış fakat bakım onarım masrafları ve ne gibi arızalar çıkarttığıyla ilgili bilgi pek yok. öncelikle söyleyeceğim easytronic viteslerin onarım masrafları oldukça yüksek. araç f arızası verip hareket etmezse çekici ile en yakın servise çekilmesi gerekir. çıkartabileceği olası arızalar;
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    4- otomatik vites değiştiricisi
    5- beyin

    bu parçaların fiyatları yetkili serviste beyin 2800+KDV, volant 1250+KDV, otomatik vites değiştiricisi 1000+KDV, baskı balata 400+KDV (daha fazla da olabilir) . parça fiyatlarında tabii ki değişiklikler farklılıklar olabilir. ben fikir vermesi açısından söyledim. özel servisin bana demesi easytronic araçlarda 50bin 80 bin arası kullanıma bağlı olarak volant baskı balat ve debriyaj değişimi genellikle yapılıyormuş. tabii garanti kapsamına da girmediğinden 3-4 yaşında araba için hatırı sayılır bir masraf çıkartıyor kullanıcısına. bu bilgileri başımdan geçen tecrübelere dayanarak yazıyorum. kullanım aşamasında rahat olabilir fakat masraflı bir çözüm maalesef.



    işte bilmeden yazmak böyle birşey.

    normal manuel şanzımanlarda
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    yokmu?hatta easytronic şanzımanlarda baskı balata kullanımı çok daha az.ayrıca beyin dediğinz parçada o kadar pahalı değil.2800+kdv ye komple şanzıman toplanır:)


    ben bu olayları bizzat yaşadığım için bilerek yazdım bilmeden değil. ama senin bilmeden marka fanatikliği yaptığın gayet açık bir şekilde ortada. istediğin opel yetkili servisine bu fiyatları sorabilirsin...
    opel easytronic kullanıcı tanıdığın varsa da bir sor soruştur bakalım 50bin-80bin aralığında F arızası vermiş mi? kaça malolmuş?
    son olarak da 2800'e komple şanzıman toplayan opel yetkili servis söyle de herkes oraya gitsin bundan sonra SAYIN BİR BİLEN!!!!


    haydaa

    benim aracım easytronic.55bin kmde kendisi.ne baskı balatasında nede başka bir yerinde arızası yok(maşalah).ünal korkmazda var .onunkinin kmsi galiba 70k idi.ondada sorun yok.bir araç sorun çıkardı diye alakasız yorumlara başladınız yine.

    garantisi biten aracı hemde bu opelse yetkili servise hayatta götürmem.yıllardır tanıdığım özel servise aracı almadan sordum elektronik aksam arıza veririmi diye.oda sadece 2 adet değişim yaptığını söyledi.orjinal yedek parça fiyatıda 1000ytl civarı dedi.illa orjinal parçayı yetkili serviste takıp kazıkmı yemek lazım.

    hem opel servislerinin durumu malum.opiste karteri çatlak aracın 1 günde ancak ancak arızasını tesbit ettiklerini bilirim.bizim ailede bolca opel var az çok marka hakkında bilgi sahibiyim.

    ayrıca genel motor bilginizede hayran kaldım.sanki saydığınız parçalar manuel araçta yok.bırak f arızasını manuel şanzımanda arıza olunca aracı nasıl götüreceksin.allah bilir sen onu vurdurursun.bırak otomatiği her türlü şanzımanı olan araç şanzıman arızası olduğunda yerinden kıpırdamaz.


    şanzıman arızası veren aracı vurduracak kadar bilgisiz değilim. bunu nasıl düşünebildin onu da merak ettim doğrusu. kendi tecrübelerin olmasın bunlar. ayrıca senden akıl öğrenecek de değilim. aklın sıra markayı savunuyorsun ama markanın yetkili servislerinin de beceriksiz olduğunu söylüyorsun. bunu belirtmen bile o markanın acizliğini gösterir. herkesin sanayide tanıdığı güvendiği usta yok. olmayanlar da yetkili servise götürüyor aracı. buradaki insanlara da araçları F arızası verdiğinde yapması gerekenleri ve olabilecek masrafları anlattım. sen bu durumdan rahatsız olduysan umrumda değilsin. belki başkalarına yardımcı olabilmişimdir.




  • arkadaşlar burada amacımız üzüm yemek, dolayısıyla bir easytonic dizel astra kullanıcısı olarak ben memnun kaldım. ilerideki muhtemel arızalar içince +2 yıl artı garanti yapdıracam 900 ytl artık opel düşünsün gerisini
  • 25.000 kmdir beri easytronic kullanıyorum. 3,5 yıl dan beri arac hıc stop etmedi ve her zaman ilk marşta çalıştı.
    2005 corsa 1.2
    km de 0.21 ykr yakmayı basardım sehır ıcı ama cok kasarak. Kasmaszanız sehır ıcı 0.25 ykr den fazla yakmaz, yakamaz zaten :)
  • ifade etmek isterim ki bulker nickli arkadaşın söylediği "tam otomatik vites gibi tüketimi çok yukarı çekmez" ifadesi yanlıştır.konvansiyonel yani tork konvertörlü otomatik vites kutularının manuel olanlara göre yarım litre ile 1 litre(duruma göre) daha fazla tükettiği doğrudur. ama manuel vitesli bir araç 8 litre yakıyorsa otomatik vitesli araç en çok 9 yakar, 12,13 veya üstü abartılı tüketimler olmaz. bu yüzden otomatik vites kutularına olan antipatiye artık bir son verelim.

