Şimdi Ara

n11.com artık iade de kargo ücreti kesiyor. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
1
Favori
3.636
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hepsi buradan iade ediyor n11 etmiyor.
  • Kanunlar açık ve net değil yada tam uygulanabilir değil. Onun sıkıntısını yaşıyoruz. Her site kafasına göre cayma hakkı kuralları belirliyor. Hayatımda ilk defa bir ürün iade ettim oda cep telefonu oldu. GG olduğundan sorunsuz hallettim ama n11 olduğu zaman ben bile korkuyorum. Amazondan chatte konuşuyorum orda dakikalarca sorunlarımı dinleyip yardımcı olmaya çalışıyorlar. N11 de bir kez chate bağlandım birşey sordum cevap verdi bende kesin böylemi aksini duymuştum dedim çat yüzüme kapattı gitti. N11 den alışveriş yaparken Allaha sığınıp gdiyorum. İşimiz düşse yandık.
  • bu konuda kaç kişi birbiri ile tartışmaya girmiş. kargo parası alınırmı alınmazmı.bakıyorum da ne çok firma yanlısı vatandaşımız varmış. ee böyle bir ortamda firmalar hayalden yönetmelikde yazar kanunda. nasıl olsa savunucuları bol

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen millette mantık diye bir şey yok. iyi düşünmek istiyorum sağ duyu diye düşünmek istiyorum ama. hakkını bil ama ben peşine düşmem de o ayrı eyvallah. ama burada bu haksızlık isteyen istemeyen herkese yapılıyor. yoğun bir şekilde itiraz ettim sabahtan beri ulaşmadığım yetkili kalmadı. n11 den bu uygulamanın düzeltilmesine yönelik işlem başlatılacağının sözünü aldım ve banada hediye çeki tanımlanacağının sözünü aldım. burada kimsenin kimseye haksızlık yapmaya çalışmamasını sağlamak. bir kanun var ise doğru yada yanlış herkes uymak zorunda uymak zorundayız. dur ben yan çizeyim yok. çizdirmeyeceğiz. çizdirdiğimiz sürece satıcı daha çok kazanır tüketicinin üzerine daha çok gelinir.
  • hatalı bilgiler için özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sullen9308 -- 25 Mart 2016; 13:27:30 >
  • kardeşim amma boş yaptın ya. bir kere en açık cümle şu ki. ödeme yapılan yöntem ile tek parça ve var ise taşıma masrafları dahil olmak üzere karttan çekilen tutar kesintisiz geri yatırılır diyor. halen inat ediyorsun sen satıcısın bu açık ve belli. ve olmayan birşeyi sende tüketici aleyhine göstermeye çalışıyorsun. ben haklı olduğum için bağırıp çığırıyorum. gözlerin görmüyor heralde bak tekrar yazıyorum sana yenilenen mesafeli satış sözleşmesi resmi gazete madde 12:

    madde 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
    (2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.


    git benim konuma haksız yere mualefet olma. aksini gösteren bir gerçek yazı bul yada hukuk okumuş bir arkadaşına mevzuatı okut ondan sonra mualefet ol. bütün siteler keyfinden kargo ücreti bize aittir yazıyor. karttan çekilen tutar üzerinde oynama yaparak geri YA TI RA MAZ SIN.




  • Her okuma yazma bilen kanunu yorumlayamaz dikkat etmek lazım.
    Mesafeli sözleşmeler
    6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN( Kabul Tarihi: 7/11/2013)
    MADDE 48 – (1) Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir.

    (2) Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.

    (3) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her hâlükârda otuz günü geçemez. Satıcı veya sağlayıcının bu süre içinde edimini yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

    (4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    (5) Oluşturdukları sistem çerçevesinde, uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu maddede yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin kayıtları tutmak ve istenilmesi hâlinde bu bilgileri ilgili kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür. Ancak bu fıkra kapsamında aracılık edenler, satıcı veya sağlayıcı ile yaptıkları sözleşmeye aykırı fiillerinden dolayı sorumludur.

