Şimdi Ara

Neden Muhammed böyle bir şey yaptı? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
182
Cevap
2
Favori
3.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    2 konu hakkında da yeterli bilgi vardır
    ama sen bu kadarı yetmez dersen o zaman oturup kendin bir kitap yaz
    gerçi hiç okumadığın belli ,sadece sağdan soldan duyduğun
    yalan yanlış bilgileri gerçek gibi kabul edip aklınca dalga geçiyorsun


    konu din oldumu ,sıkıntılı durumlarda en kaçamak cevaplar değilmi bunlar , yobazlardan alınan hurafelere ,eğip bükmelere ,kıvırmalara inanmaktansa ,araştırıp bilgi edinmek daha doğru gelsede .. sizin anlamamanız çok normal çünkü savunma durumundasınız :) cok basit 2 soruya kaynak göstererek net bilginizi değil,fikrinizi söyleseniz yetebilecek konuda bile ,hemen hakir görme ,yalan yanlış ,ateist vari düşünceler bunlar ,içine şeytan kaçmış bunların , o konuya girme dinden çıkarsın savunmasına geçmiş olmanız .. sizinde klasik şakirt olduğunuzu göstermezmi ???? bu konuları kafaya takmayacak kadar bağnaz olmamak lazım diye düşünüyor sizi objektif bakabilmeye davet ediyorum ( her ne kadar bakamayacak olsanızda )




  • nantenami N kullanıcısına yanıt
    şu yazdığın saçma sözleri sen dahi okusan cevap vermezdin
    birde sanki kendi yazdıklarında çok fazla ilim var ?
    biz okuduk ,araştırdık ,düşündük
    yani senin yapmadıklarını yaptık
    hadi şimdi sende biraz bu dediklerimi yap

    yazım şekli liseli , verdiği cevaplar liseli ,kafa yapısı liseliyim
    diye bağırıyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    şu yazdığın saçma sözleri sen dahi okusan cevap vermezdin
    birde sanki kendi yazdıklarında çok fazla ilim var ?
    biz okuduk ,araştırdık ,düşündük
    yani senin yapmadıklarını yaptık
    hadi şimdi sende biraz bu dediklerimi yap

    yazım şekli liseli , verdiği cevaplar liseli ,kafa yapısı liseliyim
    diye bağırıyor :)


    kızdık sanırım yazdığım şeyler değil ,dinlerdeki bazı uygulamalar saçma ,bak kendinde itiraf ettin saçma , yazdıklarıma saçma diyorsun ama benim yazdıklarım senin cennete gidecem diye uyguladıkların... ben yazınca bile saçma olan şey, sen ve senin gibiler uygulamasını yapınca saçmalığın nirvanasına ulaşmış oluyor ama farkında değilsiniz ..
    hakaret etme argümanına şu liseli lik girdi ya :) biraz daha yaratıcı ,ilginç,zeka dolu iğnelemeler bekliyordum .. ama kapasite bu demekki

    hikayenin komik olması bi yana ..siz daha komiksiniz..!!!!




  • nantenami N kullanıcısına yanıt
    Kur'an da Alkol,Zina ve Hirsizlik ile ilgili bir durum var midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 5 Nisan 2016; 11:50:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Kur'an da Alkol,Zina ve Hirsizlik ile ilgili bir durum var midir?

    ayrı konular , benim belirtmek istediğim farz olarak belirtilen kurban ritüelinin aslında farz olmaması , sonradan dine sokulması ve toplumun bunu farz olarak algılamasıdır ...!!!
  • nantenami N kullanıcısına yanıt
    Yazdigim Kurban ile ilgili degildi ki! Onun durumu ile ilgili konusuruz.
    Anlasilan pek baglanti da kuramadin.Simdi Kolelik ile ilgili durumu sordun.Ben de Alkol,Zina ve Hirsizlik ile ilgili durumu sordum.Evet simdi Alkol,Zina,Hirsizlik veya diger yasaklamalar konusunda Kur'an'i Kerim'in cizdigi cerceve ve gunumuzu degerlendirirsek bir seyler olusabilir aklimizda.Diye dusunuyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 5 Nisan 2016; 12:04:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nesini konuşalım , dinler olmasaydı bu durumlarda ne yapılırdı yımı , yoksa bunlar olmasa dinler yaşayamazdıyımı ????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hacı İlbey 1364

    Bilimi tam olarak öğren demişsin adama senin bilime katkın nedir? Bilim adamı mısın? Herhangi bir bilimsel araştırma yapıyormusun? Herhangi bir akademik ve bilimsel bir kariyerin var mıdır? Yoksa senin bilim anlayışın sadece google arama motorunamı endeksli?

    "Yapay sinir ağlarının, genetik algoritmalar ile geliştirilmesi" hakkında bitirme tezi yazıyorum.

