Şimdi Ara

Mulholland Dr. (2001) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chaana

    tamam, beyazperde.com'daki yorumları ben de beğeniyorum. Şöle sölim: İzleyicinin, yönetmenin hakikaten öle bi ruh haline sahip olduğu için böle orjinal senaryolar yazabildiğini düşünmesini ister yayıncılar ve bu işten yüksek meblağlar kazananlar. Fakat durum hiç de öle değildir. Senden benden ruhsal anlamda bi üstünlüğü olmayan, nası senin benim belli eğilimlerimiz, yetenekli olduğumuz bazı uğraşılar varsa, aynı şekilde kendi yeteneklerine sahip (senaryo, yönetmenlik) bir David Lynch vardır karşımızda. İşte bunlar çok ince nuanslar.. öle kaptırmayın kendinizi.


    lynch az da olsa kendinden birşeyler katıyor filmlerine kendi duyguları,tutkuları,korkularından izler bulmak mümkün filmlerinde
    _____________________________
    İki adam gökte bir deliğe geldiler
    "Beni omuzlayıver" dedi biri ötekine...
    Ama herşey öylesine güzeldi ki cennette
    delikten içeri bakan adam unutuverdi herşeyi,
    peşi sıra çekmeye söz verdiği yoldaşını.
    Ve dalıp içeri delikten,
    cennetin saltanatına doğru koşarak gözden yitti.
  • Davin Lynch' için yapılan yorumlarda:" iyi yada kötü" diye birşey olmamalı,sanat eserlerinde aktarılmak istenen "ana tema" bir "duygu durumu" bir "idea" vardır,sanatın her dalında bu vardır,
    leonardoda vinci nin tablosuna bakarken neyi hissetmişsek(eğer hissedebilmişsek tabiiki)
    kompozisyon bu bütünlüğü bizlere verebiliyorsa,bizi bulunduğumuz o andan başka bir yerlere götürebiliyorsa,
    işte bu vincinin o tabloyu fırçası ile şekillendirdiği zamanda ( o anda ) hissetiği şeyi "ötekilere hissetirebilmesidir"
    bu sanatın her dalında böyledir değişmez,ister müzik,ister şiir,ister tiyatro ve öteki alanlarda asıl önemli olan bu "duygu,düşünce,ruhsal atmosferi,aktarıp- aktaramama durumudur"
    aslında bizim yazdıklarımız kendi görüşlerimizdir,
    "ne kadar anlatırsan anlat,karşındakinin anlama limiti zekasıyla orantılıdır"demiş mevlana..
    sonuçta;Davin Lynch' anlaşılmazlığın arkasına gizlenerek,bu yöntemle eksikliklerini,kurgu hatalarını,filmde "sinema dili anlatım tekniğini" çarpık(-mantık hatalarıyla dolu) bir kısır anlayışla eserine uyarladığında,bu seferde,insanlar bir çok şeyi yakalayıp sorduğunda,Davin Lynch'in işin içinden çıkması ancak bu yöntemle mümkün olabilirdi.
    .açıkcası bu aslında bir çeşit kurnazlık....Davin Lynch' in yapımcı bulmakta çok güçlük çekmesi de çok ilginçtir..
    özet olarak,
    biz seyirci olarak,elbetteki kendimize göre yorumlayabiliriz..herkes farklı farklı değerlendirebilir..
    sanat görece bir kavram,
    filmleri ilgi görmediği halde,kalıcı olabilen "godard"gibi birçok yönetmen vardır...
    _____________________________
    herkese çalışmalarında BAŞARILAR,
    KOLAY GELSİN : )




  • ben hala lynch'in filmlerinin mükemmel olduğu, çok kafa yorduğundan çok bir lynch filmi olduğu için izlendiğini düşünüyorum.. tabi bu bütün filmleri için geçerli değil.. açıkçası bir straight story çok keyif alarak izlediğim bir filmdi ama bazen 'bkz:mulholland dr.' kendini filmlere fazla kaptırıyor ve ortaya bazılarının kafa yorucu benimse can sıkıcı bulduğum filmler çıkıyor.. bende mulholland drive'ı izledim ve en az 1 hafta film üstünde düşündüm ve sonunda vardığım nokta 'hiçbir şey'... hala filmi ilk izlediğim yerdeyim belki 2. veya 3. izleyişte daha anlamlı gelebilir ama filmi 2.kez izlediğimde de bir şey bulamayacağımı düşünüyorum... ve bunca kafa yormadan sonra bazen aklıma lynch'inde filmi çekerken bunları düşünmediği sadece kafa karıştırmaya çalıştığı fikri geliyor.. yakın zamanda bir human stain vardı ve gerçekten can sıkıcı bir filmdi.. bu film genel olarak beğenilmedi konu dağıtılmış denildi ki ben de bunlara kesinnikle katılıyorum.. ama bazen aklıma şu soru geliyor acaba bu filmi lynch çekmiş olsaydı konu dağıtılmış diye mi düşünülecekti yoksa esrarengizleştirilmiş mi diye düşünülecekti...
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nietzche

