Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (392. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.991
Cevap
214
Favori
1.926.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 390391392393394
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 27.5.2025)
Giriş
Mesaj
  • X'i görünce ben de şaşırdım. Bildiğimiz CF yağlar. Kopyalarken geçmiş anlaşılan:



    API CD
    API CE
    API CF
    API CF-2

    karşılamaz arkadaşım, eksik karşılar. En az CF-4 olacak, alfabetik sırayla yenileri çıktı, en yenisi daha iyidir, yeniler eski şartnameler yerine kullanılabilirler.

    Dizelcilerin olduğu yerlerde, istasyonlarda bulabilirsiniz. Hafif dizel yağı değil. Marketlerde zor bulunur. Vaktim olursa internetten size bir örnek bulmaya çalışayım. Zaten maksada uygun sentetik bir dizel yağı CF-4'ten de çok daha yenilerini karşılar. CF 1990'ların dizel standardı. Castrol Edge, Mobil Super 3000 benzinli yağları oldukları için, kaliteli de olsalar ancak bunu karşılayabiliyorlar. Rotella 5W-40 bulabilsek mesela, bütük ihtimalle CH, CJ gibi standartları karşılar, motor için çok daha iyi olur.




  • Slm lar tavsiyeleriniz üzerine 1,4 era ya 82.000 km de lpg li aracımıza mobil 5w40 full sentetik yag koyduk daha önceki yag ne oldugunu bilmiyoz ama muhtemelen 10w40 bi yagdir eksiltme yapmamıştı şimdi biz yagı degiştirdik farkli marka farkli numara ya geçtik EKSİLTME durumu kafamı kurcalıyor bu eksiltme normal den çok mu fazla oluyor sorun sadece yag eksiltme şeklindemi olur başka sorun çıkarirmi acaba bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim saygılar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalacar K kullanıcısına yanıt
    selamlar,

    Pek ihtimal vermem. Küçük bir ihtimaldir ve farklar da az olur. Aslında her zaman tavsiye edilen 500km'de bir veya istasyonda depo her doldurulduğunda yağı da kontrol etmektir. Ama zamanla motorun davranışını öğrenip binlerce km hiç kontrol etmiyoruz.

    İşte değişim olduğu zaman, yağ markası, viskozitesi değiştiğinde, motor rektefe edildiğinde, ilk defa uzun yola çıkıldığında bunu yapmamak lazım sadece. 500km'de bir takip etmek ilk zamanlarda önemliidir. Ki eksilirse takviye yapılabilsin.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Vay arkadas neymis bu boyle:) o olurmu bu olurmu?
    Ama bu kesin olur olur da da sı var.

    www.mobiloil.com.tr
    Türkiye Mobil™ | Sentetik Motor Yağları | Endüstriyel ve Özel Yağlar | Yakıtlar
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-1-5W40.aspx


    İş makineleri icin denilmekte. Bunu kullanmamiz motora zarar vermesin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12



    CF-4'ü karşılamıyor. İyi bir yağ olmasına rağmen bazı katkıları eksik kalabilir. CF-4 hafif dizel şartnamesi değil.

    Delvac, Rotella, Tection gibi dizel yağlarında bulabilirsiniz.

    Karbon12 hocam ,

    Türkler yine kopyala yapıştır teknik spec yapmışlar anlaşılan

    bu yağ dizel olup da Specificasyonda CF yazmaması sadece yazım hatası olabilir .zaten şartname olarak linkte cf yazıyor .son nesil yağ benzinde ileri düzey dizelde eski şartları karşılasa da Cf mutlaka olmalı. Yurt dışı castrol sitelerinden kontrol etmek lazım .



    http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/0CD1C1AF7741DC6F80257DD3004D9EE7/$File/BPXE-9TSBU5.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Mayıs 2015; 0:44:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Haklısınız hocam, CF-4 eski standart.

    Castrol ve bir iki marka daha "spec."leri iyice "butik" tarzına çevirdi. Bazı "spec."lerin karşılandığı halde yazılmadığına neredeyse eminim. Bazen yurtdışı, global siteleri de yazmıyor.

    CF'ler kurum temizliği olarak çok yüksek standart istiyorlar, bu deterjanlarla şimdiki hafif dizel DPF'li motorların şartlarını karşılamayablirler. Bu yüzden tam testlere bakmadan emin olamadım. DPF deterjanları çok limitledi.