    Varsayalım ki, bilime hiç bir katkım olmasın. Bu bilime cahil olduğum kanıtlamaz.

    Yanlış bir şeyler anlatıyorsam düzelt, daha doğrusu getir.
    Fikirlerime cevap veremeyince, şahsıma yönelik saldırılar ve küçümsemelerde bulunarak, boş konuşmuş olursun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Göğe yöneldi diyor. Yönelinen bir yokluk yok varlık içinde bir yönelme var. Düzenlene var, devam eden bir süreç var. Buradan da haşa cismani bir yönelme yok, Rahmanın her sünnetullah'ı işleyişi O'nun idaresinde oluyor.


    Okumadigimdan degil, mobilden giriyorum bakamadim 100 geldi aklima ama aklimda başka rakam kalmış. Okuyorum ama hemen hafız gibi okudugumuzu ezberleme gibi bir yeteneginiz yok. Musait degildim bakamadim ayetede ama hükmü biliyorum.


    Neo meo bilmem ben. Hadisleri inkar etmiyorum ne haddime. Akıl ve Kuran süzgecinden geçirmek gerek diyorum.

    Evlisi bekarı belirtilen bir husus yok Kuranda. Ne diye körü körüne inanacağım, islam inancına göre korunacak tek şey Kitabullahtır. Ben Hz.Peygamberin tebliğine iman ediyorum. Buhariye, Tirmizi ye değil. Peygamberden gelen bir hadisi referans alırım, bu Buhari diye tamam işte garanti diye bakmam, bakmak zorunda değilim. Sorumlu olacağımız tek kitap Kuranı Kerim. Hee senin ve bazı müslümanların aklında bir resim belirir ben ondan uzağım. Hz.Muhammed sav'e sevgim saygım ve onsa olan güzel örnekleri alma derecesinde kimse beni tanimadigi icin bilemez. Varsin desinler peygamber inkarcisi diye. Onlar ile ahirette hesaplaşırız, burada Kuran diyerek Hz.Peygamberin dudaklarından çıkan vahyin tebliğidir. Ötesi varmı.

    Hangi kafa peygamberi bir kenara koyuyor diyebilir, Kuranı tebliğ eden o canım feda resulallahtır.


    Her mezhebin farklı fikirleri var. Çoğusunu ben değil birçok insan referans alamıyor. Malikisi başka, şafisi başka hangisine bakicaz. Bir kere islamiyette parça parça olmak yok. Bu saydigin imamlarin kurdugu bir tarikat yada bir kol degildi hepsini bilmem ama imam hanefiden bahsedeyim. Kendisinin vefatindan sonra insanlar takip etti o yolu. Eyvallah, Kuran ile çelişmez isen ne diye sıkıntı olsun. Ama zamanla abartılır derecede bakın mezheb savaşları gibi bir durum vae. Allah Kuranı Kerimde tek bir ayette bile buyurmamış bir kaç ayette bölünmeyin, parçalanmayın demiş. Bu hüküm nedir peki? Abartarak kutuplaşırsan olacak iş değil, pek tabi sakınırım. Kendime müslümanım Allaha tesim olanım resulüm Hz.Muhammed sav diyorum. Siz neo islamcı bilmemneci. Yine kelime ile birşey eden sizlersiniz tarih her zaman tekerrur eder zamanla nesiller sizin o taktiginiz isimleri benimser hoppaa yeni bir akın. Gerek yok bunlara ebu hanifede mezheb kurma gibi bir derdi yoktu. İnsanlar takip etti, yoluda bayagi bi asindira asindira.

    Şu 1400 yıldır diyorsunuzda, münafık ajanların kol gezdigi zamanda can güvenliginin olmadigi bir ortamda öldürülmesi gayet anlasilir bir durum iken.

    Günumümüzdeki dinden dönen öldürülür yok namaz kılmayan dövülür gibi safsatalara inanmamı beklemeyin kapı gibi ayet dizerim buraya. Dinde zorlama yoktur bir kenara, onların hesabı Allah ile mahşerdedir diye. Neyin tersini kanitlayacaksiniz anlamiyorum, bana hadis ve rivayetler ile Kuranı mı nesh edeceksiniz?

    Bak şöyle diyeyim. X kişi dinden döndü olabilir Allah hidayet versin. Gelip beni zor kullanıp kendi gibi yapmak isterse( tehdit vesayre) kusura bakmasın savunurum kendimi. De pek bir alakası yok. Yok arkadaş sizin iddaa ettiginiz gibi katli vacip muhabbeti yokk. Günümüzde bunun olması için şu benzetmeyi yapayım. Allah göstermesin misalen savaştayız ve bizim bölük ilerliyoruz. Bize istihbarat geliyor, şu sizin bölükteki X kişi milliyetini degistirmiş, ajanlık yapiyor size tehlike arz ediyor. O zaman işte ceza verilir ortam savaş ortamı ya hapis olur yada idam. Ama bunu şimdi buraya getirip günümüzde genel bir uygulanabilirlige dayatmanin mantigi yok.


