Şimdi Ara

motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
7.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • motor yatak dökme yani,motor yataklardaki metal parçalarının,motor yağına karışması durumu


    motor yağ bakımı yapılır yapılmaz 1 saat sonra motor indirme konusu,bu konu çok yaygın değil,pek yok,detaylı şekilde anlatıyoruz,bu konu internette tek ve dh tadır


    dıkkatlı olun,bu sayfaya gelen kısılere faydalı olursa ıyı olur,cok masraflı olaydır,deneyımı yasayan kısıden yola cıkılıp calısma yapıldı


    sorunun nedeni ve çözümü assagıdamotor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 23:49:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Filtresi Çapaklarından Motor Yatak Dökmesine: Yağda Bulanabilecek Metal Parçalarının Önemi

    Motorunuz çalışırken, yağ filtresi metal parçacıklarını ve çapakları toplayarak yağlama sistemini temiz tutar. Bu metal parçaları, sürtünme sonucu yatakların veya diğer motor bileşenlerinin aşınmasından kaynaklanabilir. Normal koşullar altında, yağ filtresi bu parçaları etkili bir şekilde temizler ve motorun düzgün çalışmasını sağlar.

    Ancak yağ filtresi kirlendiğinde veya hasar gördüğünde, metal parçaları yağa karışabilir ve motor yataklarının dökülmesine neden olabilir. Yataklar, krank milini destekleyen ve motorun sorunsuz çalışmasını sağlayan yatak yüzeyleridir. Metal parçaları yağa karıştığında, yatak yüzeylerini aşındırarak yatakların dökülmesine yol açabilir.

    Bu nedenle, yağ değişimlerini düzenli olarak yaptırmak ve yağ filtresinin durumunu kontrol etmek çok önemlidir. Kirli veya hasarlı bir yağ filtresi, motorunuzun ciddi şekilde hasar görmesine neden olabilir.

    Motor yağınızda çapak bulursanız, bu durumun nedenini belirlemek için derhal bir tamirciye başvurmalısınız. Çapaklar, yatakların veya diğer motor bileşenlerinin aşınmasının bir işareti olabilir ve daha fazla hasarı önlemek için onarılması gerekir.

    Motorunuzda çapaklanma belirtileri şunlardır:

    • Yağda çapak parçacıkları
    • Yatak vuruntu sesi
    • Düşük yağ basıncı
    • Motor arızası

    Çapağın nedenini belirlemek için tamirci, yağınızı ve yağ filtresinizi kontrol edecek, motorda stetoskopla dinleme yapacak ve gerekirse motorun içini inceleyecektir. Çapaklanmanın nedenine bağlı olarak, tamirci yatakları, yağ pompasını veya diğer ilgili bileşenleri onaracak veya değiştirecektir.

    Motorunuzun sağlığını korumak için düzenli bakımın önemini göz ardı etmeyin. Düzenli yağ değişimleri, temiz bir yağ filtresini ve herhangi bir çapaklanma veya hasar belirtisini kontrol etmek, motorunuzun uzun yıllar sorunsuz çalışmasına yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Piston basinda segmanlar var. Boyle kucuk metal halkalar, piston basindaki oyuklara giriyor. Ilerde segman veya piston basi yuksek devirlerde vs pistonun icnde hareket ettigi gomlegi ciziyor. Segmandan ve gomlekten cikan talaslar yaga karisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    sagol

    motor icinde yaga karisinca asaagi suzulurken yag filitresine takilip bekliyor

    yag filitresinden suzulen temiz yag kartele iniyor

    yag pompasi temiz yagi motor icine yukaridan asagi veriyor devirdaim oluyor


    birisi motor bakimi yani yag ve yag filitre degistirdi.karteldeki yagda bosaldi

    ama yag bakimdan bir saat sonra motor indirdi yani yag gri renk oldu nedeni motor dokme olmus


    usta ince yag koymus...yag filitreyi girseymis kalin yag koysa boyle olmazmis

    ama arac 1 sene once motor yapilmis


    yag ve filitre ve kartel temizlenip 1 saat sonra neden motor dokme oldu onun mantigini hala cozemiyoruz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dandik filtre takmis. Orjinal taksa ince kalin farketmez parcalari yakalardi. Vaya gozenek mikron degeri buyuk filtre takmis. Yani filtre isini yapmadigi icin basiniza bu gelmis. Kalin yagla alakasi olacagini sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    mantıklı