    Davin Lynch' için yapılan yorumlarda:" iyi yada kötü" diye birşey olmamalı,sanat eserlerinde aktarılmak istenen "ana tema" bir "duygu durumu" bir "idea" vardır,sanatın her dalında bu vardır,
    leonardoda vinci nin tablosuna bakarken neyi hissetmişsek(eğer hissedebilmişsek tabiiki)
    kompozisyon bu bütünlüğü bizlere verebiliyorsa,bizi bulunduğumuz o andan başka bir yerlere götürebiliyorsa,
    işte bu vincinin o tabloyu fırçası ile şekillendirdiği zamanda ( o anda ) hissetiği şeyi "ötekilere hissetirebilmesidir"
    bu sanatın her dalında böyledir değişmez,ister müzik,ister şiir,ister tiyatro ve öteki alanlarda asıl önemli olan bu "duygu,düşünce,ruhsal atmosferi,aktarıp- aktaramama durumudur"
    aslında bizim yazdıklarımız kendi görüşlerimizdir,
    "ne kadar anlatırsan anlat,karşındakinin anlama limiti zekasıyla orantılıdır"demiş mevlana..
    sonuçta;Davin Lynch' anlaşılmazlığın arkasına gizlenerek,bu yöntemle eksikliklerini,kurgu hatalarını,filmde "sinema dili anlatım tekniğini" çarpık(-mantık hatalarıyla dolu) bir kısır anlayışla eserine uyarladığında,bu seferde,insanlar bir çok şeyi yakalayıp sorduğunda,Davin Lynch'in işin içinden çıkması ancak bu yöntemle mümkün olabilirdi.
    .açıkcası bu aslında bir çeşit kurnazlık....Davin Lynch' in yapımcı bulmakta çok güçlük çekmesi de çok ilginçtir..
    özet olarak,
    biz seyirci olarak,elbetteki kendimize göre yorumlayabiliriz..herkes farklı farklı değerlendirebilir..
    sanat görece bir kavram,
    filmleri ilgi görmediği halde,kalıcı olabilen "godard"gibi birçok yönetmen vardır...






    hayır bence iyi ya da kötü diye yorum yapılmalı. her sıradan izleyici kendi basına elestirmendir.tabi göreceli ama önemli olan toplumsal bellekte nasıl yankılandığı/ yer tuttuğu yoksa sadece bir avuç elitin ya da eleştirmenin begenip de coğunluğun begenmediği(tabi tarihin herhangi bir kesitinde) bir sanat eseri bir yüzyıldan fazla yasayamaz. tarihte bunun örnegi yok. bilen varsa söylesin. ama lynchin kurnazlığı olayı bence de gercegi bi ölçüde yansıtıyor. bu haliyle lynch te fazla kalıcı olamaz ne kadar zekice kurgularsa kurgulasın bu kurgu sıradan insanın beyninde estetikle buluşmuyorsa -ki lynch de böyle- sanat eseri kalıcı olamaz hatta belki sanat eseri de sayılamaz.
    _____________________________




  • yazdıklarına katılıyorum,
    iyi ve kötü " lynch sineması"," lynch "in arkasında saklandığı anlaşılmazlık zırhı anlamında iyi ve kötü diye değerlendirilemez (yorumlanamaz) boyutunda kast etmiştim- genel anlamda değil..
    lynch sonuçta bize:
    rüyalarını, halüsülasyonlarını,kendi iç dünyasını aktarıyorsa,
    bunu "iyi" yada "kötü" olarak yorumlamamız ne derece sağlıklı olabilir..?
    önceki yazımda,
    lynch in bu tutumunu belirttikten sonra,(olması gereken) genel sanat kavramlarını yazınca,sanki onu savunur gibi oldu,
    sonradan yazdıklarım lynch için değil,
    yani lynch, vinci gibi bize pek birşey aktaramıyor
    _____________________________
    herkese çalışmalarında BAŞARILAR,
    KOLAY GELSİN : )
  • efenim david lynch amcamizin son filmidir kendileri. olaganustu ruya dokusuna ragmen simsiki oturmus bir gercek iskeleti vardir. cozebilmek icin psikopat dikkati ve hafizasi ya da iki kere izlenme sarti kosulmustur. ruya mekanigi diye birseyin varligina inanirsak aslinda filmde yerine oturmayan hicbirsey yok sanki, amma korkutucu. ooof annecim neden boyle yonetmenler var, bizden ne istiyorlar? keyif kacirmamak* icin ezoterik bir calisma yapiyorum.