    1000 sene önceki müvessirlere inanım 2016da daha bilincli kimselerce bahsedilen konulara kulak vermemeniz ilginç dogrusu. 1000 sene öncenin yorumu ile şimdinin nasil bir olsun. Adamcagız ne anlasın neyi bilsinde bahsetsin 1000 sene ônce. Bu kitap sihirbaz degil haşa, bilimde doğurmaz. Bilim doğar kitap ise onun ile çelişmez. Hayır sizlerin bu gereksiz ugraslariniz yuzunden önümüze bakamıyoruz, ben kendimce eminim ama burada insanların akıllarını karistiriyorsunuz.

    Adam kendinden birsey eklemiyor o Ömer çelakıl gibiler ile karistirmayin. Yok Kuranda bu yaziyor yakinda bulurlar. Yok kuş var uçak o uçak, yok efendim göktaşı düşecek şu yıllar icerisinde, diye tuhaf şifre çozücüler gibi degil çoğusu.

    Ben diyorum ki her zaman, bırakın insanlar araştırsın doğruya karar versin. Sizlerde yok şöyle çelişiyor yok böyle çelişiyor, sen zaten neo seleficisin o ne demekse bilmiyorum.

    Burada bilim bilim Kuran diye bagirmiyoruz. Burada konuların %80 i sizin gibi konu açan çelişki iddaaları. Yok efendim haşa Allah blöf mü yapıyor. Yok islamiyet sümer kaynaklımı.Yok kime inanalım zeusa mı. Kutsal makarna canavarina sarhoş halinde bizi yarattigi için şükran olsunlar. Uzuyor bitmiyor, burada adam akıllı islam tarihi diye bir konu açıldı 1 gün dayandı yada dayanmadı ya. Allah yok inanmayın, saçmalık filan diyen diyene ortaligı yaygaraya verdiler.

    Şimdi afedersinde çelişiyorda çelişiyor diyen sana hayir çelişmiyor demenin neyi ters. Cevap hakkina sen sebeb oluyorsun, 3 maymun gibimi davranalim?


    1000li yıllarda değiliz, orada kalacak değiliz. Sanırım kalmamız sizin hosunuza giderdi nedenki anlamiyorum?
    Çağdaş, modern bir şekilde 2016 yılında gerektiği gibi Allaha teslim olmuşuz, kime zararı var. Zararlı olan, Allah'a teslimiyeti ile alakası olmayan zanna uyanlar gibimi olalım Kime faydası var. Benim merkezim Kuran ve dolayısı ile Hz.Muhammed sav oluyor. Buhari Ebu davud vesayre sorgusuz güvenecek kadar riske giremem.


    FURKAN-30

    Ve kâler resûlu yâ rabbi inne kavmîttehazû hâzel kur’âne mehcûrâ(mehcûran).

    Resul de şöyle der: "Ey Rabbim, benim toplumum, bu Kur'an'ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular."



    Asıl soruna cevap vermekten kaçınıyorsunuz.
    Sünnetullah vs vs. beni ilgilendirmez.
    Sizin kendi dini fikirleriniz ilgilendirmez.
    Bizzat "Kuran" Bilimle çelişir mi, ona bakarım.

    quote:

    Göğe yöneldi diyor. Yönelinen bir yokluk yok varlık içinde bir yönelme var. Düzenlene var, devam eden bir süreç var. Buradan da haşa cismani bir yönelme yok, Rahmanın her sünnetullah'ı işleyişi O'nun idaresinde oluyor.

    Burada ne demeye çalıştığınız anlaşılmıyor.
    "Sonra" anlamına gelen "sümme" kelimesi, gayet açık bir şekilde ardıl olaylar olduğunu belirtiyor. Eşzamanlılık sadece senin, kendi görüşün.




  • Tamam da bizde üniversite okuduk bizde tez yazdık tez yazınca bilim adamı olmuyorsun ki hadi diyelim tek bir alanda uzmanlaştın bu mümkün fakat aynı anda evrim, evren vb konularda "bilimi adam gibi öğreneceksiniz" diyecek düzeyde olmuyorsun sanırsın celal şengör var karşımda öyle bir yazıyorsun ki sanki sen herşeyi çözmüşşün herşeyi bildiğini idda eden hiçbir şey bilmiyordur bilim anlayışı google arama motoruna endeksli olmamalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela araba yıkamacısıyım. Arabayı nasıl yıkadığımı anlatırken: Öyle yaptım sonra böyle yaptım dsonra jantı da yıkadım dersem. Arabayı nasıl yıkadığım sonucu mu çıkar yoksa en sonunda jantı yıkadığım mı? Niye ardı ardına bir mânayı birbirine takiben veriyorsunuz. Var olan göğe yönelip bir eylemde bulunması düzenlemedir. Gök orada, göğüde yaratıp düzenlemeye başladı diye bir ifade mi var Allah aşkına. Niye uç manalar çıkartıyorsunuz. Kafadan manada çıkarmıyorum Kuran destekli, refere ettiğim yer orası.