    bu yag filitresi....yag pompasından hemen sonra bulunuyor dimi

    yag pompasi kartrlden yagi cekip..once yag gilitresine basiyor...oradanda motor.icine atiyor


    ben yag filitreyi motor icinden assagi iniste kartele inmeden konur saniyordum


    cunku yag pompasi basincli atarken..yag filitre basinci keser diye bilirdim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yardımcı olanlarsa tesekkur,bu olay hıc bıryerde gorunmuyor,yanı bır motorcunun basına gelmıs ama tam olarak detaylar yazılmamıs,youtube da hıc yok,sadece yata sarma dıye gecıyor

    bır tane pego sayfasında yaga karısan metal parcadan bahsetmısler


    dh ta bır ıkı konu actım ordan buradan bılgı topladım nıhayet cozdum...bu soyledıgım seyı tam olarak a dan z ye anlatan sanırım youtube google ve sayfalarda tek kişi olucam


    bır kac gundur bır cok ayrı kaynagı okudum cozdum


    öncelikle bir sorun oluşuyor bu sorunun adı motor yatak sorunu...motor içinde yatak denen sey


    motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur


    piston kol yatakları dıye gecıyor,bu yataklar eger motor rektefe ıse uyduruk malzemeden yapılmıssa yada motor bakımsız kullanılmıssa yuksek ısıda erıyıp bozulup kırılıp falan fılan,yada cok kullanımda yuksek km de herneyse motor yagına karısıyor,yanı kartel ıcındekı yagda metal parcacıkları olusuyor...buna motor yatak dökme denıyor


    yaga metal talası yanı parcacıkları karısınca yanı yatak dökme yapınca,o sırada motor yagı kalın olursa metal parcaları pıstonlara zarar vermıyor belkı bır sure daha vermez


    cunku yag devırdaım olurken yanı yag fılıtreden gecse dahı fılıtre ıcınde metal parcaları takılsa dahı bır kısmı motor ıcınde dolasmaya devam edıyor ama yag kalın oldugu ıcın arıza vermıyor


    yag bakımında eger usta yag fılıtresını kesıp ıcıne bakarsa metal talaslarını gorur ve arıza olustugunu yanı yatakların doktugunu gorur ve bu durumu bır sure telafı etmek ıcın kalın yag koyar


    eger usta talasları gormezse ınce yag koyarsa o zaman ınce yag talasları muhafaza edemez ve yagı degısen arac 1 saatte motor ındırır


    motor yagı ve fılıtresı degısse dahı motor ıcındekı yag bosaltılsa dahı yada motorun ıcıne yenı yag konsa dahı,motorun tam temızlenmesı gerekır cunku tam temızlenmeyen motorda yatak metal parcacıkları bır yerlerde bazı hat boylarında durmaya devam edıyor


    yanı yag kartelını bosaltsalarda,yag degıssede,yag fılıtre degıssede ne yaparlarsa yapsınlar motorun ıcınde metal parcaları oluyor


    yenı yag konunca,yag pompası yagı basınca yag fılıtreye temız yag gelse dahı,dedıgım gıbı motor ıcındekı metal parcaları pıstona deyebılıyor


    dedıgını gıbı yag fılıtresı cok ınce kalıtelı olup metal parcasını tutsa belkıde motor ınmezdı


    ama bır yerde motor komple sokulup temızlenmesı lazım demısler cunku bu metal talası heryere bulasıyormus


    sonucta ınce yag konunca metal parcaları surtme yapıyor kalın yag konsa surtme yapmaz ama dolasmaya devam eder tabı


    sonucta motor ıcındekı yaga metal parca karısması kotu bır durummus ve tamamen temızlenmesı ıcın sokulupmmu temızlenecek yoksa yag fılıtresımı cok ıyı olcak bılmem





