Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (839. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
18.548
Cevap
202
Favori
1.865.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 837838839840841
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • her araçta 1 litre kalmaz, kimşnde 0.75L kimşnde 0.5 litre kalır.


    ben yaptım olmadı demek ki genelde böyle değildir demek için 1 deneyim az değil mi ?


    biz buna “Engine oil dry fill “ diyoruz.


    mesela 5.7Hemi motor da 7litre yağ alır, ancak motoru indirip yaptığınızda 8.2litre koyarsınız. Ve cubuk aynı yerde kalır

    gündelik 2.0 litre 1.6 litre motorlarda motor tasarımına göre değişmek ile beraber 0.75-0.5 litre olur genelde.


    5 litre motor yağında 0.5 litre eski yağ hemen karartmaz. Daha dogrusu kararmayı sen cubuktan anlamazsın. Ton atar sadece




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 6 Şubat 2022; 22:31:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt



    örnek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım. Teşekkür ederim.

    O halde bu engine flush işlemi için durulama yağı kullanılması gereken diyen tayfa haklı sanırım, aslında 5 litrelik motorda yarım litre eski yağ kalsa onda da olsa olsa 30ml deterjan kalır o da 5 litrede 30ml ne kadar etki eder tartışılır, aksi durumda illaki üreticiler ekstra bir yağ ile durulayın derlerdi sanırım..

    Bir de merak ettiğim bir şey daha var, araç 2-3 gün olduğu yerde yatsa bile o yağ kartere akmaz mı hiç bir şekilde?

    Edit: şimdi aklıma geldi, bu engine flush deterjanlarının çoğu motor çalışma sıcaklığı altında uçucu, örnek olarak motulun ki 35 derecelerdeydi, herhalde uçup gidiyordur, bu bakımdan sıkıntı olmaz diye düşünüyorum ama iyi araştırmak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 6 Şubat 2022; 23:28:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    5.5 Litre toplam motor içinde yağ hacmi sanırım sizin hesabiniza göre.

    30/5500ml = %0.55 Deterjan fazlası herhalde motor yaği markaları arasında bile detarjan muhteviyatı oransal olarak bundan fazladır. ;)


    Bir defa daha yağ durulamasi yapmak, durulama yapılan yağın kendi içindeki deterjandan ötürü elbette faydası olacaktır, ama bence gerekliliği tartisilir.


    Bu durumda Vakum Pompası kullanılacaksa, karterde kalan yağı garantilemek zor olduğu için sadece karter contası boşaltım zamanında yağ filtresiyle beraber değişirken engine Flush kullanmak daha makul.


    Zaten 5000km'de birndefa yağ değişimi yaptıktan sonra her zaman yeni yağ koydugunux için, detergent da yenilenmiş oluyor. Sanıyorum kısa yağ değişimi yapanların olayı bu, hiç kurum ve balçık oluşumu olmuyor gibi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Şubat 2022; 0:4:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vakum pompasıyla değil zaten, karter tapasından boşaltma şeklinde de araçtan araca değişmekle beraber az da olsa sistemde yağ kalıyormuş.


    Bu deterjanlar da şimdi baktığınız zaman 300ml kadarını 5 litreye ekliyorlar ve maximum 10-15 dakika çalıştırın kesinlikle gaza basmayın vs. dediklerine göre epey etkili olmasını bekleriz. Dolayısıyla 5 litrede 30ml deyip geçmemek mi lazım diye düşündüm, hem motul'a hem lm'ye mail atıp detayları sordum şimdi. Bakalım ne diyecekler. Boşu boşuna durulama yağı vs. de kullanmamız gerekiyorsa hiç bulaşmam bu işe daha iyi zaten.


    Hesabım 5 litre kapasiteli bir motorda karterden boşaltım sonrası geriye kalan 500ml deki motor temizlik deterjanı oranı. 5 litre yağa 300ml deterjan ekledik, yarım litrede 30ml eder, sisteme taze yağ koyduk fazladan o 30ml deterjan ile birleşti haliyle, bu durum sıkıntı çıkarır mı sorum bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 7 Şubat 2022; 0:14:26 >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Araç 2-3 gün de kalsa, 2-3 yıl da kalsa yağın tamamı kartere akmaz. Blok içinde sadece dikey değil yatay da yağ galerileri mevcut. Ayrıca motor tasarımına bağlı olarak üst eksantrik bölümünde de yağ kalır. Üst kapak denilen yerdir. Yine motor tasarımına bağlı olarak hidrolik iticilerin içinde de yağ kalır. Tam emin değilim ama itici başı ortalama 15-20 ml civarı yağ kapasiteleri vardır diye düşünüyorum.