    Arkadaş Delvac-1 5W-40'ı 7 litrelik bulursa, iki yıl boyunca kullansın diye tavsiye etmek istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mozk

    Vay arkadas neymis bu boyle:) o olurmu bu olurmu?
    Ama bu kesin olur olur da da sı var.

    www.mobiloil.com.tr
    Türkiye Mobil™ | Sentetik Motor Yağları | Endüstriyel ve Özel Yağlar | Yakıtlar
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-1-5W40.aspx


    İş makineleri icin denilmekte. Bunu kullanmamiz motora zarar vermesin...

    Özenince böyle oluyor. Benim de büyük sitelerde bile bayiden siparişle aldığım olmuştur, bayilerde sadece en çok satılanlar oluyor.

    Rahat rahat kullanılabilir. Şartnameyi doğru ve düzgün bir şekilde karşılıyor. Bence ideal yağ. Hatta bütün piyasadaki ideal bir kaç üründen biri. Benzerlerini kendim benzinli motorda da kullandığım oldu. Yarı sentetik çoğu benzinli yağdan çok daha kalitelidirler. Daha önce de API SL veya SJ'den yukarısını istemeyen klasik benzinli arabalar için tavsiye etmiştim.

    Yeter ki 4 veya 7 litrelik makul bidonlarda bulunabilsin. Bazen 7 litrelik alıp iki sene boyunca kullanıyordum. "Çapraz platform" veya "karma araç filosu" işin anahtarı. Birim fiyatları makul olur ama kalitelidirler.

    quote:

    Mobil Delvac 1 5W-40 ayrıca, dizel/benzinli karma araç filolarında benzinle çalışan araçlar için API SL şartnamelerinin gerekliliklerini de karşılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mozk

    Vay arkadas neymis bu boyle:) o olurmu bu olurmu?
    Ama bu kesin olur olur da da sı var.

    www.mobiloil.com.tr
    Türkiye Mobil™ | Sentetik Motor Yağları | Endüstriyel ve Özel Yağlar | Yakıtlar
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-1-5W40.aspx


    İş makineleri icin denilmekte. Bunu kullanmamiz motora zarar vermesin...

    karşılar tabiiki ,

    ağır hizmet için üretilmiş mootr yağı demek sizin zor şartlarınızın kat ve kat üstünde uzun yol devamlı yük koşulu demektir . Bu nedenle dizelde ağır hizmet yağları standart dizel araçların şartlarını karşıladıkları gibi fazladan dayanım ve katkı pakeii içerirler.

    tek bir eksik noktası olabilir ki bunu da araştırmadan kafadan ''hayır'' diyemem. O da yüksek devir için ağır hizmet yağları geliştirilmemiştir.

    dizel aracınızla maksimum devir bandı ve üzerinde seyir eder ve ağır hizmet yağlarını kullanırsanız katkı paketi nedeniyle köpürme tabir edilen durumlar olabilir .Ama düşük devir sakin kullanımda bu şart devre dışı kalır .Ben genel olarak bilgi verdim istisnaları devamlı test eden sürücüler ise ağır hizmet yağları bazen sıkıntı olabilir.

    normal şartlar altında (NŞA) bu yağ istekleri fazlası ile karşılar hatta CF-4 üstünde CG-4 gibi aşırı zor şartlara karşın da dayanımı var. Dikkat edilirse şartnamelerde caterpillar ve cummins gibi dizelin duayenlerinin şartlarını karşılıyor

    yani dizel generatör ve iş makinalarında toz toprak dur kalk şartlarını karşılayan bir yağ normal sakin süren sürücü arabasında eskimez bile

    API CG-4/CF-4/CF
    Caterpillar ECF-1-a
    Cummins CES 20072/20071

    karbon12 hocama da teşekkürler bu tür yağları bize hatırlattığı için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Mayıs 2015; 10:12:51 >




  • Karbon12 ve vezir hocam cok tesekkur ediyorum. Yag isi gercekten cok karisikmis. Aslinda isin kolayi git yagciya degistirsin ama benimki tamamen merak isi. Sizinde aydinlatmaniz isiginda

    www.oilmarkt.com
    404 error - OilMarkt.com | Aracınız için herşey...
    http://www.oilmarkt.com/Mobil-Delvac-CT-10W30-Tam-Sentetik-7-Litre,PR-47.html

    Soguk sivas kis sartlari da hesaba katilarak, arac yag önerisi de olan tam sentetik 10w30 karar verdim. Yag ucuz geldi aslinda kötü bir yag degildir degil mi. Digerlerinin 4litre fiyatina 7 litre satiliyor.