    (6) Mesafeli sözleşmelerde, kapsam dışı sözleşmeler, tüketici ile satıcı ve sağlayıcının hak ve yükümlülükleri, cayma hakkı, bilgilendirme yükümlülüğü, teslimat ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.
    Yürürlükten kaldırılan hükümler

    MADDE 86 – (1) 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır. Diğer mevzuatta Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna yapılan atıflar bu Kanuna yapılmış sayılır.

    27 Kasım 2014 tarihli ve 29188 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ MADDE 5 – (1) Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, aşağıdaki hususların tamamını içerecek şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmek zorundadır.

    a) Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri,

    b) Satıcı veya sağlayıcının adı veya unvanı, varsa MERSİS numarası,

    c) Tüketicinin satıcı veya sağlayıcı ile hızlı bir şekilde irtibat kurmasına imkan veren, satıcı veya sağlayıcının açık adresi, telefon numarası ve benzeri iletişim bilgileri ile varsa satıcı veya sağlayıcının adına ya da hesabına hareket edenin kimliği ve adresi,

    ç) Satıcı veya sağlayıcının tüketicinin şikayetlerini iletmesi için (c) bendinde belirtilenden farklı iletişim bilgileri var ise, bunlara ilişkin bilgi,

    d) Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği bilgisi,

    e) Sözleşmenin kurulması aşamasında uzaktan iletişim aracının kullanım bedelinin olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda, tüketicilere yüklenen ilave maliyet,

    f) Ödeme, teslimat, ifaya ilişkin bilgiler ile varsa bunlara ilişkin taahhütler ve satıcı veya sağlayıcının şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri,

    g) Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler,

    ğ) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,

    h) 15 inci madde uyarınca cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgi,

    ı) Satıcı veya sağlayıcının talebi üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,

    i) Varsa dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyebilecek teknik koruma önlemleri,

    j) Satıcı veya sağlayıcının bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgi,

    k) Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabileceklerine dair bilgi.

    (2) Birinci fıkrada belirtilen bilgiler, mesafeli sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır ve taraflar aksini açıkça kararlaştırmadıkça bu bilgiler değiştirilemez.

    (3) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkranın (d) bendinde yer alan ek masraflara ilişkin bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirmezse, tüketici bunları karşılamakla yükümlü değildir.

    (4) Birinci fıkranın (d) bendinde yer alan toplam fiyatın, belirsiz süreli sözleşmelerde veya belirli süreli abonelik sözleşmelerinde, her faturalama dönemi bazında toplam masrafları içermesi zorunludur.

    (5) Açık artırma veya eksiltme yoluyla kurulan sözleşmelerde, birinci fıkranın (b), (c) ve (ç) bentlerinde yer alan bilgilerin yerine açık artırmayı yapan ile ilgili bilgilere yer verilebilir.

    (6) Ön bilgilendirme yapıldığına ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.
    MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

    (2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

    (3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

    a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

    b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

    c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün

    esas alınır.

    (4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

    (5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

    Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri

    MADDE 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

    (2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

    (3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.

    inşallah işinize yarar.




  • İcra başvuru harcı vb masrafları da sonra tahsil edeceğin için geri durma
  • Tüketici hakem heyeti kararına karşı satıcı eline ulaştığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde tüketice mahkemesine başvurmadı ise artık ilam niteliğinde belgedir. Bu sebeple alıcının kim olduğu önemli değil. Hakem heyeti kararında meblağ ve ödenmesine ifadesi varsa çekinmeyin. Lakin satıcıya hakem heyeti kararı ulaştı mı ulaşmadı mı bunu hakem heyetine gidip kontrol edin adi posta dediğimiz türü kullanıyor hakem heyetleri ve bazen sıkıntı olabiliyor. Siz ilamlı takibe başlayın lehe sonuçlanır. (İlamlı takipten sonra satıcı istirdat davası açabilir bu uzun yola giren yada girmeyi bilen satıcı var mıdır?! zannetmiyorum.)Karar sizin.
  • 2014 yılında çıkan yeni resmi gazeteyi okumadığım için eski bilgiye dayanarak böyle üstelediğim için özür dilerim.

    Siz haklısınız. Son yasaya göre ücretin iade edilmesi gerektiğini bende anlıyorum.

    Hiç bir zaman satıcı koruma taraftarı olmadım haklı kimse hakkını vermeye çalışırım.