    alinan hayat dersleri:
    gordugunuz hersey bir teyp kaydidir. gercek, sessizlik ile ivmelenir. uyaninca ise hersey en gercektir. ayrica her teyp kaydi da az da olsa gercektir, ama hicbir zaman tam yansimasi degil, cunku yoldan gecen insanlarin sesleri de karisir teypteki sesinize.

    cildirtan minik detaylar:
    gercek olmadan sakin gercekten yapmaya baslama*. bir ruyada gibiyim hersey cok guzel*. ve yuzlerce kez tekrarlanan this is the girl

    hmmm bu filmde gereksiz bir replik bulana odul vericem, david lyncle kahvalti ayarlicam.

    scott tobias demis, "her sabah kalktiginizda daha cok seveceksiniz bu filmi" uzerine benim ekleyebilecegim tek bir kelime var: silencio

    oyunculari alalim:
    (bkz: naomi watts)
    (bkz: laura elena harring)
    (bkz: justin theroux) dubloru: mehmet ali erbil
    (bkz: angelo badalamenti)
    (bkz: ann miller)

    bi de ufaktan fahise rolunde bi hatun var ayni deniz arcak klonu.

    bu arada filmin basindaki kisa swing dansli intro, 1997 yilinda yayinlanip amerikan kulturel hafizasinda yer etmis olan bir gap reklamina gondermedir. sanirim sn lynch de oyuncularini gapten giydirdi o bolumde.

    reklam su adresten izlenebilir.
    3 kusur megabyte, quicktime

    http://swing-music.com/...

    yok o link calismazsa surda da betasi var

    http://www.ojbmusic.com/...

    ayrica (bkz: dantel senaryolar)
    _____________________________
    yanlış anlayanın söylediği doğrudan daha kötü hiç bir yalan olamaz...




  • david lynch,in "kayıp otoyol" filmindede buna benzer kargaşa+kaos gel-gitleri durumları var...
    filmin kısa ve öz sıralı anlatımı evreleri şöyle:
    1).eşiyle cinsel sorunlar yaşayan bir müzisyen adam var,
    (adam saksafon çalmaktadır ve çalıştığı bir bar vardır)...
    2).bu adama posta yoluyla sürekli VHS video kasetleri gelir.bu kasetlerde bu müzisyen adamın+eşinin yaşamakta olduğu evinin görüntüleri vardır..bu görüntülerin eşliğindeki müzikten,: korkmamız+gerilime girip,gizemi yakalamamız gerektiğini anlamaya uğraşıyoruz,çünkü müzik öyle...
    3).derken bu müzisyen adam ve karısı bu kaset olayını polise aktarır,"2 tane polis" olaya el koyar..
    4).bir zaman sonra:günün birinde,bir partide: bu müzisyen adamın eşine, "kur" yapılır gibi pozisyonlar olurken,daha sonra: birden müzik gürültüler vb aniden kesilir ve sahneye bir acaip birisi çıkar:- büyük gözlü zayıf esmer bir adam telefonuyla aynı anda 2 yerde olduğunu bu müzisyen adama göstererek,seyircide müthiş bir etki yaratır...(bu adamı daha sonra yatağında uzun saçlı ve çıplak edepsiz bir durumda görür,gay gibi durumlar yani,bilirsiniz işte..)
    5).bu müzisyen adam,evinde bir cinayet işler ve tutuklanıp hapse konur...
    6).hapiste,nasıl oluyorsa artık,bu müzisyen adam bir anda;başka genç bir insana dönüşür(23 yaşlarında oto tamircisi falan),olaya tanık olan gardiyan ve hapishane müdürü bir anda şok olurlar (ve adalet bakanlığından tayinlerini hakkari ye isterler)
    parantez içindekileri ciddiye almayın,david lynch atarda,ben atamazmıyım..?
    7).hapishaneden sonra artık bu- bu müzisyen adam olayı biter- bu tamirci 23 yaşındaki genç insanın olayı başlar...(ha pardon) birde sarışın genç bayan kareleri başlarki,buna akıl sır erdirebilmek için çok özel birçok çaba gereklidir...
    8).bu sarışın bayan,bu tamirci genci ayartıp bir cinayet işleyip,ıssız kumsalın ortasındaki ahşap bir eve gelirler
    9).bu ahşap evin olduğu ıssız yere o partideki büyük gözlü hani telefonla 2 ayrı yerde olduğunu kanıtlayan esmer adamda gelir
    10).o esmer adam+sonra birde,o sarışın bayan +tamirci genç derken o ıssız yerde toplanırlar-
    anımsarsanız bu bizim hapishanede (saksafoncu hani) müzisyen adam iken,
    bir anda 23 yaşında genç bir tamirciye dönüşmüştü ya...
    hah işte bu aşamadan sonra tekrar eski orjinal haline, yani:müzisyen adama dönüşür
    +evine döner ve o başlardaki 2 polisten arabasına atlayarak kaçar,sonra o meşhur otoyolunda giderken çığlıklar atar,gördüklerimiz sadece bu çığlıklar ve bu müzisyen adamın kafa sallamaları+otobanın şeritleridir,
    derken,yazılar çıkar ve film biteer,işte bu kadaar..bunu anlamayacak ne var ha..?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nietzche -- 9 Kasım 2005, 22:46:51 >
    _____________________________
    herkese çalışmalarında BAŞARILAR,
    KOLAY GELSİN : )