    Vezir hocam bu konunun ilk baslarinda dizelbinek bir araca bu yagin konuldugu tartisiliyor. Sizin yorumunuzda da bu yagin dizel binek araclara uygun
    olmayacagi(sene2008). Araci yuksek devirlerde agir sartlar altinda kullanmuyorum bu yag fazlasiyla iyi olacaktir 15000km yi de rahat görür diye dusunuyorum. Yanlis miyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor yağlarının numaraları ile ilgili şöyle birşey duydum.
    Örnek üzerinden açıklamak istiyorum;
    5/30 yağ.
    Aracın motoru üst sıcaklık değerine ulaştığında yağın o kadar incelsin ki, 5 numara yağ inceliğine gelsin. Ama daha fazla akışkanlaşmasın.
    Motor sogukken, ilk çalıştırmada yağımın kıvamı 30 numara yağ kıvamında olsun, daha büyük rakamların karşılığı olan kıvamda (peltelikte) olmasın.
    bu yaklaşım ya da tespit doğrumudur?
    Ayrıca eğer dogruysa şunu sormak isterim.
    Motor sıcakken tamam aşağı yukarı aynı dereceden bahsedilebilir, ancak motor soğukken dediğimiz şey 0 derece de olabilir, -20 derecede. Eğer yukarıdaki yaklaşım doğru ise Yağ numaraları ve sıcaklık ilişkisini de yukarıdaki tespite ekleyerek daha geniş bir açıklama yapabilirmisiniz?
    Fikir beyan edeceklere teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mozk

    Karbon12 ve vezir hocam cok tesekkur ediyorum. Yag isi gercekten cok karisikmis. Aslinda isin kolayi git yagciya degistirsin ama benimki tamamen merak isi. Sizinde aydinlatmaniz isiginda

    www.oilmarkt.com
    404 error - OilMarkt.com | Aracınız için herşey...
    http://www.oilmarkt.com/Mobil-Delvac-CT-10W30-Tam-Sentetik-7-Litre,PR-47.html

    Soguk sivas kis sartlari da hesaba katilarak, arac yag önerisi de olan tam sentetik 10w30 karar verdim. Yag ucuz geldi aslinda kötü bir yag degildir degil mi. Digerlerinin 4litre fiyatina 7 litre satiliyor.

    Vezir hocam bu konunun ilk baslarinda dizelbinek bir araca bu yagin konuldugu tartisiliyor. Sizin yorumunuzda da bu yagin dizel binek araclara uygun
    olmayacagi(sene2008). Araci yuksek devirlerde agir sartlar altinda kullanmuyorum bu yag fazlasiyla iyi olacaktir 15000km yi de rahat görür diye dusunuyorum. Yanlis miyim...


    Delvac 1 daha kaliteli bir yağ ama bu yağ da yanlış değil. Kullanılabilir, fiyatına göre tercih edilebilir. İklimi, sıcaklıkları siz biliyorsunuz.

    10W-30 dünyada çok yaygın bir viskozite, özellikle de dizellerde. Bir tek bizim Avrupa'da pek yok, insanlar çekiniyorlar.




  • hakeerus H kullanıcısına yanıt
    Pek doğru değil.

    Bu konu zamanla değişmiş olduğu için karıştırılıyor. Hızlı bir tarihçenin faydası olur belki:

    W vinterize demektir. Eskiden yağlar parafinik esaslıydı. Lamba yağını balkonda unutunca nasıl donduğunu belki görmüş olabilrsiniz. Su gibi tek bir derecede bütün halde donmaz, biraz şansa bağlı olarak geniş bir sıcaklık aralığında ihtimalli bir şekilde pıhtılaşır gibi donar. Buradaki aslında bir kristalleşme olayıdır ve sudan farklı olarak soğuma hızı da önemlidir, "ihtimalli bir şekil"den kastım bu. Bunun olmaması için katkılar konulmuş yağa vinterize yağ denilirdi. Yazın SAE-20, kışın da SAE 20W kullanılırdı mesela. Bu katkılardan dolayı 20W'nin uçuculuğu artar, yazın kullanılmazdı. Soğuk kışlarda 500 km'de bir, ideal şarlrda ise 3000 km'de bir yağ değişirdi.