    Paylaştığım yazıyıda dikkate alın tekrar paylaşma gereği görmüyorum. Yeteri kadar bilgi var orada da gereksiz uzatıyorsunuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 5 Nisan 2016; 15:00:25 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hacı İlbey 1364 H kullanıcısına yanıt
    Sana cahil diyen yok. Eğer benim yanlış bir görüş söylediğimi düşünüyorsan, antitezini getir.
    Ben arkadaşının TEZine karşı olarak, bir antiTEZ ile cevap verdim.
    Onun tezinin, yanlış olmasının sebebi, yarımyamalak bilimsel bilgilere dayanıp, tam doğru olmaması.
    Onun için öğreneceksen tam öğren, şu caner taslaman gibi adamlardan yarım yamak öğrenme dedim.

    Ayrıca herşeyi bildiğim gibi bir iddam yok. Nerden çıkardınız anlamadım?
    Benim uzmanlık alanım Bilgisayar Bilimi fakat bu diğer bilim dallarında hiçbirşey bilmediğim anlamına gelmez.

    Dolayısıyla jeolog olan Celal Şengorde, herşeyi bildiğini söyleyemez. Jeolojide daha çok şey bilir, bilgisayar biliminde az şey bilir.
    Fakat bu bilgisayar,tarih,astrofizik ve kozmoloji konuşamayacağı anlamına gelmez.

    Senin beni susturmak için girdiğin zahmete,
    biraz Celal Şengör içinde gir.
    Git yüzüne "sen jeologsun, ne anlarsın astrofizikten ne anlarsın kozmolojiden" de bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Mesela araba yıkamacısıyım. Arabayı nasıl yıkadığımı anlatırken: Öyle yaptım sonra böyle yaptım dsonra jantı da yıkadım dersem. Arabayı nasıl yıkadığım sonucu mu çıkar yoksa en sonunda jantı yıkadığım mı? Niye ardı ardına bir mânayı birbirine takiben veriyorsunuz. Var olan göğe yönelip bir eylemde bulunması düzenlemedir. Gök orada göğüde yaratıp düzenlemeye başladı diye bir ifade mi var Allah aşkına. Niye uç manalar çıkartıyorsunuz. Kafadan manada çıkarmıyorum Kuran destekli, refere ettiğim yer orası.

    Paylaştığım yazıyıda dikkate alın tekrar paylaşma gereği görmüyorum. Yeteri kadar bilgi var orada da gereksiz uzatıyorsunuz.



    "sonra jantı yıkadım" dersen. en son jantı yıkadığın anlamı çıkar. ardıllık oluşur.
    "ve jantı yıkadım" dersen. arabayı ve jantı, birlikte yıkadığın anlama çıkar. ve eşzamanlılık oluşabilir.
    Allah kısacası yeri yarattım, göğü yattım ve yıldızları yattım diyebilirdi.
    Fakat bu kadar zeki ve herşeyi bilen bir şey,
    "yeri yarattım, sonra duman halindeki göğe yönelik yıldızları yarattım" diyor.

    Burada "ve" bağlacı yerine "sonra" bağlacı kullanmış.

    Neyi kasteddiği açık ve net. Sen anlamamak için kendini zorluyorsun bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Yazdigim Kurban ile ilgili degildi ki! Onun durumu ile ilgili konusuruz.
    Anlasilan pek baglanti da kuramadin.Simdi Kolelik ile ilgili durumu sordun.Ben de Alkol,Zina ve Hirsizlik ile ilgili durumu sordum.Evet simdi Alkol,Zina,Hirsizlik veya diger yasaklamalar konusunda Kur'an'i Kerim'in cizdigi cerceve ve gunumuzu degerlendirirsek bir seyler olusabilir aklimizda.Diye dusunuyorum :)

    Kuranda hırsızın kolu kesilir. (bakara)
    Zina edene 100 sopa vurulur. (nur)

    Hiç günümüze uygun bir ceza sistemi gibi durmuyor?
    Daha çok kıskanç arap ebeveynlerinin ve kanlı arapların ceza sistemi gibi.
  • quote:


    "sonra jantı yıkadım" dersen. en son jantı yıkadığın anlamı çıkar. ardıllık oluşur.
    "ve jantı yıkadım" dersen. arabayı ve jantı, birlikte yıkadığın anlama çıkar. ve eşzamanlılık oluşabilir.
    Allah kısacası yeri yarattım, göğü yattım ve yıldızları yattım diyebilirdi.
    Fakat bu kadar zeki ve herşeyi bilen bir şey,
    "yeri yarattım, sonra duman halindeki göğe yönelik yıldızları yarattım" diyor.