    Durulama olayı yapılabilir de yapılmayabilir de. Gerekliliği tartışılsa da yağ boşaltım sonrası tapa açık şekilde yarım veya 1 litre motor yağını üstten boşaltmak karterde kalabilecek yağ birikintisini de süpürme anlamında düşünülebilir.


    Bununla ilgili bilimsel bir çalışma yapıldı mı bilmiyorum. Genellikle varsayımlar üzerinden konuşuluyor hep.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Bence hiç önemsenmeyen bir miktar. Zaten yeni yağda %5'den fazla deterjan vardır. %5 olmaz da 5.5% olur.


    Zaten fabrikadan min-max tam ortada geliyor örnek 4.7litre servis dolumu, bunu fabrika 250-300m fazla dolumdan sonra Max çizgisini koyuyor.

    Tüm sistemde 30ml fazla deterjan olması hiçbir sorun çıkarmaz.

    Bunun için bilimsel çalışma ne yapılabilir ?

    30ml fazla deterjanlı bir yağı tekrar Motor Üreticisi sertifikası testine sokmak lazım.


    Peki her motor yağı markası aynı deterjan oranına mi sahip, tabi ki firmalar kendi formulasyonuna sahiptir.

    Kısacası çok büyük dert olmaz. Varsayılan başka çaremiz yok.

    Motor kapalı konumda 1 litre tepeden aşağı dokseniz de egzantrik derecesine göre her yere ulaşır denilmez, mesela turbo yağ hortumuna geçmez falan filan. Uzun iş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Şubat 2022; 0:21:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Bilimsel çalışmayı yapması gerekenler bu katkıları çıkaran yağ firmalarıdır. Castrol, Motul, Shell, Valvoline gibi firmalar herhalde gerekli testleri yapmadan böyle bir ürün çıkarmazlar diye düşünüyorum.. İnşallah yanılmıyorumdur 

  • Evet ben de böyle düşünüyorum. Tabi bu bizim sonradan eklediğimiz deterjan ile yağlara eklenen aynı türden deterjan ise 

  • Merhabalar, Sprinter 316 CDI mevcut minibüs olarak şehiriçinde kullanılıyor. Genelde sözde ustaların ve diğer sürücülerin tavsiyesiyle 10W40 Shell Helix yağ kullanılmış ama yağ seçicilerde 5W30 önerildiğinden ELF 5W30 aldırttım. Şu an araçta Shell Helix 5W30 mevcut ama yağ eksiltiyormuş, kilometrede 285.000'de. Ne yapmak gerek acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Celonfix kullanıcısına yanıt

    Yağın ne mesafede ne kadar miktar eksilttigini bilmeden birşey söylemek zor değil mi ?


    Mobil LCV M 5w30 daha iyi olacaktır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Şubat 2022; 0:27:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Mantıken doğru söylüyorsunuz. Fakat firmalar çalışmalarını %100 doğrulukta yapsalar araç geri çağırma olayı olmazdı. Dolayısıyla illa ki bir hata payı olacaktır. Örneğin 4-5 yıl önce benim araç 25 yaşındayken kontak termiği değişimi için geri çağrıldı ve kontak termiği ücretsiz değişti.


    Farklı test yöntemleri farklı koşullar devreye girerse firmaların testleri geçersiz olabilir. Bir de yapılan testler, ürünün son tüketiciye ulaşması için yasal gerekli testler de olabilir. Belki bunun ötesine geçmiyorlardır ama örneğin sonradan durulama işlemi olmazsa sonraki yağın yapısında %5-10 bozulma yaratıyordur ve bu durum da aşınmayı arttırıyordur veya aslında bakımın erkene çekilmesini gerektiriyordur vs vs.


    Yani tarafsız gözlemcilerin testleri de önemsenebilir.

  • Kısa yağ değişiminin (örn 5 bin km) tek amacı yağ kurumu değil. Özellikle eski araçlarda aksayan veya sorun çıkarmaya müsait durumların erkenden fark edilip müdahale edilmesi önemli. Ben de örneğin bu nedenle 1 aracımın bakımını 5 bin km'de, diğerini de 8 bin km'de yapıyorum.

