DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Muhabbet kuşum Cok ürkek
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
19
Cevap
0
Favori
10.479
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Hobi Forumları >> Evcil Hayvanlar >> Muhabbet kuşum Cok ürkek
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Er
      0 Mesaj
      02 Ocak 2010 10:32:30 Konu Sahibi
      geçen aldığım yaklaşık 1.5 aylık muhabbet kuşum cok ürkek ve en ufak bi şeyde korkuyor mesela ışı kapattıgım zaman vede hiç bir şekilde ötmüyor. Arada bi irkilme tarzında titriyor neden anlamadım ama engel olamıyorum. Yardımcı olabilirmisiniz



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      02 Ocak 2010 20:20:39
      Ürkek olmaları normal, sebepleri şunlar olabilir;

      1) Çekingen bir karaktere sahip olabilir. (Düşük bir ihtimal)
      2) Yeni alındığından ötürü çekingen olabilir. (Çok yüksek bir ihtimal)
      3) Güvenini kazanmamış olabilirsiniz. (Yüksek bir ihtimal)

      Yapılması gerekenler; Asla ele alınmamalı, kendisi istemediği sürece dokunulmamalı ve sevilmemelidir. Muhabbet kuşuyla sık sık iletişim kurulmalı ve güveni kazanılmaya çalışılmalıdır. Ne kadar uzun zaman ayırırsanız, o kadar kısa sürede size alışır ve evcilleşir. Onun yanındayken sert ve hızlı hareketlerden kaçınılmalıdır.

      Başka sorunuz varsa cevaplayabilirim.
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      03 Ocak 2010 19:39:01 Konu Sahibi
      cok saolun yardımınız için yavaş yavaş elime alışmaya başladı kafesin içinde bi müddet parmagımın üzerinde tutuyorum o kadar yabani deilmiş bi önce ki muhabbet kuşum elimi daha kafesten içeri sokmadan kendini saga sola vuruyordu.Artık ona hep canım diye hitab ediyoruz konuşsun diye günde en az 8 9 saatim onunla beraber geçiyor. Biraz daha odaya alışsın dışarı bırakıp elime konmasını sağlıyacağım
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      04 Ocak 2010 23:53:02
      Dışarı bırakmadan önlem alın. Mesela salonda salacaksaksanız perdeleri iyice örtün çünkü cam kavramını bilmediklerinden cama sert bir biçimde çarpmaları sık yaşanan bir durum. Televizyonu ve kapıyıda kapatın. Sıcak su, çay vb şeyleride ortadan kaldırın. Su gördülermi bazıları dayanamıyor. İyice alışmayan kuşlar panikleyip duvarada çarpabiliyor, dikkat etmek gerek



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noteb00k -- 4 Ocak 2010; 23:55:41 >
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      06 Ocak 2010 22:07:32 Konu Sahibi
      evet ya şimdi saldım hep duvara çarpıyor uçamıyor yani dogru düzgün bi yere konuyor kafasına estimi ucmaya kalkıyor ama oda duvara toslayarak son buluyor. Benim kuşun en ii özelliği ele geliyo direk yani korkmuyo kafese koymak için ışıgı kapatmak zorunda kalmadım elimin üzerinde kafese soktum. Ama bu duvara çarpma olayını nasıl önlicem bilmiyorum bişey olacak die korkmaya başlıyor insan :S
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      06 Ocak 2010 22:47:12
      Kafesi önüne uzadın, acıkınca kendisi girecektir, elinize almayın. Yani kendisi isterse girer. Bu saatte salmak yanlış, gün ışığında salmanız gerekir. Ayrıca 1.5 aylıktan büyük muhabbet kuşları rahat bir şekilde uçabilir, net bir resmini eklerseniz yorum yapabilirim yaşıyla ilgili. Büyük ihtimalle hayatında ilk defa uçtuğu için duvara çarpması normal ama bunun sık olması tehlikeli tabi. Uçmasında sorun var mı?
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      07 Ocak 2010 20:34:06 Konu Sahibi
      yok ucması normal gayetde daha duvarın ne oldugunu bilmiyor bide ele almak derken parmagımın üzerinde yani herhangi bi zorlama olmadan kafesine koyuyorum [url=http://img37.imageshack.us/i/fotoraf0040.jpg/][image] fotosuda bu cok sessiz sakin bir kuş pek bi eylencesi yok yani. Birde bi sitede geceleri bırakın sabah acık cam olması kuş sesleri felan etkilenir yazıyordu