    Burada "ve" bağlacı yerine "sonra" bağlacı kullanmış.

    Neyi kasteddiği açık ve net. Sen anlamamak için kendini zorluyorsun bence.





    Gök mü yer mi önce yaratıldı?

    Naziyat ve Fussilet suresinde geçen ifadelerden yola çıkarak iki farklı yerde yerin ve göğün yaratılışıyla ilgili farklı bir sıralamanın olduğu iddia edilmektedir. Bu farklılığın bir çelişki olduğu söylense de, gerçek iddia edildiği gibi değildir. Aslında yerler ve göklerin yaratılmasında bir sıralama yoktur. İkisi de aynı anda yaratılmıştır. Enbiya suresindeki bir ayette şöyle bildirilmektedir:
    O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık . (21 Enbiya, 30). Görüldüğü hem gök hem de yer birlikte vardı. Yaratılışlarında bir sıralama olmadığı gibi birlikteyken ayrılma söz konusu olmuştur. Diğer ayetler de dikkatli okunduğunda. Böyle bir sıralama yapılmadığı görülecektir.
    İlk önce Fussilet suresindeki ayetlere bakarsak bunu daha iyi görebiliriz.

    Orda (yerde) onun üstünde sarsılmaz dağlar var etti, onda bereketler yarattı ve isteyip-arayanlar için eşit olmak üzere ordaki rızıkları dört günde takdir etti. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: "İsteyerek veya istemeyerek gelin." İkisi de: "İsteyerek (İtaat ederek) geldik" dediler. (41 Fussilet Suresi, 10/11)

    10. ayete bakarsak yerin yaratılmasından söz edilir. 11. ayette ise “sonra duman halinde göğe yöneldi” ifadesi vardır. Yani burada göğün daha sonradan yaratılması söz konusu değildir. Gök zaten vardır. Olan duman halindeki göğe yönelmedir. Eğer 11. ayete bakarsanız konu şöyle devam eder:

    Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı ve her bir göğe emrini vahyetti. Biz dünya göğünü de kandillerle süsleyip-donattık ve bir koruma (altına aldık). İşte bu, üstün ve güçlü olan, bilen (Allah)'ın takdiridir. (41Fussilet Suresi, 12)

    Burada duman halinde var olan gök yerin yaratılmasından sonra 7 kat gök olarak tabaklandırılmasıdır. Yeni bir yaratılış söz konusu değildir.Sadece düzenleme söz konusudur.Şimdi atmosferin oluşumuyla ilgili bilimsel teorilere bakarsak bu ifadenin onunla örtüştüğünü de görürüz. Sadece şunu söyleyeyim, atmosferin ilk başta duman halinde olması daha sonradan tüm atmosferin 7 değişik katman şeklinde şekillendiğini bilimsel bazda zaten ifade edilmektedir. Şu anda atmosferimizde ayette bildirildiği gibi 7 ayrı katmandan oluşmaktadır. Bu ayetlerdeki anlatımlar bilimsel gerçekler açık bir şekilde ifade edilmektedir.

    Naziyat suresindeki ayetlere bakarsak da benzer bir durum olduğunu görürüz.Burada göğün yaratılmasından bahsedilir. Bunlar anlatıldıktan sonra ise yer ile ilgili şöyle bildirilir:

    'Bundan sonra da yeryüzünü düzenledi.'(79 Naziat-30)

    Burada da yerin yaratılmasından söz edilmez. Zaten yer vardır. Burada söz edilen yerin düzenlenmesidir. Yani bir yaratılış yoktur. Naziyat ve fussilet surelerindeki ayetlerde anlatılan yer ile gökler birlikte yaratılmıştır. Daha sonra da yer ve gök düzenlenmişlerdir. Fussilet Suresinin 11. ayetinde yerlerin ve göklerin birlikte hareket etmesi “böylece ona ve yere dedi ki: "İsteyerek veya istemeyerek gelin." İkisi de: "İsteyerek (İtaat ederek) geldik" dediler.” Böyle ifade edilir.
    Yine yerin ilk oluşumuyla ilgili bilimsel çalışmalara bakılırsa, tüm kıtaları birlikte tek bir kara parçası olduğu daha sonra karaları oluşturan tabakaların hareket ettiği, bu hareketler sırasında kıtaların birbirinden uzaklaşarak yeryüzünde yayıldığı, dağların zaman içinde şekillendiği anlatılır. Konuyu fazla dağıtmamak için o kısımdan fazla söz etmek istemiyorum. Sadece yerin yayılmasıyla ilgili şu ayeti belirteyim:

