Şimdi Ara

Motoru Yaptırmam Gerekir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
3.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sevgili opel kullanıcıları bende 2002 model astra elegance var.Lpg takılı araçta.2006 yılında takılmış.bugün yağını degiştirmeye gittim.usta yağ yakar bu arabalar dedi.ne kadar km de nekadar yağ yakıyo dedi.ben de 1000 kmde 1lt falan dedim.usta motorun yapılma zamanı gelmiş dedi.yağ yakması çok dedi motorun yapılma zamanı gelmiş dedi.sizce normal degil mi?2006da lpg takılmış araca ki 140 binde daha...bu kadar kısa zamanda motor yaptırcak kadar masraf oluyo mu opellerde?ustaya sordum nekadar mal olur motor dedim.2000 liraya sıfır motor olur istedigin kadar binersin dedi.acaba arabayı elden çıkarsam mı?yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



  • Kardeşim öncelik arabanın yağını filtresini değiştir ve özellikle gm marka yağ kullan ve astra dan gerçekten anlayan bir ustada yaptır.Daha sonra takip et arabyı eğer sportif kullanırsanız araba gerçekten yağ yakar.Ayrıca sıcaktada biraz yağ yakımı çoğalır.Eğer senin dediğin gibi 1lt yağı 1000 km de yakarsa ortalama 4000 -5000 km yağın biter 2000-2500 km yağın yarıya iner.Eğer gerçekten öyleyse sıkıntı olabilir ama bunun için genelde baştan motor rektefiye etmiyorlar yani motor yapmıyorlar en fazla sekman atıyorlar bu da maksimum 500-700 tl arası çıkar ama km düşük gibi sanki erken gibi bunun için bence:))

    kullanım kılavuzun varsa oku orda da yazar arabanın yağ yakımı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entropy

    Kardeşim öncelik arabanın yağını filtresini değiştir ve özellikle gm marka yağ kullan ve astra dan gerçekten anlayan bir ustada yaptır.Daha sonra takip et arabyı eğer sportif kullanırsanız araba gerçekten yağ yakar.Ayrıca sıcaktada biraz yağ yakımı çoğalır.Eğer senin dediğin gibi 1lt yağı 1000 km de yakarsa ortalama 4000 -5000 km yağın biter 2000-2500 km yağın yarıya iner.Eğer gerçekten öyleyse sıkıntı olabilir ama bunun için genelde baştan motor rektefiye etmiyorlar yani motor yapmıyorlar en fazla sekman atıyorlar bu da maksimum 500-700 tl arası çıkar ama km düşük gibi sanki erken gibi bunun için bence:))

    kullanım kılavuzun varsa oku orda da yazar arabanın yağ yakımı

    teşekkür ederim kardeş cevabın için.valla gm marka yağ koymadılar ama bi daha ki sefere öyle koydurtayım.1000 kmde azaldıgında zaten üstünden ekliyorum.özellikle uzun yola gittigimde benzinliklerden takviye yapıyorm.ama böyle de motor aşınması kolaylaşıyo işte.arabayı sakin kullanıyorum ama yani ara ara altımda astra oldugunu hissetmek istiyorum :) motor yagını da 5000 kmde degiştiriyorm ben.dostum kullanım kılavuzunda 1000 kmde max 1 lt yakar falan diye okumuştum.yanlış hatırlamıyosam :) benimki max yakıyor ona göre.km düşük işte dedgiiniz gibi sekman olabilir belki iyi bir ustada.başka bir usta da demiştiki bu arabalar zaten yağ yakıyo hele ki lpg varsa.o da 1lt yakması normal demişti benim arabaya göre...biri öyle biri böyle diyor.şaşırıyor insan.




  • Bide parana yazık günah internette bir sürü orjinal opel parçası satan site var ordan 1lt gm yağ al arabanın arkasına at dursun kardeş.Benziliklerde dünyanın parasını vermeye gerek yok.

    OPELGM.COM
    HEPSİOPEL.COM
  • ecotec motorlar çok sağlam diye biliyorm. 500-600bin km yapanlar varmış. bende de 98 astra cd var araç 210binde tüplü maaşallah hiçyağ eksiltmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    ecotec motorlar çok sağlam diye biliyorm. 500-600bin km yapanlar varmış. bende de 98 astra cd var araç 210binde tüplü maaşallah hiçyağ eksiltmiyor.