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nietzche

    mulholland drive ve öteki filmleri gibi,senaryoyu yazarken,
    eğer david lynch in beyninin içinde değilseniz,
    filmlerinden,birşey anlamanız imkansızdır
    bu sabah yine david lynch in "kayıp otoyol" filmini izledim,
    yine aynı tarz,nerde hayal,nerde gerçek başlıyor belli değil,
    birazda durgun,
    bence,bir james mangold,bir david fincher çok daha üstün,
    hiç değilse kurgu,akla yatkın.

    valla lafı azımdan aldın bu olsa gerek...

    özellikle kimlikteki b sahne çok hoşuma gidiyor adam otelden uzaklaşıyor (otel arkasında) biraz ilerliyor çalıları arladığında karşısında benzin istasyonunu görüyor genellikle izleyiciyi ters köşeye yatıran b sahne normalde izleyici burda doğa üstü b olay olduğunu sanır aslında alaka yok tabii....

    mulholland drive a gelince özellikle karmaşık ve anlaşılmaması için yapılan b film gibi 2 kere seyredip b filmi anlamıyorsam ben o filme güzel demem anlamadığım şeyin neyine güzel diyeceğimki
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nietzche

    david lynch,in "kayıp otoyol" filmindede buna benzer kargaşa+kaos gel-gitleri durumları var...
    filmin kısa ve öz sıralı anlatımı evreleri şöyle:
    1).eşiyle cinsel sorunlar yaşayan bir müzisyen adam var,
    (adam saksafon çalmaktadır ve çalıştığı bir bar vardır)...
    2).bu adama posta yoluyla sürekli VHS video kasetleri gelir.bu kasetlerde bu müzisyen adamın+eşinin yaşamakta olduğu evinin görüntüleri vardır..bu görüntülerin eşliğindeki müzikten,: korkmamız+gerilime girip,gizemi yakalamamız gerektiğini anlamaya uğraşıyoruz,çünkü müzik öyle...
    3).derken bu müzisyen adam ve karısı bu kaset olayını polise aktarır,"2 tane polis" olaya el koyar..
    4).bir zaman sonra:günün birinde,bir partide: bu müzisyen adamın eşine, "kur" yapılır gibi pozisyonlar olurken,daha sonra: birden müzik gürültüler vb aniden kesilir ve sahneye bir acaip birisi çıkar:- büyük gözlü zayıf esmer bir adam telefonuyla aynı anda 2 yerde olduğunu bu müzisyen adama göstererek,seyircide müthiş bir etki yaratır...(bu adamı daha sonra yatağında uzun saçlı ve çıplak edepsiz bir durumda görür,gay gibi durumlar yani,bilirsiniz işte..)
    5).bu müzisyen adam,evinde bir cinayet işler ve tutuklanıp hapse konur...
    6).hapiste,nasıl oluyorsa artık,bu müzisyen adam bir anda;başka genç bir insana dönüşür(23 yaşlarında oto tamircisi falan),olaya tanık olan gardiyan ve hapishane müdürü bir anda şok olurlar (ve adalet bakanlığından tayinlerini hakkari ye isterler)
    parantez içindekileri ciddiye almayın,david lynch atarda,ben atamazmıyım..?
    7).hapishaneden sonra artık bu- bu müzisyen adam olayı biter- bu tamirci 23 yaşındaki genç insanın olayı başlar...(ha pardon) birde sarışın genç bayan kareleri başlarki,buna akıl sır erdirebilmek için çok özel birçok çaba gereklidir...