    Yeri de Biz döşeyip-yaydık; ne güzel döşeyici(yiz).(51 Zariyat, 48)

    Bu ayette de bu bilimsel gerçek ifade edilmektedir. Görüldüğü gibi iki grup ayette göklerin ve yerin yaratılmasının birbirinden önce yada sonra yaratıldığı söylenmez. Burada bahsedilenler yaratılmış olan göğün ve yaratılmış olan yerin düzenlenmesidir. Bu düzenlenme de tıpkı bilimsel araştırmalar sonucunda ortaya çıkan gerçeklerde de söylendiği gibi oluşmuş olmasıdır.

    Bu ayetler de bırakın çelişki olmasını, ancak son yüzyılda ortaya çıkan bilimsel gerçekler ifade edilmektedir.

    -------



    Aynı anda yaratılma muhabbetine takılmışsın. Orada bahsedilen ana kaynak yani kökenden gök ile yer birdi, sonra yaratıldı. Hem bunu belirtip hemde önceden yeri sonra göğü yarattı ifadesine siz zorluyorsunuz. Arkadaş olmayan göğe nasıl yönelinsin bunu açıkla bana o zaman?







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 5 Nisan 2016; 15:11:58 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    quote:


    "sonra jantı yıkadım" dersen. en son jantı yıkadığın anlamı çıkar. ardıllık oluşur.
    "ve jantı yıkadım" dersen. arabayı ve jantı, birlikte yıkadığın anlama çıkar. ve eşzamanlılık oluşabilir.
    Allah kısacası yeri yarattım, göğü yattım ve yıldızları yattım diyebilirdi.
    Fakat bu kadar zeki ve herşeyi bilen bir şey,
    "yeri yarattım, sonra duman halindeki göğe yönelik yıldızları yarattım" diyor.

    Burada "ve" bağlacı yerine "sonra" bağlacı kullanmış.

    Neyi kasteddiği açık ve net. Sen anlamamak için kendini zorluyorsun bence.





    Gök mü yer mi önce yaratıldı?

    Naziyat ve Fussilet suresinde geçen ifadelerden yola çıkarak iki farklı yerde yerin ve göğün yaratılışıyla ilgili farklı bir sıralamanın olduğu iddia edilmektedir. Bu farklılığın bir çelişki olduğu söylense de, gerçek iddia edildiği gibi değildir. Aslında yerler ve göklerin yaratılmasında bir sıralama yoktur. İkisi de aynı anda yaratılmıştır. Enbiya suresindeki bir ayette şöyle bildirilmektedir:
    O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık . (21 Enbiya, 30). Görüldüğü hem gök hem de yer birlikte vardı. Yaratılışlarında bir sıralama olmadığı gibi birlikteyken ayrılma söz konusu olmuştur. Diğer ayetler de dikkatli okunduğunda. Böyle bir sıralama yapılmadığı görülecektir.
    İlk önce Fussilet suresindeki ayetlere bakarsak bunu daha iyi görebiliriz.

    Orda (yerde) onun üstünde sarsılmaz dağlar var etti, onda bereketler yarattı ve isteyip-arayanlar için eşit olmak üzere ordaki rızıkları dört günde takdir etti. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: "İsteyerek veya istemeyerek gelin." İkisi de: "İsteyerek (İtaat ederek) geldik" dediler. (41 Fussilet Suresi, 10/11)

    10. ayete bakarsak yerin yaratılmasından söz edilir. 11. ayette ise “sonra duman halinde göğe yöneldi” ifadesi vardır. Yani burada göğün daha sonradan yaratılması söz konusu değildir. Gök zaten vardır. Olan duman halindeki göğe yönelmedir. Eğer 11. ayete bakarsanız konu şöyle devam eder:

    Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı ve her bir göğe emrini vahyetti. Biz dünya göğünü de kandillerle süsleyip-donattık ve bir koruma (altına aldık). İşte bu, üstün ve güçlü olan, bilen (Allah)'ın takdiridir. (41Fussilet Suresi, 12)

    Burada duman halinde var olan gök yerin yaratılmasından sonra 7 kat gök olarak tabaklandırılmasıdır. Yeni bir yaratılış söz konusu değildir.Sadece düzenleme söz konusudur.Şimdi atmosferin oluşumuyla ilgili bilimsel teorilere bakarsak bu ifadenin onunla örtüştüğünü de görürüz. Sadece şunu söyleyeyim, atmosferin ilk başta duman halinde olması daha sonradan tüm atmosferin 7 değişik katman şeklinde şekillendiğini bilimsel bazda zaten ifade edilmektedir. Şu anda atmosferimizde ayette bildirildiği gibi 7 ayrı katmandan oluşmaktadır. Bu ayetlerdeki anlatımlar bilimsel gerçekler açık bir şekilde ifade edilmektedir.

