Şimdi Ara

Mükemmel: Smart Forfour Brabus 177 Bg

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Mükemmel: Smart Forfour Brabus 177 Bg


    Genel Bilgiler

    Küçük ölçekli bir saat üreticisinden büyük bir otomotiv endüstrisine uzanan bir tutku yolu Smart felsefesini en iyi şekilde özetliyor. Mercedes'in çatısı altında 1990'ların sonunda büyük umutlarla başlayan üretim, ardarda gelen 3 farklı model ve tozlu raflara kaldırılan yeni projeler bu sevimli markanın bugün ulaştığı noktayı gösteriyor.


    Evet, bugünlerde Smart'ta işler pek de iyi gitmiyor. Son birkaç otomobil fuarında bazı yeni konseptler sergilenmiş olsa da firma yeni model üretemeyecek ya da planları askıya alınacak derecede zor durumda. Ama ülkemize yeni ithal edilmeye başlayan ForFour Brabus, işlerin kötüye gittiği dönemde bile bazı güzel şeyler olabildiğini kanıtlayan iyi bir örnek.

    Aslında ForFour belki de Smart genlerim en az taşıyan model. Gerçek Smart, mikro boyutları ve iki kişilik koltuk kapasitesiyle artık Avrupa'nın Roma, Paris gibi başkentlerinde bir kült halini almış olan ForTwo modeli. Ailenin yere yakın giden, kısa boylu üyesi Roadster de yine spor görünümü ve spor kullanımı ile akılcı bir seçenek. Oysa ForFour, belki de bir Smart'a sahip olmanın en mantıksız yolu. Bir Smart'a sahibi olacaksam, neden ondan dört kapı ve dört koltuk talep edeyim ki? Tüm bunların yarısı da pekala bir Smart sahibi olmak için yeterli sebepler. Ya da bunun tam tersini de düşünebilirsiniz. Dört koltuklu bir otomobil satın alacaksam, bu neden Smart olsun?

    Pazardaki küçük hatchback rakiplerinden ForFour'u ayıran pek fazla özellik yoktu, ta ki Alman tuning firması Brabus bu modele el atana kadar. Mercedes'le yakın ilişkileri bulunan Brabus, Smart'ın diğer sevimli modelleri ForTwo ve Roadster için daha önceleri modifiye işlemleri uygulamıştı. Şimdi ise modifîye sırası ForFour'da. Brabus'un modifiye işlemleri dışta ve içte belirgin şekilde gözler önünde. Bagaj kapağındaki Brabus yazısının yanısıra geniş ve çift egzoz çıkışları, 17 inç jantlar ile basık profilli lastikler otomobilin daha az kaslı hemcinslerinden ayrışmasını sağlıyor. Dış görünüm özellikleri oldukça yararlı çünkü yavaş giden bir aracın solundan mermi gibi geçtiğinizde, diğer araç sürücüsü nasıl bir otomobil tarafından geçildiğini bilmeli, tabii Brabus'a yeterince yaklaşabilirse... İç mekanda da sportif ruha uygun olarak kapı kolu, pedal seti, vites kolu gibi bazı aksamlarda metal kaplamalar kullanılmış. Brabus kabartmalı deri koltuklar da kaliteli görünümlü. Ama bunların yanında Smart'ın sevimli iç mekan tasarımına zarar verilmemiş. İç mekanda şirin gösterge paneli, iki kollu karakteristik direksiyon, kokpit ortasındaki saat ve motor hararet göstergesi aynen korunmuş. Olumsuz eleştiri alan cam açma düğmelerinin konumu da yine el freninin iki yanında, yani zor ulaşılan bir noktada ve alışkanlık gerektiriyor. Bunun dışındaki kumanda ve kontrollerin tamamı orta konsolda toplanmış, direksiyondan da kumanda edilebilen kaliteli müzik sistemi Mercedes modellerindekileri andınyor. Tamamen camdan oluşan iki parçalı tavan iç mekanı aydınlık gösteriyor, keşke bu cam tavanlardan en az biri açılabilseymiş, aracın havalandırmasına yardımcı olurmuş, oysa sadece sürgülü perdeleriyle güneş ışınlarını kesebiliyorlar. ForFour 2500 mm dingil mesafesine sahip. Bu, diğer araçlardan daha fazla ve neredeyse kompakt sınıfın dingil mesafesine yaklaşıyor. Ancak özellikle arkadaki iç mekan genişliği bu dingil mesafesini doğrular nitelikte değil. Önde ise ancak yeterli genişlik sunuluyor.
    Ama teste konu olan model bir Brabus ise sorun değil. İnsan saf sportif ruh arıyor, daha fazlasını değil.
    270 litrelik bagaj hacmi de sportif ruh için hiç fena değil.