  • yani yag degısımınden 1 saat sonra motor ındıren arac zaten oncesınden berı yatak dokmus hatta eskı fılıtrede metal talasları ortaya cıkmıs gorunuyor yanı zaten yaglama sıstemı calısıyor kalın yag ıcınde zaten metal talasları var,o anda arıza vermıyor

    cunku metal talasları eskı fılıtreye takılmıs onlar gorunuyor buna ragmen devrdaımde motor ındırmıyor


    demekkı yag vede yag fılıtre degısınce,ya ara kanallarda bazı partıkuller devırdaıme devam edıyor motor ındırıyor

    yada komple yaglama sıstem yenılensede ınce yag konunca,yataklar dökülmeye devam edıyor olabılır,yenı bır dokulme sonucu ınce yagdan dolayı pistonlar cızılıyordur


    Motor Yağ Filtresi Metal Talaşları Yakalar mı?


    Bir yağ filtresi, bir motorun yağı içindeki metal kirletici maddelerin büyük bir yüzdesini yakalamada mükemmel olsa da, kusursuz olmaktan uzaktır. Genel olarak, bir yağ filtresi, bir motorda dolaşan büyük metal talaşlarının büyük çoğunluğunu yakalayacaktır. Bununla birlikte, birçok metalik parçacık, bir yağ filtresinin bile yakalayamayacağı kadar küçüktür. Sonuç olarak, bu mikroskobik parçacıklar, yol boyunca bir tür aşındırıcı görevi gören bir motorun yataklarından geçmeye devam ediyor. Zamanla bu, özellikle bir motorun yağı fabrikada önerilen servis aralığında değiştirilmezse, yatak aşınmasını daha da hızlandırabilir. Bir motorun sağlık durumu söz konusu olduğunda, kullanılmış bir yağ filtresine daha yakından bakmak da değerli olabilir. Bu durumlarda, birçok tamirci, iç kağıt elemanını ortaya çıkarmak için bir yağ filtresinin teneke kutu bölümünü dikkatlice kesecektir. Bu eleman daha sonra metal parçalar ve talaşlar için incelenebilir, böylece bir motorun yataklarının ve aşınma yüzeylerinin genel sağlığına dair ipuçları sağlar.


    Motor Yağınızda Metal Talaşı Bulursanız Ne Yapmalısınız?




    Motorunuzun yağında metal talaşlarının bulunması kesinlikle endişe kaynağıdır ve hafife alınmamalıdır. Her durumda, daha fazla teşhis gerekli olacaktır. Çoğu durumda bu, yatak yüzeylerini aşınmaya karşı dikkatlice incelemek için motorun yağ karterini ve yatak kapaklarını çıkarmayı içerecektir. Yüzeyde yara izi veya herhangi bir türden hızlı aşınma ortaya çıkarsa, çok daha büyük bir sorun söz konusudur. Ne yazık ki, bir motorun dönen aksamında hızla bozulan yataklarla karşılaşıldığında bir kişinin seçenekleri sınırlıdır. Çoğu durumda, motorun sökülmesi ve elden geçirilmesi gerekecektir.


    https://www.peugeotdestek.com/motor-yagindaki-metal-talaslari-ne-kadar-ciddidir/amp/





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bu fılıtre eskı fılıtre yanı zaten yatak dökmüş ama motor ındırmemıs bu sekılde kullanılıyordu


    motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur



    bu assagıdakı grı yag ıse yenı konan 4 lıte yag,yanı sımsıyahken 1 saat sonra motor ındırdıgınde grı renge dönmüş


    yenı fılıtre takılmasına ragmen motor ınıyor,yukarıdakı yazıda yenı fılıtre bıle metal talasını tutmaya yetmez demıstı kalıtelıde olsa belkıde yetmezdı


    demekkı bu yuzden usta kalın yag koysa motor ınmez dogru demıs oluyor cunku arac zaten arızalı yataklar bozulmus

    motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur

    yatak dökme neden olur.bir suru neden var

    yuksek km li arac

    rektefe olunca uyduruk yatak kullanımı.

    yagsız kalma.yag basınc azlıgı.yuksek ısı.yag lambası yanarak gitmek




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 6:17:42 >




  • Daha önce denk gelmiştim bir konuda : Rektefiye yapılan motora kalın yağ koyulmalıdır... diye yazıyorlar genelde. Aynı şekilde rektefiye sonrası inen motor konusu vardı.