    Naziyat suresindeki ayetlere bakarsak da benzer bir durum olduğunu görürüz.Burada göğün yaratılmasından bahsedilir. Bunlar anlatıldıktan sonra ise yer ile ilgili şöyle bildirilir:

    'Bundan sonra da yeryüzünü düzenledi.'(79 Naziat-30)

    Burada da yerin yaratılmasından söz edilmez. Zaten yer vardır. Burada söz edilen yerin düzenlenmesidir. Yani bir yaratılış yoktur. Naziyat ve fussilet surelerindeki ayetlerde anlatılan yer ile gökler birlikte yaratılmıştır. Daha sonra da yer ve gök düzenlenmişlerdir. Fussilet Suresinin 11. ayetinde yerlerin ve göklerin birlikte hareket etmesi “böylece ona ve yere dedi ki: "İsteyerek veya istemeyerek gelin." İkisi de: "İsteyerek (İtaat ederek) geldik" dediler.” Böyle ifade edilir.
    Yine yerin ilk oluşumuyla ilgili bilimsel çalışmalara bakılırsa, tüm kıtaları birlikte tek bir kara parçası olduğu daha sonra karaları oluşturan tabakaların hareket ettiği, bu hareketler sırasında kıtaların birbirinden uzaklaşarak yeryüzünde yayıldığı, dağların zaman içinde şekillendiği anlatılır. Konuyu fazla dağıtmamak için o kısımdan fazla söz etmek istemiyorum. Sadece yerin yayılmasıyla ilgili şu ayeti belirteyim:

    Yeri de Biz döşeyip-yaydık; ne güzel döşeyici(yiz).(51 Zariyat, 48)

    Bu ayette de bu bilimsel gerçek ifade edilmektedir. Görüldüğü gibi iki grup ayette göklerin ve yerin yaratılmasının birbirinden önce yada sonra yaratıldığı söylenmez. Burada bahsedilenler yaratılmış olan göğün ve yaratılmış olan yerin düzenlenmesidir. Bu düzenlenme de tıpkı bilimsel araştırmalar sonucunda ortaya çıkan gerçeklerde de söylendiği gibi oluşmuş olmasıdır.

    Bu ayetler de bırakın çelişki olmasını, ancak son yüzyılda ortaya çıkan bilimsel gerçekler ifade edilmektedir.

    -------



    Aynı anda yaratılma muhabbetine takılmışsın. Orada bahsedilen ana kaynak yani kökenden gök ile yer birdi, sonra yaratıldı. Hem bunu belirtip hemde önceden yeri sonra göğü yarattı ifadesine siz zorluyorsunuz. Arkadaş olmayan göğe nasıl yönelinsin bunu açıkla bana o zaman?






    Beni anlamamak için kendi zorluyorsun?
    veya gerçekten mesajlarımı okumuyorsun.

    Gök yüzünün ve yerin yaratılış önceğiliyle ilgili bir sıkıntı yok.

    Gök yüzü zaten duman halinde mevcuttu diyor.
    Yer yüzü yaratıldıktan sonra duman halindeki gökyüzünde yıldızlar oluşmaya başladı.
    sonra dünyayı döşedi.


    Hala gökyüzünün atmosfer olduğunu zannediyorsun.
    Fussilet 12.de apaçık şekilde, 1.gökde yıldızların olduğu yazıyor.


    Kardeşim, benim yazdıklarımı okumadığın sürece, bundan sonra senin cevap ve alıntıları karşılık verme zahmetine girmeyeceğim.
    Aramızda çok büyük bir iletişim sorunu var.