    Sonra daha iyi tekniklerle multiviskote (çok dereceli) yağlar çıktı. Yağın uçuculuğunu fazla artırmadan vinterize edebildiler, kışın konulanı yaz gelince değiştirmek zorunda kalınmıyordu, veya tersi. Mesela SAE 20W-20.

    Vinterize yağın testi 40°C'de yapılırdı. Tabii 40 derece soğuk hava demek değil ama yağı test edebilmek için hareketli olması lazım, hareket etmeyen şeyin viskozitesini hangi teknikle ölçeceksiniz... Ama 40 derecede daha akışkan olan sıvı, eksi derecelerde de daha akışkan kalacak diye düşünmek yanlış olmaz.

    Tabii senentik sıvılar yaygınlaşınca bu da yanlış oldu. 40 derecede ölçmeyi sanıyorum 1990'ların başı gibi tamamen bıraktılar. Artık kışa uygunluk -35'lere kadar yapılan, pompalama kabiliyeti gibi testlere göre veriliyor. En başarılı yağ 0W alabiliyor.


    Bu kadar tarihçe yeterlidir sanırım. Bugün testlere, detaylara bulaşmadan bir yorum yapmak gerekirse: W'li olan numara yağın soğudukça bulutlanma, jelleşme, akışkanlığı kaybetme gibi konulara olan direncini gösterir. Büyük olan ikinci numara ise artan ısıya karşı film direncini ve ısınmış motordaki akışkanlığını gösterir, ikinci (genelde daha büyük olan) numara 100 ve 150 derecelerde yapılan testlere göre verilir.

    Tam detayları SAE J-300 standardında yazılıdır:



    edit: "1990" yerine "1090" yazılmıştı. Düzeltildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 30 Kasım 2015; 16:29:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakeerus

    Motor yağlarının numaraları ile ilgili şöyle birşey duydum.
    Örnek üzerinden açıklamak istiyorum;
    5/30 yağ.
    Aracın motoru üst sıcaklık değerine ulaştığında yağın o kadar incelsin ki, 5 numara yağ inceliğine gelsin. Ama daha fazla akışkanlaşmasın.
    Motor sogukken, ilk çalıştırmada yağımın kıvamı 30 numara yağ kıvamında olsun, daha büyük rakamların karşılığı olan kıvamda (peltelikte) olmasın.
    bu yaklaşım ya da tespit doğrumudur?
    Ayrıca eğer dogruysa şunu sormak isterim.
    Motor sıcakken tamam aşağı yukarı aynı dereceden bahsedilebilir, ancak motor soğukken dediğimiz şey 0 derece de olabilir, -20 derecede. Eğer yukarıdaki yaklaşım doğru ise Yağ numaraları ve sıcaklık ilişkisini de yukarıdaki tespite ekleyerek daha geniş bir açıklama yapabilirmisiniz?
    Fikir beyan edeceklere teşekkür ederim.

    Konuyu kısaltarak ne kadar anlatabiliriz bilmiyorum ama

    ilk hane dış hava sıcaklığı soğuk iken viskozite değerini gösterirken , ikinci hane yaz sıcaklığı ve motor sıcaklığı da etkili ilk viskozite değerini gösteriyor .

    motor ısındıktan sonra multi viskozitedeki yağlar sabit motor sıcaklık aralığında (yağ sıcaklık değeri) aynı viskozite veya çok yakın viskozite değeri gösterirler ,

    çok laf yaparak bilinmeyen bir konu varsa anlatmak zor geldiği için linkteki eğrilerin anlaşılması bin laftan iyi olduğunu düşünüyorum

    http://www.viscopedia.com/viscosity-tables/substances/engine-oil/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Mayıs 2015; 13:18:44 >




