Şimdi Ara

NCAP testleri ve önemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palio1.6

    Ya da 4 yıldızlı civigin yok satması gibi.

    Alıntıları Göster
    Civic hb'in 3 ay sonra teste girip 5 yıldız aldığını 2 yıldır hala bir öğrenmediniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir makine mühendisi olarak bu çarpışma testlerini LS Prepost ve ANSYS LS DYNA programları üzerinde tasarlıyorum. Ayrıca ekip olarak kurduğumuz modeller sayesinde gerçek testlerden elde edilen sonuçlara %90-95 oranında yaklaşabiliyoruz (Hem 56km/h hem de bu hızdan yüksek hızlar için). Tecrübe ile sabit olarak bu konuda oldukça bilgim olduğunu düşünüyorum.

    Bu yüzden NCAP ve IIHS'in testlerinin beraber incelenmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü NCAP
    1. Önden deforme bariyer
    2. Yan hareketli deforme bariyer
    3. Yan eğik rijit bariyer
    4. Ön eğik rijit bariyer
    gibi testler yaparken IIHS bu testlere ek olarak
    5. Side Small overlap (türkçeye nasıl çevireceğimi bilemedim biz sürekli böyle kullanıyoruz, bir duvarı traşlar gibi düşünün)
    6. Önden rijit bariyer
    7. 56km/h veya 64km/h altı çarpışma
    8. Kamyon dorsesi veya çekici dorsesi altına araç girmesi

    teslerini yaptığı için satın almak istediğiniz aracın tüm bu testlerdeki sonuçlarını incelemeniz daha mantıklı olacaktır.




  • Ek olarak ben bir araç alırken ilk baktığım test puanı Side Small Overlap ve Side Oblique Barrier Impact oluyor. Bu ikisinin ben en önemli olduğunu düşünüyorum.
  • Bir şey sormak istiyorum hocam. Şimdi bu gerçek testler 50-60'lı hızlarda yapılıyor. Sizin kullandığınız simülasyonlarda daha yüksek hızlarda ortaya nasıl bir sonuç çıkıyor? Mesela 80-90 veya 110-120 gibi. Kabinin deforme oranı, yolcuların aldığı hasar vs. Böyle yüksek hızlarda hiç denediniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu testleri 90-120 gibi hızlarla yapsakar, infial olur:) Kimse satamaz. Eğer bireysel olarak yapıp yayınlanırsa da.. incir ağacı dikerler. Zamanında birileri, "Gaz Tenekesi" dedi diye neler oldu neler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bir şey sormak istiyorum hocam. Şimdi bu gerçek testler 50-60'lı hızlarda yapılıyor. Sizin kullandığınız simülasyonlarda daha yüksek hızlarda ortaya nasıl bir sonuç çıkıyor? Mesela 80-90 veya 110-120 gibi. Kabinin deforme oranı, yolcuların aldığı hasar vs. Böyle yüksek hızlarda hiç denediniz mi?
    Teknik bilgi aşağıda vereceğim ama kazanın oluş şekli, kaza esnasında koltuğunuzun pozisyonu bile sonucu etkileyecektir.


    Ek bilgi:

    - EuroNcap'te 64km/h hızla bariyere çarpma testi, karşılıklı 55km/h hızla gelen aynı iki aracın kafa kafaya çarpışmasını temsil edebilir.

    - Tarihte bir US Hava Kuvvetleri personeli 46.2G kuvvetini birkaç kırıkla atlatabilmiştir. Normalde bir insan 35G kuvvetine kadar dayanabilir.

    - EuroNcap'te 64km/h hızla yapılan testin çarpışma zamanı ortalama 80ms kadardır ve bu arada en iyi ihtimalle 23G kuvveti yersiniz. Hızı 100km/h yaptığınızda çarpışma zamanı değişecektir ve deformasyon değişecektir. Deformasyonun aynı kaldığını düşünelim (sağlam araba olsun, kabin sağlam kalsın; otomobil içindeki parçalardan kaynaklı ciddi kesik ve kanamaların olmadığını düşünelim). Bu durumda çarpışma zamanının 40ms civarına düştüğünü fazedersek G kuvveti 71G olur. Yani; emniyet kemeri köprücük kemiğinizi ve kaburgalarınızı kırar, karaciğeriniz patlar patlamaz Aort damarınız yırtılır, 3-5dk sonra öteki tarafa geçmiş olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 9 Ekim 2019; 14:42:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    2008de cikan aracin 2014 te teste girdiginde 3 yildiz almasi dogal degil mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Açıkçası uzun süre EuroNCAP takip ettim fakat avrupa menşeili firmaların biraz kayrıldığını düşünüyorum. Araç testlerinde IIHS bana daha güvenilir geldiğinden onun sonuçları daha doğrulayıcı benim için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Orası öyle, çocuğum olsa almazdım sanırım.