  • Olayin ceza sisteminin gunumuz ile uygunlugunu konusmuyoruz burda.Simdi kolelikten dem vuranlar neden tam olarak yasaklanmadi veya yasak neden tam olarak belirtilmedi diyor.Yasaklanmistir ve bu Kur'an da insan insandan ustun degildir seklinde ayet olarak veya Peygamberimizin veda hutbesinde deginilmistir.Bugun Hirsizligin,Zinanin cezasi varken almis basini gidiyor mu? Evet.Hani Suudiler cok iyi biliyor ya dini orda krallarin alkolu,zinasi suyu buyu var mi? Evet.Demek ki bir seyin kesin olarak belirtse bile insanlar tarafindan tutulmasi onemlidir.Insanlar kole olarak kullanilmislar ee bu da yasaklanmadigini gosterir zihniyeti yanlistir.Orda insan insandan ustun degildir,ustunluk sadece takva iledir diyorsa ve halen bu yapiliyorsa kalkip temcit pilavi gibi "kolelik bidi bidi" soramazsiniz.Yasaktir,yasaklanmistir.
    Bunlarin yaninda kapitalist duzenin getirdigi modern kolelikten kimse konusmuyor.Yani eskide kole olunca sahibinin yaninda yatiyordun simdi kendi evinde yatiyorsun ne farki var? Arap toplumunu kolelik konusunda elestiren modern Dunya ortada.Butun sirketlerin Cin e yigilmasi 1-2 dolara insanlarin calistirilmasi kolelikten cok daha asagilik bir eylemdir.Yok Avrupa bunu asmis yok bilmem ne.Almanya zamaninda Turkler e gelin calisin dedi daha sonra Bulgar,Polak vs ulkelere aynisini yapti simdi ise Suriyeliler e.Peki eski kullandiklarini ne yapiyor.Eger kisiler hicbir sap olamamislarsa Hukuk cercevesinde burnundan getiriyor.Saati 3-5 euro ya eskiyi calistiyor, e adam bakiyor bu sartlar da sistem zor ya devam ya uckagit ya da ulkesinr geri donuyor.Bu kolelik degil mi yani?
    Ee Evrensel hukuk koleligi niye yasaklamiyor?/yasaklamadi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 5 Nisan 2016; 16:03:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı ve her bir göğe emrini vahyetti. Biz dünya göğünü de kandillerle süsleyip-donattık ve bir koruma (altına aldık). İşte bu, üstün ve güçlü olan, bilen (Allah)'ın takdiridir. (41Fussilet Suresi, 12)


    Atmosferin dumandan arınıp, YILDIZLARIN görünebilir olduğunu anlayamıyormusun. Yaratılmış olan biten var zaten belirginleşince donatılmış olmuyor mu aynı zamanda ? ek olarak pek tabiki vurguladığınız "VE" bağlacı burada var , "VE" (dünya göğünü) koruma altına aldık der iken ayrı tutuluyor? . Dünya semasından bahsediyor dünya göğünde görünebilirlik. Hayır bilim ile çeliştiğini hangi bilgi ile söylüyorsunuz, sizin ayetteki mânayı sanki dünya merkezli bir yaratılış ve yıldızlarında süs için yaratıldığı manasının esiri oluyorsunuz sizin kendi mananız çelişkili Kuran değil. Kuran üslubunu bilmiyorsunuz, bırada çelişki yok gayette güzel bir şekilde yakın gökten bahsedilmiş. 7 kat sema hem atmosfer anlamına gelebilir hemde evrendekinede çünkü siz bakar iken zaten görünen evrendeki görünen bir bölümdeki semanın yıldızlarına bakıyorsunuz. Burada görünebilir olması oluşturulduğu anlamına siz yıkıyorsunuz. Biraz ince detay ile düşünün.

    Sen Kurana göre gök sonra yaratıldı dedin, şimdi sadece yıldızlara mâna verme gayet biliyorum ne dediğini.


    Yazma kardeş, ama sen çelişki melişki devam ettiğin müddetce takipcisi olurum, burada 3 maymunu oynamıyoruz. Sonra alıntılar yada alıntılamazsınız. Benimde işim gücüm var yazdığım yeterli sonra gök zaten var ona birşey demiyoruza getiriyorsun lafı.





    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aranızdaki muhabbete değinmedim dikkat edersen sadece karşındakine bilim adamı kesilmeni eleştirdim sende celal gibi bilimsel camiada ses getir saygın dergilerde makale yaz atıf al sende bişeyler koy ortaya ozaman sende onun gibi konuş googleden bakıp buraya yazarak bu iş olmaz bunu diyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hacı İlbey 1364 H kullanıcısına yanıt
    Anlamıyorsun heralde kardeş. googleden aratıp yazan yok, o kadar üniversite ve kitabı boşuna okumadım.
    Bilim Adamının ne olduğu öğren, ondan sonra konuyu işgal et.
    Seninle aynı dini görüştü olmamam sebebiyle, küçümseme ve aşağılamak gibi terbiyesizlikler yapmayı bırak.
    Sana bilim adamı ol demiyorum, adam ol diyorum. o bana yeter.

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Bilim_insan%C4%B1
    quote:

    Bilim adamı, bilim insanı ya da bilimci, evrene ilişkin olgulara ve değişkenlere yönelik bilimsel veri elde etme yöntemlerini kullanarak sistematik bir şekilde bilgi elde etmeye çalışan kişidir.

    Bu tanıma göre, apaçık bir şekilde bilim adamıyım.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.