  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    eski yag teknolojisi ile yeni yag teknolojisinin farki. Sentetik yaglar daha uzun omurlu. 5 veya 8 binde degisim biraz gereksiz gibi.

  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt

    Benim bildiğim sentetik yağ teknolojisinde Motor yağ ömrüne dair son 20 yılda bir gelişme olmadı. Aksine TBN düştü, LowSAPS midSAPS gibi kavramların egzoz emisyon sistemlerinin düşük CO² çıkararak dünyayı daha az ısıtması için Motor yağ ömründen çalındı...


    Yani öyle bir teknoloji yok ya da aradığınız teknolojiye şuanda ulaşamadım, isterseniz daha sonra tekrar açıklayabilirsiniz. :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Şubat 2022; 6:17:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LUBEX PRIMUS MV 0W-30

    PERFORMANS

    API SL*/CF; ACEA A3/B4

    *API SN motor testi gereksinimlerini karşılar.

    ŞARTNAME/ONAY

    BMW LL-98; GM LL-B-025; MB 229.3; Renault RN0700, RN0710; VW 502.00/505.00



    LUBEX PRIMUS MV 5W-30

    PERFORMANS

    API SL*/CF; ACEA A3/B4

    *API SN motor testi gereksinimlerini karşılar.

    ŞARTNAME/ONAY

    BMW LL-98; GM LL-B-025; MB 229.5; Renault RN 0710, RN 0700; VW 502.00 / 505.00


    Selamlar cümleten arkadaşlar. Bu iki yağdan hangisini kullanmak uygun olur? Yorum yapar mısınız? Teşekkürler.

    Aracım 2009 Era 1.4 benzin/lpg, km:150 binde. Genellikle sürüş tarzı olarak 2000/2500/3000 devir aralığında kullanıyorum.

    @NextMove @lordford50




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kucuk80 -- 8 Şubat 2022; 15:12:41 >
  • kucuk80 K kullanıcısına yanıt

    Turbo şarj mi ? hangi il ?


    Turbo olan ve 3yollu katalizör'e sahip bir araç için ise 229.5 onayı olması daha iyi olacaktır .


    Soğuk bir iklime sahip bir il ise ve turbo veya katalizör konusunda hassasiyeti olmayan euro5 ve evveli normlara sahip ise 0w30 daha iyi olacaktır.


    Her ikisi de iyi yağlar gibi görünüyor, LPG OLDUĞU için TBN datası varsa yüksek olanı tercih edebilirsiniz.


    Ürünün internet sayfasında teknik detay dokümanı vardır. Tds


    Üzerime alındım ama genel olarak bu şekilde yorumlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Şubat 2022; 9:54:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki komik insan. Sentetik yaglar , eski mineral bazli yaglara gore daha yuksek sicakliklara dayanirlar . Bu yuzden de buharlasma ve oksidasyonlari daha dusuktur. Yag oksidasyona ugradiginda , asidik ozellik kazanir. Bu yuzden eskiden 5000-7500 km de yag degistirirken , artik 24000km e kadar ureticiler kullanilabilir ibareleri koymaktadirlar. Kulanan olur olmaz o ayri bir konu.

    Tabi burda diyebilirsin ki , motor teknolojileri de gelisti. Evet bu noktada yagin kullanim omrunde bu da bir etkendir.

  • Teşekkürler cevap için hocam. İl Osmaniye. Turbo yok, 2009 model 1.4 Era benzin/lpg araç. Teknik değerlere baktım 0w30 daha yüksek anladığım kadarıyla. Buraya yükledim.


  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt

    Üslubuna dikkat et, okumayı öğren.

    Sentetik - mineral mi yazıyor orada? Sentetik yağlar yeni bir şeymiş gibi yazmış bir de...


    Yağlar oksidasyona ne zaman uğrar? Buradan benim yazdığım bilgileri toplayıp bana satmaya çalışan biri var :)


    Yazdıklarının motor yağı ömrü gelişmesi ile alakası yok. Asidite olma sürecini yazmışsın haddin olmayan bir dil ile. asidite oldukça baz oranı düşer. Ama yeni teknolojide artık asidite olmayan yağlar ya da motorlar üretildi de biz mi bilmiyoruz ? Ester ya da PAO baz dışında bazlar mi icadı oldu ?


    Sen teknoloji gelişti sözüne çok takılmışsin teknoloji gelişti ama senin anlattığın hikayeye bir etmen değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Şubat 2022; 10:43:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 837838839840841
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.