Şimdi Ara

MTV motor hacmine değil, emisyona göre alınacak. Şahin'e 2 bin tl vergi!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
245
Cevap
1
Favori
20.215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak

    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.

    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

    DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

    Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.

    Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.

    Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.

    Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

    ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

    Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

    Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama



    29.11.2010 - 12:20
    kaynak:http://www.finansgundem.com/haber/Benzinli-otomobili-olanlar-yandi/41045


    AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

    Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:

    -İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.

    2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.

    Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.

    -Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.

    Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.

    -İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.

    Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.

    -Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.

    Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.

    -Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

    -Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.

    kaynak: AA
    http://www.haber7.com/haber/20101129/Motorlu-Tasitlar-Vergisinde-koklu-degisiklik.php
    29 Kasım 2010 10:34



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metbey -- 29 Kasım 2010; 14:55:58 >







  • keşke her yıl yapılan kilometreye göre vergi alsalardı, çok gezen çevreyi çok kirletir mantığıyla...
  • her defasında önümüzdeki yıl diye söylüyorlar veya konuşuluyor fakat hep aynı şey oluyor, emisyona göre değilde normal tarifeyi zamlayıp koyuyorlar önümüze.
  • lpgli araçlarda durum ne peki?
  • Çıkacaksa çıksın artık şu da

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.

    Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor
  • cek, cak hep aynı.
    ama artık kimseye şehir içinde cipe biniyor diye kızılamaz. ne de olsa parasıyla
  • yurt dışında yıllık ödedıklerı vergı bu sısteme göre ödenırken sıfır satılırkende buna göre vergısı ödenıyor.böyle bır sıstemı uygulamaları geçmek ıçın cıddı düzenleme gerekır.böyle bırşey olsada çoktan duyulurdu.seçım yaklaşınca yıne bız yurt dışına ayak uyduruyoruz ızlenımı yaratmak ıçın çıkan habermış gıbı gelıyor
  • Otomobil ureticilerinin dayatmasi bir sacmalik, zaten surunen 2. eli iyice oldurmus olurlar
  • Araç satışındaki ötv oranına nasıl yansır bu durum onu merak ediyorum asıl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl


    keşke her yıl yapılan kilometreye göre vergi alsalardı, çok gezen çevreyi çok kirletir mantığıyla...




    böyle birşey uygulamaya konsa piyasada kilometresiyle oynanmamış araba kalmazdı
  • Önce
    - Araçların ağırlıklarına göreydi. Şahin tam 949 kg ile sınırdaydı!

    Şimdi
    - Araçların motor hacimlerine göre alınmaya başlandı, o da hataydı.

    Sonra
    - Araçların emisyon değerlerine göre alınacak fakat 1 yılda ne kadar saldığı değil, beher kilometreye ne kadar saldığı.

    Yani bu ğç vergilendirmenin üçünde de bence bir hata var. İkisi de MAKTU alınıyor, NİSPİ değil. Aynı aracı aynı gün alan 2 kardeşten birisi yılda 100.000 km yapsa da aynı vergiyi veriyor, birisi yılda 1.000 km yapsa da aynı vergiyi veriyor. Bir türlü vergilendirme adaletli bir şekilde yapılamıyor. Benim aracım kilometreye 121 gram CO2 salıyorsa ama ben yılda 10.000 km bile yapmıyorsam suçum aracıma az binmek mi? Çok binen ve az binen arasında fark olmayacak mı? Zaten çok binen tükettiği yakıt ile hazineyi ihyâ ediyor, devlet bunun cezasını az binenden mi almaya çalışacak?




  • Dizeller çevreyi daha az kirletiyormuş.Vayy şerefsizler..Partikül ne oldu.

    Bir kere eksoz gazlarının ozona etkisinin ineklerden fazla olmadığı kanıtlanmadı mı?. Aksine dizellerin partikülü insan sağlığı için daha zararlı.

    Ya dizellerin partikülü ne olacak. Adam hem benden ucuzab seyahat edecek, hem daha az vergi verecek, hem de beni kanser edecek ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Önce
    - Araçların ağırlıklarına göreydi. Şahin tam 949 kg ile sınırdaydı!

    Şimdi
    - Araçların motor hacimlerine göre alınmaya başlandı, o da hataydı.

    Sonra
    - Araçların emisyon değerlerine göre alınacak fakat 1 yılda ne kadar saldığı değil, beher kilometreye ne kadar saldığı.