    Fakat kimseye hakaret etmem.
  • Yasada açıkça belirtilmiştir. Alırken kargonun kimin ödediği önemli değil ANCAK iadelerde kargo ücreti TAMAMEN SATICI ya aittir. Yasa bu konuda gayet nettir.
  • Cayma hakkınızı kullanırken satıcının anlaşmalı kargosuyla göndermeniz gerekiyor, bu durumda ücretsiz iade edebiliesiniz
    Ön bilgilendirme formu var okumadan geçtiğiniz, orada yazar anlaşmalı kargosu satıcının.

    Hakem heyetine başvurmaktan çekinmeyin, Kaybederseniz sizin yerinize devlet ödüyor bilir kişi ve tebligat gibi tüm masrafları, kazanırsanız da satıcıya ödetiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torku42 -- 25 Mart 2016; 16:17:02 >
  • İlgili hakem heyetine gidip öğrenin. Satıcının adresi yanlışsa veya farklı sebeple iade edilmişsse tekrar tebliğ etmelerini söyleyin. Yoğun olduklarından iadelere gereken özeni göstermiyorlar siz yönlendirin.
  • Anayasa yasa tüzük yönetmelik genelge.... gider. Yasada detaylar yönetmelikte düzenlececek demiş, nasıl yasalar resmi gazeteden takip ediliyorsa yönetmeliklerde takip edilmeli. Malum biraz teknik konu keskin, net ifadelerden kaçınmak lazım.
  • Satın almış olduğum bir ürünün satış sözleşmesinde kargo bedeli sıfır yazıyor. Fakat satıcı orda öyle yazıyor ama ücretini sen ödeyeceksin diyor. Varmı böyle bir şey komik geldi bana. Şahsen ürünü teslim alıp kargo fişi ve satış sözleşmesiyle tüketici hakem heyetine gideceğim. Kazanmama olasılığım var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • magicbass kullanıcısına yanıt
    aldığın ürünün kargo bedeli kapıda ödemeli yani ürün size geldiğinde kargo ücretini kapıda ödeyeceğinize dair bir ibare kesinlikle vardır. o yüzden hiç bir sonuç alamazsınız. buradaki şikayet konusu. kargo ücretini ürün bedeli 20 + 4.25 de kargo ücretini siteye ödüyorum ama iade ettiğimde sadece 20tl yi alıyorum burada bunu yapmaya hakları yok. ödenen paradan cayma halinde hiç bir kesinti uygulanamaz. ama siz ürünü 20.tl olarak alır içinde kargo ücreti için hiç bir ibare yoksa o ürünü karşıda ödeyeceğiniz anlamına gelir bunu kabul etmiş sayılırsınız. burada da siz yeni e ticarete başlayan acemi hatası yapmış olursunuz.
  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    Adam çok gevşek konuştu ondan demekki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ürünü alırken kargo parası veriyorsun . iade ederken kargo parası vermiyorsun . nesini anlamadınız
  • İşin biraz özüne inin.

    Yasada böyle bir şey varsa yasa diyor ki, müşteriler caysın caysın siz de iflas edin. Günde 10 kişi caysa o kargonun bir de geri dönüş ücreti var. Günde 100 tl zarar.

    Gerçi fark etmez o zaman tüm satıcılar sattıkları ürünlerin ücretlerine zarar ettikleri için zam yaparlar.

    Yani cayanın parası caymayandan çıkmış olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi digiogi -- 31 Ağustos 2016; 21:52:40 >
  • 30 yıl önce ABD ye ilk gittiğimde, herhangi bir ürünü, ki buna parfüm, traş malzemeleri vs de dahildi, 90 gün içinde, herhangi bir sebep göstermeksizin aldığınız mağazaya iade etmek mümkündü. Bu maddeyi Türkler, italyanlar, Pakistanlılar vs keşfetti, 90 gün tv seyretti, iade etti, başka tv aldı, iade etti, başka mağazadan aldı. Sonra ABD liler de bu ülkeleri ve insanlarını keşfetti, önce 45 güne düşürdü, sonra gerekçe sormaya başladı, son durum ne bilmiyorum. Demek istediğim, bu iş biraz genlerle alakalı
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.