     Mükemmel: Smart Forfour Brabus 177 Bg


    ForFour Brabus'un asıl önemli özelliği, ona hayat veren kalbinde yatıyor. Brabus, Smart'ın 1.5 litrelik standart motorundan güçlü bir kaplan yaratmış. Litre basma 120 HP güç üreten Brabus motoru toplamda 177 HP'lik güce, 230 Nm'lik torka sahip. Ayrıca motor, 7000 d/d'lerin üzerini rahatlıkla zorlayabiliyor.
    Bu sonuçta turbo teknolojisi ve Brabus'un deneyimli mühendisliği etkili olmuş. Üstelik bu gücün, ağırlığı 1.1 tonu bile bulmayan bir aracın üzerinde bulunması çok keyifli ama kontrol edilmesi ustalık gerektiren bir performans sunuyor. Sonuçta ForFour bu güç dopingiyle 100 km/s hıza 7.6 saniyede çıkabiliyor, ara hızlanmalar da neredeyse göz açıp kapayıncaya kadar gerçekleşiyor. 3000 d/d'den itibaren ani artış gösteren turbo basıncı, 5 ileri oranlı vites kutusu aracılığıyla, çekişin olduğu ön tekerleklere gönderdiği torku, sürücü farkına varamadan ani olarak artırmaya başlıyor. Ayağınız gaz pedalında fazla takılı kalmasın! Siz farkına varmadan hız göstergesi de alıp başını gidebiliyor. Güç ve esneklik ise her devirde sürücünün emrine sunuluyor. 5. viteste, yüksek süratlerde sabit hızla seyir halindeyken bile verilen ani güç artışı taleplerine müthiş bir istekle cevap verebiliyor ve bu, sürücü dahil yoldaki herkesi ve özellikle de diğer araç sürücülerim şaşırtıyor. Eğer şanslıysalar, bu gücün sebebini veya bu küçük canavarın ne olduğunu anlamak için bagaj kapağının sağ altındaki Brabus yazısını okumaya vakit bulabilirler!

    Brabus tarafından elden geçirilmiş sert süspansiyon sistemi ve çekiş kontrolü gibi elektronik destekler sayesinde gücü kontrol etmek mümkün. Ama önemli olan sürücü-nün kendisini kontrol edebilmesi...
    Aksi takdirde aşırı hızdan dolayı bir haftada ehliyeti bırakabilirsiniz. Babalara da bir sözümüz var. Kızınıza mezuniyet hediyesi olarak yanlışlıkla bu yeni modeli satın almayın! Daha mütevazı ve çok şirin başka Smart modelleri var. Onlardan bir tane seçin. Bırakın Brabus ForFour, "hakkını verenlere" kalsın!

     Mükemmel: Smart Forfour Brabus 177 Bg


    Gücü dizginleyen frenler aracı 35 m'de durduruyor
    Performanstan bu kadar söz etmişken, bu süratli aracın nasıl durduğuna da bakmak lazım. Fren konusunda ön bilgi edinebilmek için 17 inçlik jantların içerisine gizlenen devasa fren disklerine şöyle bir bakmak yeterli. Ama biz daha fazlasını yapıp, Brabus'un fren ölçümlerin; İMK'nın Körfez Pisti'nde gerçekleştiriyoruz. Brabus pistte nihayet kendisini evinde gibi hissediyor.

    "Sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz" diye boşuna dememişler. Brabus burada yol tutuşun da, süspansiyonun da, frenlerin de hakkını veriyor. 100 km/s hızdan 35 metrede duran otomobilde Brabus'un teknolojisini konuşturduğu belli. Tamam, sert süspansiyon sistemi bozuk yollarda içindekileri yoruyor, hatta yüksek hızlarda aracı zıplatarak sürüş stabilitesini olumsuz etkiliyor ancak fren, viraj dengesi, slalom gibi konularda da aracın üstün performans sergilemesine olanak tanıyor. Direksiyon sistemi de şehir içinde sert kalmasına rağmen, piste çıkıldığında ön lastikleri viraj çizgisine neredeyse yapıştırıyor. Konfor konusunda tıpkı süspansiyon gibi, iç mekandaki gürültü katsayısı da biraz rahatsızlık yaratıyor. Özellikle sert süspansiyon dolayısıyla iç mekanda sürtünme gürültüleri, orta hızlarda rüzgar türbülans gürültüsü, yüksek hızlarda şanzıman ve turbo beslemeli motorun hava emiş sesi etkili oluyor. Ama bunların hiçbiri Smart'ın sürüş zevkini olumsuz etkilemiyor. Her zevkin bir bedeli de olmalı. Smart ForFour Brabus'un da hediyesi 31 bin 100 Euro ya da 50 bin YTL. Sunulan standart donanımlar arasında klima, ABS, ESP, panorama cam tavan, deri koltuklar, dört elektrikli cam gibi ana kalemler ile Brabus spor paketi donanımları bulunuyor.