  • Vezir Hocam Merhaba;
    Bundan yaklaşık 1 yıl önce zannedersem 70 ila 80 inci sekmede kaldı size 1.5 dci Euro 4 motorlu Qashqai aracım olduğunu aldığım tarihten itibaren Eure 5 olmamasına rağmen M1 5w30 esp kullandığımı ve ses konusunda takıntılı olduğumu belirtmiştim. Ve bu sebeple M1 aşina ve daha önceki araçlarımda hep M1 kullandığımdan da bahsetmiştim. Bir sonraki değişimde M1 yağ seçim selektöründende bakarak M1 0w30 koymayı planladığımı ancak bir takım şüphelerim olduğunu bu konuda size danışarak ihtiyacımı paylaşmıştım. Sizde endişe etmemem gerektiğini motorunda yeni olduğu için sorun çıkmayacağı hususunda bilgilendirmiştiniz. Ve dediğinizi yaptım. Bundan 1 ay önce aracımın bakım zamanının gelmesiyle serviste M1 0w30 koydurtum. yaklaşık 2000 km yol yaptım. Aracım 26000 km.de Hiç bir sıkıntım yok. Araç sessizleşti. Eksiltme yok. Hareret göstergesinde de bir sıkıntı yok. İlk çalıştırmadan itibaren hareret ibresi daha çabuk hareket ediyor. Hatta ilk çalıştırmada attığı gri duman bile kayboldu diyebilirim.Ancak aracın gaz tepkimeleri oldukça fark etti. Adeta yadırgadım. Hatta dci motora özgü şu turbodan gelen ses (tıslama sesi) ara gazlarda daha uzun olmaya başladı. Motorda bariz şekilde 5w30 esp ye göre ilk çalıştırmadan itibaren dinlediğiniz zaman daha ritmik ahenk içerisinde ve sessiz çalışmakta adeta zetina dikiş makinası gibi...

    Beni endişelendiren şu gaz tepkimeleri genelde 2000 ila 3000 devir arası kullanmaya özen gösteririrm. Çok ender 3000 üzerine çıkarım o da anlık olur. Ancak daha önce 5w30 daki aynı aralıkta gaza bastığımda 2000-3000 devir arası gezinirken gösterge şimdi aynı düzeyde 3500 devirlere kadar çıkıyor birde rampalarda sanki daha önce düşük devirlerde sararken şimdilerde daha yüksek devre ihtiyaç duyuyormuş hissiyatını veriyor. Bu normalmidir. Acaba? Umarım sıkıntımı anlatabilmişimdir.
    Şimdiden teşekkür ederim.
    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geko2011 -- 28 Mayıs 2015; 17:22:15 >




  • geko2011 G kullanıcısına yanıt
    Daha fazla devirlenme ihtiyacını hissetmeniz 0w30 yağının düşük viskosite değeri vermesinden kaynaklanmaktadır .yani özetle araç daha az sürtünme altında çalışıyor demektir .gaza daha az basılarak araç devirleneceği için yakıt tüketimi de aynı kullanım şartlarında daha az olacaktır . Zaten 0w20 ve 0w30 yağları ile en düşük tüketim yakalanabilir yakıt da aynı olursa geçerli tabii.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vezir hocam merhaba.
    Babamda eski model bir traktör var, turbo falan yok. Motor sağlam yağ yakma-eksiltme yok. Bu motorda senelerce 20-50 yağ kullanılmış ve yağ değişimi geldi. Elimde arkadaşımdan kalma Castrol turbomax 15-40 yağ var. Özelliklerinde ağır şartlar altında çalışan dizel turbolu araçlar için ve tüm dizeller için diyor. Değişimi bu yağ ile yapsam acaba eksiltme yapar mı? daha önemlisi motora bir zarar verir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Vezir hocam merhaba.
    Babamda eski model bir traktör var, turbo falan yok. Motor sağlam yağ yakma-eksiltme yok. Bu motorda senelerce 20-50 yağ kullanılmış ve yağ değişimi geldi. Elimde arkadaşımdan kalma Castrol turbomax 15-40 yağ var. Özelliklerinde ağır şartlar altında çalışan dizel turbolu araçlar için ve tüm dizeller için diyor. Değişimi bu yağ ile yapsam acaba eksiltme yapar mı? daha önemlisi motora bir zarar verir mi?