    ama şu mümkündür otomatik vites kutunuzun tork konvertörü aşınmış ve volanla tam birleşmiyor olabilir bu durumda da aynı manuel vitesli araçlardaki baskı balatasının bitmesi durumunda yaşananlar yaşanacak aracın devri artacak ama araç hızlanamayacak ve bu yüzden sizde daha fazla gaza yüklenmek zorunda kalabilirsiniz.eğer otomatik vites kutusunun yağ seviyeleri ve yağ değişim periyodlarına dikkat edilirse bir sorun yaşamanız için sebep yok.otomatik vites kutuları çabuk bozulur inanışı da tamamen batıldır.eğer bir otomatik vites kutusu bozuluyorsa bilin ki bakımsızlıktan veya kutuyu aşırı zorlayan sürüş tarzı yüzünden bozulur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alone61


    selamlar,
    herkes easytronic vitesle ilgili tecrübelerini paylaşmış fakat bakım onarım masrafları ve ne gibi arızalar çıkarttığıyla ilgili bilgi pek yok. öncelikle söyleyeceğim easytronic viteslerin onarım masrafları oldukça yüksek. araç f arızası verip hareket etmezse çekici ile en yakın servise çekilmesi gerekir. çıkartabileceği olası arızalar;
    1- debriyaj
    2- baskı balata
    3- volant
    4- otomatik vites değiştiricisi
    5- beyin

    bu parçaların fiyatları yetkili serviste beyin 2800+KDV, volant 1250+KDV, otomatik vites değiştiricisi 1000+KDV, baskı balata 400+KDV (daha fazla da olabilir) . parça fiyatlarında tabii ki değişiklikler farklılıklar olabilir. ben fikir vermesi açısından söyledim. özel servisin bana demesi easytronic araçlarda 50bin 80 bin arası kullanıma bağlı olarak volant baskı balat ve debriyaj değişimi genellikle yapılıyormuş. tabii garanti kapsamına da girmediğinden 3-4 yaşında araba için hatırı sayılır bir masraf çıkartıyor kullanıcısına. bu bilgileri başımdan geçen tecrübelere dayanarak yazıyorum. kullanım aşamasında rahat olabilir fakat masraflı bir çözüm maalesef.


    bizim 2004 1.2 corsa 10.000 kmde iken akşam eve geldik park ettik sabah ekranda F yazıyo aradım servisi çektirdik ankara Macunköydeki yetkili satıcı ve servis opan a aracım orda 15 gün kaldı ardından şanzuman beyni arızalanmış dendi ve 2200 ytl para istediler bizde aracı özel opel servisine götürdük ordaki eleman opel tech cihazını bağladı 5 dk içinde arızayı sildi şanzuman yazılımını sıfırladı ve araç vites değiştirir hale geldi ve bir daha arıza vermedi bu işlem için para bile almadılar zorla adamın eline 100 lira sıkıştırdık.

    Ankaradaki opan yetkili servisi böyle çalışıyor milleti soymak için haberiniz olsun bu konudan opelinde haberi var.Opelin yetkili bayilik verdiği Ankara macunköydeki OPAN hırsızdır.
    Sahtekarlık yapan bi firmayı daha anlatayım opanın üstüne; 2000 yılında Ankara söğütözü Renault MAİS den 1999 model Twingo aldık yetkili satıcı burası renault mais bunlara güvendik arabayı alırken hiçbir yere göstermedik boyası kazası yok dendi hala orda satış temsilcisi olarak çalışan ADNAN ERAT bu ...., aracı bize sattı 6 ay sonra özel servise götürdüm bu arabanın pertten çıktığını öğrendik renaulta şikayet ettik fransaya şikayet ettik adamlar hala çalıştırıyolar o yalancı sahtekar adamı.Mesela DOD elindeki 2.el araçları telefonla arayın sorun aracın neyi varsa söylüyorlar. Ha noldu kendileri kaybediyo biz bi araç daha aldık Opel ve Renault almak aklımızın ucundan bile geçmedi gittik volkswagen aldık.

    Siz siz olun yetkili satıcının elindeki 2.el araçların bile ekspertizini uzman yerlerde mutlaka yaptırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sondurum -- 23 Ocak 2009; 20:10:28 >




  • Arkadaşlar benim sorum basit;isediğim zaman vitesi manuele alıp arabayı 3 bin 4 bin devire çıkarabiliyormuyum,yani arabayı bağırtmak istediğim zaman...Yani easy-manuel kullanımının standart manule viteslerden farkı var mı?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.