    8).bu sarışın bayan,bu tamirci genci ayartıp bir cinayet işleyip,ıssız kumsalın ortasındaki ahşap bir eve gelirler
    9).bu ahşap evin olduğu ıssız yere o partideki büyük gözlü hani telefonla 2 ayrı yerde olduğunu kanıtlayan esmer adamda gelir
    10).o esmer adam+sonra birde,o sarışın bayan +tamirci genç derken o ıssız yerde toplanırlar-
    anımsarsanız bu bizim hapishanede (saksafoncu hani) müzisyen adam iken,
    bir anda 23 yaşında genç bir tamirciye dönüşmüştü ya...
    hah işte bu aşamadan sonra tekrar eski orjinal haline, yani:müzisyen adama dönüşür
    +evine döner ve o başlardaki 2 polisten arabasına atlayarak kaçar,sonra o meşhur otoyolunda giderken çığlıklar atar,gördüklerimiz sadece bu çığlıklar ve bu müzisyen adamın kafa sallamaları+otobanın şeritleridir,
    derken,yazılar çıkar ve film biteer,işte bu kadaar..bunu anlamayacak ne var ha..?


    kardes ben de itirazları mı yukarda yazdım ama yine dayanamıycam filmlerde mul drive- kayıp otoban genelde bi düşlenen/olası/Kurgu yasam ve karakter bi de gerceğin pençesinde kıvranan caresiz zayıf karakter var aynı anda ikisini de izliyoruz. filmleri bi de bu cereceveden degerlendir. selam
    _____________________________




  • ben bazı arkadaşların aksine lynch filmlerindeki her sahnenin bir anlamı olduğunu düşünüyorum filmde dikkatinizin birkaç saniye dağılması çok önemli bir ayrıntıyı kaçırmanıza neden olabiliyor bence bu adam her sahneyi her diyaloğu kurguluyor ve senaryodaki eksiklikleri filmi anlaşılmaz yaparak kapatmaya çalışmıyor

    memento-kimlik bu iki film boyunca 10 dakikalık dikkat ve düşünce filmi tam olarak anlamanıza yeter de artar bir lynch filmi ise her saniyesi pür dikkat izlenmelidir buna rağmen herşeyi anlayamıyabilirsiniz bu nedenle bu iki film bence lynch filmlerine yaklaşamaz

    yine bence sinema tarihinde lynch gibi film yapan bir yönetmen daha yok resmen sinemada yeni bir tarz oluşturdu ve yaptığı filmleri çok sevenler var bu adam çoktan dünyanın en iyi yönetmenleri arasında yerini aldı

    sonuçta bu adamın bir tarzı var ve bol miktarda da hayranı
    _____________________________
    İki adam gökte bir deliğe geldiler
    "Beni omuzlayıver" dedi biri ötekine...
    Ama herşey öylesine güzeldi ki cennette
    delikten içeri bakan adam unutuverdi herşeyi,
    peşi sıra çekmeye söz verdiği yoldaşını.
    Ve dalıp içeri delikten,
    cennetin saltanatına doğru koşarak gözden yitti.
  • Arkadaşlar filmi az önce izledim ama gerçekten çok beğendim. Yalnız bir sorun var ne kadar beğenmiş olsam da filmden zerre bir şey anlamadım. Belki de anlamanın ötesinde anlatılmak istenen başka bir şey vardır ya da zaten anlamamız gerekmiyordur ama ben hangi kısmın hayal hangi kısmın gerçek olduğunu bil çözemedim. Filmde bir şizofren mi var, varsa hangisi? Bazı sahneler neden var anlamadım. Vay be ne filmmiş.