    Ayrıntılı incelemeyi okumak isteyenler için:
    http://arabam.milliyet.com.tr/arabamtest/smart_forfour_brabus_15turbo_2006/smart_forfour_brabus_1.5_2006_1.asp

    http://arabam.milliyet.com.tr/arabamtest/smart_forfour_brabus_15turbo_2006/smart_forfour_brabus_1.5_2006_2.asp

    Birazda teknik servis ve parçası bol olsa mükemmel olurdu.

    Saygılarla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 21 Mayıs 2006; 3:51:38 >







  • Bakalim Golf GTI nasil fiyatlanacak 1.4 motor komp+Turbo 175 hp Ben bundan daha basarili olacagini tahmin ediyorum...
  • çok manyak araç yaww ibreler çok dehşet
  • arabanın şekli ve iç dizaynı iyi değil ama performansıda söz yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC
    Bakalim Golf GTI nasil fiyatlanacak 1.4 motor komp+Turbo 175 hp Ben bundan daha basarili olacagini tahmin ediyorum...



    ama bu brabuslu o ise fabrika çıkışı bi de tabi arada heralde 300kg lik ağırlık farkı olcak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanselah -- 21 Mayıs 2006; 10:20:51 >
  • Arabanın dış görübüşünü bende beğenmiyorum ama göstergeler ve direksiyon olayı iyi görünüyo.performansa zaten lafım yok
  • bilmiyorum arkasına oturdunuz mu,aracın içi çok çok geniş..
    normali 20,000eurolardan başlıyordu 2005aralıkta...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu topic i başlatan arkadaş kusura bakmasın ama DİZEL olmayan hiçbir araç mükemmel olamaz !!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: özkoçak

    Bu topic i başlatan arkadaş kusura bakmasın ama DİZEL olmayan hiçbir araç mükemmel olamaz !!!!



    ne kadar da kesin konuşmuşsun öle
    çıkar biraz gözlüklerini
    objektif ol...
  • özkoçak: saçmalıyorsun... gözlükleri bir kenara bırakalım crepassio arkadaşımın dediği gibi.. Scenic 2.0 16v var bizde benzinli, gayet mükemmel araç allahım ya dizel sevdası da bir yere kadar kardeşim..
  • quote:

    Bu topic i başlatan arkadaş kusura bakmasın ama DİZEL olmayan hiçbir araç mükemmel olamaz !!!!


    pes dogrusu bu kadar olur sanırım biraz cekememezlik var .

    Çok yol yapıyorsan ve orta yaş isen ok dizel
    ama
    Burda performanstan bahsediyoruz bu sefer diyecen dizeldede performanslı modeller var eyvallah ama ben benzinlinin tadını alamıyorum.Zırt diye devir bitiyor 4000 d/d dizelde

    Ben hondacıyım devir olayınıda bilen bilir
  • Dizellerde büyük gelişme olduğu doğru ama hala benzinliler bazı yönlerden daha iyi.

    Sayın özkoçak fikrinize saygı duymakla beraber dizeller ekonomikte olsa benim gönlüm benzinliden yana.

    Saygılarla...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece

    çok manyak araç yaww ibreler çok dehşet

  • Fikrime katılmadıklarını belli bir düzeyi gözeterek ifade eden arkadaşlar, bende sizin fikrinize katılmıyorum ama saygı duyuyorum, sonuçta zevk ve tercih meselesi.
    Katılmadığı fikri saçmalamak olarak niteleyen arkadaşım, sana söyleyecek hiç bir lafım yok.
  • benim gönlüm de benzinliden yana ama malum ekonomik olmak gerekiyo.
    ayrıca araba çok hoş.fakat mini coper ı tek geçerim bu sınıfta.
  • http://www.mini.com.tr/com/en/mini_cooper_s/index.jsp MINI Cooper S JCW GP Kiti

    Buda çok iyi bir araç performans isteyenler için çok süper..Ben olsam bunu tercih ederim...Sadece 2000 tane olacakmış...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugrvw -- 23 Mayıs 2006; 14:37:05 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.