    Usta bunu bilmiyorsa sıkıntı onda demektir. Orijinal olmayan, değiştirilmiş motora ince yağ koyması büyük hata olmuş. Aslında masrafı onun karşılaması lazım.

    Tabi kullanıcı bunu ustaya söyledi mi, ustanın bilgisi var mı o da önemli.

    Rektefiye yapılmış motoru olan araç kullanıcısı her ustaya gitmemeli, bildiği, bu işi bilen ustaya götürmeli aracını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 19 Aralık 2021; 8:22:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaliteli yag filtrelerinde gozenekler kucuk olmasi yanisira manyetik olarak da metal parca yakalayabilecek yeterliliktedir. Rektefiye olmus aracta talas malas varsa dogru tork degerleriyle motor toplanmamis demektir duzgun de bir filtre kullanilmamissa bu sorun olusmasi cok normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    1 sene once aynı usta rektefiye yapmis bilmesi lazim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim başıma da bir şey geldi ama araç benim olmadığı için kıyısında kalıyorum hep , uzun dönem filo kiralama

    Araç insignia makyajlı kasa
    Yeni 1.5 dizel motor 3 silindir
    122hp
    34 bin km
    Sürekli uzun yol diyebilirim , ortalama süratim 50
    Yakıt ortalamam 6,0
    Yani sıkıştırmalık durum yok

    1 ay önce
    Çeyrek depo mazot varken depoyu doldurdum , Shell taşıt tanıma var

    6-7 km sonra silkeledi ve yolda kaldım
    Çekici ile çekildi
    Mazot fulledikten sonra olduğundan mazottan şüphelendiler
    Depo boşaltıldı temizlendi vs
    Yeni yakıt koyuldu çalışmadı araba
    Çözemediler
    Opel genel merkez veya Opel Türkiye artık her neyse motoru açın demiş
    Dolayısıyla şu meşhur her markaya hizmet veren rektefiye firmasına gönderilmiş motor

    Buraya kadar normal diyelim
    İşin ilginç kısımları bu noktadan sonra başlıyor
    Motor açıldıktan sonra rapor veriliyor , muhtemelen Opel servisi de aracın asıl sahibi kiralama firmasına bildiriyor

    Beni kiralama firması arıyor
    Motorda sorun yokmuş geri takılacakmış , açılmışken segman değişecekmiş deniliyor tarafıma
    Bunu diyen kiralama firması

    Kapatıyorum telefonu , Opel Türkiye yi arıyorum , diyorum ki 2 seçenek var , bu motor geri takılınca ya çalışacak ya çalışmayacak

    Çalışmazsa zaten fiyasko

    Ama çalışırsa ( ki çalışacak ne problemli ise değiştiğinden bana göre tabi ) çok fena uğraşırım , demekki 1 hafta çalıştıramadığınız motoru rektefiye edip takıyorsunuz , bu kandırmaktır vs diye baya sert yaptım

    2 saat sonra servis tarafından arandım
    Sandık motor + turbo değişimi olacak diye 😀

    Ben bastırdım tekrar , bu motora kim sorun yok dedi vs diye
    Kiralamayı da sıkıştırıyorum hayırdır ne diye şimdi sandık motora dönüldü diye ? Onlar da işte tekrar sorun vs çıkar diye değişim kararı alındı diye geçiştirdi

    Benim şikayetlerden sonra muhtemelen Opel Türkiye de Opel servisine pres yaptığından servis beni klasik memnuniyet adına tekrar arar
    Arayan hanıfendiye motorda sorun yok işi nasıl oldu diye yüklenirken ağzından segman kırmayı kaçırdı , yeni işe başlayan biri vs diye de iyice karıştırdı

    Bende Opel Türkiye ye dedimki , kiralama firması bana passat verdi , hiç memnun değilim , sandık motor turbo değişeceği için yapılan bu kandırmacada kulağımın üstüne hadi yatıyorum
    Ama bana Mercedes ferrari de değil
    Opel insignia ultimate ayarlayın

    Arabam 1 aydır yok + 1 aya motor gelecek , takılacak muayene yeni ruhsat vs ve çalışıp çalışmayacağı daha garanti değil