    Zarar vermez ama belki eksiltme yapabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Vezir hocam merhaba.
    Babamda eski model bir traktör var, turbo falan yok. Motor sağlam yağ yakma-eksiltme yok. Bu motorda senelerce 20-50 yağ kullanılmış ve yağ değişimi geldi. Elimde arkadaşımdan kalma Castrol turbomax 15-40 yağ var. Özelliklerinde ağır şartlar altında çalışan dizel turbolu araçlar için ve tüm dizeller için diyor. Değişimi bu yağ ile yapsam acaba eksiltme yapar mı? daha önemlisi motora bir zarar verir mi?

    Zarar vermez ama belki eksiltme yapabilir.

    Teşekkür ederim hocam, deneyip sonucu bildircem.
  • @vezir

    2012 model Geely Emgrand EC7 aracım var. Araç 1.5 CVVT 106 beygir turbosuz benzinli motora sahip. Araç manuel vites. Aracı Mart 2015'de 32.000 km'de satın aldım. Özel bir serviste periyodik bakımlarını yaptırdım. Yağ olarak castrol magnatec 5w30 tam sentetik yağ kullandım. Tabi bu özel servisin tavsiyesiydi. Araçta bir sıkıntı da yaşamadım. Yakıtından memnunum. Sonradan aracın kitapçıklarını da tedarik ettim. Kitapçıktaki motor yağı ve şanzıman yağı bilgilerini aşağıdaki resimlerde paylaşıyorum. Farklı ildeki bir yetkili servis elemanları kendilerinin bu araçta 15w40 yağ kullandıklarını ve 5w30'un ince geleceğini belirttiler. Bu konuda sizden görüş almak istiyorum. Önerdikleri yağ da genel olarak Petrol Ofisi 15w40 motor yağı. Şanzıman için de 75w80 castrol veya başka bir muadil yağ. Buarada Rize'deyim. Yani mevsim olarak sadece haziran ayı ortasından ağustos ayı ortasına kadar sıcak ve bunaltıcı bir iklim var.

    Hal böyle olunca aşağıdaki yağları 42.000 km. bakımında kullanacağım gibi. Sizce uygunlar mı?










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OTTO VON BISMARCK -- 30 Mayıs 2015; 15:45:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OTTO VON BISMARCK

    @vezir

    2012 model Geely Emgrand EC7 aracım var. Araç 1.5 CVVT 106 beygir turbosuz benzinli motora sahip. Araç manuel vites. Aracı Mart 2015'de 32.000 km'de satın aldım. Özel bir serviste periyodik bakımlarını yaptırdım. Yağ olarak castrol magnatec 5w30 tam sentetik yağ kullandım. Tabi bu özel servisin tavsiyesiydi. Araçta bir sıkıntı da yaşamadım. Yakıtından memnunum. Sonradan aracın kitapçıklarını da tedarik ettim. Kitapçıktaki motor yağı ve şanzıman yağı bilgilerini aşağıdaki resimlerde paylaşıyorum. Farklı ildeki bir yetkili servis elemanları kendilerinin bu araçta 15w40 yağ kullandıklarını ve 5w30'un ince geleceğini belirttiler. Bu konuda sizden görüş almak istiyorum. Önerdikleri yağ da genel olarak Petrol Ofisi 15w40 motor yağı. Şanzıman için de 75w80 castrol veya başka bir muadil yağ. Buarada Rize'deyim. Yani mevsim olarak sadece haziran ayı ortasından ağustos ayı ortasına kadar sıcak ve bunaltıcı bir iklim var.

    Hal böyle olunca aşağıdaki yağları 42.000 km. bakımında kullanacağım gibi. Sizce uygunlar mı?



    http://www.hepsiburada.com/liste/total-transmission-bv-75w80-1-litre-sanziman-yagi/productDetails.aspx?productId=otto7580bv001&categoryId=26005&SKU=OTTO7580BV001








    Araçta lpg yoksa yeni araca 15w40 kullanmak çok hatalı bir başlangıç olur.

    Kullanmanız gerekn yağ 5w30 veya 10w30 ama. Ben 5w30 öneririm.

    Şanzıman yağı içim daha çok erken onu yılı gelince konuşuruz ama kafadan bir tavsiye olacak ise en geniş aralıklı ılan 75 ile başlayan yağ uygun olur ama şimdiden seçim teorik olacaktır ,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 390391392393394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.