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sexiprens -- 7 Ocak 2010; 20:41:17 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      07 Ocak 2010 22:58:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: sexiprens

      yok ucması normal gayetde daha duvarın ne oldugunu bilmiyor bide ele almak derken parmagımın üzerinde yani herhangi bi zorlama olmadan kafesine koyuyorum [url=http://img37.imageshack.us/i/fotoraf0040.jpg/][image] fotosuda bu cok sessiz sakin bir kuş pek bi eylencesi yok yani. Birde bi sitede geceleri bırakın sabah acık cam olması kuş sesleri felan etkilenir yazıyordu


      Dışarıdaki kuş sesleride, TV den duyduğu kuş sesleride etkiler, bunun önüne geçemezsiniz. Ancak muhabbet kuşları yükseklere konmayı sevdiğinden, bu büyük ihtimalle avize ve lambalarda olacaktır. Hem elektrik çarpma hemde ampulun aşırı ısısından yanma ayaklarının yanma tehlikesi var. Perdeler kapalı bir şekilde gündüz salma en mantıklısı. Fotoğrafı açamadım ne yazıkki. Direk imageshack linkini buraya eklersen yada yukarıdan image i seçip linki arasına eklersen daha iyi olur sanırım. Bu kadar kısa sürede size alışması gerçekten çok güzel.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      09 Ocak 2010 11:30:14 Konu Sahibi



      saolun birde kuşun 10-20 gün kadar kafeste kasması gerekiyormus benim 1 hafta oldu alalı. şimdi cıkarmam sakıncalı mı kafesten? birde ele daha iyi alışması için kuşu bir gün kadar aç bırakıp sonra eline yem alıp dışarıda ele gelmesini saglamak bu uygun bi yöntem mi pek uygun gelmedi bana ama sizce?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sexiprens -- 9 Ocak 2010; 11:33:12 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      09 Ocak 2010 19:21:55
      quote:

      Orijinalden alıntı: sexiprens




      saolun birde kuşun 10-20 gün kadar kafeste kasması gerekiyormus benim 1 hafta oldu alalı. şimdi cıkarmam sakıncalı mı kafesten? birde ele daha iyi alışması için kuşu bir gün kadar aç bırakıp sonra eline yem alıp dışarıda ele gelmesini saglamak bu uygun bi yöntem mi pek uygun gelmedi bana ama sizce?



      Sakın aç bırakmayın, bu çok acımasızca ve yanlış bir yöntem. Bizim ülkemizde hayvan sevgisi yaygın olmadığından ve evcil hayvan besleme henüz yeni başladığından çok fazla yanılgı var. Kuş evcilleşsin diye kanadını kesen insan bile duydum ben. Aç bırakmak çok yanlış bir yöntem. Asla uygulanmamalı. Birkaç gün yada 1 hafta daha bekleyip, kuşu salabilirsiniz. Başka sorunuz varsa sorabilirsiniz. Bu arada kuşunuz çok büyük ihtimalle erkek ve henüz bebek denilebilecek yaşta. En fazla 1.5-2 aylık. Maşallah diyorum, çok güzel bir hayvan. Çok sağlıklı görünüyor, Allah nazardan saklasın. Bu arada plastik tüneği bir süre sonra değiştirmenizi öneririm. Plastik tünek yerine tahta tünek alın; çünkü plastik çok kir ve mikrop tutuyor. Ayrıca plastik zararlı. Kuşların gagaları zamanla uzar ve plastik tüneğe sürterek törpülerler.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noteb00k -- 9 Ocak 2010; 19:23:45 >
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      09 Ocak 2010 22:53:38 Konu Sahibi
      Çok saolun yardımlarınız için hemen deiştireceğim plastikleri. Bu gaga törpüsü için gaga taşı varmış sanırsam ondanda alacagım. Gelişme oldukça size bildirim Çok ama Çok teşekkür ederim
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      10 Ocak 2010 00:43:46