    doğru diyosun da hocam işte.benim için çok da problem degil yağ eksiltmesi uzun yola çıktıgımda benzinlikten takviye yapıyrm 1000km olunca. sanayideki bi tane ustada öyle demişti.yağ eksiltir çok problem yapma dedi normal dedi.başka bi usta ise motoru yapalım dedi...şimdilik bi sıkıntı yok arabada.ne çekişte sıkıntı var ne yakıt degerinde.herhangi bi arızasıda yok.sadece yağ meselesi var işte.
  • sizin konunuzla bağlantılı olmayabilir ama . bende 2010 model yeni astra var. 30 binde sekman kırdı, motorun alt tarafını tamamen değiştirdiler. sonra 47 binde triger zinciri yırtıldı. bu seferde üst kapağı falan tamamen değiştirdiler. şimdi 50 binde ve motorda ses gelmesi üzerine tekrar serviste şuan araç. bu seferde servis motorda aşınma var diyor. artık siz düşünün daha 3000 km önce açılan motorda hiçbir şey yokken 3000 km de motor nasıl aşınmışsa. bence GM üretimine pek güvenmeyin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocean2453

    sizin konunuzla bağlantılı olmayabilir ama . bende 2010 model yeni astra var. 30 binde sekman kırdı, motorun alt tarafını tamamen değiştirdiler. sonra 47 binde triger zinciri yırtıldı. bu seferde üst kapağı falan tamamen değiştirdiler. şimdi 50 binde ve motorda ses gelmesi üzerine tekrar serviste şuan araç. bu seferde servis motorda aşınma var diyor. artık siz düşünün daha 3000 km önce açılan motorda hiçbir şey yokken 3000 km de motor nasıl aşınmışsa. bence GM üretimine pek güvenmeyin..

    anladım...bu işler biraz da şans işi sanırım.yani adam arabayı alıyo mesela 200bin km süürüyo ve arabadan hiç şikayet etmiyo.ama bazende sizinki gibi oluyor.artık satmayı düşünmeye başladım yani.alan arkadaş ilgilensin arabayla.zaten sadece yağ yakma olayı var.şu aralar ilanlara bakıyorum da volvo s40 lar hoşuma gitmeye başladı.bakalım yaza satabilirsem biraz birikmiş parayla biraz kredi derken bi s40 alabilirim belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shacks

    quote:

    Orijinalden alıntı: ocean2453

    sizin konunuzla bağlantılı olmayabilir ama . bende 2010 model yeni astra var. 30 binde sekman kırdı, motorun alt tarafını tamamen değiştirdiler. sonra 47 binde triger zinciri yırtıldı. bu seferde üst kapağı falan tamamen değiştirdiler. şimdi 50 binde ve motorda ses gelmesi üzerine tekrar serviste şuan araç. bu seferde servis motorda aşınma var diyor. artık siz düşünün daha 3000 km önce açılan motorda hiçbir şey yokken 3000 km de motor nasıl aşınmışsa. bence GM üretimine pek güvenmeyin..

    anladım...bu işler biraz da şans işi sanırım.yani adam arabayı alıyo mesela 200bin km süürüyo ve arabadan hiç şikayet etmiyo.ama bazende sizinki gibi oluyor.artık satmayı düşünmeye başladım yani.alan arkadaş ilgilensin arabayla.zaten sadece yağ yakma olayı var.şu aralar ilanlara bakıyorum da volvo s40 lar hoşuma gitmeye başladı.bakalım yaza satabilirsem biraz birikmiş parayla biraz kredi derken bi s40 alabilirim belki.

    bende de yağ eksiltme vardı 2000 km de 1 litre civarı. ama eksiltmeden eksiltmeye fark var. benim araç üst takım contalardan eksiltiyordu mesela. motorun sağı solu yağ içinde kalıyordu. motorunun sağına soluna iyice bak yağ kaçıran yer varsa belli olur. eğer kaçak varsa üst takım contaları, üst kapak contasını ve karter contasını değiştirt sorunun kalmaz. araç çalışırken ekzostan mavi duman atmıyorsa motorun iyidir. bir yerlerde kesinlikle kaçak vardır.




  • benim astra g 2004 model 160 binde. araca castrol magnatec yag koyunca eksiltiyordu ama orjinal GM yag eksiltmiyor. araca GM marka yag koyup deneyin bence. 140 bin motor rektefiyesi icin erken sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    benim astra g 2004 model 160 binde. araca castrol magnatec yag koyunca eksiltiyordu ama orjinal GM yag eksiltmiyor. araca GM marka yag koyup deneyin bence. 140 bin motor rektefiyesi icin erken sanki

    evet GM yağ alıp onu deniyecem.daha yeni değiştirdim yağını bi bakiyim kaç kmde ne kadar eksiltecek bu sefer.olmazsa zaten GM yağ alıp koycam.en azından işe yarayabilir.GM yağını çok duydum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.