    7,5/10
    _____________________________
    FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Arkadaşlar filmi az önce izledim ama gerçekten çok beğendim. Yalnız bir sorun var ne kadar beğenmiş olsam da filmden zerre bir şey anlamadım. Belki de anlamanın ötesinde anlatılmak istenen başka bir şey vardır ya da zaten anlamamız gerekmiyordur ama ben hangi kısmın hayal hangi kısmın gerçek olduğunu bil çözemedim. Filmde bir şizofren mi var, varsa hangisi? Bazı sahneler neden var anlamadım. Vay be ne filmmiş.

    7,5/10


    Filmde sarışın olan kadın aslında filmin başından beri ölü. Bu sarışın olan kadın diğerini öldürtmek için parayla tutuyor, ama vicdanı yüzünden kendini öldürüyor. Tabi orada David Lynch'n kafasında ki bir sürü imgeyi görüyoruz zaten. Nyse diğer kızıl saçlı olan ise artık şizofreni oluyor. Olayları belirli imgelerle takip ediyor. Dikkat edersen hafızasını kaybediyor zaten. Yanlış yorumluyor olabilirim ama beni anladığım budur. Kıskançlık, şizofreni, vicdan azabı olarak yorumlayabiliriz filmi. Daha başka zaman daha akıcı anlatırım şuan kafa baya gtti.


    Bu arada yönetmeni tam anlamak istiyorsan Eraserhead, Lost Highway, The Elephant Man, Blue Velvet filmlerini ve iki sezondan oluşan Twim Peaks dizisini izlemeni öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hiper-Nova -- 28 Eylül 2012; 5:34:00 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Far-Cry

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    Arkadaşlar filmi az önce izledim ama gerçekten çok beğendim. Yalnız bir sorun var ne kadar beğenmiş olsam da filmden zerre bir şey anlamadım. Belki de anlamanın ötesinde anlatılmak istenen başka bir şey vardır ya da zaten anlamamız gerekmiyordur ama ben hangi kısmın hayal hangi kısmın gerçek olduğunu bil çözemedim. Filmde bir şizofren mi var, varsa hangisi? Bazı sahneler neden var anlamadım. Vay be ne filmmiş.

    7,5/10


    Filmde sarışın olan kadın aslında filmin başından beri ölü. Bu sarışın olan kadın diğerini öldürtmek için parayla tutuyor, ama vicdanı yüzünden kendini öldürüyor. Tabi orada David Lynch'n kafasında ki bir sürü imgeyi görüyoruz zaten. Nyse diğer kızıl saçlı olan ise artık şizofreni oluyor. Olayları belirli imgelerle takip ediyor. Dikkat edersen hafızasını kaybediyor zaten. Yanlış yorumluyor olabilirim ama beni anladığım budur. Kıskançlık, şizofreni, vicdan azabı olarak yorumlayabiliriz filmi. Daha başka zaman daha akıcı anlatırım şuan kafa baya gtti.


    Bu arada yönetmeni tam anlamak istiyorsan Eraserhead, Lost Highway, The Elephant Man, Blue Velvet filmlerini ve iki sezondan oluşan Twim Peaks dizisini izlemeni öneririm.

    Evet güzel yorumlamışsın dostum filmi, ama tabi anlattıkların yinede muallakta gibime geliyor. Söylediklerine katılıyorum ancak filmde zaman olgusu biraz değişik olduğu için açıkçası hangi sahne önce hangi sahne sonra ve açıkçası hangi sahnenin gerçekte olup olmadığını anlamak epey zor.

    Önerilerini ise dikkate alacağım, en kısa zamanda izlerim, teşekkürler.
    _____________________________
    FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM




  • _____________________________
    Mademki TÜRKSÜN gösterki ÜRKSÜN
  • Rhaller R kullanıcısına yanıt
    Sayende filmi anlamıştım kaç ay önce. Teşekkürler, geç olsa da.
    _____________________________
  • Yukarıdaki blogda anlatılanlar filmin sadece görülen kısmını anlatıyor. Lynch'in anlatmak istediklerini değil.
    Blog'un yazarı filmin silencio kısmını anlayamamış. Filmdeki hemen hemen tüm sahnelerin bir rüya olmadığı o kısımda verilmişti.
    Bu filmin anlatım tarzına yakın bir anlatım da geçenlerde "third person" isimli filmde vardı. Yani hesapta ortada 8-10 kişi dolaşıyor ama aslında sadece tek bir hikaye ve tek bir kişi var.
    Lynch gibi anlattığınız zaman film sevilse bile konuyu toparlayamamak sevmedim tümevarımı çıkartıyor :)
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.