Şimdi Ara

n11, GG ve HB de performansı %100 olan mağazalar güvenilir mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
527
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bana göre çoğu güvenilir değil arkadaşlar. Öyle ise bu %100 performans oranı nasıl ortaya çıkıyorlar derseniz, cevabı çok basit: Sıfır ürün satıyorlar. Ürünler sıfır olunca (doğal olarak) büyük oranda sorunsuz oluyor ürünler bu da mağazanın performansına yansıyor.
    Güvenilir mi değil mi sorusunun cevabı sıfır olmasına rağmen sorunlu ürünle karşılaştığınızda ya da sorunsuz ama kutusunu açtığınız ürün için iade süreci başlattığınızda ortaya çıkıyor. Güvenilirliği %100 olan mağazaların çoğu iade almamak için ayak sürüyor. Bu tür mağazaların yorumlarını okumanızı tavsiye ederim (özellikle n11.com dan). Bunların 3-4 bin değerlendirmede 200-300 olumsuz yorum aldıklarını (bunlar %100 oranı bozmuyor), bu olumsuz yorumların ise büyük oranda iade süreci ve sorunlu ürünlerden kaynaklandığın göreceksiniz. (3-5 bin sıfır üründen de 100-300 sorunlu üründe çıkması gayet doğal)
    Bana göre güvenilirlik, sorunlu ürünle karşılaşılması ya da iade sürecinde takındıkları tavırla ölçülmeli. Bu nedenle kurumsal olmayan mağazalardan büyük meblağlı alışveriş yapmamaya dikkat ediyorum.
    Örnek olarak Amazon’u amazon yapan da bu değil mi?

    Not: Cayma hakkı kapsamı içinde iade sürecini yürüten, sorunlu ürünle karşılaşılması durumun yine aynı şekilde yasal prosedürü uygulayan mağazalar istisnadır ve bu yazının hedefi değildir. İnternetten alışveriş yaparken hem kendi haklarımızı hem de satıcı haklarını iyi bilmeliyiz.
    Olumsuz yorumların tabii ki bir kısmı da bazı alıcıların üç kağıtçılığından, bilgisizliğinden vs den kaynaklanıyor, maalesef ülkemizin insan kalitesinin geldiği noktayı da düşünürsek bu önemli bir faktör. Ama yine de bu, başlıktaki fikrimi değiştirmiyor.( Tamam al birini vur ötekine de bunda dürüstçe alışveriş yapmak isteyenlerin suçu ne)

    İki örnek:
    https://www.youtube.com/watch?v=fRzBjEf1CKM

    Neredeyse %20 olumsuz yorum almasına rağmen performansı %100 olan bir mağaza

    n11, GG ve HB de performansı %100 olan mağazalar güvenilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemil-mustafa -- 18 Nisan 2020; 13:17:33 >







  • n11 yukarıdaki mağazayı biraz rutuşlamış :) n11, GG ve HB de performansı %100 olan mağazalar güvenilir mi?


    Ürün anlatıldığı gibiydi: 89/508, %17.5 hayır olumsuz yanıt ama mağaza performansı %98, mağaza iletişimi de yine %17-18 olumsuz, %98 i bozmamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemil-mustafa -- 21 Nisan 2020; 14:10:37 >
  • Bu çok onemli bir konu.
    Bazı durumda geçmiş perfomansı daha iyi olan mağazadan alıyorum, yeri geliyor aynı ürüne daha fazla para vererek. Elbette bu n11 için geçerli çünkü düzgün feedback sistemi bir tek onlarda var. Burada 100% veya x% yazanı tamamen ihmal etmek, üçlü puanlamaya bakmak lazım: paketleme, ürün, iletişim. Burada çok kabaca olumlu-olumsuzun oranı on kat ve üstüyse yani 90% civarlarındaysa mağaza başarılıdır, görece güvenilir. Bazı mağaza öylesine başarılı ki 95% üstüne çıkıyor. Diğer yıldız mağaza tipiyse mesela 90 - 2 gibi başlangıçlar yaparak olağanüstü sicili olanlar.
    Korkunç kötü sicili olanl satıcılar var, örneğin 2500 - 500 gibi oranlar. Risk alacak veya çok vakti olanlar varsa bunlardan alışveriş yapabilir.

    HB'de bir feedback puanı var, ne olduğu belli degil. Daha şeffaf ve anlaşılır olmalı. Tamamen gözardı ediyorum ve genelde satıcısı HB olanları tercih ediyorum.




  • Ürünün anlatıldığı gibi olması ve bir sorun oluştuğunda karşılıklı hakların korunması en önemli kriter olmalı. Ürün açıklandığı gibi olmadıktan sonra paketlemenin ya da iletişimin pek anlamı kalmıyor.
  • Performans puanı yaklaşım olarak hatalı. Kesinlikle baz almamak lazım. Baktığım zaman %100 performanslı ama yorumlarda bir sürü sorundan bahsedilmiş birçok satıcı var. Veya tam tersi %40 performans gösterdiği halde yorumlarının tamamı olumlu olan satıcılar da var.

    Bir kere bu aracı olan sitelerin en büyük hatası müşteriye her koşulda objektif değerlendirme yapabilme imkanı tanımıyor. Örnek vermek gerekirse yakın zamanda aynı siteden iki farklı satıcıdan -ki performansları ve olumlu yorum oranları %100'e yakın- benzer bir deneyimim oldu:

    - Şöyle ki, birinci satıcıdan 150₺ lik ürün aldım, ama bana sormadan etmeden kendisinde 125₺'ye satılan ürünü gönderdi ki başka satıcılarda 105-110₺ civarında. Sorularıma cevap bile vermedi neden bu ürünü gönderdiğine dair. Tabii ki şu zamanda kargonun yolunu tutup iade ettim.
    - İkinci satıcıdan almak istediğim üründe x özelliği açıklamada yazmıyordu ancak resimlerinde vardı. Ben de almadan x özelliğinin olup olmadığını teyit etmek için sordum ve var dendi. Ürün geldi ve tabii ki x özelliği yoktu. Satıcıya sordum, cevap verdi, arkadaşların yanlış bilgi verdiğini belirterek özür diledi. Yine doğal olarak kargonun yolunu tuttum ve iade ettim.

    Şimdi her iki durumda da benim hiç bir suçum yokken, ürünleri kargoya iade için ulaştırmak üzere cebimden yakıt parası çıktı ve zaman kaybettim. Bu sitelerde bu durumları değerlendirebileceğim, satıcının karnesine olumsuz bir sicil düşebileceğim, bir sonraki alıcıları bilgilendirebileceğim hiç bir mekanizma yok. Hadi ikinci satıcı hatasını kabul edip özür diledi ancak birinci satıcı gibi -aldığı ürünü değil de ucuz ürünü kaktırayım, hele ki bu zamanda kimse iade vb. şeylerle uğraşmaz, hatta ne olduğunun farkına bile varmaz diyen- bir çok satıcının olduğunu düşünüyorum. Maaalesef ki bunları açığa çıkarabilecek bir mekanizma sunmuyor aracı siteler.

    Bu zamanlarda özellikle internet alışverişleri biraz şans işine dönmeye başladı; aldığım ürün aldığım ürün olarak gelirse, kargo zarar vermeden teslim ederse şükür diyoruz.

    Alışveriş yaparken üzülmemek için çok ama çok dikkat edip, tüm yorumları analiz falan etmek lazım herhalde.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.