    Yani bu ğç vergilendirmenin üçünde de bence bir hata var. İkisi de MAKTU alınıyor, NİSPİ değil. Aynı aracı aynı gün alan 2 kardeşten birisi yılda 100.000 km yapsa da aynı vergiyi veriyor, birisi yılda 1.000 km yapsa da aynı vergiyi veriyor. Bir türlü vergilendirme adaletli bir şekilde yapılamıyor. Benim aracım kilometreye 121 gram CO2 salıyorsa ama ben yılda 10.000 km bile yapmıyorsam suçum aracıma az binmek mi? Çok binen ve az binen arasında fark olmayacak mı? Zaten çok binen tükettiği yakıt ile hazineyi ihyâ ediyor, devlet bunun cezasını az binenden mi almaya çalışacak?


    bu durumda km ile ters orantılı olarak vergi alınmalı.




  • çevreyi düşünen sistem buna neden teşvik etmiyor. Neden elektrikli araçlardan şaka gibi vergi almayı planlıyorlar
  • Kilometreyi ölçmek yerine, MTV vergisini tümden kaldırıp benzin/mazot fiyatına uygun miktarda MTV kalemi eklenmeli.

    Şimdi diyeceksiniz benzin neredeyse olmuş 4 lira, üzerine bir vergi daha mı gelsin.
    Evet gelsin,
    Sapla samanı ayırmak lazım,
    Benzin içinde şişirme vergiler var, bunlar da mutlak suretle kaldırılsın ama MTV vergise benzine entegre edilsin. Hem böylece bürokrasi biraz azalmış olur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercinsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl


    keşke her yıl yapılan kilometreye göre vergi alsalardı, çok gezen çevreyi çok kirletir mantığıyla...




    böyle birşey uygulamaya konsa piyasada kilometresiyle oynanmamış araba kalmazdı




  • en güzeli km+yaş+emisyon odaklı bir yapı olması.

    yaşı küçük+düşük emisyonlu araçtan az vergi alınmalı. belirlenen limitten fazla km yaptığında da bir sonraki sene bu orana yansıtılmalı.
  • Uygulanacaksa uygulansın artık.
  • nox emisyonları ne olacak peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omercan_84

    çevreyi düşünen sistem buna neden teşvik etmiyor. Neden elektrikli araçlardan şaka gibi vergi almayı planlıyorlar


    hocam elektrikli araclarla ilgili derken %37 yi kastediyorsaniz, bunun gecici oldugu vergi sisteminin yeniden duzenlemesini beklemeden elektrikli araclara sahip olmak isteyenler icin belirlendigi aciklandi. Duymussunuzdur agaoglu elektrikli bir arac( tesla roadstar ) almisti mesela ama nasil vergilendirilecegi belli olmadigi icin baya sorun yasamisti.


    Mevcut vergi sisteminin onumuzdeki yil icerisinde degisecegi aciklandi ama ayrinti yok, yani emisyona gore olacagina dair bir aciklama yok, avrupadaki sistemin inceleneceginden bahsedilmis. Onun disinda bir aciklama yok, yok dizeli olan kurtuldu, benzinli araci olan yandi falan, bunlar internet sitelerinin uydurmalari, maksat haber ilgi gorsun.

    elektrikli araclar icin gecerli olacak asil vergi oranida bu duzenlemenin icerisinde yer alacak, su andaki %37 orani bu duzenlemeyi beklemeden biran evvel elekrikli arac almak isteyenler icin cikarildi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR


    quote:

    Orijinalden alıntı: omercan_84

    çevreyi düşünen sistem buna neden teşvik etmiyor. Neden elektrikli araçlardan şaka gibi vergi almayı planlıyorlar


    hocam elektrikli araclarla ilgili derken %37 yi kastediyorsaniz, bunun gecici oldugu vergi sisteminin yeniden duzenlemesini beklemeden elektrikli araclara sahip olmak isteyenler icin belirlendigi aciklandi. Duymussunuzdur agaoglu elektrikli bir arac( tesla roadstar ) almisti mesela ama nasil vergilendirilecegi belli olmadigi icin baya sorun yasamisti.


    Mevcut vergi sisteminin onumuzdeki yil icerisinde degisecegi aciklandi ama ayrinti yok, yani emisyona gore olacagina dair bir aciklama yok, avrupadaki sistemin inceleneceginden bahsedilmis. Onun disinda bir aciklama yok, yok dizeli olan kurtuldu, benzinli araci olan yandi falan, bunlar internet sitelerinin uydurmalari, maksat haber ilgi gorsun.

    elektrikli araclar icin gecerli olacak asil vergi oranida bu duzenlemenin icerisinde yer alacak, su andaki %37 orani bu duzenlemeyi beklemeden biran evvel elekrikli arac almak isteyenler icin cikarildi.



    peki lpg, benzin ve dizel arasında nasıl bir sıralama var? yani hangisi daha zararlı? en az çevreyi kirleten hangisi?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.