      Gaga taşı adı altında satılan alçılar var, bunlar gerçekten gereksiz. En iyisi mürekkep balığı kemiği. Muhabbet kuşları hem kemiriyor hem de kalsiyum ihtiyacını karşılıyor bunlarla, hem de yan etkisi yok ve çok sağlıklı.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      10 Ocak 2010 12:25:23 Konu Sahibi
      Bu pet shoplarda satılıyor deil mi mürekkep balıgı kemiği. Birde şey sorucaktım muhabbet kuşlarının konuşması için gerekli eğitim süreci nedir günde ne kadar zaman gerekli ve bunu ne kadar devam ettirmem laazım . Biliyorum biraz cok soru sordum kusura bakmayın ama en iyi şekilde eğitmek istiyorum kuşumu
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      430 Mesaj
      10 Ocak 2010 12:40:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: sexiprens

      Bu pet shoplarda satılıyor deil mi mürekkep balıgı kemiği. Birde şey sorucaktım muhabbet kuşlarının konuşması için gerekli eğitim süreci nedir günde ne kadar zaman gerekli ve bunu ne kadar devam ettirmem laazım . Biliyorum biraz cok soru sordum kusura bakmayın ama en iyi şekilde eğitmek istiyorum kuşumu


      Evet Pet Shoplarda satılıyor, aslında bunları Akdeniz kıyılarından topluyorlar. Aman dikkat edin beyaz alçı gibi şeyler veriyorlar, bunlar yararlı değil zararlı şeyler. En iyisi mürekkep balığı kemiğidir.

      http://www.muhabbetkusu.org/index.php?option=com_content&view=article&id=59:evcilletirme-ve-eitim&catid=38:evcilletirme-ve-eitim&Itemid=63


      Burada evcilleştirme ile ilgili bütün ihtiyaç duyduğunuz bilgi var. Yazının tamamı yabancı bir siteden tercüme edilmiş ve çok yararlı ve bilimsel. Ne kadar çok ilgi gösterirseniz o kadar çabuk size alışır ve konuşmaya başlar.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noteb00k -- 10 Ocak 2010; 12:42:37 >
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      31 Ocak 2014 15:42:01

      şef banada yardımcı olabilirmisin? yaşı hakkında tereddütlerim var, söleyebilirmisin yaşını ?
      |
      |
      noteb00k kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      107 Mesaj
      31 Ocak 2014 23:16:28
      Nerden anlasın ?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      01 Şubat 2014 11:28:23

      Kafesi önüne uzadın, acıkınca kendisi girecektir, elinize almayın. Yani kendisi isterse girer. Bu saatte salmak yanlış, gün ışığında salmanız gerekir. Ayrıca 1.5 aylıktan büyük muhabbet kuşları rahat bir şekilde uçabilir, net bir resmini eklerseniz yorum yapabilirim yaşıyla ilgili. Büyük ihtimalle hayatında ilk defa uçtuğu için duvara çarpması normal ama bunun sık olması tehlikeli tabi. Uçmasında sorun var mı?

      başka sorun?
      |
      |
      heryum kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      107 Mesaj
      01 Şubat 2014 22:45:23
      Günü gününe tahmin et bakalim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      03 Şubat 2014 11:11:50

      boşver be abi adam yardımcı olabilirse olur zaten sıkıntı yok ;)
      |
      |
      heryum kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Er
      0 Mesaj
      18 Şubat 2014 19:35:21
      Benim kusumda cok urkek alali 1 aydan fazla oldu. Evin icindeki seslere karsi tepkiside var civil civil. Odaya saldigimdada acikinca kendisi kafesine giriyor ancak bana alismadi elimi uzatsam korkuyor kafesin yanina gelsem kaciyor ne yapmaliyim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
SEO
modasor
ses yalıtımı
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
2,828
1.2.163

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.