    Sonra bunların kendi bu tarz durumlar için çalıştıkları ikame araç bölümü aradı , superb passat vs diyince kapattım telefonu

    Kiralama firmasına sana motorda sorun yok dediler ama segman kırılmış dediler ne alaka dedim
    Nasıl olura geldi iş
    Ara konuş bakalım dedim

    Şimdi Opel Türkiye yi arıyorum dosya kapanmış , kiralama firmasında konu ile alakalı kişilere ise 1 haftadır ulaşamıyorum
    Buzdolabı ile 1 aydır geziyorum

    Neler oldu neler döndü bilmiyorum
    Ama benden habersiz bir şeyler olduğu kesin
    Kiralık araba işte al bin kafasında birileri ama ben yemem

    İşin teknik kısmına dönersek gerçekten benim segmanlarda büyük ihtimal sıkıntı vardı
    28 bin km gibi yağı kontrol ettiğimde eksiltmiş gibiydi
    Servise fotosunu gönderip sorduğumda 1lt ye kadar normal denildi
    Sonra 30 bin bakım ve 4 bin km sonra durum bu
    Motor yeni , hakim mi değiller nedir bilmiyorum

    Süreç devam ettiği için servis kiralama firması vs isim vermiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 19 Aralık 2021; 12:43:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • forumda motor ustası olsa net cevap gelirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yag filitresi...yag pompasindan hemen sonra dimi
    pompa yagi basiyor..filitreden gecip..motor icine atiyor

    sonuc olarak,yag fılıtresı,yag pompasından hemen sonra oluyor dımı,yanı pompa yagı basıyor,once yag fılıtreden gecıp sonra motor ıcıne fırlıyor,yag fılıtresı basıncı azaltmıyormu anlamadım mantıklı gelmedı,dönüş hattı degılde,gıdıs hattında galıba,hıc bıryerde tam bılgı acıklanmamıs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 19:46:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burada hepinizi zamanla motor ustası yapıcam galiba,aha buldum cevabı


    Günümüz motorlarında yağ pompası tarafından toplanan tüm yağ, krank mili yataklarına, kam yataklarına ve supaplara gitmeden önce yağ filtresinden geçirilir. Buna "tam akış" filtreleme denir. Kirleticileri uzaklaştırmanın etkili bir yoludur ve motora yalnızca filtrelenmiş yağ gönderilmesini sağlar. Yine de zamanla yağ filtresi tarafından tutulan birikmiş kir ve kalıntılar yağ akışını engellemeye başlar.



    https://www.ototasarruf.com/lpghaber.php?faydalibilgilerID=257


    ama usta dedıkı ınce yag koymus,yag pompa yukarı basmıs dedı,o zaman butun yag fılıtreden gecıyorsa(ayrı bır hattan bloga gıdıcek degılya) metal talasın takılması lazım,o halde motor ıcınde metal talası gırmemesı lazım...demekkı yataklar dokuldugu ıcın o anda yıne dökülmüş pistonlar sürtme yapmıs,yanı yaga karısan madde yok o halde

    motor ıcıne yag gırıyor o ayrı bır olay...yataklar arızalı ve dokmeye devam edınce ınce yag olunca pıston surtmus


    ornek vıdeo buldum


    https://www.youtube.com/watch?v=FyZZw94J03c




    herşeyin olus nedenı buymus

    https://www.youtube.com/watch?v=d1kHShNx2Og


    motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 21:50:54 >




  • motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur


    bi tane motor ustası var ona soruyu gönderdım seyle dedi


    arac yaglama yapmıyor,yag pompa arızalı,yagsız kalmıs yatak sarmıs,çapak dökmüş


    çözumu alttan kartelı cıkarıp,pıstonun yatagı assagı cevrılıp,yatak degısmekmıs,yoksa bu yapılmassa motor ındırır dedı


    yag fılıtre degısmekle olmaz o ıs dedı,yag pompası degısecek dedı....yag musurun oradan aparat baglanırmıs yag basıncı ölçülürmüş


    yag basıncı dusukse motor hasar gorur dedı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 21:59:39 >