    Çocuk koltuğu takınca düzeliyor diyorlar, kemerle ilgili bi sıkıntısı mı ne varmış, detay bilmiyorum açıkçası.
    Üstat zaten her 2 çocuk mankende oto koltuğu ile teste tabi tutuluyor. Maalesef oto koltuğu ile aldığı puanlar bunlar. Aslında değerlendirme puanı daha yüksek olabilirdi, bakın puanları kıran noktaların çevirisi;

    - Bununla birlikte, 6 yıllık mankenin kısıtlanmasının geri kalanı tabandan ayrıldı ve skor bunun için cezalandırıldı.
    - Ancak, sürücüye hava yastığının durumu ile ilgili verilen bilgiler Euro NCAP'ın gerekliliklerini karşılamadı ve sistem ödüllendirilmedi.
    - Ön dengeleme testinde, 10 yıl boyunca yapılan boyun gerginlik okumaları vücut bölgesi için zayıf bir koruma olduğunu gösterdi. 6 yıllık kuklaların göğüs koruması zayıf olarak değerlendirildi.

    1. ve 2. madde makyajla hallolur da, son madde için yeni bir tasarım gerekir.

    Benim 2 çocuğum var ama bunu bilerek yine de Egea tercih ettim. Çünkü "0" olarak alabileceğim en iyi araçtı ve/veya bu paraya 7-8 yaşında 2. el almak yerine bunu tercih ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    https://www.euroncap.com/tr/results/renault/megane/7889

    3 yıldızlı megane da az satmadı hani

    Alıntıları Göster
    bkz. lafı gediğine oturtmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Civic hb'in 3 ay sonra teste girip 5 yıldız aldığını 2 yıldır hala bir öğrenmediniz.

    Alıntıları Göster
    Öğrenmiş olduk da konu başlığına gelirsek tuketicimizin NCAP i önemsemedigi idi. Yani 3 ayda civigin 4 yıldız almasını kim önemseyip de tepki gösterdi ya da almaktan vazgeçti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Şuan elimde bir model yok, yarın sizin için bir kaç güncel ve eski aracın 120 km/h hızla yaptığımız testlerini paylaşırım buradan video olarak. Çok şaşırtıcı noktalar bulunuyor. Ben kendim bir yorum yapmam gerekirse 75-80 km/h hızla yapılan bir kazada (tabiki kazanın oluş şekli, vuruş açısı vs çok önemli) sağ çıkmanın bir mucize olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Egea 3 yıldız aldı mı aldı! Lafı gevelemeyiniz lütfen.
    Sizde hala Chevrolet olsaydı ahanda şuraya yazıyorum bu forumda egea'ya ilk atıp tutan siz olacaktınız. Umarım bir gün yanlış yaptığınızın farkına varırsınız hocam.

    Alıntıları Göster
    Evet konu sahibi arkadasa cok guel sekilde test sonuclarina nasil bakmamamiz gerektigini gosteren guzel bir ornek.

    Sadece yildiza bakip bu arac guvenli bu arac guvensiz diyemezsiniz. Neden mi?
    1- NCAP te araclarin donanimlari Avrupa birligi donanimlarina gore kabul edilir. Turkiyeye farkli/dusuk donanim gelebilir. Bu durumda siz 5 yildiz diyerek aldiginiz arac aslinda belki de 3 yildizdir.

    2- Yillar arasinda puanlama da degisiklik olmustur, bugun 3 yildiz alan arac 5 yil once 5 yildiz alan aractan daha guvenli olabilir. Ama bunu bilmeyen gider 3 yildiz Egea alacagima 5 yillik XX modeli alirim 5 yildiz der. Guvenli araca binecegine guvensize biner.

    3- Aktif guvenlik, surucu destek sistemleri ciddi sekilde yildizi etkilemeye baslamistir. Mesela carpisma onleyici, serit takip sistemi vs olmayan bir aracin 5 yildiz almasi artik imkansizdir. Evet dogru tahmin ettiniz. Turkiyeye gelen bir cok aracta bu donanim yoktur yani NCAPte 5 yildiz yazsa da 5 yildizlik arac degildir. Yine ayni sekilde bu detaya bakmayan adam gider ben 5 yildizli bu araci alacam daha guvenli der ama carpisma sonuclarina baktiginiz zaman 3-4 yildiz alan araba ondan daha guvenli olabilir.

    4- Carpisma testinin detayina da bakmak gerekir. MEsela bir arac yaya korumasi yuzunden puan kaybettiyse, belki bencilce olacak ama sizi ayni kadar koruyor olabilir. Ya da cocuk korumadan puan kaybettiyse ama surucu koruma iyiyse ve cocugunuz yoksa bu araba sizin icin 5 yildiz almis bir arabadan daha guvenli olabilir.

    Yani sonuc 5 yildiz diye gozu kapali gidip almayin, arastirin alan alan sonuclari karsilastirin, Turkiye donanimina bakin. aracin test edildigi yila bakin.




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Hocam çok haklısınız. Ben 2017 5 serisine biniyorum. Bu araç 5 yıldız almış bir araç ancak test yapılan araçta ekstra güvenlik sistemleri ve driver assistance plus diye ek bir yardımcı sistem mevcut. Benim aracımda bunlar bulunmuyor malesef.
  • Öncelikle, cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

    Özellikle Acil stop hocam tam olarak sorduğum ve aradığım şeyi söylemiş.
    Ancak Hemican hocam da çok başka bir açıdan ve hiç düşünmediğim şeyleri belirtmiş.
    Çok aydınlatıcı oldu benim için.
    Tekrar teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.