  • bu sayfaya gıren admın,yonetım varmı calısmalarım nasıl...bazıları dıyorkı ne cok konu acıyon yazıyorsun..ama baska turlu cozulmez

    detay cok ve kafa karıstırı olsada çok önemli konu cunku çok pahalı hasara neden olabılır konu


    ard arda yazıyorum ama bılgı topladıkca ekledım...bır sey daha eklıcem ama azcık mola vereyım yoruyor...elımde a4 kagıt 3 sayfalık calısma daha var ama onu eklemıcem sadece sonucu yazıcam neden boyle oldu


    motor yag bakımından sonra neden 1 saat ıcınde motor ındırdı onu yazıcam,bu konu google da hıc bıryerde detaylıca ıslenmemıs dh ta ılk




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 22:20:1 >
  • güzel işte

    ama başına gelen google a aramaya yazınca düşer buralara

    faydalı tabiki

  • *****gelelim sonuca motor uzmanı arkadasın soyledı bılgıyle olayı cozduk******


    arac 1 sene once motor ındırdı toplandı onunla alakası yokmus yanı rektefelıler sorun etmesın

    sorun yag basınc azlıgı vede,yagın yatak kısma ulasmaması


    yag azlıgından yada yag pompası ıyı basmıyormus o yuzden yataklar soyulmus yagsız kalmıs


    soyulan yataklar,yatak talası dokmus,bu yag ıcındekı talaslar,kartele ulasıp oradan yag fılıtresıne takılmıslar


    ama yag fılıtresı takılan metal talası tutup yınede temız yag puskurtsede,yatak uzerıne temız yag gırsede sonucta okısım sorunlu oldugu ıcın yınede assagı dokuluyor


    pıstonlar bozulmuyor çünkü yag kalın yag


    yag bakım degısıme gıdınce usta yag fılıtresını kesıp baksa,metal talasını gorseydı,o zaman yatak sorunu oldugunu bılır vede alttakı kartelı sokerek,yatakları assagı sarkıtıp yatakları degıstırırdı sorun kalmazdı


    usta fılıtreye bakmamıs yenı fılıtre takmıs,o yuzden yatak arızasını gormemıs,oysa o anda yataklar degısmesı gerekırdı


    yag degısımı oluyor,yag fılıtre degısıyor,o anda yıne kalın yag koysaydı motor ındırmezdı


    cunku yag degısımden once yıne aynı arıza vardı yıne fılıtrede talas vardı ama yag kalındı


    yenı konan yag kalın koysaydı motor bırsure daha devam ederdı


    yanı fılıtre her zaman talası tutuyor gorevını yapıyor onda sorun yok,motor ustası arkadasta oyle dedı


    kalın yerıne ınce yag konduya,işte o ınce yag zaten hasarlı yataga gelsede,yataklar ıyıce sürtmeye baslıyor,hasar buyuyor vede metal talası ıyıce dokulmeye baslıyor


    dokulen metal talası kalın degılde ınce yagda olunca pıstonları cızıyor,yenı yag grı renk oluyor


    yataklar vuruyor arac sarsıntılı seslı calısıyor


    bu seferde grı yag yanı ıcınde metal talası olunca ve renkten dolayıda kalınlasınca


    yag pompasını ve fılıtresını tıkıyor,yag basınc azalıyor,yag arıza ısıgı yanıyor,bu arada motor ınmıs oluyor


    sorunun ılk baslangıc nedenı usttekı yatak noktasına yeterlı yag ulasmaması yatagı bozması,yag sevıye azsa ve pompa ıyı basmıyorsa,yataklar bozuluyor


    bu konu daha cok bakım yapılır yapılmaz 1 saat sonra motoru ındırme uzerıne acıldı,boyle seyı pek goren olmamıs


    usta arızayı fılıtreyı gorup ya yatagı degısecektı yada kalın yag koyup az daha ıdare ettırecektı,ama ınce yag koyunca bu olay gerceklesmıs oluyor


    yag fılıtresıyle olayın alakası yok,yag pompası basıncı zaten azmıs....yag degısımınden sonra motor ıner ınmez yag pompasıda grı yagdan dolayı tıkanmıs


    motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur motor yatak dökme,yağa karışan metal parçası önemli ve tek konudur 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 19 Aralık 2021; 23:58:31 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.